دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۴ - Aug 15, 2005
دستور ويژه براي نگهداري يك نوزاد
004896.jpg
گروه حوادث: دستور ويژه بازپرس ويژه قتل براي درمان نوزاد ۲۰ روزه اي كه كنار خيابان پيدا شده بود، صادر شد.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز شنبه ۲۲ مرداد ماه از طريق كسبه خيابان سليمانيه به پليس ۱۱۰ اطلاع داده شد كه يك نوزاد ۲۰ روزه در حالي كه داخل پتو پيچانده شده بود، در ميان شمشادها پيدا شده است.
مأموران كلانتري ۱۲۱ بلافاصله پس از اطلاع از موضوع، به محل مورد نظر رفتند و در تحقيقات مقدماتي مشخص شد كه اين نوزاد دختر توسط افرادي ناشناس به اين نقطه انتقال داده شده است.
مأموران با دستور رئيس تجسس كلانتري، نوزاد ۲۰ روزه را به كلانتري انتقال دادند. ساعتي پس از اين اتفاق، نوزاد دختر شروع به گريه كرد مأموران متوجه شدند كه نوزاد گرسنه است.
بالاخره مأموران با بازپرس اصغرزاده كه مسئوليت كشيك ويژه قتل را برعهده داشت، تماس گرفتند و موضوع را با وي در ميان گذاشتند.
بازپرس اصغرزاده، دستور داد تا نوزاد دختر را براي رفع گرسنگي و نگهداري هاي لازم به شيرخوارگاه  آمنه انتقال دهند. وي همچنين دستور داد تا در صورتي كه اين نوزاد دختر دچار بيماري شد تمام بيمارستان هاي خصوصي و دولتي در تهران موظف هستند وي را به صورت رايگان درمان كنند.
بر پايه اين گزارش هم اكنون تيمي از كارآگاهان در حال بررسي تكميلي در خصوص پرونده هستند.

پرونده برادركشي در دادگاه كيفري
گروه حوادث: پرونده مردي كه در پي اختلاف خانوادگي برادرش را به قتل رسانده بود به شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، قاسم متهم است كه در سال ۸۳ در پي اختلاف خانوادگي برادرش به نام مسلم را به قتل رسانده است. متهم پرونده كه بلافاصله پس از وقوع جنايت توسط مأموران اداره آگاهي تهران دستگير شده بود، در بازجويي هاي مقدماتي به قتل برادرش اعتراف كرد و تنها انگيزه خود را مشكلات خانوادگي عنوان كرد.
به اين ترتيب، با دستور بازپرس پرونده، متهم با قرار بازداشت روانه زندان شد و پس از تكميل تحقيقات، كيفرخواست توسط نماينده دادستان صادر شد.
صبح ديروز اين پرونده براي رسيدگي به شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان ارجاع شد تا با تعيين وقت، متهم در حضور پنج قاضي از خود دفاع كند.

لك لك كيف قاپ دستگير شد
گروه حوادث:يك كيف قاپ حرفه اي معروف به لك لك در شهرستان كرمانشاه به اتهام ربودن چند كيف در اين شهرستان به دام افتاد.
ماموران انتظامي شهرستان كرمانشاه ديروز با دريافت خبري از وجود يك كيف قاپ حرفه اي در سطح اين شهرستان مطلع شدند.
با دريافت اين خبر پليس وارد عمل شد و با آغاز تحقيقات، منطقه اي را كه زياد مورد سرقت قرار مي گرفت را تحت نظر قرار داد تا اينكه يك موتور سوار را هنگام ربودن كيف زني دستگير كرد.پس ازانتقال اين فرد به كلانتري مشخص شد، او به حسين لك لك معروف است و از مدت ها پيش كيف قاپي مي كرده است.متهم به همراه پرونده اش تحويل مراجع ذيصلاح شد.

كشاورز هنگام آبياري مزرعه اش به قتل رسيد
گروه حوادث: مردي هنگام آبياري مزرعه اش در شهرستان داراب فارس توسط فرد يا افراد ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
جسد هوشنگ - ق كشاورز ۳۰ ساله اهل و ساكن روستاي گودشانه واقع در شهرستان داراب در حاليكه توسط فرد يا افراد ناشناس در فاصله ۲۰۰ متري روستا از ناحيه سينه سمت چپ مورد هدف گلوله قرار گرفته بود ساعت ۲۳ و ۳۰ دقيقه پنج شنبه كشف شد.
اين كشاورز هنگام حادثه در حال آبياري زمين مزرعه اش بوده است. جسد براي مشخص شدن علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني منتقل و تحقيقات پليس براي دستگيري ضارب يا ضاربان آغاز شد.

استخوانهاي يك كوهنورد مفقود پيدا شد
گروه حوادث: جسد يك كوهنورد پس از گذشت دو سال از ناپديد شدنش در يكي از ارتفاعات تهران پيدا شد.
اميرحسين دليلي كوهنورد ۲۲ ساله اي است كه در تاريخ دوازدهم دي ماه سال ۱۳۸۲ حدود ساعت ۵ و ۴۵ دقيقه بامداد به قصد صعود به ارتفاعات دربند رفت اما هرگز بازنگشت.
در اين مدت تيم هاي امدادي فراواني از سوي فدراسيون و هيات كوهنوردي استان تهران به همراه تجهيزات پيشرفته جهت پيدا كردن وي به منطقه مذكور مراجعه كردند اما به دليل صعب العبور بودن برخي از مناطق موفق به يافتن اين كوهنورد نشدند.
در اين ميان و پس از گذشت نزديك به دو سال از ناپديد شدن اميرحسين حدود ساعت ۱۲ ظهر بيست و يكم ماه جاري يك تيم كوهنوردي به نام گروه كوهنوردي تهران وابسته به هيات كوهنوردي استان تهران با ديدن پسر نوجواني كه در ميان سنگ ها گرفتار شده است به طرفش رفتند اما پس از نجات اين فرد، مقداري وسايل كوهنوردي را در پايين ديواره شروين از سمت كلك چال مشاهده كرده و با تصور اين كه فردي در پايين كوه گرفتار شده به عمق دره فرود كردند؛ اما با تكه هايي از استخوان يك جسد، يك كوله پشتي و يك كارت پايان خدمت سربازي با نام اميرحسين  دليلي متولد سال ۱۳۶۰ مواجه شدند.
به دنبال كشف مقداري از استخوان هاي اين جسد، هيات كوهنوردي استان تهران و نيروي انتظامي سريعا به محل رفته و با كمك نيروهاي امدادي تكه هايي از استخوان پا، جمجمه و فك اين فرد را پيدا كردند.هم اكنون نيروي امدادي در حال پيدا كردن مابقي استخوان هاي اين فرد و سپس تحويل آن به پزشك قانوني هستند.گفتني است، خانواده اين كوهنورد به همراه تيم هاي امدادي به منطقه رفته و در جستجوي مابقي استخوان هاي فرزندشان هستند.

قتل در سردار جنگل
گروه حوادث: سه مرد كه متهم به ارتكاب يك جنايت هستند براي شناسايي عامل اصلي روانه اداره دهم آگاهي تهران شدند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۲۰ و ۳۰ دقيقه روز شنبه مرتضي، اسماعيل، احمد و همسرش براي انجام كاري منزل را ترك كرده و در حال قدم زدن در حوالي خيابان سردار جنگل بودند كه ناگهان مرد جواني به نام بيژن كه همراه دو دوستش در همان منطقه در حال تردد بود به همسر احمد نزديك شد و با گفتن يك جمله ناشايست موجب عصبانيت احمد شد. پس از اين ماجرا دو گروه مذكور با يكديگر درگير شدند. چند دقيقه اي دعوا بين طرفين ادامه يافت تا اين كه يكي از همراهان بيژن با ضربه چاقو مجروح شده و در اثر خونريزي جان سپرد.
مرتضي، اسماعيل و همسرش بعد از وقوع اين حادثه از محل متواري شدند.
مراتب به اطلاع پليس رسيد. بعد از بررسي هاي اوليه از سوي كلانتري محل بازپرس اصغرزاده در جريان ماوقع قرار گرفت. دستورات لازم قضايي صادر شد، جسد مقتول براي مشخص شدن علت تامه مرگ وي به پزشكي قانوني انتقال يافت. پليس آگاهي تهران جست وجو براي دستگيري عاملان اين جنايت را آغاز كرد. اسماعيل يكي از متهمان فراري اين پرونده جنايي خود به كلانتري مراجعه كرده و خود را به پليس معرفي كرد ولي احمد و مرتضي طي يك عمليات پليسي بازداشت شدند.
روز گذشته هر سه متهم توسط بازپرس اصغرزاده، مورد تحقيق قرار گرفتند.
اين سه متهم كه هر يك ارتكاب جنايت را به گردن ديگري مي انداختند، خطاب به بازپرس اصغرزاده گفتند. در زمان درگيري ناگهان فضا شلوغ شد و ما نمي دانيم چه كسي به بدن احمد ضربه چاقو را وارد كرده است. متهمان به دستور بازپرس اصغرزاده به اداره دهم آگاهي تهران انتقال يافتند تا با انجام بازجويي هاي دقيق عامل اصلي ارتكاب اين جنايت شناسايي شود.

كشف بقاياي جسد يك زن آمريكايي
بي بي سي: يك سارق بانك در آمريكا پليس را به كشف بقاياي جسد يك زن هدايت كرد.
پليس آمريكا كه در جستجوي يك سارق ۲۵ ساله بانك به نام كريستوفرلامونت همپتون بود متوجه شد او با قتل زني به نام تاميكا هوستون ارتباط دارد.هوستون در ژوئن سال گذشته ناپديد شد و به تازگي بقاياي جسد او به وسيله پليس كشف گرديد.
در حال حاضر همپتون به اتهام قتل در بازداشت به سر مي برد و تحقيقات پليس در اين زمينه ادامه دارد.

قتل مدير يكي از كارخانه هاي دانمارك
بي بي سي: مارك كانوي ۲۸ ساله مدير شيفتي يكي از كارخانجات توليد مواد غذايي واقع در جاده كپنهاگ دانمارك ديروز به ضرب چاقو به شدت مجروح شد.
اين فرد پس از انتقال به بيمارستان بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت. تحقيقات پليس نشان مي دهد نوع ضربات چاقو و نحوه مرگ اين مرد مشكوك به قتل است.
گفتني است، اين كارخانه يكي از سرشناس ترين كارخانجات توليد مواد غذايي دانمارك است و مرگ يكي از مديران آن، موضوع قابل توجهي است كه به تحقيقات بيشتري نياز دارد.

متهم رواني در ژاپن ۳ تن را خفه كرد
يوميوري : يك مرد رواني در ژاپن به ۵۰ مورد تهاجم به افراد مختلف جهت خفه كردن آنها اعتراف كرده است.
بر اساس اين گزارش اين خوي وحشيگري، جهت خفه كردن ديگران از دوران تحصيل در مدرسه راهنمايي در او پديدار شده بود.
هيروشي مائو ۳۶ ساله كه يك كارمند قراردادي است طي اظهاراتش اعتراف كرده ، سه جنازه اي كه به تازگي توسط پليس كشف شده ، قربانياني هستند كه او آنها را خفه كرده است. بر اساس اين گزارش مائو از خفه كردن قربانيان خود لذت مي برد. پليس بر اين باور است كه اين احساس لذت پس از چندين مورد حمله به ديگران جهت خفه كردن آنها در او پديدار شد.مائو پس از چندين مرتبه هجوم به افراد مختلف به منظور خفه كردن آنها كاملاً به اين نوع رفتار معتاد شده است.
مائو تا به حال ۳ مرتبه بازداشت شده است. مرتبه اول سال ۱۹۹۵ بود كه به علت هجوم به همكار خود بازداشت شد. طبق اظهارات پليس مائو در دوران دانشگاه نيز به يكي از همكلاسان خود هجوم برده بود تا او را خفه كند.
براساس اين گزارش احتمال مي رود قبل از سال ۱۹۹۵ نيز او مرتكب جنايات متعدد ديگري شده باشد.

۴۲۴ سال حبس براي يك مربي استراليايي
ديلي تلگراف: يك مربي فوتبال استراليايي به جرم آزار و اذيت اعضاي تيم خود به ۴۲۴ سال حبس محكوم شد.
دادگاه استراليا ، دارسي سيارل مربي فوتبال كودكان را به جرم ارتكاب ۱۰۴ فقره تعرض و هتك حرمت به ۴۲۴ سال حبس محكوم كرد.
بنابراين گزارش، اين مجرم ۶۳ ساله در سال ۲۰۰۰ در شهر پرث به اتهام ۱۰۴ مورد آزار و اذيت اعضاي تيمش دستگير شد. قربانيان سيارل بين فاصله سني ۱۰ تا ۱۲ سال بودند.
بر اساس اين گزارش ، اسامي و مشخصات تمامي كودك آزاران استراليايي از جمله سيارل تهيه شده در يك ليست در اختيار سازمان حمايت از كودكان در نيوساوت ولز قرار دارد. گفتني است، سيارل در رده هاي بالاي اين جدول قرار دارد.

كشف جسد در ساختمان نيمه كاره
گروه حوادث: با كشف جسد مرد افغاني در داخل اتاق نگهباني يك ساختمان نيمه كاره در شيراز تحقيقات پليس براي شناسايي عاملان قتل آغاز شد.
ساعت ۱۷ و ۳۰ دقيقه روز جمعه مردي به نام فضل الدين - الف تبعه افغانستان به ماموران انتظامي شيراز مراجعه كرد و از كشف جسد يك هموطن خود خبر داد.
اين مرد به پليس گفت: من كارگر ساختمان هستم و مدتي است كه در يك ساختمان متعلق به آقاي علوي در چهار راه تحويلي مشغول كار هستم.امروز هنگامي كه وارد اتاق نگهباني شدم با جسد غرق در خون يكي از هموطنان خود روبرو شدم در حاليكه از نگهبان نيز خبري نبود.
بلافاصله ماموران پليس به محل كشف جسد رفتند و بنا بر اظهارات اين مرد ،جسد افغاني حدوداً ۳۰ ساله را مشاهده كردند كه با دست و پايي بسته درون پتو پيچيده شده بود.
در بررسي جسد همچنين آثار ضربه و خونريزي در ناحيه گوش و پشت سر ديده مي شد.پليس در ادامه تحقيقات خود دريافت كه نگهبان ساختمان به نام ميرزا كه او نيزتبعه افغانستان است در محل حضور ندارد.
جسد براي مشخص شدن هويت و علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني منتقل شد و هم اكنون پليس تحقيقات خود را براي روشن شدن غيبت مرموز نگهبان ساختمان آغاز كرده است تا از اين طريق موفق به كشف راز اين جنايت بشود.

اعضاي يك تيم ۱۱ نفره در دره اندرسم چالوس ناپديد شدند
گروه حوادث: يك تيم ۱۱ نفره از استان قزوين در دره اندرسم چالوس ناپديد شد.
 اين تيم ۱۱ نفره از باشگاه خانواده و طبيعت كوهنوردي استان قزوين صبح روز بيستم ماه جاري براي فرود به دره اندرسم واقع در جاده چالوس، كيلومتر ۴۵ جاده انگوران (روستاي چهارباغ) مراجعه كردند. اين تيم پس از مذاكره با راننده ميني بوس مقرر كردند ساعت ۱۷ و ۳۰ دقيقه بعد از ظهر بيست و يكم و تنها پس از گذشت يك روز از فرود، ميني بوس در ابتداي جاده در انتظار آنها بايستد.
اين تيم در ميانه راه با يك تيم ۸ نفره (۶ زن و دو مرد) آشنا شده و حدود ساعت ۱۷ روز جمعه ، تيم ۸ نفره پس از پايان فرود خود به طرف ميني بوس رفته و منتظر بازگشت تيم ۱۱ نفره كه يك كيلومتر با آنها فاصله داشتند مي ايستند اما در همين لحظه با شروع بارندگيهاي شديد به همراه رگبار در جاده چالوس و به دنبال آن جاري شدن سيل در منطقه، تيم گرفتار سيل و بارندگي هاي شديد مي شوند.در اين ميان پس از گذشت بيش از ۱۰ ساعت بارش شديد باران تيم ۸ نفره با احتمال آسيب ديدن تيم ۱۱ نفره سريعا نيروهاي امدادي را در جريان وقوع حادثه قرار دادند كه به دنبال آن يك تيم امدادي ۸ نفره از جمعيت هلال احمر استان مازندران، نيروهاي انتظامي استان مازندران و فرمانداري چالوس سريعا به منطقه اعزام شدند.در حاليكه دو روز از ناپديد شدن تيم ۱۱ نفره مي گذرد، روز شنبه ۲۲ ماه جاري حدود ساعت ۱۲ ظهر جسد دو مرد با هويت نامعلوم در فاصله ۴۵ و ۲۰ كيلومتري رودخانه چالوس كشف شد؛ اين در حاليست كه جسد يك مرد ديگر نيز پس از ۸ ساعت در همان منطقه پيدا شد.اجساد اين افراد در حالي كه احتمال داده مي شود متعلق به اعضاي تيم ۱۱ نفره مفقود شده باشند، بدليل ريزش سنگلاخ غيرقابل تشخيص هستند، اما جستجو و بررسي در اطراف اين اجساد نشان داد يكي از اجساد داراي وسايل و تجهيزات كوهنوردي از جمله طناب و كوله پشتي است.
يك مقام آگاه در اين زمينه به خبرنگار ما گفت: به دليل عدم امنيت اين منطقه در شش سال گذشته هيچ گروه حرفه اي به اين محل نيامده بودند.علاوه بر اين ستاد حوادث غيرمترقبه استان مازندران پيش از اين نسبت به احتمال ريزش سنگ از كوه و بارندگي شديد در جاده چالوس به دليل وضعيت نامناسب جوي هشدار داده بود.

آتش سوزي در جاده مخصوص كرج
گروه حوادث: آتش سوزي در يك كارخانه نخ تابي واقع در جاده مخصوص كرج ۵۰۰ ميليون تومان خسارت به بار آورد.
ماموران انتظامي تهران بزرگ از وقوع يك مورد آتش سوزي در يك كارخانه نخ تابي واقع در جاده مخصوص كرج مطلع شدند.
ماموران به محل حادثه مراجعه كردند و با كمك نيروهاي امدادي و با دو ساعت و نيم تلاش پي در پي موفق به مهار دامنه هاي آتش شدند.گفتني است، در اين سانحه سه دستگاه خودرو به همراه دكل و كابل هاي مربوط به بي سيم و همچنين سقف سوله آسيب ديده است.بررسي بر روي پرونده همچنان ادامه دارد.

كشف ۳۳ قطعه سكه مربوط به دوران اشكاني،
ساساني و اسلامي
فارس: ماموران گمرك امانات پستي تهران در ارزيابي مجدد ۹ بسته پستي به مقصد خارج از كشور، ۳۳ قطعه سكه مربوط به دوران اشكاني، ساساني و اسلامي را كشف كردند.به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي گمرك ايران، حسن بقايي، مديركل گمرك امانات پستي تهران در اين زمينه گفت: صاحبان اين بسته هاي پستي سكه هاي قاچاق كشف شده را با آدرس هاي جعلي فرستنده، داخل صندوق هاي پستي منطقه ۱۱ تهران اندوخته بودند كه ماموران اين گمرك با توجه به تجارب خود، پاكت هاي مشكوك را مورد ارزيابي دقيق تر قرار مي دهند و سكه ها را كشف و از خروج آنها به خارج از كشور جلوگيري مي كنند.
وي افزود: گمرك امانات پستي براي شناسايي بهتر سكه هاي كشف شده از كارشناسان سازمان ميراث فرهنگي دعوت كرد كه بر اساس اظهارات اين كارشناسان سكه هاي مكشوفه مربوط به دوران اشكاني، ساساني و اسلامي و ممنوع الخروج بوده و نبايد در دست افراد باشد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |