شنبه ۵ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۴ - Aug 27, 2005
مدير يك شركت در محل كارش به قتل رسيد
گروه حوادث: مدير يك شركت خريد و فروش تلفن همراه روز چهارشنبه در محل كارش به قتل رسيد.
عامل يا عاملان اين قتل كه به دنبال شيء نا مشخصي بودند، پس از بريدن گلوي مرد ۶۰ ساله بدون سرقت اموال باارزش وي از محل فرار كردند.
ساعت ۱۸ روز چهارشنبه مردي به ماموران پليس مراجعه كرد و گفت: يكي از دوستانم از صبح به طرز مشكوكي ناپديد شده است.
اين مرد ادامه داد: دوستم مدير يك شركت خريد و فروش تلفن همراه بود صبح او را در چهار راه عظيم زاده ديدم و عصر امروز براي معامله اي با او قرار گذاشتم، اما ساعتي است كه هرچه با او تماس مي گيرم به تلفن جواب نمي دهد.در شركتش هم قفل است به همين خاطر من احتمال مي دهم براي او مشكلي پيش آمده است.
پس از شكايت اين مرد ماموران راهي محل شركت در خيابان سپاه شدند و با باز كردن در وارد شركت شده و در جستجوي آن محل با جسد غرق در خون مرد ۶۰ ساله به نام محمدعلي روبرو شدند.
عامل يا عاملان قتل پس از بستن دست و پاهاي مقتول با طناب و چشمهايش با چشم بند او را به قتل رساندند.
ماموران در ادامه بررسي هاي خود متوجه شدند، مقتول از مدتي قبل به خاطر اختلاف با همسرش به اين محل آمده بود و شبها با تعطيل شدن شركت در همان جا مي خوابيد.
به گفته بهروز هنرمند بازپرس كشيك قتل تهران ،در يكي از كمدهاي شركت بهم ريختگي ديده مي شد كه حكايت از آن دارد، عامل يا عاملان قتل به دنبال شيء خاصي در آن محل بوده اند زيرا آنها در حالي كه در شركت اموال باارزش بود، بدون سرقت آنجا را ترك كرده بودند.
با انتقال جسد مقتول به پزشكي قانوني تحقيقات پليس براي كشف راز اين قتل آغاز شده است.

دستگيري عاملان قتل يك نانوا پس از ۲۹ ماه
000261.jpg
گروه حوادث: عاملان قتل يك مرد نانوا كه پس از كشتن او، جسدش را آتش زده بودند، پس از گذشت ۲۹ ماه از زمان قتل دستگير شدند.
ساعت دو صبح آخرين روز سال ۸۱ وقوع يك فقره آتش سوزي در خيابان ظفر تهران به مأموران اطلاع داده شد . مأموران آتش نشاني پس از حضور در محل و خاموش كردن آتش با جسد نيمه سوخته مردي داخلي مغازه نانوايي رو به رو شدند.
كارشناسان آتش نشاني در بررسي ها متوجه عمدي بودن آتش سوزي شده و موضوع را به مأموران پليس اطلاع دادند.پزشك جنايي كه همراه قاضي كشيك قتل در محل حاضر شده بود نيز پس از معاينه جسد اعلام كرد اين فرد ابتدا با چاقو به قتل رسيده است و عامل يا عاملان احتمالي قتل براي از بين بردن آثار جرم اقدام به آتش زدن جسد او كرده اند.
مأموران پليس آگاهي تحقيقات خود را براي شناسايي قاتلان آغاز كردند. آنها در بررسي هاي اوليه خود متوجه شدند مقتول شاپور نام داشته و نانواي آن مغازه بوده و شبها در آن محل مي خوابيده است.
عاملان قتل پس از كشتن شاپور و سرقت مقداري پول از گاو صندوق مغازه او از محل فرار كرده بودند.كارآگاهان در ادامه متوجه شدند يكي از كارگران نانوايي به نام غفار پس از قتل با ترك محل كارش به قزوين رفته بود كه پس از گذشت پنج ماه متهم دستگير و به تهران منتقل شد.
غفار در بازجويي ها با اعتراف به دست داشتن در قتل شاپور گفت: با همدستي برادرم به نام عبدالله و يكي از دوستانش كه محمود نام دارد شاپور را با انگيزه سرقت به قتل رسانديم.
با اعترافات غفار تلاش براي دستگيري همدستان او آغاز شد كه پس از يك ماه عبدالله در خيابان استاد معين شناسايي و بازداشت شد.
عبدالله در تحقيقات قتل شاپور را به گردن گرفت و گفت: پس از ورود به مغازه با ضربه هاي چاقو مرد نانوا را كشتم و سپس با كليد او در گاو صندوق را باز كرده و پول هاي داخل آن را سرقت كردم.
در ادامه براي از بين بردن آثار جرم محل را آتش زدم.
تحقيقات مأموران براي دستگيري آخرين متهم به نام محمود ادامه داشت تا اين كه ساعت ۱۹ روز ۳۱ مردادماه او در يك مغازه نان فانتزي در خيابان وليعصر شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد و به مشاركت در قتل اعتراف كرد.
متهمان هم اكنون با قرار بازداشت تا زمان محاكمه در زندان بسر مي برند.

مردي در دادسراي جنايي تهران مدعي شد:
دو جوان پسرم را از مقابل خانه ربودند
گروه حوادث: مردي روز پنج شنبه با مراجعه به دادسراي جنايي تهران از دختر جواني به اتهام ربودن پسرش شكايت كرد.
اين مرد در شكايت خود به داديار هاشميان گفت:پسر ۲۱ ساله ام دو سال پيش با دختر ۱۹ ساله اي در يك كلاس گيتار دوست شد.
آنها پس از مدتي تصميم گرفتند با هم ازدواج كنند كه اين تصميم آنها با مخالفت هر دو خانواده روبرو شد.
پس از گذشت شش ماه از ماجرا پسرم رابطه اش را با آن دختر قطع كرد كه اين موضوع با اعتراض دختر جوان روبرو شد.
شاكي ادامه داد: شامگاه چهارشنبه پسر و دختر جواني به درخانه ما آمدند و از پسرم خواستند كه جلو در برود.همسرم كه به موضوع مشكوك شده بود همراه او رفت كه پسر جوان با هل دادن همسرم به داخل خانه، پسرم را به زور ربود.
با شكايت اين مرد داديار پرونده به گروهي از ماموران دايره يازدهم پليس ماموريت داد، در اين رابطه تحقيق كنند.

موتورسوار جسور كشته شد
ايرنا: موتورسوار ايراني  كه  قصد داشت  با پرش  از روي  ۲۲ اتوبوس  به  فاصله  ۶۶متر، ركورد جهاني  را به  نام  خود ثبت  كند، در هنگام  فرود و برخورد با اتوبوس  پانزدهم  كشته  شد. محمد جواد فاليزوانيان  ۳۶ ساله  اهل  شيراز پيش  از اين  از روي  رودخانه  كر به  طول  ۵۱ متر بدون  سكوي  فرود پرش  كرده  بود.
اين  پرش  قرار بود ساعت  ۱۰ صبح  روز جمعه  در پيست  اتومبيلراني  مجموعه  ورزشي  آزادي  برگزار شود كه  به  دليل  آماده  نشدن  سكوي  پرش  و اتوبوس هاي  شركت واحد تا ساعت  ۳۰/ ۱۴ به  تاخير افتاد.هنگام  چيدن  اتوبوسهاي  شركت  واحد براي  اين  پرش ، به  فاصله  يك  اتوبوس تا محل  فرود خالي  بود كه  مسئولين  برگزاري  اقدام  به  چيدن  اتوبوس ها از محل فرود كردند ولي  بين  اتوبوس  چهاردهم  و پانزدهم  به  فاصله  يك  اتوبوس  خالي ماند.فاليزوانيان  از روي  چهارده  اتوبوسي  كه  كنار هم  چيده  شده  بود پرش كرد و در محلي  كه  خالي  مانده  بود فرود آمد و موتورسيكلت  وي  از در وسط داخل  اتوبوس  پانزدهم  شد و خود با سر بر روي  اتوبوس  پانزدهم  فرود آمد.تيم  پزشكي  و امداد از ابتداي  وقوع  اين  حادثه  وارد عمل  شدند و تمامي  تلاش  خود را براي  نجات  او به  عمل  آوردند و حتي  تقاضاي  هليكوپتر امداد نيز كردند.هليكوپتر امداد حدود ۲۰ دقيقه  بعد از اين  حادثه  به  محل  پيست  اتومبيلراني  رسيد، ولي  به  دليل  فوت  فاليزوانيان ، جسد وي  با يكدستگاه  آمبولانس  انتقال  داده  شد.حدود يك  هزار نفر از پيش ازظهر براي  پرش  فاليزوانيان  به  پيست  مجموعه  ورزشي  آزادي  آمده  بودند كه  بعد از اين  اتفاق  به  دليل  خالي  بودن  فاصله  اتوبوس  چهاردهم  و پانزدهم  به  مسئولين  اعتراض  كردند.

قتل به خاطر مسابقه فوتبال
گروه حوادث:نزاع دو افغاني در ميدان ابوذر تهران به مرگ يكي از آنها منجر شد.
ساعت ۲۳ ديشب ماموران كلانتري ۱۵۲ خاني آباد تهران از وقوع يك مورد نزاع ميدان ابوذر تهران مطلع شدند.
ماموران پس از مراجعه به محل نزاع كه در مقابل شهرداري منطقه ۱۷ تهران قرار داشت، دريافتند چند تن ازكارگران افغان درحين مسابقه فوتبال باهم درگير شده و به زد وخورد پرداخته اند. به گفته شاهدان دراين نزاع يكي ازكارگران به نام قاسم ۲۵ ساله با ضربات چاقو يكي ديگر از بازيكنان به نام احمد را مجروح كرده و او به بيمارستان منتقل و به علت جراحات وارده جان خود را ازدست داد.
برپايه اين گزارش، ماموران باتوجه به اهميت موضوع سريعا محل سكونت ضارب را شناسايي كرده و در مراجعه به محل وي را دستگيركردند.فرد قاتل در بازجويي هاي اوليه علت درگيري با مقتول را بازي خشن وي اعلام كرده است.

دستگيري گروگانگيران مهندس شركت نفت
فارس: گروگانگيران مهندس شركت نفت در شيراز پس از سه روز دستگير شدند.
يكي از كاركنان شركت نفت در استان فارس در تماس با پليس۱۱۰ اعلام كرد: ديروز يك دستگاه خودرو متعلق به شركت نفت به رانندگي فرامرز و سرنشيني غلامعباس كه از منطقه وراوي به طرف چاه هاي نفت كوه هاي خالده در حركت بود، از سوي دو فرد مسلح نقابدار مورد حمله قرار گرفت.
مهاجمان با پياده كردن سرنشين، راننده آن را گروگان گرفته و او را همراه خودرو به منطقه نامعلومي برده و تقاضاي مبلغ ۵۰ ميليون تومان نموده اند. بلافاصله ماموران به محل عزيمت و طرح مهار را اجرا كردند. آنان پس از اجراي طرح مهار و پيگيري موضوع ، سرانجام در كوههاي اطراف روستاي وراوي با گروگانگيران درگير و ضمن تيراندازي متقابل خودرو را متوقف كرده و گروگان آنها را آزاد كردند. همچنين يك نفر از متهمان به نام محمود اهل روستاي خليلي فداق شهرستان لارستان دستگير و يك قبضه سلاح كلاش از وي كشف شد. اين در حالي است كه دو نفر از متهمان به نامهاي عبدالله با استفاده از موقعيت منطقه متواري شدند.
با فرار متهمان ماموران براي دستگيري ساير گروگانگيران با جديت اين موضوع را پيگيري كردند، تا اينكه در ساعت ۱۴و۵۵دقيقه روز سه شنبه هفته گذشته فردي به نام عباس از كاركنان شركت نفت طي تماس تلفني با مركز ۱۱۰ اظهار داشت ساعت يك روز جاري دو متهم فراري كه مسلح به سلاح كلاش بوده اند در كوههاي اطراف وراوي نزديك چاه هاي نفت جلوي يك دستگاه كمپرسي را گرفته و به راننده آن گفته اند، چنانچه ماموران همدست آنان را آزاد نكنند ،آنها نيز مهندس شركت نفت را در مسير كارش به قتل مي رسانند.گروگانگيران در ادامه با سرقت ۲۰هزار تومان وجه نقد و راديو پخش كاميون متواري شده اند.
پس از دريافت اين اطلاعات ، بلافاصله ماموران مديريت اطلاعات و آگاهي شهرستان لامرد به محل عزيمت و با بكارگيري مخبرين محلي و شگردهاي خاص پليسي مخفيگاه متهمان متواري در كوههاي اطراف «علامردشت» را شناسايي كردند.
ماموران سرانجام متهمان آدم ربايي به نام هاي عبدالله و محمد را دستگير كردند. در تحقيقات به عمل آمده ، آنها به جرم خود اعتراف كردند و تحقيقات از متهمان ادامه دارد.

رسيدگي به پرونده يك سارق ناكام در دادسراي بعثت
گروه حوادث:صبح پنج شنبه پرونده يك سارق ناكام در خيابان مولوي در دادسراي بعثت مورد رسيدگي قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما،چند روز پيش موتورسواري قصد داشت كيف يك عابر پياده را به سرقت ببرد اما نتوانست و توسط مردم و اهالي حاضر در محل گرفتار شد.
پرونده اين سارق ناكام در دادسراي بعثت مورد بررسي قرار گرفت و او به پرسش هاي بازپرس پاسخ داد.او كه به گفته خود اولين بار بود مرتكب سرقت مي شد، اظهار داشت كه از كار خود پشيمان است.در حالي كه شاكي در گفتگو با خبرنگار ما گفت: روز حادثه در حالي كه كيفم را در دست داشتم براي رفتن به آن سوي خيابان مولوي از عرض خيابان رد شدم كه ناگهان يك موتورسوار با سرعت از كنارم رد شد و من مجبور شدم خود را به كناري بكشم.
او افزود: از آنجا كه هميشه مراقب سارقان موتورسوار بودم بلافاصله كيفم را از دسترس او دور نگه داشتم و اين موتورسوار كه دستش را براي قاپيدن كيف دراز كرده بود، با شدت زياد به خودروي مقابلش برخورد كرد و مصدوم شد. همين تصادف و برخورد باعث مي شود كه سارق مصدوم شده و توسط عابران و افراد حاضر در محل دستگير شود.
اين فرد پس از انتقال به كلانتري خيابان مولوي به جرم خود اعتراف كرد و صبح پنج شنبه در دادسراي بعثت به پرونده اين فرد رسيدگي شد.نكته جالب اين بود كه موتورسيكلت اين سارق نيز مسروقه بوده و روز قبل از حادثه از يك منزل سرقت شده بود.

اعدام قاتلي كه تنها پول مي خواست
آسوشيتد پرس : زندان فدرال ايالات تگزاس روز گذشته شاهد اعدام مردي بودكه ۱۱ سال پيش با ضربات چاقو و چكش ، زني را در منزلش به قتل رسانده بود.
روبرت الن شيل در حالي اعدام شدكه هيچ صحبتي به عنوان سخنان پاياني خود پيش از اعدام نكرده و والدين وي و والدين قرباني اش شاهد مراسم اعدام وي بودند.
هيئت منصفه وي را در قتل پائولا استينر ۲۷ ساله در ۱۹۹۴گناهكار تشخيص داد.همسر مقتوله زماني كه به منزل بازگشت با جنازه همسرش روبه رو شد.متهم كه در همسايگي مقتوله زندگي مي كرد سه روز پس از اين حادثه به عنوان مظنون بازداشت شده و به قتل اعتراف كرد.
دادستان پرونده با استناد به نمونه خون متهم در صحنه قتل توانست هيئت منصفه را به گناهكار بودن وي متقاعد سازد.به گزارش بازپرس تحقيق پرونده ، متهم پس از آنكه پائولا را به قتل مي رساند ، با استفاده ازكارت اعتباري وي از حسابش پول برداشته و با استفاده از آن براي خود لباس مي خرد.زماني كه پليس وي را بازداشت مي كند ، او در حال رانندگي با ماشين مقتوله بوده است.
در تمامي طول جلسات دادگاه متهم با وجود داشتن وكيل مدافع به تنهايي از خود دفاع كرد و در جلسه نهايي دادگاه ، پس از آن كه وي به اعدام محكوم شد ، وكلاي وي اعلام كردند در صورتي كه متهم دفاع را به آنها سپرده بود هرگز اين حكم را دريافت نمي كرد.
متهم كه در زمان ارتكاب قتل تنها ۱۹ سال سن داشته ، دوازدهمين متهمي بودكه در اين ايالت به اعدام محكوم شد.

وحشتناك ترين قاتل دنيا
ايسنا: وحشتناك ترين قاتل در تاريخ بشريت، زني به نام «اليزابت باتوري» بود كه در اوايل سال هاي  ۱۶۰۰ميلادي مي زيسته؛ او به دليل قتل  ۶۰۰ دختر و زن جوان، محكوم شد.
«اليزابت باتوري» به طريق وحشتناكي قربانيان خود را مي كشت و سپس خون قربانيان خود را مي نوشيد و با آن ها حمام مي كرد تا به اين طريق جواني خود را تا ابد حفظ كند.«اليزابت باتوري» كه از خانواده  شاهنشاهي مجارستان بود، بعد از آشكار شدن جنايت هايش در سال ۱۶۱۰ ميلادي در قصرش زنداني و بعد از  ۴سال به مرگ طبيعي درگذشت.

دو دختربچه گرجستاني به اتهام قتل بازداشت شدند
سي.ان.ان: دو دختربچه ۱۴ و ۱۵ ساله به اتهام قتل دو سرنشين يك اتومبيل توسط پليس گرجستان بازداشت شدند.دختر بچه ۱۵ ساله اي به همراه دوست ۱۴ ساله خود، پس از سرقت از دو مرد ۲۵ و ۲۶ ساله، آنها را به ضرب گلوله از پاي درآوردند.
براساس اين گزارش، قرار بود اين دو مرد آنها را با اتومبيل خود به يك هتل سر راهي برسانند.
به گفته مقامات پليس جنايي گرجستان، اين دو قتل صورت گرفته كاملا طبق برنامه اي از پيش تعيين شده رخ داده است.
پليس جنازه « فردريك ويليام»۲۵ ساله و « رينت استنلي» ۲۶ ساله را ساعاتي پس از تيراندازي،كشف و شناسايي كرد.
طبق اظهارات اين دو دختر، آنها در نقاط متعددي اتومبيل مقتولان را متوقف كرده بودند.به طوري كه در يكي از اين نقاط در نزديكي يك منزل مسكوني توقف كرده واقدام به تهيه اسلحه نموده اند.اين دو دختر جوان پس ازكشتن اين دو مرد، مبلغ ۲۰۰ دلار پول نقدي كه همراه آنها بود را ربودند.
براساس اظهارات پليس، تيراندازي توسط دختر بچه ۱۵ساله رخ داده است.از اين رو دختر بچه ۱۴ ساله تنها متهم در سرقت مسلحانه است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |