چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۰ - Aug 10, 2005
در دادگاه كيفري استان مطرح شد:
مقتول خود متهم به قتل است
004482.jpg
004485.jpg
قربانيان حادثه
گروه حوادث: دو برادر كه متهم به قتل عمدي يك زوج جوان و يك رقيب كاري هستند، صبح ديروز در يك جلسه محاكمه جنجالي، محاكمه شدند.
به گزارش خبرنگار ما، اين جلسه محاكمه ساعت ۲۰:۱۰صبح ديروز در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان به رياست قاضي عزيز محمدي و چهار مستشارش برگزار شد.
در ابتداي جلسه محاكمه رضوانفر نماينده دادستان بااشاره به فجيع بودن نوع جنايت ها با قرائت كيفرخواست گفت: موضوع اين پرونده اتهام غلامرضا .ش (۳۶ ساله) فاقد سابقه كيفري و بازداشت از تاريخ ۲۰ آذرماه سال ۸۳ و مباشرت در قتل عمدي سه تن به نام هاي علي، مهين و صابر است. همچنين در اين پرونده متهم رديف دوم كه عباس .ش (۳۳ ساله) نام دارد و داراي سابقه كيفري و در حال حاضر آزاد با توديع وثيقه است، متهم به معاونت در قتل عمدي زوج جوان به نام هاي علي و مهين است.
رضوانفر در ادامه افزود: در تاريخ ۲۰ بهمن ماه سال ۸۲ به مأموران كلانتري شهريار وقوع يك نزاع خونين با اسلحه داخل يك خانه مسكوني اطلاع داده شد. وقتي مأموران به منزل مراجعه كردند با جسد زن جوان و مردي كه در حال جان دادن بود، روبرو شدند.
بلافاصله پيكر خونين و نيمه جان علي را به بيمارستان انتقال دادند اما او كه قادر به تكلم نبود، دقايقي پس از انتقال به بيمارستان جان سپرد.
به اين ترتيب با شناسايي هويت دو مقتول به نام هاي علي و مهين، تحقيقات مقدماتي توسط كارآگاهان آغاز شد.
004479.jpg
مأموران در تحقيقات وسيع خود از طريق شاهدان حادثه كه يكي از آنها مادر علي بود متوجه شدند كه عاملان قتل دو نفر بودند كه با موتور سيكلت وارد محل شدند و با استفاده از رابطه دوستي كه با مقتول داشته اند وارد خانه وي شده اند.
از طرفي ادامه بررسي ها نشان داد كه اسلحه از نوع كلت لاما بوده و عاملان قتل با داشتن صدا خفه كن دست به اين جنايت زده اند. بنابراين، شناسايي يكي از متهمان كه غلامرضا نام داشت و از دوستان علي بود در دستور كار ويژه پليس قرار گرفت. تا اينكه نهايتاً دو متهم شناسايي و دستگير شدند.
آنها در بازجويي هاي اوليه منكر قتل شدند، اما با مواجهه حضوري شاهدان و شناسايي موتور سيكلت به قتل زوج جوان و قتل ديگري در منطقه كرج اعتراف كردند.
متهم رديف اول در بازجويي ها عنوان كرد: اسلحه را از مرز عراق خريداري كرده است و قتل زوج جوان تنها به انگيزه اختلاف مالي در خريد و فروش مواد مخدر بوده است.
از طرفي با كشف جسد صابر قرباني ديگر اين پرونده و اعترافات تكان دهنده غلام رضا، نهايتاً بازسازي صحنه صورت گرفت و كيفرخواست توسط دادسراي امور جنايي تهران صادر شد. هم اكنون با توجه به مفاد قانون مجازات اسلامي، درخواست اولياي دم، تقاضاي قصاص نفس (اعدام) را دارم.
در ادامه جلسه دادگاه اولياي دم هر سه قرباني در جايگاه قرار گرفتند و از دادگاه درخواست اشد مجازات را كردند.
سپس متهم به قتل در جايگاه قرار گرفت و تنها دو فقره قتل عمدي را قبول كرد و مدعي شد، علي يكي از قربانيان توسط صابر به قتل رسيده است. وي در خصوص وقوع حادثه گفت: من تنها مهين و صابر را به قتل رساندم. روز حادثه قرار بود كه با صابر براي معامله مواد مخدر به خانه علي برويم. چند روز قبل از آن صابر به من گفته بود كه فردي به نام اسد در پيشواي ورامين با او معامله بدي كرده و قصد دارد او را از سر راه بردارد. به اين ترتيب هر دو به مريوان رفتيم تا اسلحه بخريم. در آن جا همراه يك نفر به اطراف مرزهاي عراق رفتيم و اسحله را خريداري كرديم.
وي درخصوص روز حادثه گفت: روز حادثه به خانه علي رفتيم. در حال كشيدن ترياك بوديم كه ناگهان صابر حالش بد شد. بيرون رفت و پس از شستن دست و صورتش دوباره به اتاق برگشت. صحبت از ۶۰ يا ۷۰ كيلو ترياك بود، كه ناگهان صابر اسلحه را كه همراه داشت بيرون كشيد و از پشت سر به علي شليك كرد.
با فريادهاي من بود كه همسر علي به داخل اتاق آمد و با پيكر خونين همسرش رو به رو شد، همان لحظه بود كه صابر اسلحه را به من داد و گفت همسرش را بكش چون او تنها سرنخ زنده است. من هم او را كشتم!
قاضي عزيز محمدي از متهم رديف اول خواست تا درباره قتل صابر توضيح دهد، وي ادامه داد: بعد از قتل هر دو به خانه اي در اطراف كرج رفتيم. بعد از مدتي به خانه اي در جاده چالوس رفتيم. يك روز برادر زنم به نام حسين به ديدنم آمد. همان بهانه اي شد براي اينكه صابر تأكيد كند كه حسين را بايد كشت او جاي ما را مي داند و به راحتي مي تواند ما را لو دهد.
همين باعث شد كه خودم تصميم به قتل صابر گرفتم و يك روز وقتي خوابيده بود، او را كشتم سپس جسدش را داخل گودالي دفن كردم.
در ادامه جلسه محاكمه متهم رديف دوم نيز به دفاع از خود پرداخت و گفت: من هيچ نقشي در قتل ها نداشتم. من روز حادثه از موتور برادرم مراقبت نمي كردم و به محل نرفتم.
سپس هر يك از وكلا به دفاع از متهمان پرداختند و با اعلام ختم جلسه دادگاه قرار است قاضي حكم اين پرونده را به زودي صادر كند.

متهم به قتل تازه عروس جنون ندارد
گروه حوادث: كيفرخواست پرونده قتل يك تازه عروس كه توسط همسرش به قتل رسيده بود از سوي دادسراي امور جنايي تهران صادر شد.
به گزارش خبرنگار ما، خرداد ماه سال گذشته زن ميانسالي در تماس با مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ تهران از قتل دخترش خبر داد و گفت: «دقايقي قبل وقتي به غيبت ناگهاني دختر ۱۶ ساله ام كه به تازگي عروسي كرده مشكوك شدم، راهي خانه او شده كه پس از ورود به خانه با جسد دختر روبرو شدم.» پس از اطلاع ماموران پليس همراه بازپرس كشيك قتل تهران در قتلگاه نوعروس جوان در خيابان اديب حاضر شدند.
آنها در بررسي هاي اوليه خود متوجه شدند، جسد متعلق به زن ۱۶ ساله اي به نام زينب است كه به علت فشار بر گردن و بسته شدن مجاري تنفسي اش فوت كرده است.
بازپرس در ادامه اقدام به بررسي صحنه قتل كرد و با توجه به اينكه هيچ گونه آثاري از اينكه قاتل به زور وارد خانه شده است در محل بدست نيامده، احتمال داد قتل بدست فرد آشنايي صورت گرفته است. همچنين قاتل پس از كشتن زينب وسيله اي از محل به سرقت نبرده بود كه اين موضوع حكايت از قتل با انگيزه اي غير از سرقت داشت. بازپرس جنايي تهران با مطرح كردن اين فرضيات و براي بدست آوردن سرنخي از همسايه هاي مقتول بازجويي كرد كه يكي از آنها گفت: صبح روز حادثه همسر زينب به نام علي را ديده است كه هراسان از خانه خارج شده است. با بدست آمدن اين سر نخ ماموران دستگيري علي را در دستور كار خود قرار دادند ولي هيچ اثري از متهم به قتل نبود.
تحقيقات براي دستگيري متهم ادامه داشت تا اينكه ۱۰ مرداد ماه سال گذشته برادر علي با ماموران دايره جنايي پليس آگاهي تماس گرفت و ادعا كرد، روز گذشته برادرش از سوي ماموران كلانتري ۱۱۶ مولوي بازداشت شده و با توجه به اينكه تعادل رواني نداشته او را تحويل بيمارستان روزبه داده اند. پس از اطلاع ماموران پليس با حضور در بيمارستان از متهم بازجويي كردند كه او بدون اشاره به قتل شروع به هذيان گويي كرد. در حالي كه تحقيقات به خاطر وضعيت رواني متهم بي نتيجه مانده بود، اسفند ماه سال گذشته مسوولان بيمارستان در تماس با ماموران اعلام كردند وضعيت روحي او براي بازجويي مساعد است به همين خاطر علي از بيمارستان مرخص و براي بازجويي به شعبه بازپرسي دادسراي جنايي تهران منتقل شد.
علي پس از هشت ماه سكوت سرانجام ۱۳ اسفند ماه سال گذشته لب به اعتراف گشود و به قتل همسرش اقرار كرد. او در خصوص انگيزه اش از قتل گفت: «به زينب شك داشتم. فكر مي كردم او با مردي رابطه دارد و اين رابطه را از من پنهان مي كند. روز حادثه وقتي از خواب بيدار شدم حالت جنون به من دست داد. به سمت همسرم رفتم. گلويش را فشار دادم. زينب هيچ مقاومتي نكرد و بعد فوت كرد.»بعداز گذشت چند ماه نتيجه آزمايش جنون علي اعلام كرد كه وي در سلامت كامل به سر مي برد. روز گذشته كيفرخواست اين پرونده مبني بر مشخص شدن علي به عنوان قاتل زينب از سوي دادسراي امور جنايي تهران صادر شد و بعداز ارسال به دادگاه كيفري استان رسيدگي قضايي بر روي اين پرونده تا صدور حكم ادامه خواهد يافت.

همسرم را به خاطر بدبيني اش به قتل رساندم
گروه حوادث: اين گفته مردي است كه پس از دستگيري در زابل انگيزه خود از قتل همسرش را سوءظن نسبت به او اعلام كرد.
مأموران انتظامي شهرستان زابل ديروز از طريق مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ در جريان كشف جسد زني در داخل كانال باغك نرسيده به ابراهيم آباد قرار گرفتند.بلافاصله اكيپي از مأموران ويژه قتل به محل كشف جنازه رفتند و تحقيقات مقدماتي خود را از جسد آغاز كردند.
مأموران انتظامي پس از بررسي هاي لازم از خانواده و آشنايان مقتول همچنين دريافتند كه اشرف پس از يك ازدواج ناموفق مدت ۳ ماه است كه با فردي به نام جواد- ر ازدواج كرده است. بنابراين تحقيقات از همسر او در رأس كار پليس قرار گرفت.جواد كه با ضد و نقيض گويي ها ظن پليس را به خودش بيشتر كرده بود ساعت ها مورد بازجويي قرار گرفت و سرانجام راز اين قتل را فاش كرد.
اين متهم دو روز پيش به قتل همسرش اعتراف كرد و در اظهاراتش به پليس گفت: اشرف پس از متاركه با همسرش به درخواست ازدواج من پاسخ مثبت داد اما هنوز از زندگي مشترك ما سه ماه نگذشته بود كه سوءظن ها و بدبيني هايش نسبت به من شروع شد و همين مسئله روز به روز به اختلافات ما دامن مي زد.اين متهم ادامه داد: سرانجام تصميم به قتل او گرفتم. روز حادثه او را به بهانه بردن به يك مهماني سوار بر خودروام كردم و در بين راه با شليك يك گلوله با يك تپانچه كه از قبل براي اين كار خريداري كرده بودم او را به قتل رساندم.
گفتني است، تحقيقات پليس از اين متهم براي روشن شدن علت و انگيزه او از اين قتل ادامه دارد.

۱۷ كشته و مجروح حاصل آتش سوزي در برلين
خبرگزاري آلمان: در پي  آتش  سوزي  گسترده اي  كه  دوشنبه  شب  در يك  آپارتمان  مسكوني  در برلين  به  وقوع  پيوست ، ۹ نفر كشته  و هشت  نفر ديگر مجروح  شدند.
پليس  برلين  اعلام  كرد: آتش  سوزي  در اين  آپارتمان  كه  بيشتر ساكنان  آن را عرب تبارها تشكيل  مي داد، عمدي  بوده  است .
مقامات  پليس  برلين  همچنين  گفتند: نيروهاي  آتش نشان  به  دليل  گستردگي  و شمار كشته شدگان  اين  آتش  سوزي ، از آن  به  عنوان  دشوارترين  مأموريت  خود در طول  چند دهه  اخير ياد كرده اند.
به  گفته  رئيس  اداره  آتش  نشاني  برلين ، اين  آتش  سوزي  از راه  پله هاي  طبقه  چهارم  اين  آپارتمان  قديمي  آغاز شد و به  سرعت  به  ساير طبقات  آن  سرايت  كرد.
اين  آپارتمان  داراي  پنج  طبقه  بود.
در عمليات  امداد و نجات  در اين  حادثه  ۲۵ خودروي  آتش نشاني  به  همراه  ۱۵۰ مأمور و هفت  آمبولانس  شركت  داشتند و آتش  پس  از ساعتها تلاش  بي وقفه  مهار گرديد.
در ميان  كشته شدگان  اين  سانحه  پنج  كودك  به  چشم  مي خورد. مصدومين  اين  حادثه  نيز به  علت  استنشاق  دود ناشي  از آتش  سوزي  دچار مسموميت  شده  و در بيمارستان  بستري  شده اند.

حفر تونل براي سرقت ۸۹ ميليون دلاري
رويتر: چند مرد برزيلي با حفر يك تونل ۲۰۰ متري به يكي از شعبات بزرگ بانك مركزي برزيل راه يافته و مبلغ ۸۹ ميليون دلار به جيب زدند.
بنابراين گزارش، تصاوير مربوط به سرقت به وسيله دوربين هاي مدار بسته ضبط شده و در بازبيني آن، نحوه ورود افراد به بانك مشخص شد اما از آنجا كه حمله آنها نيمه شب صورت گرفته تا صبح هنگام كسي از سرقت آنها اطلاع نداشته است.
براساس اين گزارش، پليس در اين باره گفت: اين بزرگترين سرقتي است كه طي چند سال اخير از بانك هاي برزيل صورت گرفته است. پليس با اشاره به اينكه به ۶ تا ۱۰ نفر از كارمندان بانك مظنون است در حال پيگيري ماجرا و دستگيري سارقان است.

كشف جسد سومين قرباني سايت خودكشي در ژاپن
ديلي يوميوري: جسد يك دانشجوي ژاپني به نام مائو در كوه هاي اوساكاي ژاپن كشف شد. اين سومين جسدي است كه صاحب آن عضو سايت خودكشي بود.
بنابراين گزارش در پي كشف اين جسد كه متعلق به يك دختر ۲۱ ساله ژاپني و دانشجوي سال سوم دانشگاه كينكي در هيگاشي-اوساكا است، يك مرد ۳۶ ساله دستگير شد. جسد ديگري نيز كه متعلق به يك زن ۲۵ ساله بود در جنگل هاي توكويانا در همين استان كشف شد. همچنين جسد يك دانش آموز ۱۴ ساله اهل كيتاوارد نيز در زير يك درخت سرو در جنگل ايزومي پيدا شد.
در پي تحقيقات پليس و بازجويي ها و بررسي هاي اوليه مشخص شد قاتل مائو با افرادي كه از طريق سايت خودكشي با آنها آشنا مي شده قرار ملاقات گذاشته و طبق نقشه اي از پيش تعيين شده آنها را به فجيع ترين شكل به قتل مي رسانده و اجساد آنها را با مهارت كامل پنهان مي ساخته است.متهم بزودي در دادگاه حاضر مي شود.

تحقيقات براي روشن شدن سرنوشت دكتر داروساز آغاز شد
فارس: تحقيقات پليس براي روشن شدن سرنوشت يك دكتر داروساز كه شامگاه ديروز پس از خروج از محل كارش ناپديد شده بود، آغاز شد.
همسر اين پزشك داروساز ديروز با مراجعه به شعبه اول دادياري دادسراي ناحيه ۲۷ تهران با طرح شكايتي اظهار داشت: ساعت ۲۲ ديروز همسرم با من تماس گرفت و گفت از محل كارش خارج شده و در حال آمدن به خانه است. وقتي تاخير او طولاني شد به موضوع شك كردم و با تلفن همراهش تماس گرفتم ولي او به تلفنش جواب نداد.
وي ادامه داد: به دليل اينكه همسرم هميشه عادت داشت وقتي قصد دارد به جايي برود من را در جريان بگذارد، نگران ناپديد شدن او شدم. با كمك برادر همسرم به هر جايي كه احتمال مي دهيم او به آنجا رفته باشد سرزديم ولي هيچ خبري از او نبود. به دليل اينكه او آن روز با خودروي پژو پرشيا خود به محل كارش رفته بود و پول قابل توجهي همراه داشت احتمال مي دهم او را ربوده باشند.
پس از شكايت اين زن با دستور قاضي هاشمي گروهي از ماموران دايره يازدهم پليس آگاهي ماموريت يافتند براي روشن شدن سرنوشت اين پزشك داروساز تحقيقات پليسي خود را آغاز كنند.

قتل دختر ۹ ساله توسط عمو
گروه حوادث: عموي جواني كه در اثر مصرف قرص اكستازي، دختر ۹ ساله برادرش را به قتل رسانده بود دستگير شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي استان تهران،  ساعت ۹ شب ۱۵ مرداد ماه امسال شخصي با مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ در اسلامشهر تماس گرفت و از وقوع قتل در فلكه سوم قائميه اين منطقه خبر داد.
با اطلاع مأموران كلانتري ۱۲ واوان بلافاصله به محل حادثه رفتند و در تحقيقات مقدماتي از اهالي محل و ساكنان خانه متوجه شدند، شخصي به نام عباس (۲۲ ساله) برادرزاده خود به نام فاطمه
(۹ ساله) را با اصابت چند ضربه چاقو به قتل رسانده و از محل متواري گشته است.
با تشكيل پرونده مأموران اداره آگاهي پدر فاطمه تحت بازجويي قرار گرفت وي گفت شب حادثه در خواب بودم كه با سروصداي مادر و همسرم از خواب بيدار شدم. دخترم را ديدم كه با بدني خوني در بغل برادرم كه دچار اختلال حواس بوده و به شدت قرص و مواد مخدر مصرف كرده بود.
در آن لحظه بود كه برادرم مرا با چاقو تهديد كرد و جنازه دخترم را در حياط انداخت و متواري شد.
بلافاصله دخترم را به بيمارستان انتقال داديم اما بي فايده بود. مأموران با كسب اطلاعات مقدماتي چند ساعت پس از وقوع حادثه توانستند عباس را شناسايي و دستگير كنند. وي هم اكنون با قرار بازداشت در زندان به سر مي برد.

قاتل جسد دوستش را پس از قتل سوزاند
گروه حوادث: فردي در اصفهان پس از كشتن دوستش به خاطر اختلافات مالي ، جسد او را در ميان زباله ها سوزاند.
مأموران انتظامي شهرستان برخوار و ميمه در اصفهان ديروز با مراجعه فردي به نام محمد به كلانتري در جريان مفقود شدن برادرش به نام محسن قرار گرفتند.
محمد در اظهاراتش به مأموران گفت: محسن ديروز از خانه خارج شد و قرار بود كه پيش يكي از دوستانش برود اما او دير كرده و به خانه برنگشت و موضوع را به شما اطلاع داديم.
مأموران با شنيدن اظهارات اين فرد تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كرده و در ابتدا سراغ يكي از دوستان محسن رفتند كه در خانه نبود اما پس از چند روز مراقبت و تحت كنترل قرار دادن خانه، زماني كه قصد وارد شدن به منزلش را داشت او را شناسايي و به كلانتري منتقل كردند.
او در ابتدا منكر هرگونه جرمي شد ولي در بازجويي فني و پليسي به جرم خود كه قتل محسن بود اعتراف كرد.
او در اعترافاتش به مأموران گفت: من از مدتي پيش با محسن اختلاف مالي داشتم و در روزحادثه او را به منزلم دعوت كردم و پس از دقايقي ما با هم درگير شديم و من با يك ميله آهني به سر او ضربه اي زدم و همچنين ۲۵۰ هزار تومان پولي را كه به همراه داشت به سرقت بردم. جسد محسن چند ساعتي در خانه ام بود و بعد جسدش را داخل پارچه اي پيچيده و به بيابان هاي جهاد آباد بردم و در آنجا جسد را سوزاندم.
مأموران به محل سوختن جسد رفتند و تنها چند تكه استخوان سوخته به همراه يك انگشتر كه از او باقي مانده بود را يافته و جسد را از روي انگشتر شناسايي كردند. متهم به همراه پرونده اش پاي ميز محاكمه رفت.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |