دوشنبه ۲۰ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۴ - Jul 11, 2005
عضو ائتلاف آبادگران:
هدف دولت جديد، رفاه بيشتر مردم است
ايسنا: عضو ائتلاف آبادگران ايران اسلامي، گفت: با توجه به خدماتي كه آبادگران در شوراي شهر انجام داده بود توانست بين مردم تهران بالاترين محبوبيت را كسب كند و حتي در نظرسنجي هايي كه در تهران صورت گرفت مردم اعلام كردند كه در انتخابات مجلس هفتم به كساني راي خواهند داد كه آبادگران آنان را معرفي كنند و همين دوستاني كه اكنون در مجلس با عنوان آبادگران هستند در ابتدا آمدند و با هماهنگي اين گروه براي فعاليت هاي تبليغاتي خود از نام آبادگران استفاده كردند كه خوشبختانه با ورود اين دوستان به مجلس هفتم هندسه مجلس هفتم به طور كلي عوض شد و ما رايحه خدمت را همانطور كه از شوراي شهر استشمام مي كرديم تقريبا از مجلس نيز استشمام كرديم.
وي در پاسخ به سئوالي مبني بر قصد اين ائتلاف براي تبديل به حزب شدن، گفت: ما پانزده نفر اعضاي شوراي شهر در صدد هستيم كه اقدام به تشكيل جمعيتي به اين نام كنيم.البته بنا نداريم كه افراد زيادي را به اين ائتلاف اضافه كنيم.در اين چند سال اخير بسياري از دوستان در جريان اصولگرا بوده اند كه قصد داشته اند نام اين ائتلاف را به نفع خود مصادره كنند كه خداوند نگذاشت.
اين عضوائتلاف در مورد انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: هنگامي كه ما احمدي نژاد را به عنوان كانديداي خود معرفي كرديم بسياري از دوستان در جريان اصولگرا از جمله دوستاني در مجلس هفتم با اين انتخاب موافق نبودند و حتي به ما فشار مي آوردند كه دست از حمايت خود برداريم و اينكه احمدي نژاد از كانديداتوري استعفا دهد و ما همگي در مقابل اين فشارها ايستادگي كرديم.در اين ميان مهندس چمران نقش موثر و كليدي تري داشت و توانست به خوبي اين جريانات را با درايت خاص خود مديريت كند.
بيادي درمورد نظرسنجي هايي كه در طول انتخابات صورت گرفت با اعتقاد بر اينكه اين ها نوعا نظرسنجي نبود و نظرسازي بود، اظهار داشت: ما بارها به كساني كه اقدام به نظرسنجي مي كردند گوشزد  كرديم كه بسياري از مردم با نام احمدي نژاد آشنا نيستند و از نام وي در نظرسنجي ها استفاده نكنيد و از وي به عنوان شهردار تهران ياد كنيد كه البته اين افراد به خواسته ما توجهي نكردند.
ما خود وقتي به استان هاي مختلف سفر  كرده و از مردم درمورد احمدي نژاد مي پرسيديم، او را نمي شناختند ولي وقتي مي گفتيم شهردار تهران را مي شناسيد مي گفتند بله فرد خوب و خدمتگزاري است و به همين بابت بود كه در نظرسنجي هاي اوليه احمدي نژاد در رده هاي پايين تري قرار داشت.
اين عضو شوراي شهر تهران، درمورد شايعات مطرح شده درمورد احمدي نژاد، اظهار داشت: مثلا عده اي مطرح مي كردند كه با آمدن احمدي نژاد در كشور تشنج ايجاد مي شود.يا حتي بحث طالبانيزم را پيش كشيدند.ما براي از بين بردن تشنج آمده بوديم و سعي داشتيم رضايت عمومي را جلب كنيم و عملكرد ما در شوراي شهر و شهرداري مويد اين صحبت است.
عضو ائتلاف آبادگران ايران اسلامي هم چنين در پاسخ به كساني كه معتقدند با آمدن دولت جديد به حريم زندگي خصوصي مردم تجاوز خواهد شد و آزادي هاي جامعه و جوانان از آنان سلب مي شود، گفت: من چنين فرضيه اي را قبول ندارم.اتفاقا دولت جديد قصد دارد كه مردم زندگي راحت تري داشته باشند و در رفاه بيشتري زندگي كنند.ما به دنبال تحقق حقوق شهروندي هستيم و اعضا ي شوراي شهر و شهرداري جزء اولين كساني بودند كه در ديدارهاي مردمي خود حقوق شهروندي را مطرح كردند، بعد از آن رياست محترم قوه قضاييه آيت الله هاشمي شاهرودي با سعي وتلاش خود وهمكارانش لايحه حقوق شهروندي را به مجلس ارايه كردند.
بيادي درمورد احتمال خارج شدن شوراي شهر تهران از وظيفه اصلي خود و پرداختن به امور سياسي، گفت: ما از همان ابتدا اقدام به فعاليت سياسي كرديم ولي اقدام به سياسي بازي نكرديم و وارد بازي هاي سياسي در جهت كسب قدرت نشديم.ما اگر اقدام به فعاليت سياسي كرديم همگي در جهت خدمت و حل مشكلات بوده است.

افروغ: احمدي نژاد اتاق فكر تشكيل دهد
001839.jpg
ايسنا: عماد افروغ، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي  با بيان اينكه اصطلاح فراجناحي يك اصطلاح مبهم است و خيلي ها از اين كلمه استفاده مي كنند اما القائات جناحي خود را دنبال مي كنند، گفت: آقاي احمدي نژاد با شعار عدالت و يكسري شعارهاي ديگر بر سر كار آمده و مردم به اين شعارها اعتماد كرده اند و دوست دارند اين شعارها اجرا شوند.
وي به احمدي نژاد توصيه كرد كه يك نظرسنجي نسبت به كساني كه به او راي داده اند و كساني كه به او راي نداده اند انجام دهد كه آيا نيازها و مطالبات مردم همان نيازها و مطالباتي بوده كه از زبان احمدي نژاد شنيده اند يا خير؟ رئيس كميسيون فرهنگي مجلس اظهار داشت: اينكه احمدي نژاد از همه  سليقه هاي سياسي با رويكردهاي متضاد دعوت كند را يك بازي و نقض غرض تاريخي مي دانم.در اين صورت به تجربه تاريخي ما هيچ چيزي اضافه نمي شود.بايد به تاريخ نگاه فرايندي داشته باشيم و بعد از آن بگوييم كه آقاي احمدي نژاد امتحانش را پس داد.
اگر قرار باشد فلان شخص ابزارگرا، ليبرال، سكولار، آزادي گرا به معناي غربي باشد، پس چه كسي و چه رويكردي در اين مملكت امتحان پس مي دهد كه آن را به اندوخته  تاريخي خود اضافه كنيم؟ وي افزود: بايد در كابينه به كساني توجه شود كه هم تخصص داشته باشند هم به رويكرد عدالت  محورانه  آقاي احمدي نژاد باور داشته باشند تا بتوانيم بگوييم در تجربه تاريخي سياسي ما تجربه جديدي كسب و به تجارب گذشته  ما افزوده شد.در غير اين صورت كابينه آقاي احمدي نژاد يك كابينه مشتت و چندپاره خواهد شد و چيزي به تجربه  تاريخي ما نخواهد افزود و بعد از مدتي ايشان را با انواع و اقسام پارادوكس ها و نابسماني ها و ندانم كاري ها و روزمرگي ها روبه رو خواهد كرد.
افروغ با بيان اينكه در اين بين يك حلقه مفقوده  به نام اتاق فكر و نظريه پردازي وجود دارد، گفت: اين اتاق بايد در عرصه هاي مختلف در كنار كابينه فعال باشد تا جهت گيري را به راهبردهاي عملياتي تبديل كند و بعد خود وزرا آنها را به اجرا درآورند تا بعد از ۴ سال يك كارنامه از كابينه با جهت گيري و سياست هاي اجرايي و راهبردهاي عملياتي داشته باشيم؛ والا چيزي اتفاق خواهد افتاد كه تا كنون اتفاق افتاده است.

در پيامي به مناسبت روز جهاني جمعيت
كوفي عنان خواستار توانمندسازي
زنان و دختران در برابر فقر و بيماري شد
گروه اجتماعي: كوفي عنان دبيركل سازمان ملل متحد در پيامي به مناسبت روز جهاني جمعيت (۱۱ ژوئيه ۲۰۰۵ برابر با ۲۰ تير ۱۳۸۴) خواستار توانمندسازي زنان و دختران در هر جامعه به منظور چيره شدن بر فقر، گرسنگي، مخاصمات مسلحانه و بيماري شد.
در بخشي از اين پيام آمده است: روز جهاني جمعيت مناسبتي است كه در آن بر تقويت تاثير برابري جنسيتي و اين واقعيت كه احترام به اين حق بشر به نفع همگان، ازجمله مردان، زنان، پسران و دختران به گونه اي يكسان است، تاكيد ورزيم.
برابري بين زنان و مردان از اصول راهبردي سازمان ملل است كه در دستور منشور ملل متحد آورده شده است. اين نكته نيز همچنين به عنوان محور در تلاش هاي جهاني قرار دارد كه بتوانيم مردم را از ترس و نياز رها سازيم، موضوعي كه ملت ها در اعلاميه هزاره و اهداف توسعه هزاره درباره آن به توافق رسيدند. عنان در ادامه پيام خود آورده است: هنگامي كه تبعيض مانع برابري واقعي مي گردد، پيامدهاي عميقي برجا مي گذارد. ميليون ها دختر به جمعيت ها پيوسته نمي شوند به دليل اينكه والدين تولد نوزادان پسر را ترجيح مي دادند. دختران بيشتري در مقايسه با پسرها به مدرسه نمي روند و حق آنان در برخورداري از آموزش و دراختيارداشتن كليدهايي براي زندگي بهتر ناديده انگاشته مي شود و همچنين تحليل رفتن جوامعي كه ايشان در آن زندگي مي كند. فقر، تبعيض جنسيتي و خشونت به اپيدمي ايدز دامن مي زنند و اين با افزايش شمار زنان و دختران جوان كه به تازگي آلوده شده اند، قابل ملاحظه است. در پاره اي از مناطق، ميزان هشداردهنده مرگ و مير بالاي مادران مدعي زندگي زنان بي شمار و كودكاني است كه از محبت و مراقبت مادران خود بي نصيب هستند.در خاتمه اين پيام آمده است:در اين روز جهاني جمعيت، اجازه دهيد عزم خود را در توانمندي زنان و دختران با تعهدمان به برابري جنسيتي جزم كنيم و اجازه دهيد كه به ياد داشته باشيم هر جامعه كه آرزومند چيره شدن بر فقر، گرسنگي، مخاصمات مسلحانه و بيماري است بايد به گونه اي كامل بر استعدادها و تشريك مساعي تمامي اعضاي خود متكي باشد.

زمان و منابع آزمون حق التدريسي هاي
داراي ۳ سال سابقه اعلام شد
گروه علمي فرهنگي: معاون توسعه مديريت و برنامه ريزي آموزش و پرورش با تأكيد بر اين كه آزمون حق التدريسي هاي داراي ۳ سال سابقه كار قطعاً در شهريور ماه برگزار مي شود، خبر داد: جمع بندي نهايي تعيين زمان دقيق آزمون اين عده هفته آينده پس از هماهنگي با ناظرين مجلس شوراي اسلامي صورت مي گيرد. شهاب الدين غندالي در گفت گو با ايسنا با اعلام اين كه احكام استخدامي حق التدريسي هاي داراي ۴سال سابقه كار مشمول مصوبه مجلس صادر شده است، گفت: به علاوه احكام حق التدريسهاي داراي ۳ سال سابقه و داراي برگه قبولي آزمون ادواري ابلاغ شده و در حال طي مراحل صدور است.
وي با اشاره به اين كه زمان دقيق آزمون ياد شده پس از تعيين آمار استخدام حق التدريسي هاي داراي ۳ سال سابقه و برگه قبولي آزمون ادواري اعلام مي شود، خاطرنشان كرد: اگر مسئوليت با آموزش وپرورش بود تاكنون اين آزمون برگزار شده بود اما ناظرين مجلس به جهت اين كه آمار مرحله به مرحله عملكردها در اين زمينه را مي خواهند، اين امر زمانبر شده است. به گفته غندالي منابع آزمون معلمان حق التدريس، دروس تخصصي خواهد بود كه تدريس مي كنند. وي در پاسخ به نحوه استخدام معلمان حق التدريس خارج از مصوبه مجلس شوراي اسلامي، به ايسنا گفت: آيين نامه چگونگي استخدام اين دسته از معلمان حق التدريس تدوين و ضوابط استخدام آنها از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور تعيين شده، هم اكنون در دست دولت بوده و هنوز مصوب نشده است. معاون توسعه مديريت و برنامه ريزي آموزش و پرورش با اشاره به اين كه آيين نامه نحوه استخدام معلمان حق التدريس نيز تدوين شده است، گفت: اين آيين نامه از سوي سازمان مديريت وبرنامه ريزي به دولت ارائه شده است.

وزير كشور:
محل تهيه، توليد و توزيع اقلام تخريبي
انتخاباتي و عوامل آنها شناسايي شد
ايسنا: وزير كشور گفت: «در بررسي كميته ويژه رئيس جمهور براي پيگيري تخلفات انتخاباتي، محل تهيه، توليد و توزيع اقلام تخريبي و هم چنين عوامل آنها شناسايي شده و به مراجع قضايي تحويل داده شده اند.»
عبدالواحد موسوي لاري افزود: «موارد از طريق هيات هاي اجرايي، نظارت يا دستگاه هاي متولي همانند وزارت كشور و اطلاعات گزارش  شده و از طريق دستگاه قضايي نيز پيگيري  شد.»
وي با اشاره به گزارش قبلي خود يادآور شد: «كانونهايي در شهرهاي كرج، تهران، سمنان و همدان وجود داشتند كه محل تهيه، توليد و توزيع اقلام تخريبي بودند، لذا اين كانون ها شناسايي شدند و عوامل آنها نيز معرفي شدند؛به گونه اي كه توسط وزارت اطلاعات، پرونده آنها به مراجع قضايي داده شده است.»

ثبت نام كنندگان تا خردادماه ۸۱ امسال به حج مي روند
خبرگزاري كار ايران : معاون سازمان حج و زيارت گفت: كساني كه تا پايان خردادماه سال ۸۱ ثبت  نام كرده  اند، در سال جاري، به حج واجب اعزام خواهند شد.
سيدابوالحسن رضوي معاون سازمان حج و زيارت در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، افزود: در سال جاري، ۹۲ هزار و ۷۰۰ زائر به مكه معظمه اعزام خواهند شد.وي افزود: كليه زائراني كه تا پايان خردادماه سال ۸۱ براي اعزام به حج واجب ثبت  نام كرده  اند و كساني كه به دلايلي از سال  هاي قبل از خردادماه سال ۸۱ ، نتوانستند به حج واجب اعزام شوند، در سال جاري به مكه معظمه اعزام خواهند شد.وي افزود: جزئيات اولويت  هاي حج واجب كه در سال جاري اعزام خواهند شد، در هفته جاري توسط اطلاعيه سازمان حج اعلام خواهد شد.

نتايج آزمون استخدام ادواري هفته آينده اعلام مي شود
مهر: معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش از اعلام نتايج آزمون استخدام ادواري در نيمه دوم تيرماه خبر داد. دكتر حسين توكلي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب گفت: داوطلباني كه حد نصاب نمره را در دروس مختلف كسب كنند در آزمون استخدام ادواري مجاز شناخته مي شوند. وي تصريح كرد: حد نصاب نمره با هماهنگي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور تعيين مي شود. گفتني است، آزمون استخدام ادواري در تاريخ ۲۹ و ۳۰ ارديبهشت ماه و با شركت ۴۷۸ هزار داوطلب برگزار شد.

سخنگوي شوراي نگهبان:
انتخابات ميان دوره اي مجلس در بم مخدوش اعلام شد
ايسنا: سخنگوي شوراي نگهبان اعلام كرد: بعد از بررسي نتيجه انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي در بم از سوي شوراي نگهبان، اين انتخابات مخدوش اعلام شد.
غلامحسين الهام، با اعلام اين خبر افزود: بر اين اساس انتخابات در اين حوزه انتخابيه مجددا برگزار خواهد شد و اميدواريم وزارت كشور، آمادگي اين كه اين انتخابات را در اسرع وقت برگزار كند، داشته باشد لذا در چنين حالتي انتخابات در اين حوزه انتخابيه قبل از برگزاري انتخابات مجلس خبرگان رهبري برگزار مي شود.
وي، هم چنين درباره اظهارات يكي از مسئولان هيات نظارت استان قزوين كه با استناد به تعرفه هاي انتخابات ميان دوره اي در اين حوزه انتخابيه نتيجه انتخابات را مخدوش اعلام كرده بود، اظهار داشت: آمار تعرفه هاي انتخابات ميان دوره اي در اين حوزه انتخابيه، ۶۷۰ هزار برگ بود و ۴۸۰ هزاري كه در مصاحبه مسئول هيات نظارت استان قزوين به آن استناد شده بود، مربوط به انتخابات رياست جمهوري بوده است كه اين مسئول مصاحبه را بر اساس گزارش اشتباهي كه از فرمانداري دريافت كرده بود، تنظيم كرد اما انتخابات در حوزه انتخابيه قزوين از اين جهت مشمول خدشه اي نمي شود و چنانچه دقت بيشتري مي شد، مشخص مي شد كه جمع و تفريق آراء بر اساس ۶۷۰ هزار تعرفه مربوط به انتخابات ميان دوره اي انجام شده است.
سخنگوي شوراي نگهبان هم چنين درباره خبر مربوط به استفساريه از شوراي نگهبان براي مشخص شدن مساله منع قانوني نداشتن عضويت همزمان اعضاي شوراي شهر در هيات دولت، گفت: استفساريه اي نرسيده است و لزومي ندارد كه شورا در مورد اين موضوع نظري ارائه دهد زيرا مساله ارتباطي با كار شورا ندارد.

درياي خزر طي سه روز۳۲، قرباني گرفت
ايسنا: ۳۲ تن در روزهاي پنجشنبه، جمعه و شنبه گذشته در درياي خزر غرق شدند.
مهندس بهزاد پورمحمد، رييس ستاد حوادث غيرمترقبه استان مازندران با اعلام اين خبر به خبرنگار «حوادث» ايسنا، گفت: آمار غرق شدگان تا جمعه ۲۸ تن بود كه در روز شنبه به ۳۲ نفر رسيد.
وي علت افزايش شمار غرق شدگان در درياي مازندران را طوفاني بودن دريا در روزهاي اخير و ناآشنايي افراد به فن شنا اعلام كرد. پورمحمد با اعلام اينكه اكثر غرق شدگان جزء مسافران بوده اند، افزود: اين افراد در مناطقي خارج از طرح سالم سازي دريا كه مجهز به نيروها و تجهيزات مناسب است، اقدام به شنا كرده اند كه به دنبال آن دچار حادثه شده و غرق شدند. رييس ستاد حوادث غيرمترقبه استان مازندران خاطرنشان كرد: طرح سالم سازي دريا به دنبال پيشروي آب از سال ۷۰ در استانهاي شمالي كشور و تغيير بستر دريا در حاشيه جنوبي درياي خزر تدوين و از همان سال آغاز شد.
پورمحمد به غرق شدن تمامي اعضاي يك خانواده در درياي خزر در سال گذشته اشاره كرد و به ايسنا گفت: تعداد زيادي از مسافران شخصا و بدون در نظر گرفتن عمق، وسعت و وضعيت دريا در مناطق خارج از طرح و ويلاهاي ساحلي اقدام به شنا مي كنند كه اين افراد سالانه بخش قابل توجهي از غرق شدگان را تشكيل مي دهند.
دكتر فرشيد توفيقي، معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور نيز به همكاري امداد دريايي جمعيت هلال احمر با فدراسيون نجات غريق و وزارت كشور، اشاره كرد و به ايسنا گفت: با توجه به اينكه ۸۰ تا ۹۰ درصد افراد در خارج از طرح سالم سازي دريا دچار حادثه شده و غرق شده اند، فدراسيون نجات غريق با در اختيار قرار دادن ناجي يك و دو و كمك ناجي به امداد دريايي جمعيت هلال احمر اقدام به استقرار نيروها در خارج از طرح سالم سازي دريا كرده اند.
وي به وسعت درياي مازندران اشاره و تصريح كرد: درياي مازندران به دليل داشتن مراجعين زياد از راههاي مختلف استان بيشترين حوادث دريا را به خود اختصاص داده است. معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور افزود: طرح سالم سازي در ۵۰ منطقه نوار سواحل شمالي كشور توسط استانداري و اكيپ هاي امدادي جمعيت هلال احمر استانها انجام شده است. اين در حاليست كه در سال جاري نجات غريقان خواهر نيز در طرح بانوان مشغول به فعاليت هستند.

نامه درخواست كروبي به خاتمي
ايسنا: حجت الاسلام مهدي كروبي در نامه اي به رييس جمهور، ضمن تاكيد بر پيگيري آنچه آن را تخلفات انتخاباتي خوانده، گزارش آن را از سوي خاتمي به مردم خواستار شده است.
كروبي در اين نامه تصريح كرده است: از شما رييس جمهور منتخب مردم در دوره هاي هفتم و هشتم رياست جمهوري با پشتوانه بيست و دو ميليون راي انتظار است قبل از پايان دوره دوم، مردم را در جريان اين حركت ناپسند، مغاير با اصول اوليه دموكراسي و حق مردم در تعيين سرنوشت خود قرار دهيد، درغير اين صورت نبايد انتظار پي گيري آن را از دستگاه قضايي و قاضي پرونده داشت.
وي همچنين تاكيد كرده است: فراموش نكنيم هرچه تساهل و تسامح در اين زمينه شود قانون شكنان فرصت بيشتر يافته، منافع ملي و نظام اسلامي را در سير نزولي قرار خواهند داد.

نماينده تهران: مخالف حضور نمايندگان در كابينه هستم
فارس: نماينده مردم تهران در مجلس گفت: به آقاي احمدي نژاد پيشنهاد مي كنم كسي را از نمايندگان مجلس براي كابينه انتخاب نكند، چرا كه اين كار باعث تحميل هزينه هاي زيادي به كشور و مردم مي شود.
علي رياض با بيان اينكه گمانه زني هاي موجود درمورد تركيب كابينه آينده به هيچ وجه مستند نيست، افزود: خيلي از اين گمانه ها مطرح مي شود تا عكس العمل دو طرف يعني هم دولت و هم فرد نام برده شده سنجيده شود اما در مجموع صلاح نمي دانم كه كسي از نمايندگان مجلس به كابينه برود.عضو كميسيون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: اينكه يك بار ديگر انتخابات مياندوره اي براي مجلس برگزار كرده و كلي هزينه به كشور تحميل كنيم و مردم را دوباره به پاي صندوق هاي راي بياوريم براي اينكه يك نفر در كابينه حضور پيدا كند كار منطقي نيست و بنده حداقل به عنوان يك شهروند كه به قضيه نگاه مي كنم مي بينم كه آن قدر نيروي توانمند و با صلاحيت در بيرون از مجلس داريم كه نيازي به حضور نمايندگان در كابينه نباشد.
رياض ضمن تأكيد بر توانمندي و صلاحيت هاي نمايندگان مجلس تصريح كرد: دولت مقتدر دولتي خواهد بود كه يك مجلس مقتدر و قدرتمند از آن حمايت كند و ما نبايد به خاطر پركردن كرسي هاي كابينه، صندلي هاي اصولگراي مجلس را كم كنيم.

رئيس مجلس حوادث تروريستي لندن را محكوم كرد
مهر: رئيس مجلس شوراي اسلامي حوادث تروريستي اخير در لندن پايتخت انگليس را اقدامي تلخ و غير انساني خواند و اين رويدادهاي شوم را به شدت محكوم كرد. دكتر غلامعلي حداد عادل با اشاره به تروريستي بودن اين انفجارها تصريح كرد : پديده شوم تروريسم كه موجب كشته شدن مردم بي گناه و بي پناه مي شود، در هر كجاي جهان و به دست هر كس كه صورت گيرد به شدت محكوم است.رئيس قوه مقننه كشورمان همچنين با بازماندگان و مجروحان حادثه تلخ انفجارهاي اخير لندن ابراز همدردي كرد.دكتر حداد عادل در پايان تاكيد كرد : اميدوارم شاهد روزي باشيم كه بشريت توانسته باشد تروريسم را در همه اشكال و صور آن ريشه كن كند و جهان به سوي صلح، عدالت و دوستي همه ملتها پيش رود.

رئيس جمهوري: بخش هايي از گزارش مربوط به بداخلاقي هاي انتخاباتي به دستم رسيده است
رئيس جمهوري: بخش هايي از گزارش مربوط به بداخلاقي هاي انتخاباتي به دستم رسيده است
ايسنا: حجت الاسلام سيد محمد خاتمي گفت: بخش هايي از گزارش مربوط به بداخلاقي هاي انتخاباتي به دستم رسيده، اما اين گزارش در حال تكميل شدن است.
خاتمي يادآور شد كه هم اكنون در حال بررسي هاي گسترده تري است كه در آينده تهيه و پيگيري مي شود.
رييس جمهور اعلام نتيجه گزارش را به كامل شدن آن موكول كرد و گفت: «نتيجه را بعدا اعلام مي كنم.»وي همچنين راجع به دامنه اين بداخلاقي ها خاطرنشان كرد كه پس از تكميل شدن گزارش، دامنه تخلفات مشخص مي شود و بايد ابتدا بداخلاقي ها كشف و بعد دامنه آن اعلام شود. خاتمي كه آخرين روزهاي مسئوليت خود را در دوم رياست جمهوري پشت سر مي گذارد، به دنبال وعده هايي كه پيش از اين براي ديدار صميمي با خبرنگاران داده بود، گفت: اين هفته ميهماني ۳ ساعته با حضور خبرنگاران داريم و در آنجا به گفت وگو مي پردازيم.

عضو مجمع روحانيون: دبيركل جديد انتخاب مي كنيم
ايسنا: يك عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز گفت: در گام نخست همه اعضاء بر ماندن كروبي در سمت دبيركلي تاكيد دارند، اما اگر اين امر تحقق نيابد شخصيت هايي مثل محمد خاتمي و محمد موسوي خوئيني ها در اولويتند، اما اين مساله هنوز رسما در جلسه شوراي مركزي مجمع مطرح نشده است.
حجت الاسلام محمد مقدم افزود: در اين راستا در آخرين جلسه مجمع مقرر شد چند تن از اعضاء كه منتخب شوراي مركزي هستند به ديدار كروبي رفته و از وي بخواهند كه بماند.وي ادامه داد: با وجود تمام اين مسايل اگر كروبي به دليل تلاش براي تشكيل حزب ديگري، نپذيرد در مجمع بماند طبيعتا اعضاي اين تشكل با تشكيل نشستي اضطراري جهت انتخاب دبيركل جديدي برخواهند آمد.

اعلام آمادگي جمعي از اساتيد دانشگاه تربيت 
مدرس جهت همكاري با دولت احمدي نژاد
فارس: جمعي از اساتيد دانشگاه تربيت مدرس با انتشار بيانيه اي جهت همكاري با دولت رئيس جمهور منتخب اعلام آمادگي كردند.در اين بيانيه آمده است: ملت آگاه ايران با حضور با شكوه خود در ۲۷ خرداد و ۳ تيرماه سال ۱۳۸۴ حماسه پرشور ديگري آفريد كه نشان دهنده راي ملت به قانون اساسي و نظام مردمسالار اسلامي و پاسخ محكمي به ياوه سرايي دشمنان اسلام و دولتمردان آمريكا مي باشد.
اين حماسه تجلي دوباره وعده هاي الهي و طلوع پرشكوه شمس اميد در آسمان سرزمين اسلامي و تاريخي ايران بود.
در بخش ديگر بيانيه، اين اساتيد خاطر نشان كرده اند: ضمن ابراز مراتب تقدير و تشكر خود از مردم ميهن اسلامي بخاطر حضور باشعور و مشاركت فعال در انتخابات و تبريك اين پيروزي به رهبر معظم انقلاب و تك تك آحاد امت شهيد پرور، از همكار گرامي و رئيس جمهور منتخب، جناب آقاي دكتر محمود احمدي نژاد حمايت و آمادگي خود را براي هرگونه همكاري در تحقق شعارها و برنامه هاي ايشان اعلام مي نماييم.
اميد است با استفاده از پتانسيل  و ظرفيت بالاي علمي موجود در كشور و همكاري كليه اقشار جامعه به ويژه دانشگاهيان، ايشان در خدمت به ملت شريف ايران در تصدي خطير مقام رياست جمهوري اسلامي  ايران، توفيقات روز افزون داشته باشند.

تبريك دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي
به رئيس جمهور منتخب
مهر:« اكمل الدين احسان اوغلو» دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي با اظهار تبريكات صميمانه خود و سازمان كنفرانس اسلامي به مناسبت انتخاب جناب دكتر محمود احمدي نژاد توسط ملت ايران به عنوان رييس جمهوري اسلامي ايران، ابراز اطمينان نموده كه در دوران رياست جمهوري ايشان طرفين قادر خواهند بود روابط و همكاريهاي موجود ميان (OIC) و جمهوري اسلامي ايران را توسعه بيشتري بخشند. وي در اين پيام خاطرنشان نمود كه حمايت ارزشمند جمهوري اسلامي ايران، به عنوان يكي از اعضاي موسس و پيشرو، از سازمان موجب تشويق و تقويت تلاشها در برجسته ساختن نقش (OIC) در عرصه بين اللملي، در سطحي كه شايسته آن بوده و مورد انتظار امت اسلامي است، مي باشد.دبير كل (OIC) با اغتنام فرصت، صميمانه ترين آرزوي خود را جهت سلامتي و بهروزي شخص رييس جمهور منتخب كشورمان و همچنين رفاه و كاميابي روزافزون ملت دوست و برادر ايران ابراز داشته است.

تقدير احمدي نژاد از همفكري مردم
فارس: رئيس جمهور منتخب ملت ايران در پيامي از مردم سراسر كشور به دليل ارائه نقطه نظرات و پيشنهادات خود از طريق سايت خبرگزاري فارس تقدير كرد. خبرگزاري فارس پس از اعلام نتايج انتخابات و مشخص شدن رئيس جمهور منتخب ملت ايران با گشايش صفحه اي با عنوان «با منتخب بگوئيد» به انعكاس نقطه نظرات و ديدگاههاي مردم خطاب به رئيس جمهور منتخب ملت ايران پرداخت. محمود احمدي نژاد در پيامي از نقطه نظرات مردم كشور و راهنمائيهاي آنان خطاب به وي تقدير كرد.
متن پيام رئيس جمهور منتخب ملت ايران به اين شرح است:
«به شما هموطنان عزيزم كه از سر نيك انديشي و خيرخواهي، رهنمودهايي را از طريق خبرگزاري فارس به اين خادم خود ارائه كرده ايد سلام و درود مي فرستم و از خداوند منان سلامتي و توفيق يكايكتان را خواستارم.
بنده به عنوان سربازي كوچك از خيل عظيم ملت بزرگوار ايران، با اميد به الطاف و عنايات خداوند متعال و برخورداري از حمايت و پشتيباني مردم عظيم القدر ايران، پا در عرصه خدمت به اين سرزمين مقدس گذاشته ام و اطمينان دارم كه به همت بي همتاي همكاران دلسوز در دولت خدمتگزار، گره از مشكلات مردم يكي پس از ديگري گشوده خواهد شد و پرچم ايران آباد،  آزاد و سربلند بر بام جهان به اهتزاز د رخواهد آمد.
از شما عزيزان، طلب دعاي خير دارم و از خداوند استمداد مي طلبم تا اين بنده كوچك خود را در پيمودن راه دشوار پيش رو، يار و ياور باشد. سالم و سربلند باشيد.
محمود احمدي نژاد

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |