پنجشنبه ۹ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۶ - Jun 30, 2005
فوتبال جام حذفي
ابومسلم و پيكان، خواسته هاي ناپيدا
پاس با دنيزلي و صبا با جلالي - مقابله ديدني
صبا باتري قصد دارد از اين نقطه (بازي با پاس) دوباره خود را معرفي نمايد. صبا با مجيد جلالي و علي دايي قصد بزرگ نمايي دارد. آيا پاس با دنيزلي كه رؤياي قهرماني در قاره آسيا را دارد، اجازه خواهد داد. دايي براي مصاف صباباتري با پاس مهره ارزنده اي است، اما پاس يك تيم است با معيارهاي تيم هاي بزرگ. مهار دايي براي مدافعان پاس آسان خواهد بود؟
001104.jpg
جهانگير كوثري: دو تيم صعودكننده به مرحله نيمه نهايي جام حذفي فردا مشخص خواهند شد. استقلال اهواز و فجر سپاسي كه خواسته هاي خود را در ليگ برتر بدست نياوردند با خيالي آسوده تر منتظر حريفان خود در نيمه نهايي هستند. استقلال اهواز منتظر بازي بزرگ نظاميان است تا در نقطه تلاقي پاس و صبا باتري، يكي به استقلال برسد. اين بازي از جهات مختلف داراي اهميت است. صبا باتري چون پاس از ليگ زخم برداشته است و در اين جام خود را جستجو مي كند. انگار جام حذفي انگاره هاي مثبت براي تيمهايي است كه به حق خود نرسيدند. صبا باتري پتانسيل لازم را با خريدهاي كلان ، مربيان ريز و درشت دارد و آخرين آنها مجيد جلالي است كه در مقطع مناسبي به تيم صبا باتري نرسيد، او در  آغاز كار بايد با تيم سابق خود كه تحقيرهاي بسيار را در حق او روا داشته روبرو شود. هر چند پاس چنين برداشتي را هرگز قبول ندارد و تنها در جستجوي يك مربي بزرگ و جهاني بود تا به مصطفي دنيزلي رسيد. انصافا هم دنيزلي به ارزشهاي خواسته شده پاسي ها جواب مثبت داد و تيمي هماهنگ، خوش قواره و نتيجه گير را با درايت وارد ميدان جام قهرماني باشگاههاي آسيا كرد و در جام حذفي نيز خوب نتيجه گرفته است. حالا دنيزلي مقابل جلالي قرار گرفته است، يك نام تقريبا جهاني و يك نام جوان، پرخواسته و تئوري دان. در نقشه هاي اين دو مربي متفاوت چه فاكتورهايي نهفته است كه بتوان از آن و از مسير دشوارش به نيمه نهايي رسيد. اگر صبا باتري با جلالي پاس را شكست دهد، به تحليلهاي تازه اي در فوتبال خواهيم رسيد و اگر دنيزلي به اهداف خود برسد، برنامه ريزي هاي مديران پاس به اثبات خواهد رسيد. آيا صبا باتري دور تازه اي را آغاز خواهد كرد؟
پاس چند ماهي است به شيوه تيمهاي بزرگ بازي مي كند فوتبال را در زمينه تاكتيكي تعيين شده مربي خود به راحتي پياده مي كند. بازيكنان ديگر وظايف خود را مي شناسند و كارها و رفتارهاي اضافي كلا از بين رفته است، دنيزلي به تاز گي ويژگي بازيكنان خود را شناخته است و با تدابير حساب شده از آنها به عنوان حربه برتري بهره مي برد. پاس و صبا باتري فردا براي فوتبال دوستان ديدني خواهد بود.
مشهد جام حذفي را مي خواهد
ابومسلم و پيكان نيز از جمله تيمهايي بودند كه بنابه ادعاي مربيان خود به حق طبيعي ترسيم شده نرسيده اند. ابومسلم دوست داشت با اين تيم جوان و دوست داشتني بين چهار تيم اول قرار گيرد، اما اين اتفاق به وقوع نپيوست. بازي ابومسلم با پرسپوليس در هفته گذشته نشانه هايي از ابومسلم بزرگ را مي داد، كه با جوانان در حال رشد خود از اعتبار يك استان بزرگ و پرجمعيت دفاع كرد. ابومسلم به كمك هاي بيشتر مالي و معنوي مسئولين استان نياز دارد تا حتي بتواند به قهرماني در ليگ برسد، اين ابومسلم امروز با پيكان روبرو مي شود و آنهم در مشهد و در حضور تماشاگران خود كه روز به روز افزايش پيدا مي كند. پيكان حريف ابومسلم از سقوط به ليگ آزادگان رنج مي برد. رنجي كه هنوز روشن نيست ناشي از چيست؟ پول و سرمايه، حمايت، بازيكن، مربي و... در اختيار اين تيم است پس چرا پيكان در رده بزرگسالان خود هنوز با خواستگاههاي خود فاصله دارد. پيكان در اين بازي و در اين جام مي تواند آنچه را كه مدعي اش شده است به اثبات برساند. اگر پيكان در اين جام نيز موفق نشود بايد به دنبال ريشه هاي اين عدم موفقيت بگردد و ديگر دلايل مطرح شده داخلي و خارجي نمي تواند مستدل باشد. اين دو بازي را بايد ديد. فجر سپاسي با غرور به تماشاي بازي ابومسلم و پيكان مي نشيند تا خود را براي نبرد بعدي آماده كند.
برنامه بازيهاي فردا (جمعه)
* صبا باتري _ پاس در ورزشگاه درخشان ساعت ۱۸
* ابومسلم _ پيكان در ورزشگاه تختي مشهد ساعت ۱۸

زندي: آثار برگزيده نخستين جشنواره تخصصي
مطبوعات ورزشي ۱۲ تير اعلام مي شود
001110.jpg
دبيركل  انجمن  نويسندگان ، خبرنگاران  و عكاسان  ورزشي  اعلام كرد كه  مراسم  معرفي  آثار برگزيده  نخستين  جشنواره  تخصصي  مطبوعات  ورزشي ، در مراسم  ويژه اي ، دوازدهم  تيرماه  جاري  در محل  هتل  ورزش  برگزار مي شود.
منوچهر زندي  كه  با خبرنگار ايرنا گفتگو مي كرد، افزود: اين  مراسم از ساعت  ۱۰ تا ۱۲ روز يكشنبه  در هتل  ورزش  تهران  با حضور تني  چند از مسئولان  ورزشي  كشور برگزار مي شود و جوايز نفرات  برتر به  آنان  اهدا خواهد شد.
وي  در خصوص  جوايز در نظر گرفته  شده  براي  نفرات  نيز چنين  گفت : به  دو فرد برتر از عكاسان  و روزنامه نگاران  ورزشي  يك  دستگاه  خودرو پرايد و پي كي  و به  بيش  از ۲۰ نفر ديگر كه  حائز اكثريت  امتياز شوند، جوايز نفيسي  در نظر گرفته  شده  است  كه  در مراسم  روز يكشنبه  به  آنان  داده  خواهد شد.
زندي ، انتخاب  روز يكشنبه  هفته  آينده  براي  معرفي  آثار برتر را همزماني  آن با روز جهاني  ورزشي  نويسان  ( ايپس ) عنوان  كرد و يادآور شد كه  تمامي تلاش  انجمن  روزنامه نگاران  ورزشي ، ارج  گذاشتن  به  زحمات  يك  ساله همكاران  مطبوعات  ورزشي  در سال  ۸۳ بود.
دبيركل  انجمن  نويسندگان ، خبرنگاران  و عكاسان  ورزشي  در خاتمه  از حمايت وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي ، سازمان  تربيت  بدني ، كميته  ملي  المپيك ، شهرداري تهران  و همچنين  شركت  ايرانول  (حامي تيم هاي  ملي  فوتبال ) و شركت  خودروسازي  سايپا در برگزاري  هرچه  بهتر اين  جشنواره ، تقدير و تشكر كرد.

تكميل طرح جامع ورزش در دولت آينده اقدامي منطقي است
رئيس كميته ملي المپيك با تشكر از حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي رئيس جمهور كه در دولت وي نظام جامع تربيت بدني و ورزش كشور تدوين شد، گفت: اميدوارم در دولت آينده همه كمك كنند، ابعاد مختلفي كه براي پيشرفت ورزش در ماده ۱۱۷ از قانون برنامه چهارم توسعه در نظر گرفته شده، مبناي عملكرد دستگاه هاي ورزشي قرار گيرد.
دكتر رضا قراخانلو در رابطه با وضعيت اجراي نظام جامع ورزش در دولت آينده به خبرنگار ايسنا گفت: تكميل نظام جامع تربيت بدني و ورزش نكته منطقي است و هيچ گاه گفته نشده كه اين طرح بي نقص و كامل است.بلكه مكانيزم هايي براي بازبيني و روزآمد كردن آن پيش بيني شده است؛ بنابر اين امر تكميل طرح يك نكته عملي است كه مي تواند به صورت مستمر و آتي مورد توجه قرار گيرد.

قريب به هيأت مديره استقلال بازمي گردد
عضو هيات مديره  باشگاه استقلال تهران از احتمال بازگشت دوباره  حسين قريب به تركيب هيات مديره و حفظ حضورش در راس فعاليت هاي مديريتي باشگاه استقلال خبر داد.
دكتر علي تاجرنيا در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: اعضاي هيات مديره  باشگاه استقلال پس از بررسي جريانات اخير باشگاه و با اعتقاد به فعاليت هاي سازنده و كارساز مديريت كنوني باشگاه، پيشنهاد حفظ حضور قريب در هيات مديره و راس كادر مديريتي باشگاه را خواستار شد كه در اين راستا قرار است با افزايش احتمالي تعداد اعضاي هيات مديره به هفت نفر، مدير عامل و شخص جديدي به تركيب هيات مديره اضافه شوند. وي تصريح كرد: هيات مديره استقلال نشست رسمي براي بررسي شرايط برگزار نكرد، ولي با جمع بندي نظرات اعضا مقرر شد كه موضوع براي بررسي بيشتر با رييس سازمان تربيت بدني در ميان گذاشته شود كه مطابق مذاكرات اوليه، احتمال افزايش اعضا به هفت نفر وجود دارد.

خداحافظي چهار پيشكسوت استقلال
در روز بازي با سائوپائولو
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس اعلام كميته ارزشيابي پيشكسوتان باشگاه استقلال؛ صادق ورمزيار، رضا نعلچگر، عباس سرخاب و جعفر مختاريفر چهار بازيكن اسبق تيم فوتبال استقلال در اين ديدار از دنياي فوتبال خداحافظي مي كنند.البته گويا از اين جمع، صادق ورمزيار به دليل شكستگي پا قادر به شركت در اين مراسم نخواهد بود و احتمال اين كه تقدير از وي به زمان ديگر موكول شود، وجود دارد. قرار است، عصر امروز جلسه نهايي كميته ارزشيابي باشگاه برگزار شود و از بين نفرات برگزيده سه نفر براي شركت در ديدار مقابل سائوپائولو برزيل انتخاب شوند.
وضعيت خداحافظي جواد زرينچه در جلسه عصر امروز مشخص خواهد شد.
جلسه مشترك مسئولان دو باشگاه ايران و منتخب سائوپائولو برزيل شب گذشته در كمپ ورزشي كردان برگزار شد. در اين نشست، مسئولان دو باشگاه زمينه هاي همكاري و راههاي گسترش روابط في مابين را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند كه ارتباط بيشتر دو باشگاه در جهت تبادل اطلاعات فني و تجربي مورد تأكيد قرار گرفت.
در اين جلسه، منصور پورحيدري دبير كميته ارزشيابي باشگاه استقلال در جريان آخرين دستاوردهاي تكنيكي و بدنسازي باشگاه سائوپائولو قرار گرفت و در اين زمينه پروتكل همكاري پيشكسوتان باشگاه استقلال و مسئولان باشگاه سائوپائولو به امضا رسيد.
گراميداشت ياد و خاطره محمد رنجبر
طي مراسمي پيش از آغاز ديدار استقلال و سائوپائولو برزيل، ياد و خاطره محمد رنجبر مدير، كاپيتان و بازيكن اسبق تيم ملي گرامي داشته مي شود.

اولين تمرين هانوفر با وحيد هاشميان
وحيد هاشميان بعد از اينكه در بايرن مونيخ ناموفق بود حالا در هانوفر راه جديدي را آغاز كرده است. او با حضور در تمرينات هانوفر سعي دارد تا عنوان آقاي گل رقابت هاي بوندس ليگا را نشانه بگيرد
001107.jpg
حسن حيدري: فوتبال باشگاه هاي آلمان از روز ۱۴ مرداد آغاز مي شود و به واسطه حضور ۴ بازيكن تيم ملي ايران در تيم هاي بايرن مونيخ، هانوفر، هامبورگ و كايزرسلاترن اين بازي ها براي هواداران فوتبال در داخل كشور از جذابيت خاصي برخوردار خواهد بود.
روز گذشته هفته نخست اين بازي ها قرعه كشي شد و طي آن تيم كايزرسلاترن، هامبورگ، هانوفر و بايرن حريفان خود را شناختند.
علي كريمي كه در بايرن مونيخ عضويت دارد در ورزشگاه جديد بايرن به مصاف بروسيامونشن گلادباخ مي رود. اين بازي روز جمعه ۱۴ مردادماه برگزار مي شود. هامبورگ نيز روز شنبه ۱۵ مردادماه در خانه با نورمبرگ ديدار مي كند و هانوفر نيز با هرتابرلين روبه رو مي شود. كايزرسلاترن نيز با زندي در زمين شالكه ديدار سختي خواهند داشت.
تيم هاي حاضر در اين رقابت ها از اوايل هفته جاري تمرينات خود را آغاز كرده اند.
از روز سه شنبه هفته جاري هانوفر اولين تمرين خود را براي اين بازي ها شروع كرد و طي آن وحيد هاشميان نيز به همراه اين تيم به تمرين پرداخت. ايوالد لينين سرمربي هانوفر نظارت كاملي بر تمرينات تيمش داشت.
هانوفر صبح چهارشنبه نيز به مدت يك ساعت به تمرين پرداخت و تمرينات بعد از ظهر اين تيم نيز از ساعت ۳۰/۱۸ دقيقه به وقت تهران آغاز شدو به مدت ۲ ساعت به طول انجاميد. اين تيم امروز صبح تمرين نخواهد داشت اما از ساعت ۳۰/۱۹ به وقت تهران تمرينات بعدازظهر آغاز مي شود.
هانوفر در اولين ديدار تداركاتي اين فصل به مصاف اس وي آلهم مي رود.

بي برنامگي در كشتي
محمدرضا منصوريان: حدود ۱۵ سال است در ايران مسابقاتي را در رده نوجوانان در رشته كشتي برگزار مي كنيم درحالي كه هيچ استراتژي و هدف مشخصي را در رابطه با برگزاري آن نداريم. تحت هر شرايطي اين تورنمنت به اصطلاح بين المللي را برگزار مي كنيم بدون آن كه از اين همه اتلاف وقت و انرژي بهره لازم را به دست آوريم. برايمان مسابقات روز جهاني كودك فقط تكرار شده است و تكرار.
جالب تر اينجاست كه حتي در اين ۱۴ دوره اي كه اين مسابقات برگزار شده و طبق گفته مسئولين كشتي حتي در تقويم فدراسيون جهاني كشتي هم ثبت شده است، هنوز نتوانسته ايم پيكارهاي كشتي روز جهاني كودك را به صورت يك تورنمنت واقعا بين المللي درآورده و پاي كشتي گيران كشورهاي صاحب كشتي را به آن بازكنيم. شركت كشتي گيران درجه چندم قطري، هندي، عراقي و... علاوه بر بي اعتبارساختن چنين تورنمنت هايي، قدر و منزلت و اعتبار كشتي ايران را هم زيرسوال برده و شدت بي علاقگي تيم هاي خوب دنيا در رابطه با شركت آن ها در چنين رقابت هايي سال به سال بيشتر مي شود. به اين خبر خوب دقت كنيد تا درباره برگزاري مسابقه هاي روز جهاني كودك كه از ديروز در شهرستان قزوين آغاز شده است بتوانيد به قضاوت بهتري برسيد:
در اولين روز رقابت هاي بين المللي روز جهاني كودك برخي از داوران قضاوت كننده در مسابقات بدون كفش به روي تشك رفتند. علت اين مساله كفش هاي نامناسب داوران ايراني بود كه باعث شد تا «بيوك آرسن اندر» نماينده «فيلا» دستور دهد تا اين داوران كفش هاي خود را درآورده و بدون كفش به روي تشك بروند.
آخر سرهم ايكاش بودند ومي ديدند وقتي اسم كشور متبوع كشتي گير قطري را عراق اعلام كردند قطري ها چه سروصدايي در سالن اين مسابقات به راه انداختند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |