شنبه ۵ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۴ - Aug 27, 2005
ابهام در برگزاري نشست اضطراري شوراي حكام
براي بررسي ويژه فعاليت هسته اي ايران
000285.jpg
ايسنا: برگزاري يا عدم برگزاري نشست اضطراري شوراي حكام براي رسيدگي به مساله هسته اي ايران پس از آن كه محمد البرادعي گزارش خود را روز ۱۲ شهريورماه درخصوص پايبندي ايران به پادمان هاي npt و قطعنامه پيشين ارايه كند، در هاله اي از ابهام قرار دارد.
طي روزهاي اخير گزارش هايي مبني بر آن منتشر شده است كه اصلي ترين مستمسك غرب عليه ايران، يعني مساله آلودگي هاي هسته اي يافت شده در كشورمان كه در نيات هسته اي ايران ايجاد شبهه مي كرد، حل شده است و چنانچه اين مورد در گزارش مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي درج گردد، يكي از اصلي ترين مسايل باقي مانده هسته اي كشورمان حل خواهد شد.
خبرگزاري فرانسه به نقل از ديپلمات ها گزارش داده است، آمريكا و اتحاديه اروپا توافق كرده اند، حتي در صورتي كه ايران تا سوم سپتامبر (۱۲ شهريورماه) فعاليت هسته اي اش را به حال تعليق در نياورد، برگزاري نشست اضطراري شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي را خواستار نشوند.
اين خبرگزاري به نقل از يك ديپلمات عالي رتبه اتحاديه اروپا افزود: نشست اضطراري كه بر اساس گزارش ها، آمريكا خواستار برگزاري آن بوده است، برگزار نخواهد شد.
وي گفت: آژانس بين المللي انرژي اتمي پايبندي ايران به درخواست براي توقف فعاليت بر روي سوخت هسته اي را در نشست عادي ۱۹ سپتامبر شوراي حكام بررسي خواهد كرد.
اين گزارش به نقل از ديپلمات ها افزود: آمريكا طي روزهاي اخير در مقر آژانس بين المللي انرژي اتمي با اعضاي شوراي حكام براي ارجاع سريع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت در صورت عدم پاسخگويي اين كشور به ضرب الاجل ياد شده در قطعنامه اخير شورا لابي كرده است.
خبر خبرگزاري فرانسه در حالي منتشر شد كه خبرگزاري رويتر به نقل از ديپلمات ها مدعي شد: فرانسه، انگليس و آلمان آماده مي شوند، در نشست اضطراري شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي، ارجاع مساله هسته اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل را براي اعمال تحريم هاي احتمالي خواستار شوند.
اين گزارش به نقل از يك ديپلمات از سه كشور اروپايي و آگاه از مذاكرات ايران - اروپا نوشت: انگليسي ها و آلماني ها به برگزاري نشست اضطراري شورا تمايل دارند، فرانسوي ها نيز مخالف نيستند و آمريكا هم مخالفت نمي كند.
اما با اين حال مشخص نيست كه آيا اروپايي ها برگزاري چنين نشستي را خواستار خواهند شد يا خير. آنها براي اين كار بايد بر مخالفت روسيه و چين فائق آيند، به علاوه گزارش البرادعي به شوراي حكام نيز بسيار مهم خواهد بود.
اين گزارش حاكي است: اين سه كشور در صورتي كه البرادعي اعلام كند ايران تعليق فعاليت هاي حساس هسته اي كه فعاليت در اصفهان را نيز شامل مي شود، نقض كرده است، نشست اضطراري را خواستار خواهند شد.
يك ديپلمات از سه كشور اروپايي گفت: چين و روسيه عليه برگزاري اين نشست لابي مي كنند. عدم تعهد نيز با آن مخالف است.
و درحالي كه شوراي حكام خواستار آن است كه با اجماع تصميم گيري كند و بعيد است در صورتي كه اين اجماع حاصل نشود، نشست اضطراري شورا برگزار شود.
يك ديپلمات ديگر نيز گفت: اين امر به اين بستگي دارد كه هدف چه باشد. اگر هدف شورا، به وضوح ارجاع ايران به شوراي امنيت باشد مشكلاتي از جانب عدم تعهد به وجود خواهد آمد.

پيش نويس جديد قانون وكالت به زودي
به مجلس ارائه مي شود
گروه اجتماعي: خانم فريده غيرت نايب رئيس كانون وكلاي دادگستري مركز از ارائه پيش نويس اصلاح قانون وكالت در آينده نزديك خبر داد. به گزارش روابط عمومي كانون وكلاي دادگستري مركز چندي پيش مركز توسعه قضائي قوه قضائيه به صورت غيرعلني و غيررسمي اقدام به تهيه پيش نويسي با عنوان قانون وكالت نموده بود كه به دليل عدم دعوت از وكلا و كارشناسان فن در تهيه اين پيش نويس، اين اقدام مركز توسعه قوه قضائيه مورد اعتراض كانون وكلا قرار گرفت.
خانم فريده غيرت در اين خصوص يادآور شد: طي ملاقات و مذاكراتي كه با آقاي جمشيدي رئيس مركز توسعه قوه قضائيه داشتيم تدوين پيش نويس به كانون وكلا محول شد لذا با تشكيل چهار كميسيون فرعي متشكل از ۱۸ نفر از وكلاي دادگستري و اهل فن فعاليت آغاز گرديد.
نايب رئيس كانون وكلاي دادگستري مركز افزود: پس از انجام امور فوق جهت يكسان سازي و تركيب نظرات كميسيونها در تدوين پيش نويس، يك كميسيون تلفيقي تشكيل گرديد و تاكنون ۲۰ ماده در كميسيون تلفيقي به تصويب رسيده است و روند پيشرفت رضايت بخش مي باشد.
وي با اشاره به مشمولين ماده ۱۸۷ خاطرنشان كرد: در تهيه و تدوين اين پيش نويس موضوع افراد تحت پوشش ماده ۱۸۷ مورد لحاظ قرار گرفته است و ايجاد يك نظام واحد جهت تحت پوشش قراردادن وكلاي دادگستري و مشمولين ماده ۱۸۷ از جمله مصوبات اين پيش نويس است كه اميدواريم مجموعه مدوني به نام اصلاحيه لايحه استقلال را كه ارزش خاصي دارد بزودي ارائه دهيم.
وي گفت: در اين پيش نويس سعي شده نظرات كانون وكلا و قوه قضائيه با يكديگر تلفيق شود به گونه اي كه به احتمال زياد اين پيش نويس مورد موافقت قوه قضائيه قرار گيرد.خانم غيرت خاطرنشان كرد: در تهيه اين پيش نويس تلاش شده است تمامي قوانين مربوطه مورد لحاظ قرارگيرد و سعي شده از بهترين و مناسب ترين مواد قانوني استفاده شود.

صندوق حمايت از بيماران ديردرمان تشكيل مي شود
هزينه هاي درمان بيماران ديردرمان خارج از شمول بيمه پايه تامين
و حمايتهاي مالي و مشاوره اي ارائه مي شود
ايسنا: مديركل سياستگذاري و برنامه ريزي بيمه هاي درمان وزارت رفاه از تدوين پيش نويس آيين نامه تشكيل صندوق حمايت از بيماران دير درمان (صعب العلاج) خبر داد.
دكتر حميدرضا صفي خاني در گفت وگو با خبرنگار «اجتماعي» ايسنا با اشاره به اينكه پرداختن به درمان گروه هاي تحت مخاطرات سلامت، مناسبات خاص خود را مي طلبد، افزود: گروه هايي از جامعه بيشتر از ساير افراد در معرض مخاطرات سلامت قرار دارند و در هنگام مواجهه با بيماري ضمن تحميل هزينه هاي كمرشكن از اشتغال ساقط شده و يا تاثير نامطلوبي بر خانواده و جامعه به جاي مي گذارد.
از سوي ديگر سازمان هاي بيمه گر به ناچار بايد حدود و شمول خدمات مورد تعهد خود را در حد پاسخگويي به نياز درماني عموم جامعه تنظيم كنند.
وي تصريح كرد: در كشور ما علي رغم پوشش كمي مناسب بيمه هاي درمان چه در حوزه بيمه هاي پايه و مكمل همواره با بيماراني مواجه بوديم كه علي رغم برخورداري از پوشش هاي بيمه اي درگير پرداخت هزينه هاي هنگفت بسياري مي شوند.
براين اساس پيشنهادي در قالب پيش نويس «آيين نامه صندوق حمايت از بيماران ديردرمان» با هدف ارتقاي دسترسي عادلانه گروه هاي هدف به خدمات درماني با كمترين هزينه تهيه شد.
صفي خاني خاطرنشان كرد: در اين آيين نامه پيش بيني شده صندوق حمايت از بيماران ديردرمان با توليت وزارت رفاه و تامين اجتماعي و مشاركت سازمان هاي بيمه گر، نهادهاي خيريه و بخش بودجه اي دولت تشكيل شود.
مديركل سياستگذاري و برنامه ريزي بيمه هاي درمان وزارت رفاه با بيان اينكه وظيفه اين صندوق تجميع منابع مالي مورد نياز براي حمايت از بيماران ديردرمان است، به ايسنا گفت: تامين هزينه هاي مستقيم و غيرمستقيم درمان بيماران ديردرمان خارج از شمول بيمه پايه، حمايت هاي مالي و مشاوره اي در جهت ساماندهي دريافت خدمات در نظام سطح بندي شده توسط بيماران ديردرمان، جلوگيري از همپوشاني بيمه اي، توجه به سطوح مختلف پيشگيري از بيماريهاي ديردرمان و سرمايه گذاري و بهره برداري از وجوه جاري و ذخيره شده از وظايف تعريف شده براي اين صندوق است.
وي خاطرنشان كرد: سازمان بيمه خدمات درماني امور اجرايي مربوط به بيمه اين بيماران را به عهده خواهد داشت و از نظر تشكيلاتي اين صندوق تحت نظر هيات امنا اداره مي شود.
صفي خاني همچنين به ايسنا گفت: هيأت مديره اي كه از سوي وزير رفاه و تامين اجتماعي منصوب مي شود موظف است، طي مدت دو ماه از تصويب آيين نامه، اساسنامه صندوق را تنظيم و به وزير رفاه ارائه كند.
همچنين تعريف جامع بيماري هاي ديردرمان، سطح بندي آنها و تعيين معيارهاي لازم براي تحت پوشش قرار گرفتن اين بيماران، تعيين بسته خدمتي، تعيين داروهاي مورد نياز و تهيه بانك اطلاعاتي از مراكز ارائه دهنده خدمت به بيماران دير درمان از وظايف هيأت مديره و مديرعامل صندوق است.
مديركل سياستگذاري و برنامه ريزي بيمه هاي درمان وزارت رفاه، با اشاره به منابع مالي صندوق بيماران دير درمان افزود: منابع پيش بيني شده براي صندوق شامل ۲ درصد از درآمد بيمه ها، كمك هاي مستقيم دولت، ۵ درصد از عوارض حاصل از محصولات با تاثير منفي بر سلامت، ۵ درصد از عوارض و جريمه كارخانجات، كارگاه ها و واحدهاي توليدي كه موجب آلودگي محيط زيست شده يا در ايجاد اين بيماريها دخالت دارند، سازمان هاي غيردولتي و خيريه داخلي و بين المللي و ماليات بر ارزش افزوده است.وي مهمترين وظيفه صندوق را حمايت بيماران در قبال پرداخت هزينه هاي درماني موثر و كارآمد دانست و به ايسنا گفت: پيش بيني شده تعهدات اين صندوق پس از تصويب شوراي عالي بيمه خدمات درماني قابل اجرا باشد.

از سوي معاونت وظيفه عمومي ناجا
دستور العمل كسر خدمت گروهي از مشمولان اعلام شد
ايسنا: معاونت وظيفه عمومي نيروي انتظامي  دستورالعمل كسر خدمت گروه خاصي از مشمولان وظيفه اي كه زمان اعزام اوليه آنها تمديد شده است را اعلام كرد.
بنا بر اين گزارش معاونت وظيفه عمومي  نيروي انتظامي  اعلام كرد: آن دسته از مشمولان وظيفه ديپلم و زيرديپلم كه موعد اعزام اوليه آنان آبان ماه سال ۸۲ بوده و سپس به مدت يك، دو يا سه ماه مهلت اعزام به خدمت آنها تمديد شده است، مدت مذكور جزء خدمت دوره ضرورت آنها محسوب و از خدمت آنان كسر خواهد شد.
همچنين آن دسته از مشمولان وظيفه فوق ديپلم و بالاتر كه موعد اعزام اوليه آنها دي ماه ۸۲ و يا تيرماه ۸۳ بوده و به مدت يك دوره (دو ماه) تمديد شده است، مدت مذكور نيز جزو خدمت دوره ضرورت آنها محسوب خواهد شد.

تشكر رئيس جمهور از زحمات چهار وزير پيشنهادي
كه موفق به كسب رأي نشدند
فارس: محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در نامه هاي جداگانه به وزراي پيشنهادي كه موفق به اخذ رأي اعتماد از مجلس شوراي اسلامي نشدند، تصريح كرد: عرصه خدمت در دولت هفتاد ميليوني گسترده است.
در نامه رئيس جمهور به علي سعيدلو، عليرضا علي احمدي، سيدمهدي هاشمي و علي اكبر اشعري وزراي پيشنهادي نفت، تعاون، رفاه و تأمين اجتماعي و آموزش و پرورش از زحمات و تلاش هايي كه آنان در اين مسير متحمل شده اند، قدرداني شده است.در اين نامه آمده است: بسيار مايل بودم در جمع دولت عدالت محور دستان خدمتگزار شما را به مهر بفشارم و از توان و تعهد آن برادران ارجمند در تعالي ميهن عزيز و اسلامي و زدودن گرد محنت از مردم شريف و عزيز و بزرگوار بهره گيرم.
اين انتخاب با اعتماد و ايمان به توانمندي شما و با ملاك هايي بود كه بر سر آن با ملت عزيز ميثاق بسته بودم. اينك كه با رأي مجلس محترم از اين فرصت محروم ماندم، خرسندم كه عرصه خدمت در دولت هفتاد ميليوني گسترده است و شما نيز از بذل تلاش پر پيچ و خم عدالت گستري دريغ نخواهيد كرد.با احترام به مجلس محترم شوراي اسلامي از زحماتي كه در اين مسير متحمل شده ايد قدرداني مي كنم و تلاش خالصانه شما را ارج مي نهم.

سرپرست وزارتخانه هاي تعاون و رفاه مشخص شدند
مهر: باتوجه به عدم رأي اعتماد مجلس به ۴ وزير پيشنهادي، سرپرست وزارتخانه هاي تعاون و رفاه و تأمين اجتماعي مشخص شدند.مقرر شد سيدمحمد جهرمي با حفظ سمت وزير كار، به عنوان سرپرست وزارت تعاون نيز فعاليت كند.اين در حالي است كه دولت قصد دارد به زودي طرح دوفوريتي ادغام وزارتخانه هاي تعاون و كار و امور اجتماعي را به مجلس ارائه كند.همچنين تا انتخاب وزير جديد وزارت رفاه و تأمين اجتماعي مهندس مددي به عنوان سرپرست اين وزارتخانه فعاليت خواهد كرد.
سرپرست دو وزارتخانه نفت و آموزش و پرورش هنوز مشخص نشده است.

سيدرضا زواره اي دار فاني را وداع گفت
000282.jpg
ايسنا: سيدرضا زواره اي، قائم مقام سابق دبير شوراي نگهبان ظهر روز جمعه درگذشت. سيدرضا زواره اي، قائم مقام سابق دبير شوراي نگهبان و مشاور سابق رئيس قوه قضائيه كه براي ديد و بازديد با بستگان خود در ورامين حضور داشت، دچار سكته قلبي شد و ظهر روز جمعه دار فاني را وداع گفت. زواره اي در دوره هفتم انتخابات رياست جمهوري رقيب سيدمحمد خاتمي بود. وي در دوره نهم انتخابات رياست جمهوري هم ثبت نام كرد كه موفق به احراز صلاحيت از سوي شوراي نگهبان نشد.

نخستين نشست هيات امناي موسسه
بين المللي گفت وگوي تمدن ها
ايسنا: نخستين نشست هيات امناي موسسه بين المللي گفت و گوي فرهنگ ها و تمدنها برگزار شد.اين موسسه كه از سوي سيدمحمد خاتمي تاسيس شده است، اولين نشست هيات امناي خود را در هفته گذشته برگزار كرده است.دكتر حسن حبيبي، دكتر هادي خانيكي، دكتر كمال خرازي، حجت الاسلام سيدمحمدعلي ابطحي، دكتر فريدزاده و دكتر قاسم زاده تعدادي از اعضاي هيات امناي موسسه بين المللي گفت و گوي فرهنگ ها و تمدن ها هستند.

تلاش معين براي تشكيل جبهه دموكراسي
و حقوق بشر ادامه دارد
ايسنا: جلسه جبهه دموكراسي و حقوق بشر با حضور تعدادي از فعالان سياسي و اجتماعي برگزار شد.مصطفي معين، نجفقلي حبيبي، هاشم آقاجري، محسن كديور، مصطفي تاج زاده، حبيب الله پيمان، غلامعباس توسلي، محمد توسلي، جعفر كامبوزيا، محمد بسته نگار، حميدرضا جلايي پور، عليرضا علوي تبار، حسين رفيعي، اعظم طالقاني، فخرالدين دانش، رحمانقلي قلي زاده، علي تاجرنيا، عزت الله سحابي و تعدادي ديگر از صاحب نظران سياسي و اساتيد دانشگاه در اين جلسه حضور داشتند.در ابتداي اين جلسه دكتر معين با يادآوري اجماع حاصل شده حول كانديداي اصلاح طلبان پيشرو در ايام انتخابات نهم رياست جمهوري و نيز پي گيري هايي كه گروه هاي مختلف به ويژه جوانان پس از برگزاري انتخابات درمورد شكل گيري جبهه دموكراسي و حقوق بشر داشته اند، جلوگيري از فرصت سوزي بيشتر و اعلام آمادگي گروه ها و شخصيت ها براي راه اندازي اين جبهه را خواستار شد.در ادامه اين جلسه، حاضرين به بيان ديدگاه ها و مواضع خود پرداختند.در پايان اين نشست مقرر شد افراد حاضر در جلسه پيشنهادهاي خود را درخصوص مشاركت شخصيت هاي حقوقي و حقيقي و چگونگي فعاليت و شرايط عضويت جبهه اعلام كنند.

جبهه پيروان خط امام و رهبري يك هفته
ديگر بي سخنگوست
ايسنا: دبير سياسي جبهه پيروان خط امام و رهبري(ره) در ارتباط با جلسه پنج شنبه شب اين جبهه اظهار داشت: در اين جلسه چند نفر به عنوان سخنگو، كانديدا شدند ولي تصميم گيري در اين ارتباط به هفته بعد موكول شد.جبهه پيروان خط امام و رهبري در نظر دارد پس از منوچهر متكي كه به دليل نامزدي براي احراز پست وزارت خارجه از سخنگويي استعفا كرده بود، سخنگوي جديدي برگزيند.

روايت ده نمكي از طيف هاي منتقد دولت در آينده
ايسنا: مسعود ده نمكي گفت: يك دولت اصولگرا بايد هزينه كند كه نقد شود.
بايد از نقد استقبال كند و در پيشبرد اصلاح امور به كار گيرد.
ده نمكي با تقسيم طيف هاي منتقد دولت به رقبا و رفقا، ادامه داد: رقبا نيز دو دسته اند؛ منتقدان منصف و غيرمنصف.وي با اعتقاد بر اين كه برخي منتقدان غيرمنصفانه وارد حوزه نقد خواهند شد، افزود: اين افراد همان استراتژي فضاي سال ۷۵ را دنبال خواهند كرد، يعني با اسامي مختلف جامعه را دو قطبي كرده و خود را مدافع اموري از جمله اصول و آزادي هاي فردي معرفي مي كنند و بخشي هم مخالف اين آزادي ها خواهند شد و در كل فضاي سياه و سفيد را در جامعه ايجاد مي كنند.
ده نمكي معتقد است: منتقدان دولت با بزرگ نمايي ضعف هاي احتمالي مسئولان و دولت آينده و احتمالا با كارشكني هاي خودساخته، درصدد اين خواهند بود كه آن فضاي دوقطبي را بسازند. البته شايد نقدهاي كساني كه رقيب جريان سياسي پيروز در انتخابات بوده اند از روي انصاف و براي اصلاح باشد، ولي تصور مي شود وجه قالب منتقدان رقيب دولت و استراتژي آنها ايجاد فضاي دوقطبي خواهد بود.
وي ادامه داد: به نظر مي رسد يك جريان منتقد ديگر نيز وجود داشته باشد؛ يك نوع خود انتقادي در درون نيروهاي اصولگرا. اگر تجارب گذشته را تكرار نكنيم و نيروهاي اصول گرا پاي خود را جاپاي جناح هاي شناخته شده چپ و راست گذشته نگذارند و از خود انتقادي استقبال كنند، به نظر مي رسد در بسياري از موارد گزك از دست رقبا و بدخواهان گرفته خواهد شد.

نجابت : مجلس جناحي برخورد نكرد
ايسنا: اتفاقي كه در راي به وزرا افتاد شيوه هاي گذشته را به هم ريخت و اگر اين كار به خوبي نهادينه شود اعتبار دولت و مجلس افزايش مي يابد و جاي نگراني نيست.
دكتر حسين نجابت سخنگوي فراكسيون اصول گرايان مجلس درخصوص برخورد مجلس با وزراي پيشنهادي رئيس جمهور با بيان اين كه مجلس نوعا گرايش هاي گروهي و حزبي داشته است، اما سابقه راي اعتماد مجلس به وزراي پيشنهادي اين دوره سابقه خاصي است، گفت: با انتخاب آقاي احمدي نژاد رويكرد هاي جديدي مطرح شده است، اولا اين كه ايشان كابينه حزبي معرفي نكرد و با كار زياد و دقت فراوان و مباحثات، كابينه  انتخاب و پيشنهاد شد، مجلس نيز گروهي و جناحي برخورد نكرد.
وي با اشاره به ۴ وزير پيشنهادي كه راي اعتماد كسب نكردند، تصريح كرد: عمده بحث مجلس براي اين ۴ وزير عدم تناسب سوابق كاري و ظرفيت هاي آنها با وزارتخانه هاي پيشنهادي بود و ذره اي در صلاحيت هاي فردي و قابليت هاي اين افراد ترديد نبود و هر ۴ وزير كه راي اعتماد نگرفتند صلاحيت هاي كاري خوبي دارند و در مناصب ديگر موفق مي شوند.نماينده تهران ادامه داد: هنگام بررسي وزرا در مجلس احتمال راي نياوردن تعدادي از وزرا وجود داشت، اما تحليل ها و تصميم ها گروهي نبود و افراد شايد براي اولين بار با قوت مخالفت و موافقت كردند.

توكلي: مجلس در برخورد با دولت اصولگرا،
«اصول» را مبنا قرار مي دهد
ايسنا: احمد توكلي با بيان اينكه بررسي كابينه پيشنهادي يك برگ زرين در تاريخ مجلس شوراي اسلامي و نمايشي از برخورد اصولگرايانه و منفك از ارتباطات و رفاقتها و همفكريهاست، گفت: «اين حادثه نشان داد كه علي رغم آنكه اكثريت مجلس را اصولگرايان تشكيل مي دهند اما مجلس در برخورد با دولت اصولگرا، اصول را مبناي بررسي قرار مي دهد و نه هم صحبتي سياسي را.»توكلي اين امر را نشانه استقلال مجلس، در راس امور بودن آن و برخورد اصولگرايانه در سياست دانست و گفت: «برخورد خوبي كه دكتر احمدي نژاد با مخالفان مجلس داشتند بسيار زيبا، اخلاقي و اسلامي و اصولگرايانه بود و نشان داد كه گرچه مجلس و دولت با هم هم جهت هستند؛ اما براساس همان جهت مشترك قضاوت مي كنند؛ نه براساس رفاقت.»
به گفته وي عدم راي اعتماد به چهار وزير و به طور كلي كار بررسي و راي اعتماد مجلس به وزرا نشانه اي از ميل مجلس به تقويت كابينه بود؛ چرا كه اكنون فرصتي پيدا مي شود كه رئيس جمهور ۴ نفر قوي تر از وزرايي كه راي اعتماد نياوردند را انتخاب كند.
وي اين عدم راي اعتماد به برخي وزراي پيشنهادي را حاوي پيامي براي وزرايي كه راي اعتماد مجلس را كسب كردند دانست و گفت: «اين پيام آن بود كه بدانند گرچه مجلس با آنها هم جهت است اما نظارت جدي است و طبعا وزراي پيشنهادي كه در مجلس راي اعتماد كسب كردند بايد مراقبت بيشتري درتحقق برنامه هاي خود و در قول و قرارهايي كه به مجلس در صحن علني دادند داشته باشند.»

آتش سوزي در پاريس ۱۷ كشته برجاي گذاشت
000279.jpg
گروه اجتماعي: ژاك  شيراك  رئيس  جمهوري  فرانسه  از آتش سوزي  بامداد جمعه  در پاريس  كه  درآن  ۱۷ نفر ازجمله  ۱۴ كودك  جان  خود را ازدست  دادند، به  عنوان  يك  فاجعه  نام برد.
اين  آتش  سوزي  كه  هنوز علت  آن مشخص  نشده  است ، در يك  مجتمع  محل  زندگي آفريقايي  تبارها رخ  داد.
براساس  خبرهاي  منتشرشده ، در اين  آتش سوزي  بيش  از ۳۰ نفر نيز دچار سوختگي شدند كه  حال  دو تن  از آنان  وخيم  گزارش  شده  است .
يكي  از همسايگان  ساختمان  آتش  گرفته  به  تلويزيون  خبري  ال .ث .يي  فرانسه گفت : من  شاهد بودم  كه  در زمان  حادثه  كودكان  زيادي  با فرياد خواستار كمك بودند.
اين  شبكه  خبري  به  نقل  از يكي  از ماموران  آتش  نشاني  افزود: وزش  باد تندباعث  گسترش  شديد آتش  سوزي  در پله هاي  ساختمان  شد.
اكثر ساكنان  اين  ساختمان  را مهاجران  كشورهاي  آفريقايي  سنگال ، مالي  وگابن  تشكيل  مي دادند.
دومينيك  دو ويلپن  نخست وزير فرانسه  طي  پيامي ضمن  تسليت  به  بازماندگان حادثه ، خواستار بررسي  علت  بروز آتش  سوزي  شد.
همچنين  نيكولا ساركوزي  وزيركشور فرانسه  كه  خود را به محل  حادثه  رسانده بود، اعلام  كرد كه  از فرماندار و پليس  شهر پاريس  خواسته  است  تحقيقات  جدي درخصوص  روشن  شدن  دلايل  بروز اين  حادثه  انجام  دهند.
وي  همچنين  از مقامات  شهر پاريس  خواست  تمام  ساختمانهايي  را كه  مهاجران خارجي  در آنها سكونت  دارند، شناسايي  و نسبت  به  تامين  امنيت  آنان  اقدام جدي  صورت  دهند.
وزير كشور فرانسه  همچنين  از شهردار پاريس  خواست  تمام  ساختمانهاي  مشابه را شناسايي  و نسبت  به  بستن  آنها و انتقال  ساكنان  اين  ساختمان هابه  مكانهاي مناسب  اقدام  كند.
ال .ث .يي  در بخشي  ديگر از گزارش  خود تأكيد كرد تعداد افرادي  كه  درساختمان  آتش  گرفته  زندگي  مي كردند، بيش  از ظرفيت  مجاز براي  سكونت  بوده  كه اين  امر موجب  افزايش  تلفات  شده  است .
به گزارش سايت فارسي بي.بي.سي بيش از ۲۰۰ مأمور آتش نشاني به منظور نجات حدود ۱۳۰ ساكن آپارتمان هاي اين ساختمان و فرونشاندن آتش به محل اعزام شدند.
گرچه عمدي بودن حريق مطرح نشده اما تحقيقات درباره اين حادثه در جريان است.
برخي منابع گفته اند كه علت شروع آتش سوزي بي توجهي سرايدار ساختمان بود كه يك تكه پارچه را به اشتباه روي شمع مشتعل انداخت.
در ماه آوريل سال جاري نيز در آتش سوزي در يك هتل يك ستاره در پاريس كه محل سكونت مهاجران خارجي بود ۲۴ نفر جان خود را از دست دادند.

طي چهار ماه اول سال جاري
قاليبافان تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعي ۵/۲۷ درصد رشد داشته است
گروه اجتماعي: تعداد قاليبافان تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي طي چهار ماهه نخست سال ۱۳۸۴ با بيش از
۵/۲۷ درصد رشد، از ۸۴۳۸ نفر در اسفند ماه سال ۱۳۸۳ به ۲۳ هزار و ۱۸۷ نفر در پايان تير ماه سال جاري افزايش يافت.
به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي، دكتر مريم آموزگار مديركل امور فني بيمه شدگان اين سازمان ضمن بيان اين مطلب افزود: تعداد افراد تحت پوشش بيمه قاليبافان در سال هاي ۸۰ ، ۸۱ و ۸۲ به ترتيب ۱۰۵۴ ، ۵۰۶۴ و ۴۶۲۰ نفر بوده است كه باتوجه به اين آمارها پوشش بيمه قاليبافان سير صعودي داشته است.
دكتر آموزگار تصريح كرد: اگرچه رشد تعداد بيمه شدگان قاليباف طي چند ماه گذشته چشمگير بوده است اما همچنان نسبت تعداد اين بيمه شدگان به تعداد جمعيت كل قاليبافان كه در حدود يك ميليون و ۶۰۰ هزار نفر مي باشد بسيار اندك است.
وي گفت: نرخ حق بيمه قاليبافان ۵۰ درصد حداقل دستمزد است كه سالانه از سوي شوراي عالي كار تعيين مي شود كه ۷ درصد آن را بيمه شده و بقيه آن را دولت از محل بودجه عمومي كشور پرداخت مي كند.
مديركل امور فني بيمه شدگان سازمان تأمين اجتماعي درخصوص گسترش پوشش بيمه روحانيون نيز خاطرنشان كرد: از تاريخ اول آبان ماه سال ۱۳۸۳ كه بخشنامه بيمه روحانيون به واحدهاي اجرايي ابلاغ شد تا آخر خرداد ماه سال جاري، ۲۰ هزار و ۸۵۲ نفر از روحانيون تحت پوشش حمايت ها و خدمات سازمان تأمين اجتماعي قرار گرفته اند.
وي اظهار داشت: نوع بيمه روحانيون، مشابه بيمه اجباري كارگران است و مركز خدمات حوزه علميه قم به عنوان كارگزار، مسئول شناسايي، معرفي و ارسال ليست پرداخت حق بيمه به سازمان تأمين اجتماعي است.

۵۸ كشته و زخمي در سانحه رانندگي محور ميانه - قره چمن
گروه اجتماعي: حادثه  تصادف  در محور ميانه - قره  چمن  در استان  آذربايجان  شرقي ، ۵۸كشته  و زخمي  بر جاي  گذاشت .در اين  حادثه  كه  مقارن  ساعت  ۳۰/ ۲ دقيقه  روز جمعه  بر اثر برخورد شديد سه  دستگاه  اتوبوس  مسافربري  رخ  داد، متاسفانه  ۲۲ تن  از هموطنان  كشته  و ۳۶ نفر نيز زخمي  شدند.اين  خودروها در مسير سوريه  - تهران ، استانبول  - تهران  و تهران  به  شهرستان  اهر عازم  بودند.پس  از اين  حادثه ، دو اكيپ  از ستاد نيروي  انتظامي  شهرستان  ميانه  و اكيپ هايي  از جمعيت  هلال  احمر، راه  و ترابري ، فوريت هاي  پزشكي  و آتش  نشاني  براي  كمك  به  مصدومان  عازم  محل  حادثه  شدند.پليس  راه  ميانه  اعلام  كرد: هم اكنون  جاده  و محل  حادثه  پاكسازي  شده  و تردد در محور مربوطه  جريان  دارد.علت  وقوع  اين  حادثه  خونين  توسط كارشناسان  در دست  بررسي  است .

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |