دوشنبه ۱۳ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۹ - Jul 4, 2005
حوادث
Front Page

آدم ربايي ناموفق در شهرك كاروان
گروه حوادث: عمليات پليس براي دستگيري دو آدم رباي فراري كه قصد ربودن يك كودك ۸ ساله را داشتند از سوي بازپرس دادسراي امور جنايي تهران آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۸ و ۳۰ دقيقه روز شنبه احمدرضا ۸ ساله از منزلشان واقع در شهرك كاروان خارج شد غافل از اينكه دو سرنشين يك خودرو پژو مقابل خانه آنها در انتظار او هستند تا نقشه خود را به اجرا بگذارند.
احمدرضا چند قدم از در خانه فاصله نگرفته بود كه ناگهان در محاصره دو مرد قرار گرفت. مردان ناشناس او را به زور به سمت خودرو پژو مي كشاندند و احمدرضا با صداي بلند فرياد كمك خواهي مي كشيد تا شايد والدينش و يا همسايه ها به فرياد او برسند.
صداي احمدرضا را پدرش شنيد و به سمت خيابان دويد تا فرزندش را نجات دهد. ربايندگان به محض مشاهده پدر احمدرضا،  پسر ۸ ساله را رها كرده و فراري شدند.
احمدرضا وقتي در آغوش پدر جاي گرفت با چهره اي وحشتزده مشخصات آدم ربايان را به پدرش داد و بدين ترتيب پدر احمدرضا متوجه شد كه يكي از آدم ربايان را به خوبي مي شناسد و اين آدم ربا تنها به قصد انتقام گيري از ماجرايي كه چهار سال پيش بين پدر احمدرضا و او رخ داده بود دست به ارتكاب اين جرم زده است.پليس در جريان آدم ربايي قرار گرفت. پرونده به دفتر بازپرس قيصري در دادسراي امور جنايي تهران ارجاع داده شد.
پدر احمدرضا به بازپرس پرونده گفت: شهرام يكي از آشنايان من بود، چهار سال قبل شهرام در پي يك اشتباه قصد ربودن خودروي مرا داشت، در زمان ارتكاب جرم من در صحنه حضور يافتم و از سرقت خودرو جلوگيري كردم. ماجراي اين سرقت به پليس و مراجع قضايي كشيده شد و با اينكه بنده رضايت دادم ولي شهرام از جنبه عمومي جرم به حبس محكوم شد. حال فكر مي كنم براي انتقام گيري قصد ربودن فرزندم را داشته است.
به دستور بازپرس قيصري پليس موظف به بازداشت شهرام شد. بررسي ها بر روي اين پرونده تا دستگيري دو آدم رباي فراري در اداره آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

شاكي پرونده در دادگاه كيفري: پايم را قطع كرد، او را
قصاص كنيد
001386.jpg
گروه حوادث: مردي كه در درگيري با يك جوان باعث نقص عضو وي شده بود، صبح ديروز در حالي محاكمه شد كه شاكي پرونده تقاضاي قصاص كرد.
به گزارش خبرنگار ما، شكايت در خصوص اين پرونده در تيرماه سال ۸۳ در اداره آگاهي كرج مطرح شد. شاكي پرونده كه حسين (۲۰ ساله) نام داشت از فردي به نام ميثم طرح شكايت كرد.
با طرح شكايت حسين، شناسايي و دستگيري متهم اصلي پرونده در دستور كار قرار گرفت و ميثم در ۳۱ شهريور ماه دستگير شد.
صبح ديروز ميثم به همراه شاكي پرونده در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان حضور يافتند و در يك جلسه علني با چهار قاضي مستشار محاكمه شدند. در ابتداي جلسه محاكمه، حسين (شاكي) ضمن درخواست قصاص براي متهم گفت: روز حادثه من به همراه چند تن از دوستانم از محل كارمان كه يك ساختمان در حال نقاشي بود، بيرون آمديم. ايستاده بوديم كه ناگهان ميثم با چند تن از دوستانش كه سوار بر موتورسيكلت بودند، به طرف ما آمدند و به بهانه اين كه چرا در اين مكان ايستاده ايم با ما درگير شدند. وقتي دعوا شروع شد ميثم به طرف من حمله ور شد و يكي از دوستانش به نام محمد مرا از پشت سر گرفت، در آن لحظه بود كه ميثم قمه اي را در بالاي زانوي من فرو كرد و پيچاند. پس از زخمي شدنم آنها از محل متواري شدند و من با كمك مردم و دوستانم به بيمارستان انتقال يافتم اما به خاطر شدت ضربه وارده مرا به بيمارستان قائم انتقال دادند، ساعت ۱۱ شب بود كه بر روي من عمل جراحي صورت گرفت و پايم قطع شد.
شاكي در ادامه گفت: آقاي قاضي من تنها قصاص مي خواهم. وقتي پس از ۱۰ روز بستري بودن در بيمارستان متوجه شدم پايم قطع شده است، احساس خيلي بدي پيدا كردم. حالا مي خواهم اين مرد هم قصاص شود تا حال مرا درك كند.
در ادامه متهم پرونده نيز به دفاع از خود پرداخت و گفت: من شركت در درگيري را قبول دارم، اما اصلاً عمدي قمه را داخل پاي شاكي فرو نكردم.
وقتي درگيري آغاز شد، من ديدم شاكي شيشه نوشابه اي را شكسته و به طرف محمد (دوستم) حمله ور شده است، براي اين كه محمد اتفاقي برايش نيفتد دست حسين را گرفتم.
وي با شيشه شكسته يك ضربه به دست من وارد كرد. در آن لحظه بود كه من در دفاع از خود چاقو را در داخل پاي حسين فرو كردم.
بر پايه اين گزارش، قاضي كوه كمره اي با شنيدن اظهارات مرد جوان و دفاع وكيل وي، ختم جلسه دادگاه را اعلام كرد و قرار است به زودي حكم در خصوص پرونده صادر شود.

پدر و پسر ژاپني به خاطر زمين موروثي مرتكب قتل شدند
يك پدر و پسر ژاپني بر سر يك زمين موروثي يكي از اقوام خود را به قتل رساندند.
يك مرد ۶۹ ساله ژاپني به نام اوسي كاني به همراه پسر ۲۹ ساله اش آساموسيكا چندي پيش به دليل داشتن اختلاف بر سر يك زمين موروثي يكي از زنان اقوامشان به نام كولوكي را به قتل رساندند.
براساس اين گزارش، اين پدر و پسر روز حادثه حين تهديد كولوكي به منظور خارج شدن او از زمين زراعي پدرانشان، با مشاهده مقاومت او با قمه اي به جان او افتاده و منجر به مرگ او شدند.
به گفته پليس، زماني كه اوسي كاني پس از گذشت چندين سال از مراجعه يكي از وراث به اين زمين شاكي شد در ابتدا سعي كرد او را از ورود به آن منصرف كند ولي وقتي پافشاري وي را ديد عصباني شد و به جان او افتاد. اين در حالي است كه پسر متهم نيز كه خود يك آموزگار است با همدستي پدر كار را يكسره كرد.
لازم به ذكر است، دو متهم فوق در دادگاه حضور يافتند ولي به دليل طولاني شدن زمان رسيدگي به اين پرونده در تاريخ ۲۷ جولاي دوباره محاكمه مي شوند.

كيف قاپي از مسافر سوريه اي
گروه حوادث: كيف قاپاني كه مرتكب سرقت از يك مرد سوريه اي شده بودند تحت تعقيب پليس آگاهي قرار گرفتند.
به گزارش خبرنگار ما، ظهر روز گذشته دو تبعه كشور سوريه كه يكي از آنان ديپلمات سفارت سوريه در ايران بود براي صرف ناهار به يكي از رستوران هاي خيابان جردن رفته بودند. مرد سوريه اي همراه ديپلمات مذكور روز هفتم تيرماه به عنوان مهمان از كشور سوريه به ايران آمده بود. اين دو مرد وقتي به تقاطع خيابان جردن و خيابان وليعصر رسيدند ناگهان موتورسيكلتي با دو سرنشين به آنها نزديك شد و ترك نشين موتورسيكلت در يك حركت سريع، كيف دستي مرد سوريه اي مسافر را ربود. در داخل كيف دستي ۲۱۵ دلار و ۱۰۰ هزار تومان وجه نقد و گذرنامه قرار داشت.
بررسي بر روي پرونده مذكور در دايره ۱۸ اداره آگاهي مركز زير نظر بازپرس توكلي آغاز شده است.

دعواي ۴۰۰ نفره در اصفهان
گروه حوادث: به دنبال اختلافي كه بين دو نفر در اصفهان به وجود آمد ۴۰۰ نفر با هم درگير شدند.
مأموران انتظامي شهرستان خميني شهر در اصفهان ديروز از يك درگيري بزرگ در اين شهرستان مطلع شدند.
با عزيمت مأموران به محل مشخص شد، ۴۰۰ نفر از اهالي محل كه از طايفه هاي صالحي و هارون الرشيدي بودند در اين درگيري شركت داشتند كه با دستگيري دو نفر اين نزاع خاتمه يافت.
بر اساس اين گزارش در بررسي هاي بيشتر مأموران مشخص شد اين درگيري فقط به خاطر اختلاف دو نفر با هم بوده است كه مدتي قبل با هم درگير بوده اند.
اين درگيري تلفات جاني در بر نداشته و تلاش مأموران براي شناسايي ديگر اعضاي اين نزاع همچنان ادامه دارد.
دو متهم اصلي با تشكيل پرونده به مقامات قضايي تحويل داده شدند.

۱۵ سال زندان براي قاتل ۱۶ ساله
سايت جنايي: سارا جانسون، دختر جواني كه با شليك گلوله والدين خود را به قتل رسانده بود، از چنگ مجازات مرگ گريخت.
قاضي باري وود پس از پايان محاكمه سارا خطاب به او گفت تو تنها به دليل سن پايين از مجازات مرگ  رهايي يافته اي. اگر در اين كشور براي كودكان مجازات اعدام وجود داشت، قطعاً تو را به آن محكوم مي كردم.
جانسون، در نهايت پس از يك ساعت مشاوره قاضي و اعضاي هيأت منصفه به ۱۵ سال حبس محكوم شد. نكته جالب توجه در جريان محاكمه سارا جانسون خونسردي وي در هنگام مواجهه با اتهامات و اسناد ارائه شده در جريان دادگاه بود. وي حتي در هنگام شنيدن حكم نهايي نيز كوچكترين واكنشي از خود نشان نداد.
اين دختر نوجوان كه حتي در جريان دادگاه نيز اتهام خود را نپذيرفت، در آخرين دفاع خود خطاب به هيأت منصفه و قاضي گفت: من والدينم را دوست داشتم. من خانواده ام را دوست دارم و به شدت از مرگ آنها و از دست دادن خانه، خانواده، دوستان و اطرافيانم غمگين هستم.
وي در ادامه خطاب به هيأت منصفه گفت: «با هدايت خداوند و تداوم عشق و مهر افرادي كه به بي گناهي من باور دارند، اميدوارم بتوانم زندگي ام را از نو ساخته و ثابت كنم كه مي توانم عضو موثري براي جامعه خود باشم.
باب پانگ بورن وكيل مدافع سارا با اشاره به نقايص موجود در روند رسيدگي به اتهامات موكل خود گفت: قاضي حتي احتمال وجود شخصي ديگر را كه با شليك گلوله والدين سارا را به قتل رسانده باشد در نظر نگرفت.
پانگ بورن در واكنش به حكم دادگاه نيز آن را بسيار شديد دانسته و از قاضي درخواست كرده است تا با كاهش مدت حبس، وي را در بازگشت به اجتماع ياري دهد. او مي گويد: هدف دادگاه تنبيه مجرمان است نه نابود كردن آنان. كودكان بايد همانند كودكان مجازات شوند و بزرگسالان همانند بزرگسالان.
جانسون هنگامي كه به اتهام شليك به والدين خود دستگير شد، تنها ۱۶ سال داشت. دادستان در جريان محاكمه، سارا را متهم كرد كه به دليل مخالفت والدينش با قرارهاي ملاقات ميان او و يك مهاجر ۱۹ ساله مكزيكي كه پيشتر به دليل تجاوز به عنف به زندان افتاده بود، آنها را هدف گلوله قرار داده است.
مات جانسوت، برادر سارا و ساير اعضاي خانواده او از جمله هواداران حكم دادگاه محسوب مي شوند. آنها حتي خواستار آن بودند كه وي به حبس ابد محكوم شود. مات مي گويد: اميدوارم وي به حداكثر مجازات محكوم شود چون هرگز نمي خواهم نام يا نشاني از او ببينم.
خاله سارا نيز پس از شنيدن حكم گفت: اين حكم نه فقط ما، بلكه به جامعه آرامش مي دهد. هر كسي كه با سارا در ارتباط است به نوعي در خطر است. بدون او، جامعه امن تر مي شود.

عاملان قتل مرد ۷۰ ساله به قصاص محكوم شدند
001383.jpg
گروه حوادث: عاملان قتل مرد ۷۰ ساله اي كه در خانه مسكوني اش حوالي افسريه به قتل رسيده بود به قصاص محكوم و از اتهام زناي محصنه تبرئه شدند.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده در تاريخ ۲۶ مردادماه سال ۸۳ زماني كه مأموران آتش نشاني در منطقه افسريه تهران براي اطفاي حريق به خانه اي رفته بودند با كشف جسد سوخته يك مرد در دستور كارويژه پليس تهران قرار گرفت.
با كشف جسد اين مرد كه هويت آن به نام حسن آشكار شد مشخص گرديد كه همسر وي زمان وقوع حادثه در خانه نبوده و آتش سوزي كاملاً عمدي صورت گرفته است. بنابراين شناسايي همسر وي كه اكرم (۳۰ ساله) نام داشت آغاز شد تا اينكه پزشكي قانوني علت مرگ را ضربات متعدد چاقو بر گردن و سينه اعلام كرد. با احراز اينكه حسن توسط افرادي به قتل رسيده است، تحقيقات ويژه در اين زمينه شروع شد تا اينكه دو روز پس از وقوع جنايت اكرم با مراجعه به عوامل انتظامي ازنا مدعي شد كه با همدستي فردي به نام «بهنام» همسرش را در افسريه به قتل رسانده و جسدش را به آتش كشيده اند. با تأييد ادعا، اكرم به اداره آگاهي تهران انتقال يافت و پس از دستگيري بهنام هر دو نزد بازپرس پرونده به قتل اعتراف كردند.
با اعتراف متهمان و صدور كيفرخواست اين زن و مرد صبح روز شنبه ۱۱ تيرماه سال جاري با حضور پنج قاضي، فرزندان مقتول و وكلايشان محاكمه شدند و هر دو اتهام مشاركت در قتل عمدي و زناي محصنه را رد كردند. اما صبح ديروز قاضي عزيزمحمدي و چهار قاضي مستشارش، متهمان اين پرونده را به اتهام مشاركت در قتل عمدي به قصاص نفس (اعدام) محكوم و آنها را از اتهام زناي محصنه تبرئه كردند. حكم صادره براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد.

هشدار رئيس كلانتري ۲۰۹: در برابر سارقان با
موقعيت سنجي مقاومت كنيد
001377.jpg
ايسنا: سماجت «دختر مالباخته براي به دست آوردن كيف ربوده شده خود و تعقيب سارق منجر به دستگيري وي توسط پليس شد.»
روز شنبه حدود ظهر دختر جوان ۲۱ ساله اي در حالي كه از خياباني فرعي در محمدعلي جناح در حال عبور بود، كيفش توسط مرد جواني كشيده شد، اما دختر جوان از رها كردن آن امتناع كرد و با جيغ و فرياد از همسايه ها كمك  خواست.
سارق از ترس حضور مردم با كتك زدن دختر جوان اقدام به ربودن كيف و فرار كرد اما در اين حال دختر ۲۱ ساله كه تنها مبلغ ۱۲ هزار تومان در كيف داشت با يكي از مردان همسايه با تعقيب سارق ۱۷ ساله وارد ترمينال غرب و بعد از جست وجوي اطراف و اكناف موفق به شناسايي شده و با اطلاع به مأموران كلانتري ۲۰۹ ترمينال غرب سارق ضارب دستگير شد. روياي كار پر درآمد و بي پولي هاي شهر بزرگ تهران از جوان ۱۷ ساله سارق و زورگير ساخت. سارق متولد سال ،۱۳۶۷ داراي ۵ خواهر و برادر ادعا مي كند صبح ديروز از كرمانشاه به جست وجوي كار به تهران آمده است.
او علت حضورش را پيدا كردن كار نزد يكي از دوستانش كه در فرحزاد كارگر قهوه خانه است عنوان كرد و گفت: مبلغي حدود ۳۰ هزار تومان داشتم كه ظرف دو روز تمام شد و بيكاري و بي پولي مرا به دزدي واداشت.
او در حالي كه كه متهم به سرقت است، ادعا كرد: جيغ و فريادهاي دختر جوان براي كمك منجر به ترس من و كتك زدن مالباخته شد.
سرگرد رضا مهدوي رئيس كلانتري ۲۰۹ تهران بزرگ با هشدار نسبت به كمين سارقان در كوچه هاي خلوت و زمان هاي كم رفت و آمد، به ايسنا گفت: عدم مراقبت صحيح از كيف پول و انداختن آن بر روي دوش بدون مراقبت لازم موجب مي شود سارقان به راحتي بر روي موتور يا حتي پياده، كيف افراد را سرقت كنند در حالي كه كمي توجه و مراقبت نسبت به نگه داشتن كيف در سمت ديوار، دقت و توجه لازم هنگام عبور از مكان هاي خلوت و كم رفت و آمد احتمال اين سرقتها را كاهش مي دهد.
رئيس كلانتري ۲۰۹ با تقدير از شجاعت دختر جوان و رها نكردن كيف پول و تعقيب سارق تا رسيدن كار به مرحله شناسايي و دستگيري اظهار كرد: شهروندان بايد با موقعيت سنجي نسبت به سارقين در مقاومت با آنان يا عدم مقاومت و رها كردن كيف تصميم بگيرند چرا كه اين امكان وجود دارد سارقان با ضربات چاقو يا ضرب و شتم مالباخته علاوه بر سرقت تهديدات جاني را نيز براي مالباخته بجا بگذارند.

تصادف دو جوان با قتل خاتمه يافت
001380.jpg
گروه حوادث: پرونده پسر ۱۹ ساله اي كه در پي تصادف با يك خودرو ۲۰۶ راننده آن را به قتل رسانده بود، به دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين پرونده مسعود (۱۹ ساله) متهم است كه در تاريخ ۷ آذر ماه سال ۸۳ پسر جواني را كه مهدي نام داشت و راننده يك خودرو ۲۰۶ بود در درگيري به خاطر تصادف به قتل رسانده است.
اين حادثه ساعت ۲۱ در شهرك سينا زماني اتفاق افتاد كه مسعود در حالي كه راكب يك موتور سيكلت بود، با خودرو ۲۰۶ تصادف كرد. اين تصادف كه باعث جراحت مسعود شده بود، بهانه اي براي درگيري وي با مهدي شد. به اين ترتيب، هر دو نفر با يكديگر درگير شده و مسعود، راننده خودرو ۲۰۶ را با ضربات متعدد چاقو مجروح كرد و از محل متواري شد.
پس از فرار مسعود، مهدي به بيمارستان انتقال يافت اما تلاش پزشكان بي نتيجه ماند و وي مدت پنج ماه به كما رفت و سپس جان باخت.
با مرگ مهدي، دستگيري عامل جنايت آغاز شد و متهم پرونده در يك عمليات ضربتي دستگير شد. وي در جلسات متعدد دادگاه به درگيري منجر به قتل اعتراف كرد و كيفرخواست توسط نماينده دادستان صادر شد. صبح ديروز پرونده براي رسيدگي در اختيار شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان قرار گرفت و با تعيين وقت قبلي قرار است به زودي محاكمه شود.

ارسال حكم قاتل جنايت بيمارستان مفرح به اجراي احكام
گروه حوادث: حكم ۱۲ سال زندان كارگر بيمارستاني كه به انگيزه سرقت از دختر ۱۵ ساله اي وي را در بيمارستان مفرح به قتل رسانده بود، تأييد شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين پرونده غلامرضا (۲۴ ساله) كه كارگر خدماتي بيمارستان مفرح تهران بود، متهم است كه در تاريخ ۲۹ مهرماه سال ۸۲ دختر ۱۵ ساله اي به نام مرجان را ابتدا خفه كرده و سپس با ضربات چاقو به قتل رسانده است.
وي كه با توجه به رضايت اولياي دم در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان از لحاظ جنبه عمومي محاكمه شد، در دفاعيات خود تنها انگيزه از وقوع جنايت را سرقت بيان كرد.
اين مرد در دفاع از خود گفت: روز واقعه من در انتهاي بيمارستان نشسته بودم و در حال فكر كردن بودم كه ناگهان دختر ۱۵ ساله اي را ديدم كه به طرفم مي آمد. وي از من مسير خروجي بيمارستان را پرسيد. وقتي راه را به او نشان دادم، بلافاصله پشت سرش به راه افتادم و به انگيزه اين كه مي توانم انگشتر وگردنبند وي را سرقت كنم او را از پشت سر گرفتم، اما در يك لحظه او بسيار وحشت زده شد، شروع به داد و فرياد كرد.
من هم كه از بيكار شدن مي ترسيدم جلوي دهانش را گرفتم و در حالي كه مرجان قصد فرار داشت شال گردنش را دور گلويش پيچاندم و او را خفه كردم. اما چون به مرگ وي شك داشتم با چاقويي كه همراه داشتم ضرباتي به وي وارد كردم.
بر پايه اين گزارش، اولياي مرجان با ارائه نامه اي به دادگاه از حق خود درباره مرگ فرزندشان گذشت كردند اما قاضي ياورزاده و چهار مستشارش وي را از لحاظ جنبه عمومي، محاكمه كردند و او را به اتهام قتل عمدي و سرقت به تحمل ۱۲ سال زندان محكوم كردند.
قريشي، قاضي اجراي احكام روز گذشته از تأييد حكم مذكور در شعبه ۴۰ ديوان عالي كشور و ارسال آن به اجراي احكام خبر داد.

مردي خواهر ۲۰ ساله خود را كشت
گروه حوادث: مردي در شهرستان فسا خواهر ۲۰ ساله اش را به قتل رساند.
رسيدگي به اين پرونده قتل زماني در دستور كار پليس جنايي استان فارس قرار گرفت كه ساعت ۱۲ هفتم تيرماه سال جاري مردي با مراجعه نزد مأموران پاسگاه فدشكويه شهرستان فسا از وجود جسد نيمه سوخته زني در نزديكي پارك جنگلي روستاي سنان خبر داد.
در پي كسب اين خبر، مأموران به محل مورد نظر مراجعه كرده و با جسد دختر۲۰ ساله اي كه نيمه سوخته بود روبه رو شدند.پس از كشف جسد، موضوع به بازپرس ويژه قتل اطلاع داده شد و با حضور وي در صحنه، بررسي هاي مقدماتي براي نخستين سرنخ ها آغاز شد.
اين گزارش مي افزايد، جسد براي تعيين علت مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت. كارآگاهان در ادامه بررسي هاي خود بعد از شناسايي هويت مقتوله كه فاطمه - خ ساكن روستاي نوبندگان بود تلاش خود را براي شناسايي و دستگيري عامل يا عاملان اين جنايت آغاز كردند. مأموران سرانجام برادر مقتول را دستگير كردند.
وي در بازجويي ها ضمن اعتراف به جرم خود ادعا كرد: به علت داشتن فساد اخلاقي، فاطمه را ابتدا خفه كرده و سپس با ريختن نفت بر رويش او را سوزاندم.
گفتني است، تحقيقات پليس براي روشن شدن انگيزه اصلي قتل ادامه دارد.

توضيح يك خبر
در پي درج خبري تحت عنوان «قصاص براي قاتل» در تاريخ ۱۲ تيرماه سال ۱۳۸۴ در خبر آمده است كه مقتول بدهكار بوده و متهم براي دريافت طلب برادرش به سراغ او رفته و او را به قتل رسانده است در صورتي كه در واقع مقتول براي گرفتن طلب برادرش قرباني اين حادثه شده است كه بدين ترتيب تصحيح مي شود.

كلاهبرداري ۱۵ ميليون توماني از قنادي
با سعي و تلاش ۴۸ ساعته مأموران استان همدان دو شاگرد كه با همكاري يكديگر از يك مغازه شيريني فروشي ۱۵ ميليون تومان كلاهبرداري كرده بودند ، شناسايي و دستگير شدند.
دو روز پيش فردي به هويت ذوالفقاري با در دست داشتن شكوائيه اي از دادسراي انقلاب همدان به مأموران آگاهي اين استان مراجعه و اظهار داشت: من متصدي يك واحد صنفي شيريني فروشي در ميدان شريعتي هستم هر روز بعد از حساب و كتاب درآمد مغازه ام پي مي برم كه روزانه مبالغي از درآمدم كم مي شود.
اين شاكي در ادامه اظهارات خود به پليس گفت: چند روز مدام اين امر را به صورت غير محسوس زير نظر گرفتم و در اين مورد به دو كارگر خودم كه قبلاً يكي از آنها به دليل مواردي كه داشت از مغازه اخراج كرده بودم، مظنون هستم.
اين گزارش مي افزايد: مأموران معاونت آگاهي استان همدان با هماهنگي مقام قضايي شاگرد فعلي و قبلي اين مغازه شيريني فروشي را به نام رضا و امير دستگير و مورد بازجويي قرار دادند.
امير شاگرد قديمي اين فروشگاه در اعترافات خود گفت: مدتها بود كه در اين شيريني فروشي كار مي كردم اما براساس اختلافهايي كه بين من و صاحب مغازه به وجود آمد مرا از مغازه اخراج كرد.
بعد از اين امر من بيكار شدم، نتوانستم كاري براي خودم فراهم كنم به همين خاطر در صدد انتقام گرفتن از صاحب شيريني فروشي بودم.
امير در ادامه گفت: بهترين راه انتقام از او را دوست شدن با كارگر جديد مغازه ديدم، كم كم به عنوان مشتري بدون اينكه صاحب مغازه باخبر شود، با رضا دوست شدم به قول معروف او را تحت امر خودم درآوردم در مورد نقشه ام با او صحبت كردم اوايل مخالفت مي كرد اما بعداً توانستم او را راضي كنم كه من هر روز به عنوان مشتري وارد مغازه شوم و او مبالغي از درآمد را به من بدهد به همين روش من روزانه مقداري شيريني و مبالغي پول با همدستي رضا از مغازه سرقت مي كرديم.
گفتني است، پس از تحقيق و بررسي به عمل آمده هر دو متهم به بزه انتسابي اعتراف و با تشكيل پرونده اي تحويل دادسرا و با قرار وثيقه روانه زندان شدند.

يك زن آمريكايي پليس كويت را ۴ ساعت معطل كرد
نيوز: يك زن آمريكايي از برج ۴۰ متري مخابرات كويت به قصد خودكشي بالا رفت.
وندي، زن ۲۰ ساله آمريكايي هفته گذشته از برج مخابرات شهر هاوالي كويت بالا رفت و هزاران نفري را كه از پايين برج او را تماشا مي كردند تهديد كرد كه اگر سرپرست كويتي اش، پاسپورت آمريكايي او را پس ندهد، از برج خواهد پريد.
گفتني است، ميان تماشاگران اين ماجرا، پليس كويت و تعدادي هم از كاركنان سفارت آمريكا بودند.
پليس يك نفر را براي نجات وندي به بالاي برج فرستاد ولي موثر واقع نشد و سرانجام سرپرست وندي به صحنه وارد شد و پاسپورت او را پس داد ولي وندي دوباره تهديد كرد كه اگر يك افسر پليس را از بالا آمدن برج منع نكنند، خود را از برج به پايين پرتاب مي كند.اين افسر پليس افشا كرد كه وندي به او گفته اخيراً به كسي علاقمند شده است.اين ماجرا چهار ساعت پليس كويت را مشغول كرد.
جالب اين كه اين زن ۲۰ ساله آمريكايي بدون آنكه به پاسگاه پليس و يا دادگاه ارجاع شود، آزاد شد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |