سه شنبه ۱ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۱ - Aug 23, 2005
دماي امروز به ۳۲ درجه مي رسد
خنك ترين روز تهران در دو ماه گذشته
گروه شهري: تهران با دماي ۳۲ درجه سانتيگراد بالاي صفر، امروز خنك ترين روز در دو ماه گذشته را سپري مي كند.براساس پيش بيني وضع هواي تهران، شهروندان تهراني امروز شاهد يكي از خنك ترين روزهاي تابستاني مي شوند. كاهش نسبي دماي هوا در ساير نقاط كشور نيز گزارش شده است.
سازمان هواشناسي كشور، هواي استان هاي گيلان، مازندران، گلستان و اردبيل را نيمه ابري و در برخي نقاط ابري همراه با بارندگي و مه رقيق پيش بيني كرده است. همچنين آسمان استان هاي آذربايجان شرقي و غربي و خراسان شمالي، قزوين، زنجان و تهران صاف تا قسمتي ابري و در بعدازظهر با افزايش ابر و وزش باد و احتمال رگبار و رعد و برق پراكنده، گزارش شده است.
آسمان استان هاي كردستان، كرمانشاه، همدان، مركزي، چهارمحال و بختياري، اصفهان و كهكيلويه و بويراحمد صاف تا قسمتي ابري گاهي با افزايش ابر خواهد بود.آسمان استان هاي كرمان، يزد، خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان صاف تا قسمتي ابري گاهي با افزايش ابر و وزش باد و در بعضي از نقاط با گرد و خاك پيش بيني شده است.اين سازمان آسمان استان هاي هرمزگان، بوشهر و جزاير تنب بزرگ و كوچك، قشم، كيش، ابوموسي، لاوان و سيري را صاف تا قسمتي ابري همراه با غبار و يا مه رقيق و هواي ساير نقاط كشور را صاف تا كمي ابري پيش بيني كرده است.

خطر قفل شدن ترافيك جدي است
توصيه هاي شهرداري به شهروندان و سازمان ها
در آستانه بازگشايي مدارس
000375.jpg
گروه شهري- جمشيد پور اسكندر : معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در آستانه بازگشايي مدارس و احتمال افزايش چشمگير بار ترافيك در معابر عمومي به شهروندان توصيه كرد در نيمه اول پاييز از ناوگان حمل و نقل عمومي استفاده كنند.
به رغم تلاش مديريت شهري براي ايجاد و تكميل شبكه عبور و مرور از جمله بزرگراه هاي درون شهري و تعريض معابر عمومي، به نظر مي رسد با آغاز به كار مراكز آموزشي، شاهد سنگين تر شدن بار ترافيكي در معابر باشيم. به هر تقدير، خطر قفل شدن ترافيك جدي است.
براساس آمارهاي موجود شبكه عبوري تهران ظرفيت حدود ۱ ميليون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو را دارد و اين در حالي است كه روزانه ۲ ميليون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در تهران تردد كنند و اين موضوع نشانگر كاهش متوسط سرعت خودروها و نيز افزايش غيرمتعارف زمان سفرهاي درون شهري مي شود.
از سوي ديگر، اعلام شده است كه با آغاز فعاليت مراكز آموزشي، حدود ۳۰ درصد به حجم سفرهاي درون شهري اضافه مي شود.
دكتر حميد بهبهاني مي گويد: ظرفيت معابر عمومي و حجم سفرهاي درون شهري تهران به گونه اي است كه اعمال مقررات و رفتارهاي ترافيكي ويژه در ايام نخست مهرماه، ضروري است.
وي به والدين دانش آموزان توصيه كرد براي رساندن فرزندان خود به محيط هاي آموزشي از ناوگان حمل و نقل عمومي استفاده كنند و در صورتي كه قصد استفاده از خودرو شخصي خود را دارند، خارج از ساعات اوج ترافيك، تردد كرده و زمان توقف در مقابل مدارس را به حداقل ممكن برسانند. وي خاطرنشان كرد: براساس پيش بيني هاي انجام شده استفاده دانش آموزان از اتوبوس و مترو رايگان خواهد بود.
بهبهاني در ادامه به خانواده ها توصيه كرد، بهتر است دانش آموزان نوجوان حدفاصل خانه و مدرسه را بدون استفاده از خودرو طي كرده و به انتخاب مناسب ترين مسير مبادرت ورزند.
وي افزود: والدين دانش آموزان همچنين مي توانند در فرصت باقي مانده تا آغاز فعاليت مدارس، فرزندان خود را نسبت به نحوه استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي نظير اتوبوس و مترو ترغيب كنند.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري همچنين به سازمانها و نهادهاي دولتي توصيه كرد براي جلوگيري از بروز ترافيك سنگين در معابر عمومي در هفته هاي نخست فعاليت مدارس، ساعات آمد و شد كاركنان خود را به گونه اي تعيين كنند كه به ساعات اوج ترافيك نخورد. وي همچنين از سازمانها و نهادها درخواست كرد بخشي از توان ناوگان ترابري خود را به منظور جابه جايي دانش آموزان در اختيار مدارس و يا مديريت حمل و نقل عمومي قرار دهند.
دكتر بهبهاني در ادامه بر تلاش شهرداري به منظور هدايت و مديريت ترافيك در نيمه اول مهر ماه تأكيد كرد و گفت: افزون بر استفاده از تمام توان ناوگان حمل و نقل عمومي نظير اتوبوس، مترو و تاكسي، نشست هاي توجيهي با اولياي مدارس به منظور جلوگيري از بروز ترافيك در فضاهاي پيراموني محيط هاي آموزشي انجام شده است. همچنين صدور مجوز حفاري در حل فاصل بيستم شهريور تا ۱۵ مهرماه ممنوع شده است.
به هر تقدير، به نظر مي رسد با توجه به افزايش حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در مقطع زماني اول مهر ۸۳ تا اول مهر ۸۴ ، تجديد نظر در رفتارهاي ترافيكي شهروندان به منظور جلوگيري از بروز ترافيك هاي سنگين الزامي است.

آب تهران بي خطر است
000384.jpg
مدير آزمايشگاه ها و امور نظارت  بر بهداشت  آب و فاضلاب شهر تهران  گفت:  آب تهران  به  ميكروب  وبا آلوده  نيست؛  زيرا اين  ميكروب  نمي تواند دربرابر كلر موجود  در آب مقاومتي  از خود نشان  دهد و نابود مي شود. وي افزود: در حالت  عادي  ميزان  كلر در شبكه  توزيع  آب ۵/۰تا ۸/۰ميلي گرم  در ليتر است،  اما با توجه  به  واگيردار بودن   بيماري  وبا و مطابق  با استاندارد سازمان  بهداشت  جهاني   اكنون   ميزان  كلر در شبكه  توزيع  آب شهر تهران  ۸/ ۰تا يك  ميلي گرم  افزايش  داده  شده  است . وي  با اشاره به  اينكه  براساس  استانداردها و متناسب  با جمعيت  شهر تهران  بايد روزانه  در ۸۵ نمونه  برداري، كلر شبكه  آب تهران   اندازه گيري  شود، خاطرنشان  كرد: در شرايط فعلي  و براي   جلوگيري  از شيوع  هر نوع  بيماري  در هر ۱۲ ساعت  ۲۲۰ نمونه برداري  براي  كلرسنجي  انجام  مي شود.

ساماندهي مسير كوهپايه دربند
000366.jpg
ساماندهي و پياده روسازي مسير كوهپايه دربند از ميدان كوهپايه (سربند) تا رستوران گلايول طلايي با مشاركت شهروندان و كسبه محل آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك هدف از اجراي اين طرح حفظ و ارتقاي كيفيت و ايمن سازي مسير، توسعه و تقويت روحيه گردشگري همساز با كيفيت طبيعي مسير و تامين امنيت با شناسايي پتانسيل هاي سوانح و ارائه تمهيدات حفاظتي است.
براي تحقق اين اهداف جداره سازي بومي و طبيعي، زيباسازي و كفسازي همگون با طبيعت، اصلاح شيب هاي تند و هدايت آبهاي سطحي، طراحي و ايجاد فضاي عمومي مكث و نشستن كوهنوردان و گردشگران، تامين روشنايي مسير در شب، تقويت پلهاي عبور از رودخانه و... در نظر گرفته شده است.
اين گزارش مي افزايد: در جلسه اي كه به همين منظور با حضور شهردار منطقه يك، معتمدان و كسبه محل در مسجد صاحب الزمان (عج) دربند برگزار شد، اين طرح به عنوان الگو معرفي و كلنگ آغاز آن بر زمين زده شد و طي آن شهرداري منطقه يك و شهروندان در سياستگذاري، ساخت، طراحي و نظارت بر اجرا مشاركت مي كنند و در صورت موفقيت كل مسير كوهپايه ساماندهي مي شود.

توسط شهرداري منطقه ۳ براي نوسازي مدارس
۲۰ ميليون ريال براي هر مدرسه پرداخت مي شود
شهرداري منطقه ۳ تهران اعلام كرد: شهرداري به منظور مناسب سازي فضاهاي آموزشي بودجه ويژه اي در اختيار اولياء مدارس قرار مي دهد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۳ تهران دكتر علي اصغر تهراني ديروز در ستاد بازگشايي مدارس و مراكز آموزشي منطقه ۳ (ستاد مهر) با بيان اين مطلب كه ۳۰ درصد سفرهاي درون شهري تهران با هدف مراكز آموزشي انجام مي شود و اصولا در نيمه اول مهر كه شاهد ترافيك سنگين در شبكه عبور و مرور هستيم، اعمال رفتارهاي ترافيكي ويژه در اين ايام ضرورتي اجتناب ناپذير است.
وي افزود: در راستاي كمك به مناسب سازي فضاهاي آموزشي و ايجاد محيطي شاداب و بانشاط افزون بر پرداخت ۲۰ ميليون ريال به هريك از واحدهاي آموزشي ساير نيازهاي اعلام شده از سوي مديريت مدارس ازجمله نصب سرعت گير و تابلوهاي اخباري پس از انجام امور كارشناسي توسط شهرداري انجام مي شود.
تهراني افزود: شهرداري افزون بر رفت و روب شهر و جلوگيري از ريختن نخاله اي ساختماني در سطح معابر عمومي به نصب پل هاي فلزي و رفع موانع فيزيكي به منظور ايجاد پيوستگي خطوط عابر پياده از سواره رو و بازسازي و بهسازي فانوس هاي راهنما و تجهيزات ترافيكي اقدام مي كند.

جشنواره دستاوردهاي من
000372.jpg
مديريت منطقه شرق سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، با هدف غني سازي اوقات فراغت شهروندان تهراني و استفاده هرچه بيشتر شهروندان از برنامه هاي در حال اجرا در فرهنگسراها و ساير مراكز فرهنگي وابسته، جشنواره اي را تحت عنوان «دستاوردهاي من» برگزار مي كند.
اين جشنواره از دوم تا يازدهم مهرماه در خانه هنرهاي ايراني و در چند بخش برگزار مي شود.
در بخش نمايشگاه جشنواره، تمامي كساني كه در هر يك از برنامه هاي مراكز فرهنگي هنري شرق در طول تابستان حضور يافته اند، مي توانند يك دستاورد ارائه نمايند. اين دستاورد مي تواند شامل يك مدرك از كلاسهاي آموزشي، يك مدال ورزشي، يك اثر هنري يا يك كار نمايشي يا يك مكتوب  يا هر دستاورد ديگري باشد.ساير بخشهاي جشنواره شامل اجراي برنامه ها به صورت زنده در طول برگزاري و اهداي جوايز و هداياي ارزنده به صورت روزانه است.علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن: ،۳۳۷۱۷۰۳۴ دبيرخانه جشنواره تماس حاصل نمايند.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران:
كاستي ها را با كار مضاعف جبران مي كنيم
معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: عدم حضور تعدادي از معاونان در كارهاي شهرداري خللي ايجاد نكرده است و در صورت بروز هر گونه خلأ آن را با كار مضاعف جبران مي كنيم.
محمدجواد محمدي زاده صبح ديروز در حاشيه مراسم افتتاح هشتاد و دومين بازار ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران تصريح كرد: كارهاي شهرداري همانند گذشته روال عادي خود را طي مي كنند.
محمدي زاده درخصوص اهميت انتخاب شهردار تهران افزود: اميدوارم با دقت عمل شوراي شهر تهران موضوع انتخاب شهردار در آينده نزديك حل شود و اين نگراني كه يك نگراني رواني است تا اجرايي، برطرف شود.
وي درخصوص صحت بحث خريد ۴ ميليون يورو تاسيسات آتش نشاني از روسيه بدون اطلاع سرپرست كنوني شهرداري تهران، گفت: اين موضوع صحت ندارد، و كليه اقدامات مربوط به اين كار با هماهنگي و تحت نظارت شوراي شهر تهران و سرپرست شهرداري انجام گرفته است.
وي افزود: كليه مستندات اين قرارداد از قبل در شهرداري مورد بررسي قرارگرفته است و برخلاف اظهارات مطرح شده اين قرارداد چيزي نيست كه در يك حوزه بسته انجام شود؛ مخصوصا اين قرارداد كه جنبه بين المللي دارد.
محمدي زاده ادامه داد: به نظر مي رسد كساني كه اين سوالات را مطرح مي كنند از روي ناآگاهي اين كار را انجام مي دهند.
وي درخصوص شايعه بروز اختلاف نظر خود با سعيدلو درخصوص اين قرارداد و كاهش احتمال عدم انتخاب وي به عنوان شهردار تهران تأكيد كرد: واقعيت اين است كه نه تنها بين بنده و آقاي سعيد لو اختلافي نيست، بلكه سرپرست موقت شهرداري دوست صميمي ماست و همه كارها با هماهنگي انجام مي شود و يكي از نقاط قوت شهرداري تهران رفاقت و صميميت مديران آن است.
هشتادودومين بازار ميوه و تره بار
ديروز بازار ميوه و تره بار طرشت در خيابان همايونشهر منطقه ۲ تهران مورد بهره برداري قرار گرفت. موقعيت جغرافيايي اين بازار روز به گونه اي است كه شهروندان مناطق ۹ و۱۰ نيز مي توانند از امكانات و مزاياي اين بازار روز بهره مند شوند.
به گزارش خبرنگار ما مهندس محمدي زاده در مراسم بهره برداري از بازار روز بزرگ طرشت، اين بازار را هشتادودومين بازار ثابت ميوه و تره بار شهر تهران ناميد و از راه اندازي قريب الوقوع دو بازار بزرگ ديگر ميوه و تره بار در جنوب شهر تهران خبر داد.وي افزود: تلاش مي كنيم تا پايان امسال تعداد بازارهاي ثابت ميوه و تره بار را به يكصد بازار افزايش دهيم.

توقف عمليات اجرايي مونوريل موقتي است
ايرنا: رئيس  كميسيون  برنامه  و بودجه  شوراي  اسلامي شهر تهران  گفت : پروژه  قطارهوايي  (مونوريل ) شش  كيلومتري  صادقيه  تا مهرآباد در نهايت  اجرا مي شود.
نادر شريعتمداري  در عين  حال تأكيد كرد كه  اين  پروژه  براي  بررسي  بيشتر و رفع  ابهامات  موقتا متوقف  شده است .
رئيس  كميسيون  برنامه  و بودجه  شوراي  اسلامي شهر تهران  افزود: توقف موقت  پروژه  مونوريل  بر اساس  راي  هيات  حل  اختلاف ، براي  رفع ابهامات  بوده  است .وي  تصريح  كرد: همكاران  ما در شهرداري  تهران  در حال  بررسي  بيشتر طرح  و رفع  ابهامات  اين  پروژه  مي باشند.

صندلي جلو فقط يك نفر
000381.jpg
خبرگزاري مهر: مديرعامل نظارت بر سازمان تاكسيراني شهر تهران در حالي بر نشستن يك مسافر در صندلي جلو تاكيد دارد كه رانندگان تاكسي همچنان دو مسافر در صندلي جلو سوار مي كنند.امير محمود دهلوي با اشاره به اجراي مقررات جديد راهنمايي و رانندگي مبني بر استفاده از كمربند ايمني براي سرنشين بغل دستي راننده در داخل محدوده شهري، گفت: نرخ كرايه تاكسي ها بر اساس ۴ مسافر مصوب شده و رانندگان مجاز به سواركردن نفر پنجم نيستند.
وي گفت: ما وظيفه نظارت را در قالب اطلاع رساني بر عهده داريم و در حال حاضر نيز به طور جدي و قاطع با تخلفاتي كه مشاهده شود، برخورد مي شود.

پرندگان مهاجردر تالابهاي گيلان
000369.jpg
ايسنا: نخستين دسته پرندگان مهاجر كه پيش قراولان پرندگان مهاجر هستند، وارد تالابهاي استان گيلان شدند.
دكتر شعبانعلي نظامي، مدير كل محيط زيست گيلان افزود: در حوزه تالاب بين المللي بندرانزلي (پناهگاه حيات وحش سرخانكل) اولين گروه خوتكاي پرسفيد در اين منطقه فرود آمدند كه اين تعداد پرنده كه حدود سه هزار قطعه شماره شده اند، پيام حضور اولين سري پرندگان مهاجر را اعلام مي كنند.
وي افزود: خوتكاي پرسفيد از خانواده مرغابي است كه از نواحي سيبري در اواسط مرداد ماه به تالابهاي استان وارد شده و تا پايان شهريور و اواسط مهر ماه در تالابهاي گيلان تغذيه و استراحت كرده و سپس به مهاجرت خود ادامه مي دهند.

ديدار اعضاي شوراي شهر با شهروندان مناطق ۱۷ و ۲۱
اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران جهت بررسي و حل مشكلات شهروندان، فردا در مناطق ۷ و ۲۱ حضور خواهند داشت.مهنوش معتمدي آذر در منطقه ۱۷ و حبيب كاشاني در منطقه ۲۱ به بررسي مشكلات شهروندان مي پردازند.شهروندان مناطق يادشده مي توانند براي ثبت نام ديدار با اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به روابط عمومي مناطق يادشده مراجعه كنند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |