چهارشنبه ۲۹ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۲ - Jul 20, 2005
دبير كل بورس روز گذشته اعلام كرد:
طرح ۵ماده اي رئيس  جمهوري منتخب
براي توسعه بازار سرمايه
002625.jpg
گروه بورس: برنامه هاي دولت آينده و ديدگاه هاي رئيس جمهوري منتخب براي توسعه بازار سرمايه، توزيع ثروت و ارتقاي سطح زندگي خانوارهاي كم درآمد اعلام شد.
به گزارش خبرنگار ما دبير كل بورس اوراق بهادار كه دوشنبه به همين منظور با دكتر محمود احمدي نژاد رئيس  جمهوري منتخب ديدار كرده، برنامه ۵ ماده اي دولت آينده براي توسعه بازار سرمايه را در اختيار رسانه هاي ارتباط جمعي قرار داد.
دكتر حسين عبده تبريزي اعلام كرد: طبق بند پنجم برنامه تدوين شده كه به تأييد رئيس جمهوري منتخب نيز رسيده، قرار است طرح واگذاري سهام به خانوارهاي ايراني پس از بررسي همه جوانب اجرايي و با تعيين دقيق اولويت هاي مربوط به مخاطبان طرح به اجرا گذاشته شود.
وي افزود: توسعه فيزيكي و الكترونيك بورس و ايجاد امكان دسترسي همه مردم به بازار سرمايه از ديگر برنامه هاي مورد حمايت رئيس جمهوري منتخب است.
براساس متني كه دبير كل بورس اوراق بهادار در اختيار رسانه هاي قرارداده، جزييات برنامه رئيس جمهوري منتخب براي توسعه بازار سرمايه كه در ۵ بند تنظيم شده به اين شرح است:
۱- بازار سرمايه كشور به عنوان محملي براي جذب پس اندازها و تبديل آنها به سرمايه گذاري هاي مولد و ايجاد اشتغال مورد تأييد كامل دولت است و مي تواند به يكي از بسترهاي اصلي توسعه كشور بدل شود. دولت حداكثر مساعي خود را براي گسترش بازار سرمايه كارآمد و در خور شأن ملت ايران و منطبق با ظرفيت هاي اقتصادي كشور به كار خواهد بست.
۲ -دولت جديد با تقويت مباني شفاف سازي بازار و تاكيد بر انجام معاملات عادلانه و مبتني بر اطلاعات صحيح خواهد كوشيد تا بستر حضور فعال و گسترده عامه پس اندازكنندگان كوچك و متوسط در بازار سرمايه فراهم شود.
۳ - دولت طبق مصوبات برنامه چهارم از توسعه فيزيكي و الكترونيك همه جانبه بورس حمايت مي كند تا امكان دسترسي همه آحاد مردم به بازار سرمايه و تجميع و تجهيز پس اندازها فراهم شود.
۴-با توجه به برنامه هاي دولت براي مشاركت دادن وسيع عامه مردم در همه ابعاد زندگي اقتصادي، تقويت بورس اوراق بهادار و افزايش تعداد مشاركت كنندگان در آن ضمنا به معناي تقويت بخش خصوصي در بورس و كاستن از دامنه نفوذ و دخالت موسسات شبه دولتي در بازار سرمايه است.
۵- در راستاي كاهش شكاف طبقاتي، تقويت طبقه متوسط و ارتقاي سطح زندگي خانوارهاي با دهك هاي درآمدي پايين، دولت پس از انجام مطالعات لازم و بررسي همه جوانب اجرايي موضوع و با تعيين دقيق اولويت هاي مربوط به مخاطبان طرح، نسبت به اجراي طرح گسترده واگذاري سهام به خانوارهاي ايراني اقدام خواهد كرد. اجراي چنين طرح عظيمي نقش عمده اي در توزيع ثروت در كشور ايفا خواهد كرد و به توسعه همه جانبه بازار سرمايه و ايجاد رونق در آن خواهد انجاميد.

بازگشت اميد به تالارهاي مبادلات سهام
گروه بورس: همزمان با اعلام برنامه ها و ديدگاه هاي رئيس جمهوري منتخب اميدي دوباره به تالارهاي مبادلات سهام راه يافت.
به گزارش خبرنگار ما، كارشناسان پيش بيني مي كنند در روندي آرام ظرف روزهاي آينده و همزمان با بازگشت شركت ها از مجمع و پايان فصل مجامع بار ديگر دادوستدها در بورس تهران رونق مي گيرد.
بنا بر اين گزارش، شاخص كل قيمت سهام طي معاملات ديروز بورس تهران ۳۱ واحد كاهش يافت و به رقم ۱۱ هزار و ۷۲۸ واحد رسيد.
در اين روز شاخص عملكرد تالار اصلي با ۳۲ واحد افت به رقم ۱۱ هزار و ۶۴۷ واحد رسيد. شاخص عملكرد تالار فرعي نيز روز گذشته ۲۰ واحد كاهش يافت و روي رقم۱۰ هزار و ۸۱۴ واحد ايستاد.
بر اساس اين گزارش، معاملات ديروز كاهش ۲۱ واحدي شاخص صنعت را به دنبال داشت. اين شاخص كه بيانگر عملكرد شركتهاي صنعتي حاضر در بورس است در پايان معاملات ديروز روي رقم ۸ هزار و ۹۱۷ واحد ثابت شد.
طي اين روز عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس نيز مثبت ارزيابي نشد؛ به طوري كه شاخص مالي را با افت ۱۵۵ واحدي مواجه ساخت و به رقم ۳۳ هزار و ۲۸۳ واحد رساند.
اين گزارش حاكي است: ديروز شاخص سهام نفت ۱۸ واحد و شاخص گروه وسايل نقليه ۵/۲ واحد كاهش را تجربه كردند.

تدوين طرح نهايي بورس نفت ايران
فارس: مجري طرح بورس نفت گفت: طرح بورس نفت در ۵۰۰ صفحه به شوراي بورس ارسال شده است.
محمدجواد عاصمي پور افزود:تأسيس اين بورس ضروري است. تمامي امور مربوط به بورس نفت در وزارت نفت انجام شده و تنها نظر شوراي بورس در اين رابطه باقي مانده است.
عاصمي پور به حضور ايران درسازمان تجارت جهاني اشاره و تأكيد كرد: هم اكنون بورس نايمكس آمريكا براي اين كه از اهميت نفت خام در منطقه آگاه شده، اقدام به راه اندازي شعبه اي از نايمكس در دوبي كرده است. ما در حال حاضر از نفت نان نمي خوريم بلكه تنها آن را مي فروشيم و سود آن را ديگران مي برند.
وي افزود: در حال حاضر قيمتهاي فعلي نفت، قيمت متعارفي براي مصرف كننده و توليد كننده نيست و دو طرف با اين قيمت ها موافق نيستند، به ويژه اين كه ۶۵ درصد نفت توليد دنيا متعلق به ۵ كشور خاورميانه است كه آنها هم براي توليد نفت به امور مهندسي نياز دارند.
وي اضافه كرد: قيمتهاي بالاي نفت موجب افزايش هزينه سرمايه گذاري مي شود و پول نفت را بايد چند برابر آن به عنوان قيمت سرمايه و كالا به ديگر كشورها بدهيم. قيمتهاي فعلي نفت حاشيه اي است. البته برخي استدلال مي كنند قيمت واقعي نفت در حال حاضر پرداخت نمي شود، در صورتي كه اين گونه نيست.

شاخص  بورس ۵ ساله ۸۰۰ درصد رشد كرده
گروه بورس: رشد ۸۰۰ درصدي شاخص هاي بورس تهران در هيچ يك از بورس هاي دنيا در طول پنج سال سابقه نداشته است.
كارگزار بورس تهران در گفتگو با ايران اكونوميست با اشاره به ۹ برابر شدن شاخص هاي بورس تهران از سال ۷۸ تا شهريور ۸۳ تأكيد كرد: افت شاخص هاي سهام از شهريور پارسال تاكنون ناشي از تناسب نداشتن قيمت و سود شركت هاي بورس است. نصرالله برزني افت شاخص ها و فرايند تصحيح قيمت ها را تنها شامل بورس تهران ندانست و افزود: تصحيح قيمت ها و نوسان در شاخص ها در ديگر بورس هاي جهان نيز رخ داده، و در اين راستا نمي توان به بهانه نوسان قيمت ها طي چند هفته اخير، واژه بحران را در بازار سرمايه به كار برد زيرا به كار گرفتن خود واژه بحران منجر به هراس سرمايه  گذاران مي شود .

بازگشت فروموليبدن به جدول تقاضا
گروه بورس: همزمان با رشد ۵ درصدي قيمت هر سهم فروموليبدن توجه فعالان بازار روز گذشته دوباره به خريد سهام اين شركت جلب شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز ۱۱۴ نفر براي خريد ۹۷۳ هزار و ۵۷۱ سهم فروموليبدن به ارزش ۱/۲ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند. همچنين ۶۲ نفر ديروز به كارگزاريها مراجعه كردند تا مالكيت ۶۱۱ هزار و ۱۱ سهم آزمايش به ارزش ۶۷۳ ميليارد ريال را از آن خود كنند.
بنابراين گزارش روز گذشته بازارگردانان در سيستم هاي معاملاتي خود براي يك ميليون و ۳۷۶ هزار و ۲۵۴ سهم سرمايه گذاري غدير به ارزش ۸/۵ ميليارد ريال ۲۹۲ هزار و ۴۵۴ سهم، پتروشيمي اراك به ارزش ۴/۳ ميليارد ريال و نيز ۶۶۳ هزار و ۴۴۳ سهم سرمايه گذاري صنعت و معدن، ۱۰۵ هزار و ۶۹۴ سهم خدمات انفورماتيك و ۵۰۲ هزار و ۸۶۵ سهم سرمايه گذاري ملي دستور خريد به ثبت رساندند.
از سوي ديگر ديروز چادرملو و سرمايه گذاري غدير به ترتيب جايگاه اول و دوم جدول عرضه را به خود اختصاص دادند. در اين روز ۲۸۷ نفر تعداد يك ميليون و ۳۱۸ هزار و ۹۵۱ سهم چادرملو به ارزش ۱۱ ميليارد ريال را در بازار عرضه كردند. همچنين ديروز ۱۱۸ سهامدار سرمايه گذاري غدير از مالكيت دو ميليون ۱۱۴ هزار و ۴۶۵ سهم اين شركت به ارزش ۹/۸ ميليارد ريال منصرف شدند.
براساس اين گزارش روز گذشته ۳۸ نفر به كارگزاريها مراجعه كردند تا براي فروش ۹۰ هزار و ۸۱ سهم نفت بهران به ارزش ۴/۲ ميليارد ريال دستور فروش صادر كنند.
طي معاملات ديروز علاوه بر شركت هاي ياد شده، سراميك اردكان، سيمان شرق، صدرا، ايرانيت و سيمان كارون نيز در جدول عرضه حضور داشتند.

نگران عوامل رواني در بورس نباشيد
گروه بورس: رئيس اتاق بازرگاني به سهامداران و سرمايه گذاران اطمينان داد كه روند كاهش شاخص هاي بورس فقط تحت تأثير عوامل رواني ايجاد شده است.
سيد علي نقي خاموشي كه در حضور سيد محمدخاتمي و برخي فعالان اقتصادي سخن مي گفت، با اشاره به افت و خيزهاي بورس تأكيد كرد:  جريان فعلي در بورس تماماً رواني است. پس مطمئن باشيد كه هيچ چيز تغيير نمي كند، بخش خصوصي بايد مراقب باشد، زيرا وارد آمدن ضربه رواني به هر يك از بخش هاي اقتصادي در اصل ضربه وارد كردن به بخش خصوصي است.
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع معادن ايران با اظهار تأسف از اينكه زمان فرصت نداده است تا خاتمي مابقي اقدامات نيمه كاره را به سرانجام برساند، مهم ترين ابهام و چالش آينده اقتصادي كشورمان را از بين بردن خط فقر و نيز جريان مالكيت فراگير دانست.
او افزود: خط فقر مشكل نظام است و متأسفانه طرح هدفمند شدن يارانه ها مدت هاست كه در مجلس مانده است و جريان مالكيت فراگير هم حدود شش سال است كه مورد درخواست قرار گرفته كه قطعاً با تصويب و ابلاغ اصل ۴۴ و از طريق بورس مي توانيم به بهترين نحو مالكيت فراگير را مورد حمايت قرار دهيم. به اعتقاد خاموشي با اجراي مالكيت فراگير از طريق بورس به سادگي مي توان درآمد طبقات زير خط فقر را در كمتر از ۱۰ سال به ۴۰ تا ۵۰ ميليون تومان رساند. بنابراين اگر هيأت دولت سريعاً تصميم بگيرد اين امر محقق مي شود. خاموشي تعديل سقف ماليات ها به ۲۵ درصد را اقدامي با جرأت و شجاعانه توصيف كرد و افزود:  در كنار اين اقدام طرح ماليات بر ارزش افزوده هم بايد پياده شود كه هنوز به نتيجه نرسيده و در مجلس شوراي اسلامي است و از گرفتاري هاي اقتصادي در شرايط فعلي به شمار مي رود.

داروپخش ۱۶ درصد پيش بيني ها را محقق ساخت
گروه بورس:  داروپخش در بهار امسال به ازاي هر سهم ۱۳۹ ريال سود خالص كنار گذاشت و بر اين اساس ۱۶ درصد بودجه را محقق ساخت.
به گزارش خبرنگار ما، اين شركت درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي جاري ۸۶۱ ريال پيش بيني كرده است و تصميم دارد امسال به ازاي هر سهم به سهامداران خود۷۵۰ ريال سود نقدي بپردازد.
به گزارش خبرنگار ما، داروپخش در بهار امسال ۱۰۸ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۸۱ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۵/۲۲ ميليارد ريال سود عملياتي و ۱۴ ميليارد ريال سود خالص داشته است.
اين گزارش حاكي است: پيش بيني عملكرد امسال داروپخش در مقايسه با عملكرد واقعي سال قبل شركت به ترتيب به لحاظ فروش ۲۶ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۲۳ درصد افزايش، سود عملياتي ۴۴ درصد افزايش و سود خالص۵۴ درصد افزايش نشان مي دهد.

تكين كو ۹۰ درصد سود را به سهامدارانش مي دهد
گروه بورس: شركت تكين كو در بهار امسال به ازاي هر سهم ۴۱۶ ريال سود خالص كنار گذاشت و براين اساس ۲۶ درصد بودجه را محقق ساخت.
به گزارش خبرنگار ما براساس پيش بيني اين شركت تا پايان امسال درآمد خالص هر سهم شركت به يك هزار و ۵۸۹ ريال مي رسد.
بنابراين گزارش تكين كو در بهار امسال ۲/۱۷ ميليارد ريال درآمد حاصل از خدمات، ۱۱ ميليارد ريال بهاي تمام شده خدمات ارائه شده، ۴/۵ ميليارد ريال سود عملياتي و۲/۴ ميليارد ريال سود خالص داشته است.
اين شركت در دوره مشابه سال گذشته ۴/۱۳ ميليارد ريال درآمد حاصل از خدمات، ۵/۴ ميليارد ريال سود عملياتي و ۴/۳ ميليارد ريال سود خالص داشته و به ازاي هر سهم ۳۴۲ ريال سود كنار گذاشته است. اين گزارش حاكي است: تكين كو پارسال درآمد خالص هر سهم خود را يك هزار و ۶۱۶ ريال پيش بيني كرده بود كه در پايان دوره يك هزار و ۶۰۷ ريال آن محقق شد.
اين گزارش نشان مي دهد پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با عملكرد واقعي سال قبل به ترتيب به لحاظ درآمد حاصل از خدمات ۱۱ درصد كاهش، بهاي تمام شده خدمات ارائه شده ۱۵ درصد كاهش، سود عملياتي و سود خالص نيز يك درصد كاهش داشته است.
در اين گزارش آمده است: تكين كو امسال نيز مطابق روال سالهاي قبل حداقل ۹۰ درصد سود خود را بين سهامدارانش تقسيم مي كند.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۴.۹۹-
۱۰۷-
۲,۰۳۹
آبگينه
۳.۳۶-
۳۹-
۱,۱۲۰
آزمايش
۰.۹
۱۱۸
۱۳,۳۰۰
آلومراد
۴.۹۹-
۷۳۹-
۱۴,۰۵۸
افست
۱.۷۵-
۷۵-
۴,۲۰۰
الكتريك خودرو شرق
۴.۹۸-
۲۱۹-
۴,۱۷۶
ايرانيت
۴.۹۹-
۵۶۳-
۱۰,۷۱۲
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۳.۷۱
۱۹۳
۵,۴۰۰
بسته بندي پارس
۴.۹۹-
۳۱۱-
۵,۹۱۸
بين المللي توسعه ساختمان
۴.۹۷-
۷۱-
۱,۳۵۹
پارس خودرو
۰.۲۵
۱۷
۶,۷۹۰
پارس دارو
۲.۶-
۳۱۰-
۱۱,۶۰۰
پتروشيمي اراك
۴.۹۹-
۷۴-
۱,۴۰۸
پرميت
۱.۵۲-
۱۸۶-
۱۲,۰۴۰
تامين ماسه ريخته گري
۰.۷۳-
۲۶-
۳,۵۱۸
تجهيزنيروي زنگان
۴.۹۹
۹۲
۱,۹۳۷
تكنوتار
۱.۸۷-
۷۵-
۳,۹۴۰
توسعه معادن روي ايران
۵
۱۰۵
۲,۲۰۷
توليدفروموليبدن كرمان
۴.۰۴
۴۵
۱,۱۶۰
توليدمحورخودرو
۴.۹۸-
۱۱۴-
۲,۱۷۷
چيني ايران
۰.۰۲
۲
۱۱,۲۷۴
خدمات انفورماتيك
۱.۲۵-
۱۷۶-
۱۳,۸۵۱
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۰.۳۳-
۳۱-
۹,۴۶۸
داروسازي ابوريحان
۰
۰
۶,۸۱۱
داروسازي اسوه
۴.۸-
۴۱۷-
۸,۲۷۰
داروسازي جابرابن حيان
۴.۹۹-
۷۷۳-
۱۴,۷۰۶
دارويي رازك
۱.۶۶-
۲۱-
۱,۲۴۷
رينگ سازي مشهد
۱
۷۸
۷,۹۰۰
زامياد
۴.۹۹-
۱۵۵-
۲,۹۵۱
ساختمان اصفهان
۴.۹۶-
۸۱-
۱,۵۵۳
ساسان
۴.۳۱-
۱۱۴-
۲,۵۳۴
سامان گستراصفهان
۴.۹۵-
۸۰-
۱,۵۳۶
سرما آفرين
۴.۹۸-
۷۳-
۱,۳۹۲
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰
۰
۱,۳۶۵
سرمايه گذاري بهمن
۴.۹۶-
۸۷-
۱,۶۶۷
سرمايه گذاري بوعلي
۴.۷۷-
۱۵۸-
۳,۱۵۴
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۰.۵۸-
۱۱-
۱,۸۷۱
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۴.۳۵-
۲۹۵-
۶,۴۹۴
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۶۷-
۹-
۱,۳۳۲
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۲.۵۳-
۲۸-
۱,۰۸۰
سرمايه گذاري توسعه ملي
۱.۲۹-
۸۱-
۶,۱۸۰
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۳۳-
۱۲-
۳,۶۶۸
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۵-
۱۷۳-
۳,۲۸۹
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۰
۰
۱,۷۰۰
سرمايه گذاري سپه
۰.۶۹
۱۹
۲,۷۸۵
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۲.۶۱-
۴۹-
۱,۸۲۷
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۴.۸۷-
۱۳۴-
۲,۶۲۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۰۵
۲
۴,۱۹۱
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۱.۶
۴۶
۲,۹۱۹
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهرايران
۴.۹۹-
۷۸-
۱,۴۸۵
سرمايه گذاري ملي ايران
۴.۹۷-
۱۰۶-
۲,۰۲۶
سرمايه گذاري نيرو
۲.۲-
۶۲۰-
۲۷,۵۰۰
سيمان اردبيل وآهك آذرشهر
۰.۱۱-
۵۵-
۵۲,۰۰۰
سيمان اروميه
۵-
۸۷۷-
۱۶,۶۷۲
سيمان بهبهان
۵-
۱۲۵۳-
۲۳,۸۲۵
سيمان خزر
۵-
۳۲۳-
۶,۱۳۹
سيمان داراب
۰.۸۸-
۲۳۵-
۲۶,۴۳۴
سيمان شاهرود
۱.۱۸-
۷۴-
۶,۲۰۱
سيمان فارس و خوزستان
۰.۸۶
۴۵
۵,۳۰۰
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۰.۰۶
۴
۷,۰۰۰
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۴.۹۷-
۱۴۹-
۲,۸۴۹
شيشه قزوين
۱.۱۵-
۴۵-
۳,۸۵۵
شيمي داروئي داروپخش
۴.۹۵-
۶۰-
۱,۱۵۳
صنايع آذرآب
۰
۰
۱,۲۵۶
صنايع بسته بندي مشهد
۱.۴-
۱۱۲-
۷,۸۹۲
صنايع جوشكاب يزد
۴.۹۱-
۲۶۴-
۵,۱۱۰
صنايع لاستيكي سهند
۴.۹۹-
۷۰-
۱,۳۳۲
صنايع مخابراتي راه دورايران
۲.۶۹-
۸۳-
۲,۹۹۹
صنايع مس شهيد باهنر
۱.۷۶
۱۲۱
۷,۰۰۱
عمران و توسعه فارس
۰.۱۳
۱۰
۷,۷۵۰
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۰.۰۷
۲
۲,۷۰۷
فرآورده هاي نسوز پارس
۴.۹۶-
۱۰۳-
۱,۹۷۵
فرآورده هاي نسوزآذر
۴.۸۵-
۴۸۵-
۹,۵۰۷
فرآوري موادمعدني ايران
۰.۳۴
۴
۱,۱۷۳
فنرسازي خاور
۴.۹۹-
۱۳۵-
۲,۵۶۸
فولاد كاويان
۲.۱۴-
۳۵-
۱,۶۰۰
قند پارس
۰
۰
۱,۹۳۵
قند ثابت خراسان
۲.۸۵
۳۹
۱,۴۰۸
قند شيرين خراسان
۲.۶۴
۱۳۹
۵,۴۰۰
كابلسازي تك
۰.۳۶-
۱۸-
۴,۹۷۱
كارتن ايران
۳.۱۱-
۹۳-
۲,۸۹۷
كارخانجات صنعتي پيام
۳.۰۷-
۶۵-
۲,۰۴۹
كارخانه فارسيت درود
۳.۸۹-
۵۴۳-
۱۳,۴۰۲
كالسيمين
۳.۷۲-
۱۲۲-
۳,۱۶۰
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۴.۹۹-
۲۷۲-
۵,۱۸۴
گسترش صنايع انرژي آذرآب
۴.۹۹-
۲۲۲-
۴,۲۲۶
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۴.۹۸-
۱۸۲-
۳,۴۷۱
لاستيك دنا
۰.۰۸
۱
۱,۳۲۰
لاميران
۵-
۹۲۷-
۱۷,۶۲۸
لوله وتجهيزات سديد
۴.۹۶-
۱۳۲-
۲,۵۲۷
ماشين سازي نيرومحركه
۴.۹۵-
۱۷۶-
۳,۳۸۰
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۱.۸۹-
۳۵-
۱,۸۱۹
محورسازان ايران خودرو
۵-
۳۲۲-
۶,۱۱۹
معادن منگنزايران
۰.۰۲-
۱-
۵,۹۹۹
معدني املاح ايران
۴.۹۹-
۴۳۴-
۸,۲۵۷
معدني وصنعتي چادرملو
۳.۶۶-
۱۷۱-
۴,۵۰۰
ملي سرب و روي ايران
۴.۹۹
۱۳۳
۲,۷۹۶
مهرام
۳.۹-
۷۳-
۱,۸۰۰
موتوژن
۵-
۱۴۰۷-
۲۶,۷۳۸
نفت بهران
۳.۳۶-
۱۶۷-
۴,۸۰۰
نوسازي وساختمان تهران
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت نهايي
شده سهام تا ساعت ۱۳ ديروز است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |