پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۱ - Aug 11, 2005
ايران - عربستان در مالزي
بهترين فرصت براي مبعلي و كاظميان
تركيب اصلي برانكو براي ديدار با ژاپن
004629.jpg
جهانگير كوثري: تيم ملي فوتبال ايران با تمام سختي ها و آب و هواي بدي كه مالزي دارد، ترجيح داده است تا شش روز مانده به ديدار با ژاپن يك آزمايش جدي از نفرات اصلي خود داشته باشد. ديدار با ژاپن اگرچه از نظر نتيجه چندان براي ما حساسيت ندارد، اما در بوق كردن اين بازي كه بيشتر ناشي از طراحي غلط تبليغاتي آن بود، باعث شده تا حساسيت خاصي در بين مردم و مطبوعات ايجاد كند.
برانكو چه بخواهد و چه نخواهد داخل ماجراي حاشيه اي فوتبال شده است، او كه هميشه با زيركي از اين دايره مي گريخت، اين بار با سخنان فدراسيون خود را وارد ماجرا كرد. بهر جهت اين امور هيچگونه تاثيري در كار فني برانكو نخواهد داشت و او توانايي هاي علمي و تجربي بسياري دارد كه با اين فاكتورها به موفقيت خواهد رسيد و تيم ملي را نيز در جايگاه بالاتري قرار خواهد داد. شرايط اين بازي در ورزشگاه چراس كوالالامپور چندان مناسب نيست، اما بازيكنان ما با انگيزه بسيار قصد دارند تا در غياب وحيد هاشميان،  علي كريمي، مهدي مهدوي كيا، ستار زارع، فريدون زندي، رحمان رضايي و نويدكيا با تيمي جوانتر به ديدار عربستان بروند، در واقع برانكو قصد دارد تيم اصلي خود را امروز به ميدان بفرستد.
مهره هاي ذخيره ما نيز هر كدام در فوتبال امروز معيارها و فاكتورهاي حرفه اي را دارند. دروازه بان ما همچنان ميرزاپور خواهد بود، او كه حريف جدي براي خود نمي بيند، انصافا هم بهترين،در شرايط امروزي است. در غياب رحمان رضايي، احتمالا جلال كاملي مفرد به دفاع مياني خواهد رفت و چون ستار زارع هم غايب است محمد نصرتي در دفاع چپ قرار خواهد گرفت، يحيي گل محمدي در پست خود بازي خواهد كرد و حسين كعبي در سمت راست. براي تثبيت و ايجاد اطمينان دفاعي محمد علوي جلوي چهارمدافع ما بازي خواهد كرد، جواد نكونام گرداننده اصلي بازي در كنار او قرار خواهد گرفت، اين دو كمي عقب تر از سه هافبك ديگر بازي خواهند كرد. جواد كاظميان، ايمان مبعلي و واحدي نيكبخت خط دوم مياني ما را تشكيل خواهند داد. علي دايي كاپيتان تيم ملي ايران نيز در نوك حمله بازي خواهد كرد. با توجه به پيروزي تيم ملي ايران بر ژاپن در تهران و در بازي رفت، اين بازي براي زيكو و ژاپن اهميت بيشتري دارد و رنكينگ جهاني نيز براي آنها مهم است امروز ساعت ۱۵/۱۷ به وقت تهران عربستان يكي از چهار تيم صعودكننده به جام جهاني نيز با تمام نيروي خود در مقابل ايران قرار خواهد گرفت. اين سيزدهمين بازي ايران با عربستان خواهد بود. از نوزده سال پيش تا به امروز ايران و عربستان دوازده بار با يكديگر روبرو شده اند كه سهم هر كدام، پنج پيروزي بوده است و دوبازي نيز به تساوي كشيده شده است. از اين پنج پيروزي عربستان، دو پيروزي عربستان روي ضربات پنالتي بوده است.
امروز ايران با شيوه  اصلي (۲-۴-۴) بازي خواهد كرد اما به دليل شرايط بازي در خانه حريف و با علم به اينكه ايران بازي رفت را برده است، كمي متمايل به نيمه زمين خودي بازي خواهد كرد. در واقع علوي يك هافبك كاملا دفاعي خواهد بود و نكونام به عنوان مركز ثقل تيم آزاد است تا در محور اصلي زمين نبض بازي را در پايان حفظ كند.
اين بازي موقعيت بسيار خوبي براي ايمان مبعلي، جواد كاظميان و حتي نيكبخت است تا بتوانند خود را به برانكو و تيم ملي به نوعي جدي الحاق كنند. از اين دست موقعيت ها براي هر بازيكني بدست نمي آيد. ايمان مبعلي همه داشته هاي خود را بايد در اين بازي خرج كند تا تيم ايران با روحيه اي مناسب به بازي با ژاپن برود.

رقابت سجاد مرادي با بهترين دوندگان جهان
004638.jpg
گروه ورزشي: سجاد مرادي قهرمان و ركورددار دوي ۸۰۰ متر ايران و يكي از دو نماينده كشورمان در دهمين دوره مسابقات دووميداني قهرماني جهان امروز در دور مقدماتي ۸۰۰ متر به مصاف حريفان خود مي رود. وي اميدوار به صعود به فينال اين مسابقات است.قهرمان مسابقات جايزه بزرگ آسيا ديروز گفت: ركورد من در بين دونده هاي موجود كه از بهترين هاي جهان هستند زياد خوب نيست و اميدوارم در اين مسابقات نتيجه خوبي كسب كنم.
وي اضافه كرد: آرزو مي كنم من اولين ايراني باشم كه به فينال ۸۰۰ متر جهان راه پيدا مي كنم.

انتخاب رئيس فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام
گروه ورزشي: ناصر پورعلي فرد با اكثريت قاطع آرا به عنوان اولين رئيس فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام انتخاب شد.
مجمع فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام صبح ديروز در محل سالن اجتماعات آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك به رياست محمد عليپور رئيس مركز توسعه ورزشهاي همگاني برگزار شد كه پورعلي فرد از ميان ۲۵ راي ماخوذه با ۲۵ راي به عنوان اولين رئيس اين فدراسيون انتخاب شد.
پورعلي فرد در حال حاضر معاون مديركل امور اداري سازمان تربيت بدني است و ۱۰ سال به عنوان دبير و نايب رئيس در فدراسيون تكواندو كار كرده است.

واليبال جوانان جهان - هند
توقف جوانان ايران در برابر ستونهاي سنگي هلند
004641.jpg
ايران ۲ - هلند ۳
هند -علي شاكري: هنوز از افسوس باخت غافلگيرانه مقابل آلمان رها نشده بوديم كه هلند داغ دل ما را دوباره تازه كرد!
ايران هرگز در برابر تيم مدعي قهرماني كم نياورد، آنچه كه باعث برتري حريف در رقابتي ميلي متري و در «رالي» استثنايي شد، اشتباهات فردي بازيكنان ما بود نه قدرت و هوش بازيكنان حريف. تيم ما هر بار پس از افت بازگشتي محكم بر بازي داشت و با آنكه در گيم دوم از برتري ۸- امتيازي خود نيز نتوانست سود ببرد با همين اوصاف در «ست »  هاي سوم و چهارم همه را از بازي زيبا و جاندار خود غرق در شگفتي ساخت.ايران در گيم پنجم نيز همانند گيم دوم چوب يكي دو اشتباه را خورد وگرنه هلند با تمام وجود خود پيشاپيش دست ها را به علامت تسليم بالابرده بود. مشكل تيم ايران نوسانات آن است كه با توجه به جواني تيم و كمبود بازيهاي تداركاتي قابل پيش بيني بود. «ست كوويچ» باز هم سرسختانه روي اعتقادات خود ايستاد و بدون توجه به دو دستيار و اطرافيانش همان آرايش هميشگي را به ميدان فرستاد.شانس هم با او يار بود كه زادون و معروف بازگشتي به موقع به بازيها داشتند و او توانست با همراهي دوباره سيدمحمد موسوي و عادل غلامي و به كارگيري معروف و زادون كه اين دومي ستاره ميدان به خصوص در گيم هاي پاياني بود همه نگاهها را متوجه خود سازد. باور كنيد اگر «ست كوويچ» دست از لجبازي بر مي داشت و از ابتدا موسوي و غلامي را به عنوان سرعتي  زنان اصلي به ميدان مي فرستاد چه بسا كارمان به گيم پنجم نمي كشيد. تيم ايران همانند ديدارهاي پيشين در اين بازي نيز تركيب هاي متفاوتي را تجربه كرد و فكر نمي كنم تا روز پاياني تيم ما با يك ارنج واقعي به ميدان حريفان برود. در مجموع تيم ايران با وجود همه بداقبالي ها در بازي با آلمان و هلند و مصدوميت ناگوار معروف و زادون يكي از تيم هاي متشخص بازيهاي جهاني هند محسوب مي شوند.

ديدارهاي ايران و عربستان در آينه
گروه ورزشي: اولين  ديدار دوستانه  تيم  ملي  فوتبال  ايران  با تيم  ملي  فوتبال  عربستان  روز پنج شنبه  ( ۲۰ مردادماه ) در مالزي ، سيزدهمين  پيكار ايران  و عربستان  مي  باشد.
تيم  ملي  فوتبال  ايران  در ادوار گذشته  ۱۲ بار روبروي  تيم  ملي  فوتبال  عربستان  ايستاده  است  ديدار روز پنج شنبه  در مالزي ، سيزدهمين  ديدار و البته  اولين  ديدار دوستانه  بين  دو تيم  است .
دو تيم  تا به حال  ۷ بار در مسابقات  مقدماتي  جام  جهاني، ۴ بار در مسابقات  جام  ملت هاي  آسيا و يك  بار نيز در مسابقات  مقدماتي  المپيك  مقابل  هم  ايستاده اند.
۱۳۵۵* مقدماتي  جام  جهاني  ۱۹۷۸ دور رفت  * ايران  ۳ عربستان  ۰
۱۳۵۶* مقدماتي  جام  جهاني  ۱۹۷۸ دور برگشت * ايران  ۲ عربستان  ۰
۱۳۷۲* مقدماتي  جام  جهاني  ۱۹۹۴ آمريكا * ايران  ۳ عربستان  ۴
۱۳۷۶* مقدماتي  جام  جهاني  ۱۹۹۸ فرانسه  دور رفت  * ايران  ۱ عربستان  ۱
۱۳۷۶* مقدماتي  جام  جهاني  ۱۹۹۸ فرانسه  دور برگشت * ايران  ۰ عربستان  ۱
۱۳۸۰* مقدماتي  جام  جهاني  ۲۰۰۲ كره  ژاپن  دور رفت * ايران  ۲ عربستان  ۰
۱۳۸۰* مقدماتي  جام  جهاني  ۲۰۰۲ كره  ژاپن  دور برگشت * ايران  ۲ عربستان  ۲
۱۳۶۳* جام  ملت  هاي  ۱۹۸۴ سنگاپور * ايران  ۱ عربستان  ۱ (در ضربات  پنالتي 
عربستان  ۵ ايران  ۴)
۱۳۶۷* جام  ملت  هاي  ۱۹۸۸ قطر * ايران  ۰ عربستان  ۱
۱۳۷۵* جام  ملت  هاي  ۱۹۹۶ امارات  * ايران  ۳ عربستان  ۰
۱۳۷۵* جام  ملت  هاي  ۱۹۹۶ امارات  * ايران  ۰ عربستان
۱۳۵۴* مقدماتي  المپيك  ۱۹۷۶ مونترال * ايران  ۳ عربستان  ۰

درخشش منچستر در ليگ قهرمانان اروپا
004635.jpg
گروه ورزشي - حسن حيدري: از سوي يورگن كلينزمن سرمربي تيم ملي آلمان اسامي ۱۹ بازيكن براي ديدار دوستانه تيم ملي اين كشور با هلند اعلام شد.
چهارشنبه هفته آينده ۲۶ مردادماه در روتردام تيم آلمان و هلند ديدار دوستانه اي را با يكديگر برگزار مي كنند.
اين دو تيم تاكنون ديدارهاي حساسي را در رقابت هاي جام جهاني و جام ملت هاي اروپا با يكديگر برگزار كرده اند كه ازجمله برجسته ترين آنها فينال جام جهاني ۱۹۷۴ آلمان و نيمه نهايي جام ملت هاي اروپا در سال ۱۹۸۸ بود.
كلينزمن در اين اردو پودولسكي مهاجم تيم كلن را به تيم ملي دعوت نكرد اما بار ديگر ديتر هامان هافبك تيم ليورپول را به ليست اضافه كرد.
از نكات مهم ديگر اين انتخاب عدم حضور ينس لمان براي پست دروازه باني بود.
كلينزمن براي مصاف با هلند تيمو هيلد براند (اشتوتگارت)، اليور كان (بايرن مونيخ)، آرني فردريش (هرتا)، آندرياس هينكل (اشتوتگارت)، توماس هيتسلز پرگر (اشتوتگارت)، روبرت هوت (چلسي)، پيتر مرتزاكر (هانوور)، كريستين ورنز (دورتموند)، ميشائيل بالاك (بايرن مونيخ)، تيم بورفسكي (برمن)، سباستين دايسلر (بايرن مونيخ)، فابين ارنست (شالكه)، توستن فرينگس (وردربرمن)، ديتر هامان (ليورپول)، برند اشنايدر (لوركوزن)، ژرارد آساموآ (شالكه)، ميروسلاو كلوزه (برمن)، كوين كوراني (شالكه) و اليور نويل (گلادباخ) به اردوي تيم ملي فرا خوانده است.
پيروزي قاطع منچستر در اولدترافورد
رقابت هاي جام مقدماتي جام باشگاه هاي اروپا شب گذشته برگزار شد و طي آن تيم هاي منچستريونايتد، گلاسكورنجرز، ويا رئال مقابل رقباي خود پيروز شدند.
در بازي هاي سه شنبه شب منچستريونايتد در اولدترافورد سه بر صفر از سد دبرسن مجارستان گذشت. روني (۷) نيستلروي (۴۹) و رونالدو (۶۳) براي منچستر گلزني كردند.
اورتون ديگر نماينده انگليس در خانه دو بر يك مغلوب ويارئال از اسپانيا شد.
بتيس ديگر تيم خوشبخت اسپانيايي با يك گل موناكو را مغلوب كرد.
در ساير بازي ها ويسلا كراكوف در ميان شگفتي سه بر يك پاناتينايكوس را درهم كوبيد. والرنگا اوسلو با يك گل از سد اف ث بروژ عبور كرد.
گلاسكورنجرز نيز دو بر يك آنرا توسيس قبرس را در خانه شكست داد.
ديدارهاي برگشت روز ۲۴ آگوست انجام خواهد شد.
«يوفا» پنج دهه برگزاري رقابت هاي باشگاه هاي اروپا را جشن مي گيرد
اتحاديه  فوتبال  اروپا اعلام  كرد پنج  دهه  برگزاري  رقابت هاي  باشگاهي اين  قاره  را در فصل  پيش  رو جشن  مي گيرد.
به گزارش  خبرگزاري  آسوشيتدپرس  از نيون ، يوفا طي  اطلاعيه اي  افزود: تصميم دارد با برگزاري  مراسم  خاصي ، يادواره  نيم  قرن  رقابت هاي  مختلف  قاره اي  نظير چمپيونزليگ ، جام  يوفا و سوپرجام  را گرامي بدارد.
اولين  رقابت  قهرماني  باشگاههاي  اروپا روز ۴ سپتامبر سال  ۱۹۵۵ درليسبون  پرتغال  برگزار شد كه  تيم  اسپورتينگ  ليسبون  در ورزشگاه  استاديو-ناسيونال  به  تساوي  ۳ بر ۳ مقابل  پارتيزان  بلگراد دست  يافت .
در روز ۱۳ ژوئن  سال  ۱۹۵۶ اولين  فينال  رقابت هاي  قهرماني  اروپا درپاريس  برگزار شد كه  طي  آن تيم  رئال  مادريد حريف  خود رمس  فرانسه  را ۴ بر۳ شكست  داد.
مراسم  بزرگداشت  و جشن ها از اواخر ماه  اوت  آغاز شده  و در فينال رقابت هاي  جام  قهرمانان  باشگاههاي  اروپا در ورزشگاه  استادوفرانس  پاريس كه  بهار آينده  برگزار مي شود، به  اوج  خواهد رسيد.
ويليام  گيلارد سخنگوي  يوفا اظهارداشت : هنگامي كه  اين  اتحاديه  در سال  ۱۹۵۴ تاسيس  شد، ضرورت  برگزاري  و راه  اندازي  رقابت هاي  باشگاههاي  اروپا جزء اولين  اهداف  و اولويت هاي  آن بود.
بنابراين  لازم  است  كه  بعداز پنجاهمين  سال  تاسيس  يوفا (۲۰۰۴ )، توجه  لازم  نسبت  به  نقش  اين  اتحاديه  در برگزاري  رقابت هاي  باشگاهي  قاره اي  نشان  داده  شود.

شطرنج سريع بانوان در كرمانشاه
اولين دوره مسابقات قهرماني شطرنج سريع و برق آسا بانوان كشور از عصر فردا در كرمانشاه آغاز مي شود.
براساس اعلام مسئولين كميته برگزاري، رقابت هاي شطرنج برق آسا (بليتس ۵ در ۲ دقيقه اي) طي روزهاي ۲۱ و ۲۲ مردادماه و مسابقات شطرنج سريع (۳۰ در ۲ دقيقه اي) روزهاي ۲۳ و ۲۴ مردادماه به ميزباني هيئت شطرنج كرمانشاه برگزار مي شود.
بيش از يكصد ورزشكار شطرنج باز و قهرمان زبده و مطرح بانوان كشور در پيكارهاي مذكور شركت مي كنند.

مرتضي دربان قهرمان شطرنج كشور شد
خبرنگار همشهري: مرحله نيمه نهائي شانزدهمين دوره رقابت هاي شطرنج مردان ايران صبح ديروز با قهرماني مرتضي دربان به ايستگاه پاياني خود رسيد.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون شطرنج در دور هشتم عصر روز سه شنبه مرتضي دربان، مرتضي محجوب و محسن قرباني به ترتيب برابر محسن شعرباف، پيمان مهاجرين و مهرداد اردشي به نتيجه مساوي رسيدند و پويان دوستكام با مهره سفيد برابر مهدي خاقاني از تهران به برتري دست يافت.
اما در دور نهم و پاياني اين مسابقات كه صبح ديروز در سالن اصلي فدراسيون پيگيري شد، مرتضي دربان استاد فيده شطرنج تهراني با كسب نتيجه مساوي برابر پيمان مهاجرين با اقتدار به عنوان قهرماني رسيد و ديدار مرتضي محجوب و مهرداد اردشي به ترتيب برابر محسن شعرباف و پويان دوستكام با نتيجه مساوي خاتمه پذيرفت؛ ضمن اين كه در بازي هاي مهم ديگر شجاعت قانع استاد بين المللي شطرنج برابر محمدصادق محمودي به نتيجه مساوي بسنده كرد و محسن قرباني برابر پوريا دريني به پيروزي رسيد و اميرحسين سوزنكار و همايون توفيقي نيز امتياز بازي را بين خود تقسيم كردند.
از نكات قابل ذكر اين مسابقات مي توان به حذف شجاعت قانع و شاهين مهندسي دو استاد بين المللي شطرنج كشورمان و عدم راهيابي به مرحله نهائي و انتخابي تيم ملي اشاره كرد.

ديدار سپيدرود با قلم ورزش و پيشكسوتان پرسپوليس
اداره كل تربيت بدني استان گيلان از تيم فوتبال خبرنگاران و عكاسان ورزشي ايران دعوت كرد با سفر به رشت ديداري دوستانه را مقابل تيم پيشكسوتان سپيدرود برگزار كند. تيم فوتبال خبرنگاران و عكاسان ورزشي ايران ( قلم ورزش) به دعوت اداره كل تربيت بدني استان گيلان عصر روز چهارشنبه تهران را به مقصد رشت ترك خواهد كرد. اعضاي اين تيم در سفر خود به استان گيلان از امكانات ورزشي بازديد و با مقامات و مسئولان ورزش استان ديدار و گفت وگو خواهند كرد تا با مشكلات ورزشي استان گيلان بيش از پيش آشنا شوند.تيم فوتبال قلم ورزش ساعت ۱۸ امروز در ورزشگاه شهيد عضدي رشت ديداري دوستانه با تيم فوتبال پيشكسوتان سپيدرود رشت برگزار خواهد كرد؛ ضمن اينكه تيم سپيدرود عصر روز جمعه در همين ورزشگاه به مصاف تيم فوتبال پيشكسوتان پرسپوليس خواهد رفت.

اعلام برنامه ديدارهاي فصل جديد كالچو به تعويق افتاد
فدراسيون  فوتبال  ايتاليا اعلام  برنامه  مسابقات  فصل  جديد ليگ  دسته  اول باشگاههاي  اين  كشور(كالچو) را به دليل  باز بودن  پرونده  تيم  جنوا كه  خواستارتجديدنظر درمورد سقوط خود از سري  آ به  ليگ  دسته  سوم  شده ، به  تعويق انداخت .
طبق  برنامه  قرار بود جدول  مسابقات  ليگ  دسته  اول  و دوم  باشگاه هاي  ايتاليا روز پنج شنبه  اعلام  شود اما يك دادگاه  قضايي  شهر جنوا فدراسيون  اين  كشور را از اعلام  برنامه  منع  كرد.
در حالي كه  تنها ۱۹ روز تا آغاز فصل  جديد ليگ  دسته  اول  باشگاه هاي  ايتاليا باقي  مانده ، تيم  جنوا كه  متهم  به  تباني  و رشوه  دادن  است ، پرونده  خود را به  دادگاه  مدني  ارجاع  كرده  است .
دادگاه  فدرال  ايتاليا روز دوشنبه  درخواست  تجديدنظر اين  تيم  درخصوص لغو حكم  سقوط به  ليگ  دسته  سه  را رد كرده  بود.
اين  تيم  از سوي  كميسيون  انضباطي  فدراسيون  فوتبال  ايتاليا به  جرم  تباني  در آخرين  ديدار فصل  قبل  مقابل  ونيزيا و كسب  برتري  از پيش  تعيين شده  ۳ بر ۲ كه  به  صعود آنان  انجاميد، محكوم  شد كه  در ليگ  دسته  سه  بازي كند.

طالقاني: حيدري با ۴ حريف داخلي اش كشتي مي گيرد
004644.jpg
گروه ورزشي: رئيس  فدراسيون  كشتي  درباره  كشتي  گرفتن  يا نگرفتن  عليرضا حيدري  باحريفان  داخلي  براي  پوشيدن  دوبنده  وزن  ۹۶ كيلوگرم  تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران گفت : براي  روشن  شدن  وضعيت  عليرضا حيدري  فقط بايد صبر كنيم  تا جواب قطعي  پزشك  متخصص  به  دست  ما برسد.
طالقاني  گفت : خود حيدري  گفته  است  كه  خود را به  سرعت  براي  كشتي  گرفتن با حريفان  داخلي  مي رساند اما ما منتظر جواب  قطعي  پزشك  او هستيم .
طالقاني  افزود: تصميم  داريم  كه  براي  حيدري ، چهار كشتي  انتخابي  دريك  روز (سه  كشتي  در صبح  و كشتي  آخر در بعدازظهر) بگذاريم  تا او خود را با قانون  جديد فيلا و شرايط موجود در پيكارهاي  جهاني  مجارستان  وفق  دهد.
البته  ما اين  كار را فقط براي  آماده  ساختن  حيدري  مي كنيم .
طالقاني  اضافه  كرد: عليرضا رباط مرادي ، حميد سيفي ، اميرعباس مرادي  گنجي  و سعيد طهماسبي  از جمله  كشتي گيراني  هستند كه  عليرضا حيدري براي  وارد شدن  در تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  بايد با همه  آنها كشتي  بگيرد.البته  زمان  كشتي هاي  حيدري  هنوز معلوم  و مشخص  نشده  است .

تكرار داستان كهنه حاجي زاده
004632.jpg
گروه ورزشي: تيم  منتخب  كشتي  آزاد ايران  فردا عازم  مسابقه هاي  بين المللي  جام  زيلكوفسكي  در لهستان  است  و كشتي گير جويباري  تيم ملي ، مثل  هميشه  دوباره  بناي  ناسازگاري  گذاشته  و از كشتي گرفتن  در يك  ميدان  بين المللي  طفره  مي رود.
ديروز صبح در محل  دفتر رئيس  فدراسيون كشتي  بوديم كه يكي  از مربيان  تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  سراسيمه  وارد اتاق  محمدرضا طالقاني  شد و گفت : مهدي  حاجي زاده  كشتي گير ۷۴ كيلويي كه  انتخابش  از قبل  در تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  مشخص  و محرز شده  است ، ناراحتي  پاي  خود را بهانه  آورده  و قصد كشتي  گرفتن  در جام  زيلكوفسكي  در لهستان  را ندارد.
اين  مربي  در پاسخ  به  اين سئوال  كه  اين  كشتي گير كي خود را به  اردوي  تيم  ملي  در خانه  كشتي  معرفي  كرده  است ، گفت : حاجي زاده  تازه  روز پيش  از مازندران  به  تهران  آمد و پاي  خود را گرفت  و گفت  كه  درد مي كند!
اين مربي  تيم  ملي  گفت : حاجي  زاده  اكنون  در سالن  انتظار فدراسيون  كشتي نشسته  است  و من  آمده ام  تا اين  مساله  را با رئيس  فدراسيون  كشتي  در ميان بگذارم  تا ببينيم  چه  تدبيري  بايد انديشه  كنيم .
پس  از اين  گفت  و گوي  كوتاه ، مربي  تيم  ملي  به  اتفاق  آن كشتي گير به  فدراسيون  پزشكي  ورزشي  رفتند تا از پايي  كه  عنوان  مي شود، دچار آسيب ديدگي  شده  است ، ام  آر آي  گرفته  شود.
محمدرضا طالقاني  كه  نمي توانست  ناراحتي  خود را از اين  مساله  پنهان كند، گفت :  براي  فرستادن  يك  تيم  كشتي  به  مسابقه هاي  بين المللي  با مشكلات  بسياري  روبرو هستيم .
من  امروز از صبح  زود براي  گرفتن  ويزاي  لهستان  به سفارت  اين  كشور رفته ام  و با هزار مشكل  توانسته ام  از طريق  برقراري  تماس  با سفارت  ايران  در ورشو و وزارت  امور خارجه  ايران  مشكل  گرفتن  ويزاي  لهستان را برطرف  كنم .
مساله  مهدي  حاجي زاده ، كشتي گيري  كه  پشت  تنها مدال  طلاي  جهاني  سال ۲۰۰۲ خود كه  در تهران  آن را به  دست  آورد، پنهان  شده  است  و به  همين  يك مدال  طلاي  خود افتخار مي كند، مورد تازه اي  نيست  كه  امروز اتفاق  مي افتد.
اين  كشتي گير مازندراني  كه  در بيرون  از فدراسيون  كشتي  نيز حمايت  مي شود طي  سه  سال  اخير به  بهانه هاي  مختلف  از كشتي  گرفتن  در ميدان هاي  بين المللي  در خارج  از كشور شانه  خالي  مي كند و سال  پيش  قبل  از شركت  در بازيهاي  المپيك  ۲۰۰۴ آتن ، روي  مسئولان  فدراسيون  كشتي  و كادر فني  تيم  ملي  كشتي آزاد ايران  از جمله  منصور برزگر را به  زمين  انداخت  و به  بهانه هاي  واهي از كشتي  گرفتن  در رقابتهاي  بين المللي  در لهستان  خودداري  كرد.
حاجي  زاده  در المپيك  ۲۰۰۴ آتن  در مقابل  جو ويليامز كشتي گير آمريكايي  و كسي  كه  در پيكارهاي  جهاني  سال  ۲۰۰۳ نيويورك  مغلوب   هادي حبيبي  شده  بود، كشتي  بسيار ضعيفي  ارائه  داد و با شكست  از حريف  آمريكايي به  مقام  چهاردهم  بازيهاي  المپيك  رسيد.
شكست  اين  كشتي گير جويباري  در واقع  نتيجه  بازي  دادن هاي  او با مسئولان فدراسيون  كشتي  و مربيان  تيم  ملي  ايران  بود كه  متاسفانه  امروز در آستانه  شركت  تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  در پيكارهاي  جهاني  سال  ۲۰۰۵ در بوداپست  مجارستان  قضيه  اين  كشتي گير بار ديگر در حال  تكرار شدن  است .
طبيعي  است  از كشتي گيري  كه  از قبل ، خود را انتخاب  شده  تيم  ملي  ايران  بداند و از سوي  افراد مختلف  و برخي  از مطبوعات  نيز مورد توجه  و حمايت  باشد و براي  مربيان  تيم  ملي  و فدراسيون  كشتي  به  اصطلاح  طاقچه  بالا بگذارد رفتاري جز اين نمي توان انتظار داشت.

انتخاب برترين هاي جودو جوانان
گروه ورزشي: رقابتهاي  انتخابي  تيم  جودو جوانان  ايران  به  منظور شركت  در پيكارهاي  جودو قهرماني  جوانان  آسيا در سال  ۲۰۰۵ در تايوان ، ديروز برگزار شد و نفرات  برتر اين  رقابتها براي  حضور در اردوي  آمادگي  شناخته  شدند.
در پايان  اين  رقابتها، نفرات  زير براي  شركت  در اردوي  آمادگي  تيم جودو جوانان  ايران  انتخاب  شدند:
۵۵ كيلوگرم : محمدعلي  چالاك ، الياس  اكبري ، محسن  فردرو و ميثم  راست  روش .
۶۰ كيلوگرم : جواد نيك  بين  و مهدي  خان  احمدلو.
۶۶ كيلوگرم : احسان  كريميان  و محمد جمالي .
۷۳ كيلوگرم : علي  كريميان ، علي  فاخته  و پيمان  دوباش .
۸۱ كيلوگرم : علي  محمدنيا و بهمن  نوش  آبادي .
۹۰ كيلوگرم :  بهرام  عزيزپور و سيروان  بهرامي .
۱۰۰ كيلوگرم : سجاد خسروي نژاد، امير ملكي ، حميد حافظي  و مجتبي  احمدزاده .
به اضافه  ۱۰۰ كيلوگرم : عليرضا بي زوال .
مرحله  نخست  اردوي  آمادگي  تيم  جودو جوانان  ايران  از روز ۲۹ مرداد ماه به  مدت  ۲۱ روز در مجموعه  ورزشي  آزادي  و ورزشگاه  شهيد كبكانيان  تهران  تشكيل  خواهد شد.
پيكارهاي  جودو قهرماني  جوانان  آسيا در سال  ،۲۰۰۵ طي  روزهاي  ۷ و ۸آبان  ماه  امسال  در شهر تايپه  مركز تايوان  برگزار خواهد شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |