دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۴ - Aug 15, 2005
كابينه احمدي نژاد به مجلس معرفي شد
رئيس جمهور: وزيران و مسئولان كشور هيچ شأني
جز خدمتگزاري به مردم ندارند
گروه سياسي: دكتر محمود احمدي  نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران در نامه اي به حداد عادل كابينه خود را براي گرفتن راي اعتماد به مجلس شوراي اسلامي معرفي كرد. متن نامه رئيس جمهور به حداد عادل به شرح ذيل است:
با اتكال به ايزد منان و با اداي احترام به پيشگاه ملت بزرگوار ايران و نمايندگان معزز مردم، در اجراي اصل هاي ۸۷ ، ۱۳۳ و ۱۶۰ قانون اساسي و همچنين ماده ۱۸۸ آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، اسامي وزراي پيشنهادي را به همراه شرح حال آنان و برنامه دولت، براي اخذ راي اعتماد به مجلس شوراي اسلامي تقديم مي دارم.
گزارش كامل معرفي اعضاي كابينه و سخنان رئيس جمهور در جمع منتخبين خود را در صفحه ۲ مي خوانيد.

آصفي:
اجماع نظام براي راه اندازي نطنز
به رفتار اروپايي ها بستگي دارد
مهر: سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان روز گذشته تاكيد كرد: هنوز مسئولان نظام در خصوص آغاز به كار نطنز به اجماع نرسيده اند، اما رفتار روزهاي آينده اروپا براي اين اجماع بسيار تعيين كننده است.
حميد رضا آصفي در جلسه هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به اين سئوال كه آيا جمهوري اسلامي ايران در مذاكرات اخير شوراي حكام پيروز شد؟ گفت: آنچه تا به حال اتفاق افتاده اين است كه متاسفانه به دليل اينكه قطعنامه مورد قبول ما واقع نشد آن را رد كرديم و آن را غيرحقوقي و سياسي دانستيم حالا بايد ببينيم ادامه راه را چگونه مي توانيم طي كنيم. ما معتقديم مذاكره با اروپا بايد بدون پيش شرط ادامه يابد و معتقديم ما و اروپا بايد به آينده نگاه كنيم. گذشته گذشته است.
وي افزود: در گذشته آنها موافقتنامه پاريس را نقض كردند و ما در مقابل اصفهان را از تعليق درآورديم و اين قابل برگشت نيست.
وي در عين حال تصريح كرد: در تفاهم نامه پاريس تعليق اختياري است و نيازي به اجازه ندارد و بنابراين ما با راه اندازي اصفهان اين تفاهم نامه را نقض نكرده ايم.
وي با بيان اينكه طرف اروپايي به تعهدات و تفاهمات پايبند نبوده است افزود: از نظر ما، تفاهم نامه پاريس و بيانيه تهران همچنان معتبر است و منتظريم ببينيم روزهاي آتي چه مي شود.
آصفي با تاكيد بر اينكه ايران جلسه آتي آژانس را بي جهت مي داند افزود: دليلي براي برگزاري جلسه سوم سپتامبر شوراي حكام نمي بينيم. وي تصريح كرد: از نظر ما شوراي حكام در مقامي نيست كه اقدام اختياري را به صورت اجباري به ايران تحميل كند.
سخنگوي وزارت امور خارجه درخصوص ديدگاه هايي مبني بر لزوم راه اندازي نطنز گفت: اجراي اين مساله نيازمند تصميم گيري مسئولان و مقامات كشور است.
آصفي درخصوص دخالت آمريكا در ناآرامي هاي غرب كشور گفت: متاسفانه اطلاعاتي وجود دارد كه آمريكايي ها در شمال غرب ايران دخالت دارند بزودي به آمريكا اعتراض خواهيم كرد.
آمريكايي ها در باتلاق عراق گرفتار شده اند و تلاشهاي مذبوحانه اي مي كنند كه اوضاع منطقه را برهم بزنند.
آصفي درمورد طرح احتمال استفاده از گزينه نظامي عليه ايران توسط بوش گفت: به نظرم بوش بايد اين را بداند كه گزينه هاي ما بيشتر از گزينه هاي آمريكاست.
مطمئنم آمريكا دچار چنين خبطي نخواهد شد و اين صرفاً يك جنگ رواني است.
وي در بخش ديگري از گفت وگوي خود با خبرنگاران با تاكيد بر اينكه انگليس در آشوبهاي چندي پيش خوزستان دخالت داشت، افزود: در موقعيت هاي مختلف به انگليسي ها اعتراض كرديم و هشدار داديم كه مراقب رفتار خود باشند.
خبرنگاري پرسيد: آيا وقت آن نرسيده است كه در سياست و استراتژيمان تغيير ايجاد كنيم.
آصفي پاسخ داد:ما با راه اندازي اصفهان سياستمان را عوض كرديم و در آينده هم بر اساس رفتار اروپا عملكردمان را تنظيم خواهيم كرد.بلا ترديد استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي حقي نيست كه از آن صرف نظر كنيم.

آزادي غزه ، نخستين گام
هادي صبا
۳۸ سال و دو ماه پيش بود كه در يك جنگ كوتاه مدت دولتهاي عربي به ويژه كشورهاي خط مقدم يعني اردن، سوريه و مصر به زانو درآمدند تا كرانه باختري رود اردن، بلنديهاي جولان و نوار غزه را به اسرائيل واگذار كنند. سالها بعد جنوب لبنان به اشغال اسرائيل درآمد. اما لبنانيها با تكيه بر روش مقاومت توانستند سرزمين خويش را آزاد كرده و به الگويي براي ديگر مناطق تحت اشغال درآيند. فلسطينيان سالهاست كه براي بازپس گيري سرزمينهايي تلاش مي كنند كه توطئه بين المللي و ناكارآمدي دولتهاي عربي آنها را به اسرائيل واگذار كرده است. و اينك در اولين گام غزه را آزاد مي كنند. همه كارشناساني كه به صورت حرفه اي و مستمر مسائل فلسطيني را پيگيري مي كنند بدون هيچ ابهامي آزادي غزه را حاصل تلاشهاي ايثارگرانه مقاومت مردم فلسطين مي دانند كه به طور عمده در اقدامات جنبش حماس و جنبش جهاد اسلامي متجلي است.امري كه رهبران اسرائيل نيز آن را تأييد مي كنند. سخنان بسيار مهم آريل شارون نخست وزير صهيونيستي كه دو روز پيش با هدف توجيه اقدام خود در عقب نشيني يكطرفه از غزه بيان شد، مؤيد اين نظر است. شارون گفت: «از همان ابتدا براي من روشن بود كه عقب نشيني از غزه به آساني امكان پذير نخواهد بود ولي حضور ما در غزه و هرآنچه كه به آن مرتبط مي شد و بهايي كه براي استمرار حضور خود مي پرداختيم بايد پايان مي پذيرفت.» اينك شارون براي رهايي از پرداخت هزينه هاي استمرار حضور در غزه، فرار را برگزيده است. اگر هزينه حضور اسرائيل در كرانه باختري نيز به حدي برسد كه تحمل آن براي اشغالگران غيرممكن باشد آنگاه دومين گام در روند طولاني اما حتمي آزادي فلسطين محقق خواهد شد. يقيناً گام اول يعني خروج از غزه براي اسرائيل دشوارتر بوده است؛ چرا؟
حقيقت اين است كه اسرائيل موجوديت خود را بر ويرانه هاي موجوديت فلسطين بنا نمود.وقتي كه قطعنامه ۱۸۱ مجمع عمومي سازمان ملل متحد در سال ،۱۹۴۷ فلسطين را به دو بخش عربي و يهودي تقسيم نمود و مجوز تشكيل دو دولت را صادر كرد، اسرائيل در واقع فقط بخش مربوط به مشروعيت تشكيل دولت يهودي را پذيرفت، و به هيچ وجه بخشهاي ديگر قطعنامه كه به موجوديت دولت فلسطين مربوط مي شد را موردتوجه قرار نداد. دليل اين مدعا آن است كه برخلاف تقسيم بندي صورت گرفته از سوي سازمان ملل متحد ،مناطق حاصلخيز و پرارزش الجليل كه براساس نقشه هاي ترسيم شده سازمان ملل ، به دولت فلسطين تعلق داشت به صورت يكجانبه از سوي اسرائيل اشغال شد. اگر اسرائيل قطعنامه هاي بين المللي را محترم مي شمرد، نمي بايد هرگز به اشغال مناطق الجليل مبادرت مي كرد. از سوي ديگر نفوذ فوق العاده انگليس بر دولتهاي عربي، روند امور را به سمت و سويي كشاند كه از تشكيل دولت مستقل فلسطين حتي در ۲۳ درصد از خاك فلسطين جلوگيري كرد. زيرا «موجوديت فلسطين» و هر آنچه كه نمايي از هويت فلسطين داشته باشد، در تضاد با موجوديت جعلي اسرائيل است كه با غصب سرزمين فلسطينيان به وجود مي آمد. اينك براي نخستين بار فلسطينيان توانسته اند اسرائيل را به خروج از بخش بسيار كوچكي از سرزمين خود وادارنمايند.
اهميت اين پيروزي نه فقط در آزادي غزه بلكه در هموار شدن راه آزادي ديگر بخشهاي فلسطين است. درست همان چيزي كه اسرائيل را نگران مي كند. شارون در بخش ديگري از سخنان خود مي گويد: «در سال ۱۹۸۸ به وزراي عضو حزب ليكود گفتم كه بايد براي خروج از غزه اقدام فوري به عمل آورد در غيراين صورت ماناگزير خواهيم شد تا از همه مناطق _اشغال شده در سال- ۱۹۶۷ عقب نشيني كنيم.» آري، دريافت شارون درست و دقيق است. اگر اسرائيل از غزه عقب نشيني نكند، به زودي مجبور خواهد شد تا از تمام مناطق اشغالي سال ۱۹۶۷ خارج شود اما اگر از غزه خارج شود آنگاه با مشكل بزرگتري دست به گريبان خواهد شد كه تأثير معنوي شكست اسرائيل در غزه بر ديگر فلسطينيان ساكن كرانه باختري و اوج گيري جنگ دوهويت فلسطيني و اسرائيلي است؛ هويتي حقيقي و برحق و هويتي جعلي و ناحق.امروز شهركهاي يهودي نشين در غزه تخليه مي شوند. تا ۱۵ روز ديگر همه پادگانها و پايگاه هاي نظامي اسرائيل در غزه تخليه خواهند شد و سپس نوبت به نوار مرزي غزه با مصر خواهد رسيد.به نظر مي رسد كه ساكنان به شعف درآمده غزه كه بي صبرانه در انتظار پايان نزديك به چهار دهه اشغال سرزمين خود مي باشند، پس از تخليه شهركهاي يهودي نشين شرايطي را فراهم آورند كه احتمالاً فرار سربازان اسرائيلي را از اين هم جلوتر بيندازد. هرچه باشد اين پيروزي آنقدر عظيم و بزرگ است كه موجب شادماني همه ملتهاي منطقه گردد.

وزيران و مسئولان كشور در رده هاي مختلف
هيچ شأني جز خدمتگزاري به مردم ندارند
فارس: رئيس جمهور تأكيد كرد: وزيران و مسئولان كشور در رده هاي مختلف هيچ شأني جز خدمتگزاري به مردم ندارند و راه و رسم خدمتگزاري به مردم بايد در تمامي سازمانهاي اداري به يك فرهنگ پايدار تبديل شود.
رئيس جمهور اسلامي ايران روز گذشته در نشستي با اعضاي هيات وزيران پيشنهادي خود، بر عدالت محوري، مهرورزي، خدمتگزاري و پيشرفت همه جانبه در ابعاد مادي و معنوي به عنوان اصول اساسي دولت جديد تأكيد كرد و از آنان خواست تا پس از اخذ راي اعتماد از مجلس شوراي اسلامي، تمامي  اهتمام خود را براي برداشتن گامهاي بلند و جهشي در جهت حل مشكلات كشور به كار بندند.
احمدي نژاد در اين نشست كه پس از معرفي اعضاي كابينه جديد به مجلس شوراي اسلامي تشكيل شد، افزود: محوري ترين برنامه دولت، عدالت گرايي است و اين امر بايد تمامي جهت گيريها و برنامه هاي عملكردي دولت را در ابعاد اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي تحت تاثير قرار دهد.
رئيس جمهور، از مردم باوري و مهرورزي به مردم به عنوان يك رويكرد اساسي دولت آينده ياد كرد و گفت: رابطه مودت آميز با مردم، پايه و اساس تمامي فعاليتهاي فرهنگي، عامل همبستگي ملي و پيشبرد آرمانهاي انقلابي است و تحقق هر گونه عمل خيري در دولت و از سوي مسئولان كشور، مستلزم محبت و دوستي با مردم و ملت عزيز است.
ابراز علاقه و محبت به مردم، يك دستور اسلامي است و پيام انقلاب نيز تنها در بستر عاطفه و مهرورزي به مردم قابل انتقال خواهد بود.
احمدي نژاد بر ضرورت حركت در رسيدن به جامعه متعالي تأكيد كرد و افزود: بيگانگي انسانها با يكديگر و بي تفاوتي در برابر اجحاف و ستم به همنوعان از جمله مظاهر فرهنگ فرد گراي لذت جوي افراطي است كه هيچ سنخيتي با آموزه هاي ديني، اخلاقي و انساني ملت مسلمان ايران ندارد و مبارزه با مظاهر ضد ارزشي آن در جامعه از برنامه هاي دولت جديد خواهد بود.
وي تصريح كرد كه وزيران و مسئولان كشور در رده هاي مختلف هيچ شاني جز خدمتگزاري به مردم ندارند و راه و رسم خدمتگزاري به مردم بايد در تمامي سازمانهاي اداراي به يك فرهنگ پايدار تبديل شود.
رئيس جمهور بر طرف كردن ضعفها و مشكلات و حركت سريع در مسير ساختن و آباد كردن جاي جاي اين كشور را گوشزد و استفاده درست از منابع موجود و پرهيز از اسراف و ريخت و پاش در دستگاههاي مختلف را لازمه پيشرفت همه جانبه كشور خواند.
احمدي نژاد مبتني كردن امور كشور بر فرهنگ خودي را به منزله مبارزه اي جدي و اساسي با موجوديت سنگين غرب زدگي و آفات ناشي از آن دانست و در ادامه سخنان خود تأكيد كرد كه اعضاي دولت آينده بايد پيوسته با كار و تلاش مجدانه، پيگيرانه و عالمانه خود، امواج اميد، نشاط و شادابي را به درون جامعه تزريق كنند.
وي همچنين توجه وزيران پيشنهادي را به ضرورت مبارزه با تشريفات زائد اداري و حذف اشرافيت از متن سيستم اداري، رعايت شان انقلاب در رفتارها، محيط كار و زندگي شخصي، جايگزين كردن مديران كارآمد و پرتلاش به جاي مديران مدعي، پرهزينه و كم بازده، جلب كرد و در پايان سخنانش، اهميت همگرايي و وحدت و پرهيز از بخشي نگري متعصبانه و افراطي در دولت آينده و همكاري صميمانه و قاعده مند اعضاي هيات دولت با رسانه هاي ارتباط جمعي را مورد تأكيد قرار داد.
حاضرين در اين نشست، همچنين فرازهايي مهم از رويكردهاي دولت جديد را مرور كردند و آمادگي خود را براي برقراري تعامل سازنده و دوستانه با مجلس شوراي اسلامي مورد تأكيد قرار دادند.

بررسي اجمالي اعضاي كابينه پيشنهادي محمود احمدي نژاد
گروه سياسي _ ياسر مرادي: بالاخره پس از هفته ها بحث و بررسي، روز گذشته، رئيس جمهور در نامه اي به رئيس مجلس شوراي اسلامي اسلامي اعضاي كابينه خود را اعلام كرد. در پي تماس هاي مكرر خوانندگان روزنامه برآن شديم كه خلاصه اي از سوابق اجرايي ليست پيشنهادي رئيس جمهور به مجلس را مرور كنيم.
۱- وزارت ارتباطات و فناوري: دكتر محمد سليماني متولد استان فارس و فارغ التحصيل دانشگاه پيروماري كوري پاريس در رشته مخابرات مي باشد. وي در گذشته معاون دانشجويي وزارت علوم و رياست دانشگاه علم و صنعت را به عهده داشته است. از وي ۱۴ كتاب تأليفي و ترجمه اي تاكنون به چاپ رسيده است.
۲- وزارت بهداشت و درمان: دكتر باقري لنكراني جوان ترين عضو كابينه و متولد تهران مي باشد كه مدرك فوق تخصص بيماريهاي گوارشي و كبد را در سال ۷۵ از دانشگاه شيراز دريافت كرده است. وي در سوابق خود رياست بيمارستان نمازي شيراز، عضو هيأت مديره سازمان نظام پزشكي شهر شيراز را داراست و داراي مقالات بسياري در كنگره هاي داخلي و خارجي مي باشد.
۳- وزارت امور خارجه: منوچهر متكي را مردم تهران خوب مي شناسند چرا كه تا به حال چند مرتبه به عنوان نماينده آنان در مجلس شوراي اسلامي حاضر شده است. وي كه متولد بندرگز مي باشد فارغ التحصيل كارشناسي ارشد روابط بين الملل از دانشگاه تهران است. وي در گذشته سفير ايران در تركيه و ژاپن بوده و مدتي هم معاون امور بين المللي وزير امور خارجه بوده است. لازم به ذكر است متكي در حال حاضر نماينده مجلس شوراي اسلامي مي باشد.
۴- وزارت اقتصاد و دارايي: دكتر داود دانش جعفري از ديگر نمايندگان تهران در مجلس است كه دكتراي اقتصاد خود را از دانشگاه علامه طباطبايي اخذ نموده است. وي قائم مقامي وزارت جهاد، عضويت در شوراي عالي بانكها، رياست بنياد مسكن كشور، رياست كميسيون اقتصادي مجلس و دبير كميسيون اقتصاد كلان مجمع تشخيص مصلحت نظام را در كارنامه اجرايي خود دارد.
۵- وزارت اطلاعات: حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي را مردم خوب مي شناسند. وي كه علاوه بر تحصيلات حوزوي، فوق ليسانس حقوق بين الملل خصوصي را  هم اخذ كرده است سوابق اجرايي متعددي را در كارنامه خود دارد. مسئول دادسراي امور اقتصادي تهران، دادستان ويژه روحانيت و رياست مجتمع قضايي ويژه رسيدگي به جرايم كاركنان دولت برخي از سوابق اجرايي وي مي باشد.
۶- وزير جهاد كشاورزي: محمدرضا اسكندري متولد اهواز و داراي كارشناسي ارشد مديريت دولتي با گرايش سيستم ها مي باشد. وي رياست سازمان امور عشاير كشور، مديريت مؤسسه جهاد استقلال و مديريت جهاد كشاورزي خوزستان را در سوابق اجرايي خود دارد و در سال ۸۳ به عنوان مدير نمونه ملي در جشنواره شهيد رجايي معرفي شد.
۷- وزير كشور: حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي متولد قم و داراي تحصيلات عاليه حوزوي مي باشد. وي كه از سال ۷۹ تاكنون به تدريس جدي در دانشگاه امام صادق(ع) و كارهاي علمي ديگر مشغول بوده است، داراي سوابق اجرايي مختلفي همچون رئيس اطلاعات خارجي، معاون و جانشين وزارت اطلاعات، مشاور رياست دفتر و مدير گروه «سياسي-اجتماعي» دفتر مقام معظم رهبري مي باشد.
۸- وزير دادگستري: جمال كريمي راد نيز از چهره هاي كاملاً شناخته شده براي مردم در كابينه مي باشد. وي كه متولد قزوين است داراي سوابق اجرايي قضايي مانند سخنگويي قوه قضائيه، دادستاني انتظامي قضات كشور و مديركل تعزيرات حكومتي استان قزوين مي باشد. لازم به ذكر است وزير دادگستري را رئيس جمهور پيشنهاد خواهد داد.
۹- وزير نيرو: سيد پرويز فتاح متولد اروميه و فارغ التحصيل دانشگاه صنعتي شريف مي باشد. فتاح مديريت پروژه هاي سدهاي كرخه و مديريت امور قراردادي پروژه هاي عمراني قرارگاه خاتم الانبياء رابه عهده داشته است و در حال حاضر عضو هيأت علمي دانشگاه امام حسين(ع) مي باشد.
۱۰- وزير آموزش و پرورش: علي اكبر اشعري داراي فوق ليسانس منابع انساني و متولد تهران مي باشد. وي كه از اوايل انقلاب تا به حال و به دستور شهيد رجايي و باهنر در زمينه هاي آموزشي و پرورشي مشغول به فعاليت بوده است در حال حاضر سردبير روزنامه همشهري است. اشعري در سوابق اجرايي خود مديريت مركز تحقيقات صدا و سيما، مديرعاملي شركت سروش، قائم مقام و معاون مطبوعاتي و تبليغاتي وزارت ارشاد و عضويت در هيأت مركزي نظارت بر انتخابات دوره دوم و سوم مجلس شوراي اسلامي و دور سوم رياست جمهوري و دور دوم مجلس خبرگان را برعهده داشته است.
۱۱- وزير راه و ترابري: محمدرحمتي تنها وزير كابينه سيدمحمد خاتمي است كه در كابينه محمود احمدي نژاد حضور خواهد داشت. وي كه متولد يزد مي باشد فارغ التحصيل دانشگاه صنعتي شريف در رشته عمران مي باشد و از بهمن ۸۳ و به دنبال استيضاح احمد خرم تصدي وزارت راه و ترابري را برعهده داشته است.
۱۲- وزير علوم و تحقيقات: دكتر محمدمهدي زاهدي متولد كرمان و داراي دكتراي رياضي مي باشد. وي كه فعاليت ها و سوابق علمي بسيار گسترده اي دارد فعاليت هاي اجرايي خود را بيشتر در كرمان متمركز كرده بوده است. وي به عنوان پژوهشگر نمونه دانشكده رياضي در سال هاي ۸۰ و ،۸۲ يكي از برترين رياضي دانان جهان توسط انجمن رياضي آمريكا، مرد علمي سال ۹۸-۹۷ توسط مركز بين المللي كمبريج معرفي شده است.
۱۳- وزير دفاع: مصطفي محمدنجار فارغ التحصيل دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي و داراي فوق ليسانس مديريت استراتژيك مي باشد. وي كه بيشتر عمر اجرايي خود را در سپاه پاسداران گذرانده است، فعاليت هاي جدي را در زمينه صنايع خودكفايي انجام داده است. وي همچنين مسئول كارخانجات صنعتي حديد بوده و در هيأت مديره صنايع سپاه عضويت داشته است.
۱۴- وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: محمدحسين صفار هرندي نيز يكي از روزنامه نگاران مطرح كشور است كه فعاليت هاي مطبوعاتي خود را در خبرگزاري جمهوري اسلامي و روزنامه كيهان به انجام رسانده است، وي كه فعاليت هاي اجرايي خود را در سپاه پاسداران آغاز كرده از سال ۷۳ تا ۸۴ سردبيري روزنامه كيهان را برعهده داشته است.
۱۵- وزير نفت: دكتر علي سعيدلو متولد تبريز و داراي دكتراي مديريت استراتژيك از دانشگاه هارتفورد مي باشد. وي كه در حال حاضر سرپرست شهرداري تهران مي باشد در زمان شهرداري احمدي نژاد، معاونت اداري مالي شهرداري تهران را برعهده داشته است. از جمله سوابق اجرايي وي مي توان به عضويت در كميسيون اقتصادي شوراي عالي امنيت ملي، معاونت اقتصادي منطقه آزاد قشم اشاره كرد.
۱۶- وزير كار و امور اجتماعي: دكتر سيدمحمد جهرمي داراي دكتراي مديريت استراتژيك و متولد تهران مي باشد. جهرمي نيز در ميان اهالي سياست چهره اي شناخته شده به حساب مي آيد چرا كه چند سالي است معاونت اجرايي و امور انتخابات شوراي نگهبان را برعهده داشته است. جهرمي همچنين دبير كميسيون تدوين چشم انداز بيست ساله كشور در مجمع تشخيص مصلحت نظام بوده است.
۱۷- وزير رفاه و تأمين اجتماعي: سيدمهدي هاشمي داراي ۱۱۳ ماه سابقه حضور در جبهه است و ۵۰ درصد جانبازي را در كارنامه خود دارد و داراي  مدرك كارشناسي ارشد مديريت است. وي در حال حاضر، معاون امور مناطق شهرداري مي باشد.
۱۸- وزير تعاون: عليرضا علي احمدي متولد اصفهان داراي كارشناسي ارشد مهندسي متالوژي از دانشگاه علم و صنعت مي باشد. احمدي پيش از اين معاون دانشگاه علم و صنعت و رئيس دانشكده مديريت و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش بوده است و داراي افتخارات علمي همچون محقق نمونه دانشگاه طي ۵ سال متوالي ۸۰-۱۳۷۶ مي باشد.
۱۹- وزير مسكن و شهرسازي: مهندس سعيدي كيا مسن ترين عضو كابينه و از قديمي ترين وزراي كابينه هاي مختلف همچون كابينه مهندس موسوي، هاشمي رفسنجاني و محمد خاتمي مي باشد. وي در حال حاضر رياست بنياد مسكن انقلاب اسلامي را برعهده داشته و همچنين مجري طرح راهبردي بم مي باشد.
۲۰- وزير صنايع و معادن: دكترعليرضا طهماسبي داراي دكتراي مهندسي مكانيك از دانشگاه لاوال كانادا و متولد شيراز مي باشد. وي كه از سال ۸۲ به بعد قائم مقام وزير صنايع بوده است، به زبانهاي فرانسه و انگليسي تسلط داشته و تحليلگر دو پروژه «تدوين سياست هاي توسعه صنعتي در ايران» و اصلاح كننده بزرگترين قرارداد خودروسازي كشور (L90) بوده است.
۲۱- وزير بازرگاني: دكتر سيدمسعود ميركاظمي متولد تهران و داراي دكتراي مهندسي صنايع از دانشگاه تربيت مدرس مي باشد. وي رئيس مركز مطالعات بنيادي سپاه بوده و در سال ۷۹ به عنوان مدير نمونه كشور (در زمان تصدي سازمان اتكا) معرفي شده است.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |