پنجشنبه ۹ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۶ - Jun 30, 2005
در حوالي ياسوج
سقوط اتوبوس به دره ۱۳ كشته به جا گذاشت
ايسنا: بر اثر واژگوني يك دستگاه اتوبوس مسافربري در محور ياسوج ۱۳ تن كشته و ۲۰ تن ديگر مجروح شدند.
به گزارش ايسنا اين حادثه ساعت ۲۱ و ۴۵ دقيقه سه شنبه شب در كيلومتر ۳۵ گردنه بابا ميدان در حالي رخ داد كه اتوبوس ولوو به شماره ۱۵ ن ۴۴۸ تهران متعلق به تعاوني ۱۴ واحد غرب تهران به رانندگي شهرام احمدزاده، در حال حركت از سوريه به مقصد بوشهر، به دنبال سرعت غيرمجاز و استفاده از وسيله نقليه داراي نقص فني كنترل خود را از دست داد و پس از واژگوني به داخل دره محور ياسوج سقوط كرد.در اين حادثه سه تن از مجروحان در دم و ۱۰ تن ديگر در بيمارستان ياسوج جان باختند. همچنين ۲۰ تن از مجروحان از جمله راننده اتوبوس هم اكنون در بيمارستان بستري شدند. پيگيري و بررسي ها درخصوص اين حادثه تلخ ادامه دارد.

مأموران دايره ۱۱ اداره آگاهي بررسي مي كنند:
ماجراي عجيب گم شدن يك مرد جوان
001032.jpg
گروه حوادث: جستجوي پليسي براي يافتن مرد جواني كه از حدود هفت ماه پيش ناپديد شده است در دايره ۱۱ آگاهي مركز ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار ما، مرد با پرونده اي در دست مقابل خبرنگاران ايستاد. وي مدعي بود از زمان گم شدن برادرش به نام محمد چند ماه مي گذرد و تاكنون پليس نتوانسته است ردي از وي بيابد.
شاكي در ادامه گفت: ماجرا مربوط به روز شانزدهم آبان ماه سال گذشته است. همه خانواده قصد رفتن به مراسم جشن تولد يكي از آشنايان را داشتيم. وقتي حاضر شده بوديم تا خانه را ترك كنيم، محمد به ما گفت: «چند دقيقه صبر كنيد تا من به مغازه گل فروشي رفته و دسته گلي بخرم». محمد از خانه خارج شد و ما به انتظار بازگشت وي مانديم. طبق گفته همسر محمد بعد از گذشت يك ربع به خانه باز مي گردد ولي تمام لباس ها و دست هايش خوني بود و يك موتورسيكلت تصادفي را نيز به همراه داشت. وقتي از او پرسيده شد چرا خون آلود هستي به همسرش گفته بود، صاحب اين موتورسيكلت با يك خودرو تصادف كرد. من موتور سيكلت را به خانه آوردم تا بعد از سلامت به دنبال موتورسيكلت خود بيايد و آن را به تعميرگاه ببرد. همسر محمد مي گويد: ولي بعد از چند دقيقه بار ديگر محمد ناگهان با همان سر و وضع خانه را ترك كرد و مدعي شد مي خواهد به صاحب موتورسيكلت بگويد موتورسيكلت او در خانه ماست.
پس از خروج مجدد محمد از خانه ديگر هيچ كس خبري از وي ندارد.
پليس صاحب موتورسيكلت را شناسايي كرد و تحت بازجويي قرار داد. اين مرد در توضيح به پليس گفت: روز شانزدهم آبان ماه سال ۸۳ من در بزرگراه آزادگان با يك خاور تصادف كردم. از شدت جراحت بيهوش شده و وقتي به هوش آمدم ساعت سه نصفه شب بود و من در يك بيابان رها شده بودم. از موتورسيكلت هم خبري نبود.
تاكنون پليس آگاهي نتوانسته است ردي از محمد بيابد و سرگذشت اين مرد جوان در هاله اي از ابهام باقي مانده است.
رسيدگي قضايي بر روي اين پرونده در دايره ۱۱ اداره آگاهي مركز زير نظر داديار سليماني ادامه خواهد يافت.

متهم در دادگاه:
صدايي مي گفت بيدار شو!
001029.jpg
گروه حوادث: مردي كه با ادعاي جنون، پسر خاله اش را به دلايل نامعلوم كشته بود، صبح ديروز در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين پرونده مرتضي (۲۴ ساله) متهم است كه در تاريخ ۲۱ مهرماه سال ۸۲ پسرخاله خود به نام احمد.ر را به دلايل نامعلومي با ضربات چاقو مجروح كرده است كه پس از انتقال پيكر نيمه جان احمد به بيمارستان وي در اثر شدت جراحات وارده و خونريزي جان باخت.
متهم ۲۴ ساله كه بلافاصله پس از وقوع قتل توسط ماموران انتظامي دستگير شد به قتل اعتراف كرد. اما مدعي بود كه دچار بيماري رواني است. به اين ترتيب با دستور بازپرس پرونده، متهم براي انجام آزمايشات رواني به پزشكي قانوني انتقال يافت اما كارشناسان اعلام كردند وي مبتلا به بيماري رواني نيست. به اين ترتيب بازپرس پرونده، متهم را با صدور قرار بازداشت روانه زندان كرد اما خانواده متهم با طرح شكايتي مبني بر اين كه وي دچار جنون است از داديار پرونده خواستند تا مرتضي مجدداً براي معاينات به پزشكي قانوني انتقال يابد. پس از انتقال متهم، پزشكي قانوني طي نظريه اي اعلام كرد كه متهم مبتلا به جنون آني است. كه همين امر باعث اختلاف بين داديار و بازپرس پرونده شد تا اين كه كيفرخواست از سوي دادسراي امور جنايي تهران صادر شد و متهم صبح ديروز با حضور پنج قاضي دادگاه كيفري استان در حالي محاكمه شد كه اولياي  دم درخواست قصاص نفس (اعدام) را براي متهم كردند.سپس مرتضي در جايگاه قرار گرفت و پس از قبول اتهام وارده گفت: من قصد كشتن احمد را نداشتم. دائماً فردي به من مي گفت بايد بيدار شوي. من دچار يكسري احساسات شده بودم كه نمي توانستم آنها را كنترل كنم. روز حادثه وقتي به مغازه پسر خاله ام رفتم ناگهان همان صدا مجدداً مرا احاطه كرد و من شروع به داد كشيدن كردم وقتي به خودم آمدم. دريافتم پسرخاله ام در اثر ضربات چاقو زخمي شده است.
در ادامه جلسه محاكمه، وكيل متهم به دفاع از وي پرداخت و با تأكيد بر بيماري رواني متهم از دادگاه خواست تا در خصوص نظريه قطعي پزشكي قانوني تجديد نظر كند.برپايه اين گزارش، قاضي كوه كمره اي با اعلام ختم جلسه دادگاه اعلام كرد حكم پرونده ظرف ۱۰ روز آينده صادر خواهد شد.

اخاذي در پوشش پليس زن
گروه حوادث: زني كه با معرفي خود به عنوان كارمند نيروي انتظامي مبلغ ۲۷۰ هزار تومان كلاهبرداري كرده بود، با تلاش مأموران شناسايي و دستگير شد.
ماموران انتظامي شهرستان بروجرد در لرستان از كلاهبرداري زني در پوشش كارمند نيروي انتظامي مطلع شدند.
ماجرا از اين قرار بود كه فردي با مراجعه به كلانتري به مأموران گفت: چندي پيش با خانمي به نام «م _ ت» آشنا شدم و خود را كارمند اداره اماكن عمومي نيروي انتظامي معرفي كرد و گفت مي تواند با گرفتن ۲۷۰ هزار تومان پول مشكل من را حل كند، اما پس از گرفتن اين مقدار متواري شد. مأموران با استفاده از چهره  نگاري اين زن او را كه سابقه كيفري داشت را شناسايي و دستگير كردند. او به جرم خود اعتراف كرد و به همراه پرونده اش تحويل مقامات قضايي شد.

حمله يك ببر و شير به پسر ۱۰ ساله آمريكايي
آسوشيتدپرس: يك پسر ۱۰ ساله آمريكايي به نام راسل لالا كه همراه پدرش از محل نگهداري حيوانات وحشي ديدن مي كرد ناگهان از سوي دو حيوان وحشي مورد حمله قرار گرفت و جراحات شديدي برداشت. او دچار آسيب ديدگي مغزي و مشكل نخاعي شد. در همين حال جراحات شديدي از ناحيه صورت برداشت.
والدين راسل در اين باره اظهار كردند: راسل يك جنگجوي واقعي است. او در حال حاضر در شرايط نامساعدي به سر مي برد ولي با توجه به آسيب ديدگي مغزي قادر است با ما ارتباط برقرار كند و ما را مي شناسد. ما مطمئنيم كه روح بزرگ راسل باعث شد مرگ بر او غلبه نكند.
زماني كه راسل همراه پدرش از اين مكان خصوصي ديدن مي كردند چاك ماك صاحب محل، در قفس اين دو حيوان وحشي را باز كرد و مي خواست داخل آن شود اما ناگهان اين دو حيوان بيرون پريده و به سمت پسربچه حمله ور شدند. پس از اين حادثه دو حيوان حمله كننده به راسل كشته شدند.

دختر جوان قرباني سوءظن نامزدش شد
پليس: مرد جواني كه به علت سوء ظن، نامزدش را به قتل رسانده و پيكر خونينش را در شهرستان ساوه رها كرده بود، به دام افتاد.
رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار پليس جنايي استان مركزي قرار گرفت كه چندي پيش مأموران آگاهي شهرستان ساوه حين گشت زني در حوالي پاسگاه «طراز ناهيد» با جسد زني كه غرق در خون بود رو به رو شدند.
پس از كشف جسد موضوع به بازپرس ويژه قتل اطلاع داده شد و با حضور وي در صحنه، بررسي هاي مقدماتي براي يافتن نخستين سرنخ ها آغاز شد.
بنابراين از آن جا كه احتمال وقوع قتل مي رفت، جسد تحت بازرسي بدني قرار گرفت و براي تعيين علامت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت.
پزشكان نيز علت مرگ را خفگي بر اثر فشردن چيزي بر روي گلويش اعلام كردند.
كارآگاهان در ادامه بررسي هاي خود، بعد از شناسايي هويت مقتول كه «خديجه _ س» ۲۰ ساله نام داشت، تلاش خود را براي شناسايي و دستگيري عامل يا عاملان جنايت متمركز كردند. رديابي هاي صورت گرفته، مأموران را به شهرستان اردبيل كشاند. آنها در تحقيقات خود «سعيد _ س» ۲۲ ساله پسر عمو و نامزد مقتوله را دستگير كردند.وي در بازجويي هاي اوليه ابتدا منكر هر گونه جرم و يا جنايتي شد اما وقتي خود را در مقابل ادله محكم قانون ديد لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: مدتي بود كه فكر مي كردم خديجه با ديگران رابطه نامشروع دارد در نتيجه تصميم گرفتم وي را به قتل برسانم. او ادامه داد: نامزدم را با روسري كه بر سر داشت خفه كردم. گفتني است، متهم به قتل تا صدور رأي قاضي روانه زندان شد.

مرگ خاموش مرد جوان توسط زوج سرايدار
گروه حوادث: پرونده زوج سرايداري كه با همكاري هم پسر صاحبخانه را به قتل رسانده بودند، به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، اوايل سال ۷۹ به مأموران انتظامي رباط كريم اطلاع داده شد كه پسر جواني به نام حميد رضا به طرز مشكوكي فوت كرده است. پس از حضور مأموران در صحنه حادثه، صاحب خانه ويلايي كه فرزندش را از دست داده بود تحت بازجويي قرار گرفت و مأموران بررسي هاي مقدماتي خود را از محل حادثه آغاز كردند. آنها در بازرسي مقدماتي متوجه گازگرفتگي در محل كه احتمالاً عمدي بود، شدند.
پدر حميد رضا را تحت بازجويي قرار دادند و وي در اظهاراتش گفت: وقتي به خانه آمدم پشت در شروع به بوق زدن كردم، پرستو سرايدارم با اضطراب در را باز كرد و گفت حميد رضا حالش خوب نيست. وقتي وارد اتاق پسرم شدم متوجه بوي شديد گاز شدم. سريعاً به پشت بام رفتم و متوجه شدم فردي به صورت عمدي دستمالي را داخل لوله بخاري كرده است.
مأموران با شنيدن اظهارات پدر حميد رضا شناسايي پرستو را در دستور كار قرار دادند و پس از بازداشت وي را تحت بازجويي قرار دادند. پرستو در تحقيقات مقدماتي، به قتل حميد رضا با همدستي فاروق (شوهرش) اعتراف كرد. وي گفت: مدتي بود كه حميد رضا مرا مورد آزار و اذيت قرار مي داد. اين موضوع مرا خيلي ناراحت كرده بود تا اينكه ماجرا را براي شوهرم تعريف كردم. فاروق پس از شنيدن حرف هايم به من گفت: بيا هر دويمان خودكشي كنيم، اما نتوانستيم. شب قبل وقتي فاروق به خانه آمد به من گفت كاري كردم كه حميد رضا صبح فردا را نمي بيند. او به من گفت: لوله بخاري را بسته ام. حميد رضا امشب خفه خواهد شد.
كارآگاهان جنايي رباط كريم با شنيدن اظهارات پرستو، همسرش را بازداشت كردند و وي به قتل پسر صاحبخانه اعتراف كرد. كيفرخواست در خصوص دو متهم صادر شد و صبح ديروز پرونده براي تعيين وقت رسيدگي در اختيار شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان قرار گرفت.

متهم به قتل مادر به قصاص محكوم شد
گروه حوادث: قضات دادگاه كيفري استان پسري را كه به اتهام قتل عمدي مادرش، محاكمه كرده بودند به قصاص نفس (اعدام) محكوم كردند.
به گزارش خبرنگار ما، در اين پرونده سام. ن (۲۶ ساله) متهم است كه در تاريخ ۱۷ فروردين ماه سال ۸۳ در درگيري كه بين وي و مادرش مليحه (۴۴ ساله) اتفاق افتاده، او را با ضربه ميله آهني به قتل رسانده است.
پسر ۲۶ ساله كه صبح روز سه شنبه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان، محاكمه شد در آخرين دفاع خود، درخصوص انگيزه قتل گفت: مدتي بود كه قصد ازدواج با دختري را داشتم اما با مخالفت مادرم روبه رو شدم. شب حادثه، مشاجره بين ما بالا گرفت و من با ميله آهني ضربه اي به سر مادرم وارد كردم كه همين باعث مرگ وي شد. من قصد كشتن مادرم را نداشتم و تنها كنترلم را از دست داده بودم.
صبح ديروز پنج قاضي دادگاه، سام را به اتهام يك فقره قتل عمدي مادرش به قصاص نفس (اعدام) محكوم كردند. حكم صادره براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد.

ضربات چاقو جان يك جوان را گرفت
گروه حوادث: ضربات چاقو جان جوان ۲۳ ساله را در يك درگيري بين سه جوان كه هر سه آنها نيز از اتباع فيوج بودند، گرفت. به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۵ بعد از ظهر روز سه  شنبه تلفن كلانتري باغستان به صدا درآمد و فردي ناشناس خبر درگيري خونين بين سه جوان را به پليس اطلاع داد.
مأموران كلانتري باغستان بلافاصله طي هماهنگي انجام شده وارد عمل شدند و به محل درگيري عزيمت كردند. با شروع تحقيقات مشخص شد يكي از دو طرفين درگيري كه جوان ۲۳ ساله اي به نام حسين است با ضربات چاقوي حبيب و حميد كه هر دو ۱۷ ساله هستند از پاي درآمده است. در اولين اقدام مصدوم كه از ناحيه كتف چپ مصدوم شده و دچار خونريزي شده بود به بيمارستان انتقال داده شد، اما تلاش پزشكان نتيجه نداد و مصدوم دقايقي پس از انتقال به بيمارستان درگذشت.با فوت مصدوم، تلاش ماموران جهت دستگيري دو نوجوان ضارب آغاز شد و طي بازجوئي هاي انجام شده از شهود يكي از ضاربان به نام حبيب معروف به بلك شناسايي و در يك اقدام پليسي دستگير شد.با دستگيري متهم و اعتراف وي به قتل، تحقيقات براي شناسايي و دستگيري ديگر متهم فراري و انگيزه قتل آغاز شد. اين پرونده در حال حاضر در دست پيگيري است.

زندان براي پدر و پسر
گروه حوادث: پدر و پسري كه به خاطر اختلافات اخلاقي دختر خانواده را به قتل رسانده بودند با توجه به رضايت اولياي دم از لحاظ جنبه عمومي به ۴ سال زندان محكوم شدند.
به گزارش خبرنگار ما، اين قتل كه سه سال پس از وقوع حادثه توسط داماد خانواده فاش شد. پس از كشف جسد دختر ۱۸ ساله به نام فروغ، پدر و پسر خانواده شناسايي و دستگير شدند. آنها تنها انگيزه خود از وقوع حادثه را انحرافات اخلاقي دختر عنوان كردند.
فضل الله در آخرين دفاع خود نزد پنج قاضي دادگاه كيفري گفت: من اصلا از كاري كه كرده ام پشيمان نيستم. فروغ مدتها بود كه از خانه فرار مي كرد. چندين مرتبه مفاسد اجتماعي او را به دام انداخته بودند، اما او هرگز به حرف هاي من گوش نمي داد. روز حادثه هم خواهر فروغ او را پيدا كرده بود و به خانه آورد. داماد خانواده او را به طبقه بالا برد و وقتي برگشتند به من گفت فروغ ازدواج كرده و باردار است. من به شدت عصباني شدم و او را داخل حمام انداختم و...
برپايه اين گزارش با توجه به اينكه اولياي دم رضايت داده اند، فضل الله و پسرش از لحاظ جنبه عمومي مجموعا به تحمل ۴ سال زندان محكوم شدند.

پايان رسيدگي به پرونده همسركشي
001035.jpg
گروه حوادث: آخرين جلسه محاكمه مردي كه متهم به قتل همسرش است روز گذشته در شعبه ۱۱۵۷ دادسراي امور جنايي تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، نهم مرداد ماه سال ۷۹ پليس آگاهي از وقوع جنايتي در يك آپارتمان مسكوني واقع در خيابان پيروزي مطلع شدند. يك اكيپ پليسي به همراه قاضي كشيك ويژه قتل آن زمان به محل حادثه اعزام شدند. عامل قتل بعد از كشتن مقتوله محل جنايت را نيز به آتش كشيده بود. مقتوله منصوره ۲۴ ساله نام داشت كه قاتل در ابتدا او را در خواب خفه كرده و سپس با چندين ضربه چاقو كه بر بدنش وارد آورده از مرگ وي اطمينان حاصل كرده بود. منصوره يك كودك ۹ ماهه داشت كه قبل از آتش سوزي منزل، قاتل او را در راه پله رها كرده بود تا ميان شعله هاي آتش نسوزد.
پليس بعد از انجام تحقيقات اوليه بر روي جسد و صحنه جنايت به همسر منصوره به نام اكبر ۲۷ ساله مظنون شد. اكبر بازداشت و تحت بازجويي قرار گرفت.
نامبرده بعد از چند مرحله بازجويي به قتل عمدي همسرش اعتراف كرد. وي در خصوص انگيزه ارتكاب اين قتل به افسر پرونده گفت: «به همسرم شك داشتم تا اين حد كه گمان مي كردم فرزند ۹ ماهه ما نيز متعلق به من نيست. اين سوءظن لحظه اي از ذهنم خارج نمي شد تا اينكه شب حادثه وقتي اطمينان حاصل كردم معصومه خوابيده است فكر شومي را كه مدتها بود در ذهنم طرح ريزي كرده بودم به اجرا درآورده و او را خفه كردم. سپس با ضربات چاقو چندين ضربه بر بدنش وارد كردم تا مطمئن شوم مرده است.»
پرونده اين متهم در شعبه ۱۶۰۲ مجتمع امور جنايي كشور تحت بررسي قرار گرفت. به دستور قاضي پرونده آزمايش DNA از كودك ۹ ماهه انجام شد و بدين ترتيب معلوم شد كه ادعاي اكبر كذب بوده است.
اين متهم چهار بار نيز مورد آزمايش جنون قرار گرفت كه در همه موارد عدم جنون وي تاييد شد. روز گذشته آخرين جلسه دادگاه اين متهم به قتل در شعبه ۱۱۵۷ دادسراي امور جنايي زير نظر قاضي محمدياري برگزار شد.
متهم بار ديگر در دفاع از خود ادعايش را تكرار كرد و گفت: «همسرم جنايتكار بود او را كشتم.»حكم اين پرونده تا چند روز آينده صادر خواهد شد.

كلاهبرداري ۱۱ ميليارد دلاري رئيس يك شركت آمريكايي
چاينا ديلي: رئيس يك شركت آمريكايي به اتهام كلاهبرداري ۱۱ ميليارد دلاري محاكمه شد و دادستان اين پرونده تقاضاي حبس ابد را براي او كرد.
برنارد ابرز رئيس شركت آمريكايي ورلد كام سي اي او به اتهام كلاهبرداري ۱۱ ميليارد دلاري از اين شركت در اوايل سال جاري دستگير و در دادگاه مركزي منهتن محاكمه شد.
دادستان اين پرونده از قاضي درخواست كرد ابرز را به حبس ابد محكوم كند. به گفته او ميزان اختلاس ارز از شركت مذكور بي سابقه بوده است.
آخرين جلسه محاكمه ابرز كه ۶۳ سال دارد در ۱۳ جولاي تشكيل خواهد شد. تعدادي از مديران اجرايي نيز كه در اين كلاهبرداري دست داشته اند تا آخر تابستان محاكمه خواهند شد.
ريگاس يكي از همكاران ابرز هفته گذشته به ۱۵ سال حبس محكوم گرديد. قاضي رسيدگي كننده به پرونده با توجه به وضعيت نامساعد حبسي اش گفت: پس از دو سال ريگاس مي تواند آزاد شود.

نزاع بر سر جنين بين عروس و مادرشوهر چيني !
سايت ياهو: با نقض قرارداد بر سر جنين از طرف عروس، مادرشوهر در دادگاه از او شكايت كرد.
چون تنها فرزند يك زن چيني بر اثر تصادف جان خود را از دست داده بود، مادر وي با عروس خود قرارداد بست كه سقط جنين نكند و در ازاي نقض قرارداد ۵۰ هزار يوان جريمه بپردازد.
اين گزارش حاكي است، دادگاه پس از تحقيقات در اين زمينه اعلام كرد: چون قانون حق توليدمثل را به زن داده است خانم جائو مادر شوهر عروس حتي با بستن قرارداد با عروس خود از قانون سرپيچي كرده است و كار عروس وي به منزله يك نوع عمل مشروع و قانوني است و شكايت خانم جائو را بي اعتبار خواند.

قضات ژاپن:
براي چندين قتل، يك بار اعدام منصفانه نيست
ديلي يوميوري: دادگاه هيروشيما ديروز براي مردي كه به پنج فقره قتل اعتراف كرده بود، يك بار حكم اعدام صادر كرد .
به گفته مقامات قضايي ژاپن يك بار اعدام براي فردي كه قاتل چند نفر است كافي و عادلانه نيست.
اين در حالي است كه در بسياري از مواقع، برخي از متهماني كه چندين نفر را كشته اند به دليل اثبات دلايلي نظير بيماري هاي رواني، نه تنها از مرگ بلكه از ساير مجازات ها نيز تبرئه مي شوند.
دادگاه هيروشيما در مورد محاكمه اين مرد گفت: از آنجا كه نتيجه آزمايشات روانشناسي و روانكاوي اين متهم منفي بود و او از هيچ گونه بيماري روحي رنج نمي برد، بنابراين براي او مجازات اعدام در نظر گرفتيم.
گفتني است، او اين قتل ها را از سال ۱۹۹۹ به بعد مرتكب شده است.

اشد مجازات براي عاملان قتل راننده جوان
گروه حوادث: عاملان قتل يك راننده جوان به قصاص و ۱۵ سال زندان محكوم شدند. به گزارش خبرنگار ما، در اين حادثه كه شامگاه ۲۴ دي ماه سال ۸۳ به وقوع پيوست يك راننده خودرو پرايد توسط دو سارق و زورگير به نام هاي غلامرضا (۳۰ ساله) و حسين (۳۲ ساله) به انگيزه سرقت خودرو اش با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيد.
متهمان اين پرونده كه ساعتي پس از وقوع حادثه توسط مردم و پليس آگاهي كرج شناسايي و دستگير شدند بلافاصله به سرقت منجر به قتل اعتراف كردند.
متهمان اين پرونده، چندي قبل در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان به رياست قاضي عزيز محمدي محاكمه شدند و هر يك اتهام مشاركت و معاونت در قتل عمدي را قبول كردند.
بر پايه گزارش قاضي دادگاه و چهار مستشارش غلامرضا متهم رديف اول پرونده را به اتهام مباشرت در قتل عمدي به قصاص نفس (اعدام) و حسين متهم رديف دوم به اتهام معاونت در قتل عمدي به تحمل ۱۵ سال زندان محكوم كردند. حكم صادره براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد.

اعتراف زن ملبورني متهم به قتل
خبرگزاري استراليا: زن ملبورني كه به مبادرت در قتل همسر نامزد سابقش متهم شده بود، به جرم خود اعتراف كرد.
يك زن ۳۸ ساله ملبورني كه به اتهام مبادرت در قتل همسر نامزد سابقش در زندان به سر مي برد، امروز در دادگاه به جرم خود اعتراف كرد.
بنا بر اين گزارش، دادگاه عالي ويكتوريا، تانيا هرمن ۳۸ ساله را به اتهام مبادرت در قتل يك زن جوان محكوم كرد. اين زن جوان كه مادر دو فرزند است چهار روز پس از مفقود شدن با حال نيمه جان و بيمار، در صندوق عقب اتومبيلش در ملبورن كشف شد.
تانيا در اعترافاتش گفت: روز حادثه پس از ورود به گاراژ هرمن از پشت سر يك طناب چرمي را به دور گردن ماريا انداخته و قصد داشتم او را خفه كنم، اما با مقاومت او مواجه شدم و پس از اين كه ماريا از هوش رفت، او را به داخل صندوق عقب اتومبيلش انداخته و آن را به يك مكان متروكه بردم.
دادگاه نهايي رسيدگي به اتهام تانيا بزودي تشكيل خواهد شد.

خبر سرو سالاد انگشت در رستوران آمريكا دروغ از آب درآمد
ديلي تلگراف: ماجرا از آنجا آغاز شد كه يك زن آمريكايي در ايالت لوئيزيانا از صاحب رستوراني شكايت و او را متهم به سرو سالاد انگشت كرد!
يك زن آمريكايي در ايالت لوئيزياناي آمريكا نزد پليس شكايت برد و اعلام كرد، در رستوران بين المللي اپل بي هنگام صرف سالاد، انگشت يك انسان را در آن يافته است.
اين ادعا كه ماه مارس مطرح شد توجه بسياري از روزنامه نگاران را به خود جلب كرد، اما پس از بررسي موضوع مشخص شد كه اين زن دروغ گفته و وي به همين جرم زنداني شد. اين در حالي است كه ماجراي مذكور باعث افت فروش اين رستوران نشد.
گفتني است، رستوران ايل بي بيش از ۱۷۰۰ شعبه در ۴۹ ايالت آمريكاو ۱۲ كشور ديگر دارد.

انهدام باند توزيع مواد مخدر در تهران
گروه حوادث: محل اختفا و تجمع اعضاي يك باند تهيه و توزيع مواد مخدر ديروز در خيابان پيروزي تهران لو رفت.
پس از انجام ۱۵ روز از عمليات تعقيب و مراقبت مأموران مبارزه با مواد مخدر فرودگاه مهرآباد يكي از باندهاي تهيه و توزيع مواد مخدردرتهران شناسايي شد.
بر اساس اين گزارش، پليس با هماهنگي هاي صورت گرفته با مقامات قضايي و آموزش مأموران ، محل اختفاء و تجمع اعضاي باند را تحت نظر گرفت تا اينكه ديروز در يك اقدام ضربتي و غافلگيرانه وارد منزل مورد نظر شده و به اين ترتيب چهار نفر از اعضاي اصلي اين باند به نام هاي «حسين- گ» سركرده باند، «سعيد _ الف» ، «ياور- ف» و «عبدالله- ر» در حالي كه مشغول استعمال مواد مخدربودند دستگير كرد.
گفتني است ، پليس در بازرسي از مخفيگاه قاچاقچيان ۱۰ گرم سوخته ترياك، ۲۵ گرم كوكائين، ۴۴ گرم ترياك، يك كيسه آغشته به موادمخدر، يك دستگاه ترازوي مخصوص توزين و مقاديري شيشه و آلات استعمال كشف و ضبط كرد.

زن مطلقه قرباني حرفهايش شد
گروه حوادث:مردي كه در پي درگيري با همسرش وي را به قتل رسانده بود، پس از تكميل تحقيقات قرار است در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان با حضور پنج قاضي به دفاع از خود بپردازد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده در پي كشف جسد يك زن به نام رقيه (۴۲ساله) در اطراف يكي از باغات ورامين در دستور كار ويژه پليس جنايي اين شهرستان قرار گرفت. مأموران تجسس آگاهي و بازپرس ويژه قتل پس از بررسي هاي مقدماتي و انتقال جسد اين زن به پزشكي قانوني، تحقيقات مقدماتي خود را براي شناسايي عامل اصلي جنايت آغاز كردند.
آنان در بررسي هاي اوليه متوجه شدند كه رقيه مدت يك سال است كه از همسرش جدا شده، اما به دلايل نامعلومي همچنان در خانه همسر سابقش زندگي مي كرده است. به اين ترتيب، شوهر اين زن به اسم مجتبي بازداشت شد و تحت بازجويي قرار گرفت.وي در نخستين اظهاراتش به قتل همسرش با ضربات چاقو اعتراف كرد و گفت: من و رقيه با هم مشكلات زيادي داشتيم تا اين كه هر دو تصميم به جدايي گرفتيم. پس از طلاق به خاطر حفظ آبروي فرزندانمان رقيه در خانه ام ماند اما پس از مدتي با كرايه يك خانه مجردي، مدت كمتري را در خانه ام به سر مي برد تا اين كه روز حادثه وقتي در حال استراحت بودم، زنگ در خانه به صدا در آمد. رقيه داخل شد و شروع به جمع آوري وسايلش كرد. وقتي از او ماجرا را پرسيدم او گفت: ديگر نمي خواهد در خانه ام بماند. بر سر همين موضوع شروع به جرو بحث كرديم كه ناگهان رقيه گفت من در طول اين مدت به كارهاي خلاف رو آورده بودم و از اين طريق امرار معاش مي كردم.مجتبي نزد بازپرس در ادامه اظهاراتش گفت: با شنيدن اين حرف به شدت عصباني شدم و با چاقو به طرف رقيه حمله ورشدم. وقتي به خودم آمدم متوجه شدم او را به قتل رسانده ام.بر پايه اين گزارش، بازپرس پرونده با توجه به اظهارات همسر سابق مقتوله، وي را با قرار بازداشت روانه زندان كرد. همچنين كيفرخواست از سوي نماينده دادستان صادر شد و پرونده صبح ديروز براي برگزاري جلسه محاكمه به شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان ارسال شد.

نجات قاتل از ا عدام
گروه حوادث: مرد جواني كه مرتكب قتل همكار خود در پاييز سال ۸۰ شده بود از سوي اولياي دم بخشيده شد.
به گزارش خبرنگار ما، جسد يك پسر جوان كه با شليك گلوله در ناحيه سرش جان سپرده بود روز بيست و سوم آبان ماه سال ۸۰ داخل خودرو وي در خيابان شهرآرا كشف شد. بعد از شناسايي هويت وي كه هومن نام داشت معلوم شد كه مقتول با خودروي خود در يك آژانس كرايه خودرو كار مي كرد.
عامل جنايت بعد از كشتن هومن گردنبند طلاي وي را نيز ربوده بود.
جستجوهاي پليس خيلي زود به نتيجه رسيد و يكي از همكاران هومن در آژانس كرايه خودرو به عنوان مظنون به ارتكاب قتل دستگير شد. اين مظنون به جنايت كه غلام رضا نام داشت در ابتدا منكر ارتكاب جرم بود ولي در نهايت به قتل هومن اعتراف كرد.بررسي قضايي برروي اين پرونده در شعبه ۱۶۰۲ به رياست قاضي جواد اسماعيلي در دادگاه امور جنايي تهران برگزار شد.
متهم در خصوص انگيزه خود به قاضي گفت: «به هومن حسادت مي كردم و در ضمن مظنون نيز بودم كه به همسرم نظر دارد به همين دليل او را كشتم.»
حكم اعدام اين متهم توسط قاضي اسماعيلي صادر شد. حكم در ديوان عالي كشور تأييد و به اجراي احكام ارسال شد.مراحل اجراي حكم در حال سپري شدن بود كه مسئولين اجراي احكام با برگزاري چند جلسه صلح و سازش موفق شدند رضايت اولياء دم را حاصل كرده و بدين ترتيب غلامرضا از قصاص نفس نجات يافت. پرونده وي براي بررسي جنبه عمومي جرم مورد بررسي مجدد قرار خواهد گرفت.

دختر آمريكايي برادرش را با ضربات چاقو كشت
سايت نيوز:يك دختر ۱۴ ساله اهل ايالت فيلادلفيا كه از بدرفتاري برادر ناتني اش به تنگ آمده بود با كمك دوستش، او را با ضربات چاقو به قتل رساند.
بنا بر اين گزارش، لاتوشا گفت: روز حادثه از رفتارهاي خشن و پرخاشگرانه برادرم خسته شده بودم. آن روز كه بر سر مسئله اي درگير شديم، او محكم به شكم من كوبيد و من هم كه به شدت عصباني شده بودم با چاقو چند ضربه به او زدم و سپس با كمك دوستم او را به جنگل كنار منزلمان برده و در يك نهر آب انداخته و با برگ هاي درخت، جسد او را استتار كرديم.
پليس فيلادلفيا با اشاره به اين كه تلاش پليس براي يافتن اسلحه سرد ادامه دارد گفت: اين دو نوجوان به علت نرسيدن به سن قانوني در دادگاه اطفال محاكمه خواهند شد.پليس فيلادلفيا افزود: متهمان بدون پرداخت وثيقه در زندان بوده و روز سه شنبه در دادگاه اطفال اين ايالت محاكمه مي شوند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |