چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۰ - Aug 10, 2005
رقابت گوگل و ياهو نزديك تر مي شود
۲۰ ميليارد مقاله و عكس در موتور ياهو
004461.jpg
004458.jpg
گروه انفورماتيك- امير بهادري نژاد: شركت ياهو در ادامه سياست هاي توسعه خود اعلام كرد كه موتور جستجو اين شركت هم اكنون حاوي ۲۰ ميليارد مقاله و عكس اينترنتي است كه تقريباً دو برابر داشته هاي رقيب سرسخت خود يعني سايت گوگل است.
البته توسعه مقالات و تصاوير ياهو به اين معنا نيست كه كيفيت مطالب و عكس هاي عرضه شده توسط آن، مفيدتر از موارد عرضه شده توسط گوگل است. به همين دليل هنوز هم  گوگل به عنوان بهترين منبع اطلاعاتي اينترنتي در سطح جهان مطرح است.
به گفته مقامات ياهو، سايت اين شركت هم اكنون حاوي ۸/۲۰ ميليارد مقاله و عكس آنلاين است كه از اين تعداد، در حدود ۲/۱۹ ميليارد مقاله و ۶/۱ ميليارد عكس است.
اين در حالي است كه سايت گوگل حاوي ۳/۱۱ ميليارد مقاله و عكس آنلاين است. به عبارت  ديگر، اين سايت ۲/۸ ميليارد مقاله و ۱/۲ ميليارد عكس دارد.
تا ديروز، ياهو جزئيات موتور جستجوي خود را منتشر نكرده بود و به همين دليل تعداد مقالات و تصاوير آن بين ۶ تا ۸ ميليارد تخمين زده مي شد.
نايب رئيس شركت ياهو مي گويد: انتشار اين آمار و ارقام باعث مي شود كه كاربران اقبال بيشتري نسبت به موتور جستجوي ياهو نشان بدهند و بيشتر به آن اطمينان كنند.
در همين حال يكي از مقامات شركت گوگل در مورد گسترش موتور جستجوي ياهو اين گونه اظهار نظر كرد: ما از اين كه موتورهاي جستجوي جهان گسترش يابد خوشحال مي شويم اما هر چه در موتور جستجوي ياهو، جستجو مي كنيم نمي توانيم توسعه قابل توجهي در آن مشاهده كنيم و به همين دليل در مورد گسترش آن اطمينان كامل نداريم.
البته كارشناسان وب مي گويند: امكان شمارش مقالات و عكس هاي يك موتور جستجو وجود ندارد و نمي توان ثابت كرد كه آيا ادعاي ياهو حقيقت دارد يا خير.
با توجه به اين كه، كاربران جهان، گوگل را به عنوان يك موتور جستجوي مرجع مي شناسند، به همين دليل ياهو قصد دارد به هر شيوه اي از محبوبيت گوگل بكاهد و تعداد كاربران خود را افزايش بدهد.
تا اوايل سال ۲۰۰۴ ميلادي، دو سايت گوگل و ياهو، همكاري تجاري مشترك با يكديگر داشتند اما در اين زمان، ياهو اقدام به استفاده از تكنولوژي مستقل جستجو در سايت خود كرد و بدين گونه همكاري مشترك اين دو شركت به پايان رسيد.
پيش از اين قطع همكاري كاربران مي توانستند با ورود به موتور جستجوي ياهو، به محتويات سايت گوگل نيز دسترسي پيدا كنند كه همين فرايند باعث شد، موتور جستجوي گوگل به يك موتور جستجوي مرجع در جهان تبديل بشود.
البته پس از جدايي اين دو شركت، گوگل برتري خود را نسبت به ياهو به راحتي حفظ كرده است هر چند كه رقابت اين دو موتور باعث نوآوري در تكنولوژي جستجو در اينترنت شده است.
بر اساس آمار منتشر شده، در حال حاضر گوگل ۹/۳۶ درصد بازار جستجوي اينترنتي در آمريكا و ياهو
۴/۳۰ درصد آن را در اختيار دارد.
توسعه موتور جستجو براي هر دو شركت حياتي است چون افزايش گزينه هاي جستجو باعث افزايش درآمدزايي اين شركت ها از محل آگهي مي شود. در واقع در ۶ ماهه اول سال جاري ميلادي، گوگل ۷۱۲ ميليون دلار و ياهو ۹۵۹ ميليون دلار درآمد از محل آگهي هاي موتور جستجوي خود كسب كردند.
با آنكه كميت موتورهاي جستجو از اهميت بالايي برخوردار است اما به اعتقاد كارشناسان كيفيت نتايج جستجو و همچنين نو بودن نتايج اهميت بيشتري دارد.
يكي از اين كارشناسان مي گويد: ممكن است شما در مورد يك موضوع يك ميليارد صفحه اينترنتي داشته باشيد اما اين موضوع دليلي بر كيفيت اين صفحات نيست. تجربه نشان داد كه برخي از موتورهاي جستجو پس از افزايش كميت با كاهش كيفيت مواجه شده اند.

اصلاحيه هاي جديد براي اصلاحيه ويندوز ۲۰۰۰
گروه انفورماتيك - پرهام يوسفي مهر: با اين كه زمان زيادي از عمر سيستم عامل ويندوز ۲۰۰۰ مي گذرد؛ ولي هنوز طيف گسترده اي از مردم از اين نسخه ويندوز استفاده مي كنند.
شركت مايكروسافت ۶ مردادماه سال جاري مجموعه اصلاحيه شماره ۴ خود را براي رفع بعضي از مشكلات گزارش شده درباره ويندوز ۲۰۰۰ از سوي كاربران در سايت خود ارائه داد ولي طي آخرين خبر منتشر شده در اين سايت در مجموعه اصلاحيه جديد ويندوز ۲۰۰۰ (SP4) بعضي از مشكلات مشاهده شده كه براساس آن شركت مايكروسافت قصد دارد با انتشار مجددي از اين نسخه آنها را اصلاح كند.
خطاهاي موجود در SP4
از تاريخ انتشار مجموعه اصلاحيه جديد شركت مايكروسافت (SP4) چندين ميليون دانلود انجام گرفته است ولي وجود يك شكاف در اين مجموعه موجب شده تا مايكروسافت اقدام به انتشار نسخه جديد تري از اين مجموعه اصلاحي كند. مشكلات گزارش شده در مجموعه اصلاحيه جديد اين شركت در برقراري ارتباط با سرور و اجراي citrix بوده است و همچنين اين اصلاحيه با نرم افزارهاي امنيتي اضافي كه توسط كاربر نصب مي شود ناسازگاري دارد.
شركت مايكروسافت زمان دقيقي براي انتشار مجدد مجموعه اصلاحيه خود اعلام نكرده است.
با وجود مشكلات ذكر شده براي مجموعه اصلاحيه ويندوز ۲۰۰۰ هنوز اقدامي براي حذف كردن اين اصلاحيه از سوي شركت مايكروسافت انجام نگرفته است و فقط اين شركت به كاربران ويندوز ۲۰۰۰ توصيه مي كند كه اطلاعات گردآوري شده درباره اصلاحيه جديد ويندوز را بر روي سايت مايكروسافت مطالعه كنند و سپس به دانلود اين اصلاحيه اقدام كنند.

Reva NXG ، خودرو پاك
004464.jpg
004470.jpg
گروه دانش- مرتضي اسلام زاده: چندي پيش در همين صفحه، خبري با عنوان «اتومبيل برقي Reva NXG» به چاپ رسيد. خبر حكايت از عزم دولت هند براي كاهش آلودگي هوا و نيز كاهش مصرف بنزين در اين كشور داشت و اين كه در اين راه محققان و طراحان خودرو با حمايت و تشويق دولت موفق به طراحي و ساخت نوعي خودرو برقي به نام Reva NXG شده اند. اين خودرو برقي دو نفر ظرفيت دارد با ولتاژ الكتريسيته DC كار مي كند و پس از شارژ شدن، مي توان با آن ۲۰۰ كيلومتر را طي كرد. پس از انتشار اين خبر، تماس هاي زيادي از سوي خوانندگان روزنامه داشتيم كه خواهان اطلاعات بيشتري در اين زمينه بودند. مطلبي كه در پي مي خوانيد در پاسخ به درخواست اين عزيزان تهيه شده است.
در راه ساخت اين خودروي جديد، دولت هند پيشگام بود. زيرا از شركت Reva Electric Car طراح و سازنده اين خودروي برقي حمايت شاياني به عمل آورد، از طرف ديگر دولت هند به خريداران خودرو Reva يارانه اختصاص داد تا مردم به آن گرايش پيدا كنند.
شركت Reva يا شركت خودروهاي برقي ريوا در ايالت بنگلور هند واقع شده است. قبل از ريوا مدلهاي ديگري ارائه شده بود كه مورد توجه قرار نگرفت، اما در يك روز دوشنبه در نمايشگاه بين المللي وسايل نقليه برقي، خودروي ريوا توانست گوي سبقت را از رقبا بربايد و قدرت خود را به آنها نشان دهد.
ظاهري زيبا و جذاب و امكانات بسيار عالي و متعدد، دولت هند را وادار به حمايت و همكاري با شركت ريوا كرد. شايد بتوان عامل موفقيت ريوا را در همكاري با شركت Encore Software عنوان كرد كه در راه تهيه امكانات بهينه كمك شاياني به ريوا كرد. اين خودرو داراي دو صندلي است و مي تواند دويست كيلومتر مسافت را با هر بار شارژ طي كند و حداكثر سرعت آن بالغ بر يكصد و بيست كيلومتر در ساعت است. قدرت موتور آن برابر ۳۷ كيلووات است و موتور نيز چرخ هاي جلو را به حركت درمي آورد. نوع باتري هاي آن سديم نيكل كلرايد است كه موسوم به زبراست. در اين باتري از تركيب سرب- اسيد باتري براي افزايش طول عمر آن استفاده شده است. اين خودرو داراي ترمزي هيدروليك در قسمت جلو و البته كنترل آن نيز بسيار آسان است.
نكته بسيار جالب كه اين خودرو را از ديگر خودروها متمايز كرد سيستم wireless و چيزي شبيه به GPS و يا شايد حتي بتوان گفت بهتر از آن به نام
مودم GPRS استفاده مي كند كه از طريق آن مي توان با استفاده از صفحه نمايشي كه در جلوي داشبورد آن نصب شده است به اينترنت دسترسي داشت و يا حتي موزيك هاي MP3 را شنيد. چتان ماي ني مرد شماره ۲ شركت ريوا مي گويد ما در حال رفتن به سمت پله هاي بالاتر تكنولوژي هستيم؛ زيرا ما نوع جديدي از
تكنولوژي((ElectriealVehicleEV راارائه كرده ايم.
ما در آن واحد ۳ موفقيت بزرگ داشته ايم. به نمايش گذاشتن توانايي هند، جلوگيري از آلودگي و حل مشكل ترافيك.
كاپيل سيبال، معاون اتحاديه علوم و تكنولوژي اروپا (كه مقر آن در موناكو است) مي گويد: ريوا مفهوم خودرو را تغيير داده است اين خودروي واقعاً شگفت انگيزي است كه تكنولوژي در حال نوسان خودروهاي برقي را ارتقا داده است. زيرا تمامي معايب خودروهاي از اين دست را كه قبلاً ساخته شده بودند برطرف كرده است. در دنيايي كه همواره جمعيت در حال افزايش است و آلودگي در شهرهاي مختلف دنيا پيوسته افزايش مي يابد، اين بايد براي ما مهم باشد و حمايت كنيم و قبول نماييم تكنولوژي EV را.
آقاي ديليپ چابريا طراح ريوا مي گويد: ما بازار را از ديد جوانان نگاه كرديم و با پشتكار و جسارت خودروي شيك و خوشتراش براي فردايي بهتر ساخته ايم.
ويناي دشپاند رئيس و مدير اجرايي شركت Encore Software مي گويد كار گذاشتن سيستم يكپارچه در خودروهاي برقي شايد براي اولين بار باشد كه در دنيا انجام مي شود و ما اين كار را كرديم و درواقع ما از داشبورد اين خودرو نهايت استفاده را كرديم.

ديسكاوري  به زمين نشست
004467.jpg
گروه دانش _ علي اصغر محمدي: پس از ساعت ها دلهره و نگراني، عصر ديروز (ساعت
۴۰/۱۶ به وقت تهران) فضاپيماي ديسكاوري بعد از سفري دو هفته اي در پايگاه هوايي ادواردز كاليفرنيا به زمين نشست. اين فضاپيما در سفر دو هفته اي خود ۲۱۹ بار به دور كره زمين چرخيد.
اين در حالي است كه فرود اين فضاپيما بارها به تعويق افتاده بود.اين خبر در حالي اعلام شد كه همه مقدمات براي فرود فضاپيماي ديسكاوري از روز دوشنبه آماده شده بود، شرايط نامساعد جوي مانع از به زمين نشستن ديسكاوري طبق برنامه ريزي هاي سازمان فضايي آمريكا (ناسا) شد.
ناسا پيشتر در اين رابطه قول داده بود كه اين فضا پيما را روز سه شنبه به وقت محلي در فلوريدا، كاليفرنيا و يا حتي نيومكزيكو به زمين بنشاند كه نهايتا روز چهارشنبه به وقت محلي موفق به اين كار شد.
يادآور مي شود ديسكاوري به هنگام پرتاب، دچار مشكل شد و كارشناسان گفتند مشكل پيش آمده (سراميك هاي ضدحرارتي) در روي بال فضاپيما ممكن است هنگام بازگشت آن به زمين در جو موجب حادثه شود.

دو نرم افزار جديد از ماكرومديا
گروه انفورماتيك: شركت ماكرومديا، توليدكننده نرم افزارهاي گرافيكي نسخه جديدي از محصول گرافيك ماكرومديا استوديو خود را منتشر كرد.
طبق گفته مقامات اين شركت نسخه جديد اين نرم افزار به كاربران قابليت انجام كارهاي گرافيكي و عمليات ويدئويي حرفه اي و همچنين طراحي صفحات وب و امكان طراحي و ايجاد تعامل دو سويه در برنامه هاي كاربردي آنلاين و مديريت تماس ها را مي دهد.
همچنين اين شركت نسخه آزمايشي فلاش ۸ را نيز همزمان با اين برنامه ارائه كرده است.

تاريخچه ويروس هاي رايانه اي
گروه انفورماتيك - محمدتقي رسولي: ويروس ها خيلي زودتر از آنچه ممكن است شما بتوانيد تصور كنيد وجود داشته اند، تاريخچه پيدايش آنها در اين مقاله مورد بررسي قرار مي گيرد.
۱۹۸۶ :درسال ۱۹۸۶ اولين ويروس رايانه هاي شخصي ايجاد شد. اين ويروس ها Brain نام داشتند و در كشور پاكستان نوشته شده بود. ويروس Brain يك ويروس Boot-sector بود به اين معني كه اين ويروس فقط ۳۶۰ كيلو بايت از ركوردهاي Boot ديسك ها را  آلوده مي كرد.
۱۹۸۷:در نوابر سال ۱۹۸۷ ويروس Lehigh در دانشگاه  لهاي در آمريكا كشف شد. اين ويروس اولين آلوده كننده فايل هاي مستقر در حافظه بود و اين ويروس به فايل هاي اجرايي حمله مي كرد. هنگامي كه فايل ها باز مي شدند اين ويروس آنها را تحت كنترل مي گرفت. ويروس Lehigh به فايل هاي Command.com حمله مي كرد. هنگامي كه فايل ها اجرا مي شوند (معمولاً به وسيله راه اندازي با يك ديسك آلوده) ويروس در حافظه مستقر مي شد.
در دسامبر همان سال ويروس Jerusalem در دانشگاه هبروو رژيم اشغالگر قدس پديدار شد. اين ويروس يك آلوده كننده فايل هاي حافظه هاي مستقر بود. اولين ويروسي كه داراي يك Bug بود و آن Bug باعث آلودگي دوباره برنامه هاي آلوده بود.
۱۹۸۸: در مارس ،۸۸ اولين Anti-virus نوشته شد كه براي پيدا كردن و از بين بردن ويروس Brain و مصون نمودن حافظه هاي جانبي در مقابل آلودگي Brain طراحي شده بود.ويروس Cascade در آلمان پيدا شد. آنها اولين ويروس هاي پنهان بودند يعني رمزي داشتند كه نه قابل تغيير بود و نه قابل از بين بردن.
در اين سال انتشار خبرها در مورد ويروس ها شروع شد. مجله هاي fortune، Newsweek، Bussiness Week، Time، PC Magazine در اين راه پيش قدم بودند.
۱۹۸۹: در ۱۷ سپتامبر ۱۹۸۹ واشنگتن پست گزارش از ويروس رايانه اي داد كه زندگي را تخريب خواهد كرد، در روز جمعه ۱۳ منتشر مي شود. اين ويروس Data Crime ناميده شد و به خاطر پخش محدود آن بسيار زود از بين رفت.
ويروس ديگري كه Dark Avenger ناميده مي شد دنياي ديگري را معرفي مي كرد. به گونه اي طراحي شده بود كه سيستم را كند مي كرد. به همين دليل در آغاز زياد به چشم نمي آمد ولي به مرور زمان اثرات مخرب خود را نشان مي داد.
در اكتبر همان سال ويروس Frodo به وجود آمد. اين ويروس بدون وقفه اجرا مي شد و براي خراب كردن ديسك سخت طراحي شده بود. اين ويروس بعد از ۲۲ سپتامبر هر سال اجرا مي شد.
۱۹۹۰: در اين سال، تعداد زيادي از anti virus ها معرفي شدند. تعدادي از آنها شامل: ِDigital Dispatch، McAfee، IBM IRIS بودند.
در اين سال همچنين مشخصات مشترك ويروس ها آشكار شد كه شامل Polymorphism (قابليت رمز گذاري ويروس ها)، Armoring(اين قابليت براي جلوگيري از جستجوي آنتي ويروس  و پنهان كرن ويروس ها مي باشد)،  Multi partite (كه هم برنامه ها و هم سكتورهاي راه انداز را مي توانست آلوده كند.)
۱۹۹۱:در اين سال شركت (سيمانتك) نرم افزار آنتي ويروس نور تن را به بازار ارائه كرد.در آوريل همان سال ويروس Tequila كشف شد و اين ويروس مخفي بود و چند شكل و بخش مختلف داشت.
۱۹۹۲: در مارس سال ۱۹۹۲ رسانه Mayhem ويروس Michael Angelo را معرفي كرد. در اين سال فروش نرم افزار ضد ويروس بسيار رونق گرفت.
۱۹۹۳: ويروس Satan Bug اطراف واشنگتن ديسي پيدا شد. صنعتي آنتي ويروس به FBI كمك كرد نويسنده ويروس را كه يك نوجوان بود، پيدا كند.
Cruncher به عنوان يك ويروس خوب و مثبت طراحي شده بود زيرا آلودگي برنامه ها را كم مي كرد و به كاربران رايانه فضاهاي خالي بيشتري مي داد.
۱۹۹۴: يك ويروس به نام Kaos4 با يك عكس و متن فرستاده مي شد. اين ويروس مانند يك نوشته بود كه به وسيله كاربران رايانه دانلود مي شد و باعث آلودگي مي شد.ويروس ديگري به نام Pathogen در انگلستان به وجود آمد كه براي پيدا كردن نويسنده اين ويروس يكان جرم اسكاتلنديارد پيگير شد و پس از دستگيري او را محكوم كرد.
۱۹۹۵:پس از به وجود آمدن ويندوز ۹۵ شركت هاي ضد ويروس از اينكه كسي ديگر نيازي به آنها نداشته باشد، نگران بودند؛ زيرا بيشتر ويروس هاي رايج ويروس هاي راه انداز بودند كه در Dos اثر داشتند و در ويندوزها اثري نداشتند. اما بعداً در ۱۹۹۵ ويروس هاي بزرگتري ايجاد شد. اين ويروس ها در MS-word اثر گذار بودند و صنعت ضد ويروس كه كساد شده بود دوباره شروع به كار كرد.
۱۹۹۶ :Concept كه يك ويروس ماكرويي بود به شكل رايج ترين و عادي ترين ويروس در جهان معرفي شد.Boza كه يك ويروس ضعيف بود به عنوان اولين ويروس كه براي ويندوز ۹۵ طراحي شده است، مطرح شد.
Laroux اولين ويروس مربوط به Excel بود كه ايجاد شد.
۱۹۹۹ :Melissa ويروس ماكرويي بود كه Microsoft Word را آلوده مي كرد و با استفاده از Microsoft Outlook  به رايانه هاي ديگر سرايت مي كرد.
۲۰۰۰:در اين سال I Love you virus در جهان به وجود آمد. اين ويروس به وسيله «اي ميل»  ها گسترش پيدا مي كرد و به صورت اتوماتيك به نشاني اي ميل ها در Address Book فرستاده مي شد.
۲۰۰۱ به بعد:از سال ۲۰۰۱ به بعد نيز انواع و اقسام ويروس هاي مختلف منتشر
شد كه از معروف ترين و مخرب ترين آنها مي توان به ويروس هاي:
Sasser, Abbas, One Half, Blaster, Worm Blaster, Nimda, Flip, Worm

گوشي تلفن همراه مجهز به واكمن
يك شركت سازنده گوشي هاي تلفن همراه، گوشي جديدي را طراحي كرده است كه مجهز به واكمن است. اين گوشي ها داراي سيستم پخش صداي استريو و داراي ظرفيت حافظه اي معادل ۲۵۶ مگا بايت هستند؛ به طوري كه اين گوشي ها مي توانند ۶۰ تا ۱۲۰فايل موسيقيMP3 و يا AAC را در خود ذخيره كنند.
همچنين با يك بار شارژ به مدت۳۰ساعت كار مي كنند.گوشي هاي جديد مجهز به دوربين هاي ۳/۱مگاپيكسلي هستند و كاربران مي توانند به آساني به اينترنت متصل شوند.

مكالمه با عينك آفتابي
اخيراً عينك هاي آفتابي جديدي مجهز به سيستم بلوتوث طراحي شده كه نظر كاربران تلفن همراه را به خود جلب كرده است.كاربران مي توانند بدون اينكه تلفن همراه را با خود به همراه داشته باشند براي مدتي طولاني به مكالمه بپردازند. همچنين اين كاربران مي توانند با استفاده از عينك ويژه تا ۱۰ متر از تلفن همراه خود دور شوند بدون اينكه مشكلي در ارتباط به وجود آيد.در دسته عينك نزديك به گوش، گوشي قرار گرفته است كه خود داراي دو دكمه تنظيم صداست و يك دكمه مربوط به تماسهاي ورودي و خروجي است.

دانشجويان كانادايي قاچاق نرم افزار مي كنند
گروه انفورماتيك: تحقيقات جديد نشان مي دهد كه در حدود نيمي از دانشجويان دانشگاه هاي كانادايي بدون پرداخت هزينه نرم افزارهاي آنلاين را از اينترنت دانلود مي كنند.
به گزارش ايسنا، به نقل از اتحاديه  مبارزه با قاچاق نرم افزار كانادا، ۴۳ درصد از دانشجويان مورد تحقيق به قاچاق نرم افزار اعتراف كردند.
اين تحقيق از تاريخ سوم تا سيزدهم ژوئيه از ۳ هزار دانشجوي كانادايي كه ۵۰۰ تن از آنان در رشته  كامپيوتر تحصيل مي كردند به صورت آنلاين انجام شده است.
در حالي كه ۸۷ درصد از اين دانشجويان خطر سرقت كارهاي شخصي شان را بسيار جدي  دانستند، تنها ۴۰ درصد درباره  قاچاق نرم افزار به عنوان معضلي جدي ابراز نگراني كردند. ۸۳ درصد از دانشجويان رشته  كامپيوتر نيز نگران  سرقت  كارهاي شخصي شان هستند.
۶۴ درصد دانشجويان كامپيوتر قادرند بدون هزينه نرم افزار تجاري را از اينترنت دانلود كنند كه در مقايسه، اين ميزان در دانشجويان رشته هاي ديگر ۴۶ درصد است.
در حالي كه ۷۲ درصد از دانشجويان معتقدند كه قاچاق نرم افزار عملي غيراخلاقي است، تنها ۱۶ درصد اين عمل را فعاليت غيرقانوني درخور مجازات، توصيف كرده اند.

افزايش  جرائم  اينترنتي  در كره  جنوبي
واحد مركزي خبر: جرائم  اينترنتي  و استفاده هاي  نادرست  و غيرقانوني  از رايانه  در كره  جنوبي  به  صورت  نگران  كننده اي  افزايش  يافته  است .
به  گزارش  روزنامه تايمز كره  جنوبي ، پليس  كره  جنوبي  روز گذشته  در گزارش  مفصلي  اعلام  كرد جرائم  اينترنتي  و سوء استفاده هاي  رايانه اي  در اين  كشور در مقايسه  با سالهاي  گذشته  سيزده  برابر شده  است.
پليس  كره  جنوبي  اظهار داشت  كه  جرائم  اينترنتي  نسبت  به  سال  گذشته  ميلادي  شصت  درصد افزايش يافته  و پليس  پيوسته  در حال  دريافت  گزارش از سوءاستفاده  رايانه اي  در بخش  كارتهاي  اعتباري ، حسابهاي  بانكي  و اطلاعات  مالي  افراد است.
پليس  كره  جنوبي  مي گويد: هم اكنون  بيش  از بيست  هزار پرونده  از نوع  جرائم  اينترنتي  و رايانه اي  در اداره  پليس  بررسي  مي شود.

دوربينهاي عكاسي غيرديجيتالي ۳۵ميليمتري
از رده خارج مي شوند
لندن - ايرنا: يك شركت انگليسي روز دوشنبه اعلام كرد فروش دوربينهاي عكاسي غير ديجيتالي ۳۵ميليمتري را متوقف مي كند.
مدير بازاريابي اين شركت علت اين تصميم را عمومي شدن دوربينهاي عكاسي ديجيتالي اعلام كرد.
«بريان مگرات» گفت ديگر مشتريان تمايلي به خريد دوربينهاي عكاسي غيرديجيتالي ندارند و ميزان فروش اين نوع دوربينها به پايين ترين حد خود در حال حاضر رسيده است. به گفته وي در حال حاضر در مقابل هر ۱۵دستگاه دوربين عكاسي ديجيتالي تنها يك دستگاه دوربينهاي غيرديجيتالي ۳۵ميليمتري به فروش مي رسد. اين در حالي است كه سال گذشته در برابر هر پنج دستگاه دوربين ديجيتالي يك دستگاه دوربين غيرديجيتالي به فروش مي رفت.
اين شركت كه حدود ۷۰سال پيش فعاليت رسمي خود را به عنوان استوديوي عكاسي در انگليس آغاز كرد بعدا با فروش دوربين هاي عكاسي ۳۵ ميليمتري به فروشگاه زنجيره اي عرضه لوازم عكاسي تبديل شد.
اوج فروش دوربين هاي غيرديجيتالي ۳۵ميليمتري در انگليس سال ۱۹۸۹بود كه اين شركت در آن سال دو ميليون و ۹۰۰هزار دستگاه از اين نوع دوربين ها را به فروش رساند.

سرطان  ريه  خطرناك  ترين  سرطان  به  شمار مي  آيد
پزشكان  مي گويند با وجود پيشرفت  هايي  كه  در تشخيص  و درمان  قطعي  سرطان  ريه  وجود دارد، اما اين  سرطان  همچنان  خطرناكترين  و گسترده ترين  نوع  سرطان  به  شمار مي  آيد و درماني  قطعي  براي  آن  وجود ندارد.
به  گزارش  شبكه  تلويزيوني  سي  ان  ان، هم  اينك  بيش  از صد و هفتاد هزار آمريكايي  به  اين  سرطان  مبتلا هستند و شيوه هاي  درماني  فعلي  فقط  قادرند مقاومت  بدن  را در برابر پيشرفت  آن  كمي  افزايش  دهند ولي  به هر حال  بيمار بايد تسليم  بيماري  شود.
بررسي  پنج  ساله  ميزان  رشد سرطان  ريه  در آمريكا نشان  مي  دهد كه  ميزان  مبتلايان  به اين  بيماري  در پنج  سال  گذشته  حدود پانزده  درصد افزايش  داشته  است  و شايع  ترين  نوع  سرطان  نيز به  شمار مي  آيد.
همچنين  بررسي ها نشان  مي  دهد ۲/۱ ميليون نفر هر سال  به  علت  ابتلا به  اين  بيماري  تحت  درمان  قرار مي گيرند كه  نود درصد علت  ابتلا به  سرطان  ريه  استفاده  از مواد دخاني  است  كه  سيگار در بين  اين  مواد، اصلي  ترين  عامل  به  شمار مي  آيد.
به  گفته  پزشكان  مصرف  سيگار حتي  پس  از ترك  نيز ممكن  است خطر ابتلا به  اين  سرطان  را افزايش  دهد به  شكلي  كه  بررسي  آماري  اين  بيماري  در امريكا نشان مي  دهد نيمي  از مبتلايان  پيشتر سيگاري  بودند و با آتش  زدن  حتي  يك  نخ  سيگار خطر ابتلا به  سرطان  ريه  در آينده  افزايش  مي يابد.
پزشكان  برنامه هاي  ترك  سيگار را براي  پيشگيري  از گسترش اين  بيماري كشنده  به  ويژه  در كشورهايي  مثل  چين  كه  ۲۵درصد جمعيت  ۲/۱ميليارد نفري  آن  سيگاري  هستند بسيار موثر مي دانند.

AOL وارد بازار تلفن هاي همراه مي شود
موج: شركت AOL، بزرگترين شركت ارائه دهنده خدمات اينترنتي، اعلام كرد شركت تكنولوژي بي سيم Wildseed را خريداري مي كند.
اقدام شركت AOL در راستاي پيدا كردن راهي براي توسعه خدمات اين شركت و عرضه آن به صورت مجاني با آدرس اينترنتي AOL.com صورت مي پذيرد.
شركت Wildseed به واسطه دسترسي به SmartSkin از شهرت زيادي برخوردار است.
اين سرويس از سوي كاربران براي خصوصي سازي و طبقه بندي تلفن هاي همراه خود مورد استفاده قرار مي گيرد. تكنولوژي Wildseed بر روي سيستم لينوكس كار مي كند و مديريت قطعات ارتباط از راه دور، بازيها و بازنواخت چندرسانه اي را حمايت مي كند.
جان مك كلني، رئيس تكنولوژي هاي شركت AOL در اين باره گفت: «داده ها و تكنولوژي هاي وابسته به تلفن همراه هم اكنون به شدت مورد استفاده كاربران قرار مي گيرند و هر روز رشد بسيار زيادي را در اين راستا شاهد هستيم.»
سخنگوي AOL، گفت: «در راستاي افزايش توانايي هاي خود در زمينه تكنولوژي هاي بي سيم كار خود را از ناحيه خوبي آغاز كرده ايم تا وارد جهان تلفن هاي همراه شويم.
ما در آينده در زمينه پيام هاي كوتاه و ايميل براي تلفن هاي همراه بسيار موفق خواهيم بود و ارائه دهندگان را دنبال خواهيم كرد.»

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |