دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۴ - Aug 15, 2005
سيمان نيمه دوم امسال وارد بورس فلزات مي شود
گروه بورس: در پي موافقت شوراي بورس با پذيرش و عرضه سيمان در بورس فلزات تهران، نخستين نشست مشترك مديران و كارشناسان وزارت صنايع و معادن ، توليدكنندگان سيمان و بورس فلزات برگزار شد.
به گزارش اطلاع رساني بورس فلزات تهران در اين جلسه مهندس عباس صفا كيش مدير كل صنايع كاني غيرفلزي وزارت صنايع و معادن طي سخناني ضمن ابراز خوشحالي از موافقت شوراي بورس با عرضه سيمان در بورس فلزات گفت: اين خبر بسيار خوبي است كه سيمان مي تواند وارد بورس شود و قيمت آن براساس عرضه و تقاضا كشف شود.
وي با اشاره به اينكه عرضه سيمان بورس موجب تحول در صنعت سيمان خواهد شد، گفت: با اجراي اين تصميم از يك سو طرح هاي در دست اقدام سيمان كه ۹۰ درصد آنها مربوط به كارخانه هاي سيمان است، سرعت مي گيرد و از سوي ديگر مصرف كننده راحت تر مي تواند سيمان مورد نياز خود را تهيه كند، مضاف بر اينكه دغدغه مسئولان كشور در مورد رانتي كه هم اكنون عده اي بي حساب و كتاب از محل اختلاف قيمت مصوب و بازار آزاد سيمان مي برند، برطرف مي شود و بازار سيمان تا حدود زيادي شفاف خواهد شد.
مدير كل صنايع كاني غيرفلزي وزارت صنايع و معادن افزود: البته اين تصميم يعني عرضه سيمان در بورس فلزات بايد در فرصت مناسب به گونه اي اجرا شود كه به آن ضربه اي نخورد و لذا با توجه به كمبود فعلي سيمان، صلاح را در اين ديديم كه در نيمه دوم سال جاري، پس از راه اندازي دو پروژه جديد سيمان در كشور و تعادل نسبي در عرضه و تقاضا، سيمان وارد بورس فلزات شود.
براساس اين گزارش، در اين نشست سيدعلي اكبر هاشيمان دبير كل بورس فلزات تهران نيز ابتدا به تشريح مباني قانوني و اهداف راه اندازي بورس هاي كالا در كشور در قانون برنامه سوم پرداخت و گفت: بورس هاي كالا ابزاري براي اجراي سياست تعديل و خروج از سيستم دستوري و نظام تثبيتي هستند كه كشور ما تعديل تدريجي را انتخاب كرده است و از حدود ۱۰ سال پيش به ويژه در قالب قانون برنامه سوم قرار شد به تدريج نظام عرضه و تقاضا در بازار كالاها حاكم شود و بنابراين بورس فلزات و بورس كالاي كشاورزي راه افتاد و در برنامه چهارم هم مقرر شده كه بورس هاي كالا در كشور توسعه يابند.
وي با اشاره به اينكه مبناي فعاليت بورس هاي كالا در دنيا سيستم حراج و كشف قيمت كالا از طريق عرضه و تقاضا است، گفت: براساس ماده ۱۵ قانون سبد حمايتي، هر كالايي كه در بورس عرضه شود و قيمت آن براساس عرضه و تقاضا كشف شود، از نظام دستوري و قيمت گذاري دولتي خارج مي شود.
هاشميان افزود: در پي واگذاري موضوع تصميم گيري درباره سيمان از سوي ستاد تنظيم بازار به وزارت صنايع و معادن، چندي پيش موافقت اين وزارتخانه با عرضه سيمان در بورس به صورت كتبي به شوراي بورس اعلام شد و اين شورا در يكي از جلسات اخير خود با پذيرش و عرضه سيمان در بورس فلزات، كه دامنه فعاليت آن به كالاهاي صنعتي نيز گسترش يافته است، موافقت كرد.
دبير كل بورس فلزات تهران سپس به تشريح شرايط پذيرش يك كالا در بورس، مزاياي عرضه سيمان در بورس و تضمين هايي كه در بورس براي صحت انجام معاملات وجود دارد، اشاره كرد و گفت: تضمين خريدار و فروشنده به كارگزار خود، تضمين كارگزار به بورس و تضمين اتاق پاياپاي، سه نوع تضميني هستند كه در بورس فلزات وجود دارد.
هاشميان همچنين ضمن تأكيد بر حفظ و تداوم فعاليت بازارهاي عمده فروشي و خرده فروشي سيمان در خارج از بورس گفت: ما سه بازار تجارتي (اوليه)، عمده  فروشي و خرده فروشي براي سيمان در كشور داريم كه تنها بازار اوليه وارد بورس مي شود و شبكه هاي عمده فروشي و خرده فروشي سرجاي خود باقي خواهند ماند. به همين منظور يك حداقل براي حجم معاملات سيمان تعيين مي شود تا معاملات كمتر از آن وارد بورس فلزات نشود، زيرا ورود معاملات ريز به بورس فلزات نه امكان پذير است و نه منطقي، لذا فقط تجار و مصرف كنندگان اصلي و بزرگ سيمان وارد بورس فلزات مي شوند و براساس سيستم حراج كشف نرخ مي كنند.
در اين گزارش آمده است: در ادامه اين نشست پرسش هايي درباره نحوه پذيرش محصول سيمان در بورس فلزات و مراحلي كه بايد طي كنند و همچنين ضوابط فني و اجرايي بورس در اين خصوص، مطرح شد كه مسئولين و كارشناسان بورس به آنها پاسخ دادند و مقرر شد اين نشست ها براي تبادل نظر هر چه بيشتر و عرضه هر چه بهتر سيمان در بورس فلزات ادامه يابد.

چادرملو ۳۳ درصد سرمايه را افزايش مي دهد
گروه بورس: شركت معدني و صنعتي چادرملو امسال سرمايه خود را به ميزان ۳/۳۳ درصد افزايش مي دهد.
به گزارش خبرنگار ما بر اين اساس سرمايه شركت از مبلغ ۷۵۰ ميليارد ريال به يك هزار ميليارد ريال تغيير مي كند.
اين شركت همچنين تصميم دارد امسال ۸۰ درصد سود خود را بين سهامدارانش تقسيم كند.
بنابراين گزارش چادرملو درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي ۸۴ ، ۸۳۲ ريال پيش بيني كرده كه در بهار امسال توانسته ۳۴ درصد اين مبلغ را محقق سازد.
در اين مدت درآمد حاصل از فروش شركت ۳۹۱ ميليارد ريال، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته آن ۱۷۶ ميليارد ريال و ميزان سود خالص شركت ۲۱۳ ميليارد ريال بوده و به ازاي هر سهم خود ۲۸۴ ريال سود كنار گذاشته است. براساس اين گزارش پيش بيني عملكرد امسال چادرملو در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۲۵ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۲۸ درصد افزايش، سود عملياتي ۲۳ درصد افزايش و سود خالص ۲۲ درصد افزايش داشته است.

بازگشت ۶ شركت با افت قيمت همراه بود
گروه بورس: همزمان با بازگشت ۶ شركت به تالار بورس روز گذشته قيمت جديد هر سهم اين شركت ها تعيين شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز قيمت هر سهم نورد و لوله اهواز با ۶۷ درصد، پارس خزر با ۴۹ درصد، فرآورده هاي غذايي مشهد با ۴۸ درصد و كابل هاي مخابراتي شهيد قندي با ۲۷ درصد كاهش مواجه شد، ضمن اينكه سهام آرتاويل تاير با ۱۸ درصد و نساجي خوي با ۱۴ درصد افت قيمت روبه رو شدند.
طي معاملات ديروز قيمت هر سهم حمل و نقل توكا و سيمان خاش ۵ درصد كاهش يافت.براساس اين گزارش فرآورده هاي غذايي و قند پيرانشهر، پرميت و تأمين ماسه ريخته گري روز گذشته سقف ۵ درصدي رشد قيمت را نشانه رفتند.همچنين در اولين روز بازگشايي نماد ايران تاير قيمت هر سهم اين شركت ۲/۱۹ درصد رشد كرد.

نشست  تازه كانون سهامداران
گروه بورس: نشست اين هفته كانون سهامداران در شهر زنجان برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ما روز پنج شنبه اين هفته اعضاي كانون سهامداران با سفر به زنجان از شركت هاي ملي سرب و روي ايران و كاليسيمين بازديد مي كنند.
طبق اعلام ابوالفضل متين دبير اين كانون، آن دسته از سهامداران حقيقي كه علاقه مند به حضور در اين نشست هستند مي توانند روز دوشنبه ۱۰ تا ۱۲ صبح در تالارهاي حافظ و سپه تهران ثبت نام كنند.

نبض بازار دست  بازارگردانان
گروه بورس: روز گذشته كارگزاران بازارگردان، نبض بورس اوراق بهادار را در دست گرفتند به طوري كه حجم بازارگرداني در اين روز به رقم ۵ ميليون و ۲۸۱ هزار و ۷۶۷ برگه سهم بالغ شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز سهام سرمايه گذاري غدير، پتروشيمي اراك،  سرمايه گذاري مسكن، سيمان فارس و خوزستان، سرمايه گذاري صنعت و معدن و سهام سه شركت خدمات انفورماتيك، سرمايه گذاري ساختمان و گروه صنعتي سديد بازارگرداني شد.
بنابر اين گزارش ديروز سرمايه گذاري غدير در كفه عرضه ،جايگاه نخست را از آن خود كرد. در اين روز ۵۳۶ نفر براي فروش ۵ ميليون و ۳۲۴ هزار و ۱۲ سهم اين شركت به ارزش ۳/۲۲ ميليارد ريال انتظار كشيدند.حمل و نقل توكا، سيمان تهران، سيمان شمال، سيمان كرمان، سيمان صوفيان،  سيمان غرب و سيمان شرق از جمله شركت هاي حاضر در جدول عرضه روز گذشته بورس تهران بودند.

افزايش سرمايه نساجي بروجرد به ثبت رسيد
گروه بورس: شركت نساجي بروجرد افزايش سرمايه خود را به ثبت رساند.
به گزارش خبرنگار ما بر اين اساس سرمايه شركت از مبلغ ۷۶/۶۸ ميليارد ريال به ۲/۶۹ ميليارد ريال افزايش يافت.

۱۰ شركت آماده انجام معامله
گروه بورس: ۱۰ شركت بورس ديروز در پي برگزاري مجامع عمومي عادي سالانه خود آماده انجام معامله بودند.
به گزارش خبرنگار ما پارس خزر، بيسكويت گرجي، ايران تاير، نساجي حوني و فرآورده هاي غذايي شهد از جمله اين شركت ها بودند.
همچنين در روز گذشته شركت هاي شيرين دارو، نورد و لوله اهواز و آرتاويل تاير، جوشكاب يزد و چادرملو آماده انجام معامله بودند.

گشايش تالار بورس قزوين در هفته دولت
ايرنا:تالار منطقه اي بورس  قزوين  در اولين  روز هفته  دولت  با حضور مسئولان افتتاح  خواهد شد.
ايرج  سالاري  مدير كل استانداري قزوين افزود: اين  تالار براي گسترش  پوشش  جغرافيايي  بازار سرمايه  ايران  در چهارچوب  بورس هاي  منطقه اي  گشايش  مي يابد.
وي ، هدف  از راه اندازي  اين  تالار را افزايش پس انداز و سرمايه گذاري و انگيزه  براي  توليد ازطريق  ساز و كار تخصيص  منابع ، جلوگيري  از فرار سرمايه  و تشويق  فرهنگ  سهامداري  اعلام كرد.
سالاري  اظهارداشت : تالار بورس  استان  در وسعتي  برابر با دو هزار و ۲۰۰ مترمربع  و هزينه اي  بالغ  بر چهار هزار و ۳۰۰ ميليون  ريال  در سالن  اجتماعات  و نمايشهاي  مجتمع  فرهنگي  تفريحي  هلال  احمر قزوين  واقع  در بلوار شهيد بهشتي  راه اندازي  مي شود.تالار بورس  قزوين  داراي  ۲۴ ايستگاه  جهت  حضور كارگزاران  در سالن  معاملات  است  و با حضور چهار بانك  راه اندازي  خواهد شد.

بازگشايي نماد ۱۰ شركت افت شاخص را به دنبال داشت
گروه بورس: بازگشت دوباره ۱۰ شركت به تالار معاملات روز گذشته موجبات افت ۳۷ واحدي شاخص كل قيمت سهام را فراهم ساخت.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز شاخص ياد شده تا رقم ۱۱ هزار و ۲۹۸ واحد پايين آمد و ارزش بازار به رقم ۳۷۱ هزار و ۱۹۲ ريال رسيد.
ديروز شاخص عملكرد تالار فرعي بيش از تالار فرعي افت كرد به طوري كه با ۶۹ واحد كاهش به رقم ۱۰ هزار و ۷۱۳ واحد بازگشت. شاخص عملكرد تالار اصلي نيز روز گذشته با ۲۹ واحد كاهش به رقم ۱۱ هزار و ۱۵۵ واحد رسيد.
بنابراين گزارش ديروز شاخص صنعت كه بيانگر عملكرد شركت هاي صنعتي بورس است ۳۱ واحد كاهش يافت و شاخص مالي با ۴۱ واحد افت مواجه شد. شاخص مالي عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس تهران را نشان مي دهد.
براساس اين گزارش در جريان معاملات ديروز شاخص بازده نقدي و قيمت ۷۶ واحد كاهش را تجربه كرد و شاخص سهام نفت و پتروشيمي شاخص گروه وسايل نقليه هر كدام به ترتيب ۳۸ واحد و ۱۱ واحد افت كردند.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۳.۴۶
۶۷
۲,۰۰۳
آبگينه
۰.۴
۵
۱,۲۴۴
آزمايش
۱.۰۵-
۷۴-
۶,۹۹۵
آلومتك
۰.۱۳-
۵-
۳,۷۷۶
آلومينيم پارس
۰.۱۳
۱۸
۱۴,۲۶۷
افست
۱.۰۵
۴۵
۴,۳۴۹
الكتريك خودرو شرق
۱۹.۱۷
۲۷۲
۱,۶۹۱
ايران تاير
۰.۰۱-
۱-
۷,۷۷۶
ايران ترانسفو
۰.۲-
۷-
۳,۵۸۰
ايران خودروديزل
۱.۰۲
۴۲
۴,۱۵۵
ايرانيت
۰.۴۲-
۱۴-
۳,۳۳۷
بانك اقتصادنوين
۰.۲۴-
۹-
۳,۶۸۶
بانك كارآفرين
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۰۳
بسته بندي ايران
۰.۱۳-
۸-
۶,۱۹۰
بين المللي توسعه ساختمان
۲۷.۶-
۱۳۰۰-
۳,۴۱۰
پارس خزر
۲.۸۲-
۴۰-
۱,۳۸۰
پارس خودرو
۰.۰۲-
۱-
۶,۶۳۳
پارس دارو
۰.۲-
۲۳-
۱۱,۳۴۸
پتروشيمي اراك
۰.۲۸
۳۹
۱۳,۸۴۱
پتروشيمي اصفهان
۲.۶
۳۸
۱,۵۰۱
پرميت
۰.۰۶
۷
۱۱,۲۴۸
تامين ماسه ريخته گري
۰.۳
۱۲
۳,۹۹۳
تجهيزنيروي زنگان
۰.۶۱
۲۷
۴,۴۸۴
توسعه معادن روي ايران
۱.۸۳
۲۲۲
۱۲,۳۵۹
توليد سموم علف كش
۰.۶۴-
۲۱-
۳,۲۶۵
توليدالياف پلي پروپيلن
۰.۷۷
۲۰
۲,۶۲۰
توليدفروموليبدن كرمان
۰.۱۷-
۲-
۱,۱۴۷
توليدمحورخودرو
۰.۵۶-
۱۲-
۲,۱۳۳
چيني ايران
۰.۲۵-
۲۲-
۸,۹۰۵
حمل و نقل توكا
۱.۲۳-
۱۳۹-
۱۱,۱۳۴
خدمات انفورماتيك
۰.۷۴-
۹۹-
۱۳,۳۵۹
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۰
۰
۲,۲۹۰
داده پردازي ايران
۰.۱-
۷-
۶,۸۲۶
داروسازي اسوه
۰.۲۳-
۱۹-
۸,۱۷۵
داروسازي زهراوي
۰.۱۶-
۲۴-
۱۴,۸۸۸
دارويي رازك
۰.۴۷
۳۰
۶,۳۷۱
داملران
۰.۰۷-
۳-
۴,۵۲۴
رايان سايپا
۰
۰
۱,۳۳۹
رينگ سازي مشهد
۰.۴۵-
۳۸-
۸,۳۴۸
زامياد
۰.۶۱-
۱۷-
۲,۷۵۱
ساختمان اصفهان
۰.۳۶-
۵-
۱,۳۹۵
ساسان
۰.۱-
۳-
۳,۰۱۶
سامان گستراصفهان
۱.۸۱-
۱۰۴-
۵,۶۵۰
سايپاديزل
۰.۲۱
۳
۱,۴۳۴
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۱۳-
۳-
۲,۲۶۱
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰.۰۹-
۳-
۳,۳۶۱
سرمايه گذاري پتروشيمي
۰.۹۷-
۲۰-
۲,۰۴۹
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۰.۴۳
۳۱
۷,۱۷۳
سرمايه گذاري توس گستر
۰.۵۷-
۶-
۱,۰۴۱
سرمايه گذاري توسعه ملي
۰.۸۳
۵۶
۶,۷۶۸
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۱۵-
۶-
۴,۱۱۹
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰.۷۲-
۲۴-
۳,۳۱۸
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۰
۰
۱,۶۹۸
سرمايه گذاري سپه
۰.۲۶-
۷-
۲,۷۰۸
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۰.۱۱-
۲-
۱,۸۳۷
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰.۲۲-
۶-
۲,۷۴۳
سرمايه گذاري صنعت نفت
۰.۲-
۵-
۲,۵۲۹
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۰
۴,۱۸۹
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰.۳۳-
۱۲-
۳,۵۹۹
سرمايه گذاري مسكن
۰.۱۷-
۲-
۱,۱۵۶
سرمايه گذاري ملت
۰.۱۹-
۳-
۱,۵۵۳
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۱-
۲-
۱,۹۹۳
سرمايه گذاري نيرو
۰.۰۱-
۲-
۱۷,۱۲۹
سيمان بجنورد
۰.۱-
۱۲-
۱۲,۳۳۰
سيمان تهران
۰.۰۱-
۲-
۱۷,۴۳۲
سيمان خاش
۲.۱۸-
۲۴۰-
۱۰,۷۸۷
سيمان سپاهان
۰.۰۴-
۱۰-
۲۵,۷۹۱
سيمان شاهرود
۰-
۱-
۲۳,۵۴۹
سيمان شمال
۰.۰۲-
۱۳-
۶۱,۸۳۹
سيمان صوفيان
۰.۰۲-
۱-
۵,۹۳۹
سيمان فارس و خوزستان
۰-
۱-
۲۴,۸۶۳
سيمان مازندران
۰.۰۱-
۱-
۶,۸۲۹
سيمان هگمتان
۰.۰۴-
۱-
۲,۴۹۶
شهد ايران
۴.۷۱-
۲۹۵-
۵,۹۶۴
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۰.۲۸-
۲۳-
۸,۱۶۷
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۰.۰۱-
۱-
۸,۰۹۶
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۰.۴۷-
۵-
۱,۰۵۷
صنايع آذرآب
۰.۱۴
۱۱
۸,۰۶۱
صنايع جوشكاب يزد
۰.۰۸-
۴-
۵,۰۹۷
صنايع لاستيكي سهند
۱.۱۶-
۱۶-
۱,۳۶۶
صنايع مخابراتي راه دورايران
۰.۰۶-
۲-
۳,۰۹۸
صنايع مس شهيد باهنر
۲.۶۷-
۳۰-
۱,۰۹۴
فارسيت اهواز
۰.۱۱
۹
۷,۸۴۴
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۵۷.۰۲-
۷۸۴-
۵۹۱
فرآورده هاي غذايي مشهد
۱.۴۸
۲۸
۱,۹۲۳
فرآورده هاي نسوز آذر
۰
۰
۲,۷۱۸
فرآورده هاي نسوز پارس
۰.۴۳-
۴۵-
۱۰,۵۰۴
فرآوري موادمعدني ايران
۰.۱۵
۲
۱,۳۳۰
فنرسازي خاور
۰.۶۷-
۹-
۱,۳۲۸
فنرسازي زر
۱.۷۴-
۴۲-
۲,۳۷۸
فولاد كاويان
۰.۴۷-
۸-
۱,۶۹۹
قند پارس
۰.۶۱
۱۲
۱,۹۷۶
قند ثابت خراسان
۰.۴۵-
۱۰-
۲,۲۱۶
كابل سازي ايران
۲۶.۹۸-
۲۵۱۲-
۶,۷۹۷
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۲.۷۷-
۱۴۵-
۵,۰۹۲
كارتن ايران
۰
۰
۳,۴۴۶
كارخانجات توليدي شيشه دارويي رازي
۰.۰۴-
۲-
۵,۵۳۴
كارخانجات داروپخش
۰.۵۷
۱۷
۳,۰۱۷
كارخانجات صنعتي پيام
۰
۰
۱,۷۴۳
كارخانجات قند قزوين
۰.۰۱-
۱-
۷,۰۴۷
كارخانجات مخابراتي ايران
۰.۰۱
۲
۱۵,۲۶۷
كالسيمين
۰.۲۵
۹
۳,۵۹۹
كمباين سازي ايران
۰.۰۶-
۱-
۱,۶۶۸
گروه صنعتي بوتان
۰.۰۲-
۱-
۶,۴۴۹
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۰.۳۴-
۱۲-
۳,۴۸۵
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۰.۳۸-
۴۱-
۱۰,۶۹۰
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۰.۱۸-
۳۳-
۱۸,۵۷۹
لوله وتجهيزات سديد
۰
۰
۲,۳۷۸
ليزينگ ايران
۰.۳۲-
۳-
۹۳۵
ماشين سازي اراك
۱۸.۰۶-
۱۱۰۲-
۵,۰۰۱
مجتمع صنعتي آرتاويل تاير
۰.۱-
۴-
۳,۹۷۴
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰.۱۴
۳
۲,۱۲۹
محورسازان ايران خودرو
۰.۳۹-
۳۱-
۷,۹۷۸
معدني و صنعتي چادرملو
۰.۵۱
۲۶
۵,۱۷۰
ملي سرب و روي ايران
۳.۴۵-
۱۱۹-
۳,۳۳۱
مهرام
۰.۲۱-
۴-
۱,۹۰۹
موتوژن
۱۴.۱۴-
۱۴۸-
۸۹۹
نساجي خوي
۰.۰۷-
۱۷-
۲۵,۷۶۸
نفت بهران
۰.۳۶-
۷۴-
۲۰,۵۳۳
نفت پارس
۰.۸۴-
۴۷-
۵,۵۴۳
نورد آلومينيوم
۶۵.۴۲-
۱۳۳۴-
۷۰۵
نورد و لوله اهواز
۰.۶۶
۳۲
۴,۸۵۸
نوسازي وساختمان تهران
۰
۰
۱,۷۵۰
نيرو محركه

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |