سه شنبه ۱ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۱ - Aug 23, 2005
مديركل سياستگذاري وزارت رفاه:
شمار خانواده هاي داراي هزينه هاي درماني
بالا كاهش مي يابد
000417.jpg
ايسنا: دوره آموزشي سه روزه داروخانه هاي مسؤول توزيع داروي بيماران خاص در كشور از ديروز آغاز شد.
به گزارش خبرنگار «اجتماعي» ايسنا، دكتر سيد ابوالقاسم موسوي، مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني روز دوشنبه در همايش «كارت هوشمند بيماران خاص» با اشاره به وجود ۳۲ تا ۳۷ هزار بيمار خاص در كشور گفت: ۲۷ هزار نفر از اين بيماران تحت پوشش سازمان بيمه خدمات درماني و مابقي تحت پوشش ساير سازمانهاي بيمه گر شامل كميته امداد امام خميني(ره) ،سازمان تامين اجتماعي و نيروهاي مسلح قرار دارند.
وي تصريح كرد: ميانگين هزينه درمان هر بيمار خاص در سازمان بيمه خدمات درماني سالانه يك ميليون و ۱۰۰ هزار تومان است كه اين ميزان سالانه هزينه اي معادل ۲۸ ميليارد تومان براي ۲۷ هزار بيمار خاص تحت پوشش سازمان بيمه خدمات درماني صرف مي شود.
مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني با اشاره به مجموعه كمك هاي دولت براي بيماران خاص شامل بيماران هموفيلي، دياليزي و تالاسمي گفت: دولت سال گذشته حدود ۴ ميليارد تومان و امسال حدود ۷ ميليارد تومان به بنياد امور بيماريهاي خاص تحت عنوان هديه ايثار براي پيوند كليه پرداخت و به همين ميزان به وزارت بهداشت براي فرانشيز بيماران خاص و همچنين مبلغي براي يارانه داروي اين بيماران كمك مي كند.
وي با اشاره به پراكندگي كمكهاي دولت در اين بخش افزود: سازمان بيمه خدمات بابت درمان سرپايي اين بيماران ۳۰ درصد و براي بستري ۱۰ درصد فرانشيز دريافت مي كند و با وجود آن كه بيمه اين بيماران به صورت رايگاه صورت مي گيرد، ولي برخي از اين افراد حتي توان پرداخت فرانشيز داروي خود را نيز ندارند. به گزارش ايسنا، موسوي خاطرنشان كرد: لذا به منظور ايجاد سهولت تهيه دارو از سوي اين بيماران و شناسايي و كنترل هزينه ها، «كارت هوشمند بيماران خاص» با هماهنگي وزارتخانه هاي رفاه و بهداشت و همكاري ساير سازمانهاي بيمه گر مطرح و اين سيستم توسط جوانان المپيادي كشور و كاملا ايراني طراحي شد. وي افزود: داروخانه هاي مسؤول توزيع داروي بيماران خاص با هماهنگي وزارت بهداشت معرفي شدند كه كارت هاي هوشمند مخصوص داروخانه و نرم افزار و سخت افزارهاي لازم به صورت رايگان در اختيار آنها قرار خواهد گرفت.
موسوي تاكيد كرد: به منظور رفع مشكلات مالي اين داروخانه هامقرر شده كه پرداختي هاي آنها به روز بوده و حداكثر ظرف يك هفته پرداخت شود.
مدير عامل سازمان بيمه خدمات درماني ياد آور شد: همزمان با شناسايي بيماران خاص در كشور موارد همپوشاني ميان سازمانهاي مختلف بيمه گر و استانهاي مختلف مشهود مي شود و ضمن كنترل هزينه ها و كمكهاي دولت يارانه دارو به افراد مستحق مي رسد. وي همچنين با بيان اين كه يارانه داروي بيماران خاص در اين كارت هوشمند ديده شده است، افزود: در اين مرحله تمامي ۲۰۰ داروخانه مسؤول توزيع داروي بيماران خاص به مركز متصل مي شوند كه اميدواريم با ايجاد فضاي فني لازم امكان ارتباط ميان اين داروخانه ها با يكديگر ظرف يك سال آينده فراهم شود.
به گزارش ايسنا، همچنين همزمان با آغاز دوره آموزشي براي داروخانه هاي مسؤول توزيع داروي بيماران خاص در كشور در بيمارستان ميلاد، دكتر حميدرضا صفي خاني مديركل سياستگذاري و برنامه ريزي بيمه هاي درمان گفت: سازمانهاي بيمه گر اجتماعي كه بيمه درمان را با ديد اجتماعي و دسترسي عادلانه همه مردم از منابع عمومي مي نگرند، بر خلاف ضعف بيمه به سودآوري مي انديشند. وي تصريح كرد: ماده ۹۰ قانون برنامه چهارم عدالت توزيعي و سه شاخص مهم نظام سلامت را مورد توجه قرار داده كه از آن جمله كاهش سهم مردم از هزينه هاي درمان از ۵۶ درصد كنوني به ۳۰ درصد، مشاركت عادلانه مردم در بين گروههاي اجتماعي مختلف از ۷۸/۰ به ۹۰/۰ و كاهش ميزان خانواده هايي دچار هزينه هاي كمرشكن درمان يعني جمعيتي كه هزينه هاي درماني آنها به بيش از ۴۰ درصد هزينه هاي خانوار بالغ مي شود، از ۳ درصد به يك درصد تا پايان برنامه چهارم است. وي با تاكيد بر لزوم تدوين برنامه هاي اجرايي براي تحقق به اين اهداف، افزود: طرح كارت هوشمند بيماران خاص از جمله برنامه هاي تدوين شده در راستاي تحقق اين اهداف است كه ضمن ساماندهي توزيع داروي اين بيماران و كنترل هزينه ها ابزاري است كه امكان سياستگذاري را فراهم مي كند.

ديدار رئيس جمهوري با فراكسيون كرد و اهل سنت مجلس
فارس: عضو فراكسيون كرد و اهل سنت مجلس با اشاره به ديدار روز شنبه اين فراكسيون با رئيس جمهور گفت: آقاي احمدي نژاد تأكيد كردند كه در دولت ايشان تقسيم ثروت و مديريت با توجه به انصاف صورت مي گيرد.
محمد كريميان با بيان اينكه ديدار نمايندگان فراكسيون كرد و اهل سنت با رئيس جمهور روز شنبه در نهاد رياست جمهوري انجام شد، گفت: در اين جلسه برخي اعضاي فراكسيون به نقش جمعيت كرد و اهل سنت در مبارزه با رژيم پهلوي و پيروزي انقلاب و حضور فعال در دوران دفاع مقدس و تحمل خسارتهاي جاني و مالي اشاره كرده و از عدم استفاده از هموطنان كرد و اهل سنت در كابينه انتقاد كرديم.
وي با اشاره به سخنان رئيس جمهور در اين جلسه تصريح كرد: آقاي احمدي نژاد عنوان كردند كه در انتخاب اعضاي كابينه تخصص و توانمندي مدنظر بوده و بحث تقسيم قدرت و مديريت در بين اقوام مطرح نبود.
نماينده سردشت و پيرانشهر اضافه كرد: آقاي احمدي نژاد تأكيد داشتند كه شما اطمينان داشته باشيد كه از اين به بعد بودجه هايي در اختيار استان هاي كردستان، آذربايجان غربي و مناطق اهل سنت در سيستان و بلوچستان قرار خواهيم داد و به وزرا توصيه مي كنيم كه گذشته را جبران كنند.
كريميان با بيان اين كه رئيس جمهوري قول دادند كه با يكسان نگري و طبق برنامه كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت نيازها و تقاضاها را پاسخ دهند، خاطرنشان كرد: ما از ايشان درخواست كرديم كه از مردم توانمند كرد و اهل سنت در پست هاي معاونتي وزرا، استانداران و فرمانداران استفاده شود كه آقاي احمدي نژاد در اين زمينه اعلام آمادگي كرده و نظر مثبت خود را اعلام داشت.
وي افزود: پس از اين قولهاي مساعد رئيس جمهور مبني بر توجه به مناطق كردنشين و اهل سنت و توجه به مردم اين منطقه، نمايندگان كرد و اهل سنت از تصميم خود مبني بر اعتراض دسته جمعي و ترك صحن علني مجلس منصرف شدند.
عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: ما تأكيد كرديم كه در مراحل كار دولت بايد با تخصيص بودجه هايي و توجهات ويژه نگاه هاي تنگ نظرانه رفع گردد و حقوق مردم كرد و اهل سنت محترم شمرده شود، در غير اين صورت با استفاده از ابزارهاي قانوني اعتراض خواهيم كرد.
كريميان خطاب به اهل سنت تصريح كرد: ملت شريف اهل سنت اطمينان داشته باشند كه خدمتگزاران آنان در خانه ملت تمام همت و تلاش خود را در جهت برآوردن مطالبات آنها به كار مي گيرند و با مصلحت انديشي به فكر عزيزان خود بوده و هستند و خواهند بود.

روحاني: موفقيت پرونده هسته اي
از لحاظ حقوقي بوده است
ايسنا: روحاني گفت: وقتي فعاليت هاي اصفهان را شروع كرده ايم ديگر تعليق معنا ندارد؛ بنابراين اين تصميم غيرقابل بازگشت است.
دكتر حسن روحاني، دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي پس از مراسم توديع وي توسط رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و ديگر مسئولان كشور در جمع خبرنگاران تأكيد كرد تمام پيروزي هاي اين نظام متعلق به مردم است.
روحاني گفت: با تلاش و حضور مردم در صحنه بود كه توانستيم در زمينه امنيت ملي و مسئله هسته اي مان موفق شويم و اين مردم بودند كه براي رسيدن به حق مشروع خود ايستادگي كردند.
وي در پاسخ به خبرنگاري مبني بر اينكه توصيه شما به لاريجاني چيست گفت: توصيه من اين است كه مسئله امنيت ملي كشور بسيار مهم، حساس و پيچيده است.
امروز كسي كه اين مسئوليت را به عهده مي گيرد با اين كار آشناست و از نزديك در ارتباط با مسائل بوده است.
روحاني مهمترين دستاورد و ارزيابي از مسئله هسته اي كشورمان را موفقيت حقوقي ايران در اين مسئله دانست و گفت: بزرگترين موفقيت از لحاظ حقوقي بوده است كه توانستيم حق ملت ايران را در استفاده صلح آميز در فناوري هسته اي تثبيت كنيم و صلح آميز بودن فعاليت هايمان را به اثبات برسانيم و اينكه توانستيم فرصت مناسبي را فراهم آوريم تا فناوري هسته اي مان طي دو سال گذشته تكميل شود.
دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه به آينده مسئله هسته اي كشورمان بدبين نيستم، ابراز داشت: يقينا به موفقيت مي رسيم، اما با ايستادگي مردم.
روحاني افزود: در آينده مشكلاتي خواهيم داشت كه مطمئنم براي ما دردسر آفرين نخواهد بود.
روحاني در پاسخ به اين سئوال كه درصورت ارايه پيشنهادي مطلوب از سوي اروپايي ها كه حق و اعمال حق دستيابي به فناوري هسته اي را براي ايران به رسميت شناسد امكان دارد فعاليت هاي تاسيسات فرآوري اورانيوم اصفهان تعليق شود گفت: وقتي فعاليت هاي اصفهان را شروع كرده ايم ديگر تعليق معنا ندارد.
بنابراين اين تصميم غيرقابل بازگشت است.

اجراي طرح پيشگيري از سرقت در تهران
گروه اجتماعي: فرمانده انتظامي استان تهران از اجراي طرح پيشگيري از سرقت در شهرستانهاي استان تهران خبر داد.
سرداررضا زارعي فرمانده انتظامي استان تهران ديروز در دفتر نظارت همگاني نيروي انتظامي استان تهران با بيان اين مطلب افزود: با توجه به اينكه پديده سرقت در جامعه امروزي يكي از عوامل بروز ناامني محسوب مي شود و سبب تزلزل فعاليت هاي اقتصادي مي باشد، طرح ويژه اي جهت پيشگيري از سرقت در استان تهران به مرحله اجرا درآمده است.
سردار زارعي هدف از اجراي اين طرح را پيشگيري از وقوع انواع سرقت با استفاده و برنامه ريزي صحيح و ريشه يابي انگيزه دانست و افزود: نيروي انتظامي استان تهران با اجراي اين طرح مي تواند ضمن شناسايي نقاط آلوده و جرم خيز، احساس امنيت و رضايت عمومي شهروندان را فراهم نمايند.سردار زارعي با بيان اينكه كثرت جمعيت در اماكن عمومي و پاركها ممكن است باعث بروز برخي مزاحمتها و حركتهاي خلاف شئونات اخلاقي واسلامي ازسوي معدودي از اراذل واوباش شود افزود:نيروي انتظامي به منظور جلوگيري از بروز چنين حوادثي اقدام به اجراي طرح برقراري نظم در پاركها كرده است كه اجراي اين طرح مي تواند محيطي امن براي شهروندان فراهم نمايند.وي با بيان اينكه در اين طرح با جرائم مشهود برخورد مي شود افزود: ماموران انتظامي در اجراي اين طرح موظف مي باشند با مزاحمان پاركها و عناصر بزهكار ومتكدي طبق قانون برخورد نمايند كه اين طرح در تمامي فصول سال اجرا خواهد شد.سردار زارعي حضور پليس ياران جوان را بسيار مفيد ارزيابي كرد و خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي استان تهران همزمان با شروع هفته نيروي انتظامي پليس ياران جوان را براساس يك برنامه منظم آموزش داده و از آنان در امنيت درون مدارس و برون مدارس استفاده خواهيم كرد.وي با بيان اينكه همزمان با شروع مدارس بار ترافيكي در استان تهران افزايش مي يابد افزود: ماموران انتظامي به منظور سهولت در رفت وآمد دانش آموزان و كنترل ترافيك طرح انتظامي ترافيكي را به اجرا درخواهد آورد .

چه سخت است بعضي از روزها
تصورش را بكن، جلوي تلويزيون نشسته اي و مي بيني به چه راحتي گذشته ات را، هويت ات را و آن كسي كه بخشي از وجودش را به تو ارزاني داشته نفي مي كنند! مي شنوي كه آموزش وپرورش مردي از جنس خودش را مي خواهد و نامزد معرفي شده از اين جنس نيست!
و تو ياد سالها قبل مي افتي، وقتي كه نوجواني بودي شوخ و شنگ و بازيگوش و البته به دنبال كسب علم و دانش و با كمك پدر و مادرت به مدرسه اي رفتي كه مي گفتند از بهترين مدارس پايتخت است. برترين معلمان تهران جمع شده بودند كه در كنكور سراسري رتبه خوبي بياوري، يادش بخير معلمي داشتي كه با ديگران تفاوت داشت. او آمده بود تا ردپايي در روحت باقي بگذارد و درس زندگي، محبت و عشق به تو بياموزد، چرا كه به راه انبياء پايبند بود. و امروز وقتي تو با خوشحالي از اينكه قرار است كار به كاردان سپرده شود مقابل تلويزيون مي نشيني و مي بيني كه مي گويند اشعري متعلق به آموزش و پرورش نيست و يا اينكه موفق نبوده به خودت و به مدرك دكتري و مهندسي شاگردان اشعري شك مي كني!
امروز صدها دانش آموز سابق دبيرستان نور در جاي جاي ميهن خوبمان احساس خوبي نداشتند همانا كه از اشعري آموخته بودند كه چگونه به وطنشان خدمت كنند و اينك سيل اتهامات را برجان معلمشان مي ديدند! همان معلمي كه كلامي نافذ داشت و صداقت و پاكي ويژگي اصلي شخصيت او بود.
بگذار اينگونه بگويند. اما واقعيت تغيير نخواهد كرد. اشعري يك معلم نمونه است و مردي از جنس تعليم و تربيت. هر چند كه سالها از آن روزها گذشته، اما ۱۲ ارديبهشت شاگردانش او را فراموش نمي كنند و نخواهند كرد.
اميدواريم خدا به او توفيق بدهد كه اين بار ميليونها دانش آموز از وجودش و از دانش و كارداني اش بهره مند شوند.
جمعي از دانش آموختگان دبيرستان نور

جبهه اصلاحات جلسه برگزار نمي كند
ايسنا: جلسه جبهه اصلاحات كه تا قبل از اين هر هفته و با حضور گروه هاي ۱۸گانه دوم خردادي برگزار مي شد، براي چندمين هفته پياپي اين هفته نيز برگزار نشد.
افشين حبيب زاده رئيس دوره اي جبهه اصلاحات درمورد عدم برگزاري جلسات اين جبهه اظهار داشت: جلسات جبهه اصلاحات در مواقعي كه اوضاع خاص سياسي حاكم باشد به صورت مرتب در هر هفته برگزار مي شود ولي در حال حاضر با توجه به اين كه ما در شرايط خاصي به سر نمي بريم، جلسات اين شورا به صورت مرتب برگزار نمي شود و اين احتمال وجود دارد كه هفته آتي جلسه اين جبهه برگزار شود.

خاتمي مسئولان تغيير اساسنامه
مجمع روحانيون را انتخاب كرد
ايسنا: مجيد انصاري، محمد صدوقي و محمدعلي ابطحي به عنوان مسئولان تغيير اساسنامه مجمع روحانيون مبارز تعيين شدند.
محمدعلي ابطحي عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز پس از بيان اين خبر گفت: اين انتخاب توسط شخص محمد خاتمي به عنوان رييس شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز صورت گرفته اما هنوز در جلسه مجمع بر روي آن بررسي صورت نگرفته است.

لاريجاني به زودي ابتكارات جديد هسته اي ايران
را اعلام مي كند
ايسنا: دكتر علي لاريجاني كه پيش تر اعلام كرده بود دولت احمدي نژاد با ابتكارات نويني در عرصه مسايل هسته اي ظاهر خواهد شد، شب گذشته در حاشيه مراسم قدرداني از حسن روحاني و توديع وي از مسئوليت دبيري شوراي عالي امنيت ملي، گفت: «ابتكارات جديد در مساله پرونده فعاليت هاي هسته اي صلح آميز ايران به زودي اعلام خواهد شد.»دبير شوراي عالي امنيت ملي اعلام جزييات ابتكارات جديد احمدي نژاد در اين زمينه را به زمان ديگري موكول كرد.

تغيير را از خود شروع كنيم
سمينار شناخت و راههاي برخورد سازنده با خشم و ايجاد ارتباطي سالم عاطفي با خود، خانواده و ديگران ۴ شهريور ماه برگزار مي شود.
در اين كارگاه آموزشي كه توسط دكتر مليحه حيدرنژاد متخصص روانشناسي باليني برگزار مي شود، به كارآموزان آموزش داده مي شود تا چگونه با يادگيري «زبان زندگي» از رابطه زناشويي خود لذت برده و تضادها را شخصي يا عمومي، به روش صلح آميز حل كنند تا در آخر ارتباطي براساس احترام متقابل، محبت و همكاري بنا شود. شركت در اين سمينار براي عموم آزاد است. ۸۸۷۳۴۲۸۹

فرماندار زاهدان :
طرح  ضربتي  جمع آوري  اتباع  افغان    آغاز شد
ايرنا: فرماندار زاهدان  گفت : طرح  ضربتي  جمع آوري  اتباع  افغان  غيرمجاز در زاهدان آغاز شد.
حيدرعلي  نورايي  ديروز در گفت  و گو با ايرنا با اشاره  به  ممنوع شدن  سكونت  مهاجران  افغان  در مرزهاي  كشور افزود: تعداد زيادي  از اين  اتباع كه  در بخش هاي  ميرجاوه  و نقاط مرزي  روستاي  حرمك  سكونت  داشتند، شناسايي  وبا كمك  اداره  كل  اتباع  از كشور طرد شدند.
او با بيان  اينكه  با اجراي  برنامه  طرد مهاجران  افغان  از شهرهاي  مختلف استان  برخي  از اين  افراد به  حواشي  و بخشها روي  آورده اند، ادامه  داد: مشاهده  شده  تعدادي  از اين  افراد در شهرستان  زاهدان  و بخش هاي  مختلف  آن سكني  گزيده  و در شغل هاي  كاذب  از جمله  دستفروشي  مشغول  هستند.
وي  افزود: در زمان  حاضر با تلاش  شش  اكيپ  نيروي  انتظامي در شهرستان زاهدان  مقرر شده  تا پايان  شهريورماه  اتباع  افغان  غيرمجاز و فاقد مجوز رااز شهر طرد و ترتيب  بازگشت شان  به  افغانستان  داده  شود.
اين  مقام  مسئول  گفت : در صورت  مشاهده  بكارگيري  اتباع  افغان  در قسمت هاي مختلف  واحدهاي  توليدي  و اصناف ، كارفرماي  مربوطه  جريمه  و واحد متخلف  پلمپ خواهد شد.
فرماندار زاهدان  با اشاره  به  بكارگيري  افاغنه  در بخش هاي  كشاورزي  به دليل  دستمزد ارزان  آنها، اضافه  كرد: در صورت  مشاهده  اين  موارد نيز تسهيلات پرداختي  به  اين  كشاورزان  شامل  سوخت ، كودشيميايي ، اعتبارات  خشكسالي  و ديگرتسهيلات  قطع  مي شود.

انتخاب دبيركل و اعضاي جديد هيات مديره
انجمن روزنامه نگاران مسلمان
ايسنا: انجمن روزنامه نگاران مسلمان روز دوشنبه و در اولين جلسه هيات مديره در دوره جديد، دبير كل و اعضاي هيات مديره خود را برگزيد.
براساس راي اعضاي هيات مديره، سيدصولت مرتضوي به عنوان دبيركل و حسن اختري و مهدي فضائلي به عنوان نايب رئيس اول و دوم انتخاب شدند و مرتضي پروازي مقدم به عنوان دبير اجرايي انجمن برگزيده شد.همچنين اعضاي هيات مديره، مهدي فضائلي را به عنوان سخنگوي خود انتخاب كردند.در اين جلسه افراد ذيل به عنوان دبيران كميته ها مشخص شدند:
كميته سياسي: مهدي فضائلي، كميته فرهنگي: عليرضا سربخش، كميته تشكيلات: حسن اختري ، كميته بين الملل: علي قاسمي ، كميته آموزشي: مريم پوريامين ، كميته رفاهي: جعفر دميرچي

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |