چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۰ - Aug 10, 2005
حضرت رسول اكرم (ص): شما امروز در خانه كردار هستيد نه حساب،
و فردا در خانه حساب هستيد نه كردار.
«خصال» صدوق ۱/۵۱
امروز با حافظ
از بخت شكر دارم و از روزگار هم
ديدار شد ميسر و بوس و كنار هم
جامم به دست باشد و زلف نگار هم
زاهد برو كه طالع اگر طالع من است
برگزيدگان توليدات رسانه اي نمايندگي هاي
خارج از كشور صدا و سيما معرفي شدند
دفتر لندن به عنوان دفتر نمونه انتخاب شد
سومين جشنواره توليدات رسانه اي نمايندگي هاي خارج از كشور و هشتمين همايش مديران نمايندگي هاي خارج همزمان با روز خبرنگار با معرفي برگزيدگان در تالار همايش هاي صدا و سيما برگزار شد. به گزارش ايسنا، برگزيدگان اين جشنواره به شرح زير اعلام شدند:
علي بهادر برنده جايزه بهترين تهيه كنندگي تلويزيوني و تدوين براي برنامه «نوروز در ازبكستان» از مركز تاجيكستان.
جايزه بهترين تصويربرداري و كارگرداني به ايرج عاشوري به ترتيب براي برنامه هاي «ياران» از مركز پاكستان.
برنامه ديدار، جايزه بهترين برنامه توليدي به زبان فارسي به نمايندگي دفتر صدا و سيما در كشور پاكستان.
همچنين با تقدير از برنامه «وقتي شكوفه برخاك افتاد» ، نمايندگي دفتر صدا و سيما در كشور لبنان برنده جايزه بهترين برنامه توليدي برون مرزي شد.
در بخش خبر نيز كاظم روحاني نژاد براي برنامه زلزله آچه اندونزي، جايزه بهترين گزارش خبري تصويري را برد.
در بخش تحليل منطقه اي مواد مكتوب،  نمايندگي صدا و سيما در سوريه بهترين شناخته شد و غلامرضا فروزنده نيز برنده جايزه بهترين خبر مكتوب شد.
همچنين جايزه بهترين گزارش خبري به سيروس دربندي براي گزارش زلزله آچه اندونزي تعلق گرفت و گزارش زرقاوي رؤيا يا واقعيت ساخته علي زكي زاده از دفتر لبنان بهترين گزارش خبري شناخته شد.
محمد موسوي بجنوردي نيز جايزه بهترين خبرنگار را برد.
در بخش ويژه نيز جايزه بهترين برنامه با موضوع مشاركت عمومي و همبستگي ملي به نمايندگي صدا و سيما در روسيه با تشكر از برنامه زاويه پنهان اهدا شد.
جايزه ويژه هيات داوران نيز به گزارش زرقاوي، رؤيا يا واقعيت ساخته حميد امامي تعلق گرفت. علي اكبر عبدالرشيدي بهترين مجري و تهيه كننده برنامه هاي ميزگرد از دفتر نمايندگي انگلستان شد و دفتر لندن نيز به عنوان دفتر نمونه انتخاب شد.

رئيس مركز موسيقي و سرود صدا و سيما:
موسيقي هاي توليد داخل مورد تأييد هستند
در پي پخش قطعه موسيقي «الا اي آهوي وحشي» از شبكه پيام، روابط عمومي اين شبكه راديويي و مركز موسيقي و سرود، درباره اين كه آيا صدا و سيماي ايران براي پخش صداي خوانندگان خارج از كشور مجوز داده است، اظهار كردند، هر آن چه مجوز اداره كل موسيقي سازمان و مركز موسيقي را داشته باشد، پخش مي كنيم و كارشناسان اين مراكز آهنگ ها را از لحاظ ريتم و آهنگ و شعر بررسي مي كنند و سپس براي شبكه هاي مختلف پخش مي شود.
محمد حسين صوفي رئيس مركز موسيقي و سرود صداوسيما نيز در اين باره به خبرنگار ايسنا گفت: مركز موسيقي و سرود سازمان صدا و سيما به آثار توليدي خوانندگان و موسيقي هايي كه به تعبيري آن ورآبي هستند مجوز نمي دهد و اين نوع آثار قابل پخش از شبكه هاي سراسري راديو و تلويزيون نيستند.
وي افزود: فقط موسيقي هايي مجوز پخش دارند كه در داخل كشور توليد شده باشند و توسط آهنگسازان و خوانندگان مورد تأييد سازمان صدا و سيما باشند.
صوفي در پاسخ به اين پرسش كه اين نوع از موسيقي ها چندين بار از راديو پخش شده، متذكر شد: هر شبكه اي كه اين آهنگ ها را پخش كند، متخلف است.

ضرغامي: زواياي پنهان تاريخ ايران بايد
با روشي هنرمندانه به تصوير كشيده شود
سيدعزت الله ضرغامي گفت: سابقه ارزشمند و تمدن كهن ايران اسلامي بايد با بهترين ابزار و شيوه هاي هنري براي همگان عرضه و زواياي پنهان تاريخ كشورمان با روش هاي هنرمندانه به تصوير كشيده شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، سيد عزت الله ضرغامي  كه در مراسم افتتاحيه پروژه سينمايي-تلويزيوني شهرآشوب سخن مي گفت با بيان مطلب بالا افزود: جهانيان بايد با افتخارات بشري تمدن مشرق زمين كه هم اكنون جمهوري اسلامي ايران وارث بخشي از آن تمدن ارزشمند است آشنا شوند.
وي  پيدا كردن هويت و اتكا به تمدن ارزشمند و پيشينه گران سنگ براي هر ملتي را بسيار حياتي دانست و افزود: امروز در دنيا با تكيه بر هنر و فناوري بي هويتي صادر مي شود و صادركنندگان اين بي هويتي كساني هستند كه پيشينه اي در تاريخ خود نمي بينند. آنان تلاش مي كنند بي هويتي را به مللي كه داراي پيشينه ارزشمند و تمدن تاريخي هستند در قالب طرح هاي جديد صادر كنند.رئيس سازمان صدا و سيما سپس با اشاره به پشتوانه قوي تمدن ايران گفت: جمهوري اسلامي در چنين اوضاعي براي حفظ كيان و نسل جوان و همچنين تمدن با اصالت و كهن خويش مسئوليت و رسالت حساس و خطيري دارد.
رئيس سازمان صدا و سيما در پايان با اشاره به تدوين برنامه راهبردي رسانه ملي تحت عنوان «افق رسانه» خاطرنشان ساخت: اولويت محتوايي برنامه هاي سازمان در بخش هاي مختلف توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري درخصوص نهضت نرم افزاري و توليد علم است و مجموعه شهرآشوب با محوريت زندگي دو تن از رياضي دانان بزرگ جهان اسلام برهمين اساس توليد مي شود.

رنگهاي فراموش شده بر ديوار گالري
گالري سرمه نمايشگاهي از عكس هاي مرتضي نيكوبذل با عنوان «رنگ هاي فراموش شده» برپا مي كند. اين نمايشگاه از شنبه ۲۲ مرداد تا جمعه ۸ مرداد برپا خواهد بود و علاقه مندان مي توانند بين ساعت ۴ تا ۸ عصر از آن ديدن كنند. گالري سرمه در خيابان فتحي شقاقي ، ساختمان صبا واقع است.

پاسخ به پرسش پزشكي
سرطان ريه به مناسبت مرگ پيتر جنينگز
به مناسبت درگذشت «پيتر جنينگز» سردبير اخبار شبكه تلويزيوني «اي.بي.سي» در ۶۷ سالگي از سرطان ريه ناشي از دود سيگار، پرسش هاي متعدد درباره اين نوع سرطان از دكتر روزنفلد شده است و پرسش كنندگان تعجب كرده اند كه چگونه اين سرطان به فاصله چهارماه پس از تشخيص، اين روزنامه نگار كانادايي تبار را از پاي در آورد. دكتر روزنفلد چنين پاسخ داده است: فوت پيتر كه يك «پدر پيشه» بود و همانند پدرش از چهل سال پيش روزنامه نگاري راديو تلويزيوني را در پيش گرفته بود، بايد درس عبرت براي همه كساني باشد كه سيگار مي كشند و يا در محيط دود سيگار زندگي مي كنند. بيشتر مبتلايان به سرطان ريه سيگاري ها بوده اند. سرطان ريه كه مي توان گفت اختصاصاً مربوط به سيگار است پس از پيدايش به ناي، كبد، كليه، استخوان و مغز گسترش مي يابد و كشنده است. علائم آن سرفه ممتد، ويز ويز كردن صدا، سينه درد، خستگي و ضعف، كاهش وزن، احساس درد درناحيه شانه و بازو و استخوان درد است. اين بيماري ممكن است در ابتدا علامتي هم از خود ظاهر نسازد. تشخيص به موقع ممكن است باعث شود كه فرد مبتلا چند سال بيشتر عمر كند.

تازه  هاي دنياي رسانه ها
ايران در رسانه هاي آمريكا
با توجه به اين كه خبرهاي ايران بار ديگر به صفحات اول رسانه هاي جهان راه يافته است، نگاهي داريم به سرخط اخبار مهم ديروز روزنامه هاي چاپ آمريكا در مورد كشورمان و ساير نقاط جهان:
- ايران با ازسرگرفتن فعاليت اتمي در اصفهان تهديدهاي غرب را ناديده گرفت. ايران در شوراي حكام آژانس از حمايت كشورهاي بي طرف برخوردار است و در شوراي امنيت، چين و روسيه احتمالاً مانع از تصويب فوري هر گونه قطعنامه خواهند شد و پيشنهاد ادامه مذاكرات و تعديل قطعنامه را خواهند داد.
- دو كارشناس معروف انرژي اتمي در مصاحبه دوشنبه شب خود با شبكه تلويزيون عمومي آمريكا گفتند تا زماني كه ايران بگويد فيزيك اتمي يك شاخه از علوم است و آن كشور مي خواهد براي مقاصد صلح آميز از انرژي اتمي استفاده كند كه حق مسلم هر ملت است، آمريكا و اروپاي غربي نمي توانند كاري انجام دهند، جز آخرالامر گرفتن تعهد.
- بيماري وبا از افغانستان وارد ايران شده است. اين بيماري از چند ماه پيش در افغانستان مشاهده شده بود.
-مذاكرات ميزگرد استادان علم حكومت يك دانشگاه آمريكا حكايت از آن دارد كه دولت تازه ايران همان راهي را خواهد پيمود كه انقلابيون در سال ۱۹۷۸ در تظاهرات خياباني مطرح مي كردند و با آن شعارها مردم را جذب خود كردند و ارتش، پليس و ساواك شاه را شكست دادند. ايرانيان در انتخابات اخير بار ديگر خواست ۲۷ سال پيش خود را تكرار كردند. ايرانيان از تعدد مراكز تصميم گيري و هدررفتن درآمد ملي و گرايش به اسراف خسته شده بودند.
- اگر دولت واشنگتن به احمدي نژاد ويزاي ورود به آمريكا ندهد، ادامه استقرار سازمان ملل در نيويورك بار ديگر زير سئوال خواهد رفت و سر و صداي تازه اي بپا خواهد شد.
-  بارزاني گفته است كه قرارداد الجزاير (منعقده ميان شاه و صدام) را كه با هدف محدود كردن فعاليت كردهاي عراق بود مرده تلقي مي كند.
- نفت به هر بشكه ۶۴ دلار رسيد كه ركورد تازه اي است.
- رئيس سابق برنامه نفت عراق در برابر غذا از سوي كميته بازرسان متهم به گرفتن پورسانت و رشوه شد و زمينه براي ارسال پرونده او به دادگاه هموار گرديد.
- طراحان چين يك ميني ون (استيشن) ساخته اند كه هر ۴۳ مايل (۷۰ كيلومتر) كمتر از چهار ليتر بنزين مصرف مي كند، سرعت آن ۱۳۰ كيلومتر در ساعت و بهايش ۵ هزار دلار خواهد بود.
- پژوهشگران پزشكي مصرف نان تهيه شده از آرد خالص گندم را توصيه كرده اند.
كنفوسيوس در سالگشت درگذشت او
به مناسبت سالروز درگذشت كنفوسيوس برخي رسانه ها مطالب مفصلي منتشر ساخته و به عقايد او به ويژه در زمينه مديريت جامعه پرداخته اند.
طبق محاسبات تقويمي تازه (تبديل سال قمري چين به سال شمسي ميلادي و تقويم گريگوري)، كنفوسيوس (كنك كويي آموزگار بزرگ) دهم اوت سال ۴۷۹ پيش از ميلاد در هفتاد سالگي درگذشت، اما انديشه هاي او همچنان زنده مانده و مورد توجه است. افكار او در زمينه مديريت جامعه بر پايه اخلاقيات، مسئوليت و هماهنگي در جامعه، مخصوصاً ميان كاركنان سازمان هاي عمومي (دولتي) است. افكار او در زمينه مديريت جامعه، سه قرن پس از وفاتش مورد توجه رهبران چين قرارگرفت و ضابطه روابط دولت و مردم شد. در سال ۱۲۴ پيش از ميلاد دانشگاهي در چين براي تدريس اين افكار آغاز به كار كرد و از سال ۷۰۰ ميلادي تا قرن ۱۹ در چين كساني كه متقاضي اشتغال به امور عمومي و كارمندي دولت بودند بايد امتحان كتبي انديشه هاي كنفوسيوس را با نمره خوب مي گذراندند كه در پنج كتاب گردآوري شده بود. از قرن ۱۹ تا سال ،۱۹۷۷ عقايد كنفوسيوس تحت تأثير فرضيه هاي فلاسفه و متفكران غرب قرار گرفت و كمرنگ شد، ولي از سال ۱۹۷۷ بار ديگر جايگاه خود را بازيافته است. كنفوسيوس توصيه كرده است كه مديريت هر جامعه بايد به دست افراد صديق، پرهيزكار، مردم دوست و ماهر در مديريت سپرده شود. از نظر كنفوسيوس، پرهيزكار بودن و مردم دوست بودن مدير در درجه اول اهميت قرار دارد زيرا كه اين دو خصلت مانع گسترش فساد مي شود كه بشر در طول تاريخ خود عمدتاً از آن رنج برده است.
نسل جاري هواداران افكار كنفوسيوس به ويژه تأكيد او به وجود عدالت و انصاف و پرهيزكاري در مديران جامعه را مورد ستايش قرار مي دهند و آن را حلال مسائل جهان امروز مي دانند كه روزي نيست رسانه ها خبر از فساد اداري و اخلاقي يك مقام دولتي در يك گوشه از جهان ندهند و مي گويند تأكيد كنفوسيوس كه ميان اعضاي جامعه، هماهنگي و همكاري و صميميت باشد و هر عضو جامعه از رفاه نسبي برخوردار و حقوق او بدون تعرض و محترم باشد و شخصيت و شئون او رعايت شود برطرف كننده مسائل امروز بشر است كه اخلاقيات، انصاف و صداقت ميان آنها هر روز بيش از پيش رنگ مي بازد.

ريتم هاي نواحي در تالار انديشه
گروه موسيقي «آواي ريتم» به سرپرستي «پويان صبحي» در روزهاي ۲۰ ، ۲۱ و ۲۲ مرداد ماه جاري قطعاتي را براساس ريتم هاي نواحي ايران، شامل موسيقي خراسان، تالش و مناطق جنوب ايران با سازهاي كوبه اي در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي كند.

برگي از تاريخ
۱۹ مرداد مرگ «محمود جم» سناتور و نخست وزير دوران پهلوي (۱۳۴۸ ش)
محمود جم ملقب به مدير الملك در سال ۱۲۵۸ ش در تبريز به دنيا آمد. وي پس از طي تحصيلات،  در ۲۲ سالگي به دربار محمدعلي ميرزا وليعهد وارد شد و پس از استبداد صغير، منشي ايران در سفارت فرانسه گرديد. محمود جم در جريان كودتاي سوم اسفند ،۱۲۹۹ آمادگي خود را براي همكاري با كودتاچيان و به ويژه رضاخان ميرپنج اعلام نمود و با توجه به در اختيار داشتن مقام خزانه داري كل كشور، تهيه پول براي كودتا كوشيد. وي پس از كودتا، چندين بار در پست هاي گوناگون مشغول به كار شد تا اينكه در آذرماه ۱۳۱۴ و پس از بركناري ذكاءالملك فروغي، مامور تشكيل هيئت وزيران گرديد. محمود جم از آن پس به مدت چهار سال نخست وزير و دو سال وزير دربار بود و به هنگام تبعيد رضا پهلوي، در خدمت رضاخان آخرين تلاش خود را به عمل آورد. از آن پس، كارهاي ديگر نيز به او رجوع شد و در نهايت به عنوان سناتور انتصابي به مجلس رفت. محمود جم كسي بود كه از روز اول كودتاي ۱۲۹۹ تا روزي كه رضاخان از ايران خارج شد، از همكاران نزديك او به شمار مي رفت. او به سلسله پهلوي بسيار نزديك بود و پنجاه سال تمام در رأس مقام هاي مهم و حساس سياسي قرار داشت. ده بار وزارت، دو بار استانداري، دو بار مسئول سفارت، چهار بار سناتور مجلس، يك بار معاون نخست وزير و يك بار نخست وزيري، از جمله پست هاي حساس محمود جم، طي نيم قرن فعاليت هاي سياسي او محسوب مي گردد. او از لحاظ سياسي، فردي محافظه كار، بازيگر و زيرك بود و هيچ گاه دست به عملي نزد كه خصومت يا حتي مخالفت شديد گروه هاي سياسي را عليه خود برانگيزد. وي با سفارت انگليس نيز روابط بسيار حسنه اي داشت. سرانجام محمود جم اين مهره سرسپرده پهلوي پس از سال ها خدمت به اين رژيم، در ۱۹ مرداد ۱۳۴۸ در ۹۰ سالگي درگذشت.
درگذشت «مهدي سهيلي» شاعر معاصر (۱۳۶۶ ش)
مهدي سهيلي در سال ۱۳۰۳ ش در تهران به دنيا آمد. وي همزمان با تحصيلات جديد، علوم قديمه و صرف و نحو عربي را نيز آموخت. از ۱۳۲۲ ش به كار مطبوعاتي پرداخت و در برخي روزنامه هاي فكاهي تهران، شعر مي گفت. او كه امتياز دو روزنامه فكاهي با نام هاي «متلك» و «نوشخند» را داشت، در جرايد مختلف روز از جمله، اطلاعات، روشنفكر، زن روز و توفيق شعر و مطلب مي نوشت و از نام هاي مستعار نمكدون، بذله گو، شازده پسر، زهرخند، شيرين، بي خيال، بازاري و... استفاده مي كرد. وي شاعري شوخ طبع، خوش ذوق و حاضر جواب بود و در سرودن شعر فكاهي تسلط كامل داشت. سهيلي نه تنها نويسنده مقالات طنز بود بلكه نمايشنامه هاي انتقادي نيز مي نگاشت و اشعار جدي نيز مي سرود. دو قطره اشك، خيام و سهيلي، كارواني از شعر در ۱۰ جلد و گنجينه سهيلي در ۳ جلد، بزم شاعران، يك آسمان ستاره، سرود قرن و... از آثار اوست. مهدي سهيلي در راديو، نويسنده و مجري برنامه هاي راديويي از جمله مشاعره، دريچه اي به جهان روشنايي و بزم شاعران بود. مهدي سهيلي بر اثر سكته مغزي در ۶۳ سالگي در تهران درگذشت.
ورود نيروهاي سازمان ملل به تهران و بغداد
پس از قبول قطعنامه ۵۹۸ شوراي امنيت (۱۳۶۷ ش)
پس از پذيرش قطعنامه ۵۹۸ شوراي امنيت از طرف ايران، شوراي امنيت در تاريخ هجدهم مرداد سال ،۱۳۶۷ قطعنامه ۶۱۹ را تصويب كرد كه به موجب آن، گروه ناظران نظامي ايران و عراق و سازمان ملل (موسوم به يونيماك) كه از حدود ۴۰۰ نفر از ۲۵ مليت مختلف تشكيل شده بود، در مرزهاي دو كشور مستقر شدند.
برگزاري كنگره بزرگداشت
يكصدمين سال رحلت «آخوند ملاحسينقلي همداني» (۱۳۷۲ ش)
ملا حسينقلي همداني، فقيه، عابد، عارف و از بزرگان عرفاي اهل طريقت و رسيدگان سير و سلوك در سال ۱۲۳۹ ق در يكي از روستاهاي اطراف همدان به دنيا آمد. كودكي را به شباني گذراند و سپس در تهران در حوزه شيخ عبدالحسين تهراني معروف به شيخ العراقين در رشته معقول درس خواند. او سپس در سبزوار و نجف از محضر عالمان نامداري همچون ملاهادي سبزواري و شيخ مرتضي انصاري حكمت و فلسفه و فقه و اصول را فرا گرفت و در محضر درس اخلاق و عرفان آقا سيد علي شوشتري حاضر شد. شيخ محمد بهاري، ميرزا جواد ملكي تبريزي، سيد حسن صدر و سيد جمال الدين اسد آبادي از جمله شاگردان اين شخصيت برجسته ديني مي باشند. همچنين نامه ها و منشآت در آداب سلوك، مناجات ها و تقريرات شيخ انصاري، از جمله آثار ملاحسينقلي همداني هستند. سرانجام اين عالم بزرگوار و عارف بالله در سال ۱۲۷۲ ش برابر با ۱۳۱۱ ق در هفتاد و دو سالگي در كربلاي معلي به ديدار معبود شتافت و در همان شهر به خاك سپرده شد.

بهارستان
عشق گريبان زليخا بگرفت و به تماشاي يوسف رفتند.
چون يوسف را ديد پاي دلش به سنگ حيرت درآمد. از دايره صبر به در افتاد، دست ملامت دراز كرد و چادر عافيت بر خود بدريد و به يكبارگي سودايي شد.
شهاب الدين سهروردي

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمود احمدي نژاد
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
درخت
شبي كه حتما بهاري بوده، ريسماني برداشت و از درخت توتي بالا رفت، تا آويزان شود از گلو و رها شود!
رهگذري طلب توت كرد. تكان شاخه ها همان و سرازيري توت ها بر زمين همان...
ريسمان بر شاخه كشيد، تا آويزان شود از گلو و رها شود. رهگذري ديگر طلب توت كرد. تكان شاخه ها همان و سرازيري توت ها بر زمين همان...
و اين تا صبح دم ادامه داشت.
با برآمدن آفتاب از درخت پايين آمد. مانده بود چرا شبي را بالاي درخت مانده است.
محمدعلي فريدزاده

گشتي در دنياي خبرها
مرد فراموشكار
رم: معمولاً مادران براي اينكه كودكانشان در وسيله نقليه تنها نباشند در صندلي عقب خودرو مي نشينند اما از اين پس به آنها توصيه مي شود چنين كاري انجام ندهند به ويژه اگر شوهر آنها فرد حواس پرتي باشد. ديروز در كشور ايتاليا اتفاق بسيار جالبي رخ داد. يك زوج از كشور مقدونيه كه با دختر ۴ ساله شان در حال سفر بودند براي سوخت گيري در يك پمپ بنزين توقف كردند. هنگامي كه مرد مشغول بنزين زدن بود، همسرش نيز خودرو را ترك كرد تا به توالت برود. اما مرد غافل از اين موضوع خودرو را روشن كرد و به حركت ادامه داد. جالب اينكه وي پس از گذشت ۶ ساعت متوجه غيبت همسرش شد. وي در توجيه اين اشتباه خود گفت: همسرم همواره عادت دارد در صندلي عقب و كنار بچه بنشيند به همين دليل فكر كردم كه در كنار دخترم خوابيده است.
سارق ناكام
ساوت ليك سيتي: يك سارق ۳۰ ساله در آمريكا به طور متوالي در چندين اقدام غير قانوني ناكام ماند.
عمليات اين سارق ساعت ۶ صبح روز يكشنبه آغاز شد كه وي قصد داشت با چاقو كيف پول دو خانم را در يك پارك به سرقت ببرد كه ناكام ماند. وي پس از اين ناكامي براي سرقت به يك آپارتمان رفت اما نتوانست وارد اين مكان شود. پس از مواجه شدن با دومين ناكامي وي از خيابان عبور كرد و يك وسيله نقليه را با تهديد سرنشينانش ربود و با آن پا به فرار گذاشت. اما او به حدي عجله داشت كه خودرو را واژگون كرد و خود نيز صدمه ديد. اما اين پايان ماجرا نبود چون او وارد يك مجتمع مسكوني شد و در يك خانه را شكست. با آنكه اهالي خانه به وي پول پيشنهاد دادند اما او نپذيرفت. به هر حال هنگامي كه او متوجه شد پليس خانه را محاصره كرده، خود را از پنجره پايين انداخت و به شدت مجروح شد. وي هم اكنون در بيمارستان بستري است.
جريمه شبكه راديويي خشن
نيويورك: يك شبكه راديويي در نيويورك محكوم به پرداخت ۲۴۰ هزار دلار جريمه شد. اين شبكه راديويي حاضر شده بود به عنوان حامي مالي يك مسابقه سيلي زني به برندگان بليت كنسرت اهدا كند.
شركت كنندگان در اين مسابقه مانند مسابقات بوكس مقابل يكديگر مي ايستادند و به هم سيلي مي زدند. پس از انتشار اين خبر مقامات شهر نيويورك عليه شبكه راديويي شكايت كردند كه اين شبكه محكوم به پرداخت ۲۴۰ هزار دلار جريمه شد. اين شبكه همچنين بايد ۶۰ هزار دلار به يك مؤسسه خيريه مبارزه با خشونت بپردازد.
شجاعت تحويلدار
تنسي: تحويلدار شجاع يك بانك موفق به دستگيري سارقي شد كه قصد سرقت از شعبه محل خدمت وي را داشت. ديروز يك مرد حدوداً ۵۰ ساله وارد شعبه شد و يادداشتي در اختيار تحويلدار گذاشت كه روي آن نوشته شده بود: من اسلحه دارم پس تمام پول ها را به من بده. اما چون تحويلدار در برآورده كردن خواسته سارق تأخير كرد، او با ناراحتي از شعبه خارج شد. اما اين پايان ماجرا نبود چون تحويلدار به تعقيب وي پرداخت و هنگامي كه مطمئن شد مسلح نيست، به سوي وي حمله برد و او را نقش بر زمين كرد.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳و ۱۰ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت۲۰و ۱۹ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴و ۴۶ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۶ و ۲۰ دقيقه

گل و گياه
آجوگا
004518.jpg
نام علمي: Ajuga reptans
خانواده: LABIATAE
گياه پوششي هميشه سبز با برگهاي سبز _ صورتي _ ارغواني، كه حداكثر بلندي آن به ۱۵-۸ سانتي متر مي رسد.
نيازها: مكان آفتابي، در هر نوع خاك مرطوبي رشد مي كند، حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق تقسيم بوته در فصل بهار صورت مي گيرد.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |