پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۱ - Aug 11, 2005
آغاز احداث باغ-موزه قصر
004647.jpg
004614.jpg
زندان قصر پس از سال ها تغيير كاربري مي يابد و با تمام خاطرات و رخدادهايش به باغ - موزه تبديل مي شود.
در روزگاري نه چندان دور، زندان قصر كه در حاشيه شهر ساخته شده بود، با توسعه شتاب گونه در بافت مسكوني قرار گرفت و از اين رو به يك معضل شهري تبديل شد.
شهرداري تهران با تخصيص اعتباري بالغ بر ۲۰ ميليارد تومان، اراضي اين زندان قديمي را به تملك درآورد و زندان قصر به حاشيه شهر منتقل شد. مقرر شده است ابنيه تاريخي زندان قصر به عنوان اثر تاريخي حفظ شود تا سندي براي نسل هاي آينده باشد. پيش بيني مي شود با تبديل زندان قصر به باغ - موزه، بخشي از سرانه هاي خدمات شهري در اين منطقه از شهر افزايش يابد .
شهردار منطقه  ۷ تهران  از بازسازي  زندان  قصر سابق  به صورت  باغ  - موزه خبر داد.
حسين  صادقي  افزود: اين  زندان  با حفظ فضاهاي  تاريخي  در كاربري  جديد خود به  باغ  - موزه  تبديل  مي شود.
وي  به  ارزش  تاريخي  زندان  قصر براي  كشور اشاره  كرد و اظهارداشت : پس  ازتوافقات  صورت  گرفته  با ميراث  فرهنگي  و انجام  جلسات  مختلف  تصميم  بر تخريب فضاهاي  مازاد گرفته  شد.
به  گفته  وي ، بسياري  ازمردان  بزرگ  انقلاب  اسلامي ايران  در سال هاي  پيش  ازپيروزي  انقلاب ، در فضاي  اين  زندان  شكنجه هاي  سختي  را متحمل  شدند كه  حفظ ياد و نام  آنان  جزو طراحي  فضاي  محيط جديد زندان  است .
صادقي  تصريح  كرد: تخريب  اين  بناها سبب  دفن  شدن  خاطرات  زجركشيدگان روزهاي  سياه  زندان هاي  سياسي  مي شود، كه  با توافق  كميته  راهبردي  زندان  قصر تصميم  بر حفظ بخشي  از آنها گرفته  شد.
شهردار منطقه  ۷ تهران ادامه  داد: از سال  گذشته  با مساعدت  شورا و طبق بودجه  اختصاص  داده  شده  براي  جابه جايي  زندان  قصر مجموعه  كامل  اين  زندان تخليه  و تحويل  شهرداري  شد.وي  به  عمليات  اجرايي  فاز يك  طرح  به  موزه  تا دو ماه  آينده  اشاره  كرد وافزود: طراحي  مقدماتي  آن انجام  و به  زودي  عملياتي  خواهد شد.
به  گفته  وي ، جمع  شدن  اين  افراد زجركشيده  و اعلام  نظر آنان  درمورد حفظ بخشي  از بناهاي  زندان  از موثرترين  كارها در اين  زمينه  بود.
شهردار منطقه  ۷ تهران  خاطرنشان  كرد: تصميمات  متخذه  سبب  شده  كه  قسمتي از زندان  قصر به  عنوان  باغ  ايراني  و موزه  براي  حفظ تاريخ  سياسي  و انقلابي طراحي  شود.
وي  افزود: كساني  كه  سابقه  بازسازي  موزه  عبرت  ايران  را دارند، كارطراحي  اين  قسمت  را نيز بر عهده  گرفته اند.
وي  همچنين  از مقاوم سازي  بناهاي  تاريخي  اين  زندان  در مقابل  زلزله  خبرداد و تصريح  كرد: اين  ابنيه  تاريخي  بايد در برابر زلزله  مقاوم سازي  شود واين  نيازمند هزينه  بالايي  است .
صادقي  افزود: ايجاد يك  فضاي  فرهنگي  - ورزشي  از ديگر برنامه هاي  اين شهرداري  براي  زندان  قصر است  تا سرانه  فضاي  سبز شهرداري  اين  منطقه  كه فقيرترين  منطقه  پايتخت  بشمار مي رود، افزايش  يابد.
وي  افزود: فراهم آوردن  امكانات  ورزشي  و فرهنگي  در اين  مكان  موجب  ايجادشادي  در ميان  اهالي  اين  منطقه  خواهد شد.
شهردارمنطقه  ۷ تهران  گفت : اعتبارات  مورد نياز اين  طرح  ازسوي  شهرداري تهران  تامين  خواهد شد.
به  گفته  وي ،  مجموعه  ۱۲ هزار هكتاري  زندان  قصر با اعتباري  بالغ  بر۱۲۰ ميلياردريال  خريداري  شده  كه  به صورت  كامل  براي  استفاده  بهينه  شهروندان در اختيار آنان  قرار خواهد گرفت .
صادقي  گفت : هتل  هجرت  در زير گذر پل  سيد خندان  چهره  شهري  را بسيارناموزون  كرده  و مخابرات  بايد آن را تخريب  كند.
به  گفته  وي ، با مخابرات  استان  تهران  به  نتيجه  رسيده  و اگر آنها تمايل داشته  باشند زمين  از آنها خريداري  خواهد شد و يا به  عوض  آن زميني  ديگربه  همان  ارزش  در منطقه  ديگري  از شهر به  مخابرات  داده  خواهد شد.
زندان  قصر تهران  در دوره  قاجاريه  احداث  شد و مردان  بزرگي  همچون  آيت الله  طالقاني  و شهيد مدني  با سپري  كردن  روزهاي  سخت  در اين  زندان ، هويت تاريخي  به  آن بخشيدند.
محل  جديد زندان  قصر در زمين  خريداري  شده  از بنياد مستضعفان  به  مساحت ۶۰۰ هكتار در حسن آباد استان  قم  و طبق  استانداردهاي  جهاني  بنا شده  است .

عضو شوراي شهر تهران:
انتخاب شهردار تهران در هفته آينده قطعي است
به احتمال زياد شهردار جديد از بين اعضاي شوراي شهر تهران نخواهد بود. عضو كميسيون عمران و شهرسازي شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به جلسه بعدازظهر روز گذشته و نتايج آن، گفت: شورا تا حدودي به اين نتيجه رسيده كه شهردار جديد از بين اعضاي شوراي شهر نباشد.
دكتر حمزه شكيب در عين حال اين موضوع را قطعي ندانست و تصريح كرد: همه چيز به هفته آينده موكول شد.وي درخصوص اينكه شوراي شهر از ۶ نامزد مورد بررسي چه تعداد را حذف كرده يا پذيرفته است، هيچگونه توضيحي نداد و اذعان داشت كه انتخاب شهردار جديد قطعا طي هفته آينده صورت خواهد گرفت.

نگاه
004611.jpg
فريد مرتضوي
ايران فعاليتهاي هسته اي خود را آغاز كرد

نمايشگاه مارهاي زنده
004623.jpg
نمايشگاهي از مارهاي سمي و غيرسمي زنده ايران به همراه گونه هاي ديگر از خزندگان در فرهنگسراي جوان برپا شده است.
اين نمايشگاه كه شامل مارها ي سمي و غيرسمي استان يزد مي باشد، جوانان را با چگونگي زيست گونه هاي مختلف خزندگاني چون مارهاي سمي، غيرسمي(افعي ها، كبرا، مارهاي دريايي و...) آشنا مي كند.
جوانان و علاقمندان در اين نمايشگاه علاوه بر كسب اطلاعاتي در مورد چگونگي تشخيص گزش مارهاي سمي از غيرسمي از روي آثار دندان، كمك هاي اوليه در مارگزيدگي و نشانه هاي مسموميت از روي علائم ظاهري بدن مي توانند مارهاي زنده به نمايش گذاشته را نيز مشاهده كنند.

تاكسيراني تهران ۱۶ هزار راننده كم دارد
004620.jpg
ايسنا: مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران با بيان اين كه بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل پايتخت به ۷۵ هزار تاكسي نياز دارد، گفت: براي دستيابي به اين رقم تنها به ۱۶ هزار راننده ديگر نياز داريم.
وي افزود: فعاليت مسافربرهاي شخصي موجب تضييع حقوق رانندگان تاكسي شده به طوري كه آنها براي كسب معاش خويش بايد بيشتر از حد معمول كار كنند.وي افزود: مسافربرهاي شخصي بايد هر چه سريعتر تا قبل از تكميل ظرفيت ناوگان تاكسيراني براي عضويت به سازمان مراجعه كنند چرا كه با تكميل ۱۶ هزار راننده ديگر اين سازمان هيچ فردي را نخواهد پذيرفت.

آتش سوزي خودروها
004617.jpg
خبرگزاري مهر: در ۴۵ روز اخير و به طور متوسط روزانه ۶ خودرو گرفتار حريق شده اند كه بر اساس اظهارات معاون عملياتي سازمان آتش نشاني تهران، آمار آتش سوزي در خودروها به بيش از استاندارد جهاني رسيده است.
مهندس محمد سميعي گفت: از اولين روز فصل تابستان تا نيمه مرداد ماه شمار آتش سوزي در خودروها به بيش از ۲۶۴ مورد رسيده است كه افزايش تعداد حريق بيانگر خروج آمارها فراتر از مرز استاندارد جهاني است.وي افزود: بسياري از آتش سوزي ها به علت نشت بنزين و نقص فني خودروها رخ مي دهد كه شهروندان با تجهيز خودرو به اصول ايمني و كپسول اطفاي حريق مي توانند از صدمات احتمالي بروز حريق و يا انفجار باك خودرو ممانعت به عمل آورند.

وزير مسكن و شهرسازي: تمام ايرانيان تا ۴ سال ديگر صاحب خانه مي شوند
۱۰۰ هزار واحد مسكوني اجاره به شرط تمليك در دست ساخت است
ايسنا: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده، در انتهاي برنامه چهارم توسعه كشور تمام ايرانيان صاحب خانه خواهند شد.
علي عبدالعلي زاده وزير مسكن و شهرسازي در مراسم بهره برداري از چند پروژه عمران شهري در مشهد افزود: «براي تحقق اين مهم با توجه به ظرفيت ها و پتانسيل هاي ساخت مسكن، هر سال يك ميليون واحد مسكوني در كشور ساخته مي شود.»
وي تصريح كرد: «پايداري ساختمان ها در برابر زلزله در برنامه چهارم توسعه در اولويت سياست راهبردي وزارت مسكن و شهرسازي قرار گرفته است.»
عبدالعلي زاده به پروژه هاي ساخت واحدهاي اجاره به شرط تمليك اشاره كرد و گفت: «در حال حاضر براي ساخت اين نوع مسكن، دولت هيچ منبع ويژه اي از بودجه عمومي به اين طرح اختصاص نمي دهد.»
او ساخت مسكن اجاره به شرط تمليك را به نفع بخش مسكن و شهرسازي دانست و تصريح كرد: «زمين هاي مناسب براي ساخت مسكن ارزان قيمت در شهرهاي كشور يك فرصت ملي را براي دولت در ارتقا ي بخش مسكن به وجود مي آورد.»
وزير مسكن و شهرسازي زوج هاي جوان، زنان سرپرست خانوار و گروه هاي ويژه را گروه هاي هدف بهره بردار از پروژه هاي مسكوني اجاره به شرط تمليك دانست و افزود: «ساختمان هاي اجاره به شرط تمليك سيماي مطلوبي به شهرهاي كشور بخشيده است چراكه اين واحدها بر اساس معماري اسلامي و شهرسازي ساخته مي شود.»
وي تصريح كرد: «در حال حاضر ۱۰۰ هزار واحد مسكوني اجاره به شرط تمليك در شهرهاي كشور در دست اجرا است.»

فاز دوم طرح تفكيك زباله در منطقه ۱۳ تهران
004605.jpg
گروه شهري: معاون خدمات شهري شهرداري تهران از اجراي طرح تفكيك زباله و نصب مخازن زباله در حاشيه معابر پرتردد شرق تهران خبر داد.
مهندس پيمان پورنصر درباره طرح تفكيك زباله از مبدا و دامنه فراگيري آن در سطح اين منطقه گفت: اين طرح اكنون در ۹۵ درصد از سطح منطقه ۱۳ در دست اجراست كه برمبناي آن روزانه ۱۱ تن زباله خشك جمع آوري و با فرآوري لازم به چرخه مصرف بازمي گردد. وي از نصب و راه اندازي جداسازي سطل هاي زباله خشك و تر در سطح منطقه خبر داد و گفت: براساس ضوابط و معيارهاي شهرداري تهران منطقه ۱۳ مقام نخست را در طرح ملي تفكيك زباله كسب كرده و همين امر مسئوليت ما را در اين حوزه سنگين تر ساخته است تا جايي كه اكنون آموزش و پرورش و مدارس سطح منطقه به كمك اين طرح آمده اند و پيش بيني مي شود با آغاز به كار مدارس، طرح تفكيك زباله خشك و تر يك گام پيشتر رود و ما در ابتداي مهر امسال زباله هاي خشك را نيز جداسازي و وارد گردونه مصرف سازيم.
پورنصر همكاري و تعامل مردم را در اين زمينه مطلوب توصيف كرد و گفت: همكاري و همراهي شهروندان در اين طرح به مرحله اي رسيده است كه به محض اندكي تأخير در جمع آوري زباله خشك تماس و پيگيري آنها موجب مي شود در اسرع وقت نسبت به جمع آوري آن اقدام كنيم.

تور مزدوجين فرزندان بازنشسته شهرداري
004608.jpg
براي نخستين بار فرزندان بازنشستگان و موظفين شهرداري تهران از تورهاي ويژه مزدوجين بهره مند مي شوند.
مهندس سعيد عاصمي مدير عامل سازمان بازنشستگي شهرداري تهران با بيان اين مطلب گفت: اين سازمان علاوه بر تورهاي زيارتي و سياحتي داخل كشور، تور زيارتي سياحتي سوريه و تورهاي يكروزه، تور ويژه مزدوجين را نيز برقرار نموده است. وي هدف از برقراري اين تورها را غني سازي اوقات فراغت، ارتقاي روحيه، ايجاد رفاه و همچنين سرافرازي بازنشستگان و موظفين در بين خانواده ها عنوان كرد.
وي افزود: عروس ها و دامادها به دلخواه از تورهاي مشهد مقدس، جزيره كيش، شيراز و اصفهان استفاده مي كنند و در قالب گروه هاي ۴۰ نفري اعزام مي شوند.
مديرعامل سازمان بازنشستگي شهرداري تهران در ادامه اظهار داشت: مدت تورها ۳ شب و ۴ روز، با تأمين بليت هواپيماي رفت و برگشت، اقامت در هتل هاي ممتاز و با برخورداري از خدمات ويژه مي باشد.

نمايش هاي ميداني با موضوع ايدز
و هپاتيت در تابستان ۸۴ اجرا مي شود
ايلنا: فرهنگسراي سلامت، تابستان امسال نيز همچون سال  هاي گذشته با اجراي برنامه  هاي نمايشي ميداني و خياباني شاد و آموزنده تفريحي، هنري و فرهنگي در سطح شهر تهران، ميزبان علاقه  مندان خواهد بود.
مدير روابط عمومي فرهنگسراي سلامت، افزود: در همين راستا، گروه  هاي نمايشي متشكل از نوجوانان و جوانان علاقه  مند به كار نمايش، تشكيل شده و در اين محل با شركت در كلاس  هاي آموزشي و ارائه آموزش  هاي لازم، خود را براي اجراي برنامه  هاي نمايشي ميداني و خياباني كه از شهريور ماه امسال در سطح شهر به اجرا درمي  آيد، آماده مي  كنند كه اجراي نمايش  هايي با موضوع ايدز و هپاتيت از جمله اين برنامه  ها است.
وي به ساير برنامه  هاي فرهنگسراي سلامت در تابستان امسال اشاره كرد و گفت: برگزاري كارگاه  هاي نمايشنامه  خواني، برگزاري جشنواره سلامت شهرتهران، برپايي ۱۰ همايش علمي براي گسترش و تقويت مهارت  هاي زندگي، برپايي نمايشگاه  هايي از دستاوردهاي افراد معلول، برگزاري همايش بزرگ تجليل از پزشكان نمونه و ده  ها برنامه متنوع ديگر، تابستان امسال به همت فرهنگسراي سلامت در حال برگزاري بوده و يا در مدت باقي  مانده به اجرا درخواهد آمد.

جاده كرج- چالوس با تلاش تشكلهاي زيست
محيطي پاكسازي شد
رئيس  اداره  محيط زيست  شهرستان  كرج  گفت : به منظور جلوگيري  از تخريب محيط زيست  جاده  كرج  - چالوس  طرح  پاكسازي  اين  جاده  با تلاش  تشكلهاي  زيست محيطي  به  اجرا درآمد.
نوذر حق شناس  ديروز  در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين  طرح ، دوستداران  طبيعت  با حضور در مناطق  گردشگري  اين  جاده  علاوه  بر آموزش  نحوه  نگهداري  منابع  طبيعي  به  شهروندان ، جاده  چالوس  را از وجود يك تن  زباله  پاكسازي  كردند.
وي  تصريح  كرد: تبيين  آثار مخرب  انباشت  زباله  در طبيعت  و نقش  سازنده توجه  شهروندان  به  مسائل  زيست محيطي  در كاهش  معضلات  از ديگرمواردي  است  كه توسط حاميان  فضاي  سبز مورد توجه  قرار گرفته است .
حق  شناس ، كمبود سطلهاي  زباله  را از مهمترين  دلايل  بروز مشكلات  زيست محيطي  و انباشت  زباله  در اين  جاده  دانست .
وي  اظهار داشت : هم  اكنون  سه  تشكل  زيست  محيطي  در اين  شهرستان  در زمينه حمايت  و دفاع  از حقوق  زيست  محيطي  فعاليت  دارند.
رئيس  اداره  حفاظت  محيط زيست  كرج  خاطرنشان  كرد: همچنين  پيگيريهاي اداري  براي  تعطيلي  هشت  واحد آلاينده  در شهرك  صنعتي  اشتهارد كرج  با توجه  به افزايش  حجم  شكايات  مردمي از مهمترين  برنامه هاي  در دست  اقدام  اين  اداره به  منظور كاهش  آلودگيهاي  زيست  محيطي  است .

۵۰ ميليارد ريال براي تجهيز شهرداري هاي
كشور اختصاص يافت
ايرنا: معاون  وزير كشور و رئيس  سازمان  شهرداريها و دهياريها گفت : امسال  ۵۰ميليارد ريال  براي  تجهيز نرم افزاري  شهرداريهاي  كشور اختصاص  يافته  است .
محمدحسين  مقيمي  ديروز   در همايش  شهرداري  الكترونيكي  در كرمان  گفت : پارسال  نيز ۲۵ ميليارد ريال  براي  تجهيز بخش  سخت افزاري  شهرداريهاي كشور هزينه  شد.وي  با اشاره  به  اهميت  روزافزون  شهرداري  الكترونيكي  گفت : مرحله  تهيه  سخت افزار را پشت  سر گذاشته ايم  و اكنون  به مباحث  نرم افزاري  اين عرصه  مي پردازيم .
وي افزود: فرهنگ  مكانيزاسيون  در دستگاههاي  دولتي  و عمومي تا حدودي  نهادينه  شده  اما نبايد جزيره اي  عمل  كرد زيرا هزينه ها چند برابر مي شود.
وي  نخستين  اقدام  را تجهيز شهرداري  مركز استانها دانست  و گفت : پس  از آن  بايد با فعال  كردن  شوراي  استانها به  تجهيز ساير شهرداريها پرداخت .

تكذيب شايعه كناره گيري هاشمي از مترو
در پي انتشار شايعه كناره گيري محسن هاشمي از مديرعاملي شركت مترو، روابط عمومي شركت مترو اعلام كرد كه استعفاي وي صحت ندارد.
محسن هاشمي كماكان فعاليت خود را در سمت مديرعامل مترو ادامه مي دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس: محسن  هاشمي  در مرداد سال جاري در جهت بازگذاشتن دست سرپرست محترم شهرداري تهران و نيز شهردار آينده تهران استعفاي خود را به هيأت مديره شركت مترو ارائه كرد ولي به دليل اينكه پذيرش استعفا و تعيين جانشين وي از وظايف مجمع عمومي شركت مترو مي باشد و جلسه مجمع عمومي  تا به حال تشكيل نشده است، لذا استعفاي وي هنوز مورد قبول واقع نگرديده و او كماكان به فعاليت هاي خود در سمت رئيس هيأت مديره و مدير عامل مترو ادامه مي دهد.

احداث بزرگترين سامانه توزيع ماهي
در ميدان مركزي ميوه و تره بار تهران
خبرگزاري مهر: مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري از تصويب طرح احداث بزرگترين سامانه عرضه و توزيع ماهي و آبزيان در ميدان مركزي ميوه و تره بار شهر تهران خبرداد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس محمود صلاحي در اين باره گفت: اين طرح در آخرين نشست هيات مديره سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران به تصويب رسيده و مقرر شد درمورد جزئيات و نحوه احداث اين مركز تحقيق و بررسي بيشتري صورت بگيرد.وي در ادامه افزود: به طور معمول هرساله در يكي از بازارها و ميادين ميوه و تره بار يك مركز يا بورس انواع كالا راه اندازي مي شود كه از جمله مي توان به مراكز عمده فروشي محصولاتي مانند مرغ و تخم مرغ، ماهي، قارچ و... اشاره كرد.

وضعيت كاري متقاضيان وام ازدواج
وضعيت آماري متقاضيان وام ازدواج تا ۱۷ مردادماه ۸۴ از سوي ستاد اجرايي پيوند آسماني شهرداري تهران به شرح زير اعلام شده است:
تعداد متقاضيان كه اطلاعات آنها وارد شبكه شده است ۱۸۸۶۱۲ نفر
تعداد متقاضيان كه دعوتنامه براي آنها ارسال شده است ۱۸۱۶۹۹ نفر
تعداد مراجعه كنندگان به ستاد جهت اخذ حواله وام ۱۰۴۹۷۱ نفر
تعداد وام پرداخت شده۹۹۵۰۵ نفر

رئيس پزشكي قانوني كشور:
مراكز پزشكي قانوني همجوار شعب دادگستري
راه اندازي مي شود
مهر: رئيس پزشكي قانوني كشور گفت: سازمان پزشكي قانوني كشور با وجود محدوديت هاي اعتباري در ۳۱۰ استان مختلف كشور فعاليت دارد و در صدد راه اندازي و فعال كردن مراكز پزشكي قانوني در كنار راه اندازي هر يك از محاكم و شعب دادگستري در كشور است.
به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر، دكتر شهاب الدين صدر ديروز در جمع خبرنگاران افزود: با راه اندازي اين مراكز پزشكي قانوني، به نيازهاي مردم در زمان كمتري پاسخ داده مي شود چرا كه در اين صورت آنها مجبور نخواهند بود كه براي مراجعه به مراكز پزشكي قانوني، مسافت زيادي را طي كنند.
وي از افتتاح و راه اندازي بزرگترين مركز پزشكي قانوني در كشور خبر داد و گفت: اين مركز در خاورميانه بي نظير بوده و مي تواند تحول جدي در سازمان پزشكي قانوني در خصوص توسعه برنامه هاي آن صورت دهد. همچنين مي تواند نيازهاي اين سازمان را طي ۲۰ سال آينده پاسخگو باشد.صدر با بيان اينكه در سال گذشته ۷ هزار و ۷۷۴ كميسيون تخصصي در كشور درباره پرونده هاي ارجاع شده به اين سازمان برگزار شد كه يكي از آنها به پرونده جنجال برانگيز بيمارستاني خصوصي در تهران مربوط مي شد، گفت: در سال هاي گذشته مدت زمان پاسخ دهي كميسيون ها به مراجعات مردمي و استعلامات دستگاههاي قضايي در حدود ۶ ماه طول مي كشيد كه اين مدت در سال ۸۴ به كمتر از يك ماه و در حدود ۲۷ روز رسيده است.

شهردار منطقه ۱۳:
آب شرب پارك سرخه حصار تأمين شده است
004626.jpg
در پي مشكلات به وجود آمده بر اثر قطع آب در پارك جنگلي سرخه حصار كه اعتراض برخي از شهروندان محترم را درپي داشت، شهرداري منطقه ۱۳ در اطلاعيه اي ضمن عذرخواهي، خاطرنشان كرده است: مشكل قطع انشعاب آب شرب در خيابان گل مريم واقع در محدود پارك جنگلي سرخه حصار كه به دليل برخي ناهماهنگي ها از سوي سازمان هاي ذيربط صورت گرفته بود خوشبختانه در تاريخ ۱۶/۵/۸۴ مرتفع شده است.در اين خصوص با تلاش عوامل پيمانكار و همكاري ساير نواحي فضاي سبز و همچنين واحد خدمات موتوري سنگين در طي هفته گذشته منبع آب سرويس هاي بهداشتي توسط تانكرهاي آب رسان و به طور روزانه و طي چند نوبت براي رفاه حال شهروندان آب گيري شده اند. در اين اطلاعيه شهرداري منطقه ۱۳ ابراز اميدواري كرده است كه سازمان هاي ذيربط نيز دقت كافي را اعمال نمايند تا شهروندان عزيز تهراني با مشكلاتي از اين دست مواجه نشوند.

معاون سازمان حفاظت محيط زيست:
تصويب خروج ۲۰۰ هزار خودروي فرسوده
به نفع دولت بعدي است
خبرگزاري فارس: معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست به رغم اظهارات عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران، كه به تصويب رساندن خروج ۲۰۰ هزار خودروي فرسوده در پايان دولت خاتمي را به چالش كشاندن دولت آينده تعبير كرده بود، اين امر را به نفع دولت بعدي دانست.
يوسف حجت گفت: بر اساس برنامه چهارم توسعه سالي ۴۰۰ هزار خودروي فرسوده بايد از رده خارج شود و تصويب خروج ۲۰۰ هزار خودروي فرسوده يعني نصف ميزان اعلام شده در برنامه چهارم توسعه به نفع دولت آينده است.
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست اضافه كرد: كل خودروهاي فرسوده تا پايان برنامه ۵ ساله چهارم به ۲ ميليون دستگاه مي رسد كه بايد سالانه به طور متوسط ۴۰۰ دستگاه از رده خارج شود تا تكليف قانوني برنامه اجرا شود.
وي در پاسخ به اينكه چرا در سال گذشته فقط ۲۰هزار خودرو فرسوده از رده خارج شد اظهار داشت: سال گذشته هنوز برنامه چهارم توسعه آغاز نشده بود و ما در برنامه سوم توسعه اين كار را آغاز كرديم، اين مصوبه هم براي آذرماه سال گذشته بود و فقط طي ۲ ماه اين تعداد خودرو فرسوده از رده خارج شد علي رغم آنكه نيازمند مقدمات و هماهنگي هاي بسياري با سازمانهايي چون راهنمايي و رانندگي و گمرك بود و كار بسيار مشكل تر از حالا بود.

براساس اصل ۱۰۳ قانون اساسي:
مصوبات شوراي شهر براي تمامي سازمان ها قابل اجراست
گروه اقتصادي: عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران اعلام كرد: براساس اصل ۱۰۳ قانون اساسي مصوبات شوراي شهر تهران براي تمامي سازمان ها و اداره ها قابل اجراست.روابط عمومي شوراي اسلامي شهر تهران پيرو درج گزارش خبري قيمت مسكن با آزاد شدن ۵۰ هزار واحد مسكوني كاهش مي يابد، در مورخ يكشنبه ۱۶ مرداد به نقل از مهندس اميررضا واعظي آشتياني افزود: رقم صحيح در مصاحبه فوق اختصاص ۷۵ درصد از طرح هاي ترافيك توزيعي در تهران به سازمان ها و وزارتخانه هاي دولتي است و مصرف روزانه بنزين در تهران نيز ۱۴ ميليون ليتر است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |