شنبه ۵ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۴ - Aug 27, 2005
حضرت  اميرالمؤمنين علي(ع): دانش بياموزيد، كه آموختن آن حسنه است، و گفتگو درباره آن تسبيح است، و جستجوي آن جهاد است، و آموختن آن به كسي كه نمي داند صدقه است.
«امالي» صدوق/۵۵۱
امروز با حافظ
ور از طلب بنشينم به كينه برخيزد
اگر روم ز پي اش فتنه ها برانگيزد
چو گرد در پي اش افتم چو باد بگريزد
وگر به رهگذري يك دم از هواداري
۱۱۰ عنوان كتاب دفاع مقدس
در هفته دفاع مقدس چاپ و توزيع مي شود
خبرگزاري فارس: معاون ادبيات و انتشارت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس، اين بنياد قصد دارد، ۱۱۰ عنوان كتاب با موضوع دفاع مقدس را در بازار نشر توزيع كند.
حميد حسام با اشاره به اين كه اين حركت در راستاي تحقق بخشيدن به سخنان مقام معظم رهبري صورت گرفته است، ادامه داد: حضرت آيت الله خامنه اي در ديداري كه مسؤولان و دست اندركاران اين بنياد و نويسندگان ادبيات مقاومت در سال ۱۳۷۲ با ايشان داشتند، تأكيد كردند كه «خوب است در هفته دفاع مقدس ۱۰۰ عنوان كتاب با موضوع دفاع به چاپ رسد.» به همين دليل با تلاش هايي كه در سال گذشته انجام داديم، توانستيم به اين خواسته مقام معظم رهبري برسيم.
وي در ادامه با بيان اين مطلب كه، اين تعداد كتاب براي توزيع در هفته دفاع مقدس هم اكنون زير چاپ هستند، افزود: ما در رسيدن به اين خواسته نگاه صرفا كمي نداشتيم، بلكه بيشترين تمركز ما در اين معاونت ارايه آثاري با كيفيت بالا بوده است.
حسام چاپ و توزيع اين تعداد كتاب را در هفته  دفاع مقدس، بي سابقه دانست و گفت: نقش كميته هاي كارشناسي كه در تمامي استان هاي كشور فعال هستند هم در اين موفقيت بي تاثير نبود، به طوري كه توانستيم از مجموع ۲۴ استان موجود در كشور آثار فراواني را جمع آوري و براي چاپ آماده كنيم.
معاون ادبيات و انتشارت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس يادآور شد: اين كتاب ها در موضوعاتي چون داستان، شعر، كودك و نوجوان، تحقيق و پژوهش، خاطره، زندگي نامه و...منتشر خواهند شد.
از سوي ديگر به منظور بررسي و نقش هنر در حفظ و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و چگونگي تاثير متقابل آنها بر يكديگر فرهنگستان هنر جمهوري اسلامي ايران در نظر دارد با مشاركت مركز دايره المعارف دفاع مقدس به برگزاري هم انديشي هنر و دفاع مقدس اقدام كند.
محورهاي هم  انديشي عبارتند از: ديدگاه هاي امام خميني(ره) در خصوص نقش هنر و هنرمندان در حفظ و ترويج فرهنگ دفاع مقدس، نقش و تاثير هنر در حفظ و توسعه فرهنگ دفاع مقدس، تاثير دفاع مقدس در تعالي و رشد هنر (معماري- پيكر تراشي- نقاشي)، بررسي و تحليل آثار هنري شهداي والامقام دفاع مقدس از قبيل شهيد دكتر چمران، ساختار هنري موزه دفاع مقدس، تاثير متقابل هنرهاي هفتگانه و دفاع مقدس، نقش هنر و هنرمندان در انتقال تجربيات ارزشهاي دفاع مقدس، معرفي الگوهاي مديريت هنري در دفاع مقدس و بالعكس، تجلي هويت ديني و ملي در هنر دفاع مقدس، تحولات فن آوري هنر دفاع مقدس.

خانه كوچك نمايش هفته آينده بازگشايي مي شود
مراسم بازگشايي تالار «خانه كوچك» نمايش شنبه ۱۲ شهريور ماه برگزار مي شود.
به گزارش ايسنا، اين تالار با اجراي نمايش «دكتر فاستوس» به كارگرداني عليرضا دريابيگي كه پايان نامه كارشناسي ارشد اوست، بازگشايي مي شود.
در اين برنامه دكتر هومن، رئيس دانشكده  هنر و معماري دانشگاه آزاد اسلامي، گزارش خود را درباره  بازسازي و احياء اين تالار ارائه مي كند.
همچنين از تلاشها و پيگيري هاي امير دژاكام،  مديرسابق گروه هنرهاي نمايشي اين دانشكده در جهت بازسازي اين سالن تقديرخواهد شد.
كار بازسازي و احياي «خانه كوچك» نمايش همراه با ۳ پلاتوي تمرين از مدتها پيش در دانشكده هنر و معماري آغاز شد، كه به موجب آن هم اكنون اين دانشكده داراي دو سالن اجرا و ۳ پلاتوي تمرين است. قرار است در اين سالن ها پايان نامه هاي دانشجويي به اجرا درآيند و نيز برنامه هاي ديگري چون جلسات نمايشنامه خواني و كارگاههاي آموزشي برگزار شود.
رحمت اميني نيز كه به تازگي به سمت مديريت گروه هنرهاي نمايشي دانشكده هنر و معماري انتخاب شده است، خبر از ايجاد دكتراي تخصصي تئاتر در ايران داد و گفت: يكي از مشكلات آموزشي ما نبود مقطع دكتراي تخصصي تئاتر است و به همين دليل مي كوشيم تا اين مقطع را در ايران تاسيس كنيم.

۴۰ فيلم سينمايي در مرحله توليد قرار دارند
خبرگزاري فارس: ۴۰ فيلم سينمايي در مراحل مختلف توليد و نمايش قرار دارند كه از ميان آثار توليدي، ۱۱فيلم در مرحله فيلمبرداري، پنج اثر در مرحله موسيقي، چهار فيلم آماده۱۱، فيلم در مرحله تدوين و ۹ اثر در مراحل صداگذاري و فني قرار دارند.
فيلم هاي «اين ترانه عاشقانه نيست» ، «به آهستگي» ، «آرامش در ميان مردگان» ، «از دوردست» ، «باغ فردوس ۵بعدازظهر» ، «به نام پدر» ، «پرونده هاوانا» ، «ته دنيا» ، «تقاطع» ، «ستاره ها» ، «جايي براي زندگي» ، «چوپان دروغگو» ، «چند مي گيري گريه كني؟» و «چپ دست» ، «چهارشنبه سوري» ، «حكم» ، «حافظ» ، «رقص با ماه» ، «زمستان است» ، «زمان مي ايستد» ، «زاگرس» ، «حشره» ، «سوگند» ، «سرگيجه» ، «شاعر زباله ها» ، «شبانه» ، «شوريده» ، «صبحي ديگر» ، «قلقلك» ، «ماه شب چهارده» ، «يك بوسه كوچولو» و «هوو» از فيلم هاي در حال توليد و يا آماده نمايش هستند.
بيش از ۷۰ اثر سينمايي در صنعت فيلم كشور توليد مي شود كه تنها نيمي از آنها مجال نمايش مي يابند.
حدود ۳۰۰ سالن سينما و مجموعه فرهنگي داراي امكان نمايش فيلم در كشور بوده و اين درحالي است كه دست اندركاران حوزه فرهنگي معتقدند با توجه به جمعيت كشور حدود هزار سالن نياز است.

تازه  هاي دنياي رسانه ها
نگاهي به فلسفه «پرگماتيسم» به مناسبت سالگرد درگذشت صاحب آن
برخي از روزنامه هاي آمريكا، ديروز به مناسبت سالروز فوت «ويليام جيمز» فيلسوف و روانشناس آمريكايي و از اصحاب فرضيه «پرگماتيسم» ، مطالبي منتشر و اين فرضيه را تعريف و تفسير كرده بودند كه بر پايه واقعگرايي، اصالت عمل و درك حقيقت از واقعيات مشهود و قابل لمس قرار دارد. پروفسور جيمز ۲۶ اوت ۱۹۱۰ در ۶۸ سالگي در گذشت. اصحاب ديگر اين فلسفه عبارتند از چارلز پيرس (۱۸۳۹ ۱۹۱۴) و «جان ديوي» . كسي را كه اعمال و افكار او با اين فلسفه (نتيجه گرا بودن) مطابقت داشته باشد «پرگماتيست» خوانند. از ديدگاه فلاسفه اواخر قرن بيستم، «پرگماتيسم» يك روش است.
برخلاف پيروان ساير روش هاي فلسفي، براي پرگماتيست ها «نتايج» مطمح نظر و مطلوب هستند، به عبارت ديگر، پس از عملي شدن فكر و تصميم، روي نتايج به دست آمده حساب مي كنند، لذا برايشان «نتايج» داراي اهميتند. به نظر آنان «نتيجه» اصل است نه به كارگيري روش هاي انعطاف ناپذير معين براي نيل به «نتيجه» موردنظر، و به اين ترتيب مقيد به لايتغير بودن راه حل ها، روش ها و حتي فرمول هاي تجربي (نه رياضي) نيستند.
پرگماتيست ها نظرات و روش هايي را مي پذيرند كه عملي باشد. از نظر آنان يك روش و قانون بايد نخست تجربه شود و اگر نتايج اين تجربه مفيد و قانع كننده بود به صورت نظم و نسق درآيد و بر آن ضابطه اجرايي (دستورالعمل) نوشته شود و به عمل و اجرا گذارده شود. در جهان امروز (قرن ۲۱)، پرگماتيسم به صورت قسمتي از ايدئولوژي برخي از احزاب درآمده است. به باور اين احزاب، با توجه به واقعيت ها بايد عمل كرد كه به اين سبب اين احزاب و افراد را «واقع گرا» هم خطاب مي كنند.
ايران در رسانه هاي دو روز گذشته آمريكا
شبكه هاي تلويزيوني آمريكا در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه و روزنامه هاي اين كشور در بامداد جمعه آخرين تحولات ايران را مورد توجه قرار داده اند. شبكه هاي تلويزيوني به نقل از خبرگزاري هاي داخلي و سايت هاي فارسي (كه مطالبش توسط مترجمان خودشان تهيه مي شود) و روزنامه ها به نقل از خبرگزاري هاي بين المللي آخرين اخبار مربوط به ايران را پخش و منتشر كرده بودند كه به گفته شبكه هاي تلويزيوني داراي نكات تازه و بي سابقه بود. مفسران آمريكايي به مسائل اتمي و سود و زيان ايران از تحولات جاري عراق پرداخته اند و روش و روحيه لاريجاني دبير تازه شوراي عالي امنيت ملي ايران را كه به وين رفته است تحليل كرده اند.
شبكه هاي تلويزيوني آمريكا چهارشنبه شب با تعجب رد يك پنجم وزيران پيشنهادي دكتر احمدي نژاد از سوي مجلس را كه اكثريت آن در دست اصولگرايان است كه بايد همفكر و متحد رئيس جمهور جديد باشند گزارش داده بودند و به نقل از صاحبنظران انگليسي گفته بودند كه رد چهار وزير كه سه تن از آنان از همكاران سابق احمدي نژاد در شهرداري تهران و مؤسسات وابسته اش بودند نشان مي دهد كه رئيس جمهور در انتخاب وزيران به دور از نفوذ ديگران، عمل كرده است. رئيس جمهور در ايران با رأي مستقيم ملت انتخاب مي شود و معاونانش را شخصاً منصوب مي كند و نياز به تأييد انتصاب آنان از سوي پارلمان ندارد و همچنين مي تواند سه ماه به سه ماه تا هر وقت كه بخواهد به وزارتخانه ها مسئول موقّت بفرستد. به گزارش اين شبكه ها در ۱۶ سال گذشته، رأي نياوردن يك وزير پيشنهادي در مجلس ايران سابقه نداشت. انتقاد تند و صريح از روش دستگاه امنيتي ايران (وزارت اطلاعات) در دوره اسبق (نه دوره گذشته) در پارلمان، هنگام بحث درباره وزيران پيشنهادي هم عملي بي سابقه بود كه نشان مي دهد در دوران حكومت احمدي نژاد احتمال انتقام گرفتن و پرونده سازي در كار نخواهد بود.
همين شبكه ها پنجشنبه شب به نقل از يك خبرگزاري داخلي ايران گزارش كردند كه احمدي نژاد براي رفتن به شهر مشهد و حضور در نخستين جلسه كابينه اش، از يك پرواز عادي و هواپيماي معمولي كه تأخير هم داشت استفاده كرد و با مسافران ديگر وارد هواپيما شد و در طول سفر مسافران به او يادداشت و نامه دادند. به نظر مي رسد اين نخستين بار است كه يك رئيس دولت براي مسافرت رسمي (دولتي) از هواپيماي اختصاصي استفاده نكرده است. وي در مشهد در كنار مرقد امام هشتم شيعيان بار ديگر گفت: خادم ملت ايران بودن، افتخاري است بزرگ، مردمي كه هوشيار، پاكدامن و با انصاف هستند. احمدي نژاد تأكيد كرده است كه از اين پس در همه سازمان هاي دولتي ايران يكي از معاونان سازمان مكلّف به دريافت نامه ها، انتقادها و پيشنهادهاي مردم، ملاقات با آنان و رسيدگي و دادن پاسخ كافي و قانع كننده خواهد بود و وزيران بايد به تقاضاي ملاقات اتباع توجه خاص كنند و شوراي وزيران به نوبت در شهرهاي ديگر برگزار خواهد شد كه مقدمه انتقال برخي از ادارات از تهران تلقي شده است. هنوز شهردار تهران (جانشين احمدي نژاد) انتخاب نشده است. اين بار براي شهردار شدن در ايران، براي نخستين بار در تاريخ اين كشور درخواست داوطلبان اين مقام توسط شوراي شهر دريافت شد كه تحت بررسي است.
اين شبكه ها در اخبار بامداد جمعه خود گزارش يك سايت فارسي را منعكس كرده بودند كه فاش مي ساخت به رغم رد هرگونه تبعيض در قانون اساسي ايران، هيأت نظارت بر مطبوعات در جلسات آخر خود به گروهي از متنفذان و از جمله برخي مقامات وزارت ارشاد امتياز نشريه داده است، حال آن كه هزاران تن ديگر سال هاست در صف نوبت هستند.

حسين پاينده در نقد و بررسي كتاب «زندگي در آيينه»
گروه ادب و هنر: دكتر حسين پاينده، منتقد و مترجم صاحب نام آثار مرتبط با تئوري و نقد ادبي، در ساعت ۱۷ روز هشتم شهريور به نقد و بررسي كتاب «زندگي در آيينه» اثر حورا ياوري مي پردازد.
اين كتاب كه از سوي انتشارات نيلوفر به بازار كتاب راه يافته است، گفتارهايي است در نقد ادبي كه در يكصد و هفتاد و سومين نشست كتاب ماه ادبيات و فلسفه مورد نقد و بررسي قرار مي گيرد.
اين نشست در محل خانه كتاب؛ واقع در خيابان انقلاب، تقاطع چهارراه فلسطين برگزار مي شود و حضور علاقه مندان به مباحث نقد ادبي در اين نشست آزاد است.

برگي از تاريخ
زادروز «محمدبن زكرياي رازي» دانشمند نامدار جهان اسلام (۲۴۴ ش)
محمدبن زكرياي رازي در سال ۲۵۱ هجري قمري در شهر ري متولد شد. وي در اوان جواني به فراگيري علم كيميا و شيمي پرداخت و در اثر بخار و دود ناشي از زرگري، چشم هايش ورم كرد و براي معالجه، نزد طبيبي رفت. آن طبيب تعدادي اشرفي طلا به عنوان حق معالجه از او گرفت و به رازي گفت: كيميا همين است نه عمليات تو. محمدبن زكريا، از آن پس ترك كيمياگري كرد و در سن چهل سالگي به تحصيل طب پرداخت تا آن كه مرجع تمامي اطباي زمان خود شد. شهرت او در ميان همگان به حدي رسيد كه عرب ها او را طبيب المسلمين و به مناسبت اين كه كتاب هاي او به زبان عربي است،  جالينوس العرب، خوانده اند. رازي بعدها به سرپرستي بيمارستان هاي معروف عصر خود از قبيل بيمارستان بغداد و ري برگزيده شد. همچنين كشف الكل از جمله نتايج تحقيقات او در كيميا بوده است. براي محمدبن زكرياي رازي، ۵۶ كتاب در طب، ۳۳ كتاب در علوم طبيعي، ۱۷ كتاب در فلسفه، ۱۴ كتاب در الهيات، ۲۲ كتاب در كيميا و ده ها اثر ديگر در علوم مختلف ذكر كرده اند كه تا ۱۸۴ عنوان برشمرده شده است. سرانجام اين دانشمند بزرگ مسلمان در ۶۰ سالگي جان به جان آفرين تسليم كرد و در ري مدفون گشت.
استعفاي دولت «جمشيد آموزگار» و تشكيل دولت «جعفر شريف امامي» (۱۳۵۷ ش)
پس از ناكامي دولت جمشيد آموزگار در كنترل ناآرامي هاي مردمي عليه رژيم پهلوي، محمدرضا شاه، جعفر شريف امامي را براي تشكيل دولت، مأمور كرد. وي قصد داشت تا با عوام فريبي، اعتراضات گسترده اي را كه در سراسر كشور رو به فزوني مي رفت، كنترل كند. او در ابتدا دستور لغو تاريخ مجعول شاهنشاهي و جايگزيني تاريخ هجري را صادر كرد و سپس فرمان تعطيلي قمارخانه ها را داد. شريف امامي كابينه خود را دولت آشتي ملي عنوان نمود و قصد داشت با رياكاري خود را به علما نزديك سازد. اما اين كارها تأثيري براي انقلاب جوشان مردمي نداشت و برپايي اجتماع عظيم روز عيد فطر سال ۱۳۵۷ و روزهاي بعد، و نيز كشتار مردم تهران در جمعه خونين هفدهم شهريور، چهره واقعي او را آشكار ساخت. او كه به دروغ، خود را دوستدار ملت مي خواند تنها دوازده روز پس از كسب قدرت، كشتار كم سابقه اي را در تهران به راه انداخت. وي سرانجام پس از قتل عام دانش آموزان و دانشجويان در سيزدهم آبان ،۵۷ با برجاي گذاشتن پرونده اي سياه و ننگين و آغشته به خون ملت غيور و مسلمان ايران، مجبور به كناره گيري گرديد.

پاسخ به پرسش پزشكي
سكته مغزي ، فشار خون ،حساسيت پوست
دكتر روزنفلد در پاسخ به پرسشي درباره سكته خفيف مغزي اخطار كرده است كساني كه دچار اين عارضه شوند نبايد صبر كنند و دست روي دست بگذارند كه پس از ساعتي خود به خود برطرف شود بلكه بايد بي درنگ به بيمارستان بشتابند تا داروي رفع انسداد سرخرگ به آنان داده شود.
وي در پاسخ به پرسشي ديگر در باره زنان بالاتر از ۴۵ ساله و خطر فشار خون، گفته است كه زنان، پس از يائسگي بايد دقيقاً مراقب باشند كه فشار خون آنان از ۱۴۰ (۱۴ سيستوليك) بالاتر نرود كه در ازاي هر ده درجه (رسيدن به ۱۵۰ و ۱۵ در سيستوليك) كه بالا برود ۹ درصد بر خطر بيماري قلبي و سكته مغزي مي افزايد. سيستوليك فشار خون زنان يائسه بايد ۱۳۰ (۱۳) باشد كه تا ۱۴۰ هم خطر زياد ندارد. زنان، پيش از يائسگي به ندرت دچار بيماري قلبي مي شوند.
دكتر روزنفلد در پاسخ به سئوال مربوط به حساسيت پوست و خارش آن گفته است كه اين وضعيت عوامل بسيار دارد از جمله بيماري قلب و عروق، آرتريتيس، دشواري گردش خون، آسيب عصبي و عوارض جانبي داروهاي مصرفي.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمود احمدي نژاد
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
آفتابگردان
چشم از او بر نمي داشت به هر طرف كه مي رفت با نگاهش كه سرشار از عشق و احترام بود، دنبالش مي كرد.
از بس به او نگريسته بود، حتي چهره و رنگش هم شبيه او شده بود و او اين راز را نمي توانست كتمان كند.
حالا نور مي رفت كه جاي خود را به تاريكي بدهد. آفتابگردان با سكوت و عشق سر تعظيم فرود آورد و تا فردا در انتظار آفتاب آرام خفت!
در وصف او با خود چنين زمرمه كردم:
تا كه از جانب معشوق نباشد كششي
كوشش عاشق بيچاره به جايي نرسد!
مريم رضايي

گشتي در دنياي خبرها
فرار از چنگ پليس
نيويورك: يك راننده در آمريكا كه قصد داشت از چنگ پليس بگريزد در ميدان مركزي نيويورك كنترل خودرواش را از دست داد و به سمت پياده رو منحرف شد.
با توجه به اينكه چند كارگر شهرداري در گوشه اي از پياده رو مشغول صرف غذا بودند، خودرو منحرف شده به آنان برخورد كرد و تعدادي از آنان مجروح شدند. البته راننده مورد نظر پيش از اين سانحه و در جريان تعقيب و گريز با پليس، به چندخودرو ديگر برخورد كرده بود.
پولدار شدن زوج كهنسال
تورنتو: يك زوج ۸۹ ساله كه در جريان يك مسابقه بخت آزمايي برنده ۵/۷ ميليون دلار كانادا شده اند قصد دارند كه كماكان در خانه قديمي خود به زندگي ادامه دهند.
اين زوج كه چند روز ديگر ۹۰ ساله خواهند شد، ۶۳ سال پيش با يكديگر ازدواج كردند و بارها در بخت آزمايي شركت نمودند كه سرانجام برنده شدند.
با اين حال آنان قصد ندارند كه اين پول را صرف خريد خانه و يا اجناس لوكس نمايند بلكه هدف آنها مصرف منطقي اين پول است.
بلندترين ابروي جهان
نيويورك: يك مرد ۴۳ ساله درآمريكا ركورد بلندترين ابروي جهان را به خود اختصاص داد. طول ابروي اين مرد در حدود ۸/۷ سانتيمتر است. چندي پيش اين مرد به فكر افتاد تا ابروهاي خود را بلند كند به همين دليل با مسئولان كتاب گينس تماس گرفت تا آنها را از اين موضوع مطلع سازد.
همين اقدام باعث شد تا ركورد بلندترين ابروي جهان در نسخه سال ۲۰۰۶ كتاب هاي ركورد گينس و در صفحه ۲۴ آن ثبت شود.
خالكوبي با ماشين منگنه
نيوجرسي: ۵ زنداني در يكي از زندان هاي آمريكا به دليل استفاده از يك دستگاه منگنه براي خالكوبي دچار عفونت شديد شدند. اين زندانيان پس از اينكه از يك ماشين منگنه براي خالكوبي استفاده كردند دچار عفونت شديد شدند و حتي دست يكي از آنها مانند يك بادكنك متورم شد.
به همين دليل هر ۵ نفر آنها به بيمارستان منتقل شدند و هم اكنون با آنتي بيوتيك تحت درمان هستند.
خريد و فروش كوكايين در مجلس
بوگوتا: يكي از سناتورهاي كلمبيا مدعي شد كه نمايندگان مجلس اين كشور نه تنها از ماده مخدر كوكايين استفاده مي كنند بلكه به خريد و فروش اين ماده مخدر در مجلس مي پردازند.
اين سناتور همچنين مدعي شده كه برخي از اين نمايندگان حتي در صحن مجلس كوكايين مي فروشند و توزيع مي كنند. كشور كلميبا بزرگترين توليدكننده كوكايين در جهان به شمار مي آ يد و دولت اين كشور تاكنون بيش از ۳ ميليارد دلار كمك بين المللي براي مبارزه با مواد مخدر دريافت كرده است.
با آنكه فروش كوكايين در كلمبيا غير قانوني است اما حمل مقادير اندكي از آن براي مصارف شخصي مجاز است.
عذرخواهي پزشك
دالاس: يك پزشك كه به بيماران خود توصيه مي كرد كه از وزن خود بكاهند در دادگاه محكوم شد.
اين پزشك هر بار كه با بيماران چاق مواجه مي شد به آنان هشدار مي داد كه وزن خود را كاهش بدهند در غير اينصورت با مشكلات متعددي مواجه خواهند شد. از قضا يك زن چاق كه با توصيه هميشگي اين پزشك مواجه شد به دادگاه شكايت كرد و مدعي شد كه هشدارهاي پزشك او را از زندگي نااميد كرده است.
به همين دليل دادگاه از اين پزشك خواست تا از اين خانم عذرخواهي كند و لحن توصيه هاي خود را تغيير دهد.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳و ۶ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۱۹و ۵۷ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت۵ و ۵ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۶ و ۳۳ دقيقه

گل و گياه
سدوم
000270.jpg
نام علمي: Sedum obtusatum
خانواده: CRASSULACEAE
گياه دائمي هميشه سبز به بلندي ۵ و گستردگي ۲۰ سانتي متر است. داراي برگهاي قاشقي شكل بوده كه در پاييز قرمز رنگ مي شوند. در تابستان گلهاي زرد ستاره اي شكل و براق ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان كاملاً آفتابي، خاك نسبتاً غني و كمي قليايي با زهكش خوب نياز دارد. حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتي گراد است.
ازدياد: از طريق تقسيم گياه در بهار و تهيه قلمه از شاخه هاي بدون گل در اوايل تابستان امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |