دوشنبه ۲۰ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۴ - Jul 11, 2005
با حكم فرمانده كل قوا
فرمانده نيروي انتظامي منصوب شد
حضرت آيت الله خامنه اي: لازم مي دانم از خدمات و تلاش هاي دلسوزانه جناب آقاي محمدباقر قاليباف و سرتيپ علي عبداللهي در دوران تصدي آن نيرو صميمانه تقدير و تشكر كنم
001890.jpg
ايسنا: حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا، در حكمي سردار سرتيپ پاسدار اسماعيل احمدي مقدم را به فرماندهي نيروي انتظامي  جمهوري اسلامي  ايران منصوب كردند.
متن حكم فرمانده معظم كل قوا به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
سردار سرتيپ پاسدار اسماعيل احمدي مقدم نظر به تعهد و سوابق انقلابي و خدمات ساليان گذشته در مسئوليت هاي نظامي  و انتظامي، شما را به فرماندهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران منصوب مي كنم.
از اهم وظايف آن نيرو، ايجاد امنيتي شايسته جمهوري اسلامي در سراسر كشور و فضاي برخوردار از آرامش و اطمينان براي همگان است.
همه توانمندي و امكانات و ابتكار عمل را براي ارتقاي كيفيت و ماموريت هاي قانوني آن سازمان با استفاده از عناصر مومن و انقلابي و كارآمد به كار بگيريد و دستاوردهاي ارزشمند مسئولين قبلي به ويژه دوره فرماندهي آقاي قاليباف را تكميل كنيد.
خواسته هاي ذكرشده در حكم فرمانده قبلي و همكاري همه دستگاه هاي ذيربط مورد تأكيد است.
لازم مي دانم از خدمات و تلاش هاي دلسوزانه جناب آقاي محمدباقر قاليباف و سرتيپ علي عبداللهي در دوران تصدي آن نيرو صميمانه تقدير و تشكر كنم.
توفيق همه شما را از خداوند متعال مسئلت مي كنم.
سيدعلي خامنه اي

شيعيان ايران و جهان در سالروز شهادت
حضرت فاطمه(س) به سوگ نشستند
001893.jpg
شيعيان ايران و ساير نقاط جهان ديروز در سوگ فرزند پيامبر گرامي اسلام، همسر امام نخست شيعيان و مادر پرچمداران صلح و آزادي و مبارزه اشك ماتم ريختند.
به گزارش خبرنگار ما شماري از شهروندان تهراني در قالب دسته هاي زنجيرزني و سينه زني با پوشيدن جامه سياه، مرثيه سرايي و عزاداري ام ابيها مادر تشيع و چلچراغ آسمان ولايت را هرچه باشكوه برپا كردند. سازمان فرهنگي  هنري شهرداري تهران ديروز همچنين در بسياري از مراكز وابسته به اين سازمان ميزبان عزاداران و مرثيه سراياني بود كه با برپايي مراسم تعزيه، نوحه خواني و سينه زني جلوه اي از شكوه، وفاداري و پايبندي به ارزش هاي ديني را به نمايش گذاشتند. ديروز همچنين انبوهي از عزاداران فاطمي از بسيج مقداد مسجد امام حسن مجتبي(ع) حركت و با عبور از ميدان آزادي تا ميدان ولي عصر(عج) عزاداري و سرانجام در اين ميدان تجمع كرده و در عزاي شهادت دخت نبي اسلام عزاداري و سينه زني كردند.

به رياست سيد محمد خاتمي تشكيل شد
نشست شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور
001887.jpg
مهر: نشست شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور روز شنبه به رياست سيد محمد خاتمي رييس جمهوري و ساير اعضا تشكيل شد.
رئيس جمهوري در اين نشست با تشكر از تشكيل شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور، رسيدگي به امورايرانيان خارج از كشور را ضرورتي مهم عنوان كرد و گفت : شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور و دبيرخانه در مدت محدود فعاليت هاي خود، به خوبي از عهده كار برآمده است.
خاتمي با بيان اينكه دستگاه هاي اجرايي پيش از تشكيل شوراي عالي وظايفي را در ارتباط با ايرانيان خارج از كشور به عهده داشته اند، تصريح كرد: تاسيس شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور و دبيرخانه آن علاوه بر انسجام فعاليت هاي دستگاه هاي اجرايي، روند رسيدگي به مسايل ايرانيان خارج از كشور را تسريع كرده است.
رئيس جمهوري با اشاره به اينكه اغلب ايرانيان مقيم خارج ، افرادي هستند كه به كشور خود علاقمند بوده و خواستار ارتباط با وطن خود هستند، خاطرنشان كرد: اين افراد كه براي شغل بهتر يا تحصيل علم و يا هر انگيزه ديگري مهاجرت كرده اند، اين شورا بايد راههاي مطمئني را براي ارتباط با آنان ايجاد كند.
آقاي خاتمي بخش مهمي از ايرانيان مقيم خارج را افرادي با شخصيت ، تحصيل كرده و متخصص خواند كه از نظر تحصيلات و توانايي ها از معدل مردمان كشورهاي ميزبان ، جايگاه بهتري را احراز كرده اند ، خاطر نشان كرد: مراكز علمي، فرهنگي، صنعتي و بازرگاني ايران مي توانند از خدمات آنها بهره مند شوند.
رئيس جمهوري ضمن با اهميت برشمردن فعاليت هاي انجام شده در اين عرصه، ادامه آن را از سوي دولت امري لازم تلقي كرد و گفت: اتصال فعاليت هاي دولت به دولت بعدي در اين زمينه امري جدي است.
وي با تاكيد به ضرورتهاي كشور و توانايي هاي بالقوه و بالفعل ايرانيان مقيم خارج ، فرصت هاي موجود و همچنين انتظارات ايجاد شده در ايرانيان مقيم خارج را يادآور و اظهار اميدواري كرد كه دولت بعدي فعاليت هاي انجام شده در اين عرصه را در برنامه هاي آتي خود مورد توجه قرار دهد.
رئيس جمهوري در پايان از فعاليت هاي وزيران و روساي سازمانهاي عضو شورا و به ويژه علي اصغر شعردوست ، رئيس دبيرخانه شوراي عالي امور ايرانيان تشكر كرد.
كمال خرازي وزير امور خارجه و شعردوست رييس دبيرخانه شوراي عالي در آغاز اين مراسم، گزارشي از تاسيس دبيرخانه شوراي عالي و افتتاح سايت آن و همچنين تشكيل كار گروهها و فعاليت هاي دبيرخانه ارائه كردند.
در اين نشست همچنين وزير علوم، تحقيقات و فناوري ، معاون وزيرامور اقتصادي و دارايي و رئيس سازمان سرمايه گذاري ، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و معاون حقوقي، كنسولي و پارلماني وزارت امور خارجه گزارش عملكرد كارگروههاي علمي و آموزشي، اقتصادي و بازرگاني، فرهنگ و رسانه اي، حقوقي و كنسولي را ارايه كردند.

ضرورتهاي بعد از انتخابات ۱
علي اكبر اشعري
WWW.Ashari.ir
از نخستين ساعات بامداد چهارم تيرماه (حدود ساعت ۵/۲ بامداد به وقت تهران)، كه اولين گزارش هاي پيروزي دكتر احمدي نژاد به صورت «خبر فوري» زيرنويس شبكه هاي مهم خبري همچون «العربيه، الجزيره، يورونيوز فرانسه، بي بي سي و سي ان ان» گرديد، با توجه به فضاسازيهاي منفي قبلي كه به صورت هماهنگ توسط برخي رسانه هاي داخلي و خارجي صورت گرفته بود، تصوير نامناسبي از پيروزي جريان اصولگرا و به ويژه انتخاب آقاي دكتر احمدي نژاد به عنوان رئيس جمهور ارائه گرديد؛ از جمله عباراتي چون «پيروزي تندروها در مقابل معتدلها»،«بي اعتمادي نسبت به ايران، منطقه و جهان را فراگرفت» و يا تعابيري نظير «جنبش حاشيه نشينان» ، «انقلاب گرسنگان» و ... در تحليل حركت اجتماعي سوم تيرماه كه در مجموع به مخاطبان؛ اعم از افكار عمومي، نخبگان، تصميم سازان و تصميم گيران سياه نماييهاي كاذب و بي اساس را منتقل مي نمود. هرچند روزهاي بعد به دنبال پيامهاي ارسالي از سوي دكتر احمدي نژاد و برخي مصاحبه ها و نيز پيامهاي تبريك سران كشورها تا حدي از اين هجمه كاسته شد، ولي رسوبات اين حركت رسانه اي منفي به همراه برخي تلاشهاي تبليغاتي محافل سياسي خارج از كشور، نيازمند اقداماتي هوشمندانه از سوي رسانه ها و دولت به ويژه وزارت امورخارجه است:
-كساني كه در دوره تبليغات انتخابات به نفع ساير كانديداها فعاليت تبليغاتي مي كردند، بايد باور كنند كه انتخابات تمام شده و مردم با حضور گسترده و بانشاط خود در روز رأي گيري، آقاي دكتر احمدي نژاد را به عنوان رئيس جمهور انتخاب كرده اند، بنابراين امروز هر كس كه بر اساس حق و وظيفه، دل در گروي ميهن اسلامي و خدمت به مردم دارد، بايد كمر همت بربندد و از اين پس هماهنگ با رئيس جمهور منتخب، همه عرصه ها را به صحنه هاي كار و تلاش تبديل كند.
- رسانه ها در ايجاد فضاي وفاق و همدلي نقش مؤثري دارند. امروز بايد از انتشار هر مطلب مأيوس كننده و مطلبي كه بهانه به دست دشمن بدهد بپرهيزند و نگذارند گفتگوهاي داخلي ما به فرصتي براي هجمه تبليغاتي دشمنان انقلاب اسلامي تبديل شود.
-كارگزاران و نمايندگان سياسي و فرهنگي از جمله دفاتر صدا و سيما و دفاتر خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور وظيفه اي بس سنگين به دوش دارند. آنها بايد تلاش خود براي تنوير افكار عمومي و به ويژه نخبگان محل مأموريت خود را دوچندان كنند. در اين ميان، وزارتخانه ها و سازمانهاي اعزام كننده نيروهاي سياسي و فرهنگي بايد به جاي كساني كه هنوزگزينش مردم را باور نكرده اند، با هماهنگي رئيس جمهور منتخب نمايندگان جديدي را اعزام نمايند.
- خبرگزاري ها و شبكه هاي بين المللي صدا و سيما بايد با رصد كردن تبليغات دشمن و ابهامات و نگراني هاي ايجاد شده در بين شهروندان ايراني و غير ايراني ساكن خارج از كشور، با انعكاس اخبار و گزارش هاي داخلي به تنوير افكار عمومي بپردازند.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي:
بايد بر تعليق داوطلبانه نقطه پايان بگذاريم
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: «حمايت دو كشور فرانسه و روسيه در نشست G8 از فعاليتهاي هسته اي ايران مي تواند به ايجاد فضاي مثبت به نفع كشور ما كمك كند.»علاءالدين بروجردي با بيان اين مطلب اظهار داشت: «دو كشور فرانسه و روسيه عضو گروه ۸ هستند و حمايت آنها مي تواند بسيار موثر باشد، البته بايد ديد آمريكا چه موضعي را در اين خصوص ارائه مي كند.»
بروجردي با بيان اينكه ما از شرايط سخت فاصله گرفته ايم، گفت: «با توجه به اينكه قبلا ابهامات زيادي در مورد پرونده ايران وجود داشت، امروز عملا بسياري از ابهامات آن مقطع مرتفع شده و ما به همين طريق پذيرفتيم كه به صورت داوطلبانه و موقت غني سازي را به حالت تعليق بياوريم.»وي ادامه داد: «نتيجه  اين سياست موجب شد بي اعتمادي گسترده اي كه در دنيا عليه ما وجود داشت به اعتماد تبديل شود و با توجه به شفاف سازي گسترده اي كه انجام شده بود، بسياري از ابهامات از بين رفت و از اين به بعد آنچه صورت مي گيرد بيشتر بهانه گيري با هدف فشار سياسي است.»بروجردي تصريح كرد:امروز آرايش نظرها در شوراي حكام كاملا متفاوت است و همه اين اصل را پذيرفته اند كه ما در چارچوب مقررات بين المللي و عهدنامه NPT فعاليت هاي هسته اي صلح آميز داشته باشيم.»وي ابراز داشت: «كشورهاي اروپايي، به ويژه انگليس، تحت فشار آمريكا نظرات متفاوتي را ارائه مي كنند؛ بنابراين در حال حاضر شرايط بيش از گذشته آماده است كه ما بتوانيم يك بار ديگر فعاليت هاي خود را در چارچوب مقررات آژانس از سر بگيريم.بنابراين با توجه به موضعي كه روسيه و فرانسه اعلام كرده اند، بايد تلاش بيشتري از طريق جمهوري اسلامي ايران صورت گيرد تا بتوانيم نقطه  پايان را بر تعليق داوطلبانه بگذاريم.»
بروجردي درباره گسترش همكاريهاي ديپلماسي با دو كشور فرانسه و روسيه به عنوان دو قطب هسته اي، گفت: «روسيه با توجه به ميزان اهميت ساخت نيروگاه از بعد اقتصادي و با توجه به اينكه مجلس نيز ساخت ۲۰ نيروگاه هزار مگاواتي را در بودجه سال ۱۳۸۴ تصويب كرد، علاقه مندند بازار ساخت نيروگاه هسته اي را در اختيار داشته باشند كه به نظر من يكي از انگيزه هاي حمايت روسيه از فناوري هسته اي ايران اين مورد مي باشد.»

اين هفته در دستور كار نمايندگان است
بررسي لايحه الحاقي به قانون تأسيس وزارت اطلاعات
فارس: نمايندگان مجلس در طول اين هفته گزارش شور اول كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در مورد لايحه الحاق موادي به قانون تاسيس وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران را رسيدگي مي كنند.
رسيدگي به گزارش كميسيون قضائي و حقوقي در مورد لايحه موافقتنامه همكاري حقوقي و قضائي در امور مدني، تجاري، احوال شخصيه و جزايي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت كويت اعاده شده از سوي شوراي نگهبان، گزارش كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح ماده ۷۳ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران كه يك فوريت اين طرح در جلسه علني بيست و پنجم ارديبهشت ۸۴ به تصويب رسيده است و رسيدگي به گزارش شور اول كميسيون آموزش و تحقيقات در مورد لايحه اصلاح قانون تاسيس مدارس غيرانتفاعي و الحاق موادي به آن كه در اجراي ماده ۱۰۲ آئين نامه داخلي مجلس با اولويت در دستور قرار گرفت از دستورات هفتگي مجلس است.
رسيدگي به گزارش كميسيون اقتصادي در مورد لايحه موافقتنامه اجتناب از اخذ ماليات مضاعف و جلوگيري از فرار مالي در مورد ماليات بر درآمد بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري بلغارستان، گزارش كميسيون عمران در مورد لايحه موافقتنامه حمل و نقل هوائي دو جانبه بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري اندونزي و گزارش شور اول كميسيون عمران در مورد لايحه اعطاي تسهيلات بهسازي و بازسازي مسكن روستائي به روستاهايي كه به شهر تبديل مي گردند از ديگر دستورات مجلس شوراي اسلامي در طول اين هفته است.
همچنين در طول اين هفته نمايندگان مجلس علاوه بر رسيدگي به سوال سيد محمود حسيني دولت آبادي نماينده برخوار و ميمه از احمد مسجدجامعي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و سؤال حشمت الله فلاحت پيشه نماينده اسلام آباد غرب از مسعود پزشكيان وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، گزارش عملكرد كميسيونهاي تخصصي مجلس را نيز رسيدگي مي كنند.

مراسم سوگواري حضرت زهرا  (س)
با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد
مهر: همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها و شام غريبان آن حضرت،  مراسم عزاداري با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي و با شركت گسترده و پرشور دوستداران اهل بيت عليهم السلام در حسينيه امام خميني (ره) برگزار شد.
در اين مراسم سخنرانان ضمن تبيين شخصيت والاي حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها، به ايراد سخن پرداختند و سپس مداحان اهل بيت عليهم السلام با ذكر مصائب و مناقب حضرت صديقه طاهره سلام الله عليها و روضه خواني و مرثيه سرايي ياد و خاطره بزرگ بانوي جهان اسلام را گرامي داشتند.گفتني است، اين مراسم كه از شب اول جمادي الثاني آغاز شده است، امشب نيز بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

خاتمي اقدامات تروريستي در شهر لندن را محكوم كرد
ايسنا: حجت الاسلام سيد محمد خاتمي، رييس جمهوري اسلامي ايران در پي حوادث بمب گذاري در شهر لندن، در پيامي ضمن ابراز همدردي با بازماندگان اين حادثه، اقدامات تروريستي در اين شهر را قويا محكوم كرد.
متن پيام خاتمي به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
خبر انفجارات اخير در شهر لندن را كه باعث كشته و زخمي شدن تعدادي از انسان هاي بي گناه گرديد، با تاسف و تاثر دريافت كردم.
همان گونه كه جمهوري اسلامي ايران بارها اعلام كرده، اين گونه اعمال تروريستي نه تنها در تعارض با تمام ارزش ها و مباني الهي و توحيدي است بلكه از ناحيه جامعه بشري نيز به شدت محكوم و مردود است.
بدين وسيله مراتب همدردي خود را با بازماندگان اين حادثه اعلام و براي آسيب ديدگان بهبودي و سلامتي آرزو مي كنم.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |