سه شنبه ۸ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۷ - Aug 30, 2005
«سرباز نگهبان» عاشق خودكشي كرد
000522.jpg
گروه حوادث: سرباز وظيفه  «نگهبان » وزارت  كشور، صبح  ديروز (دوشنبه ) در مقابل تالار بزرگ  كشور در كنار آن وزارتخانه  خودكشي  كرد.به  گزارش  خبرنگار ما، اين  سرباز به  نام  ج.۲۵ ساله ، ساعت  هشت  صبح  با حضور در كيوسك  محل  خدمت  خود در مقابل  تالاربزرگ  كشور، با اسلحه  كمري  كه  در اختيار داشت ، اقدام  به  شليك  گلوله  به ناحيه  سمت  چپ  سينه  خود كرد.
خانواده  اين  جوان  پس  ازهفت  دقيقه  به  محل  وقوع حادثه  رسيده  و وي  را به بيمارستان  منتقل  كردند، اما اين  اقدام  كمي ديرصورت  گرفت  و در نهايت  موجب مرگ  اين  جوان  شد.
فرمانده  نيروي  انتظامي تهران  بزرگ  با تأييد خودكشي  سرباز نگهبان  وزارت  كشور، علت اقدام  وي  را مشكلات  خانوادگي  عنوان  كرد.
سردار «مرتضي  طلايي » اظهارداشت : شواهد حاكي  از آن است  كه  اين  جوان  پس از خواستگاري  از دختر مورد علاقه  خود براي  ازدواج ، با پاسخ  منفي  مواجه  شد و در اعتراض  به اين  مساله ، اقدام  به  خودكشي  كرد.

تيراندازي به سوي سرمايه دار بزرگ تهراني
گروه حوادث: تحقيقات كارآگاهان دايره يكم پليس آگاهي تهران براي شناسايي و دستگيري دو مهاجم ناشناس كه عصر ديروز به يك سرمايه دار تهراني تيراندازي كرده بودند، آغاز شد.
ماموران پليس آگاهي عصريكشنبه در جريان يك تيراندازي در منطقه جواديه تهران قرار گرفتند كه پس از حضور در محل متوجه شدند دو موتورسوار دقايقي قبل با شليك سه گلوله به سمت راننده يك خودرو در منطقه او را متوقف كرده و سپس با ضربه هاي چاقو راننده را مجروح كرده بودند.
ماموران سپس اقدام به تحقيق از راننده خودرو كه در بيمارستان بستري شده بود كردند كه او اظهار داشت، امروز متوجه دو موتور سوار شدم كه مرا تعقيب مي كردند.
خواستم از دست آنها فرار كنم كه شروع به تيراندازي به سمتم كردند. وقتي خودرو را متوقف كردم آنها با چاقو به سمت من حمله ور شده و مرا مجروح كردند. اين مرد ادامه داد: با فردي اختلاف مالي دارم كه احتمال مي دهم ضاربان از سوي او اجير شده باشند.
هم اكنون تحقيقات ماموران پليس آگاهي براي دستگيري ضاربان ناشناس ادامه دارد.

اعضاي يك خانواده به ۱۵ فقره سرقت طلاجات كودكان اعتراف كردند
گروه حوادث: مردي كه به همراه همسر و دختر ۶ ساله اش در اراك طلاجات كودكان را به سرقت مي بردند شناسايي و دستگير شدند.
در پي شكايتهايي از سوي مردم مبني بر سرقت طلا از كودكانشان، تيمي از پرسنل آگاهي اراك تشكيل و تحقيقات در اين زمينه را آغاز كردند.
ماموران با تحقيق از كودكاني كه طلاي آنها به سرقت رفته و با چهره نگاري متهمان پي بردند، سارقان ۳ نفر متشكل از يك مرد، يك زن و يك دختر بچه مي باشند كه به وسيله موتورسيكلت و خودرو با اغفال كودكان اقدام به سرقت طلاجات آنها مي كردند.
در ادامه بررسي هاي صورت گرفته توسط ماموران آگاهي، شماره پلاك خودرو سارقان به دست آمد كه پس از چند روز تلاش شبانه روزي سارقان به نام هاي محمد-م و همسرش م-ح و دختربچه ۶ ساله آنان دستگير شدند.
سارقان به ۱۵ فقره سرقت به شيوه فوق اعتراف كردند و ضمن شناسايي محل هاي سرقت دو نفر از خريداران طلا نيز در پاساژهاي اراك به دام افتادند.

فيلم سفارت ژاپن درباره صحنه ترور قاضي مقدس نبود
فارس: دادستان تهران اعلام كرد فيلمي كه سفارت ژاپن در اختيار ما قرار داده است مربوط به زمان حادثه ترور قاضي مقدس نيست.
سعيد مرتضوي افزود: سفارت ژاپن ديروز فيلم را در اختيار ايران قرار داد كه قاضي پرونده پس از مشاهده فيلم متوجه شد، فيلم متعلق به زمان ديگري است و هيچ صحنه اي از زمان ترور قاضي مقدس در آن وجود ندارد.
بعد از ترور قاضي مقدس اعلام شد كه دوربين سفارت ژاپن از صحنه ترور، فيلم گرفته است كه ديروز حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه در مصاحبه هفتگي خود با خبرنگاران از تحويل گرفتن فيلم زمان ترور قاضي مقدس از سفارت ژاپن خبر داد و از اين اقدام تشكر كرد.

اولياي دم دختر ۱۲ ساله رضايت دادند
گروه حوادث: پسر جواني كه دخترعمه ۱۲ ساله خود را در سال ۷۸ با ضربه هاي چاقو به قتل رسانده بود، پس از رضايت اولياي دم به ۱۰۰ ماه حبس محكوم شد.
۲۲ بهمن ماه سال ۷۸ مأموران پليس ۱۱۰ از طريق تماس مردمي در جريان قتل دختربچه ۱۲ ساله اي قرار گرفتند كه با حضور در محل حادثه كه در حوالي منطقه بعثت بود، با جسد غرق در خون كودك ۱۲ ساله روبه رو شدند كه با چند ضربه چاقو به قتل رسيده بود.
با حضور بازپرس كشيك قتل تحقيقات ماموران براي دستگيري عامل يا عاملان قتل اين دختر۱۲ ساله كه مريم نام داشت، آغاز شد.
مادر كودك ۱۲ ساله در بازجويي ها گفت: من روز حادثه براي خريد از خانه خارج شده بودم، وقتي به خانه برگشتم با جسد دخترم كه با چادر خفه شده بود و جاي ضربه هاي چاقو روي بدنش بود، رو به رو شدم. طلاهاي دخترم و پول هايي هم كه در خانه بود نيز سرقت شده بود.
با اظهارات مادر مقتول و با توجه به اين كه قاتل يا قاتلان به راحتي وارد خانه شده بودند و جاي شكستگي روي هيچ كدام از در يا پنجره ها نبود، ماموران احتمال دادند، قتل و سرقت كار يكي از دوستان يا بستگان خانواده مقتول است، به همين خاطر تحقيقات ادامه يافت تا اين كه دو روز پس از اين ماجرا ماموران متوجه شدند، پسر دايي مقتول كه پسر جواني است، اقدام به خودزني كرده است. كارآگاهان كه به مهدي مظنون شده بودند، از وي بازجويي كردند كه مهدي به قتل دختر عمه اش اعتراف كرد و گفت: روز حادثه به خانه عمه ام در بعثت رفتم اما فقط دخترعمه ۱۲ ساله ام خانه بود، قصد سرقت پول هاي آنها را داشتم به همين خاطر ابتدا مريم را با چادر خفه كردم و پس از آن با چاقو چند ضربه نيز به او زدم و پس از آن با سرقت طلاها و پول ها از آنجا فرار كردم. مهدي پس از بازجويي ها در شعبه ۱۱۵۶ دادگاه جنايي تهران محاكمه شد كه با حكم قاضي محمد سلطان همتيار به قصاص نفس محكوم شد كه حكم صادره از سوي قضات شعبه ۳۳ ديوان عالي كشور نيز تاييد شد.
با تاييد حكم قاتل در يك قدمي مرگ قرار داشت كه خانواده مقتول با كمك هيأت صلح و سازش دادسراي جنايي تهران پس از ۶ سال از قاتل دخترشان اعلام گذشت كردند كه به اين ترتيب متهم به ۲ سال و ۱۰ ماه حبس به خاطر سرقت و به ۵ سال و ۶ ماه حبس به خاطر جنبه عمومي قتل محكوم شد.

نظريه پزشكي قانوني در يك پرونده قتل
000525.jpg
گروه حوادث: با اعلام نظر پزشكي قانوني مبني بر عدم اعتياد آرمين قرباني جنايت پارك پرديسان، كذب بودن ادعاي متهم پرونده تحت بررسي قرار مي گيرد.
پدر آرمين ۲۲ ساله كه پنج شنبه گذشته با ضربات چاقو به قتل رسيد. به خبرنگار ما گفت: من احتمال مي دهم كه متهم به قتل بسته اي مشكوك را كنار جسد فرزندم رها كرده تا بدين وسيله راهي براي نجات خود از مجازات بيابد.وي با تأكيد بر اين كه فرزندش به هيچ  نوع مواد مخدر اعتياد نداشته است گفت: كارآگاهان اداره دوم آگاهي و بازپرس اصغرزاده توانستند به سرعت متهم پرونده را دستگير كنند. اميدوارم آنها بتوانند با بررسي هاي تكميلي علت اصلي قتل را تعيين كنند.در پي كشف جسد آرمين ۲۲ ساله در پارك پرديسان، كارآگاهان اداره آگاهي توانستند اميرحسين متهم به قتل را در نوشهر دستگير كنند. امير حسين در بازجويي ها مدعي شد كه به خودرو آرمين حسادت مي كرده و به همين دليل او را به قتل رسانده است.

كارگر خدماتي قرباني سرعت شد
گروه حوادث: صبح روز دوشنبه ۷ شهريورماه يكي از كارگران شهرداري در حالي كه مشغول تميزكردن فضاي سبز اتوبان نيايش بود با يك دستگاه پژو GLX تصادف كرد.
به گزارش خبرنگار ما، ۷ شهريورماه ساعت ۱۰ صبح يك اتومبيل پژو GLX مشكي رنگ در بزرگراه نيايش با يكي از كارگران شهرداري برخورد كرد.
اين كارگر كه در حال رسيدگي به فضاي سبز ميان بزرگراه بود ناگهان با پژويي كه در خط سرعت اتوبان به سرعت در حال حركت بود تصادف كرد. شدت حادثه آن قدر زياد بود كه اين فرد پس از برخورد با شيشه جلوي اتومبيل و شكسته شدن شيشه به روي زمين افتاد.
اين حادثه در حالي رخ داد كه چندي پيش نيز دو نفر از كارگران در اتوبان چمران قرباني حادثه اي مشابه شدند.
يك منبع آگاه در شهرداري تهران به خبرنگار ما گفت: «طبق قراردادي كه با پيمانكاران بسته مي شود، آنان موظف هستند كه تمام وسايل ايمني شامل لباس مناسب، تجهيزات ايمني و ... را در اختيار كارگران قرار دهند.همچنين هرگونه مسئوليت هاي بعدي ناشي از اين حوادث و عدم رعايت نكات ايمني بر عهده پيمانكار است و آنها بايد پاسخگو باشند.

قتل كارمند وزارت دارايي در قائم شهر
000519.jpg
مقتول
گروه حوادث: عامل قتل كارمند وزارت اقتصاد و دارايي پس از بازجويي تكميلي با قرار بازداشت روانه زندان شد.
به گزارش خبرنگار ما، عصر يكي از روزهاي مردادماه امسال به مركز فوريت هاي پليسي در شهرستان قائم شهر وقوع يك نزاع خانوادگي اطلاع داده شد.
بلافاصله مأموران به صحنه حادثه رفتند و در نخستين بررسي ها متوجه يك فقره قتل در جريان درگيري شدند.
در بررسي مقدماتي با آشكارشدن هويت مقتول به نام شهرام، بازپرس ويژه قتل در صحنه حادثه واقع در خيابان مرمر حضور يافت و نخستين بازجويي ها از خانواده شهرام آغاز شد.
آنان در نخستين اظهاراتشان مدعي شدند كه درگيري به خاطر اختلافات خانوادگي رخ داده است. بنابراين جسد براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت و هويت متهم به نام هادي. ر (۱۹ ساله) كه از بستگان مقتول بود شناسايي شد.
در ادامه رديابي ها مشخص شد متهم به قتل پس از ضربه زدن به سر مقتول و بي حال شدن وي، محل حادثه را ترك كرده است.
به اين ترتيب، شناسايي و دستگيري متهم به قتل در دستور كار ويژه پليس جنايي قائم شهر قرار گرفت و وي ۴۸ ساعت پس از وقوع حادثه در خانه مسكوني اش به دام افتاد.
هادي پس از دستگيري، بلافاصله به درگيري منجر به قتل اعتراف كرد. وي مدعي شد تنها انگيزه اين درگيري اختلافات خانوادگي بود. اما من هرگز قصد كشتن وي را نداشتم.
بر پايه اين گزارش، هادي پس از بازجويي نزد بازپرس شعبه اول دادگستري
قائم شهر با قرار بازداشت روانه زندان شد تا تحقيقات تكميلي صورت گيرد.

سوءقصد به جان داماد در گچساران
گروه حوادث: مردي كه در گچساران از سوي برادر همسرش مورد سوءقصد قرار گرفته و مجروح شده بود، از عاملان سوءقصد شكايت كرد.
ماموران كلانتري ۱۱ گچساران كهكيلويه و بويراحمد صبح ديروز مطلع شدند كه شخصي در بيمارستان شهيد رجايي به علت اصابت گلوله مجروح شده و تحت درمان است.
ماموران به محل اعزام شده و مشاهده كردند اسحاق- ب از ناحيه بازو، دست و پاي راست مجروح شده است.اسحاق در مورد اين واقعه گفت: به همراه دوستم سعيد به منزل برادر همسرم رفتم، اما آنها پس از بازكردن در با اسلحه شكاري به طرف من تيراندازي كردند.
او دليل اين عمل را اختلافات خانوادگي عنوان و از برادر همسر و همدستان او شكايت كرد.

۴ قرباني نتيجه رانندگي مرد مست آمريكايي
دلاران لاين: يك مرد مست آمريكايي با رانندگي در خلاف جهت جاده در شهر تايبوتزكرنر منجر به كشته شدن ۴ نفر و مجروح شدن دو نفر شد.
بنابراين گزارش، اين حادثه كه ساعت ۲ و ۴۵ دقيقه بامداد روز گذشته در جاده ردليون روي داد اين راننده ۳۶ ساله كه با حال مستي ، بدون چراغ راهنما و در خلاف جهت در حال حركت بود از روبرو با يك خودرو با ۶ سرنشين برخورد كرده كه در اين حادثه ۴ نفر كشته شدند.
شايان ذكر است دو نفر مجروح به بيمارستان انتقال يافتند.

مرد آفريقايي فرمان قتل دخترش را صادر كرد
آي او ال: يك مرد آفريقايي دوستش را اجير كرد تا دختر ۱۱ ساله اش را به قتل برساند. او از دادن خرجي به دخترش خسته شده بود!
اين مرد كه از پرداخت خرجي ۲۰۰ راندي در ماه به دخترش خسته شده بود تصميم مي گيرد او را بكشد.
او از يكي از دوستانش مي خواهد تا اين كار را انجام دهد بنابراين هزار راند به او پرداخت تا از شر دختر خلاص شود.
براساس اين گزارش ،هنوز دادگاه رسيدگي به اين پرونده تشكيل نشده اما به احتمال زياد حبس ابد در انتظار اين مرد است .
قاتل اين دختر در اعترافش به پليس گفت: براي من مهم نبود كه چه كسي را مي كشم بلكه تنها به دستمزدي كه از اين طريق نصيبم مي شد فكر مي كردم.
قاتل ،نحوه وقوع قتل را اينگونه توصيف كرد: وقتي اين دختر همراه برادرش براي خواب به اتاق هايشان رفتند، پدر او با من و برادرم تماس گرفت و ما به خانه آنها رفتيم.با همكاري او مخفيانه وارد خانه شديم و با فشردن گلوي دختر سعي كرديم او را خفه كنيم اما چون او مقاومت كرد با چكشي كه داشتيم دوبار به سرش كوبيدم و بالاخره دخترك از پا در آمد.
گفتني است ،پليس به وسيله مادر خانواده از ماجرا با خبر شد و با كالبد شكافي و بررسي جسد دختر بچه ،اصل ماجرا لو رفت.

زن استراليايي به قتل والدين خود اعتراف كرد
' يك زن ۴۳ ساله استراليايي در دادگاه عالي نيوسات ولز به اتهام قتل والدينش محاكمه مي شود.
اين زن كه كارن كرامر نام دارد اعتراف كرده كه والدين خود را كشته و سپس جسد آنها را در خانه اش پنهان كرده است.
كرامر نزد پليس اعتراف نموده كه در ۲۱ ژانويه سال ۲۰۰۳ در حالت مستي شديد والدين خود را با ضربات چاقو از پاي درآورده است.علت اصلي درگيري بين آنها اين بوده كه والدين كرامر به او تهمت دزدي زده بودند.
او به مدت ۱۶ ماه اجساد پدر و مادرش را در خانه نگهداري مي كرد. براي اينكه بوي اجساد به بيرون نرود و همسايگان را از اين جريان مطلع نشوند كرامر تمام پنجره ها و منافذ ورود و خروج هوا را بسته بود.پليس بقاياي جسد مقتولان را در ماه مه سال گذشته پيدا كرد. يكي از اقوام آنان كه در انگليس بود طي تماسي با پليس از نبود آنها احساس نگراني كرده و درخواست كرده بود كه پليس در اين باره تحقيق كند.به هر حال پس از اين مدت كرامر به گناه خود اعتراف كرده و روز چهارشنبه حكم نهايي براي او صادر خواهد شد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |