دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۴ - Aug 15, 2005
واليبال جوانان جهان-هند
ايران پنجم شد
004926.jpg
004908.jpg
خبرنگار همشهري: شيربچه هاي جوان ايران در پايان مسابقه هاي واليبال جوانان جهان كه با شركت ۱۲ تيم برتر جهان در كشور هندوستان برگزار شد به مقام پنجم دست يافتند. تيم جوان ايران در اين رقابت ها با پيروزي برابر آمريكا و رقابتي نزديك با تيم هاي طراز اول جهان مانند برزيل و هلند توانايي و تكنيك ناب واليبال ايراني را به نمايش گذاشت. محمد محمدكاظم واليباليست جوان كشورمان نيز درجمع بهترين هاي واليبال دنيا برگزيده شد.
علي شاكري - خبرنگار اعزامي همشهري: واليبال ايران در شرايط فعلي به سطحي رسيده است كه بتوان آن را يكي از قدرتهاي بزرگ آسيا و مدعيان جهاني دانست. واليبال كه سه دهه در بي خبري در حال فراموشي بود، حالا چشم به سكوهاي جهاني دارد. با وجود تيمهاي بزرگ اروپايي، آمريكايي و آمريكاي جنوبي و اقيانوسيه به دست آوردن يكي از مقامهاي اول تا دهم افتخاري است. با كمي دقت به واليبال اروپا درخواهيم يافت كه كسب مقام پنجم در جوانان جهان يعني چه. تيم واليبال جوانان ما به درجه اي از خودباوري رسيده است كه قادر است كره جنوبي يكي از سه قدرت بزرگ قاره آسيا را شكست دهد، بر آمريكا پيروز شود و در مقابل هلند و برزيل روي لبه پيروزي با اختلاف كمي مغلوب شود. واليبال ما در سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان معيارهاي تازه اي در اين رشته كشف كرده است كه اگر روند طبيعي خود را سير كند، در آينده نزديك يكي از سكوهاي جهاني را مي تواند از آن خود كند. در هندوستان نگاهها به ايران عوض شد. در بازي با برزيل تنها شايد يكي امتياز در يكي از لحظات حساس گيم سوم مي توانست ما را به جمع چهار تيم و حتي دو تيم ببرد و شايد هم قهرماني. آرزوهاي زيبا در واليبال در شرايط امروزي دست يافتني شده است و بستر به گونه اي فراهم شده كه شايد در اين رشته به افتخارات ملي بيشتري دست پيدا كنيم، اگر اين برنامه ريزي و طراحي كه براي واليبال صورت گرفته است باقي بماند.
استراتژي واليبال تا به امروز كاملاً مشخص و مثبت بوده است و روند تكاملي آن خوب پيش رفته است. ضمن اينكه حضور فكرهاي نوين و تازه در واليبال كشورمان را نيز نمي توانيم انكار كنيم. پارك كي ون، ست كوويچ و حتي مربيان جوان و خوش فكر داخلي نيز توانسته اند خون تازه اي را در رگ هاي واليبال جاري كنند و اين آغازي است افتخار آفرين براي رشته  اي از ورزش ما كه هميشه در پشت فوتبال و كشتي ناديده گرفته شده بود.
ايران ۳- كره جنوبي يك
گيم ها: ۲۱- ۲۵ براي كره جنوبي و ۲۲- ۲۵ ، ۱۸-۲۵ و ۱۹ -۲۵ براي ايران
تيم واليبال جوانان ايران عصر ديروز با پيروزي (۱- ۳ ) مقابل كره جنوبي به مقام پنجمي رقابت هاي جوانان جهان در هندوستان دست يافت. تيم كشورمان كه در فينال بازي هاي واليبال جوانان آسيا در سال ۲۰۰۴ در دوحه قطر مقابل كره جنوبي مغلوب شده بود با اين پيروزي نه تنها انتقام اين شكست را گرفت بلكه به عنوان بهترين تيم آسيايي در جهان خود را معرفي كرد. تيم ما در اين دوره از مسابقه ها برابر تيم هاي آلمان، هلند و برزيل مغلوب شد و مقابل تيم هاي آمريكا، صربستان و كره جنوبي به پيروزي رسيد.
در بازي تيم هاي ايران و كره جنوبي تيم ايران در گيم نخست بسيار ناهماهنگ ظاهر شد، اما ست كوويچ مربي تيم كشورمان با انجام دو تغيير و ورود قادر غلامي و حمزه زريني به داخل ميدان در ست دوم وضعيت بازي تيم كشورمان را متغير ساخت و تيم ما با توپگيري و هوشياري بيشتر ۳ گيم بعدي و نتيجه كلي مسابقه را به سود خود تمام كرد.
در پايان اين بازي ست كوويچ مربي تيم جوانان كشورمان در كنفرانس مطبوعاتي گفت: ما در مسابقه هاي جهاني جوانان به دنبال مقام بهتري بوديم و تيم ايران شايستگي هاي فراواني در اين بازي ها از خود به نمايش گذاشت. ديشب تيم روسيه با پيروزي ۳برصفر مقابل تيم برزيل قهرمان اين رقابت ها شد.

خداداد عزيزي رسماً  به عقاب پيوست
عكس: ايپنا
004899.jpg
خداداد عزيزي بازيكن سال هاي گذشته تيم ملي كشورمان ديروز رسما به تيم عقاب تهران پيوست.
عزيزي بعد از ظهر ديروز با حضور در محل باشگاه عقاب تهران با قراردادي يك ساله به اين تيم پيوست.
اين قرارداد با حضور ايمن پور مديرعامل عقاب، رمضاني سرپرست اين تيم و مدير برنامه هاي خداداد عزيزي به امضاي طرفين رسيد.
عزيزي سه ماه پيش با قراردادي به باشگاه آدميرا واكر رفت اما پس از مشكلاتي كه در اين باشگاه بوجود آمد شرايط ادامه حضور خود در اين تيم را فراهم نديد و بدون حضور حتي يك دقيقه اي در بازي هاي اين تيم، وين را به مقصد تهران ترك كرد.
پيش از اين خبرهايي مبني بر پيوستن عزيزي به تيم هاي استقلال و پرسپوليس شنيده مي شد.

پرسپوليس امروز به مصاف نفت مي رود
تيم  فوتبال  پرسپوليس  تهران  عصر امروز در ديداري  دوستانه به  مصاف  تيم  نفت  تهران  مي رود.سرمربي  تيم  فوتبال  نفت  تهران  بابيان  مطلب  فوق  افزود: اين  بازي  ساعت  ۱۶ روز دوشنبه  هفته جاري  در مجموعه ورزشي  كارگران  تهران  برگزار مي شود.
ناصر فرياد شيران  درمورد برنامه هاي  آماده سازي  تيم  فوتبال  نفت  تهران براي  حضور در رقابت هاي  زير گروه  ايران  اظهار داشت : تمرينات  اين  تيم  به طور منسجم  درحال  برگزاري  است .وي  با بيان  اينكه  ۱۰ بازيكن  فصل  گذشته  تيم  نفت ، قرارداد خود را با اين تيم  تمديد كرده اند، اظهار داشت : ۱۰ بازيكن  نيز براي  تست  دادن  درتمرينات اين  تيم  حضور دارند.
تيم  نفت  تهران  با كسب  عنوان  قهرماني  رقابت هاي  فوتبال  باشگاه هاي  برترتهران  جواز حضور در مسابقه هاي  زير گروه  باشگاه هاي  كشور را بدست  آورد.رقابت هاي  زير گروه  باشگاه هاي  ايران  از روز دهم  شهريورماه  سال  جاري آغاز مي شود.

بازي هاي دانشجويان جهان - تركيه
هادي حبيبي چهره طلايي كشتي آزاد ايران
004905.jpg
هادي حبيبي پسر خوب كشتي ايران در دومين روز پيكارهاي كشتي آزاد دانشجويان جهان با پيروزي هاي پي درپي در وزن ۷۴ كيلوگرم سر از فينال اين وزن درآورد. حبيبي به دنبال ۳ پيروزي خوب برابر كشتي گيران تركيه، مغولستان و گرجستان در مرحله نيمه نهايي به ديدار حريف قدرتمند روسي خود رفت كه با پيروزي (۱-۳) مقابل اين كشتي گير راهي ديدار فينال و انجام مبارزه با لوكوسوز بروزوزسكي نفر چهارم بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن شد. حبيبي در فينال كشتي عاقلانه اي با حريف پر زور خود گرفت و با پيروزي مقابل وي صاحب گردن آويز طلا شد. با توجه به موقعيت نه چندان مستحكم مهدي حاجي زاده در اين وزن حالا كميته فني فدراسيون كشتي با نگاهي جدي تر به درخشش كم نظير حبيبي در بازي هاي دانشجويان جهان مي تواند در ارتباط با ملي پوش اين وزن تعمق بيشتري از خود نشان دهد.
دست آورد تيم هفت نفره كشتي آزاد ايران در پايان مسابقه هاي دانشجويان جهان در شهر ازمير تركيه مدال طلاي  هادي حبيبي در وزن ۷۴ كيلوگرم، مدال نقره مجيد خدايي در وزن ۸۴ كيلوگرم و مدال برنز عباس بيگلربيگي در وزن ۶۰ كيلوگرم بود.

پيروزي تيم ملي فوتبال كره جنوبي برابر كره شمالي
ديدار دوستانه  تيم هاي  ملي  فوتبال  كره  جنوبي  و شمالي  عصر يكشنبه  بابرتري  تيم  ملي  فوتبال  كره  جنوبي  خاتمه  يافت .به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از سئول ، دراين  ديدار كه  در ورزشگاه  شهرسئول  برگزار شد، تيم  ملي  فوتبال  كره  جنوبي  با نتيجه  ۳ بر صفر حريف  خودرا شكست  داد. چونگ  كيونگ  هو در دقيقه  ،۳۳ كيم  جين  يونگ  ۳۵ و پارك  چويونگ  ۶۷ براي  تيم  كره  جنوبي  در اين  بازي  گلزني  كردند.
دو تيم  در اواسط مردادماه  گذشته  در چارچوب  رقابت هاي  فوتبال  شرق  آسيابه  نتيجه  تساوي  بدون  گل  دست  يافتند.تيم  ملي  فوتبال  كره  جنوبي  عصر چهارشنبه  هفته  جاري  در مرحله  مقدماتي جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  به  مصاف  عربستان  مي رود.

«رونالدينهو» قراردادش را با بارسلونا تمديد مي كند
مديربرنامه هاي  رونالدينهو مهاجم  برزيلي  باشگاه  بارسلوناي  اسپانيااعلام  كرد وي  به زودي   قراردادي  جديد و قابل  توجه  با اين  تيم  امضا خواهدكرد.
روبرتو دي  آسيس  برادر ومديربرنامه هاي  رونالدينهو با اعلام  اين  خبر افزود: من  تا روز ۲۹ اوت  دراسپانيا خواهم  بود و قبل  از بازگشت  به  برزيل  درمورد برخي  شروط وجزئيات  قرارداد مذاكره  خواهيم  كرد.به  گفته  وي  تاخير در امضاي  قرارداد جديد به  دليل  هماهنگ  نشدن  زمان انجام  مذاكرات  بوده  و شايعه  اختلاف  نظر ميان  باشگاه  و بازيكن  به  هيچوجه صحت  ندارد.آسيس  افزود: به  دليل  انجام  سفر تيم  بارسلونا نتوانستيم  قرارداد راامضا كنيم  و لازم  بود فرصتي  مناسب  براي  اين  منظور ايجاد شود.طبق  شنيده ها قرارداد جديد رونالدينهو به  مدت  پنج  سال  به  شرط اجازه تمديد آن طي  چهار سال  آينده  تنظيم  شده  كه  تا سال  ۲۰۱۴ يعني  ۳۴ سالگي  وي ادامه  خواهد يافت .

آرسنال با پيروزي آغاز كرد
004902.jpg
خبرنگار همشهري: تيم فوتبال آرسنال در اولين ديدار خود در هفته نخست ليگ برتر انگليس مقابل نيوكاسل به پيروزي دو بر صفر رسيد.در ورزشگاه هايبري شهر لندن و در حضور ۳۸ هزار تماشاگر تيم آرسنال به مصاف نيوكاسل رفت. حادثه مهم اين بازي در نيمه نخست اخراج «نياس» مدافع نيوكاسل بود كه در دقيقه ۳۲ بدنبال يك خطاي آشكار از داور كارت قرمز دريافت كرد.عليرغم اينكه نيوكاسل ۱۰ نفره بود اما آرسنال براي رسيدن به گل تا دقيقه ۸۱ به موفقيتي دست نيافت. با خطاي مدافعان نيوكاسل روي ليوندبرگ در اين لحظه داور نقطه پنالتي را نشان داد تا تيري آنري با ضربه اي محكم دروازه شي گيون ايرلندي را باز كند. در اين ديدار آنري براي اولين بار بازوبند كاپيتاني را بر بازوبسته بود. در دقيقه ۸۷ و ان پرسي روي نفوذ ليوند برگ از جناح راست بار ديگر دروازه حريف را گشود تا اين تيم به پيروزي مهمي در آغاز فصل دست يابد.آرسنال با اين پيروزي در كنار ساير تيم هاي پيروز هفته نخست قرار گرفت.

۶ كشتي گير و اتهام دوپينگ
رئيس  كنترل  دوپينگ  و سخنگوي  ستاد ملي  مبارزه  با دوپينگ ، از تشكيل  جلسه اين  ستاد در روز سه شنبه  هفته  جاري  براي  بررسي  نتايج  نمونه هاي  آن دسته  از كشتي گيراني  كه  در مظان  اتهام  دوپينگ  قرار دارند، خبر داد.
دكتر علي  طاهري  در اين باره  گفت : در اردوي  آمادگي  تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  در شهر همدان  از شش كشتي گير آزمايش  دوپينگ  به عمل  آمد كه  نمونه هاي  آنها به  آزمايشگاه  كلن آلمان  فرستاده  شد و پس  از مدتي  جواب  آزمايش  آنها به  تهران  رسيد.
سخنگوي  ستاد ملي  مبارزه  با دوپينگ  از اعلام  تعداد و اسامي كشتي گيراني كه  در مظان  اتهام  دوپينگ  قرار دارند، خودداري  كرد و اظهار داشت : طبق قانون  اگر جواب  نتايج  دوپينگ  ورزشكاران  منفي  باشد، بلافاصله  اعلام  خواهدشد اما در غير اين  صورت  بايد روال  قانوني  آن در ستاد ملي  مبارزه  بادوپينگ  طي  شود.
وي  افزود: ورزشكاراني  كه  در مظان  اتهام  باشند، ابتدا مساله  دوپينگ كشتي گيران  به  آنان  اطلاع  داده  خواهد شد تا با ادله  و مدارك  موجود از خوددفاع  كرده  و رفع  اتهام  كنند.

جام زيكلوفسكي و حل معماي انتخاب
محمدرضا منصوريان: پيكارهاي يك روزه جام زيكلوفسكي در لهستان كه صبح و بعدازظهر ديروز برگزار شد درس هاي خوبي براي كشتي ما داشت. براي مربيان تيم ملي و كميته فني فدراسيون كشتي كه اين روزها به دلايل گوناگوني به يكباره با خروج نامداران و ستاره هاي سال هاي اخير كشتي در تيم ملي روبرو شده اند، حضور مدعيان تازه تيم ملي در اين جام بهترين فرصت لازم را فراهم ساخت تا از توان و قدرت اين گروه تازه بخوبي باخبر شوند. قطعا اين انديشه خامي است كه در شرايط كنوني بخواهيم در مقام اندازه گيري و شناخت، مدال و مقام كشتي گيران اعزامي خود را ملاك قرار دهيم، چرا كه هدف از اعزام اين تيم چيز ديگري بوده است. اما براي مربيان ملي ما كه كشتي گيري مثل مراد محمدي را به عنوان عضو ثابت تيم ملي در مسابقه هاي جهاني مجارستان انتخاب كرده اند بايستي به درستي روشن شود كه ضعف اين كشتي گير در كجاست كه او در مصاف با واسيلي فدروشين از اوكراين بازنده مي شود. اگر مراد محمدي در يك تايم دو دقيقه اي نفر چهارم المپيك را مي برد، چرا در دو تايم ديگر ۷ امتياز از دست مي دهد و كشتي را مي بازد . از اين هم مهمتر به اعتقاد ما اين امتياز بزرگي است كه در وزني ديگر يعني ۶۶ كيلوگرم يكي از مدعيان جدي تيم ملي يعني مسعود واحدي مقابل سرافيم با رزاكوف كشتي گير سرشناس بلغاري بازنده مي شود تا عيار قدرتش براي پوشيدن دو بنده تيم ملي مشخص شود.
در ميداني كه بسياري از بزرگان كشتي جهان در آن حضور داشته اند پيروزي كشتي گير جواني مثل امير مرادي گنجي برابر حريف روسي اش معني بسياري دارد و زماني كه اين كشتي گير جوان موفق به شكست جدي ترين مدعي وزن ۹۶ كيلوگرم حميد سيفي مي شود، بايستي با نگاهي ماهرانه و كارشناسانه قابليت هاي او را مورد تجزيه و تحليل قرار داد.در يك وزن پائين تر يعني در ۸۴ كيلوگرم جوان ديگري با نام سعيد ابراهيمي ديده مي شود كه او هم در جام زيكلوفسكي خود را رو به جلو نشان داد. وي بعد از آنكه حريف ژاپني اش را برد در ديداري سنگين مهدي حاجي زاده را كه به يك وزن بالاتر آمده بود شكست داد تا مورد توجه جدي تر مربيان تيم ملي قرار گيرد.در يكي دو روز آينده در نشست حساسي قرار است تركيب اصلي تيم ملي كشتي آزاد براي مسابقه هاي جهاني مجارستان انتخاب و معرفي شود. بديهي است دست آوردهاي كشتي گيران ما در جام زيلكوفسكي و بازي هاي دانشجويان جهان در ازمير تركيه مي تواند با افزايش  بيشتر اعتماد انتخاب كنندگان به جوانان، عملي صحيح بر حل معماي موجود در فضاي كنوني براي انتخابي شايسته و مفيد باشد.

رئيس فدراسيون بسكتبال:
تيم ملي جوانان نتايج قابل قبولي كسب كرد
پس از كسب عنوان سومي تيم ملي بسكتبال جوانان در رقابت هاي مرحله  نخست غرب آسيا، محمود مشحون گفت: در يك سال گذشته بيشترين تمركز  ما بر روي تيم هاي ملي بزرگسالان و اميد بود و نسبت به تيم ملي جوانان توجه كمتري مي شد، اما در نهايت اين تيم در مرحله  نخست مسابقات غرب آسيا، نتيجه  قابل قبولي را كسب كرد.
رييس فدراسيون بسكتبال در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: قبول دارم كه براي تيم ملي جوانان آن طور كه بايد و شايد تدارك كافي و لازم را نديده بوديم. ضمن اين كه محمد ايزدپناه، سرمربي تيم تنها يك ماه قبل از اين مسابقات به جمع كادر فني اضافه شد.
وي افزود: پس از بازگشت تيم بعد از چند روز استراحت، مجددا با برنامه ريزي لازم كار را دنبال خواهيم كرد تا اين تيم پس از قهرماني در غرب آسيا در مسابقات آسيايي قطر از عنوان قهرماني خود دفاع كند.
مشحون در ادامه با اشاره به شرايط تيم ملي بسكتبال بزرگسالان و آمادگي اين تيم براي حضور در مسابقات جام ملت هاي آسيا، افزود: تيم ملي بزرگسالان هم اكنون در ۲ گروه كار خود را دنبال مي كند. عده اي از اين بازيكنان در قالب تيم بسكتبال دانشجويان هستند و عده  ديگر در تهران زير نظر مربيان كار خود را دنبال مي كنند. تمام مقدمات سفر اين تيم نيز به كشور قطر فراهم شده است. ضمن اين كه به احتمال فراوان قبل از مسابقات جام ملت هاي آسيا، تيم ملي بزرگسالان را در يك تورنمنت خارج از كشور و در تركيه شركت خواهيم داد. مشحون در پايان با اشاره به نتايج كسب شده تيم بسكتبال دانشجويان در مسابقات يونيورسياد دانشجويان جهان نيز خاطر نشان كرد: بايد قبول كرد كه در رده  دانشجويان سطح بسكتبال ما با ساير كشورها متفاوت است. تيم ما هر چند برابر آمريكا با اختلاف فراواني نتيجه را واگذار كرد اما برابر آلمان بازي خوبي را انجام داد.

رقابت دوندگان ملي پوش
دوندگان  براي  پوشيدن  پيراهن  تيم  ملي  دووميداني  ايران  به منظور شركت  دررقابت هاي  آسيايي  اين  رشته  از صبح  ديروز پيكارهاي  انتخابي  خود رادر ورزشگاه  شهيد شيرودي  تهران  آغاز كردند.مسابقات  دووميداني  قهرماني  آسيا در روزهاي  ۱۰ تا ۱۳ شهريورماه  امسال در كره  جنوبي  برگزار خواهدشد.فدراسيون  دووميداني  از ۵۰ دونده  برتر ايران  براي  شركت  در رقابت هاي انتخابي  تيم  ملي  دعوت  كرده است  و دوندگان  در ۱۰ ماده  ۱۰۰ ، ۴۰۰ ، ۱۵۰۰ ، ۵۰۰۰ ، ۴۰۰ متر با مانع ، پرش  سه  گام ، پرش  طول ، پرش  ارتفاع ، پرتاب نيزه  و ده گانه  به  رقابت  با يكديگر مي پردازند.پيش  از اين  سجاد مرادي  و احسان  مهاجر شجاعي  در ماده ۸۰۰ متر، عباس صميمي و احسان  حدادي  در پرتاب  ديسك ، امين  ابراهيم  نيك  فر و سيدمهدي شاهرخي  در پرتاب  وزنه  و روح الله  عسكري  در۱۱۰ متر با مانع  به  عضويت  تيم ملي  دووميداني  ايران  براي  شركت  در رقابت هاي  آسيايي  برگزيده  شده  بودند.

مربي تيم ملي گلف ايران: شرايط ملي پوشان مطلوب است
مربي  تيم  ملي  گلف  ايران  وضع  ملي پوشان  كشورمان  را براي  شركت  در رقابت هاي  آسيايي  ژاپن  مطلوب  ارزيابي  كرد.حسن  كريميان  گفت:  با توجه  به  تشكيل  سه مرحله  اردوي  آمادگي  ملي پوشان  اين  رشته  ورزشي  از نظر توان  جسماني  به  حدمطلوب  رسيده اند و به  مرز خود باوري  براي  رويارويي  با آسيايي  دست يافته اند.
وي  از حضور يك  روانشناس  و مربي  بدنساز در كنار تيم  ملي  خبر داد و افزود: با توجه  به  برنامه ريزي  صورت  گرفته  توسط فدراسيون  گلف  در طول برگزاري  اردوي  آمادگي  در سنگاپور و همچنين  پيكارهاي  آسيايي  ژاپن  از وجود يك  روانشناس  و يك  مربي  بدنساز در كنار تيم  ملي  استفاده  خواهيم  كرد.كريميان  تشكيل  اردو در سنگاپور را مثبت  ارزيابي  كرد و گفت:  ملي پوشان گلف  ايران  در اين  اردو ضمن  انجام  تمرينات  خود، يك  ديدار دوستانه  نيز باتيم  ملي  گلف  سنگاپور برگزار خواهند كرد.

مرادي: چهره هاي شاخص شنا به اردوهاي
برون مرزي اعزام مي شوند
رئيس  فدراسيون  شنا، شيرجه  و واترپلو از اعزام  چهره هاي  مستعد و شاخص شنا به  اردوهاي  ميان مدت  برون مرزي  خبر داد.
وحيد مرادي  در نشست  مديران  باشگاه هاي  ليگ  برتر شنا اعلام  كرد: دستاورد دومين  ليگ  باشگاه هاي  برتر كشور درسال گذشته،  ثبت  ۵۵ ركورد ملي  بود و فدراسيون  از ميان  شناگران  فعال  باشگاه هاچهره هاي  مستعدي  را شناسايي  كرده است .
وي  يكي  از برنامه هاي  مهم  فدراسيون  شنا براي  جذب  و پرورش  اين  شناگران،  اعزام  آنان  به  اردوهاي  ميان  مدت  كشورهاي  بزرگ  و صاحب  نام  در شنا دانست  تا زمينه  رشد آنان  فراهم  شود.
رئيس  فدراسيون  شنا با بيان  اين  مطلب  كه  ايران  اولين  كشور آسيايي است كه  اقدام  به  برگزاري  ليگ  شنا كرده ، از باشگاه هاي  صاحب نام  دعوت  كرد تا به  عنوان  حمايت كنندگان  رشته هاي  پايه  اقدام  به سرمايه گذاري  در شنا نمايند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |