چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۴ - Sep 7, 2005
هفته دوم ليگ برتر فوتبال يك روز جلو افتاد
استقلال - پاس در بازي بزرگ هفته
001230.jpg
خبرنگار همشهري: رويارويي استقلال و پاس دو مدعي بزرگ ليگ برتر فوتبال ايران امروز در هفته دوم درحالي به وقوع مي پيوندد كه از آخرين بازي دو تيم تنها دو هفته مي گذرد. در بازي هايي كه تحت عنوان جام صلح و دوستي انجام شد استقلال با يك گل توانست پاس را مغلوب كند . البته تفاوت بازي رسمي با بازي دوستانه و تداركاتي از زمين تا آ سمان است. اما امروز بهتر مي شود عيار اين دو تيم باسابقه و مدعي را مورد سنجش قرارداد. جدال استقلال و پاس همواره از بازي هاي قابل توجه ليگ برتر به شمار مي رود و سابقه رقابت ديرينه دو تيم به چندين دهه مي رسد.
استقلال و پاس در ليگ برتر پنجم شروعي كوبنده داشته اند. استقلال با اشتهاي سيري ناپذير و به لطف روحيه تهاجمي و جسارت قلعه نويي صباباتري را با چهار گل شكست داد تا صدايش را رساتر به گوش مدعيان برساند. پاس هم در كرج با زدن ۳ گل به سايپا آمادگي اش را در آستانه ادامه رقابت هاي ليگ باشگاه هاي آسيا و ايران به رخ حريفان كشيد. «دنيزلي» و «قلعه نويي» هر دو اعتقاد خاصي به فوتبال تهاجمي و زيبا دارند و وجود بازيكنان جوان و سرعتي در نزد هر دو تيم اين فرصت را مهيا مي سازد تا تماشاگران در يك روز خوب شاهد و ناظر فوتبالي جذاب و جاندار باشند. امروز مدافعان و دروازه بانان هر دو تيم روز سخت و پركاري را در برابر آماده ترين مهاجمان ليگ برتر زوج عنايتي و اكبرپور در استقلال و بياتي نيا و برهاني در پاس دارند. نقطه قوت مشترك هر دو تيم در ميانه ميدان و خط حمله است و حضور بازيكناني جوان و باتجربه در اين دو خط دست مربيان دو تيم را در به كارگيري تاكتيك هاي مختلف باز خواهد گذاشت.
حال بايد ديد مربيان دو تيم باوجود گرفتن نتيجه لازم از بازي اول چه تغييراتي در تركيب اصلي خود مي دهند.
پاس در بازي با سايپا رودباريان، نصرتي، احمد كاظم، شكوري، شيرزاد، هدايتي، پاشايي، نكونام، خسرو حيدري، بياتي نيا و برهاني را به عنوان نفرات اصلي به ميدان فرستاد. اما استقلال با روي نيمكت نشاندن نفراتي چون فرزاد مجيدي، رحمتي، منصوريان و... با وحيد طالب لو، قرباني، صادقي، فكري، اميرآبادي، گيلائوري، طالب نسب، نيكبخت واحدي، كاظمي، اكبرپور و عنايتي پا به ديدار با صباباتري گذاشت.
تنها در نيمه دوم بود كه فرصت بازي به مجتبي جباري و سعيد لطفي رسيد. باتوجه به آنكه محور بازي پاس روي حركات جواد نكونام تنظيم مي شود، استقلال براي ازكارانداختن قدرت حريف در اين ناحيه چه برنامه اي دارد؟ شايد از همان ابتداي بازي نقشي همسان با نكونام به مجتبي جباري پديده برتر فصل پيش ليگ برتر محول شود.
برتري هريك از دو تيم در خط مياني مي تواند كفه ترازو را به سود تيم مقابل سازد. در اين بازي مطمئنا دنيزلي تاكتيك ويژه اي براي مقابله با چپ هاي استثنايي استقلال خواهد داشت و مدافعان استقلال هم در مهار سرعت مهاجمان حريف به خصوص برهاني و منيعي حساب شده عمل خواهند كرد. اين بازي در ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادي به داوري ايرج نظري و به كمك اسماعيل صفيري و نادر جعفري انجام مي شود.

محمدرضا طالقاني:
تيم ملي كشتي آزاد ايران ۲۸ شهريور
عازم مجارستان مي شود
001233.jpg
گروه ورزشي: محمدرضا طالقاني رييس فدراسيون كشتي ديروز اعلام كرد: تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  كه  قرار بود روز ۳۱ شهريور ماه  جاري عازم  بوداپست  شود، سه  روز زودتر و روز ۲۸ شهريور راهي  مجارستان  خواهد شد.
وي  افزود: همچنين  زمان  اعزام  تيم  ملي  كشتي  فرنگي  ايران  دو روز جلوتر افتاد و ملي  پوشان  كشتي  فرنگي  به  جاي  روز ۴ مهر ماه ، روز دوم  مهر به  بوداپست  خواهند رفت .
سرپرست  تيم هاي  ملي  كشتي  آزاد و فرنگي  ايران  اعزامي به  پيكارهاي  جهاني در مجارستان ، علت  اعزام  زودتر ملي  پوشان  كشتي  ايران  به  مجارستان  را تطبيق  آنان  با شرايط آب و هوايي  شهر بوداپست  و همچنين  محيط و جو مسابقه هاي  جهاني  و تمرين  با كشتي گيران  خارجي  ذكر كرد.
طالقاني  بعدازظهر ديروز عازم  شهر ساري  شد  تا ضمن  ديدار با ملي  پوشان  كشتي  آزاد ايران  در اردوي  مازندران ، طي  مراسمي  با حضور استاندار و ساير مسئولان  استان  مازندران  حق  الزحمه  كشتي گيران  را به  آنها بدهد .
رئيس  فدراسيون  كشتي  درباره  انتخاب  اسدالله  رضايي  رئيس  سازمان  ليگ كشتي  اين  فدراسيون  به  عنوان  دبير فدراسيون  كشتي  اظهارداشت : به  نظر ما رضايي  بهترين  فرد براي  مسئوليت  دبيري  فدراسيون  بود زيرا ساليان  متمادي با كشتي  بوده  و سال ها كار اجرايي  كرده  است .

اصفهان قهرمان رقابت هاي هندبال دانشجويان
تيم هندبال اصفهان عنوان قهرماني دهمين دوره مسابقات سراسري پسران دانشجوي مناطق يازده گانه دانشگاه آزاد اسلامي كشورمان را از آن خود كرد.
در فينال اين مسابقات اصفهان در يك ديدار تماشايي با نتيجه ۴۱ بر ۳۳ مقابل تيم خوزستان به مربيگري مهدي يغمايي به پيروزي رسيد و جام قهرماني را بالاي سر برد و در ديدار رده بندي دو تيم تهران و آذربايجان به مصاف هم رفتند كه اين بازي نفس گير با نتيجه ۳۲ بر ۳۱ به سود آذربايجان شرقي به پايان رسيد تا تهران در رده چهارم قرار گيرد.در تيم اصفهان امير جهانبخش، ميثم اعرابي، حميد كوررنگي، ابوالفضل رهنما، محسن بابا صفري، مصطفي رفيعي، حميد سلطاني، رضا كياني، امير حسين صاعد، پرويز احساني، محمد فرج زاده و حسن عرشي به عنوان بازيكن و كيوان صادقي و مسعود سلطاني به عنوان مربي و سرپرست عضويت داشتند.

مخالفت پارك كي ون
با شركت ملي پوشان در آزمون آمادگي جسماني
001227.jpg
علي شاكري: تمرينات تيم ملي واليبال ايران براي شركت در سيزدهمين دوره رقابت هاي قهرماني آسيا در سوفان بوري تايلند با گذشت هر روز رنگ و بوي جدي تري به خود مي گيرد. ديروز در شرايطي كه قرار بود از اعضاي اردونشين در آكادمي ملي المپيك آزمون آمادگي جسماني گرفته شود، اين برنامه با مخالفت «پارك كي ون» مواجه شد و وي پس از صحبت با يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال از اين اقدام جلوگيري كرد. «پارك» گرفتن تست جسماني از بازيكنان را در اين مرحله مناسبت ندانست و آن را به هفته هاي آتي موكول ساخت.
سرمربي كره اي تيم ملي از نشاط و شادابي حاكم بر روحيه ملي پوشان دعوت شده بسيار خرسند است و اعلام داشت: با وجود انگيزه اي كه در نزد بازيكنان شاهدم فكر مي كنم زودتر از آنچه كه تصور مي كردم به مرز آمادگي قابل قبول برسيم.

اميدها از جمعه در اروميه
رقابت هاي واليبال اميدهاي ايران از جمعه ۱۸ شهريور در شهر اروميه آغاز مي شود. اروميه همواره ميعادگاه بازيهاي دسته يك اميدها بوده و در اين دوره هم تيم مدعي و خوبي را آماده كرده است. تهران هم با فراخواني چند بازيكن برجسته تيم هاي نوجوان و جوان ايران به دنبال جبران مافات غيبت تيم هاي جوانان و نوجوانان در مرحله نهايي قهرماني ايران است. در اين مسابقات تهران، لرستان، گيلان، اصفهان، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، خوزستان، يزد و گلستان شركت دارند.

دوازدهمين حضور ايران در بسكتبال قهرماني آسيا
خبرنگار همشهري: تيم ملي بسكتبال ايران دوازدهمين حضور خود را طي ۲۳ دوره از مسابقات قهرماني آسيا در دوحه قطر تجربه مي كند. بهترين مقام تيم ايران طي ۱۱ دوره حضور قبلي خود به سال ۱۹۹۳ جاكارتا برمي گردد كه براي نخستين بار در جمع ۴ تيم برتر دور پاياني به مقام چهارم رسيد.
ساعت بازي هاي تيم ايران در بيست وسومين دوره اين بازي ها كه از روز پنج شنبه هفته جاري آغاز مي شود به شرح زير است.

برنامه بازي هاي تيم ملي بسكتبال در قهرماني آسيا
۱۷/۶/۸۴ ايران - چين ۳۰:۹
۱۸/۶/۸۴ ايران - ازبكستان ۳۰:۹
۲۰/۶/۸۴ ايران - تايوان ۱۵

نمايندگان هندبال ايران فردا عازم اردن مي شوند
خبرنگار همشهري: نمايندگان هندبال ايران براي شركت در رقابت هاي باشگاه هاي آسيا فردا تهران را به مقصد امان در اردن ترك مي كنند. همانند سال پيش دو تيم فولاد مباركه سپاهان اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان قهرمان و نايب قهرمان باشگاه هاي ايران در اين دوره از بازيها حاضر خواهند بود. مسابقات هندبال باشگاه ها از روز شنبه نوزدهم شهريور ماه آغاز مي شود و تيم هاي شركت كننده در چهار گروه بازيهاي مقدماتي را برگزار مي كنند.
دانشگاه آزاد با تيم هاي الاهلي امارات، الوكره قطر در گروه دوم همگروه است. در همين گروه اوزموي نماينده ازبكستان انصراف داد.
تيم فولاد مباركه سپاهان نايب قهرمان دوره قبل با تيم هاي كويت، الاهلي بحرين و القادسيه در يك گروه قرار دارد.

برگزاري اولين سمينار داوري بين المللي تكواندو در ايران
گروه ورزشي: با موافقت فدراسيون جهاني تكواندو WTF با برگزاري سمينار آموزشي داوري بين المللي و بازآموزي داوران بين المللي،اين سمينار در روزهاي ۸ تا ۱۰ نوامبر برابر با ۱۷ تا ۱۹ آبان ماه در تهران برگزار مي شود.
بدون ترديد برگزاري اين رويداد در ايران كه با حضور داوطلبان تمامي كشورهاي جهان انجام خواهد شد موفقيت بزرگي براي ورزش كشور و به خصوص تكواندو خواهد بود.
فدراسيون جهاني در نامه خود از فدراسيون ايران خواسته است كه براي ميزباني حداقل ۲۰۰ نفر داوطلب از كشورهاي مختلف جهان مهيا باشد.
لازم به ذكر است كه هزينه هاي حضور در اين دوره به عهده شركت كنندگان مي باشد.

سقوط امپراطوري ايوانف
محمدرضا منصوريان: زماني كه براي دومين بار مقرر شد يوردان گئورگي ايوانف مربي سرشناس بلغاري سكاندار هدايت تيم ملي وزنه برداري ايران شود در گفت وگوهاي متعددي با دوستان دست اندركار در فدراسيون وزنه برداري باتوجه به تجارب موجود گوشزد كرديم كه در شرايط كنوني حضور نامبرده در ايران به همان  اندازه اي كه مي تواند سودمند و پرفايده باشد به همان مقدار نيز داراي عواقب و پي آمدهاي خطرناكي است كه چنانچه به درستي موردتوجه و دقت نظر قرار نگيرد، بسيار پرمخاطره و مي تواند منشا ء آسيب هاي جدي و تنزل در اركان مختلف اجرايي وزنه برداري در سطح ملي باشد.امروز بخش مهمي از عدم آرامش و ثبات در تيم ملي وزنه برداري آن هم در آستانه حضور در دو ميدان آسيايي دوبي و جهاني دوحه متاسفانه مويد اين واقعيت است كه اين مربي عزيز بلغاري هنوز هم آنچنان غرق در گفتار و رفتار ويژه و خاص خود است كه نمي تواند در اردوي تيم ملي درمورد مفاهيم مورد اختلاف و سليقه اش با وزنه برداران به نوعي اجماع يا تعامل لازم دست پيدا كند. او خود تشخيص مي دهد، خود داوري كرده و خود راي لازم را صادر مي كند. اين روش اخلاقي وي متناسب با حقوق و مصالح ملي ما نيست. امپراطوري ايوانف بايد سرنگون شود.اين گونه به نظر مي رسد كه در ظرفيت اجرايي فدراسيون وزنه برداري قطعا و لزوما بايستي تشكيلاتي هم وجود داشته باشد كه كنترل كننده شرايط فرهنگي، رواني و اجتماعي ورزشكاران اين رشته باشد، حال آيا اينكه يك مربي ولو آنكه حتي مربي تيم ملي هم باشد به تنهايي چگونه مي تواند تشخيص به اخراج يا محروميت يك قهرمان شناخته شده بدهد و يا آنكه به دليل عدم دستيابي به درخواست هاي شخصي اش اردوي تيم ملي را در حساس ترين زمان و پرفشارترين دوره تمرينات يك هفته تعطيل كند، دقيقا نشانه ضعف تشكيلاتي در بخشي از اين مجموعه است كه ما مصرانه خواستار رفع آن ها هستيم.

برترين هاي قاره اروپا امشب به ميدان مي آيند
001236.jpg
حسن حيدري: اگر چه بار ديگر قدرت هاي برتر قاره اروپا امشب براي صعود به جام جهاني پا به ميدان مي گذارند اما به واسطه امتيازات نزديك به هم پيش بيني مي شود امشب هيچ تيمي به جام جهاني صعود نخواهد كرد. شنبه هفته جاري اولين مسافر به نام اوكراين از قاره اروپا راهي جام جهاني شد.با رفتن تيم بلوخين ،تيم هاي تركيه، يونان و دانمارك براي رقابتهاي پلي اف ديدار مي كنند.از جمله مهمترين بازي  هاي امشب بايد به ديدار تيم هاي تركيه با اوكراين، روسيه با پرتغال، ايرلند جنوبي با فرانسه، نروژ با اسكاتلند و بلاروس با ايتاليا، ايرلند شمالي با انگليس و اسپانيا با صربستان و مونته نگرو اشاره كرد.
در رقابتهاي مقدماتي جام جهاني در قاره اروپا ۸ تيم سر گروه به مرحله نهايي صعود مي كنند و ۸ تيم دوم نيز در بازي هاي پلي اف با يكديگر ديدار مي كنند تا تيم هاي پيروز به علاوه ۸ تيم بالا در مجموع ۱۲ تيم صعودكننده به جام جهاني در قاره اروپا باشند.

هامبورگ با مهدوي كيا تمرين كرد
تيم فوتبال هامبورگ روز گذشته تمرينات خود را در حومه اين شهر برگزار كرد تا براي ديدار هفته چهارم بوندس ليگا مقابل ماينتز آماده شود. در اين تمرين مهدي مهدوي كيا نيز حضور داشت و يك تمرين خوب و پرنشاط را زير نظر توماس دال به نمايش گذاشت.هامبورگ بعد از سه هفته با ۷ امتياز در مكان سوم جدول حضور دارد.در هفته چهارم بايرن مونيخ با علي كريمي در زمين نورنبرگ به ميدان خواهد رفت و كايزرسلاترن نيز ديدار دشواري را با وردربرمن برگزار مي كند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |