دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۱ - May 30, 2005
نسل جديد كامپيوترها در راه است
003525.jpg
گروه انفورماتيك: در شرايطي كه كامپيوترهاي پرسرعت با قدرت حافظه بسيار بالا به يك پديده عادي از زندگي روزمره مردم تبديل شده اند، نسل جديدي از كامپيوترها نمايان شده اند كه ويژگي اين اصلي شان شكل ظاهري زيبا و كوچك بودن حجم آنها مي باشد.
به هر حال جديدترين كامپيوترهاي شخصي در جهان اين هفته در نمايشگاه بين المللي كامپيوتر تايپه به نمايش گذاشته خواهد شد . اين نمايشگاه، دومين نمايشگاه بزرگ كامپيوتر در جهان به شمار مي آيد.
از اواخر دهه ۱۹۷۰ كه براي اولين بار كامپيوترهاي شخصي به بازار آمد فروش جهاني اين دستگاهها در حال افزايش بوده و پيش بيني مي شود كه اين روند رو به رشد تا سال ۲۰۰۹ ادامه داشته باشد و پس از آن تنزل يابد. در آن زمان لپ تاپ هاي كوچك و زيبا جايگزين كامپيوترهاي شخصي خواهد شد. در سال ،۲۰۰۹ ۵۵ درصد از مردم جهان كه با كامپيوتر سر و كار دارند از لپ تاپ استفاده خواهند كرد در حالي كه هم اكنون دو سوم كاربران از كامپيوتر شخصي استفاده مي كنند.
همچنين به موازات افزايش فروش لپ تاپ، لوازم ديجيتالي لوكس مانند تلفن هاي هوشمند، دستگاههاي پخش موسيقي ديجيتال و همچنين دوربين هاي ديجيتال افزايش خواهد يافت.
كارشناسان مي گويند در سال ،۲۰۰۹ بيش از ۶۹۲ ميليون دستگاه گوشي تلفن همراه در جهان به فروش خواهد رسيد و ميزان فروش دوربين هاي ديجيتال بالغ بر ۹۴ ميليون دستگاه خواهد بود.
آنچه امروزه كاربران به آن اهميت مي دهند، قابل حمل بودن كامپيوترهايشان مي باشد به همين دليل شركت هاي توليد كننده كامپيوتر رقابت شديدي را براي توليد دستگاههاي قابل حمل و كوچكتر آغاز كرده اند.
اخيراً بسياري از شركت ها اقدام به ساخت دستگاههاي پخش موسيقي ديجيتالي همراه و همچنين PDA نموده اند.
همچنين اخيراً يك شركت نوعي لپ تاپ به بازار عرضه كرده كه از دور مانند يك كيف دستي زنانه است.

تبديل گوشي تلفن به كيف الكترونيكي
003522.jpg
گروه دانش: هنگامي كه براي اولين بار گوشي تلفن همراه ساخته شد، تنها كاري كه مردم با آن انجام مي دادند برقراري تماس هاي تلفني بود. اما با گذشت زمان، شركت هاي توليدكننده قابليت هاي جديدي از جمله دوربين ديجيتالي، موسيقي و حتي تلويزيون به اين دستگاه افزودند و اينگونه تلفن همراه به يكي از اجزاي تفكيك ناپذير روزمره  مردم تبديل گرديد.
اما يك شركت ژاپني توليدكننده گوشي هاي تلفن همراه قصد دارد با افزودن يك قابليت جديد گوشي هاي تلفن خود را به يك «كيف الكترونيكي» تبديل بكند.
هدف اين شركت تبديل تلفن هاي همراه خود به كارت اعتباري است اما چگونه مي توان يك گوشي تلفن همراه را به كيف الكترونيكي تبديل كرد.
براي اين كار بايد ابتدا تراشه اي داخل گوشي نصب كرد كه اين تراشه از خود سيگنال هاي راديويي بسيار ضعيف منتشر مي كند. اين سيگنال ها توسط حسگرهاي دستگاههاي كارت خوان فروشگاههاي مختلف دريافت مي شود.
تاكنون اين شركت ژاپني ۳ ميليون گوشي خود را به اين نوع تراشه مجهز كرده است.
صاحب اين نوع گوشي مي تواند اعتبار مورد نياز خود را از طريق اينترنت و يا مكانهاي مشخص خريداري بكند. به عبارتي ديگر هنگامي كه شما مثلا ۵۰۰ دلار اعتبار خريداري مي كنيد، اين ميزان اعتبار روي تراشه گوشي تلفن ثبت مي شود و او مي تواند تا سقف ۵۰۰ دلار از فروشگاه خريد بكند.
صاحب تلفن پس از پايان خريد خود به دستگاه كارت خوان مراجعه كرده و گوشي خود را نزديك دستگاه قرار مي دهد مبلغ صورتحساب از اعتبار كارت اعتباري موجود در تلفن كسر مي شود.
در حال حاضر تنها در ۸ درصد معاملات كشور ژاپن از كارت هاي اعتباري استفاده مي شود در حالي كه حداقل به ازاي هر شهروند ژاپني، يك تلفن همراه در اين كشور وجود دارد.
در اين ميان برخي از مشتريان نگران امنيت اين تكنولوژي جديد هستند اما شركت عرضه كننده اين تكنولوژي امنيت آن را تضمين كرده است. هر بار كه صاحب تلفن قصد پرداخت براي خريد خود را داشته باشد، كامپيوتر مركزي شركت، ريز پرداخت ها را بلافاصله روي گوشي صاحب تلفن به صورت نامه الكترونيكي ارسال خواهد كرد.
همچنين اگر گوشي تلفن به سرقت برود، شركت مورد نظر قادر است بلافاصله آن را از راه دور قفل بكند.
در حال حاضر ۶۰ درصد از مشتركان اين شركت حداقل يكبار در هفته از اين طرح آزمايشي استفاده مي كنند همچنين در آينده اي نزديك مردم قادر خواهند بود هزينه بليت هاي مترو را نيز با تلفن خود بپردازند.
قرار است در آينده تكنولوژي كيف هاي الكترونيكي به كشورهاي خارجي نيز صادر بشود.

سايتهاي اينترنتي غير اخلاقي در مالزي مسدود مي شود
گروه دانش: مالزي قصد دارد سايتهاي غير اخلاقي را مسدود كند.
به گزارش خبرگزاري موج، كاربران مالزيايي در مقايسه با بعضي از كشورهاي ديگر دسترسي بيشتري به سايتهاي غيراخلاقي دارند و آزادي عمل بيشتري را در اينترنت دارند به طوري كه دسترسي به ۵/۱ ميليون سايت غيراخلاقي براي آنها ممكن است. لذا مسئولين در صدد شناسايي سايتهاي مذكور و مسدود كردن آنها هستند و تلاش مي كنند تا هر چه سريعتر ورود به اين سايتها را ناممكن كنند.
تا كنون اين كشور توانسته است خدمات اينترنتي پهن باند بسياري را در اختيار كاربران قرار دهد به طوري كه در سال گذشته ۸۰۰ هزار نفر از كاربران از خدمات اينترنت پر سرعت بهره مند شدند.

آف لاين
كرم هاي تركيبي، عمده ترين تهديدات آينده
ايرنا: بر اساس اظهار نظر شركت پانداي كرم جديدي كه اين هفته كاربران را به خود مشغول كرد، نمونه كاملي از آينده كدهاي مخرب است كه آينده شومي را نويد مي دهد.
اين كرم كه شركت ضد ويروس پاندا آن را Eyeveg.d ناميده است (در حالي كه Sophos آن راugbear.b و Symantec آن را Lanieca.b ناميده اند) يك كد مخرب پيشرفته است كه همانند يك كرم اينترنتي منتشر مي شود اما عملكردي همانند اسب تراوا روي سيستمهاي آلوده دارد.
اين كرم، كامپيوتر را توسط يك فايل exe آلوده مي كند و خود را از طريق ارسال به آدرسهاي پست الكترونيكي موجود روي كامپيوتر منتشر مي كند.
بخش دوم اين كرم يك فايل dll را به عنوان plugin روي مرورگر IE بارگذاري مي كند. اين فايل كه اساساً يك ثبت كننده فعاليت صفحه كليد (Keylogger) است، كلمات تايپ شده توسط كاربر در يك اتصال امن SSL يعني همان اتصالاتي كه براي سايتهاي بانكي و تجارت الكترونيكي برقرار مي شود، را ثبت مي كند.
اين اسب تراوا يك در مخفي (Backdoor) نيز روي سيستم ايجاد مي كند كه امكان اجراي دستورات جديد و نصب برنامه هاي مخرب ديگر را براي نفوذگران فراهم مي آورد.

اسرار انسانها در پايگاه اينترنتي
گروه انفورماتيك: همه ما صاحب اسراري هستيم كه تمايل به فاش شدن اين اسرار نداريم.
اما اخيراً يك پايگاه اينترنتي راه اندازي شده كه كاربران اينترنت در سراسر جهان، اسرار خود را (البته بدون ذكر نام) در آن فاش مي كنند. نكته جالب اينكه، با وجود گذشت تنها ۵ ماه از راه اندازي اين سايت، افراد بسيار زيادي به آن مراجعه كرده اند.
با آنكه اطلاعات موجود در اين سايت واقعي است اما در بسياري از مواقع كاربر با خواندن اين اطلاعات براي چندين ثانيه متوالي لبخند مي زند.
به عنوان نمونه متن يكي از پيام هاي موجود در سايت مورد نظر به اين شرح است: يك روز هنگامي كه از فروشگاه خارج شدم، با يك برگه جريمه كه روي شيشه جلوي خودرو نصب شده بود مواجه شدم.
به همين دليل برگ جريمه را روي شيشه خودرو كناري نصب كردم و صاحب آن خودرو نيز قبض جريمه را پرداخت كرد.
همچنين يك دختر جوان نيز نوشته است: مادرم سال گذشته به دليل ابتلا به سرطان از دنيا رفت و پدرم را غمگين كرد. من هم اكنون مبتلا به همان سرطان هستم اما اين موضوع را به اطلاع پدرم نرسانده ام.

نرم افزار
IBM ابزاري جهت پنهان كردن اطلاعات شخصي ارائه مي دهد
گروه انفورماتيك: شركت IBM طي اين هفته ابزاري را ارائه داده كه با آن كاربران مي توانند به اطلاعات شخصي خود دسترسي پيدا كرده و آنها را تجزيه و تحليل كنند بدون آنكه جزئيات آن براي سايرين آشكار شود.
اين نرم افزار كه به نام DB2 ارائه شده است به ارگان هايي نظير آژانس هاي مالي، مراكز درماني و فروشگاه هاي كوچك اجازه مي دهد كه اطلاعات خود را جهت آموزش و مقايسه در اختيار ديگران قرار دهند بدون آنكه اطلاعات مهم نظير اطلاعات شخصي و... فاش شود. به عنوان مثال مراكز تحقيقاتي درماني مي توانند با يكديگر همكاري نمايند بدون اينكه از مواردي كه به صورت محرمانه است آگاهي پيدا كنند.
با توجه به آمار زياد سرقت هاي اطلاعات كه اخيراً مشاهده شده، اكثر كاربران در هر صنعتي كه باشند خواستار امنيت در اطلاعات مهم خود هستند كه به همين دليل IBM نرم افزار DB2 را به قيمت ۲۵۰۰ دلار به ازاي هر كامپيوتر ارائه داده است.

آن لاين
«اسك جيويز» سرعت پاسخگويي به كاربران را افزايش داد
ايرنا: شركت «اسك جيويز» دو ابزار جديد را به موتور جستجوي خود اضافه كرده كه اين ابزار سبب كاهش زمان پاسخگويي به جستجوهاي اينترنتي كاربران و ارائه جوابهاي مناسب تر براي آنها مي شود.
به گزارش سايت اينترنتي «نيوزفكتور» ، ابزار اول موتور جستجوي «اسك جيويز» زوم ينام دارد.
اين شركت به كمك فن آوري جستجوگر خود تمامي مطالب موجود در اينترنت را در چندين دسته كلي طبقه بندي مي كند به طوري كه مطالب كلي در شاخه هاي اصلي قرار گرفته و سپس مطالب جزيي تر در زيرشاخه ها قرار مي گيرند و كاربران مي توانند با استفاده از قابليت «زوم» در نتايج جستجوي يك كليد واژه به سوي بالا و يا پايين حركت كنند( zoom in و يا Zoom out كنند).
به گفته مسئولان «اسك جيويز» ، قابليت «زوم» به ويژه هنگامي كه كاربران كليد واژه هاي كوتاه و يا مبهمي را وارد مي كنند، در فهرست شدن اطلاعات مورد نياز آنها كمك زيادي مي كند.
دومين ويژگي جديد موتور جستجوي «اسك جيويز» ، «وب انسر» نام دارد كه در حقيقت سامانه استخراج پاسخهاي سوالات كاربران از ميان انبوهي از اطلاعات فهرست شده توسط «اسك جيويز» است.
كابران مي توانند با استفاده از «وب انسر» ، با وارد كردن كليد واژه ها، عبارات و يا سوالهاي خود، به اطلاعات مورد نظرشان دست پيدا كنند.تلاش «اسك جيويز» براي بهبود كيفيت خدمات موتور جستجوي خود با تلاش قدرتمندترين موتورهاي جستجوي اينترنتي يعني «گوگل» ، «ياهو» و «ام اس ان» همزمان شده است.
شركتهاي دارنده موتورهاي جستجوي اينترنتي تلاش مي كنند با افزايش كيفيت خدمات خود، كاربران بيشتري را به سوي وب سايت هايشان جلب كرده و از اين طريق درآمد جلب آگهي در وب سايتهاي خود را افزايش بدهند.

سخت افزار
آخرين كارت TV شركت ATI به بازار ارائه شد
گروه انفورماتيك:شركت ATI كه آخرين كارت TV خود را سالها پيش ارائه داده بود، كارت جديدي را ارائه داده كه علاوه بر قابليت پخش شبكه هاي تلويزيون، كارت گرافيكي نيز مي باشد.
اين كارت كه به نام ATi TV Wonder Elite مي باشد حدود يك سوم قيمت مدل قيمتي تر خود ارزش دارد و از پردازنده Theater 550Pro استفاده كرده و به صورت سخت افزاري MPEG-۲ را ساپورت مي كند (مدل هاي قبلي نرم افزاري MPEG-۲ را ساپورت مي كردند). همچنين اين كارت داراي فيلترهاي سه بعدي بوده و يك مبدل آنالوگ به ديجيتال ۱۲ بيتي دارد (مدل هاي قديمي حداكثر ۱۰ بيتي بودند) و همه اين موارد باعث مي شود كه كيفيت تصوير بهتر شود.
به همراه كارت جديد نرم افزار Cyber Link Power Cinema3 نيز ارائه مي شود كه با آن مي توان از تلويزيون يا راديو استفاده كرده و در هنگام نياز آن را ضبط كرد. اين كارت نيز همانند نسخه هاي قبلي داراي راديو FM مي باشد.

چگونه مي توان از سرويس جديد ياهو استفاده كرد؟
گروه انفورماتيك- محمد رسولي: از ديرباز نامه الكترونيكي و فايل هاي عكس با هم سازگاري نداشتند و ارسال همزمان آنها مشكل زا بود، اما ياهو با بهبود اين سرويس و پيشرفته تر كردن آن سعي در حل آن دارد. اين سرويس جديد مراحل ارسال و به اشتراك گذاردن عكس ها از طريق پست الكترونيك را ساده تر مي كند.
فايل هاي عكس معمولاً داراي حجم بالايي هستند و ارسال آنها توسط پست الكترونيك ساده نبوده و دريافت و ارسال فايل هاي بزرگ سخت مي باشد (به دليل سرعت و پهناي باندهاي مختلفي كه كاربران استفاده مي كنند)
از روز پنج شنبه گذشته ياهو شروع به آزمايش اين مشخصه جديد كه به نام Photo Mail است كرده كه اين سرويس در قسمت پست الكترونيك رايگان ياهو (كه عموم مردم از اين قسمت استفاده مي كنند) فعال مي باشد. Photo Mail اين اجازه را به كاربر مي دهد تا يك اندازه كوچك از عكس (Thumbnail) را ارسال نمايد و در صورت نياز با كليك كردن بر روي آن اندازه واقعي عكس را نمايش دهد.
اين سرويس به صورت اتفاقي براي بعضي از كاربران فعال شده تا آزمايش گردد. كاربران در صورت نياز مي توانند به صورت آن لاين آن را فعال نمايند.
نحوه عملكرد
PhotoMail به اين شكل عمل مي نمايند كه يك عكس با سايز كوچك Thumbnail را به همراه متن ارسال مي نمايد و عكس با كيفيت و حجم بالا بر روي سرور ياهو ذخيره مي شود و در صورت نياز كاربر و با كليك كردن بر روي عكس كوچك، به سرور ياهو مراجعه كرده و عكس با كيفيت و حجيم را براي كاربر نمايش مي دهد.
كاربران پست الكترونيك ياهو كليد PhotoMail را در قسمت نوشتن متن خود مشاهده كرده و براي اولين بار با كليك كردن بر روي آن يك نرم افزار كوچك بر روي سيستم كاربر نصب مي شود كه پس از آن صفحه PhotoMail فعال مي شود و از آن مي توان عكس هاي مورد نظر را انتخاب نمود. (تا ۳۰۰ عكس با سايز كوچك را مي توان به همراه يك متن ارسال نمود.)
فايل هاي غيرعكس همانند فايل هاي Word و غيره را مي توان با همين قابليت به متن وصل كرد و ارسال نمود. ضمناً لزومي ندارد كه گيرنده نامه حتماً از ياهو استفاده نمايد تا بتواند از قابليت Photo Mail بهره ببرد و متعلق به هر سايتي كه باشد مي تواند به عنوان گيرنده باشد.

نسل جديد حافظه هاي تغيير فازي PCM
گروه دانش: شركت هاي Infineon ، IBM و Macronix تحقيق مشتركي را براي توليد نسل جديد حافظه هاي تغيير فاز PCM شروع كردند.
به گزارش ايرنا در اين فن آوري ذخيره اطلاعات بر اساس تغيير حالت موادي خاص صورت مي گيرد. به عبارت ديگر، ذخيره اطلاعات با تغيير ساختار دروني اين مواد خاص از يك حالت غيرمنظم Amorphous به يك حالت منظم Crystalline صورت مي گيرد.
هر چند شركت هاي مذكور طرح دسترسي عملي به اين فن آوري را در مراحل اوليه عنوان كرده اند، اما معتقدند كه با عملي شدن اين فن آوري دستيابي به حافظه هاي پر سرعت و ظرفيت بالا امكان پذير مي شود.
از ديگر ويژگي هاي اين حافظه ها پايداري آنهاست. Non-volatile منظور از پايداري در اين حافظه ها، حفظ اطلاعات به صورت انرژي الكتريكي است.
در اين مشاركت سه جانبه، شركت IBM اشتراك تحقيقات خود در زمينه فيزيك و ويژگي هاي مواد، شركت Infineon پياده سازي تراشه هاي ي PCM و شركت Macronix اشتراك مطالعات خود در زمينه حافظه هاي پايدار را عهده دار شده اند.

پيش به سوي هاردهاي كوچكتر
چندي پيش شركت Irvine ، سازنده حافظه هاي كامپيوتري، از خط توليد هاردهاي خارجي (external) خود كه براي استفاده نوت بوك ها و PDA ها است پرده برداري كرد.اين هاردها با ظرفيت هاي ۲۰ تا ۱۰۰ گيگا بايت و با امكان اتصال به USB ۲ و نيز كابل هاي ۱۳۹۴ Fire wire IEEE توليد خواهند شد. درايوهاي ۵/۲ اينچي اين شركت با ضخامت كم و نيز وزن ۶/۴ اونسي تا موقعي كه از دو كابل ذكر شده استفاده كنند احتياجي به آداپتور و يا كابل برق مجزا ندارند.

ساخت هواپيماي باربري بوئينگ ۷۷۷
شركت هواپيماسازي بوئينگ اعلام كرد كه كار ساخت هواپيماي باربري بوئينگ ۷۷۷ را آغاز كرده است.اين هواپيما بزرگترين هواپيماي باربري دو موتوره در جهان خواهد بود.شركت هواپيمايي ايرفرانس، اولين شركتي است كه ۵ فروند از اين هواپيما را سفارش داده و فرصت سفارش سه فروند ديگر را نيز براي خود محفوظ داشته است. براساس اين گزارش، اولين فروند از اين هواپيما در سه ماه آخر سال ۲۰۰۸ به شركت ايرفرانس تحويل مي  شود.هواپيماي باربري بوئيگ ۷۷۷ قادر است مسافت ۹۱۹۵ كيلومتر را يكسره پرواز كند.

ايران
برگزاري همايش توسعه ارتباطات باند وسيع
گروه دانش: همايش يك روزه توسعه ارتباطات باند وسيع با هدف آشنايي مديران بخش هاي دولتي و خصوصي با تكنولوژي هاي مطرح در زمينه ارتباطات باند وسيع و بررسي موانع توسعه اين تكنولوژي ها و برنامه هاي دولت براي رفع اين موانع، فردا (سه شنبه) در محل آمفي تئاتر دانشكده مهندسي برق دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي برگزار مي شود.بنا به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي معاون برنامه ريزي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، مدير عامل شركت ارتباطات داده ها و يكي از اعضاي هيات علمي اين دانشگاه از جمله سخنرانان اين همايش خواهند بود.
نبود امنيت فضاي تبادل اطلاعات مانع تحقق دولت الكترونيكي است
گروه انفورماتيك: امنيت در فضاي تبادل اطلاعات كشور به عنوان زير ساخت براي تحقق دولت الكترونيكي امري اجتناب ناپذير است.
مدير اطلاع رساني و فناوري اطلاعات و ارتباطات دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در گفت وگو با خبرنگار همشهري با بيان اين مطلب اظهار داشت: در بحث دولت الكترونيك و ايجاد آن، امنيت در تبادل اطلاعات حرف اول را مي زند، كه اگر دستگاه هاي دولتي و مجري از وجود امنيت اطمينان نداشته باشند، خود را كنار كشيده و اين مساله ضربه سنگيني به توسعه IT در كشور مي زند.
سيدمحمدرضا حسيني افزود: مساله اي كه دست اندركاران حوزه IT را دچار نگراني مي كند عدم برقراري امنيت در فضاي تبادل اطلاعات است كه تبيين سند راهبردي در اين خصوص و اجراي آن تضمين منطقي در اين مورد است.
وي ياد آور شد: البته حمايت دولت هم از لحاظ مادي و هم تصويب و ابلاغ اين سند و نظارت بر اجراي صحيح آن خود عامل مهمي در تقويت و توسعه IT است.حسيني در ادامه به سند پيشنهادي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم اشاره كرد و گفت: مدتي بعد از تبيين سند راهبردي امنيت فضاي تبادل اطلاعات، طرح پيشنهادي از سوي اين دفتر به شوراي عالي امنيت فضاي تبادل اطلاعات به عنوان متولي اين امر، ارسال شده است، كه خوشبختانه به آن پاسخ مثبت داده اند و طرح ما را پذيرفته اند.
وي در تشريح بندهاي اين سند پيشنهادي تصريح كرد: تهيه طرح همكاري كشورهاي اسلامي در زمينه صيانت از ارزش هاي ديني، برنامه ريزي جهت ترويج و توسعه آموزش هاي همگاني در حوزه افتا، تهيه طرح منشور اخلاقي در افتا و همچنين فرهنگ سازي در جامعه به منظور رفع موانع و آسيب ها از جمله محورهاي اين سند است كه پيشنهاد شده يا بصورت مجري و يا همكار، آمادگي كامل داريم.

ايمني
خطر كيسه هواي خودرو براي كودكان
گروه دانش: متخصصان ايمني به اين نتيجه رسيده اند كه اگر كودك در صندلي جلو خودرو قرار داشته باشد كيسه هوا كه وسيله ايمني خودرو است سبب مرگ او مي شود.
به گزارش ايسنا، مطمئن ترين محل براي نشستن كودكان صندلي عقب خودرو است ولي اگر كودكي ناچار باشد در صندلي جلو بنشيند بايد كيسه هوا از مدار خارج شود.
كيسه هوا وسيله اي است كه هنگام تصادفات شديد پر از گاز شده و با كاهش ضربه خطر مرگ را كاهش مي دهد اين وسيله هنوز در ايران در بسياري از خودروهاي داخلي استفاده نمي شود.
البته اين وسيله به شدت باز مي شود و ضربه ناشي از آن و همچنين احتمال خفگي آن براي كودكان خطر دارد. براي پيشگيري از مشكل صنايع خودروسازي به دنبال استفاده از سيستم كنترل خودكار هستند اما هنوز هم اين سيستم به درستي كامل نشده است.
بنا به بررسي هاي انجام شده كمربند ايمني بسيار بيشتر از كيسه هوا خطر بروز مرگ را در تصادفات كاهش مي دهد.

دادگاه
تسليم مايكروسافت در برابر كميسيون اتحاديه اروپا
گروه دانش: به گفته اعضاي كميسيون اروپايي در صورت تخلف، مايكروسافت ۵ ميليون دلار ديگر جريمه خواهد شد.
به گزارش ايلنا، مايكروسافت و كميسيون اتحاديه اروپا اعلام كرده  اند: اختلافات خود در حدود نقض قانون ضد انحصار از سوي   مايكروسافت را تا پايان ماه مي طي خواهند كرد.
نيلي كروئيس از اعضاي كميسيون اتحاديه اروپا مي  گويد: كميسيون منتظر است مايكروسافت تا پايان ماه مي به دستورات اتحاديه عمل كند و در صورت عدم همكاري اين شركت، كميسيون آن را حداقل ۵ ميليون دلار جريمه خواهد كرد.
كميسيون ويژه كه مسووليت نظارت بر رقابت در بازار ۲۵ عضو اتحاديه اروپا را به عهده دارد در ۲۴ مارس مايكروسافت را ۶۲۴ ميليون دلار جريمه كرد و به اين شركت دستور داد فعاليت تجاري خود را تغيير دهد و همين طور نسخه  اي از ويندوز را به بدون ميدياپلير در بازار عرضه كند.

هكرها
مبارزه با هرزنامه
گروه انفورماتيك: مايكروسافت ابزار ضد Spam آن لاين ارائه مي دهد. با اين ابزار سرويس دهندگان اينترنت (ISPs) مي توانند اطلاعات دقيق تري در مورد ترافيك نامه هاي الكترونيك كاربران خود به دست آورند.
همچنين مي توانند متوجه شوند كه كاربران آنها چه مقدار ترافيك براي HotMail ايجاد مي كنند و چه تعدادي Spam توسط فيلترهاي MSN جلوگيري مي شوند و چند درصد از نامه ها توسط كاربران به عنوان Spam علامت گذاري شده اند.
شركت مايكروسافت همچنين يك طراحي جديد براي PostMaster سايت HotMali انجام داده كه در مقابل Spam ها مقاوم تر است.
طراحي جديد PostMaster به كاربران پست الكترونيك و ISPها كمك مي كند كه در زمينه مقررات و محدوديت هاي كاربران پست الكترونيك HotMail آموزش لازم را پيدا كنند. اين آموزش ها در ۱۰ زبان وجود دارد و ضمناً نحوه رفع اشكال نيز آموزش داده شده است.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |