سه شنبه ۸ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۷ - Aug 30, 2005
احمدي نژاد از وزيران دولت قبلي خواست تجربه خود را در اختيار وزيران جديد بگذارند
قدرداني رئيس جمهوري از اعضاي دولت خاتمي
000573.jpg
ايسنا: هيأت دولت عصر يكشنبه به رياست دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور تشكيل جلسه داد.
در اين جلسه آيين نامه اجرايي بند (ذ) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۸۴ مطرح و به تصويب رسيد.
براساس اين آيين نامه،شهرداري هاي شهرهاي  با جمعيت بيش از يك ميليون نفر كه طرح احداث قطار شهري و مترو آنها به تصويب رسيده يا مي رسد، مشمول استفاده از تسهيلات فاينانس مي باشند.
در ادامه اين آيين نامه، سازمان ثبت اسناد و املاك كشور موظف شد جهت تسريع در صدور اسناد مالكيت اراضي كشاورزي نسبت به تهيه فرم هاي تقاضاي مخصوص جهت صدور اسناد مالكيت اراضي كشاورزي در خارج از محدوده قانوني شهرها و شهرك ها و خارج از بافت مسكوني روستاها اقدام نمايد.
همچنين در اين جلسه لايحه موافقتنامه كمك و همكاري دو جانبه در مسائل گمركي با دولت جمهوري صربستان مطرح و به تصويب رسيد.
رئيس جمهوري اسلامي ايران در پايان دومين جلسه هيأت وزيران در نشستي با حضور اعضاي سابق هيأت دولت از خدمات و فعاليتهاي آنان براي ارتقا و پيشرفت كشور تقدير و تشكر كرد و از آنان خواست تا تمامي تجربيات خود را در اختيار كابينه جديد قرار دهند.
در ادامه اين نشست آقاي صفدر حسيني و خانم زهرا شجاعي به نمايندگي از اعضاي سابق دولت در سخنان كوتاهي براي وزراي جديد كابينه آرزوي موفقيت كردند و قدرداني رئيس جمهور از اعضاي سابق دولت را نشان دهنده اخلاق و منش اسلامي دانستند.
اين نشست با حضور شماري از اعضاي خانواده معظم چند تن از شهداي دولت ادامه يافت و طي آن دكتر احمدي نژاد در سخنان كوتاهي با قدرداني از حضور آنان در جلسه هيات وزيران گفت: شهدا بزرگترين ذخيره ملت ايران هستند و ملت ايران با تأسي به فرهنگ و اخلاق شهدا، همه موانع را از پيش پاي خود برخواهد داشت.
رئيس جمهور افزود: روح بلند شهيدان، راهنما و هادي ملت ايران است و بدون ترديد، فرهنگ شهادت و تبعيت از اين فرهنگ ناب، سلامت و دوام ملت ايران را تضمين و دشمنان را مايوس و سرافكنده خواهد كرد. در پايان اين مراسم، رئيس جمهور به هر يك از اعضاي سابق دولت و خانواده معظم شهيدان دولت يك جلد كتاب كليات سعدي اهداء كرد.
تجليل رئيس جمهور
از شادروان كيومرث صابري (گل آقا)
دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران عصر روز گذشته در پيامي  به انجمن آثار و مفاخر فرهنگي ايران، تجليل از خدمات مرحوم كيومرث صابري فومني را تكريم اصحاب فرهنگ و هنر و تعظيم هويت و از افتخارات ملت ايران دانست.
در پيام رئيس جمهور به انجمن آثار و مفاخر فرهنگي برگزاركننده  مراسم بزرگداشت اين طنزپرداز فقيد آمده است:
تجليل از مرحوم كيومرث صابري (گل آقا) تكريم اصحاب فرهنگ و هنر و تعظيم هويت و افتخارات ملت ايران است و اينجانب اهتمام انجمن آثار و مفاخر فرهنگي را در اين زمينه ارج مي نهم.
گل آقاي عزيز روحي لطيف و انديشه اي فاخر داشت.
او هنرمندي چيره دست بود كه با آميختن لطافت و طنز، بردباري در برابر نقد  را ترويج كرد و به طور غير قابل انكاري، اخلاق و انصاف را در شيوه بديع خود به كار گرفت.
ويژگي هاي ذاتي و منحصربه فرد مرحوم صابري، بنياني مرصوص براي شخصيت فرهنگي او محسوب مي شد؛ اما همنشيني اش با معلمي وارسته و انساني كم نظير همچون شهيد والامقام رجايي، از او شخصيتي ممتاز ساخته بود.
تقارن زيباي اين بزرگداشت با سالروز شهادت شهيد رجايي را به فال نيك مي گيرم و از خداوند متعال براي آن عزيز سعيد، غفران و رحمت واسعه الهي را طلب مي كنم.
پاسداشت دستاورد هاي فرهنگي و هنري مفاخر ايران عزيز و تمجيد از سرمايه هاي بي بديل انساني اين مرز و بوم، اقدامي ارزشمند است و اينجانب موفقيت و سربلندي يكايك شما عزيزان را از خداوند مسالت دارم.

رييس قوه قضاييه:
مقامات امنيتي باجرايم سازمان يافته
و باندي برخورد شديد كنند
ايسنا: آيت الله  هاشمي  شاهرودي در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي با اشاره به ترور مسئول دادگستري ملارد اظهار داشت: در شرايط كنوني جرايم و بزهكاري ها در سطوح مختلفي شكل گرفته كه نياز به ريشه يابي دقيق تر و عميق تر دارد.رئيس قوه قضاييه بر ضرورت ريشه يابي جرايم سازمان يافته و باندي و برخورد شديد با كساني كه مخل امنيت اجتماعي هستند، توسط مقامات امنيتي تأكيد و از ترور چند قاضي از جمله آقازاده ابراز تاسف و تاثر كرد.
وي در جلسه مسئولان عالي قضايي، شناسايي و برخورد شديد با عاملان اين جنايت را خواستار شد و از مسئولان عالي قضايي خواست تا براي برخورد با اين گونه جرايم تدبير كنند و ستاد هاي رسيدگي به جرايم خاص به منظور جلوگيري از شرارت ها و جرايم سازمان يافته در اولويت قرار گيرد.
هاشمي  شاهرودي در بخش ديگري از سخنانش گفت: بايد با جاعلان اسناد مالكيت و زمين خواري به عنوان مفسدفي الارض و اخلال كنندگان در نظام اقتصادي برخورد كرد و براي اين نوع جرايم دادگاه هاي ويژه اي تشكيل شود.
رئيس قوه قضاييه، همچنين از متجاوزان به عنف به عنوان مفسدفي الارض ياد كرد و برخورد شديد و سريع با مجرمان در اين زمينه را خواستار شد.

تحقق ارتش ۲۰ ميليوني در دستور كار مركز راهبردي سپاه
ايسنا: رئيس ستاد كل نيرو هاي مسلح به همراه معاونان اين ستاد از مركز جديد التاسيس راهبردي سپاه بازديد كرد.
سردار سرلشكر بسيجي سيدحسن فيرو زآبادي در جريان اين بازديد با اشاره به حكم اخير فرمانده كل قوا و انتصاب سردار سرتيپ پاسدار محمدعلي جعفري به رياست مركز راهبردي سپاه و تبيين تدابير مقام معظم رهبري در اين رابطه اظهار داشت: با توجه به نقش سپاه در پاسداري از انقلاب و اشتغال مديران عالي اين نهاد به امور جاري، وجود يك مركز براي پرداختن به مسائل راهبردي سپاه بسيار مهم و ضروري بود.استفاده از فرماندهان و كارشناسان عالي سپاه فارغ از مشكلات جاري و سازماني براي تدوين خطوط راهبردي ميان مدت و درازمدت سپاه موجب خواهد شد تا اين نهاد از اقتدار و آينده نگري بيشتري برخوردار باشد.
وي افزود: ضرورت قابليت انعطاف سپاه در برابر تهديدات مختلف، برنامه گردش نيروي انساني و انتقال سپاه به نسل جديد، حفظ و تقويت ويژگي هاي انقلابي اين نهاد ،راهكارهاي تحقق ارتش ۲۰ ميليوني و دهها مساله راهبردي ديگر در دستور كار مركز راهبردي سپاه قرار خواهد داشت.
پس از سخنان رياست ستاد كل، سردار جعفري گفت: با تصويب اساسنامه مركز راهبردي سپاه از سوي مقام معظم رهبري اين مركز از اول هفته جاري كار خود را آغاز نمود.
وي افزود: مركزي براي فكر كردن با فراغت خاطر از مسئوليت هاي اجرايي و مشرف بر مسايل و ماموريت هاي سپاه از طريق بكارگيري نيرو هاي فرهيخته سپاهي پشتوانه بسيار ارزشمندي براي رشد و تعالي اين نهاد خواهد داشت.
سردار عزيز جعفري رئيس مركز راهبردي سپاه از فرماندهان قرارگاه هاي عملياتي دوران دفاع مقدس و از سال ۱۳۷۱ فرمانده نيروي زميني سپاه بوده است.

وزير امورخارجه:
سياست خارجي را از نگاه سياسي حزبي جدا كنيم
فارس: وزير امور خارجه گفت: در رويكرد جديد وزارت امور خارجه، رويكرد سياست خارجي را از نگاه سياسي حزبي جدا مي كنيم.
منوچهر متكي وزير امور خارجه درخصوص اولويت هاي وزارت امور خارجه در دوره مديريت جديد اظهار داشت: بي شك رويكردهاي تازه اي را براي وزارت امور خارجه در نظر گرفته ايم و معتقديم اصول سياست خارجي كشور بايد از نگاه سياسي حزبي جدا باشد.وي افزود: به زودي در يك مصاحبه مطبوعاتي و راديو و تلويزيوني برنامه ها، اهداف و ديدگاه هاي خود را به صورت مشروح بيان خواهم كرد كه مواردي چون پرونده هسته اي را نيز شامل مي شود.

شيراك ايران را به ارجاع پرونده اش
به شوراي امنيت تهديد كرد
فارس: رئيس جمهوري فرانسه ديروز از مسئولان ايران خواست بار ديگر به تعهدات خود در زمينه تعليق فعاليتهاي حساس هسته اي پايبند باشند.
«ژاك شيراك» از مقامات دولت ايران خواست به اين تعهدات پايبند باشند زيرا در غير اين صورت چاره اي جز ارجاع اين مساله به دست شوراي امنيت نخواهد بود.
شيراك همچنين از مسئولان ايراني خواست با توجه به پيشنهادهاي اتحاديه اروپا و پايبندي مجدد به تعهدات خود در زمينه تعليق فعاليتهاي هسته اي مربوط به توليد مواد شكاف  پذير كه در توافقنامه نوامبر سال ۲۰۰۴ پاريس آمده، راه همكاري و اعتماد را برگزيند.
رئيس جمهوري فرانسه در ادامه گفت: ايران براي ادامه همكاري و ايجاد اعتماد بايد بر روح مسئوليت پذيري تكيه كند، زيرا در غير اين صورت متاسفانه بايد پرونده ايران را به شوراي امنيت ارجاع داد.
اظهارات شيراك در حالي صورت مي گيرد كه ديپلمات ها و تحليلگران هشدار داده اند، ارجاع پرونده هسته اي جمهوري اسلامي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل متحد براي اعمال تحريم هاي احتمالي يك راه حل جادويي براي حل مساله هسته  اي اين كشور نيست.
يكي از ديپلمات هاي عضو يكي از كشورهاي جنبش عدم تعهد در آژانس بين المللي انرژي اتمي پيش از اين گفته بود تقابل مي تواند به خروج ايران از معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي (ان پي تي) منجر شود.
وي با اشاره به خروج كره شمالي از ان پي تي افزود: «مي خواهيم از وضعيتي كه در قبال كره شمالي پيش  آمد، اجتناب كنيم.»
بنا بر اين گزارش، ديپلمات ها همچنين تأكيد دارند، تهران در موضعي قوي تر از دو سال پيش كه بحران هسته  اي اين كشور آغاز شد، قرار دارد چرا كه ارتش آمريكا در عراق زمين گير شده  است.
اقتصاد جهان نيز هم اكنون با قيمت بالاي نفت خام مواجه است و اگر يكي ديگر از تامين كنندگان اصلي نفت مثل ايران بخاطر تحريم هاي نفتي از صحنه خارج شود آنگاه قيمت نفت از اين حد نيز فراتر خواهد رفت.
ايران موضوع گفتگوهاي اروپا
مقامات ارشد اتحاديه اروپا هفته جاري براي بحث درباره طرحهاي هسته اي ايران پس از افزايش تنش هاي ديپلماتيك با تهران در پاريس ديدار مي كنند.
ديپلماتهاي اتحاديه اروپا ديروز گفتند گفت وگوها روز ۳۱ آگوست (چهارشنبه) در پاريس برگزار مي شود.
در اين جلسه سه كشور آلمان، فرانسه و انگليس، كشورهاي مذاكره كننده با ايران ۲۲ عضو ديگر اتحاديه اروپا را درمورد چگونگي برخورد با ايران توجيه مي كنند.
اين بحث ها به جاي ديدار بين ايران و سه كشور اروپايي برگزار مي شود كه به دليل آغاز فعاليتهاي تبديل اورانيوم ايران در اصفهان از سوي اروپاييها لغو شد.
سه كشور اروپايي مدعي هستند اين اقدام ايران بر خلاف توافقنامه ماه نوامبر ۲۰۰۴ اين كشور است كه در آن تهران متعهد به تعليق توليد سوخت هسته اي تا زمان مذاكره منتج به توافق دائم شد.
ايران بارها اعلام كرده است از حق خود براي دستيابي به برنامه هسته اي صلح آميز دست نمي كشد.
ديپلماتهاي اتحاديه اروپا گفتند اين اتحاديه پيش از هر نوع تصميم گيري درمورد چگونگي پيشبرد اين روند، در انتظار گزارشي درمورد تحولات اخير هسته اي ايران توسط آژانس بين المللي انرژي اتمي مي ماند.
انتظار مي رود گزارش آژانس اتمي درمورد ايران سوم سپتامبر توسط «محمد البرادعي» ارائه شود.
ديپلماتها در بروكسل گفتند آنها درمورد اظهارات جدي مذاكره كنندگان ايراني نگران نيستند و معتقدند تهران هنوز حاضر به مذاكره با اتحاديه اروپا است.
يك ديپلمات اتحاديه اروپا تصريح كرد: ما درمورد همه اظهارات ايرانيها اظهار نظر نمي كنيم.
اين در حالي است كه سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان درخصوص ارايه پيشنهادهاي جديد ايران به اروپايي ها گفت: «اين پيشنهادها ظرف هفته هاي آينده در سازمان ملل متحد مطرح خواهد شد.
حميدرضا آصفي روز گذشته در جمع خبرنگاران درباره ارايه پيشنهاد جديد ايران به اروپا تصريح كرد:» اين پيشنهاد ظرف هفته هاي آينده و به احتمال زياد در نيويورك و در مقر سازمان ملل متحد ارايه خواهد شد.
آصفي همچنين در رابطه با تلاش ايران براي رايزني با كشورهايي غير از كشورهاي اروپايي اظهار داشت: «در حال حاضر محور كاري ايران مذاكره با آژانس انرژي اتمي و كشورهاي اروپايي است و البته با كشورهايي غير از اروپايي ها نيز در حال گفت وگو هستيم.»

پورمحمدي: اگر استانداران با شعارهاي رئيس جمهور
همراه باشند از آنها استفاده مي كنيم
فارس: وزير كشور درخصوص تغيير استانداران گفت: افراد با تجربه اي در بين كارگزاران اين بخش وجود دارد و اگر خط مشي استانداران با شعارهاي رئيس جمهور همخواني داشته باشد از وجود آنها استفاده خواهيم كرد.
مصطفي پورمحمدي وزير كشور روز گذشته در حاشيه مراسم ترحيم سيد رضا زواره اي در جمع خبرنگاران درخصوص ترور چند قاضي در روزهاي اخير گفت: ترور پديده نامطلوبي است و به ويژه اگر امنيت كساني كه به نحوي مسئول تامين امنيت هستند به خطر بيفتد، ضريب امنيتي كشور پايين مي آيد.
وي گفت: تمهيداتي براي تامين امنيت قضات كشور انجام داده ايم و بايد تدابير لازم در اين خصوص انديشيده شود.
پور محمدي افزود: نبايد اجازه دهيم افرادي كه منافع آنها بر اثر اقدامات يك قاضي مستقل به خطر مي افتد بيايند و امنيت جامعه را مختل كنند و بايد به طور جدي براي جلوگيري از تكرار اين اتفاقات برنامه ريزي كنيم و در حال حاضر نيز اقداماتي در اين خصوص انجام داده ايم.وزير كشور در پاسخ به سؤالي مبني بر مسلح شدن قضات كشور براي تامين امنيت آنان اظهار داشت: يكي از راه هاي تامين امنيت كساني كه امنيت آنان به خطر افتاده است همين امر است.

وزير امور خارجه هند ماه آينده به ايران سفر مي كند
ايسنا: خبرگزاري فرانسه گزارش داد، وزير امور خارجه هند به منظور گفت و گو با محمود احمدي نژاد در ماه سپتامبر به ايران سفر خواهد كرد.
اين خبرگزاري فرانسوي ادامه داد، مذاكرات ناتوار سينگ، وزير امور خارجه هند با محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران طي سفر سه روزه اش به تهران، احتمالا مساله خط لوله گاز ايران - هند - پاكستان را نيز شامل خواهد شد.
بر اساس اين گزارش سفر وي به ايران كه در دوم سپتامبر انجام خواهد شد، در ادامه سفر مان شانكار ايار، وزير نفت هند به ايران صورت مي گيرد كه در ماه ژوئن به تهران سفر كرده بود.بر اساس اين گزارش، خبرگزاري هند به نقل از منابع بي نام گزارش داد، در اين سفر قرار است يك گروه كاري مشترك امكانات پروژه خط لوله نفت ايران - پاكستان - هند را مورد بررسي قرار دهد.
وزير امور خارجه هند در اين سفر هم چنين تمايل كشورش را براي همكاري نزديك با دولت احمدي نژاد جهت اجراي همكاري استراتژيك مورد توافق دو طرف كه در سال ۲۰۰۳ مطرح شده بود، اعلام خواهد كرد.

ديدار نماينده يونيسف با وزير امور خارجه كشورمان
ايسنا: نماينده صندوق كودكان سازمان ملل متحد (يونيسف) در پايان ماموريت خويش ديروز با منوچهر متكي، وزير امور خارجه كشور ديدار كرد. طي اين ملاقات برنامه هاي سازمان ملل و مسايل بين المللي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.متكي با اشاره به موقعيت و همكاري هاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي بين المللي و منطقه اي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران با موقعيت ممتاز جغرافيايي به عنوان مركزيت سازمان هاي بين المللي مي تواند در انتقال تجربيات در عرصه هاي بهداشتي علمي خدمات رساني به عراق، افغانستان، فلسطين و آسياي ميانه توانمندي خويش را متبلور سازد.
وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با اشاره به كارنامه مثبت و ميهمان نوازي هاي جمهوري اسلامي به پناهندگان افغاني و عراقي ابراز اميدواري كرد بتوان با گسترش رايزني هاي جمهوري اسلامي ايران و سازمان هاي بين المللي، از ظرفيت هاي منطقه اي جمهوري اسلامي در جهت اجراي طرح هاي توسعه، بهداشتي، آموزشي سازمان  به منظور رفاه مردم منطقه بهره مناسب كسب كند.
خانم كاري اگ نيز ضمن تبريك انتخاب متكي به عنوان وزير امور خارجه اين سازمان و حيطه فعاليت جمهوري اسلامي با اشاره به ظرفيت هاي همكاري هاي بين سازمان و جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران از ظرفيت هاي متنوعي برخوردار است.
برنامه هاي حمايتي از كودكان و پيشرفت هاي جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با ايدز چشمگير بوده است.

تاكيد حداد عادل بر گسترش روابط اقتصادي ايران و اردن
مهر: حداد عادل رييس مجلس شوراي اسلامي در ديدار احمد جلال المفلح، سفير اردن در تهران ضمن ابراز نارضايتي از سطح مبادلات اقتصادي ميان ايران و اردن تاكيد كرد: اين وظيفه مسئولان و بويژه سفراي دو كشور است كه تمام تلاش خود را براي ارتقاي سطح مناسبات اقتصادي بكار گيرند.
در اين ديدار حداد عادل از مشتركات فرهنگي و قرار گرفتن دو كشور ايران و اردن در يك منطقه حساس جهان، بعنوان زمينه اي مهم براي بسط و گسترش روابط دو كشور نام برد و گفت: بي ترديد يكي از زمينه هاي مهم، گسترش مناسبات پارلماني ميان دو كشور است كه خوشبختانه با تشكيل گروههاي دوستي پارلماني در دو كشور و فعاليت آنها اين مناسبات رو به گسترش است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه به تحولات جاري در عراق اشاره كرد و ضمن ابراز خشنودي از روند رو به ثبات سياسي و اجتماعي در اين كشور خاطر نشان ساخت: مسلما وجود يك عراق با ثبات و برخوردار از صلح و آرامش و خالي از تروريسم هم بسود ايران، هم بسود اردن و هم بسود همه همسايگان اين كشور مي باشد و ما از هرگونه تلاش از جانب هر كشوري براي تحقق اين اهداف حمايت مي كنيم.
وي در پايان به خروج نيروهاي رژيم اشغالگر قدس از نوار غزه اشاره كرد و افزود: به اعتقاد ما با خروج نيروهاي صهيونيستي از نوار غزه مسئله فلسطين تمام نمي شود و همبستگي جهان اسلام براي پيگيري آنچه كه در آينده اتفاق خواهد افتاد ضروري است.
در ادامه اين ملاقات سفير اردن در تهران نيز ضمن تائيد نظرات آقاي حداد عادل پيرامون ناكافي بودن مناسبات اقتصادي دو كشور به توان جمهوري اسلامي ايران به ويژه در زمينه نيرو و انرژي اشاره كرد و خواستار انتقال تجربيات ايران در اين زمينه به كشورش شد.
وي همچنين صنعت گردشگري را از ديگر زمينه هاي مناسب همكاري ميان ايران و اردن خواند و اظهار اميدواري نمود كه با تلاشهايي كه اخيرا درخصوص تسهيلاتي جهت صدور رواديد ميان دو كشور انجام شده، مبادله گردشگر ميان دو كشور گسترش يابد.

ابراز خرسندي سخنگوي وزارت خارجه
از اتمام تدوين قانون اساسي عراق
مهر: حميدرضا آصفي با ابراز خرسندي از اتمام مرحله تدوين قانون اساسي در مجمع ملي عراق گفت: اميدواريم تداوم روند سياسي در عراق منجر به رفراندوم قانون اساسي و استقرار دولت در زمان پيش بيني شده در آن كشور گردد.
سخنگوي وزارت امورخارجه افزود: بدون ترديد ايجاد ثبات و امنيت در عراق موجب شكوفايي اقتصادي در اين كشور و در خدمت منافع مردم آن خواهد بود.

ديدار خانواده امام موسي صدر باخاتمي
ايسنا:  در آستانه سالگرد ربودن امام موسي صدر در ليبي، خانواده امام موسي صدر با حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي ديدار و گفتگو كردند.
در اين ديدار كه آقاي صدرالدين صدر فرزند امام موسي صدر نيز حضور داشت، ضمن قدرداني از زحمات آقاي خاتمي و همكارانشان در پيگيري قضيه، آخرين اخبار، اطلاعات و تحولات پرونده ربودن امام صدر مورد بررسي قرار گرفت.
همچنين درباره سير قضايي پرونده امام موسي صدر در دادگاه لبنان و اقدامات و گام هاي بعدي با ايشان بحث و تبادل نظر شد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي در اين ديدار ضمن برشمردن ويژگي هاي شخصيتي امام موسي صدر ابراز اميدواري كرد پيگيري هاي انجام شده هرچه سريعتر به نتيجه برسد و ايشان به آغوش ملت ايران و لبنان بازگردد.
در پايان ابراز اميدواري شد كه دولت جديد با همراهي مجلس شوراي اسلامي اقدامات صورت گرفته را با گسترش و جديت شايسته تا آزادي امام ادامه دهد.امام موسي صدر ۹ شهريور ۱۳۵۷ طي دعوتي رسمي به همراه شيخ محمد يعقوب و عباس بدرالدين به ليبي رفت و در آنجا به دستور قذافي ربوده شد.
پيگيري هاي انجام شده توسط دادگاههاي لبنان و ايتاليا نشانگر زنده و زنداني بودن امام صدر و همراهانشان در ليبي است.

تقدير رئيس جمهور از فعاليت هاي
بنياد شهيد و امور ايثارگران
فارس: رئيس جمهور در حاشيه برگزاري مراسم تجليل از دستگاهها، مديران و كارشناسان برگزيده كشور در هشتمين جشنواره شهيد رجايي، با حضور در نمايشگاه دستاوردهاي وزارتخانه ها و دستگاههاي دولتي از غرفه بنياد شهيد و امور ايثارگران بازديد كرد. رئيس جمهور در جريان اين بازديد ضمن گفت وگو با كارشناسان مربوط، از نزديك با فعاليتهاي بنياد شهيد و امور ايثارگران در حوزه اجراي طرح جامع معماري سازماني، پياده سازي سيستم مكانيزاسيون تحت عنوان مركز هاتف، روشهاي نوين اطلاع رساني پاسخگويي و... آشنا شد.
در مراسم تجليل از دستگاههاي نمونه ملي كه با حضور رئيس جمهور برگزار شد، لوح تقدير دستگاه برتر ملي به دكتر حسين دهقان معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران اهدا گرديد.

رئيس جمهور در اسرع وقت چهار وزير
باقي مانده را معرفي مي كند
ايسنا: رئيس دفتر رئيس جمهور تصريح كرد كه دكتر احمدي نژاد در اسرع وقت و قبل از اتمام مهلت قانوني چهار وزير باقي مانده كابينه را به مجلس شوراي اسلامي معرفي مي كند.غلامحسين الهام با بيان اين كه رئيس جمهور هم اكنون سرپرست هايي را براي اين وزارتخانه ها مشخص كرده است در ارتباط با معرفي معاون اول رئيس جمهور و دبير هيات دولت نيز اظهار داشت: در حال حاضر رايزني ها در اين زمينه با برخي از افراد ادامه دارد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |