چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۰ - Aug 10, 2005
فروش سهام سازمان گسترش
دو شركت فولاد و باشگاه پرسپوليس
گروه بورس: هيأت وزيران مجوز واگذاري سهام سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و شركت هاي فولاد مباركه، فولاد خوزستان و باشگاه پرسپوليس را صادر كرد.
به گزارش خبرنگار ما هيأت دولت به پيشنهاد وزارت اقتصاد با فروش سهام شركت مادر تخصصي گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) تا سقف ۴۹ درصد موافقت كرد.
بر اين اساس سهام ايدرو در سال ۱۳۸۴ از طريق بورس به بخش هاي غيردولتي واگذار خواهد شد. در پي ابلاغ اين مصوبه سازمان گسترش در ابتداي اين هفته با ارسال نامه اي از دبير كل بورس خواست شرايط براي پذيرش و عرضه سهام اين سازمان در تالارهاي مبادلات فراهم شود.
سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران كه مجمع عمومي آن روز يكشنبه برگزار شد همواره در جمع ۱۰۰شركت برتر ايران از نظر سودآوري در رتبه نخست جاي داشته و مالك سهام ايران خودرو، سايپا، تراكتورسازي ايران، هپكو، ماشين سازي اراك و بانك صنعت و معدن است.
براساس ديگر مصوبات هيأت دولت در اجراي برنامه خصوصي سازي كميته واگذاري قانون بودجه، واگذاري ۲۰ درصد سهام شركتهاي فولاد مباركه و فولاد خوزستان را به سازمانهاي بازنشستگي كشوري، تأمين اجتماعي، صندوق ذخيره فرهنگيان، آستان قدس رضوي، سازمان بيمه خدمات درماني و صندوق تامين اجتماعي نيروهاي مسلح تصويب كرد.
براساس تصميم اين كميته ۲۰ درصد سهام و ساير حقوق و امتيازات و تعهدات مربوط در شركتهاي فولاد مباركه و فولاد خوزستان متعلق به سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران به نسبت ۳۶درصد و ۳۸درصد و
۴/۱درصد و ۶/۴درصد و ۸درصد و ۱۲درصد به ترتيب به سازمان بازنشستگي كشوري (صندوق بازنشستگي كشوري)، سازمان تامين اجتماعي، صندوق ذخيره فرهنگيان، آستان قدس رضوي، سازمان بيمه خدمات درماني و صندوق تامين اجتماعي نيروهاي مسلح واگذار شد.
بنابراين گزارش، با ابلاغ اين تصميمات انتقال گيرندگان به نسبت سهام واگذاري به عنوان سهامدار جايگزين سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران مي شوند و اين سازمان موظف است بلافاصله اقدامات قانوني در مورد انتقال مالكيت سهام به انتقال گيرندگان را به عمل آورد.
بر اساس اين گزارش، قيمت تعيين شده مي بايست حداكثر ظرف سه ماه براي تصويب نهايي كميته واگذاري جهت اعمال در حسابها اعلام شود. معادل قيمت واگذاري، بدهي هاي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران و يا شركتهاي تابعه و وابسته به آن به دولت (وزارتخانه ها، مؤسسات دولتي و خزانه داري كل كشور) قابل تسويه است.
شركتهاي واگذار شده موظفند حداكثر ظرف دو هفته اطلاعات مورد نياز را در اختيار كارشناسان منتخب قرار دهند.
هيأت دولت در مصوبه اي ديگر واگذاري ۲۰ درصد از سهام باشگاه پرسپوليس را به هواداران و عموم مردم با نظارت سازمان تربيت بدني تصويب كرد.
هيأت وزيران به پيشنهاد وزارت امور اقتصادي و دارايي و به استناد قانون برنامه چهارم توسعه، سازمان خصوصي سازي را مكلف كرد تا در واگذاري سهام دولت در شركت فرهنگي ورزشي پرسپوليس (سهامي عام) معادل ۲۰درصد سهام شركت يادشده را بر اساس قيمت و شرايطي كه به برنده مزايده بلوك سهام در مرحله اول واگذاري واگذار خواهد شد، به هواداران باشگاه پرسپوليس و عموم مردم با نظارت سازمان تربيت بدني واگذار و مراتب را به نحو يادشده در آگهي فروش سهام درج كند.

شاخص فرعي مثبت خورد
004488.jpg
گروه بورس: شاخص عملكرد تالار فرعي ديروز تنها شاخصي بود كه روند صعودي در پيش گرفت و با دو واحد افزايش تا رقم ۱۰ هزار و ۷۷۹ واحد بالا آمد.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز شاخص كل قيمت سهام ۱۲ واحد افت كرد و به رقم ۱۱ هزار و ۳۵۰ واحد بازگشت.شاخص عملكرد تالار اصلي نيز ديروز با ۱۵ واحد كاهش به رقم ۱۱ هزار و ۲۰۲ واحد رسيد.
بنابر اين گزارش شاخص مالي ديروز افت ۱۵۱ واحدي را تجربه كرد و رقم ۳۰ هزار و ۹۳۱ واحد را براي خود به ثبت رساند. اين شاخص عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس را نشان مي دهد.
طي دادوستدهاي ديروز شاخص صنعت در نتيجه عملكرد نامطلوب شركت هاي صنعتي ۷/۴ واحد كاهش يافت و به رقم ۸ هزار و ۶۷۷ واحد رسيد.
اين گزارش حاكي است: ديروز شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي ۸۲ واحد و شاخص گروه وسايل نقليه ۵ واحد افت را تجربه كردند.
شاخص بازده نقدي و قيمت روز گذشته ۳۱ واحد ديگر پايين آمد و در رقم ۳۰ هزار و ۲۶۸ واحد ثبت شد.

براساس آخرين مصوبه شوراي بورس
بازار غيررسمي مبادلات سهام تشكيل مي شود
گروه بورس: شوراي بورس در آخرين نشست خود طرح تشكيل بازار غيررسمي مبادلات سهام را به تصويب رساند.
به گزارش خبرنگار ما براين اساس قرار است نام آن دسته از شركت هاي بورس كه به دليل ارائه نكردن اطلاعات شفاف داد وستدشان متوقف شده به بازار غيررسمي منتقل شود.
براساس اين آيين نامه همه معاملات سهام در تابلوي غيررسمي از طريق يك يا چند كارگزار بورس كه از طرف هيأت مديره بورس براي هر سهم خاص تعيين مي شوند به روش توافقي صورت مي پذيرد.
به اين ترتيب كارگزاران در تابلوي غيررسمي سفارش هاي خريد و فروش را پس از توافق طرفين معامله به طور همزمان در سامانه معاملاتي قرار مي دهند.
در ادامه تصريح شده، به دليل نبود اطلاعات، سازمان بورس ملزم به اطلاع رساني درباره شركت هاي حاضر در تابلوي غيررسمي نيست و قيمت سهام معامله شده در اين تابلو در شاخص سهام منظور نمي شود. طبق يكي ديگر از تبصره هاي اين مصوبه، انتقال دوباره سهام از تابلوي غيررسمي به تابلوي فرعي، پس از احراز شرايط تابلوي فرعي و با گذشت شش روز از ورود آن در تابلوي غيررسمي قابل انجام است.
براين اساس مقرر شده، پس از گذشت مدت يك سال از ورود سهام به تابلوي غيررسمي، در صورتي كه سهام ياد شده شرايط انتقال به تابلوي فرعي را احراز نكرده باشد، سازمان بورس موظف به حذف نام آن شركت از تابلوي غيررسمي است.
طبق برآوردهاي اوليه حدود ۷۰ تا ۱۰۰ شركت پذيرفته شده در بورس در حال حاضر به دليل رعايت نكردن مقررات مربوط به شفافيت اطلاعات در شمول اين آيين نامه قرار مي گيرند.
پيش بيني مي شود با تشكيل بازار غيررسمي مبادلات سهام و انتقال نام شركت هاي غيرشفاف به اين بازار، حجم گردش سهام در بورس تهران واقعي تر شود.

معرفي شركت هاي قابل فروش
ايسنا: سازمان خصوصي سازي به موجب برنامه چهارم توسعه از وزارتخانه ها خواسته شركت هاي قابل واگذاري خود را معرفي كنند و تاكنون تعدادي از اين شركت ها معرفي شده اند.
عبدالله پوري حسيني رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي سازي گفت: در برنامه چهارم توسعه از طريق نامه از همه شركت هاي مادرتخصصي خواستار واگذاري شركت هاي قابل واگذاري آنها به سازمان خصوصي سازي شديم.
بنابراين اين كار قبلاً صورت گرفته بود.پوري حسيني در ادامه گفت: آيين نامه فوق تكراري و غيرضروري و مفاد آن قبلاً اجرايي شده و بعضي قسمت هاي آن زائد است كه بايد حذف مي شد.

تعيين محدوده نوسان بازار را دير تر به تعادل مي رساند
موج: تعيين محدوده قيمت سهام در بورس موجب دير رسيدن قيمتها به تعادل  مي شود.
سعيد عليشاهي مديرعامل شركت كارگزاري بهگزين اظهار داشت: شفافيت اطلاعات، افزايش تعداد شركت هاي پذيرفته شده در بورس،  عمق و كارآيي و نظارت بر بورس نسبت به سال هاي گذشته روند مطلوبي را طي كرده اما اين به معناي دست يابي به بازاري ايده آل و رفع نواقص در بازار سهام نيست.
عليشاهي تصريح كرد: براي دستيابي به بازاري ايده آل بايد ارايه اطلاعات شركت هاي بورسي به اين بازار تنها به صورت سه ماه يك بار صورت نپذيرد بلكه اطلاعات خريد و فروش مي تواند بصورت ماهانه انتقال يابد كه با ارايه گزارش هاي ماهانه مي توان از تعديل پيش بيني سود شركت ها آگاه شد و از بروز تصميم هاي اشتباه جلوگيري كرد.
عليشاهي خاطرنشان ساخت: در شفاف تر شدن اطلاعات، گسترش فرهنگ سهامداري و آموزش به سهامداران و مردم در خريد و فروش سهام
مي توان گام هاي اساسي را برداشت لذا اين وظيفه تنها بردوش سازمان اوراق بهادار نيست بلكه تمام رسانه ها و كل تشكيلات اقتصادي بايد در جهت رفع كاستي هاي بازار سرمايه اقدام كنند.وي گفت: در دوره مديريت حسين عبده تبريزي بر بورس طي دو ساله گذشته ارزش بازار سرمايه از حدود ۱۳ ميليارد دلار به ۴۰ ميليارد دلار رسيده و همچنين تعداد شركتهاي پذيرفته شده در بورس از حدود ۳۰۰ شركت به بيش از ۴۰۰ شركت افزايش يافته است.

دو شركت ۵ درصدي  شدند
گروه بورس: دو شركت شير پاستوريزه پگاه آذربايجان غربي و پرميت روز گذشته سقف ۵ درصدي رشد قيمت را پر كردند.
به گزارش خبرنگار ما، در اين روز قيمت هر سهم رادياتور ايران ۳/۱۱ درصد و قيمت هر سهم كارخانجات داروپخش ۵ درصد كاهش يافت.
بنا بر اين گزارش، طي روز گذشته ۵۴۶ سهامدار سرمايه گذاري غدير براي فروش ۵ ميليون و ۴۰۷ هزار و ۸ سهم اين شركت به ارزش ۷/۲۲ ميليارد ريال انتظار كشيدند. ۱۳۸ نفر نيز ديروز ۵۴۴ هزار و ۷۵۲ سهم پتروشيمي اصفهان به ارزش ۵/۷ ميليارد ريال را در بازار به فروش گذاشتند.
بنا بر اين گزارش، طي دادوستدهاي ديروز ۱۴۵ نفر با مراجعه به شركت هاي كارگزاري براي فروش ۳۸۶ هزار و ۷۳ سهم سيمان تهران به ارزش ۵/۴ ميليارد ريال دستور فروش صادر كردند.
در اين روز پس از شركت هاي ياد شده بيشترين دستور فروش بر روي سهام سرمايه گذاري ساختمان، حمل و نقل توكا، سيمان شمال، سيمان كرمان و سيمان صوفيان صادر شد.
از سوي ديگر كارگزاران بازارگردان روز گذشته سهام ۷ شركت بورسي را بازارگرداني كردند تا تعادل در بازار برقرار شود.
طي اين روز بازارگردانان براي دو ميليون و ۵۰۳ هزار و ۶۴۳ سهم سرمايه گذاري غدير، ۹۲۹ هزار و ۴۴۹ سهم سرمايه گذاري مسكن، ۳۵۱ هزار و ۷۹۹ سهم سيمان فارس و خوزستان، ۷۶۴ هزار و ۸۳۴ سهم سرمايه گذاري صنعت و معدن و نيز ۴۱۵ هزار و ۶۱۰ سهم سرمايه گذاري ساختمان اصفهان، ۴۴۸ هزار و ۷۴۲ سهم سرمايه گذاري ملي و ۱۰ هزار سهم سيمان هرمزگان دستور خريد وارد سيستم هاي معاملاتي خود كردند.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۷۶-
۱۲-
۱,۵۷۱
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۳-
۶-
۲,۰۱۷
سرمايه گذاري نيرو
۰.۰۳-
۴-
۱۲,۳۵۷
سيمان تهران
۰.۲۴-
۲۷-
۱۱,۲۹۸
سيمان سپاهان
۰-
۱-
۲۵,۸۰۷
سيمان شاهرود
۰.۰۱-
۸-
۶۱,۸۴۴
سيمان صوفيان
۰.۳۲-
۱۹-
۵,۹۴۸
سيمان فارس و خوزستان
۰.۰۱-
۱-
۶,۸۵۶
سيمان هگمتان
۴.۸
۲۷۷
۶,۰۴۹
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۴.۹۹
۳۷۹
۷,۹۷۷
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۲.۱۱
۱۶۱
۷,۷۷۴
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۰.۰۵-
۲-
۴,۳۲۲
شيشه همدان
۳.۷۴-
۱۴۱-
۳,۶۳۳
شيمي داروئي داروپخش
۱.۴۷-
۱۶-
۱,۰۶۹
صنايع آذرآب
۰.۴
۵
۱,۲۶۲
صنايع بسته بندي مشهد
۱.۳۶
۱۰۶
۷,۸۹۹
صنايع جوشكاب يزد
۰.۰۱
۱
۹,۰۰۹
صنايع ريخته گري ايران
۰.۰۲-
۱-
۵,۱۳۸
صنايع لاستيكي سهند
۰.۱۵-
۲-
۱,۳۷۶
صنايع مخابراتي راه دورايران
۰.۱۶-
۵-
۳,۱۰۳
صنايع مس شهيد باهنر
۰.۵۵-
۶-
۱,۰۹۴
فارسيت اهواز
۰.۴۴
۳۴
۷,۸۳۲
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۰.۲۶-
۵-
۱,۸۹۸
فرآورده هاي نسوز آذر
۰
۰
۲,۷۱۸
فرآورده هاي نسوز پارس
۲.۹۹
۳۰۶
۱۰,۵۴۹
فرآوري موادمعدني ايران
۰.۱۵
۲
۱,۳۲۸
فنرسازي خاور
۳.۹۶
۵۰
۱,۳۱۳
فنرسازي زر
۰.۰۴-
۱-
۲,۵۴۷
فولاد كاويان
۰.۲۴-
۱۹-
۷,۸۳۶
قند اصفهان
۰.۴۱-
۷-
۱,۷۰۷
قند پارس
۱.۰۹
۱۵
۱,۳۹۵
قند شيرين خراسان
۰.۶۵
۱۳
۲,۰۱۱
قند مرودشت
۳.۵۸-
۹۸-
۲,۶۳۶
قندنقش جهان
۰
۰
۲,۲۲۶
كابل سازي ايران
۲.۸۹
۱۵۲
۵,۴۱۴
كارتن ايران
۴.۹۳-
۲۷۳-
۵,۲۷۰
كارخانجات داروپخش
۱.۴۱
۴۲
۳,۰۲۴
كارخانجات صنعتي پيام
۰.۰۶
۱
۱,۷۳۹
كارخانجات قند قزوين
۰.۰۴
۳
۷,۰۵۲
كارخانجات مخابراتي ايران
۰.۷۹
۱۲۱
۱۵,۳۵۷
كالسيمين
۱.۲-
۴۳-
۳,۵۵۵
كمباين سازي ايران
۰
۰
۵,۴۲۴
كيميدارو
۰.۵۱-
۹-
۱,۷۴۵
گروه صنعتي بوتان
۰.۱۲-
۸-
۶,۴۶۸
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۰.۵۶
۱۹
۳,۴۳۱
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۴.۵۵
۵۰۴
۱۱,۵۹۰
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۰.۵۷
۱۱
۱,۹۵۷
گلتاش
۰.۰۷-
۳-
۴,۰۹۶
لاستيك دنا
۰.۷۱-
۹-
۱,۲۵۲
لاميران
۰
۰
۵,۶۶۴
لبنيات پاك
۰.۰۱
۱
۱۸,۲۸۴
لوله وتجهيزات سديد
۰.۱۸-
۵-
۲,۷۸۴
لوله وماشين سازي ايران
۰.۷۳-
۱۷-
۲,۳۱۳
ليزينگ ايران
۰.۴۲
۴
۹۵۶
ماشين سازي اراك
۰.۰۴-
۱-
۲,۶۰۱
مجتمع صنايع لاستيك كرمان
۰.۴۸-
۱۹-
۳,۹۱۲
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰.۵۷
۱۲
۲,۱۰۲
محورسازان ايران خودرو
۰
۰
۵,۹۹۹
معدني املاح ايران
۰
۰
۴,۹۹۷
ملي سرب و روي ايران
۱.۱۲-
۳۸-
۳,۳۶۷
مهرام
۱.۴۳-
۳۹-
۲,۶۹۵
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۲.۴۱-
۴۷-
۱,۹۰۶
موتوژن
۰.۲۵-
۶۴-
۲۵,۸۵۸
نفت بهران
۰.۲۹-
۶۰-
۲۰,۶۱۰
نفت پارس
۰.۴۱-
۲۰-
۴,۸۹۸
نوسازي وساختمان تهران
۰.۴۷-
۶-
۱,۲۵۹
نيروكلر
۰
۰
۱,۸۷۷
آبگينه
۲.۹
۳۴
۱,۲۰۵
آزمايش
۰.۲۳-
۱۶-
۷,۰۸۴
آلومتك
۰.۰۱-
۲-
۱۳,۸۱۶
آلومراد
۰.۰۸-
۳-
۳,۷۹۲
آلومينيم پارس
۰.۱۱-
۱۵-
۱۴,۲۴۸
افست
۰.۲۶
۱۱
۴,۲۹۰
الكتريك خودرو شرق
۰.۱۳
۱۰
۷,۷۶۸
ايران ترانسفو
۰.۳۶-
۱۳-
۳,۵۵۸
ايران خودروديزل
۱.۹۴
۷۸
۴,۰۹۹
ايرانيت
۰.۰۹-
۱۱-
۱۲,۱۹۹
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۰.۲۷-
۹-
۳,۳۷۱
بانك اقتصادنوين
۱.۶۸-
۶۴-
۳,۷۴۰
بانك كارآفرين
۰
۰
۱,۲۰۸
بسته بندي ايران
۰.۰۲-
۱-
۶,۱۹۷
بين المللي توسعه ساختمان
۱.۷۶-
۲۵-
۱,۳۹۲
پارس خودرو
۰
۰
۶,۶۳۵
پارس دارو
۰.۱-
۱۲-
۱۱,۴۲۶
پتروشيمي اراك
۲.۰۲-
۲۹۳-
۱۴,۲۰۲
پتروشيمي اصفهان
۰.۳۱-
۳۶-
۱۱,۷۱۵
پتروشيمي خارك
۴.۹۵
۶۹
۱,۴۶۳
پرميت
۰
۰
۱۱,۲۳۲
تامين ماسه ريخته گري
۰.۴۵-
۱۸-
۳,۹۷۸
تجهيزنيروي زنگان
۲.۳۴
۱۰۲
۴,۴۶۸
توسعه معادن روي ايران
۰
۰
۱۱,۴۹۴
توليد سموم علف كش
۱.۴۹
۳۹
۲,۶۵۴
توليدفروموليبدن كرمان
۰.۰۹-
۱-
۱,۱۵۹
توليدمحورخودرو
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۵۸
چيني ايران
۰
۰
۱۱,۲۷۳
خدمات انفورماتيك
۰.۴۷-
۶۴-
۱۳,۵۸۲
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۳.۵۵-
۸۷-
۲,۳۶۱
داده پردازي ايران
۱.۴۶-
۱۰۱-
۶,۸۳۳
داروسازي اسوه
۰.۳۳-
۲۸-
۸,۵۷۲
داروسازي جابرابن حيان
۰.۶۲-
۵۱-
۸,۱۹۵
داروسازي زهراوي
۰.۰۱-
۲-
۱۴,۹۹۰
دارويي رازك
۴.۵۶
۲۷۷
۶,۳۵۰
داملران
۰.۴۲-
۴-
۹۵۳
درخشان تهران
۱۱.۳۱-
۱۸۰-
۱,۴۱۱
رادياتور ايران
۰.۳۷
۱۶
۴,۳۹۰
رايان سايپا
۰.۰۶-
۱-
۱,۶۸۲
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۲۳
۳
۱,۳۳۲
رينگ سازي مشهد
۰.۲۲-
۶-
۲,۶۷۸
ساختمان اصفهان
۰.۲۱-
۳-
۱,۴۱۹
ساسان
۰.۲۷-
۸-
۲,۹۷۳
سامان گستراصفهان
۰.۰۹-
۵-
۵,۵۶۱
سايپاديزل
۰.۵۸-
۹-
۱,۵۵۲
سرما آفرين
۰.۱۴-
۲-
۱,۴۰۷
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۱۸
۴
۲,۲۵۰
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۲.۴۸-
۴۲-
۱,۶۵۰
سرمايه گذاري بوعلي
۰.۵-
۱۷-
۳,۳۶۹
سرمايه گذاري پتروشيمي
۳.۸۴-
۷۷-
۱,۹۲۸
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۰.۸۹
۶۲
۷,۰۵۸
سرمايه گذاري توس گستر
۴.۳۵-
۵۹-
۱,۲۹۶
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۲۹-
۳-
۱,۰۴۹
سرمايه گذاري توسعه ملي
۰.۱۱-
۷-
۶,۶۳۴
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۱۵-
۶-
۴,۱۲۸
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰
۰
۳,۵۰۰
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۰
۰
۱,۶۹۹
سرمايه گذاري سپه
۰.۳۸-
۷-
۱,۸۴۵
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰.۶۵-
۱۸-
۲,۷۴۲
سرمايه گذاري صنعت نفت
۰.۵۱-
۱۳-
۲,۵۴۷
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۰
۴,۱۸۹
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰.۵۱-
۱۴-
۲,۷۲۲
سرمايه گذاري صنايع بهشهر ايران
۰.۵۴-
۲۰-
۳,۶۵۶
سرمايه گذاري مسكن
۰.۶۷-
۸-
۱,۱۸۴
سرمايه گذاري ملت

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |