چهارشنبه ۲۹ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۲ - Jul 20, 2005
محمد خاتمي دوماهنامه آيين گفت و گو را منتشر مي كند
ايرنا: سيد محمد خاتمي پس از پايان دوره رياست جمهوري خود دوماهنامه آيين گفتگو را منتشر مي كند. هيات نظارت بر مطبوعات با انتشار آيين گفت و گو به صاحب امتيازي و مدير مسئولي سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري موافقت كرد.
براساس اين گزارش، هيات نظارت بر مطبوعات همچنين با انتشار ۹ هفته نامه، ۳ دوهفته نامه و پنج ماهنامه نيز موافقت كرد.

خاتمي در جمع اعضاي هيأت مديره و رؤساي اتاق هاي بازرگاني و صنعت و معدن سراسر كشور
جامعه بدون رعايت عدالت دوام نمي يابد
سيد محمد خاتمي عصر روز دوشنبه در جمع اعضاي هيات مديره و رؤساي اتاق هاي بازرگاني و صنعت و معدن سراسر كشور تاكيد كرد: عدالت اجتماعي اساس و بنيان جامعه است و جامعه بدون رعايت عدالت دوام نمي آورد.
وي توسعه را استقرار مردم سالاري دانست و تصريح كرد: اگر مردم سالاري به معني برخورداري مردم از قدرت سياسي است بايد به معني بودن قدرت اقتصادي در اختيار بخش خصوصي هم باشد و اگر مردم سالاري را درست پياده كنيم هم در عرصه سياسي و هم اقتصادي موفق خواهيم بود.وي با بيان اينكه هيچ چيز با نقش بخش خصوصي به عنوان مهمترين پايگاه نهاد مدني برابري نمي كند، اظهار داشت: براي پايداري بخش خصوصي نيازمند تغييرات بزرگ در جامعه هستيم و نمي توانيم با ساختار و فرهنگ سنتي، انتظار بخش خصوصي مطمئن در جامعه را داشته باشيم.
رئيس جمهوري با اشاره به اينكه تعارض ميان عدالت و توليد و سرمايه گذاري فاجعه بزرگ است، اظهار داشت: وقتي مي گوييم سرمايه، كارآفريني و دفاع از مالكيت ارزش دارد به معناي مخالفت با عدالت نيست اما عدالت هم راهكار خودش را دارد.
خاتمي با بيان اينكه هيچ راهي جز مهار كردن قدرت با استقرار نهادهاي برآمده از مردم براي پاسخگو كردن دولت نيست، اظهار داشت: دولت هيچ منشايي جز اراده و انتخاب مردم ندارد و اين پندار كه حكومت فقط در برابر خدا پاسخگوست در جامعه توسعه يافته معنا ندارد.خاتمي با بيان اينكه اكنون عدالت در تمامي كشورهاي جهان حتي در نظامهاي سرمايه داري دنيا به اولويتي در خور توجه تبديل شده است، اظهار داشت: در جمهوري اسلامي ايران كه يك نظام مكتبي است، عدالت اولويت دارد و ما باور داريم كه جامعه بدون عدالت پايدار نمي ماند.

در ديدار رئيس جمهور توگو مطرح شد
تأكيد احمدي نژاد بر گسترش همه جانبه مناسبات با آفريقا
002607.jpg
فارس: محموداحمدي نژاد رئيس جمهور منتخب ملت ايران، در ديدار «فائوره اسوزيمنا ناسينيه رئيس جمهور توگو، بر گسترش همه جانبه مناسبات با آفريقا تأكيد كرد.
وي در اين ديدار از مشتركات فرهنگي و تمدني ايران و آفريقا و همچنين منابع سرشار انساني، فرهنگي، معنوي و امكانات مادي اين قاره سخن به ميان آورد و تلاش در جهت توسعه همه جانبه مناسبات با آفريقا را يك اصل مهم در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران توصيف كرد.
رئيس جمهور منتخب ملت ايران نگاه جمهوري اسلامي ايران به كشورهاي آفريقايي را مبتني بر همدلي، همكاري و بر پايه آرمان هاي بزرگ بشري مانند عدالت طلبي و آزادي خواهي دانست.
احمدي نژاد با اشاره به توافقات بعمل آمده ميان مقامات ايران و توگو در عرصه هاي مختلف ابراز اطمينان كرد كه در دولت جديد، با اجراي موافقتنامه هاي كنوني، مناسبات دو جانبه در تمامي زمينه ها گسترش خواهد يافت.
وي ويژگي هاي ارزشمند مردم آفريقا را برشمرد و فقر و محروميت در اين قاره را با وجود برخورداري از منابع غني و ثروت فراوان، از نشانه  هاي بي عدالتي دانست.
رئيس جمهور منتخب ملت ايران ابراز اميدواري كرد كه در پرتو سير همگرايي و ثبات نسبي ايجاد شده در قاره آفريقا، ملت هاي اين منطقه و از جمله ملت توگو بتوانند به جايگاه شايسته و مناسب خود نايل آيند.
احمدي نژاد زمينه هاي همكاري ميان جمهوري اسلامي ايران و توگو را گسترده دانست و آمادگي ايران را براي انتقال تجربيات خود در زمينه هاي شهرسازي، آموزش عالي، خدمات فني و مهندسي به توگو خاطرنشان كرد.
دراين ديدار كه علي صوفي وزير تعاون و رئيس ايراني كميسيون مشترك اقتصادي دو كشور نيز حضور داشت، رئيس جمهور توگو، مبارزات انتخاباتي ايران را پرشور، آزادانه و رقابتي خواند و تصريح كرد كه انتخابات رياست جمهوري در ايران تجلي حاكميت اراده مردم است و ماهيت اين انتخابات و نتيجه آن، توجه ويژه جهانيان را به خود جلب كرد.
ناسينيه همكاري هاي دوجانبه را متاثر از اراده مشترك رهبران دو كشور دانست و اظهار اميدواري كرد كه مناسبات فيمابين در دولت آينده جمهوري اسلامي ايران تعميق و گسترش بيشتري پيدا كند و اسناد همكاري هاي دو كشور در زمينه توسعه دانشگاه توگو نهايي و امضاء شود.
وي همچنين آمادگي كشورش براي همكاري در جهت تبادل دانشجو با مراكز علمي ايران با توجه به كيفيت بالاي آموزشي جمهوري اسلامي ايران را مورد تأكيد قرار داد و گفت كه كشورش علاقمند است تا از تجربيات ايران در زمينه هاي كشاورزي، مهار آب و آبياري استفاده كند.

كميسيون صنايع پيشنهادي براي
تركيب كابينه نخواهد داشت
مهر: عضو كميسيون صنايع و معادن گفت: در راي گيري انجام شده در كميسيون با موضوع اظهارنظر براي اعضاي كابينه، به اين نتيجه رسيديم كه كميسيون صنايع در زمينه ارايه پيشنهاد براي اعضاي كابينه آينده دخالتي نداشته باشد.
گرامي مقدم دليل عدم دخالت كميسيون صنايع را عدم درخواست مشورت ازسوي دكتر احمدي نژاد عنوان كرد و گفت: دكتر احمدي نژاد از كميسيون نخواسته است كه در اين مورد نظر بدهد بنابراين در كميسيون براي ورود به اين بحث راي گيري شد و اعضا به اتفاق آراء راي دادند كه هيچ گونه دخالتي در تعيين و نصب وزير نداشته باشيم.
وي در پايان خاطرنشان كرد: موضع شخصي ام را كه موضع اقليت مجلس خواهد بود به زودي اعلام مي كنم.

نيازي به عضويت نمايندگان مجلس در كابينه نيست
مهر: فاطمه آليا عضو فراكسيون اكثريت مجلس گفت: هم نظر رئيس جمهور منتخب و هم نظر نمايندگان مجلس اين است كه نيروهاي توانمند و كارآمد در سطح جامعه به اندازه كافي وجود دارد و نيازي به عضويت نمايندگان مجلس در كابينه نيست.
فاطمه آليا نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اين مطلب، افزود: هم نظر رئيس جمهور منتخب و هم نظر نمايندگان مجلس براين است كه نيروهاي توانمند و كارآمد در سطح جامعه به اندازه كافي وجود دارد و نيازي به عضويت نمايندگان در كابينه نيست.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس در پاسخ به اين سئوال كه آيا در كابينه آينده حضور داريد و آيا با شما در اين مورد رايزني شده است پاسخ داد: هيچ صحبتي با من نشده، و قرار نيست كسي از مجلس در كابينه حضور داشته باشد.

همايش تشكلهاي فعال در كاهش تقاضاي
مصرف مواد مخدر امروز تشكيل مي شود
گروه اجتماعي: همايش  تشكلهاي  غيردولتي  فعال  در كاهش  تقاضا و مصرف  مواد مخدر، تشكيل مي شود.
سرهنگ  پاسدار علي  رحماني  پناه ، ديروز در جمع  خبرنگاران ، هدف از برگزاري  اين  همايش  را همسو كردن  فعاليت  تشكلهاي  غيردولتي  در مباحث تحقيق  و پژوهش ، آموزش  و پيشگيري ، درمان  و كاهش  تقاضاي  مصرف  مواد مخدر ذكركرد.
به  گفته  وي ، بررسي  راهكارهاي  همكاري  چند سويه  به  منظور گسترش  عرصه خدمات  رساني  سازمانهاي  غيردولتي ، كاستن  از چالشهاي  قانوني ، امنيتي  واجتماعي ، ارتقاي  شناخت  متقابل  سازمان  دولتي  و غيردولتي  با ناجا و نيزچشم اندازهاي  توانمندسازي  مادي  و معنوي  سازمان  غيردولتي  در سالهاي  آتي از جمله  ديگر اهداف  اين  همايش  است .رحماني  پناه  گفت : در اين  گردهمايي ، همچنين  محورهاي  ارتقاي  شناخت متقابل  تشكلهاي  غيردولتي  و ناجا از فعاليت هاي  انجام  شده  در حوزه  كاهش تقاضاي  مصرف  مواد مخدر، دستيابي  به  موثرترين  راهكارهاي  علمي ارائه  شده در امر كاهش  تقاضاي  مصرف  مواد مخدر، مورد بحث  شركت كنندگان  قرار مي گيرد.
در همايش  يادشده ، علاوه  بر تبيين  الگوهايي  براي  مشاركت  ناجا و آحادجامعه ، فعاليت  تشكلهاي  غيردولتي  و نيز تعيين  الگوي  واحد در امر پيشگيري ، آموزش  و درمان ، هدايت  و ساماندهي  خواهد شد.توانمندسازي  مادي  و معنوي  تشكلهاي  غيردولتي  در حوزه  كاهش  تقاضاي مصرف  مواد مخدر، كاهش  چالشهاي  قانوني ، امنيتي  و اجتماعي  فراروي  تشكل هاي غيردولتي ، از ديگر محورهاي  مورد بحث  در اين  همايش  خواهد بود.
رحماني  پناه ، خاطرنشان  كرد: در همايش  تشكلهاي  غيردولتي  فعال  در كاهش تقاضا و مصرف  مواد مخدر، با تشكيل  كميسيونهاي  پنجگانه ، راهكارهاي  آموزشي و پيشگيري  اوليه ، راهكارهاي  درمان ، درمان  نگه دارنده  و كاهش  خسارت  اعتياد، راهكارهاي  مقابله  با عرضه  و سرانجام  راهكارهاي  قضايي  مورد بررسي  قرارمي گيرد.
دراين  همايش  يك  روزه ، رئيس  مركز مبارزه  با مواد مخدر ناجا، جانشين رئيس  و دبيركل  ستاد مبارزه  با مواد مخدر رياست  جمهوري ، رئيس  دفتر مقابله با جرم  و مواد مخدر سازمان  ملل  متحد در ايران ، رئيس  پيشگيري  و درمان  سوءمصرف  مواد وزارت  بهداشت  و درمان ، معاونت  قضايي  دادگاه  انقلاب ، مديركل بهداشت  و درمان  سازمان  زندانها، قائم  مقام  جمعيت  خيريه  تولد دوباره ، مدير انجمن  كاهش  خسارت  اعتياد(پرسپوليس )، مدير انجمن  مبارزه  با آسيب هاي رفتاري  و برخي  از تشكلهاي  غيردولتي  فعال  در كاهش  تقاضاي  مواد مخدر شركت خواهند داشت .

همزمان با گسترش روابط تهران - بغداد
كاخ سفيد، ايران را به تلاش براي
دخالت در امور داخلي عراق متهم كرد
ايسنا: خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد، در حالي كه دولت بوش مي گويد آمريكا با هر دولتي كه در انتخابات آزاد و عادلانه در عراق بر سر كار آيد كنار خواهد آمد، اما مقامات آمريكايي نسبت به حمايت ايران از برخي احزاب در عراق ابراز نگراني مي كنند.
اين خبرگزاري آمريكايي به نقل از اسكات مك كللان، سخنگوي كاخ سفيد با متهم كردن ايران به تلاش احتمالي براي نفوذ در انتخابات عراق گفت: ما نگراني هايي را نسبت به اين كه ممكن است خارجي ها از جمله ايران، براي نفوذ در انتخابات تلاش كنند مطرح كرده ايم.

خانواده كيوان تابش عليه پليس كانادا
مجددا اقامه دعوا كردند
ايسنا: خانواده كيوان تابش پليس كانادا را به تلاش براي رهانيدن عامل قتل كيوان تابش متهم كردند.روزنامه گلوب اندميل در شماره روز گذشته اش خبري تحليلي درخصوص اقدام اخير خانواده تابش درخصوص طرح دعواي مدني عليه پليس به چاپ رسانده و نوشته است كه خانواده كيوان تابش پليس پورت مودي (شهري در حومه ونكوور) را متهم كرده كه با انجام تحقيق سطحي، افسر پليس عامل شليك گلوله را از مواجهه با دعواي كيفري رهانده اند.وكيل خانواده تابش در اين باره گفت كه آنها نمي دانند چه اتفاقي براي فرزندشان افتاده است، آنها احساس مي كنند كه اطلاعات كامل دريافت نمي كنند و در رسيدگي به پرونده شفاف عمل نشده است.
روزنامه بخشي از دادخواست خانواده تابش را به اين ترتيب منعكس كرد كه اگر ماموران تحقيق پليس به طور كافي و مناسب درخصوص واقعه تحقيق كرده بودند و به طور كامل و منصفانه واقعيت را به دادگاه جنايي منعكس مي كردند، دعواي كيفري عليه افسر پليس تاكنون تصويب شده بود.

مهلت ثبت نام دوره هاي بدون آزمون دانشگاه آزاد تا ششم مرداد تمديد شد
گروه علمي فرهنگي: مهلت ثبت نام در دوره كارداني پيوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامي تا ششم مرداد تمديد ماه شد.دكتر ناصر اقبالي، رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با اعلام اين خبر، افزود: مهلت ثبت نام دوره كارداني پيوسته بدون آزمون دانشگاه تا روز پنجشنبه ششم مرداد ماه تمديد شد.
به گزارش ايسنا وي گفت: متقاضيان مي توانند با مراجعه به دفاتر پستي سراسر كشور نسبت به ثبت نام خود در اين دوره اقدام نمايند.دكتر اقبالي در خاتمه افزود: گزينش دانشجو در اين شيوه بر مبناي معدل كل دوره براي فارغ التحصيلان نظام جديد و معدل كل ديپلم براي فارغ التحصيلان هنرستاني نظام قديم خواهد بود.اين پذيرش صرفا مخصوص فارغ التحصيلان دورهاي فني و حرفه اي و كار و دانش نظام جديد و هنرستان نظام قديم مي باشد.

شوراي نگهبان:
از ايجاد شبهه در خصوص انتخابات خودداري كنيد
ايرنا: عباسعلي كدخدايي قائم مقام دبير و عضو شوراي نگهبان در نامه اي خطاب به وزير كشور با اشاره به سپري شدن زمان قانوني رسيدگي به شكايات احتمالي، از مجريان قانون خواست از طرح شبهه و ابهام در مورد انتخابات اخير رياست جمهوري خودداري كنند.
در اين نامه آمده است: اگرچه هيچگاه شكايت رسمي به شوراي نگهبان واصل نگرديد، اما شوراي نگهبان تصميم گرفت جهت رفع شبهات مطروحه و عليرغم فقدان شكايتي خاص، تعدادي از صندوقهاي استانهاي قم، اصفهان، مشهد و تهران را به طور تصادفي مورد بازشماري قرار دهد تا چنانچه تخلفي محرز شد، نسبت به بازشماري ديگر صندوقها تصميم مقتضي اتخاذ نمايد.
قائم مقام دبير شوراي نگهبان در نامه خود خاطرنشان كرد: عليرغم پيگيري هاي مكرر و اعلام آمادگي دفاتر نظارتي شوراي نگهبان در استانهاي يادشده و حتي انجام بازشماري با همكاري عوامل اجرايي در مشهد و يك منطقه از تهران، متاسفانه نظر موافق وزارت كشور را به همراه نداشت و بطور كامل اجرا نشد.
در نامه كدخدايي همچنين اضافه شد: طرح مجدد اين شبهات آن هم از سوي دستگاه مجري انتخابات نه تنها مفيد فايده نمي باشد، بلكه دامن زدن به التهابات ايام انتخابات و القاء شبهه و ترديد در ذهن شهروندان محترم جمهوري اسلامي ايران و تلخ كردن كام مردم عزيز پس از شيريني حضور چشمگير آنها در صحنه است كه خود گناهي نابخشودني مي باشد و داراي مسئوليت سياسي، اجتماعي و حتي مسئوليت قضايي است.

در نشست تخصصي مطبوعات و خبرگزاري ها ابراز شد
روزنامه نگاري پرنوسان ترين شغل در ايران است
گروه اجتماعي :در نشست تخصصي مطبوعات و خبرگزاري ها عنوان شد روزنامه نگاري پرنوسان ترين شغل در ايران است
به گزارش خبرنگار همشهري، در اين نشست سهيلا خلجي طي سخناني به مسايل و مشكلات خبرگزاري هاي ايران در فضاي سايبر پرداخت و اظهارداشت: مديران مسئول خبرگزاري ها بر اين عقيده هستند كه بسياري از نيازهاي خبرگزاري ها در حوزه فعاليت وزارت فناوري وارتباطات قرار دارد. اين درحالي است كه هيچ كدام از آنان، تعريف دقيق و جامعي از واژه خبرگزاري ارايه نداده اند و عمدتا خبرگزاري را واحدي تعريف كرده اند كه وظيفه انتقال خبر را برعهده دارد.
وي افزود: از نگاه مديران مسئول خبرگزاري ها دو مشكل اساسي اين منابع خبري در ايران مباحث مرتبط با مسايل امنيتي و سرعت پايان دسترسي است.در ادامه اين نشست دكتر سيدمحمد مهدي زاده به بررسي احساس امنيت شغلي در ميان روزنامه نگاران ايران پرداخت و اظهارداشت: روزنامه نگاري يكي از شغل هاي تاثيرگذار است كه تحت تاثير تعهدات سياسي و اقتصادي است و دچار افت و خيزهاي بسيار به ويژه در يك دهه گذشته بوده است.
مهدي زاده افزود: پرداختن به امنيت شغلي روزنامه نگاران نوعي كمك به پروژه دموكراسي است.وي تصريح كرد: در نظام آزادي گرا مجموعه روزنامه نگاران احساس امنيت بيشتري مي كنند تا يك سيستم محدود.
براساس پژوهش دكتر سيدمحمد مهدي زاده كه با مشاركت شعبانعلي بهرامپور انجام شده است، امنيت دو بعد عيني و ذهني دارد. بعد عيني به فقدان عوامل تهديدكننده در سازمان و بعد ذهني به احساس و ادراك از فقدان موانعي درجهت اشتغال درحال و آينده اشاره مي كند.همان گونه كه احساس امنيت شغلي بر ميزان كارايي، ارتقاء كيفي برون داد سازمان و حس مسئوليت پذيري مي افزايد، فقدان اين احساس، علاوه بر آثار سوء فردي به افت و تنزل كيفيت محصولات و فرآورده ها مي انجامد.
براساس اين پژوهش، روزنامه نگاري يكي از شغل هاي مهم و تاثيرگذار و درعين حال پرنوسان در كشور است كه تحت تاثير تحولات سياسي، فرهنگي،  اقتصادي دچار افت و خيزهاي فراوان شده است و چه بسا به خاطر پاره اي اتفاقات ناخوشايند، ضريب امنيتي آن در جامعه كاهش يافته است كه اين امر مي تواند پيامدهاي ناگواري براي فضاي فرهنگي جامعه و كم و كيف محصولات رسانه اي داشته باشد.
دكتر بيژن زارع ديگر سخنران اين نشست نيز به بررسي ويژگي هاي نيروي انساني، امكانات مالي و فني و نشريات محلي استان هاي فارس، زنجان و كردستان پرداخت.وي فضاي فعاليت روزنامه هاي محلي ايران را به سه دوره تقسيم كرد و گفت: روزنامه ها در ايران طي سه دوره جنگ تحميلي، دوره سازندگي و دوران اصلاحات منتشر شده اند كه دوره سوم يعني دوره اصلاحات فضاي مناسب تري را براي فعاليت روزنامه هاي محلي ايجاد كرده است.
براساس پژوهش دكتر بيژن زارع، گسترش و تعميق پيچيدگي زندگي نوين، افزايش سطح سواد و آگاهي ها و به هم پيوستگي روزافزون ابعاد مختلف زندگي و درعين حال تعلقات مكاني و محلي افراد دو احساس متفاوت اما وابسته را در افراد همه جوامع ايجاد كرده است. احساس جهاني شدن و افزايش علائق و و ابستگي هاي جهاني افراد و احساس محلي گرايي و تعلقات فرد و وابستگي هاي مكاني و محلي افراد. اين مسايل بيانگر اهميت نقش رسانه ها و نشريات محلي در شرايط نوين جهاني شدن است.

تنها بر تخصص و كارآمدي كابينه تاكيد داريم
مهر: محسن كوهكن سخنگوي هيات رييسه مجلس و از اعضاي تيم مذاكره كننده با رييس جمهور منتخب درباره تركيب اعضاي كابينه گفت: در جلساتي كه با دكتر محمود احمدي نژاد داشته ايم، تنها بر تخصص و كارآمدي افراد كابينه تاكيد كرده ايم.
كوهكن در پاسخ به اين سئوال كه آيا تاكنون افراد خاصي را براي كابينه آينده به دكتر احمدي نژاد معرفي كرده ايد، گفت: من به عنوان يكي از افراد تيم مذاكره كننده با رييس جمهور و بنا به مسئوليتي كه دارم نمي توانم از افراد خاصي براي وزارتخانه ها نام ببرم اما در جلساتي كه با دكتر احمدي نژاد براي مذاكره درباره تركيب اعضاي كابينه داريم، بر تخصص، كارآمدي، تدين و داشتن روحيه كار جمعي و سوابق روشن در دوره مديريتي سابق اشخاص را ازجمله معيارهاي انتخاب افراد در كابينه تاكيد مي كنيم.
كارپرداز فرهنگي مجلس در پايان تصريح كرد: مجلس شوراي اسلامي در انتخاب وزيران، اين معيارها و موارد ديگر را مورد بررسي قرار مي دهد تا افراد شايسته و كارآمد وارد كابينه شوند.

دفتر سخنگوي شوراي نگهبان انتخاب الهام
به عنوان مسئول دفتر احمدي نژاد را رد كرد
ايسنا: درحالي كه دكتر حسين نجابت، نماينده  مردم تهران در خانه  ملت و از نزديكان ائتلاف آبادگران خبر داد كه غلامحسين الهام براي رئيس دفتري دكتر احمدي نژاد، رئيس جمهور منتخب، انتخاب شده است؛ دفتر سخنگوي شوراي نگهبان صحت اين خبر را رد كرد.ائتلاف آبادگران و نماينده  مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: دكتر غلامحسين الهام كه هم اكنون سمت سخنگويي شوراي نگهبان را بر عهده دارد، به طور قطعي به عنوان رئيس دفتر دكتر احمدي نژاد، رئيس جمهور منتخب معرفي شده است.اما در پاسخ دفتر الهام اعلام كرد: كليه  اخباري كه اين روزها درباره  عضويت سخنگوي شوراي نگهبان در هيات دولت آينده بيان مي شود صحت ندارد. از اين رو هيچ كدام از آنها را تأييد نمي كنيم.
به  هر حال موضوع پيشنهاد مسئوليت دفتر رئيس جمهور به الهام صحت دارد و برخي منابع مطلع اعتقاد دارند احتمال حضور الهام در دفتر احمدي نژاد كم نيست.

آشتياني: آبادگران ليستي را ارايه نكرده است
ايسنا: يك عضو ائتلاف آبادگران گفت: «اين ائتلاف به دليل اينكه هنوز كاركرد حزبي ندارد ليستي را به عنوان اعضاي پيشنهادي خود به دولت آتي ارائه نكرده  است؛ ولي اعضاي شوراي شهر به عنوان اشخاص حقيقي فرمها را پر كرده و افراد مورد نظر خود را به رئيس جمهور منتخب پيشنهاد داده اند.»
اميررضا واعظي آشتياني در مورد حضور خود در كابينه  آتي به عنوان وزير صنايع اظهار داشت: «اين صحبت ها در رسانه ها و مطبوعات منتشر شده و قصد من نيز در هر مسئوليتي خدمت به مردم است و انشاءالله هر چه اراده خداوند باشد تحقق پيدا مي كند.»
وي افزود: «هنگامي كه بحث حضور اعضاي شوراي شهر در كابينه مطرح شد، عده اي شروع به جنجال آفريني كردند؛ در حالي كه خود كساني كه اين جنجال ها را ايجاد مي كردند مي دانستند از اين بابت مشكل قانوني وجود ندارد.»

تسهيلات اشتغالزايي معلولان و مددجويان اعلام شد
ايسنا: معاون هماهنگي و امور اشتغال سازمان بهزيستي با اشاره به اختصاص ۲۴ ميليارد تومان اعتبار براي اشتغالزايي امسال مددجويان گفت: در صورت تخصيص اين اعتبار به۲۰ هزار معلول و مددجو تسهيلات اشتغالزايي پرداخت مي شود.
حيدرنژاد در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي ايسنا با اشاره به ارائه تسهيلات اشتغالزايي براي ۱۵ هزار معلول و مددجوي تحت پوشش اين سازمان در سال گذشته افزود: اعتبار مصوب اشتغالزايي مددجويان سازمان بهزيستي در سال گذشته ۱۹ ميليارد تومان بود كه تنها ۹ ميليارد آن محقق شد و مابقي از ساير منابع بهزيستي اختصاص يافت.وي درخصوص مبلغ وام اشتغال مددجويان بر حسب نياز از ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ ميليون تومان افزود: كارفرماياني كه مددجويان و يا معلولان اين سازمان را به اشتغال گيرند، مي توانند از وام ۵ ميليون توماني با بازپرداخت ۷ ساله و بهره ۲ درصد استفاده كنند.
مددجويان و معلولاني كه اقدام به خوداشتغالي كنند با پرداخت سهم كارفرما از سوي دولت، تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار مي گيرند.

در شوراي عالي جوانان:
افق توانمندي جوانان تا ۲۰ سال آينده ترسيم مي شود
گروه اجتماعي: سند ملي جوانان در چشم انداز ۲۰ ساله كشور كه با در نظر گرفتن نيازهاي اساسي و امكانات و محدوديت هاي ملي و منطقه اي و ايجاد زمينه توانمندسازي و ارتقاي همه جانبه آنان تدوين شده است در بيست وهفتمين نشست شوراي عالي جوانان بررسي مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان ملي جوانان از اهداف ديگر اين سند تغيير نگرش جامعه به جوانان و همسو و هماهنگ كردن سياست هاي كلان نظام در زمينه جوانان است.
بنا بر اين گزارش اصول و سياست هاي كلي نظام براي جوانان طي ۲۰ سال آينده چنين تدوين شده است: اصلاح نگرش در ايجاد فرهنگ جوان محوري، تقاضا محوري در تأمين نيازها، خودباوري و خوداتكايي در توانمندسازي جوانان، مشاركت محوري در توسعه ملي، تربيت محوري در تقويت و تحكيم نهاد خانواده و جوان محوري در سامان دهي و تقسيم كار ملي سياست هاي كلي سند چشم انداز ۲۰ساله جوانان است.
اين سند دربرگيرنده نتيجه مطالعات نظري و تحقيقات ميداني انجام شده در طي ده سال اخير و همچنين تجارب علمي و عملي ساير كشورها پس از بومي سازي آنها و به كارگيري نظرات خبرگان و اجماع آنان؛ به روش اسنادي _ استنتاجي و راهبردي تهيه و تدوين شده است.
در اين سند مشاركت جوانان در موضوعات اجتماعي، سياسي و اقتصادي سرمايه اي براي خوداتكايي، يافتن راه حل هاي مختلف بهره وري و توسعه همه جانبه است. در ادامه اين گزارش آمده است: شكوفايي جوانان در گرو تأكيد بر خواسته ها و تأمين نيازهاي جسمي رواني و اجتماعي آنان است.

حزب كروبي به دنبال راه اندازي نشريه و تلويزيون
ايسنا: هيات موسسان حزب اعتماد ملي در جلسه فوق العاده خود مسائلي چون اعطاي مجوز اين حزب، درخواست مجوز ارگان، شبكه تلويزيوني آن و تمركز حضور كروبي در حزب اعتماد ملي را مورد بررسي قرار داد.
اسماعيل گرامي مقدم، سخنگوي هيات موسسان حزب اعتماد ملي با اشاره به اينكه به علت تراكم موارد تحت بررسي اعضاي هيات موسس اين حزب علاوه بر جلسات هفتگي، جلساتي نيز به شكل فوق العاده برگزار مي شود به تصويب برخي موارد در جلسه فوق العاده اخير آن اشاره كرد.وي از در دستور كار قرار گرفتن بررسي اعطاي مجوز حزب اعتماد ملي در كميسيون ماده ۱۰ احزاب در هفته آينده در وزارت كشور به عنوان يكي از موارد مطروحه در جلسه فوق العاده دوشنبه شب اين حزب خبر داد و يادآور شد كه بحث هايي درخصوص راه اندازي شبكه تلويزيوني با مسئوليت مهدي افخمي  نيز در اين جلسه مطرح شده است.اين نماينده مجلس همچنين از تقاضاي روزنامه، هفته نامه و ماهنامه به عنوان ارگان ثابت حزب اعتماد ملي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد و گفت: همچنان كه تاكنون در روزنامه هايي چون آفتاب يزد، اعتماد، شرق و برخي ديگر روزنامه ها مواضع خود را مطرح مي كرديم تا قبل از دريافت مجوز رسمي  ارگان حزب نيز چنين خواهيم كرد، ولي پس از آن به طور مشخص مواضع حزب اعتماد ملي در ارگان حزب منتشر خواهد شد.

مجلس با دقت لازم به كابينه احمدي نژاد رأي مي دهد
مهر: نماينده مردم شازند گفت: مجلس با دقت لازم و بررسي جميع موارد به كابينه و اعضاي دولت جديد راي خواهد داد.قاسم عزيزي با بيان اين مطلب اظهار داشت: همانطور كه رييس مجلس گفت، مجلس به دنبال سهم خواهي از دولت نيست بلكه با عدم معرفي افرادي براي وزارت در جهت نظارت بر عملكرد وزيران گام برمي دارد.نماينده مردم شازند در مجلس شوراي اسلامي و نايب رييس كميسيون اقتصادي مجلس، استيضاح را حقي براي مجلس و نمايندگان عنوان كرد و افزود: رييس جمهور منتخب با انتخاب مديران و وزيران توانمند، كارآمد، با روحيه مردمي و به دور از تجملات مي تواند به اهداف مورد نظر نزديك شود و با مردم همگام باشد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |