يكشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۲۰ - Jun 12, 2005
حضرت رسول اكرم (ص): اي اباذر! كسي كه در بند دانستن آن نباشد كه مال را از كجا به دست آورد، خدا (هم) در بند آن نخواهد بود كه او را از كجا وارد دوزخ كند.
وسائل الشيعه ۱۱/ ۳۷۹
امروز با حافظ
غالبا اين قدرم عقل و كفايت باشد
من و انكار شراب اين چه حكايت باشد
ورنه مستوري ما تا به چه غايت باشد
تا به غايت ره ميخانه نمي دانستم
جايزه دستاورد يك عمر فعاليت هنري براي جورج  لوكاس
ايرنا: موسسه  فيلم  آمريكا جايزه  «دستاورد يك  عمر فعاليت  هنري » خود را در مراسمي  به  «جورج  لوكاس » كارگردان  آمريكايي  و خالق  مجموعه  فيلمهاي  «جنگ  ستارگان » اعطا كرد.
به گزارش بي بي سي  لوكاس  اين  جايزه  را از «استيون  اسپيلبرگ » ديگركارگردان  سرشناس  آمريكايي  در مراسمي كه  در لس آنجلس  برگزار شد، دريافت كرد.
در اين  مراسم  چند نفر از بازيگران  فيلمهاي  جنگ  ستارگان  از جمله  «كري فيشر» و «هريسون  فورد» همراه  با «تام  هنكس » بازيگر آمريكايي  كه  پيشتر به اين  جايزه  دست  يافته  بود، از لوكاس  تجليل  كردند.
لوكاس  كه  اكنون  ۶۱ سال  دارد، حدود ۱۰ سال  پيش  از سوي  موسسه  فيلم  آمريكابراي  دريافت  اين  جايزه  در نظر گرفته  شده  بود، اما به  دليل  آنكه  معتقد بودبراي  دريافت  چنين  جايزه اي  «بسيار جوان » است ، از پذيرفتن  آن سر باز زد.
در آن زمان  لوكاس  به  هيات  امناي  اين  موسسه  گفت  كه  هنوز آماده  نيست  و تا۶۰ سالگي  اين  جايزه  را قبول  نخواهد كرد.
لوكاس  در اين  مراسم  گفت : «به  محض  اينكه  ۶۰ ساله  شدم  آنها با من  تماس گرفتند» .
او به  جز كارگرداني  جنگ  ستارگان  و تهيه  مجموعه  فيلم هاي  «ايندياناجونز» ، يك  كمپاني  جلوه هاي  تصويري  را بنيادگذاشت  كه  انقلابي  در صنعت  جلوه هاي  ويژه  سينمايي  به  وجود آورد.
لوكاس  در تدارك  تهيه  قسمت  چهارم  فيلم  اينديانا جونز با همكاري  استيون اسپيلبرگ  است .
پيش  از اين  لوكاس  به  عنوان  تهيه كننده  و اسپيلبرگ  در نقش  كارگردان  درمجموعه  فيلمهاي  اينديانا جونز با يكديگر همكاري  داشته اند.
جايزه  موسسه  فيلم  آمريكا از سال ۱۹۷۳ به  هنرمندان  و دست اندركاران سينماي  آمريكا اهدا مي شود و تاكنون  كساني  مانند «رابرت  دنيرو» ، «باربارااسترايسند» و «كلينت  ايستوود» به  اين  جايزه 
دست  يافته اند.
سال  گذشته  اين  جايزه  به  «مريل  استريپ » بازيگر آمريكايي  اختصاص  داده  شد.

علي نصيريان:
رئيس جمهور آينده بايد به ترويج فرهنگ و هنر بپردازد
خبرگزاري فارس: علي نصيريان گفت: رئيس جمهور آينده در برنامه هاي خود در عين توجه به نيازهاي تمام اقشار جامعه بايد به ترويج علم و فرهنگ بپردازد.
علي نصيريان هنرمند تئاتر، سينما و تلويزيون با اشاره به مشكلات موجود در زمينه هاي علمي، فرهنگي، هنري گفت: رئيس جمهور آينده بايد به مسائل فرهنگي، هنري و همچنين ترويج علم و دانش و توسعه فرهنگ ايراني توجه داشته باشد.
وي مشكلات موجود در عرصه هنر، فرهنگ را عدم وجود آموزش كافي در اين زمينه ها بيان كرد و گفت: در جامعه كنوني فرهنگ و هنر دچار چالش هاي زيادي شده است و در اين عرصه اعتبارات و امكانات كافي وجود ندارد.نصيريان با اشاره به اين كه رئيس جمهور آينده بايد خود اهل هنر، فرهنگ، انديشه و تفكر باشد خاطرنشان كرد: تنها رئيس جمهوري مي تواند مشكلات فرهنگي، هنري، انديشه اي را برطرف سازد كه خود با آنها آشنا باشد.
وي با اشاره به اين كه هر قشر از جامعه مشكلات خود را در نظر مي گيرند و انتظارات هنرمند با پزشك متفاوت است، گفت: رئيس جمهور آينده بايد در برنامه خود اقشار مختلف جامعه را مدنظر داشته باشد و در رفع مشكلات جامعه تلاش كند.

نمايشگاه كاريكاتور
مجموعه اي از كاريكاتور چهره با روش مدادرنگي از آثار خانم شيوا زمانفر هنرمند كاريكاتوريست جوان از ۲۳ خرداد ماه به مدت ۷ روز در خانه كاريكاتور واقع در خيابان شريعتي، تقاطع همت، خيابان گل نبي _ بعد از ميدان كتابي به نمايش گذاشته مي شود.

علي رهبري و همراهي اركستر سمفونيك تهران
گروه ادب و هنر: علي رهبري، چهره  نامي موسيقي كلاسيك، پس از ۳۰ سال رهبري اركستر سمفونيك تهران را در يك اجرا بر عهده مي گيرد. به گزارش همشهري، رهبري در اين اجرا آثاري از آنتونين دورژاك «سمفوني شماره ۹» و پيترايليچ چايكوفسكي «سمفوني شماره ۴» را در محل تالار وحدت اجرا خواهدكرد.
اين برنامه كه با همكاري انجمن موسيقي ايران انجام مي شود در ساعت ۲۱ روزهاي ۲۴ و ۲۵ خرداد اجرا خواهد شد.
«استاد علي رهبري» هنرمند برجسته ايراني پس از ۳۰ سال دوري از وطن به دعوت مركز موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي همكاري با اركستر سمفونيك تهران وارد كشور شده است.

نمايش «تصوير ماه در قهوه تلخ» در خانه نمايش
گروه ادب و هنر : نمايش «تصوير ماه در قهوه تلخ» نوشته رحمت اميني و به كارگرداني حسن وارسته در ساعت ۶ و ۳۰ هر روز در خانه نمايش اداره تئاتر روي صحنه است.

نقد و بررسي آخرين كتاب مرادي كرماني
گروه ادب و هنر: آخرين كتاب هوشنگ مرادي كرماني در صدوشصت وسومين نشست كتاب ماه ادبيات و فلسفه مورد نقد و بررسي و تحليل قرار مي گيرد.
در اين نشست كه در ساعت ۱۷ روز ۲۴ خرداد انجام مي شود، كيومرث پوراحمد، بلقيس سليماني و رويا صدر درباره كتاب «شما كه غريبه نيستند» سخن مي گويند: «شما كه غريبه نيستيد» به نوعي زندگي مرادي كرماني است كه در قالبي منسجم و خواندني نوشته و از سوي انتشارات معين به چاپ رسيده است. به اعتقاد برخي از منتقدان اين اثر خواندني ترين و منسجم ترين كتاب مرادي كرماني است.

معرفي ۵ داستان كوتاه از سوي هيأت داوران پكا
گروه ادب و هنر: هيات داوران مهرگان ادب مركب از فتح الله بي نياز، صفدر تقي زاده، مژده دقيقي، عنايت سميعي و حسن ميرعابديني در اطلاعيه اي ضمن ارائه گزارش از روند بررسي داستانهاي كوتاه،پنج داستان كوتاه «با گارد باز» از حسين سناپور (نشر چشمه)، «چرنگ سوخته» از بهناز علي پور گسكري (نشر چشمه)، چقدر اين گنجشكها ور مي زنند از ناهيد طباطبايي (نشر قطره)، «كابوس خيس» از شهلا پروين روح (نشر آگه) و «كنچني» از محمد حسين محمدي (نشر چشمه) به عنوان داستانهاي برتري كه تاكنون مورد بررسي قرار گرفته اند، معرفي شده اند.در اين بيانيه كه از سوي موسسه پكا براي همشهري ارسال شده  آمده است كه تاييد تك داستان از يك مجموعه به منزله كسب امتياز كل مجموعه نيست، بلكه صرفا اقدامي است در جهت معرفي آثار برتر و نحوه فعاليت هيأت داوران.

بر پرده سينماهاي تهران
* شارلاتان (آرش معيريان): بلوار، استقلال، جوان، پارس، شاهد، ميلاد، بهمن، آسيا، پايتخت، سارا، سروش، آسمان آبي، دهكده المپيك، سعدي، كارون، سپيده، قيام، حافظ، پيوند، ماندانا، فلسطين، گلريز، فردوسي، جي
* زن زيادي (تهمينه ميلاني): فرهنگ، آستارا، قدس، ايران، جمهوري، پيروزي، گلريز، عصر جديد، بهمن، شيرين، شيدا، پيام انقلاب، جي، كانون، مركزي.
* بازنده (قاسم جعفري): شهر قشنگ، آفريقا، ايران، عصر جديد، ملت، اروپا، تهران، جي، پارس، فرهنگ، ناهيد، فلسطين.
* مجردها (اصغر هاشمي): قدس، ايران، مركزي، سپيده، المپيا، شقايق، موزه سينما.
* جايي براي زندگي (محمد بزرگ نيا): عصر جديد، صحرا، تهران، مركزي.
* گل يخ (كيومرث پوراحمد): نادر.
* دربدرها (اميرحسين صديق): فلسطين.
* مهمان مامان (داريوش مهرجويي): شهرزاد.
* هوانورد (مارتين اسكورسيزي): كريستال.

تازه  هاي دنياي رسانه ها
سياست هاي آمريكا در منطقه از نظر يك آكادميسين روس
«لئونيد ايواشف» نايب رئيس آكادمي روسي «مسائل جغرافيايي» درباره سياست آمريكا در آسيا، خاورميانه و جمهوري هاي سابق شوروي كه بر پايه منافع آن كشور طرح ريزي شده اند، گفته است: اين سياست ها بر اساس و به اعتبار تحليل ها و مدل هايي طرح ريزي مي شوند كه چهارصد مركز تحقيقاتي آنها را به دست داده اند. اين مراكز تنها به اطلاعات پايه، گزارش هاي مربوط به خشم مردم هر محل از طرز كار دولتشان، نارسايي هاي داخلي و مسائل دولت و مردم از جمله بي عدالتي، نارسايي قضايي، فقر و نيز ساختار گروه ها و احزاب ناراضي توجه و نتيجه گيري كرده و پيشنهاد مي دهند. حال آن كه واقعيات چيز ديگري است و عمل به اين پيشنهادها نه تنها آمريكا را به نتيجه اي كه مي خواهد نمي رساند، بلكه آشوب به راه مي اندازد و نظم ملل و مناطق را به هم مي زند. براي مثال: آمريكا مي خواهد با استقرار نيرو و عوامل در گرجستان و نفوذ در جمهوري آذربايجان بر سراسر قفقاز نظارت داشته باشد و يا با در دست داشتن «مولداوي» قسمتي از اروپا را زير نظر بگيرد، با زير نفوذ داشتن اوكراين بر منطقه درياي سياه مسلط باشد و با استقرار نيرو در ازبكستان، آسياي ميانه را به دست گيرد و افغانستان را از دست ندهد. حال آن كه اصحاب منافع ديگر، همبستگي هاي تاريخي و مقاومت ها را در نظر نمي گيرد. تسلط بر منطقه نفوذ و اقمار ديگران كه اطلاعاتشان از سرزمين مورد نظر هزار بار بيشتر از آمريكا است به اين آساني ميسر نخواهد بود و احتمال جنگ و انهدام وجود دارد.
آمريكا مي خواهد سياست خود را در خاورميانه تحت پوشش برقراري دمكراسي پياده كند زيرا گمان مي كند كه گروه هايي كه براي رسيدن به مقاصد خود شعار اصلاح طلبي و ليبرال دمكراسي مي دهند، قادر به تحقق آن سياست هستند و مقاومت ها را در نظر نمي گيرد. اجراي اين سياست (دمكراتيزه كردن) را از عراق و لبنان آغاز كرده كه وضع و حالشان روشن است. آمريكا بايد بداند كه ظرفيتش محدود است و قدرت هاي «فعلاً ساكت» ديگري هم در جهان وجود دارند. آيا آمريكا مقاومت هاي امروز در عراق را پيش از حمله نظامي خود پيش بيني كرده بود؟ اگر نكرده بود، بايد سياست هاي خود را با واقعيت هاي بيشتري تطبيق دهد و دقيق تر نتايج را پيش از آغاز كار و ايجاد مشكلات بيشتر در نظر بگيرد.
نظرات معتدل «برلينگوئر» به مناسبت سالگشت درگذشت او
«انريكو برلينگوئر» كه ۱۲ سال بر حزب كمونيست ايتاليا رهبري كرد، در چنين روزي در سال ۱۹۸۴ درگذشت. وي در كنگره هاي احزاب كمونيست هيچگاه تسليم نظر ديگران مبني بر رد «سوسيال دمكراسي» نشد و بر اين اعتقاد خود كه نمي توان فرهنگ ملي را در پياده كردن يك ايدئولوژي ناديده گرفت، پاي فشرد. اوعقيده داشت كه بناي سوسياليسم در هر كشور متفاوت است و بستگي به فرهنگ ملي و شرايط زندگي و تجربه تاريخي مردم دارد و نمي توان يك الگو را براي همه ملل به كار برد.
برلينگوئر در كنگره احزاب كمونيست در مسكو ضمن مخالفت با تقبيح تاكتيك تازه (دهه ۱۹۸۰) حزب كمونيست چين گفت: تا زماني كه يك حزب از حوزه سوسياليسم خارج نشود نمي توان آن را تقبيح و از جرگه سوسياليست ها خارج كرد. احزاب بايد استقلال فكر و عمل داشته باشند تا به هدف نهايي برسند. نفوذ از خارج در تصميم گيري هاي احزاب باعث شكست آنها و در نتيجه شكست سوسياليسم خواهد شد. مورخان «تاريخ عقايد» اين اظهارات برلينگوئر را پيدايش كمونيسم اروپايي عنوان داده اند. برلينگوئر كه درستي افكار او اينك آشكار شده است، از سركوب روشي كه حزب كمونيست چكسلواكي به رهبري «دوبچك» در نيمه دوم دهه ۱۹۶۰ در پيش گرفته بود انتقاد كرده و گفته بود كه اين عمل نقطه پايان بر «سوسياليسم چكسلواكي» است. وي كمونيست كردن افغانستان را هم عملي غير منطقي خوانده و گفته بود: افغان ها آخرين ملتي در روي زمين خواهند بود كه ممكن است سوسياليست شوند. يك كشور مي تواند دولت و يا رهبر كمونيست داشته باشد به اين شرط كه اين رهبر و دولت درصدد پياده كردن ناگهاني و اجباري نظام كمونيستي برنيايند.

بهارستان
اي عزيزان! تا توانيد سخن حق مگوييد تا بر دل ها گران مشويد و مردم بي سبب از شما نرنجند! رساله صد پند _ عبيد زاكاني

پاسخ به پرسش پزشكي
رابطه بيماري قلبي و خواب
از دكتر روزنفلد رابطه مشكلات قلب با بي خوابي سئوال شده و اوگفته است كه ميان اين دو، رابطه مستقيم برقرار است كه بايد فوراً به آن رسيدگي شود و جنبه اورژانس دارد. بيمار قبلي در جريان خواب شبانه بيدار مي شود زيرا كه خون به حد كافي به همه ماهيچه قلب نمي رسد و در نتيجه در ساعات روز به علت بي خوابي در شب، نياز به خوابيدن دارد. اگر كسي بدون اين كه قبلاً مي دانسته عارضه قلبي داشته دچار اين وضعيت شود بايد خود را به دكتر برساند تا با معاينات و آزمايش هاي دقيق ميزان گرفتگي و محل انسداد رگ هاي قلب مشخص و درمان متناسب به عمل آيد.

برگي از تاريخ
يك روز بزرگ ميهني ديگر براي ايرانيان
۱۲ ژوئن (روزي چون امروز) در طول تاريخ شاهد رويدادهاي مهمي بود كه برخي از آنها از اين قرارند: در سال ۱۸۶۷ «شارل فابري» فيزيكدان فرانسوي كه لايه اوزون را كشف كرد به دنيا آمد و ۷۸ سال عمر كرد. در سال ۱۸۹۸ و در جريان جنگ آمريكا با اسپانيا، «اميليو آلينالدو» ميهندوست فيليپيني استقلال اين سرزمين را كه قرن ها مستعمره اسپانيا بود و نام پادشاه اسپانيا بر آن گذاشته شده است، اعلام داشت. پس از شكست اسپانيا در جنگ با آمريكا، فيليپين طبق قرارداد پاريس تا سال ۱۹۴۶ توسط آمريكا اداره مي شد، ولي فيليپيني ها روز ۱۲ ژوئن را كه اميليو اعلام داشت، سالگرد استقلال خود مي دانند و مراسم برگزار مي كنند. در سال ۱۹۶۳ «مدگار اورز» از رهبران جنبش حقوق مدني آمريكا در شهر جكسون واقع در ايالت مي سي سي پي ترور شد. وي ۳۸ ساله بود. در سال ۱۹۹۱ يلتسين رئيس جمهور روسيه شد. در سال ۱۹۶۳ «كوان دوك» روحاني بودايي به منظور اعتراض به رفتار بد دولت اقليت كاتوليك هاي ويتنام جنوبي نسبت به اكثريت بودايي اين سرزمين و نيز به خاطر برقراري صلح، در يك خيابان سايگون در ملاء عام خودسوزي كرد و جان داد. در سال ۱۹۹۸ پروفسور «چارلز كد» سازنده داروي آنتي هيستامين و زيست شناسي كه اكتشافات مهم در زمينه بيوشيمي و حساسيت (آلرژي) بدن به عمل آورده است در ۸۷ سالگي درگذشت. پروفسور كد همچنين ثابت كرد كه در جريان مسافرت هاي هوايي، خون بيشتري متوجه پاي سرنشينان هواپيما مي شود.
و اينك برگي از تاريخ: ۱۲ ژوئن سال ۸۱۳ ميلادي (۲۲ خرداد) سپاه ۳۰ هزار نفري داوطلبان ايراني كه از خراسان بپاخاسته بودند در همدان بر سپاه ۹۰ هزار نفري عباسيان پيروز شدند. اين خراسانيان دو هفته پيش از اين تاريخ، سپاه عباسيان را در شمال شهر ري (محل تهران امروز) شكست داده و به همدان عقب رانده بودند. هدف اين داوطلبان ظاهراً اين بود كه مأمون را كه از جانب مادر، ايراني بود خليفه عباسي كنند، ولي انگيزه واقعي اين داوطلبان كسب استقلال وطن بود و به همين سبب مورخان اروپايي در كتاب هاي خود از آنان به نام «سپاه انقلاب استقلال ايران» نام برده اند. هارون الرشيد ۲۴ مارس سال ۸۰۹ ميلادي (روز سوم نوروز آن سال) در توس (خراسان) درگذشته بود، ولي بر خلاف انتظار ايرانيان، در بغداد بانو زبيده همسر عرب هارون، پسر خود «امين» را جانشين پدر كرده بود. در جنگ همدان، علي ابن عيسي بن ماهان، فرمانده سپاه عباسيان، كشته شد و استقلال طلبان ايراني باقيمانده نيروي او را تا بغداد دنبال كردند و اين شهر را متصرف شدند. آنها امين را از پاي درآوردند و مأمون را برجاي او نشاندند.
www.iranianshistoryonthisday.com

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمود احمدي نژاد
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
فراري
نيمه شب بود كه از آسايشگاه فرار كرد. مدت ها بود او را به علت اختلالات رواني كه از توهم، ترس و بدبيني نسبت به همه چيز ناشي مي شد بستري كرده بودند.
تازه از ديوار پايين آ مده بود كه سياهي سايه اي در جلوي خود ديد، مضطرب شد و تند كرد. اما سايه همواره روبروي او بود، عاقبت شروع به دويدن كرد و سايه نيز با همان سرعت جلوي او بود. ايستاد چرخي زد و درجهت مخالف سايه شروع به دويدن كرد.
سايه را جلوي خود نديد، با نگراني پشت سرش را نگاه كرد، حيرتزده شد. اينبار سايه به دنبال او بود. به آسايشگاه نزديك مي شد و سياهي هنوز به دنبالش بود.
... وحشت و ترس از تعقيب سايه او را دوباره به آ سايشگاه بازگرداند.
مصطفي چترچي

گشتي در دنياي خبرها
حساب هاي يك بانك كره اي هك شد
ايسنا: براي اولين بار در تاريخ كره جنوبي، سيستم اينترنتي يكي از بانك هاي اين كشور هك شد و مبلغ زيادي پول نيز به سرقت رفت.روز گذشته دايره تحقيقات سايبر پليس شهر سئول، دو جوان ۱۹ و ۲۰ ساله به نام هاي «كيم» و «لي» را به جرم هك كردن بانك مذكور دستگير كرد. اين دو جوان توانسته بودند با دسترسي به اطلاعات حساب مشتريان اين بانك ۵۰ ميليون وون (واحد پول كره) به سرقت ببرند.يكي از اين دو جوان ماه پيش در يكي از وب سايت هاي مشهور كره اي مقاله اي را با عنوان «چگونه اطلاعات حساب خود را از دستبرد هكرها محفوظ نگهداريم؟» نوشت.وي از اين راه توانست تعداد زيادي خواننده بيابد.  اين خوانندگان با كليك روي اين مقاله، به يك برنامه جاسوسي با نام netDevil وصل مي شدند و به اين ترتيب هر بار كه به حساب هاي بانكي خود در اينترنت وارد مي شدند اطلاعات شخصي بانكي خود را مستقيماً براي «كيم» ۲۰ ساله مي فرستادند و وي نيز با همكاري دوست دبيرستانيش پول ها را به حساب خود منتقل مي كرد.
ممانعت يك كشيش از خودكشي رورك
مهر: ميكي رورك، بازيگر سرشناس سينما، مدتي پيش قصد خودكشي داشت كه يك كشيش مسيحي او را از انجام اين كار بازداشت. اين ستاره هاليوود كه پس از مدتي غرق شدن در فساد و رفتارهاي خودويرانگرانه، به تازگي دوباره با فيلم «شهر گناه» رابرت رودريگز به دنياي فيلم و سينما بازگشته است، گفت: «وقتي به كليسا رفتم، از خدا خواستم مرا در انجام عمل شيطاني خودكشي كمك كند. اما خوشبختانه كشيشي كه آنجا بود، با حرفهايش باعث شد از افسردگي نجات پيدا كنم و كمك كرد دوباره به متن زندگي بازگردم» .رورك در مصاحبه خود با يك مجله بريتانيايي افزود: «كم مانده بود با شليك يك گلوله به زندگي ام خاتمه بدهم. اما هر چه باشد من يك كاتوليك معتقد هستم. آن روز از كشيش پرسيدم كه آيا مي توانم چنين عملي را مرتكب شوم يا نه. او با من حرف زد و اين ملاقات ها همينطور ادامه يافت. در ديدار با پدر روحاني، من به گناهانم اعتراف كردم و او مرا به مسير درست هدايت كرد» .
آقاي «نان»
مهر: كودكان يك روستاي دورافتاده در كشور فقير اتيوپي، براد پيت را به نام «دابو» به معني «نان» مي شناسند، چرا كه فكر مي كنند نام اصلي اين ستاره مشهور Bread (در انگليسي به معني نان) است نه (brad) براد. بازيگر سرشناس هاليوودي چندي پيش مقداري از پول خود را به كودكان فقير اتيوپيايي اختصاص داد و «دايان ساير» ، روزنامه نگار آمريكايي را هم همراه خود به اين كشور برد تا براي برنامه زنده تلويزيوني پرايم تايم از وضع كودكان آنجا گزارش تهيه كند. وقتي براد پيت مشهور در يكي از خيابان هاي شهري فقير در اتيوپي در حال قدم زدن بود، تعدادي از كودكان بدون آنكه از شهرت وي خبر داشته باشند، به سويش دويدند و فرياد زدند «دابو، دابو» .پيت در برنامه زنده پرايم تايم، كه هفته گذشته روي آنتن رفت، درباره سفر خود به اتيوپي گفت: «آخرين باري كه به آنجا رفتم، بچه ها فكر مي كردند اسم من Bread است و دابو به زبان آنها معني نان مي دهد» .
يك ستاره سينما جريمه شد
ايلنا: «استيون سيگال» ، ستاره سينما، به خاطر تأخير در مراحل توليد دو فيلم، ۱۴ ميليون دلار جريمه شد.يك شركت فيلم سازي كه از اين بازيگر شكايت كرده، مدعي است كه «سيگال» با تأخير سر صحنه فيلم حضور يافته، فيلمنامه را تغيير داده و محافظان وي نيز، مزاحم گروه فيلمبرداري بوده اند.«سيگال» ۵۴ ساله را براي نقش هايش در فيلم هاي اكشني هم چون «در محاصره» مي شناسيم. گفته مي شود او در فيلم هاي «امروز مي ميري» و «مزدور» نيز مشكلات مشابهي ايجاد كرده است.بنا به اظهارات شاكي جديدش او يك بار ۴۵ دقيقه دير سر صحنه رسيده و يك بار نيز سه ساعت پيش از اتمام كار، صحنه را ترك كرده است.
اسپيلبرگ، هريسون فورد را تكذيب كرد
مهر: «استيون اسپيلبرگ» اظهارات «هريسون فورد» را درمورد نام جديد پروژه «ايندياناجونز» تكذيب كرد. فورد، بازيگر سرشناس آمريكايي و ستاره سري فيلم هاي «ايندياناجونز» ، پس از حضور در يك مراسم خيريه گفته بود كه فيلم جديد اين مجموعه «عقيق شاهزاده نيمروز» نام دارد.اما استيون اسپيلبرگ، كارگردان «اينديانا جونز» اعلام كرد اظهارات فورد تنها يك شوخي بوده است. وي دراين مورد گفت: «به نظر من هريسون تنها مي خواسته با طرفداران فيلم هاي ايندياناجونز كمي شوخي كند. بايد به شما بگويم كه چنين عنواني وجود ندارد ومن نيز به هنگام خواندن سخنان وي تعجب كردم. هريسون فورد شخصيت جالبي دارد كه نيمي ازآن شوخ طبعي است» .

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳و ۴ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۲۰ و۴۲ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و ۱ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۵ و ۴۸ دقيقه

گل و گياه
انولا انسيفوليا
004425.jpg
نام علمي: Inula ensifolia
خانواده:COMPOSITAE
گياه دائمي به بلندي ۶۰-۲۵ و گستردگي ۳۰ سانتي متر است داراي برگهاي كركدار بوده و گلهاي زرد طلايي آن در اواخر تابستان ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان كاملاً آفتابي، خاك غني و مرطوب بازهكش خوب نياز دارد حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق كاشت بذر يا تقسيم بوته در بهار يا پاييز امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |