سه شنبه ۱ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۱ - Aug 23, 2005
پس از اخذ آخرين دفاع؛
تازه داماد به قصاص محكوم شد
000339.jpg
گروه حوادث: تازه داماد جواني كه در پي دخالت هاي خانوادگي، همسرش را به قتل رسانده بود، پس از اخذ آخرين دفاع به قصاص نفس (اعدام) محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، در تاريخ ۱۱ دي ماه سال ۸۲ محمد (۲۱ ساله) كه متهم به قتل همسرش طيبه است به همراه همسرش از خانه پدرزنش به خانه خود برگشت. در پي مشاجره لفظي كه بين پدرزن و داماد اتفاق افتاده بود، در خانه با طيبه درگير شد و در يك اقدام جنون آميز به طرف همسرش حمله ور شد و با روسري كه طيبه به سر داشت دست و پاي همسرش را بست و او را به وسيله گاز شهري به آتش كشيد.
همسايه ها كه متوجه موضوع شده بودند به درخانه محمد مراجعه كردند اما محمد پس از تهديد همسايه ها توانست از محل حادثه بگريزد. پيكر سوخته و نيمه جان طيبه به بيمارستان سجاد انتقال يافت. اما تلاش پزشكان براي نجات وي بي نتيجه ماند. محمد ۶ ماه پس از وقوع حادثه توسط مأموران به دام افتاد. كيفرخواست پس از تكميل تحقيقات از سوي دادسراي رباط كريم صادر شد و متهم پرونده در اواسط ارديبهشت ماه امسال با حضور پنج قاضي در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري محاكمه شد. وي در طول برگزاري جلسه محاكمه به تشريح وقوع حادثه پرداخت و تنها دليل ممكن براي وقوع اين حادثه را دخالت هاي خانواده طيبه عنوان كرد.
صبح ديروز محمد براي آخرين دفاع مقابل قاضي عزيزمحمدي و چهار مستشارش قرار گرفت. او در حالي كه پايش شكسته بود در جايگاه قرار گرفت و گفت: من قاتل نيستم. همسرم را دوست داشتم.
قاضي از او خواست تا در صورتي كه از خانواده طيبه درخواست بخشش دارد، آن را بيان كند.
پس از اين سخن قاضي، محمد بر روي زمين نشست و گريه كرد.او گفت:  من مجرم هستم. مرا قصاص كنيد.
اولياي دم در جايگاه قرار گرفتند و همچنان به درخواست خود مبني بر قصاص نفس (اعدام) تأكيد كردند.
بر پايه اين گزارش، ساعتي پس از اعلام ختم جلسه محاكمه قاضي عزيزمحمدي و چهار مستشارش اقدام به صدور حكم كردند. در حكم صادره محمد به اتهام قتل عمدي همسرش به قصاص نفس (اعدام) محكوم شد. حكم صادره براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد.

پايان پنجاه روز خوفناك براي دختر ۱۷ ساله
000351.jpg
گروه حوادث: بعد از گذشت پنجاه روز از فقدان يك دختر جوان، كارآگاهان اداره يازدهم موفق شدند وي را نجات داده و عاملان آدم ربايي و آزار و اذيت او را دستگير كنند.
به گزارش خبرنگار ما، پنجاه روز پيش زهرا ۱۷ ساله كه مبتلا به عقب ماندگي ذهني است از منزلشان واقع در خيابان افسريه خارج شده تا از سوپرماركت نزديك منزل پفك بخرد. زهرا هنوز به مقصد نرسيده بود كه ناگهان يك خودرو پيكان سفيد رنگ با دو سرنشين مرد كه هر دو تبعه افغانستان بودند سد راه وي شدند. اين دو مرد كه عزيز و وحيد نام داشتند با تهديد چاقو زهرا را به داخل خودرو كشاندند. دختر جوان بسيار وحشت كرده بود. دو مرد او را با تهديد به داخل يك آپارتمان واقع در حوالي ميدان ۷ تير انتقال دادند. زهرا چند ساعتي را در دلهره گذراند تا اين كه هوا تاريك شد. عزيز و وحيد بعد از خوراندن قرص هاي خواب آور به دختر ۱۷ ساله او را مورد آزار و اذيت قرار دادند.
فرداي آن روز عزيز زهرا را به مرد افغان ديگري به نام صديق كه سريدار خانه ويلايي در منطقه فشم بود فروخت.
از آن روز به بعد شبهاي وحشت براي دختر ۱۷ ساله آغاز شد. هر روز زهرا در اتاقي واقع در طبقه بالاي ساختمان در حالي كه دهان، دستها و پاهاي او بسته شده بود حبس مي شد و ساعت ها اين وضعيت طاقت فرسا را تحمل مي كرد تا خورشيد غروب كند، بعد از آن صديق او را به افراد مختلف مي فروخت و اين دختر عقب مانده ذهني هيچ تواني براي مقاومت در برابر آزار و اذيت ها نداشت.
در طول پنجاه روز ۲۰ مرتبه زهرا مورد آزار و اذيت قرار گرفت و حتي طبق گفته زهرا يك بار اين مردان افغاني او را از بالاي تپه اي واقع در منطقه فشم به پايين انداختند كه موجب شكستگي پاي وي شد. ولي وقتي اين دختر ۱۷ ساله از آنان براي كاهش درد پايش قرص طلب كرد به جاي مسكن به او قرص اكستازي داده شد و آزار و اذيت ها ادامه يافت.
بعد از ناپديد شدن زهرا والدين وي فقدان دختر عقب مانده ذهني خود را به پليس اطلاع دادند. پرونده به اداره يازدهم آگاهي مركز انتقال يافت. پليس آگاهي تحقيقات خود را آغاز كرد.
در بررسي هاي اوليه پليس متوجه شد اولين روز فقدان زهرا تماس تلفني مشكوك از آپارتماني واقع در ميدان ۷ تير با منزل پدري زهرا گرفته شده بود. پليس به آ پارتمان مذكور مراجعه كرد ولي هيچ اثري از زهرا نبود.
وحيد يكي از متهمان اين پرونده كه در آپارتمان حضور داشت بازداشت شد و به اداره يازدهم انتقال يافت. تحقيقات پليس در ابتدا از وحيد بي ثمر باقي ماند و او منكر هر گونه اطلاعي از چگونگي فقدان زهرا شد. ولي بعد از گذشت چند روز وحيد لب به اعتراف گشود و ماجرا را تعريف كرد. وقتي پليس متوجه شد زهرا به صديق فروخته شده است به سرعت عمليات دستگيري صديق آغاز شد.
پليس آگاهي شبانه به ويلايي كه صديق سرايدار آن بود مراجعه كردند. ولي در بازديد اوليه به دليل اين كه متهمان زهرا را در اتاقي با دهان، دستان و پاهاي بسته حبس كرده بودند و اين دختر نتوانست پليس را متوجه خود كند از ديد مأموران پنهان ماند. آن روز پليس محل را ترك كرد ولي فرداي همان روز پليس بار ديگر به همان محل مراجعه كرد و اين بار جستجوي دقيق پليس به نتيجه رسيد. زهرا در حالي كه در اتاق حبس بود شناسايي شد.
صديق در ويلا حضور نداشت، زهرا را به آگاهي انتقال دادند. عزيز دو روز پيش در حالي كه قصد فرار به كشور افغانستان را داشت در شهرستان شيراز دستگير شد.
صبح روز گذشته كارآگاهان دايره ۱۱ آگاهي موفق به دستگيري شش نفر از متهمان اين پرونده شدند و عمليات دستگيري براي بازداشت ديگر متهمان فراري اين پرونده ادامه خواهد يافت.

سردار طلايي در مركز ۱۹۷
نقطه قوت براي بهتر عمل كردن پليس
000336.jpg
گروه حوادث: عاملان قتل در شهرك محلاتي كه در آن مقتول به طرز فجيعي به قتل رسيده و جسدش به آتش كشيده شده بود، شناسايي و دستگير شده اند.
به گزارش خبرنگار ما، سردار طلايي _ فرمانده انتظامي تهران بزرگ- صبح ديروز با حضور در مركز ۱۹۷ در پاسخ به خبرنگار ما گفت: در پي وقوع اين حادثه دلخراش بلافاصله تيمي از كارآگاهان اداره آگاهي تهران مسئول رسيدگي به پرونده شدند و با دستورات ويژه اي كه از سوي بازپرس پرونده صادر شد، توانسته ايم عاملان اين حادثه را شناسايي و دستگير كنيم.
هم اكنون نيز بازجويي ها در خصوص نحوه قتل و اعترافات تكميلي ادامه دارد.
سردار طلايي كه در جمع خبرنگاران حضور يافته بود، در باره روند رسيدگي به پرونده قاضي مقدس بيان داشت: در خصوص روند اين پرونده و نتايجي كه به دست آمده است، هيچ اظهار نظري نمي كنم. مسئوليت پرونده هم اكنون برعهده شخص فخرالدين جعفرزاده رئيس دادسراي امور جنايي است و ما به عنوان ضابط قضايي تنها دستوراتي را كه ايشان صادر كنند، پيگيري خواهيم كرد.
وي درباره سرقت مسلحانه بانك سپه افزود: هفته گذشته اطلاع داده شد كه بانك سپه آزادي، مورد دستبرد مسلحانه قرار گرفت كه پس از آن تيمي شناسايي عاملان اين سرقت را برعهده گرفته اند. خوشبختانه با مجهز شدن بانك ها به سيستم دوربين مدار بسته، شناسايي عاملان سرقت از بانك ها با سرعت بيشتري صورت مي گيرد. در خصوص اين پرونده نيز سرنخ هايي به دست آمده كه در آينده نزديك پس از حصول نتيجه، اخبار آن در اختيار رسانه ها قرار خواهد گرفت.
وي با مثبت ارزيابي كردن فعاليت مركز ۱۹۷ بيان داشت: با راه اندازي اين مركز تعامل بين پليس و مردم بيشتر شده است و اين يك نقطه قوت براي بهتر عمل كردن پليس است.
اگر چه بخشي از شكايات و ملاقات ها در خصوص عملكرد همكاران ما در بخش هاي مختلف انتظامي است اما اين مركز توانسته است با بسياري از تخلفات اين ارگان برخورد جدي كند.به عقيده من، با تعامل و همكاري با پليس، به نوعي هم تأمين امنيت اخلاقي خواهد شد و هم مصاديق مشاركت در سطح شهر بيشتر خواهد شد.وي افزود: بحث نگهبان محله يكي از مهمترين پيشرفت هايي است كه نيروي انتظامي به آن دست يافته است.
سردار طلايي در خصوص فعاليت هايي كه اين نيرو در خصوص كاهش شيوع وبا انجام مي دهد، گفت: ما به عنوان ناظر اجتماعي خدماتي را به همه دستگاه ها مي دهيم.
با دستور سردار احمدي مقدم، ما همكاري خود را با وزارت بهداشت آغاز كرديم. به عنوان نمونه با دوره گردهايي كه اقدام به فروش سبزيجات در سطح شهر كرده اند، برخورد كرده و اقدام به جمع آوري اين افراد كرده ايم.
وي در پايان با هشدار به افرادي كه در مجتمع هاي مسكوني زندگي مي كنند، گفت: متأسفانه در چند ماه اخير اتفاقات زيادي در خصوص عدم رعايت حقوق شهروندي در مجتمع هاي مسكوني رخ مي دهد كه غيرقابل جبران خواهد بود. تمامي مجتمع هاي مسكوني بايستي براي جلوگيري از بروز چنين اتفاقاتي به تشكيل هيأت مديره در ساختمان ها، اقدام كنند.
بر پايه اين گزارش، سردار طلايي كه صبح ديروز با ۶ تن از معاونان خود در مركز ۱۹۷ حضور پيدا كرده بود به ۱۰۱ مورد تلفن و ۱۰۰ نفر مراجعه كننده پاسخ داد و در مورد برخي از پرونده ها دستوراتي را صادر كرد.

درخواست پليس براي شناسايي قاتل
000345.jpg
گروه حوادث: پليس از مردم خواست در صورت شناسايي قاتل مراتب را به آنان اطلاع دهند.
به گزارش خبرنگار ما، بهمن ماه سال ۸۳ در يكي از خيابانهاي شهر تهران تصادفي بين دو خودرو رخ داد. رانندگان كه حامد و محمد نام داشتند بعد از وقوع اين حادثه با يكديگر گلاويز شدند ولي با پادرمياني مردم دعوا فيصله يافت.
فرداي آن روز حامد كه كينه روز گذشته هنوز در ذهنش باقي بود به مقابل در باشگاهي كه محمد در آن ورزش مي كرد رفت و بعد از خروج اين پسر جوان از باشگاه بار ديگر بين آنها درگيري ايجاد شد و اين بار حامد، محمد را كشت و سپس فراري شد.
از زمان وقوع اين حادثه تاكنون پليس موفق به شناسايي مخفيگاه حامد نشده است، بدين ترتيب روز گذشته عكس حامد از سوي پليس آگاهي در اختيار جرايد قرار گرفت تا مردم در صورت شناسايي اين قاتل پليس آگاهي تهران را در جريان قرار دهند.

برخورد يك هواپيماي استراليايي با بام خانه اي در آفريقا
شين هوا: برخورد يك هواپيماي شخصي با بام يك خانه در شهر دوربان آفريقاي جنوبي كه ديروز حامل شش سرنشين استراليايي بود، منجر به بستري شدن همه آنان در بيمارستان شد.
براساس اين گزارش، اين شش نفر براي گذراندن تعطيلات آخر هفته به همراه هواپيماي كوچكشان راهي آفريقا شدند كه قبل از فرود در فرودگاه ويرجينيا با سقف اين خانه برخورد كردند.
از آنجا كه حين وقوع اين حادثه، شخصي در خانه نبوده تلفات جاني ديگري برجاي نمانده و درحال حاضر مجروحان سانحه براي مداوا در بيمارستان بستري هستند.

صدور احكام اعدام براي گروه آدم ربايي در كرمان
ايرنا: رئيس كل دادگستري  استان  كرمان  گفت : دادگاه  انقلاب  كرمان  احكام  متهمين  پرونده  ربودن  يك  پزشك  را صادر كرد.
غلامحسين  حيدري  ديروز گفت : عنوان  اتهامي  آدم ربايان  محارب  و مفسد في الارض  مي باشد بر اساس  كيفرخواست  براي  چهار تن  از آنها حكم  اعدام  صادر شده  است .
وي  افزود براي  نفر پنجم  هنوز تصميم  قضايي  گرفته  نشده  و پرونده  در دست  بررسي  است .
او برگزاري  يك  جلسه  دادگاه  را با توجه  به  جامع  بودن  كيفرخواست  و عدم  نياز به  تحقيقات  اضافي  كافي  دانست  و گفت : پرونده  آماده  ارسال  به  تهران  است  و نظر نهايي  را ديوان  عالي  كشور اعلام  مي كند.وي  افزود: دادگاه  براي  متهمين  وكيل  تسخيري  اختيار كرد و اعتراض  آنان  به  احكام  صادره  نيز واصل  شده  است .پرونده  پنج  رباينده  پزشك  كرماني  پيش  از اين  در دادسراي  كرمان  مورد بررسي  قرار گرفت  و براي  سه  تن  از آنان  به  عنوان  محارب  و مفسدفي الارض  اشد مجازات  و براي  دو نفر ديگر به  عنوان  آدم ربا تقاضاي  مجازات  شده  بود.
اواخر تير ماه  گذشته  اين  افراد اقدام  به  ربودن  يك  خانم  پزشك  متخصص  زنان  و زايمان  در شهر كرمان  كردند.
اين  پزشك  پس  از ۱۶ روز با تلاش  پيگير سربازان  گمنام  امام  زمان (عج ) از چنگ  آدم  ربايان  رهايي  يافت .

دادستان سرسخت
آسوشيتدپرس: دادستان دادگاه عالي ايالت نيوجرسي كه مردي را به اشتباه به اتهام آزار و اذيت بازداشت و محاكمه كرده بود، از عذرخواهي از وي سر باز زد و ادعا كرد كه در زمان دادرسي پرونده با استناد به شهادت قربانيان، حكم فوق را صادر كرده است.
دادستان مايكل اندي حتي حاضر نشد شفاهاً از سيلوستر اسميت ۵۴ ساله كه در سال ۱۹۸۴ به اتهام تجاوز و مدارك ارائه شده از جانب وي محاكمه شده بود، عذرخواهي كند در همين فاصله زماني، دادستان فوق اقدام به آزاد كردن متهمي كرد كه در سال ۱۹۸۱ به اتهام تجاوز محاكمه شده و دوران حبس خود را تا ۲۱ سال به پايان رسانده بود. آزمايش دي.ان.اي نشان داد كه سيلوستر اسميت كه اكنون ۵۶ سال سن دارد در پرونده فوق هيچ نقشي نداشته است.
دادگاه تجديد نظر اين ايالت اعلام كرده است كه دادستاني بايد به ازاي هر يك سال از اين دوران حبس، مبلغ ۲۰ هزار دلار غرامت به سيلوستر اسميت پرداخت كند.
سيلوستر اسميت پس از آزادي از زندان ادعا كرد كه دادستان مايكل ايزي حتي توان عذرخواهي از متهماني را كه به اشتباه به پشت ميله هاي زندان انداخته است ندارد.
قربانيان اين پرونده كه در آن زمان ۵ و ۶ سال سن داشته اند با مراجعه به دادگاه ادعا كردند كه اسميت به آنها تجاوز نكرده و آنها به درخواست مادربزرگشان چنين ادعايي كرده اند. در حقيقت متجاوز اصلي اين پرونده، پسر دايي قربانيان بوده كه در آن زمان تنها ۹ سال سن داشته و در حال حاضر به اتهام قتل عمد در زندان به سر مي برد.

توماژ جنون ندارد
000354.jpg
گروه حوادث: به دليل عدم حضور اولياي دم، جلسه محاكمه مهندس جواني كه در اقدامي جنون آميز خواهر ناتني اش را به قتل رسانده بود، در شعبه ۱۱۵۷ دادسراي امورجنايي تهران تجديد شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين جوان ۲۲ ساله كه «توماژ» نام داشته و دانشجوي مهندسي
دانشگاه ... است، متهم است عصر روز ۱۷ فروردين ماه سال جاري پس از كشاندن خواهر ناتني اش «بهتاژ» به آپارتمان خود، او را با وارد آوردن ضربات كارد به قتل رسانده است. وي در اولين جلسه محاكمه خود، وقتي در برابر قاضي حسيني كوه كمره اي قرار گرفت، درباره چگونگي وقوع قتل گفت: خواهرم را خيلي دوست داشتم، متوجه شده بودم او با پسر جواني به نام «جواد» دوست شده و قصد ازدواج دارد. به همين دليل از او خواستم تا از اين ازدواج منصرف شود. اما او قبول نكرد. من او را كشتم. وي در مورد نحوه قتل خواهرش گفت: عصر روز ۱۷ فروردين به همراه او به خيابان جمهوري رفتيم، مقداري طلا و جواهر خريديم، سپس به همراه او به خانه خودمان رفتيم. در آنجا از او خواستم از ازدواج با آن پسر خودداري كند، ولي او نپذيرفت، عصباني شدم، يك ضربه به صورتش زدم. او روي زمين افتاد، دستانم را دور گلويش فشردم، وقتي به خود آمدم، متوجه شدم او مرده است. وي افزود: چون پشيمان شده بودم، جسدش را قطعه قطعه كردم و در كيسه هاي زباله و چمدان جا دادم، سپس آن را در جاهاي مختلف تهران رها كردم. با توجه به اعترافات متهم و تقاضاي پدرش كه براي او تقاضاي قصاص كرد، قاضي پرونده حكم قصاص نفس توماژ را صادر كرد. در پي نقض حكم مذكور به دليل نقص در تحقيقات و امكان جنون متهم توسط ديوان عالي كشور، پرونده به شعبه ۱۱۵۷ ارجاع شد. جنون متهم از سوي پزشكي قانوني رد شد.
بنا بر آخرين اخبار، پدر متهم مدعي شده است كه فرزندش در زمان وقوع جنايت تنها نبوده است. قرار بود ديروز جلسه محاكمه توماژ در اين شعبه برگزار شود كه به دليل عدم حضور اولياي دم زمان جلسه تجديد شد.

اعترافات جديد در پرونده قتل مادر و پسر اصفهاني
000348.jpg
گروه حوادث: عاملان قتل مادر و پسر اصفهاني كه در آپارتمان شماره ۱۰۹ اتفاق افتاد، در ادامه بازجويي ها به دو فقره سرقت و دو مورد تجاوز به عنف اعتراف كردند.
به گزارش خبرنگار ما، در اين پرونده حسن و محمد كه هر دو برادر هستند متهم به قتل عمدي يك مادر و پسر به نام هاي ژيلا و محمود هستند. اين حادثه عصر روز چهارشنبه پنجم مرداد ماه امسال، تنها به انگيزه سرقت اتفاق افتاد.
محمد كه نگهبان آن ساختمان بود با همدستي برادرش به نام حسن اين نقشه شوم را طراحي كردند و پس از قتل زن جوان و كودك سه ساله اش از محل متواري شدند.
عاملان اين جنايت كه هيچ سرنخي را برجاي نگذاشته بودند با هوشياري ماموران انتظامي و قضايي شناسايي و دستگير شدند. آنها بلافاصله به قتل اعتراف كرده و تنها انگيزه خود را سرقت عنوان كرده بودند.
برپايه اين گزارش، پس از بازسازي صحنه قتل، از آن جايي كه احتمال تخلف هاي ديگري نيز وجود داشت با دستور بازپرس اسدي، هر دو متهم تحت بازجويي دقيق تر قرار گرفتند. آخرين اخبار در خصوص اين حادثه حاكي از آن است كه دو متهم تاكنون علاوه بر قتل به دو فقره سرقت و دو فقره تجاوز به عنف اعتراف كرده اند كه تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

زن انگليسي در زندان خود را حلق آويز كرد
اسكاتسمن: يك زن انگليسي كه سال گذشته مردي را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، خود را در سلولش حلق آويز كرد.
يك زن ۲۳ ساله انگليسي به نام هلن هي در جولاي سال گذشته مرد ۱۹ ساله اي به نام لوئيس گيلز را با ضربات چاقو به قتل رساند.
هي در بيرون از يك كلوپ شبانه در حال جر و بحث با چند زن ديگر بود كه گيلز در اين مشاجره دخالت كرد در حالي كه نيازي به انجام اين كار نبود.
در اين درگيري هي با ضربات چاقو گيلز را از پاي درآورد.
تحقيقات روي اين قتل انجام شد و هي به حبس محكوم گرديد. اما هنوز مدتي از زنداني شدنش نگذشته بود كه عذاب وجدان باعث شد او تصميم به انجام اين كار بگيرد.

كشف جسد پسر ۱۱ ساله در جنگل هاي انگليس
آسوشيتدپرس: جسد پسر ۱۱ ساله انگليسي كه پنج شنبه گذشته ناپديد شده بود ديروز در غرب چموندلا كه در نزديكي مدرسه اش است پيدا شد.
براساس اين گزارش، او آخرين بار پس از خروج از مدرسه اش ديده شده بود.
گفتني است، آمار افرادي كه به اين ترتيب در راه منزل، مدرسه و يا در مسير محل كارشان ناپديد مي شوند كم نيست و همين امر موجب مي شود مردم امنيت جاني نداشته باشند.

توضيح خبر
در پي درج خبري در تاريخ ۲۰ مردادماه سال ۸۴ مبني بر «آواي مرگبار فاخته براي اجراي حكم اعدام» وكيل متهم اعلام كرد:
فاخته در زمان وقوع حادثه متأهل بوده و به هيچ گونه رابطه نامشروع با مقتول اعتراف نكرده است. وي همچنين به عنوان كارمند به آن خانه رفت و آمد داشته است كه بدين ترتيب تصحيح مي گردد.

ار سال پرونده قتل به دادگاه كيفري استان
گروه حوادث: پرونده قتل دختر ۳۰ ساله اي كه به خاطر مظنونيت پدرش، به قتل رسيده بود به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين حادثه دختر جواني توسط پدرش در شهر ري به طرز فجيعي به قتل رسيد. اين حادثه زماني رخ داد كه دختر ۳۰ ساله ساعت ۱۱ شب به همراه خواهرش به خانه شان در شهر ري رفت. پدر دختر ۳۰ ساله كه از دست دخترش به شدت عصباني شده بود سر اين موضوع با او درگير شد و در يك اقدام ناگهاني وي را به قتل رساند. پدر دختر جوان پس از دستگيري تنها انگيزه قتل دخترش را شركت وي در يك پارتي عنوان كرد. در ادامه تحقيقات پليسي مشخص شد اين تصور پدر تنها يك سوء تفاهم بوده است.
برپايه اين گزارش، كيفرخواست متهم به قتل كه با قرار بازداشت در زندان به سر مي برد، از سوي دادسراي شهر ري صادر شده و پرونده به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شده است.

بيماري ناشناخته در تايوان
فارس: در پي بستري شدن عده اي از مردم يك منطقه در تايوان به علت يك بيماري ناشناخته كه تاكنون منجر به مرگ ۶ نفر شده است، پزشكان به گمانه زني درمورد علت اين بيماري پرداختند.
به نقل از پايگاه اينترنتي مديكال نيوز، مقامات بهداشتي تايوان در پي يافتن علت بيماري ناشناخته اي هستند كه منجر به مرگ عده اي و بستري شدن عده ديگري در تايوان شده است.
اين بيماري كه علت آن نامعلوم است باعث مرگ ۶ نفر و بستري شدن ۱۰ نفر ديگر در منطقه اي از تايوان شده كه احتمال شيوع اين بيماري در آن منطقه نيز مي رود.
برخي از پزشكان باكتري هاي موجود در خاك منطقه و برخي هم بيماري هاي قابل انتقال از طريق آبهاي آلوده را علت بروز اين بيماري مي دانند.
يكي از مقامات محلي مدعي است كه ۱۴ نفر از اين بيماران در منطقه اي زندگي مي كرده  اند كه امكان انتقال بيماري از آب آلوده وجود داشته است.

حكم قصاص پسر۱۷ ساله تأييد شد
گروه حوادث: حكم قصاص پسري ۱۷ ساله كه هم محله اي خود را به قتل رسانده بود از سوي شعبه ۳۳ ديوان عالي كشور تأييد شد. به گزارش خبرنگار ما، سال گذشته در يكي از محله هاي تهرانپارس، دو هم محله اي به نام هاي مسعود و مصطفي هر دو ۱۶ ساله با يكديگر درگير شدند كه در پي اين نزاع، مسعود با ضربات چاقوي مصطفي از پا درآمد.
حادثه از آن جا آغاز شد كه مسعود و مصطفي در يكي از خيابان هاي تهرانپارس بودند مسعود با ديدن دختري كه در حال عبور از آن جا بود، شروع به متلك پراني به وي كرد.در همين حين مصطفي كه از اين عمل مسعود عصباني شده بود، شروع به جر و بحث با وي كرد و از او خواست كه به اين كارش پايان دهد. اما مسعود همچنان بي توجه به درخواست مصطفي (قاتل) به كار خود ادامه داد كه همين عمل منجر به بالا گرفتن درگيري ميان آنان شد و ناگهان مصطفي چاقويي را از جيبش بيرون آورد و با آن ضربات متعددي به بدن مقتول وارد كرد.
مسعود به سرعت به بيمارستان انتقال داده شد اما تلاش پزشكان براي نجات جان وي مؤثر نبود و او فوت كرد. پس از انتقال جسد مسعود به پزشكي قانوني، قاتل توسط پليس جنايي دستگير و به نزاع منجر به قتل اعتراف كرد.
چندي قبل مصطفي در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان محاكمه شد و از سوي ۵ قاضي اين دادگاه به قصاص نفس (اعدام) محكوم شد. همچنين ديروز صبح حكم وي از سوي شعبه ۳۳ ديوان عالي كشور مورد تأييد قرارگرفت و به زودي قابل اجرا است.

قتل براي جلب توجه
آسوشيتدپرس: پليس اسپارتنبرگ روز گذشته، سارق بانكي را كه متهم به يك فقره قتل نيز بود، بازداشت و موفق به كشف بقاياي اجساد مقتوله پس از يك سال شد.
مقامات پليس اين شهر اميدوارند كه بتوانند ظرف يك هفته آينده از هويت متهم آگاهي يافته و در خصوص اين كه آيا وي همان زني است كه يكسال پيش مفقود شده بود يا خير تحقيقات گسترده اي را آغاز كرده اند.
كريستوفر ليمونت ۲۵ ساله در حال حاضر با يك مورد اتهام قتل عمد در ژوئن سال ۲۰۰۴ روبه رو شده است. وي در حال حاضر به اتهام آدم ربايي و سرقت از بانك در حال گذران دوران محكوميت خود در زندان ايالتي است.
پليس با استناد به مدارك جديد به دست آمده از صحنه جنايت توانست اتهام فوق را به كريستوفر نسبت دهد. وي در اولين بازجويي به قتل مقتوله اعتراف كرده و مكان دفن جسد وي را به پليس نشان داد.
كريستوفر كه خود سياه پوست است به تازگي كارگرداني برنامه اي را به پايان رسانده بود كه در آن به اين مسئله پرداخته شده كه مفقودشدن زنان سفيدپوست و جوان بسيار بيشتر از مفقودشدن زنان سياه پوست مورد توجه رسانه ها و پليس قرار مي گيرد.قرار است دادگاه رسيدگي به پرونده وي ظرف چند روز آينده تشكيل و حكم وي اعلام شود.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |