چهارشنبه ۲۹ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۲ - Jul 20, 2005
پرونده اي تكان دهنده در دادگاه كيفري استان:
زوج سارق به پنج قتل عمد اعتراف كردند
الهه دختري فراري بود، كه چند ماه پس از شروع زندگي پيشنهاد سرقت مسلحانه را
به همسرش داد
002637.jpg
گروه حوادث: زوج جواني كه در حين سرقت هاي مسلحانه خود، اقدام به پنج فقره قتل عمد كرده بودند، به زودي و به صورت فوق العاده در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه خواهند شد.
آشنايي سارقان مسلح
به گزارش خبرنگار ما، ماجراي اين پرونده سال ،۷۶ زماني آغاز شد كه بهزاد (۳۲ ساله) كه براي تفريح به پاركي در شهرك راه آهن رفته بود با دختر جواني به نام الهه آشنا شد.
مدتي پس از اين آشنايي و چندين جلسه ملاقات اين دو جوان به يكديگر علاقه مند شدند و با يكديگر ازدواج كردند. چند ماهي از شروع زندگي مشتركشان گذشته كه الهه كه خود يك دختر فراري بود به بهزاد پيشنهاد داد تا براي كسب درآمد بهتر اقدام به سرقت مسلحانه كنند. به اين ترتيب نقشه هاي سرقت مسلحانه يكي پس از ديگري به اجرا درآمد. اين زوج جوان با شناسايي منازلي در اطراف كرج، نظرآباد، شهريار، هشتگرد با تهديد اسلحه و چاقو اقدام به سرقت مي كردند.
قتل اول، افغاني قرباني شد
اواخر سال ۷۶ زماني كه هر دو به پارك شهرك  راه آهن رفته بودند، با يك افغاني كه تنها در پارك نشسته بود روبه رو شدند. الهه چاقو در دست داشت. از او خواستند هر چه دارد به آنها بدهد، اما او مقاومت كرد. الهه با چاقو ضربه اي به مرد افغاني وارد كرد. هر دو وحشت زده از كاري كه كرده بودند، محل را ترك كردند و اين اولين جنايتي بود كه توسط اين زوج رقم خورد.
قتل در پارك چيتگر
مدتي پس از اين حادثه به پارك چيتگر رفتند. در آن ميان چند جوان را ديدند كه براي تفريح به پارك آمده بودند. آنها را زير نظر گرفتند در فرصتي مناسب به طرفشان رفتند، اين بار بهزاد مسلح بود. چند جوان با ديدن آنها چند قدم عقب رفتند. بهزاد آنها را تهديد به مرگ كرد. همان موقع بود كه يكي از جوان ها به طرفش حمله كرد و او با چاقو ضربه اي به شكم جوان وارد كرد و هر دو متواري شدند.
قتل فرزند براي ادامه سرقت ها
دو سال از اجراي اين نقشه ها مي گذشت كه بهزاد و الهه صاحب دختري به نام هانيه شدند. يك روز الهه وقتي با همسرش صحبت مي كرد به او موضوعي را گفت. او مدعي بود كه هانيه مزاحم كار آنهاست و مي بايستي به هر ترتيب او را از سرشان باز كنند.
تا اينكه زوج جوان براي تفريح به رودسر رفتند. صبح يكي از آن روزهاي تابستاني زماني كه بهزاد در حال قدم زدن در نيزارها بود به طرف دريا رفت تا الهه و هانيه را كه در حال شنا كردن بودند، تماشا كند، او همين كه به كنار ساحل رسيد الهه را ديد در حالي كه هانيه را در بغل گرفته است از آب بيرون آمد.
هانيه كاملا كبود شده بود. بهزاد موضوع را پرسيد. الهه با كمال خونسردي گفت: اين حادثه كاملا اتفاقي بوده است. زوج جوان جسد هانيه را در نيزارها دفن كردند و به تهران آمدند.
قتل پس از سرقت
سال ۸۲ بهزاد سوار يك خودرو شد و به طرف سه راهي نظرآباد رفت. در طول مسير دختر جواني را ديد كه ظاهراً دانشجو بود. كيفي در دست گرفته بود. از خودرو پياده شد مسير كوتاهي او را تعقيب كرد. او متوجه حضور بهزاد شد. بهزاد كيف دختر را قاپيد و چند قدم جلوتر ايستاد. دخترك وحشت زده او را نگاه كرد. بهزاد با تهديد چاقو او را تسليم خود كرد و پس از آزار و اذيت فراوان وقتي دختر دانشجو حال مناسبي نداشت با ضربات متعدد سنگ او را به قتل رساند. جسدش را همان جا رها كرد و به خانه بازگشت. وقتي الهه لباس هاي همسرش را ديد كه خوني است متوجه يك جنايت ديگر شد. بهزاد دو روز پس از اين واقعه دوباره به محل قتل دخترك رفت و ديد هنوز جسد وي را كسي پيدا نكرده است به پليس ۱۱۰ تلفن زد و پس از چند دقيقه عوامل انتظامي جسد را پيدا كردند.
آخرين قتل
سال ۸۳ سرقت هاي مسلحانه از خانه، افراد در منطقه هاي مورد شناسايي شده ادامه داشت تا اينكه بهزاد و الهه سوار يك خودرو شدند تا به هشتگرد بروند. چند متر جلوتر پيرزني به عنوان مسافر سوار خودرو شد. نگاه هاي شيطاني زوج جوان به يك ديگر گره خورد و نقشه يك جنايت ديگر رقم خورد. پيرزن نزديكي محله باغ انگوري پياده شد. زوج جوان هم پياده شدند. زماني كه وي وارد يك كوچه خلوت شد از پشت سر به او حمله ور شدند. بهزاد به او تجاوز كرد و او را به قتل رساندند.
اواخر سال ۸۳ مأموران گشت نظرآباد به اين زوج جوان مظنون شدند. آنها در حال زورگيري از راننده يك خودرو بودند كه دستگير شدند.
در نخستين بازجويي ها الهه با تناقض گويي ها به چند فقره قتل اعتراف كرد و بهزاد زماني كه تمام درها را براي فرار از قانون بسته ديد لب به اعتراف گشود. با تكميل تحقيقات، كيفرخواست در خصوص اين پرونده از سوي دادسراي كرج صادر شد و صبح ديروز اين پرونده براي رسيدگي به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد. پنج قاضي دادگاه قرار است اين پرونده را در وقت فوق العاده رسيدگي كنند.

۳۹ سابقه كيفري براي سارق حرفه اي منازل
گروه حوادث: سارق حرفه اي منازل كه داراي ۳۹ سابقه كيفري است بار ديگر در سن ۵۸ سالگي مرتكب جرمي مشابه شد.
به گزارش خبرنگار ما، پانزدهم خردادماه سال جاري مهدي- ز كه نزديك به ۴۰ سال به طور متوالي اقدام به سرقت از منازل ويلايي شمال شهر تهران مي كرد، براي سي ونهمين بار توسط پليس آگاهي تهران دستگير شد.
اين سارق حرفه اي كه به روش تك روي سرقت مي كرد از نبود صاحبان خانه در ساعات اول شب استفاده كرده و اقدام به سرقت از خانه مي كرد. اين سارق حرفه اي كه اكنون ۵۸ ساله است از منازلي كه مورد دستبرش قرار مي گرفت طلاجات و اجناس باارزش و وجوهات نقدي را سرقت مي كرد.
لازم به ذكر است مهدي دو بار بعداز دستگيري مدت زمان نسبتاً كوتاهي را در حبس مي گذراند و بعداز پايان مدت حكم از زندان آزاد شده و بار ديگر مرتكب جرم مي شد.
برپايه اين گزارش، بعداز دستگيري مهدي در پانزدهم خردادماه پرونده وي نزد دادستان تهران برده شد و پليس از ايشان درخواست كرد كه اين بار حكمي سنگين تر براي وي صادر شود و در صورت لزوم وي را به يكي از شهرهاي جنوبي كشور تبعيد كنند.
به دستور دادستان تهران پرونده مهدي به ستاد مقابله با جرايم باندي ارسال شد تا با هماهنگي رياست دادگاه كيفري استان حداكثر حكم برايش صادر شود.
مهدي در دستگيري قبلي كه توسط پليس آگاهي شميرانات صورت گرفته بود به ۲۶ فقره سرقت از منزل اعتراف كرده بود كه دادگاه تنها شش ماه حبس براي اين متهم صادر كرد و مهدي بعداز پايان اين دوره بار ديگر مرتكب جرم شد.

ماهيگير ژاپني به جاي ماهي جسد صيد كرد
ديلي يوميوري: پليس ژاپن نسبت به مرگ يك مادر و پسر ژاپني كه جسد آنها چندي پيش كشف شد، مشكوك است. جسد اين زن ۲۸ ساله و پسر چهار ساله اش از داخل يكي از درياچه هاي استان مياجي ژاپن كشف شد.اين در حالي است كه آنها همراه دو فرزند ديگر اين زن چندي پيش ناپديد شده بودند كه پليس هنوز در يافتن دو فرزند گمشده اين زن سرنخي پيدا نكرده است.
بر اساس اين گزارش، اجساد به وسيله يكي از ماهيگيران منطقه كشف شده بود. اين ماهيگير كه براي ماهيگيري به درياچه رفته بود به جاي ماهي آنها را با تور خود از آب بيرون كشيد. اين مرد بلافاصله پليس را در جريان گذاشت.
پليس ژاپن نيز با بررسي اجساد و پيش زمينه اي از ناپديد شدن آنها به مرگ آنها مشكوك شد. به نظر پليس اين كشور احتمال مي رود اين يك حادثه نبوده بلكه سوء قصد باشد.
گفتني است، تحقيقات براي يافتن دو كودك ۱۱ ماهه و شش ساله اين خانواده همچنان ادامه دارد اما اميدي به زنده يافتن آنها نيست.

اتهام ضرب و جرح براي دختر ۱۱ ساله
آسوشيتدپرس: دادگاه عالي ايالت كاليفرنيا روز گذشته دختري را كه به دنبال تهديد پسر همسايه مبني بر آب پاشيدن به وي تكه سنگي را به سمت وي پرتاب كرده بود با اتهام اقدام به ضرب و جرح روبه رو كرد.
ماريبل گووز در اولين جلسه بازپرسي ادعا كرد كه به هيچ وجه قصد آسيب رساندن به پسر ۹ ساله همسايه را نداشته است و علاوه بر اين نيز اين پسر اعتراف كرده است كه وي ابتدا دعوا را آغاز كرده است. بر اثر ضربه ناشي از خوردن سنگ به سر مضروب وي به بيمارستان منتقل شده و پس از مداوا مرخص شد. ماربيل پس از دستگيري پنج روز در بند كودكان زندان در حبس بوده و تنها حق داشت يك ساعت در روز با اعضاي خانواده اش ملاقات كند. پس از آزادي از زندان وي ۳۰ روز نيز در منزل در زندان بود.
ماريبل حتي پس از آزادي از حبس در منزل نيز دستبندي بر دست داشت كه نشان مي داد وي در كدام نقطه شهر است. وكيل مدافع متهمه در آخرين جلسه دادگاه ضمن اعتراض به نحوه برخورد پليس با متهمه ادعا كرد كه اين طرز برخورد به هيچ وجه صحيح نبوده و در ذهن متهمه خاطره بسيار بدي از خود به جاي گذاشته است. قرار است، حكم نهايي متهمه كه احتمالاً حبس تعليقي است ظرف چند ماه آينده اعلام شود.

پدري پسر معتادش را با شال خفه كرد
گروه حوادث: پدري در شيراز به علت آزار و اذيت هاي پسر معتادش در يك اقدام جنون آميز او را به قتل رساند.
ماجراي اين قتل از آنجا آغاز شد كه كمال - ك جوان ۲۲ ساله اي از مدت ها پيش به علت اعتياد به مواد مخدر، خانواده اش را مورد آزار و اذيت قرار مي داد.
تا اينكه شب حادثه ساعت يك و ۳۰ دقيقه بامداد ۱۹ تيرماه سال جاري بين او و پدرش درگيري رخ مي دهد و پدر در يك اقدام جنون آميز شال زنانه اي را به دور گردنش مي اندازد و با كشيدن آن، كمال را به قتل مي رساند.
اين پدر به نام جمال در توضيح ماجرا به پليس گفت: اعتياد كمال خانواده را به ستوه آورده  بود.
او هر بار براي تهيه مواد مخدر از من درخواست پول مي كرد و زماني كه با مخالفت من روبه رو مي شد، اثاثيه منزل را براي موادش به سرقت مي برد.
جسد اين جوان به خانواده اش تحويل داده شد و متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

كيف قاپ سابقه دار بازداشت شد
002631.jpg
گروه حوادث: اختلاف مالي بين دو كيف قاپ شهر تهران منجر به بازداشت يكي از آنان شد.
به گزارش خبرنگار ما در اوايل سال جاري بين دو سارق همدست به نام هاي امير و حسين به دليل طلبي كه حسين از امير داشت، اختلافاتي ايجاد شد. حسين براي گرفتن طلب ۲ ميليون توماني خود با امير تماس گرفت و از او خواست طلبش را به او بدهد در غير اين صورت تمام سرقت هايي را كه با يكديگر انجام داده  بودند به پليس اطلاع مي دهد.
حسين همچنين امير را تهديد كرد كه اگر پول وي را ندهد، خانه اش را به آتش مي كشد.
يك روز حوالي غروب حسين به خانه امير كه خانه اي مجردي در محله نظام آباد بود رفت و پس از شكستن در، وارد خانه شد. امير وقتي متوجه وارد شدن حسين به خانه شد به سرعت خود را به پشت بام رساند و جريان را به پليس ۱۱۰ اطلاع داد.
هنگامي كه ماموران پليس به خانه امير رسيدند، حسين فرار كرده بود. سپس آنها به جست وجوي خانه پرداختند كه با تعدادي وسايل مسروقه مواجه شدند كه عبارت بود از تعدادي گوشي موبايل، يك كيف سامسونت حاوي مدارك ماشين و بيمه نامه و... بعد از پيدا شدن اين وسايل، امير ادعا مي كرد كه آنها متعلق به او نيست و حسين آن ها را در خانه او گذاشته است.
سپس براي روشن شدن موضوع، ماموران با فردي كه كيف سامسونت متعلق به او بود تماس گرفتند و از او خواستند براي شناسايي سارق به كلانتري مراجعه كند. اين فرد كه پزشك بود در كلانتري حضور پيدا كرد و با شناسايي امير گفت: همين فرد بود كه چند ماه پيش هنگامي كه در حال پياده شدن از ماشينم بودم به طرفم حمله كرد و كيفم را از دستم كشيد و به سرعت فرار كرد.
شاكي ديگر اين پرونده خانمي بود كه به ماموران گفت: در حال راه رفتن در خيابان بودم كه ناگهان فردي از پشت گردنبندم را گرفت و از گردنم پاره كرد و سپس به سرعت فرار كرد.
تحقيقات براي شناسايي و دستگيري سارق ديگر توسط پليس آگاهي ادامه دارد. همچنين كيفرخواست امير به دادگاه عمومي فرستاده شد.

سيزدهمين بازداشت يك سارق حرفه اي خودرو
گروه حوادث: با تلاش مأموران دايره ۲ اداره آگاهي مركز يك سارق حرفه اي خودرو دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، چهاردهم خرداد ماه مأموران كلانتري فرجام موفق به دستگيري يك سارق حرفه اي خودرو در حين ارتكاب جرم شدند. اين سارق حرفه اي كه پرويز نام داشت در راه انتقال به اداره آگاهي از دست مأموران پليس گريخت. با توجه به اينكه متهم سابقه دار بوده و از سال ۱۳۵۸ حداقل ۱۲ بار توسط پليس آگاهي به اتهام سرقت خودرو دستگير شده بود دستور ويژه اي براي بازداشت وي صادر شد.
يك تيم از دايره ۲ پليس آگاهي تمامي محل هاي تردد پرويز را تحت مراقبت قرار دادند تا سرانجام پس از چند مرحله اقدامات پليسي مخفيگاه وي در شهرك پرديس شناسايي شد. بيست و دوم تيرماه پرويز توسط عوامل دايره ۲ آگاهي غافلگير شده و به همراه برادر ۳۵ ساله اش به نام حميد بازداشت شد.
اين سارق حرفه اي كه تمامي سرقت هايش محدود به خودروهاي پرايد، پيكان و پژو RD بود به چندين فقره سرقت اعتراف كرد. تا كنون ۷ دستگاه از خودروهاي مسروقه كشف شده است.
پرويز بعد از سرقت خودروها با استفاده از اسناد و كارت هاي مجعول اقدام به فروش خودروها در تهران و شهرستان هاي اطراف مي كرد.
پرونده اين متهم در اداره آگاهي مركز مورد بررسي قرار گرفت و تحقيقات نهايي تا صدور حكم ادامه خواهد يافت.

مردي كه پدرش را قطعه قطعه كرد گناهكار شناخته شد
آسوشيتدپرس: مردي كه پدر خود را به قتل رسانده و سپس اجزاي بدن وي را پس از قطعه قطعه كردن در كيسه هاي فريزري متفاوت گذاشته بود ، از سوي دادگاه عالي فيلادلفيا گناهكار شناخته شد.
كريستوفر كيتچمن ۲۸ ساله در حال حاضر به اتهام قتل عمد بازداشت شده و در زندان فدرال نگهداري مي شود . وي با يك مورد اتهام قتل عمد و يك مورد قطعه قطعه كردن جنازه پدرش روبه رو است. پليس هنگامي كه براي دستگيري متهم به منزل وي رفته بود ، قطعات اجساد پدر وي را در فريزر پيدا كرد. به گزارش پزشكي قانوني مقتول ابتدا با يك سيم فلزي خفه شده و سپس بدن وي توسط چاقويي نسبتاً تيز تكه تكه شده است. مادر متهم در دادگاه ادعا كرد كه شب حادثه پدر متهم برسر مسأله اعتياد پسرش با وي درگير مي شود و متهم نيز در اقدامي ناگهاني او را به قتل مي رساند.

جوان ۲۱ ساله اي در جريان درگيري به قتل رسيد
گروه حوادث: جوان ۲۱ ساله اي در شيراز طي يك درگيري خياباني با ضربات چاقو به قتل رسيد.
ساعت ۲۰ و ۱۵ دقيقه يكشنبه مسئولان بيمارستان نمازي شيراز طي تماسي با مركز فوريت هاي پليسي ،۱۱۰ مأموران اين شهرستان را در جريان فوت مشكوك جوان ۲۱ ساله اي در بيمارستان قرار دادند.
دقايقي بعد اكيپي از مأموران كلانتري ۱۸ وليعصر شيراز در بيمارستان حاضر و پس از انجام تحقيقات لازم دريافتند كه متوفي به نام ايمان - ر ساعاتي پيش با جوان ديگري در بلوار بعثت درگير شده و در جريان اين درگيري با ضربات چاقو مجروح شده است.
پيكر نيمه جان اين جوان توسط چند تن از شاهدان حادثه به بيمارستان منتقل شد اما تلاش پزشكان براي او مفيد واقع نشد و اين جوان فوت كرد.
گفتني است، هم اكنون پليس به دنبال مظنون به قتل به نام ابراهيم - ب است.

محاكمه پسر ۱۵ ساله تجديد شد
گروه حوادث: محاكمه پسر ۱۵ ساله اي كه در جريان درگيري بر سر خوردن گردو دوستش را به قتل رسانده بود، تجديد شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين حادثه كه در نسيم شهر كرج اتفاق افتاد، زماني كه پسر ۱۵ساله اي به همراه دوست هم سنش براي خوردن گردو به محل مورد نظر شان رفته بودند و در حال تفريح بودند، ناگهان با يكديگر بر سر اين كه چه كسي گردوي بيشتري چيده درگير شدند.
متهم پرونده، كه به خاطر بدرفتاري دوستش عصباني شده بود، به طرف او حمله ور شد و با سنگي كه در اختيار داشت ضربه محكمي به سرش وارد كرد.
اين پسر ۱۵ ساله زماني كه به خود آمد با پيكر نيمه جان دوستش روبه رو شد اما تا زماني كه او را به بيمارستان انتقال دهند، وي جان سپرد.
صبح ديروز قرار بود متهم ۱۵ ساله اين پرونده در شعبه ۸۰ دادگاه كيفري استان محاكمه شود اما به خاطر عدم حضور اولياي دم جلسه دادگاه تجديد شد.

رابطه دوستي كه به خاطر موادمخدر به قتل انجاميد
002634.jpg
گروه حوادث: پرونده دو دوست كه به خاطر اختلاف مالي بر سر موادمخدر با يكديگر دعوا كرده بودند و يكي از آنها در اثر جراحت وارده پس از يك سال جان سپرد، تحت رسيدگي قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، متهم اين پرونده كه رسول (۲۴ ساله) نام دارد عصر روز ۱۷ فروردين ماه سال ۸۲ در يك درگيري كه با دوستش به نام علي پيدا مي كند، با او قرار ملاقاتي را در زمين فوتبال شهرري مي گذارد. زماني كه علي به محل ملاقات مي آيد پس از يك جر و بحث طولاني بر سر موادمخدر رسول با چاقو ضربه اي را به دوستش وارد مي كند. علي به بيمارستان انتقال مي يابد اما تلاش پزشكان بي فايده بوده و وي به خاطر عفونت شديد و قطع نخاع به حالت كما مي رود.
يك سال و ۱۵ روز بعد از حادثه، علي با توجه به نظريه پزشكي قانوني بر اثر عفونت شديد حاصل از ضربه چاقو جان باخت و رسول به اتهام قتل عمدي بازداشت شد. وي در بازجويي ها تنها انگيزه خود را اختلاف مالي عنوان كرد. صبح ديروز رسول با حضور پنج قاضي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شد. اولياي دم درخواست قصاص نفس (اعدام) براي متهم كردند، اما رسول پس از حضور در جايگاه قتل عمدي را قبول نكرد. وي گفت: علي پس از يك سال فوت شده است. من درگيري را قبول دارم اما قتل عمدي را نه.
برپايه اين گزارش، قاضي عزيزمحمدي پس از اخذ آخرين دفاع، ختم جلسه را اعلام كرد. قرار است حكم به زودي در خصوص اين پرونده صادر شود.

اين كلاهبردار ۷۰ ميليوني را شناسايي كنيد
002628.jpg
پليس: فردي كه با درج آگهي در يك روزنامه پرتيراژ در عرض ۱۲ روز مبلغ ۷۰ ميليون تومان از متقاضيان مسكن كلاهبرداري كرده بود ، تحت پيگرد پليس آگاهي مركز قرار گرفت.
اين فرد كلاهبردار ميليوني كه «محمد كبوراني» فرزند حسن نام دارد،چندي پيش از طريق درج آگهي در يك روزنامه پر تيراژ با عنوان اينكه با ۱۲ ميليون تومان وام با سود ۳ درصدي صاحبخانه شويد. يك آژانس مسكن با عنوان «آژانس علوي» در خيابان قزوين خيابان سليمانيه راه اندازي و از تعدادي افراد متقاضي مسكن كلاهبرداري كرده بود.
اين گزارش حاكي است، شيوه و شگرد اين كلاهبردار اينگونه بوده كه ابتدا با درج آگهي در روزنامه تحت نام «آژانس علوي» در مدت كوتاهي از ۱۶ نفر كه تا به حال شناسايي شده اند مبلغ ۷۰ ميليون تومان به عنوان پيش پرداخت، اخذ كرده و متواري شده است.اين پرونده حسب دستور بازپرس شعبه ۷ دادسراي هاشمي به اداره ۱۴ پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع داده شده و با مجوز انتشار عكس متهم از شهروندان خواسته شده تا چنانچه اطلاعي از اين كلاهبردار دارند با  شماره تلفن ۵۳۷۲۷۸۰ يا ۵۳۷۲۷۷۷ به پليس آگاهي تهران بزرگ اطلاع دهند.
سرهنگ حسين خوئيني با هشدار به شهروندان گرامي، توصيه كرد، همشهريان به خصوص متقاضيان مسكن به صرف اينكه در جرايد و روزنامه هاي كثيرالانتشار چنين آگهي هاي مشاهده كردند حتماً قبل از تنظيم قرارداد از صحت اسناد، مدارك مالكيت اطمينان حاصل كرده و اگر در اين مورد شك يا شبهه اي دارند به سازمانهاي ذيربط مثل سازمان ثبت و اسناد، شهرداري و افراد خبره، مراجعه و شخصاً اين موارد را استعلام كنند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |