چهارشنبه ۲۹ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۲ - Jul 20, 2005
احمدي نژاد پس از ديدار با آيت الله شاهرودي:
نظارت مردم، سلامت امور را تضمين مي كند
رئيس جمهور منتخب فردا در صحن حرم رضوي سخنراني مي كند
002697.jpg
002700.jpg
ايسنا: رئيس جمهور منتخب گفت كه زماني به نقطه نهايي سلامت مي رسيم كه روحيه نظارت در تمام مردم در بالاترين سطح زنده شود و هركس هرجا هست بر تمام امور نظارت كند.
دكتر محمود احمدي نژاد پس از ديدار با رئيس قوه قضاييه در جمع خبرنگاران حضور يافت و به سئوالات آنها پاسخ گفت.
وي درباره استفاده از برخي مسئولان قوه قضاييه در كابينه خود گفت: آيت الله هاشمي شاهرودي با بزرگواري براي دادن دلگرمي به دولت جديد به ديدار بنده آمده بودند كه لازم بود بنده در پاسخ به اين ابراز محبت وي براي تشكر اين جا حاضر شوم.
احمدي نژاد افزود: مساله مورد بحث در اين ملاقات ها به امور كشور و ايجاد هماهنگي بين قوا و خدمت رساني بيشتر به مردم مربوط مي شود. اين جلسه هم مستثني نبود. در جلسه بخش مهمي از گفت وگوها به رفع موانع، ايجاد هماهنگي و راهكارهاي خدمت بيشتر به مردم و برقراري عدالت، امنيت سرمايه گذاري و... گذشت.
وي در پاسخ به سئوال خبرنگار ايسنا كه درباره تعامل دو قوه در باب مبارزه با مفاسد اقتصادي و حمايت از سرمايه گذاري سئوال كرد، گفت: ما بايد كشور خود را به سرعت بسازيم. تمام استعدادها و ظرفيت هاي كشور بايد فعال شود و ايران عزيز و جمهوري اسلامي به نقطه شايسته خود برسد.
وي يكي از مهم ترين اقدامات حمايتي و نظارتي و هدايتي را برداشتن موانع از پيش پاي تحركات سالم مردم دانست و گفت: يكي از مهم ترين موانع، مفاسد است. اين مفاسد مانع از تحرك سالم مردم مي شود و در واقع شرايط را به گونه اي رقم مي زند كه تبعيض و بي عدالتي مي آورد و فرصت ها را از متن مردم مي گيرد.
رئيس جمهور منتخب تصريح كرد: مبارزه با مفاسد باز كردن راه براي حضور مردم و سازندگي مردم و پيشرفت كشور است و طبيعي است كه هر سه قوه در اين راه مصمم هستند. البته با تدبير، برنامه و درايت اين كار را جلو مي برند و حتما در دوران جديد اين مبارزه كه از گذشته آغاز شده با روش هاي بهتر و صحيح تر از جانب قوه مجريه دنبال مي شود. بزرگ ترين مبارزه قوه مجريه با مفاسد، اصلاح روندها و برخي ساختارهاست كه مانع از تحرك سالم مردم است.
رئيس جمهور منتخب ادامه داد: اجرا و نظارت مكمل يكديگر هستند. نظارت بر كار تضمين صحت كار است. قوا مكمل يكديگر هستند، رقيب هم نيستند و نقطه مقابل يكديگر هم نيستند. قوه مجريه بايد كار كند و اين اطمينان را داشته باشد كه چشمان بيداري نظارت و موانع و مشكلات را برطرف مي كنند. قطعا از عهده يك رئيس دولت خارج است كه به تنهايي تمام امور كشور را رصد كند. درون دستگاه اجرايي ساختارهاي نظارتي هست اما در محدوده خود قوه مجريه. وي افزود: قانون اساسي پيش بيني كرده كه براي تضمين سلامت هرچه بيشتر روندهاي اجرايي هم قوه مقننه و هم قوه قضاييه در سطوح مختلف بر تمام فعاليت هاي كشور نظارت داشته باشد و ما از اين نظارت استقبال مي كنيم؛ چرا كه نظارت را يار دستگاه اجرايي مي دانيم.
احمدي نژاد تأكيد كرد: نظارت اصلي كه موجب سلامت پايدار و ماندگاري تمام دستگاه ها مي شود نظارت عمومي است. نفس امر به معروف و نهي از منكر منشور جاودان نظارت عمومي است. اين يعني همه نظارت كنند. كشور متعلق به همه و تمام كشور متعلق به تمام مردم است؛ زماني به نقطه نهايي سلامت مي رسيم كه اين روحيه در تمام مردم در بالاترين سطح زنده شود و هركس هرجا هست بر تمام امور نظارت كند. اين نقطه اوج مردم سالاري است. وي در پايان و در پاسخ به سئوالي مبني بر اين كه لاريجاني در جلسه با ابراهيم جعفري حضور داشت و دكتر الهام هم در اين جلسه حضور دارد، آيا تركيب كابينه تا حدودي مشخص شده است، گفت: شما تصور مي كنيد ما كه آمديم به دولت بايد ارتباطمان با همه قطع شود.

خاتمي: ما بايد از اصول دفاع كنيم
و از بحران استقبال نكنيم
002703.jpg
ايسنا: حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي، رييس جمهور ، طي سخناني در جمع روساي دانشگاهها و مراكز تحقيقاتي و فناوري كشور با ابراز خرسندي از حضور در جمع صاحبان علم، فرهنگ و ادب از اين قشر به عنوان سرمايه هاي اصلي كشور نام برد و با خسته نباشيد گفتن به آنها افزود:مطمئنا در كارنامه  ما جاي نكات مثبت و منفي خالي نيست و هركس ادعا كند بهترين كارها را كرده و هيچ عيبي در كارش نبوده گزافه گويي مي كند.
خاتمي گفت: عيب ها و نقص ها متوجه شخص بنده است و در مقابل تاريخ اين را مي پذيرم و همه  خوبي ها حاصل كار همكارانم مي باشد و از آنها تقدير مي كنم.
وي ادامه داد: در اين مرحله  گذار با مشكلات فراوان داخلي و بين المللي روبرو هستيم و متناسب كردن جامعه براي رسيدن به پيشرفت سخت است. شكست برخي از مدعيان اصلاح طلبي نيز به اين دليل بود كه واقعيت و ذهنيات جامعه را نشناختند و يا آن را ناديده گرفتند و روبناها را بدون توجه به پايه ها پيگيري كردند در حاليكه جامعه در مواردي آمادگي آن را نداشت.
رييس جمهور در اين بخش از سخنان خود اظهار داشت: اصولگرايي به معناي دادن دشنام هاي تندتر و زدن حرفهاي تحريك كننده تر نيست، بلكه بايد حركت براساس حفظ منافع، اولويتها و معيارها باشد. بايد خود را از دامن بحراني كه ديگران مي آفرينند حفظ كنيم و اگر غير از اين باشد كار ما هنر نيست. بايد با حفظ اصول و منافع از بحران پرهيز كرد.
خاتمي ادامه داد: طي هشت سال گذشته تلاش كرديم بگوييم اسلام با ترقي، آزادي، توسعه، پيشرفت و با در زمان خود بودن مغايرتي ندارد و آنچه در بخشهايي از دنيا از اسلام مبني بر خشونت و بازگشت به گذشته مطرح مي شود روشي انحرافي است و بيشترين بهانه را به كساني مي دهد كه زور دارند تا اراده  حق را باطل كنند و كشورهاي اسلامي را تحت فشار قرار دهند.
وي اظهار داشت: ما بايد دشمنان را بشناسيم و از اصول دفاع كنيم و هيچ گاه از بحران استقبال نكنيم. اين هنر نيست، انرژي هايي كه مي توانند صرف قدرتمند شدن ملت شود را در جاي ديگري صرف كنيم.
وي افزود: مطمئنم با توجه به روشن بودن چشم انداز ۲۰ ساله كشور كه در راستاي پيشرفت جامعه است، هر دولتي روي كار باشد در اين زمينه تلاش مي كند. دولت آينده نيز كه در راس آن يك انسان دانشگاهي قرار دارد در اين مسير حركت مي كند.
رييس جمهور گفت: با وجود كمبودها تلاش كرديم علم و تحقيق در جامعه جايگاه بالاتري داشته باشد و حتي از لحاظ سياسي نيز با تدبيرهايي كه شد نسبت به عدم دخالت نيروهاي خارج دانشگاه در داخل آن و حل مشكلات دانشگاهي در خود دانشگاه و از سوي كميته هاي انضباطي اقدام كرديم.
وي ادامه داد: دانشگاه خاموش علامت مرگ جامعه است و مشكلات از درون جامعه را به انفجار مي كشاند بنابراين جامعه بايد امنيت بيان بخصوص براي دانشجويان داشته باشد و دانشجويان نيز صدايشان علمي و منطقي باشد.

جلسه كميته راهبري مذاكرات هسته اي
امروز در لندن برگزار مي شود
گروه سياسي: كميته راهبري مذاكرات هسته اي كشورمان امروز در لندن با نمايندگان سه كشور اروپايي طرف مذاكره با ايران ديدار مي كنند. در اين ديدار طرفين مذاكره رسمي نخواهند داشت و طرف ايراني فقط ديدگاه هاي جمهوري اسلامي در مورد پيشنهاد جامع اروپا را به نمايندگان سه كشور منتقل مي كند.
بنا بر توافق ژنو اروپا تا پايان جولاي و حداكثر نيمه مردادماه فرصت دارد كه طرح جامع خود براي مذاكره با ايران را به جمهوري اسلامي ارائه كند.
ايران پيشتر خواسته بود كه در جريان تدوين اين طرح قرار داشته باشد تا خواسته هاي اصلي ايران از جمله حق حفظ و استفاده از چرخه سوخت در نظر گرفته شود.
علي آقامحمدي دبير كميته اطلاع رساني شوراي عالي امنيت ملي ديروز به ايسنا گفت: اگر طرح جامع اروپا حفظ چرخه سوخت را مدنظر قرار ندهد، توافقنامه پاريس نقض خواهد شد. او پيامد اين نقض توافق را بازگشت به شرايط بيانيه تهران (مورد بحث در دو سال پيش) دانست.
وي تصريح كرد:مواردي نظير حفظ تعليق در اصفهان و امثال آن از الزام اجرايي برخوردار نخواهد بود. وي در ادامه خاطرنشان كرد: البته مذاكرات ايران و اروپا ادامه خواهد يافت.
آقامحمدي با ابراز خوش بيني محتاطانه نسبت به جلسه لندن كميته راهبري گفت: اگرچه علايمي از منفي بودن و نقاط منفي را هم داريم، اما طبيعتاً تلاش ما برجسته كردن نقاط مثبت و فراهم كردن زمينه هايي است كه پيشنهاد اروپا، پيشنهاد قابل قبولي باشد.
آقامحمدي افزود: ما با همه اميدواري اين كار را انجام مي دهيم.
به گفته آقامحمدي اروپا تحليل غلطي درخصوص مسائل مربوط به دولت آتي هم دارد كه در نشست  لندن، نمايندگان ايران مي كوشند با ارائه چشم اندازهايي از فعاليت دولت آتي و افقهاي مثبت پيش رو تصوير صحيح و درستي از سياستهاي آينده براي اروپايي ها ارائه كنند.
وزراي امور خارجه اتحاديه اروپا هم روز گذشته در دومين روز نشست دوره اي خود در بروكسل به گفتگو و تبادل نظر درخصوص برنامه هسته اي ايران و پيشنهاد آتي اين اتحاديه به ايران پرداختند. بنا بر اخبار واصله پيشنهادهاي اروپا در سه گروه توافقنامه پاريس يعني مسائل هسته اي، سياسي-امنيتي و اقتصادي-فني مطرح خواهد شد.
البرادعي مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي هم كه با روزنامه مصري الاهرام گفتگو كرده است، درمورد پيشنهاد اروپا به ايران گفته است: اين طرح در چارچوب يك راه حل فراگير ارائه مي شود و همه جوانب سياسي، امنيتي و اقتصادي اعم از عادي سازي روابط ايران با غرب، برداشته شدن مجازاتهاي اقتصادي اعمال شده عليه اين كشور و وارد كردن فناوري پيشرفته و همزمان اطمينان بخشي به جامعه بين الملل درباره صلح آميز بودن اين برنامه را در بردارد.

وزير دفاع:
ايران و ونزوئلا مقاومت را بهترين
راهكار نفي دخالت بيگانگان مي دانند
فارس: وزير دفاع كشورمان با اشاره به استقلال طلبي و عدم تمكين ايران و ونزوئلا به خواسته هاي نامشروع جريان يكجانبه گرا، تأكيد كرد: دو كشور مقاومت را بهترين راهكار براي حفظ عزت و نفي دخالت بيگانگان مي دانند،  بنابراين زمينه مساعدي براي همكاري هاي دفاعي وجود دارد.
رئيس صنايع دفاعي ونزوئلا روز گذشته در ملاقات با وزير دفاع كشورمان، راهكارهاي گسترش همكاري هاي دفاعي ميان تهران و كاراكاس را مورد بررسي قرار داد.
دريابان علي شمخاني و سرلشكر اواچوا در اين مذاكرات، اراده سياسي مسئولان جمهوري اسلامي ايران و ونزوئلا را پشتوانه مناسبي براي ايجاد و برقراري مناسبات دوجانبه دفاعي دانستند.

سفر رئيس  جمهور منتخب به مشهد مقدس
فارس: محمود احمدي نژاد رئيس جمهور منتخب پنجشنبه براي زيارت بارگاه امام رضا(ع) به مشهد مقدس مي رود.
عفت شريعتي نماينده مردم مشهد عصر روز گذشته با اعلام اين خبر افزود: آقاي احمدي نژاد پنجشنبه هفته جاري به منظور زيارت بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) و بررسي وضعيت استان خراسان رضوي به مشهد سفر مي كند.
مسئول دفتر ارتباطات مردمي احمدي نژاد در خراسان نيز تصريح كرد: نخستين ديدار مردمي رئيس جمهور منتخب عصر روز پنج شنبه هفته جاري در محل صحن جامع رضوي برگزار مي شود.
علي اصغر عنابستاني، افزود: احمدي نژاد به دعوت دفتر ارتباطات مردمي و بنا به وعده قبلي به مردم در آخرين سخنراني در مشهد مبني بر برگزاري نخستين جلسه ديدار عمومي در حرم امام رضا(ع)، ساعت ۱۸:۳۰ پنج شنبه سي ام ماه جاري در مشهد سخنراني مي كند.

رئيس جمهور توگو و نخست وزير عراق
ايران را ترك كردند
ايسنا: رييس جمهور توگو پس از امضاي سه يادداشت تفاهم و يك بيانيه  مشترك بين ايران و توگو، مورد بدرقه  رسمي رييس جمهور كشورمان قرار گرفت.
روز گذشته وزراي خارجه  جمهوري اسلامي ايران و جمهوري توگو سه يادداشت تفاهم همكاري اقتصادي، فرهنگي و فني، همكاري اتاق بازرگاني و يك بيانيه  مشترك به امضا رساندند.
بنا به اين گزارش، پس از امضاي اين يادداشت تفاهم ها رييس جمهور توگو مورد بدرقه  رسمي حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي قرار گرفت.
روساي جمهور دو كشور در اين مراسم از گارد احترام سان ديدند. خاتمي در حاشيه  اين مراسم در پاسخ به سئوالي درباره  گزارش بداخلاقي هاي انتخاباتي اظهار داشت كه گزارش هنوز تمام نشده و در حال جمع بندي است.
سفر چهارروزه  ابراهيم جعفري، نخست وزير عراق به كشورمان هم عصر ديروز با بدرقه رسمي محمدرضا عارف، معاون اول رئيس جمهور كشورمان پايان يافت.

ديدار موسوي لاري با وزراي كشور عراق، تركيه و مصر
ايرنا: عبدالواحد موسوي لاري وزير كشورمان جهت حضور در اجلاس وزراي كشور همسايه عراق در تركيه بسر مي برد، دوشنبه شب با بيان جير وزيركشور عراق ديدار و دو وزير بر تفاهم و همكاري دو كشور در همه عرصه هاي سياسي و امنيتي تاكيد كردند.
وزير كشور عراق با قدرداني از كمكهاي ايران به كشورش، ابراز اميدواري كرد كه اين كمكها همچنان ادامه يابد.
موسوي لاري، همچنين با عبدالقادر آكسو وزير كشور تركيه در استانبول ديدار و گفتگو كرد. در اين ديدار همكاريهاي امنيتي دو كشور، همكاريهاي منطقه اي و بويژه تحولات عراق مورد گفتگوي وزيران كشور ايران و تركيه قرار گرفت.
وي پيش از ديدار با آكسو به خبرنگاران گفت: رابطه ايران و همسايگان بخصوص با كشور دوست و برادر تركيه، رابطه اي گسترش يافته و ريشه اي است. دو كشور در زمينه هاي مختلف همكاري خوبي دارند و مسئولان وزارتخانه هاي كشور ايران و تركيه بطور مستمر در تهران و آنكارا در گفتگو و تبادل نظر هستند.
وزيران كشور ايران و مصر هم در ديداري همكاريهاي دوجانبه، مسائل منطقه اي بويژه در مورد عراق را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
در ديدار عبدالواحد موسوي لاري و حبيب العادلي كه ديروز در حاشيه دومين اجلاس وزيران كشور كشورهاي همسايه عراق در استانبول صورت گرفت، دو طرف ابراز اميدواري كردند كه اين اجلاس به نتايج مفيدي برسد.
در اين ديدار وزير كشور جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر لزوم همكاري كشورهاي همسايه منطقه براي تامين صلح و ثبات در عراق گفت: مساله عراق و مشكلات مردم آن كشور، مساله همه كشورهاي منطقه وهمه ملل مسلمان است، چرا كه هر اتفاق ناگواري كه در آنجا رخ دهد، تاثير مستقيمي عليه امنيت منطقه دارد.

رئيس مجلس:
مجلس فهرستي به دولت نمي دهد
ايسنا: رئيس مجلس گفت: مطمئنم كه دكتر احمدي نژاد اصرار من را بر استقلال مجلس به همان اندازه قبول دارد كه تأكيد من را بر آمادگي مجلس براي همكاري با دولت.
دكتر غلامعلي حدادعادل، عصر روز گذشته پس از حضور در همايش راهكارهاي توسعه  تعاوني ها در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه برخي معتقدند لحن گفتار شما در جلسه غيررسمي با احمدي نژاد تغيير كرده بود و اين به دليل اصرار برخي گروه ها بوده است، آيا اين بدين علت بوده يا دليل ديگري داشته است؟ گفت: من هميشه گفته ام از اصطلاحات راست و چپ و اصلاح طلب و اصولگرا و محافظه كار و غيره خيلي سر در نمي آورم.علاقه هم ندارم، هميشه فكر خودم را مطرح مي كنم و معمولا اين حرف ها را از زبان ديگران مي شنوم.
وي ادامه داد: اگر مجموع صحبت من را در آن جلسه در نظر بگيريد متوجه مي شويد كه به دو چيز توجه شده است؛ يكي پشتيباني از دولت جديد و رئيس جمهور منتخب و قول همكاري با دولت منتخب و ديگري تكيه و اصرار بر استقلال مجلس.او در ادامه افزود: فكر مي كنم اين از هر دو جهت منطقي و مطمئنم كه دكتر احمدي نژاد اصرار من را بر استقلال مجلس به همان اندازه قبول دارد كه تأكيد من را بر آمادگي مجلس براي همكاري با دولت.
حدادعادل درخصوص تعطيلات مجلس گفت: كار نمايندگان كه تعطيل نمي شود.وقتي هم كه در مجلس نيستند، در حوزه هاي انتخابيه هستند و باز با مردم سر و كار دارند و اگر جلسات علني تشكيل نمي شود به معناي تعطيلي مطلق فعاليت نمايندگان نيست.
رئيس مجلس درخصوص تعامل مجلس با رئيس جمهور منتخب براي تشكيل اعضاي كابينه گفت: ما نزديك به چهل روز تا تشكيل دولت جديد وقت داريم و به تدريج ارتباط بين دولت آينده و مجلس قوي مي شود و تصور مي كنم با اقداماتي كه از دو سو صورت مي گيرد وقتي دولت جديد كابينه خودش را به مجلس معرفي كند زمينه لازم براي بررسي منطقي و همكاري مفيد مجلس و دولت پيدا شود.وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ليستي از طرف رئيس جمهور منتخب به مجلس يا كميسيون هاي تخصصي ارائه شده است؟ گفت: هنوز نه، ولي دير نشده است.منطقي مي دانيم كه دولت در شرايط فعلي در كار بررسي باشد و شتابزده عمل نكند.البته دولت مي تواند هيچ فهرستي هم به مجلس ندهد، ولي اگر از قبل به شكلي نمايندگان با پيشنهاد دولت انس بگيرند راه دولت در مجلس هموارتر مي شود. حدادعادل گفت: مجلس قرار ندارد فهرستي به نام مجلس به دولت دهد.
وي درخصوص بخش تعاون گفت: تصور مي كنم تصويب سياست هاي كلي ذيل اصل ۴۴ با تأكيد مقام معظم رهبري بر تقويت بخش تعاوني، تصويب قانون برنامه چهارم و تصويب ماده ۱۰۴ در اين قانون و روي كار آمدن دولت دكتر احمدي نژاد و توجه مردم به دولت و روحيه مجلس هفتم با در نظر گرفتن مجموع اين شرايط فرصت مناسبي براي ايجاد جهش در بخش تعاوني در كشور پديد آمده است.

عراق در خرمشهر و كرمانشاه كنسولگري احداث مي كند
مهر: هوشيار زيباري وزير خارجه عراق در گفتگو با تلويزيون الفرات عراق از راه اندازي و احداث كنسولگري كشورش در شهرهاي خرمشهر و كرمانشاه خبر داد.در استان خوزستان وزير خارجه عراق در پايان سفر نخست وزير عراق و هيات بلند پايه همراه او در گفتگو با خبرنگاران با بيان اين مطلب، اضافه كرد: متقابلا برادران ايراني در بندر بصره و كربلا اقدام به راه اندازي كنسولگري خواهند كرد.زيباري گفت: ايراني ها بشدت علاقه مند به همكاري با عراق هستند.
وي با تاييد مذاكرات امنيتي با مقامات ايراني بويژه وزير اطلاعات اين كشور گفت: به هيچ عنوان عراق اجازه استفاده از خاكش را به گروههاي مسلح عليه امنيت همسايگان خود را نخواهد داد.وزير خارجه عراق افزود: تا سه ماه آينده حجم مبادلات تجاري دو كشور به ۶۰۰ ميليون دلار خواهد رسيد.
وي از توافق بزرگ صنعتي، تكنولوژي و بازرگاني و همچنين گردشگري بين دو كشور خبر داد و گفت: در حمل و نقل نيز تحولات بزرگي با عقد قراردادها بين دو كشور را شاهد خواهيم بود كه در راس آن پروازهاي مستقيم بين تهران و بغداد و بالعكس خواهيم بود.

خرازي در ديدار با رئيس جمهوري توگو :
همكاري ايران با آفريقا به منظور
رشد كشورهاي جنوب است
مهر: دكتر سيد كمال خرازي در ديدار با فائوره اسوزيمناناسينبه رييس جمهوري توگو كه جهت يك ديدار رسمي به ايران آمده بود، ضمن بررسي روابط دوجانبه، راههاي گسترش مناسبات را مورد بحث و بررسي قرار داد.وي خاطرنشان كرد: فعاليتهاي ايران در آفريقا در چارچوب همكاريهاي جنوب - جنوب انجام مي گيرد.دكتر خرازي از همكاري توگو با ايران در مجامع بين المللي تشكر كرد و اظهار اميدواري كرد اين همكاريها ادامه يابد.
رييس جمهور توگو نيز به نوبه خود زمينه هاي همكاري بين ايران و آفريقا را فراوان توصيف كرد و گفت: ارزيابي من از اظهارات جناب آقاي خاتمي و همچنين رييس جمهور منتخب اين است كه با توجه به عزم سياسي موجود و ظرفيتهاي بالاي صنعتي، فني و بهداشتي، كشاورزي در ايران، آفريقا بايد نسبت به ايران حساب تازه اي باز كند.

ابراهيم الجعفري با رييس قوه قضاييه ديدار كرد
ايسنا: در ديدار ابراهيم الجعفري، نخست وزير عراق با آيت الله هاشمي شاهرودي گسترش روابط قضايي ايران و عراق مورد تاكيد قرار گرفت.
ابراهيم الجعفري، نخست وزير عراق و هيات همراه روز گذشته با آيت الله هاشمي شاهرودي رييس قوه قضاييه ديدار كرد.آيت الله  هاشمي  شاهرودي، در اين ديدار با اشاره به همكاري هاي قضايي ايران با ساير كشورهاي اسلامي، گسترش مناسبات حقوقي و قضايي ايران و عراق را ضروري و مفيد خواند و گفت: تجربه همكاري قضايي ايران با كشورهاي اسلامي تاثيرات عميقي در گسترش سطح مناسبات ايران و ديگر كشورهاي مسلمان داشته كه اين تجربيات مي تواند مبناي همكاري هاي هر چه بيشتر ما با كشور عراق باشد.رئيس قوه قضاييه، همچنين خواستار همكاري و حضور عراق در سازمان اسلامي حقوق بشر شد.ابراهيم الجعفري نخست وزير عراق، نيز در اين ديدار با ابراز رضايت از سفر به ايران، اظهار داشت: در شرايط جديد عراق در زمينه و روند ايجاد حاكميت، امنيت و كنترل اوضاع اتفاقات خوبي رخ داده است و ما از پيشنهادات حقوقي شما استقبال مي كنيم.

در آخرين روز سفر رئيس جمهور توگو به ايران
چهار سند همكاري  بين ايران و توگو امضا شد
مهر: در پايان سفر رئيس جمهور توگو و قبل از بدرقه رسمي وي توسط سيد محمد خاتمي، چهار سند همكاري به امضاي مقامات عاليرتبه دو كشور ايران و جمهوري توگو رسيد.در اين مراسم، يادداشت تفاهم همكاري ميان وزارت امور خارجه دو كشور، يادداشت تفاهم همكاري هاي اقتصادي، فني و فرهنگي دو كشور، يادداشت تفاهم همكاري اتاق بازرگاني دو كشور و بيانيه مشترك فيمابين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري توگو در حضور سيد محمد خاتمي و فائوره اسوزيمناناسينبه روساي جمهوري اسلامي ايران و توگو به امضاي مقامات عاليرتبه دو كشور رسيد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |