شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۶ - Sep 10, 2005
با حكم قاضي شعبه ۱۱۵۶
عامل قتل در خيابان پاسداران به قصاص محكوم شد
گروه حوادث: حكم قصاص كارگر ساختماني كه باعث مرگ مردي در شب عروسي شده بود از سوي شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضايي بعثت صادر شد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده در پي وقوع يك نزاع دسته جمعي در خيابان پاسداران در دستور كار پليس قرار گرفت.
حادثه در شامگاه ۸ بهمن ماه سال ۸۰ به وقوع پيوست. بلافاصله پس از حضور مأموران كلانتري ۱۰۲ پاسداران مشخص شد نزاع بين چند كارگر ساختماني و مهمانان شركت كننده در يك مراسم عروسي اتفاق افتاده است و فردي به نام علي اصغر در اين نزاع دسته جمعي به شدت مجروح شده و به بيمارستان شهيد چمران انتقال يافته است.
مأموران در ادامه تحقيقات دو مظنون را كه بهروز و نوروز نام داشتند تحت شناسايي قرار دادند. آنها در تعقيب دو مظنون بودند كه علي اصغر در بيمارستان به خاطر شدت جراحات وارده جان سپرد.
دستگيري دو مظنون در دستور كار ويژه پليس جنايي تهران قرار گرفت. به اين ترتيب كارآگاهان در رديابي هاي ويژه از طريق كارگران ساختماني محل اختفاي نوروز و برادرش را شناسايي كرده و آنها را در يك عمليات غافلگيرانه دستگير كردند. دو برادر كه در ابتدا قصد انكار هرگونه جنايتي را داشتند، زماني كه با شهود پرونده مواجهه حضوري داده شدند لب به اعتراف گشودند.در اين حادثه نوروز به درگيري منجر به قتل اعتراف كرد.
وي تنها انگيزه خود از وقوع جنايت را اختلاف اخلاقي عنوان كرد. وي در آخرين دفاع خود نزد قاضي همتيار گفته بود: شب حادثه در محله مان مراسم عروسي بود ما به يكي از مهمان ها كه قصد وارد شدن به مهماني را داشت متلك گفتيم، همان لحظه علي اصغر (مقتول) متوجه شد.او كه پدر داماد بود بر سر اين موضوع با ما درگير شد.
وقتي دعوا بالا گرفت، من براي دفاع از خود سنگي را به سرش زدم و او بي  حال شد. من و برادرم با ديدن اين صحنه به سرعت متواري شديم.قاضي همتيار باتوجه به اعترافات متهم به قتل و درخواست اولياي دم چندي قبل حكم قصاص نفس (اعدام) را براي نوروز صادر كرد.
حكم صادره براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاد شد.

سردار طلائي تشريح كرد:
جزئيات دستگيري بزرگترين باند سارقين خودرو پايتخت
001437.jpg
گروه حوادث: فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ جزئيات دستگيري بزرگترين باند سارقين خودرو پايتخت را تشريح كرد.
به گزارش خبرنگار ما، سردار مرتضي طلايي در جمع خبرنگاران گفت: اعضاي اين باند ۲۱نفر هستند كه ۳ نفر از آنها به عنوان عناصر اصلي و مابقي از عناصر فرعي باند هستند كه از طريق زورگيري تاكنون به سرقت ۲۰۰ فقره خودرو اعتراف كرده اند.
طلائي ادامه داد: تاكنون ۱۸۰ دستگاه از خودروهاي مسروقه توسط مامورين كشف و به مالكين آنها مسترد شده است كه در اين رابطه نيز چندين مالخر شناسايي و دستگير شده اند.
وي با اشاره به دستگيري ۲ باند ديگر سرقت خودرو گفت: هر كدام از ۲ باند فوق تاكنون به سرقت ۸۰ دستگاه خودرو به روش زورگيري اعتراف كرده اند.طلايي ادامه داد: در مجموع در ۳ باند فوق به سرقت ۲۸۰ دستگاه خودرو اعتراف كرده اند كه دستگيري آنها نيز حاصل كار اطلاعاتي بود.فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ افزود: با توجه به اينكه سرقت اين افراد از طريق زورگيري انجام مي شد.بنابراين اعمال مجرمانه آنها جزو تعريف شرارت است و طرف آنها فقط مالباختگان نيستند كه بتوانند با اخذ رضايت آنها آزاد شوند.
وي گفت: اقدام اعضاي اين باندهاي سرقت غير از شاكي خصوصي داراي جنبه عمومي نيز بوده و بنابراين برخورد با آنها نيز مطابق با قانون جرائم عمومي صورت مي گيرد.
سردار طلايي با اشاره به لزوم حمايت مردم از عوامل پليس گفت: حمايت مردم از اقدامات پليس باعث بروز انگيزه در كاركنان و افزايش بهره دهي مي شود.
سردار طلايي در ادامه با اشاره به اجراي طرح امنيت اجتماعي در تهران گفت: طي ۲ روز از اجراي اين طرح تاكنون ۵۰ نفر از اراذل و اوباش و افرادي كه براي مردم ايجاد مزاحمت مي كردند دستگير شده اند.همچنين فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: در جهت اجراي طرح امنيت اجتماعي تهران كليه عوامل يگان ويژه در ۲۰۰ نقطه از شهر تهران به صورت آماده باش مستقر خواهند شد.
سردار مرتضي طلايي در جمع معاونين و سركلانترهاي بخش هاي مختلف تهران افزود: كليه سركلانتران بايد محدوده استحفاظي خود را به خوبي پوشش بدهند و ديگر هيچگونه آتش سوزي از اموال عمومي و خصوصي گزارش نشود.وي ادامه داد: چنانچه مواردي از آتش سوزي خودروها يا اموال عمومي در محدوده سركلانتري رخ بدهند وي موظف است تا موضوع را بررسي و چنانچه آتش سوزي ناشي از نقص فني باشد آن را اعلام كند اما اگر آتش سوزي ناشي از عمل مجرمانه باشد تا پرونده مشخص نشود حق ترك پست را نخواهد داشت.وي با اشاره به تحت پوشش قرار دادن ايمني مدارس گفت: پوشش ايمني مدارس يكي از اولويت هاي كاري است كه در اجراي آن بايد ايمني مدارس و دانش آموزان افزايش چشمگيري پيدا كند.
طلايي ادامه داد: همچنين ۵۰ واحد گشت انتظامي در طرح افزايش امنيت شبهاي تهران به صورت ويژه فعاليت خواهند داشت.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ در بخش ديگر از صحبتهاي خود به اجراي طرح امنيت اجتماعي تهران اشاره كرد و گفت:  در اجراي علميات ها نبايد از كار خبرنگاران ممانعت شود و پس از دستگيري اراذل و اوباش و افراد شرور هر منطقه بايد به مردم آن منطقه اطلاع رساني شود تا بدانند كه افراد دستگير شده تحت چه عنواني و براي چه عملي دستگير شده اند.

در پي بروز نقص فني هواپيماي حامل زائران عمره دانشجويي
دانشجويان در كمال سلامت به كشور بازگشتند
گروه حوادث:درايت خلبان ايراني باعث نجات ۴۰۰ تن از زائران خانه خدا كه نخبگان و دانشجويان بودند شد.
دبير ستاد عمره دانشجويي در پي بروز نقص فني هواپيماي حامل زائران عمره دانشجويي در صبح روز پنج شنبه، گفت: تمامي دانشجويان سرنشين اين هواپيما، در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقيقه شب گذشته در كمال سلامت به كشور بازگشتند.
دكتر عليرضا مسائلي با بيان اينكه حال تمامي دانشجويان مساعد است، اظهار كرد: هواپيماي اين دسته از زائران دانشجو كه شامل نخبگان المپيادي ها، رتبه هاي اول كنكور و فعالان تشكلهاي سياسي و فرهنگي بود، ساعت ۵ صبح از فرودگاه جده پرواز كرد و پس از ساعتي مجددا به فرودگاه بازگشت كه برخي دليل بازگشت هواپيما را آتش سوزي اعلام كردند كه اين مساله صحيح نيست، بلكه هواپيما دچار نقص فني شد و خلبان مجبور شد سوخت را در دريا خالي كند.
دكتر مسايلي ادامه داد: مسئولان ايران اير پيشنهاد كردند كه مسافران تا رفع نقص فني صبر كرده و يا آنكه هواپيمايي از تهران به جده پرواز كرده و مسافران را بازگرداند كه با پيشنهاد دوم موافقت شد و در نهايت دانشجويان با هواپيمايي كه از تهران به جده رفته بود در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقيقه شب گذشته به تهران بازگشتند.
جعفرزاده مديركل روابط عمومي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران نيز در اين باره به خبرنگار ما گفت: خلبان هواپيما دقايقي پس از پرواز متوجه نقص فني در يكي از موتورهاي آن شد و به فرودگاه جده بازگشت كه پس از بررسي ها و براي ايمني بيشتر مسافران اعلام كرد كه مشكل اين هواپيما برطرف نشده و آمادگي پرواز ندارد.
به گفته وي، به منظور انتقال مسافران اين پرواز به تهران ساعت ۱۴ امروز يك فروند بوئينگ ۷۴۷ به جده اعزام شد.
جعفرزاده با تأكيد بر اينكه ايمني پروازها در مرحله اول اهميت براي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران قرار دارد، عنوان كرد: هر چند به مسافران اين پرواز براي ايجاد تاخير حق اعتراض مي دهيم، اما سلامت و ايمني پروازها در درجه اهميت اول است.
جعفرزاده در خاتمه گفت: خدمات لازم به مسافران اين پرواز در مدت تاخير و حضور در فرودگاه جده ارائه شده است.
همچنين يكي از مسافران هواپيما در اين باره ضمن تشكر از مديريت پرواز براي جلوگيري از وقوع هر حادثه اي گفت: آيا بهتر نبود براي ۴۰۰ نخبه كشورهواپيمايي تهيه مي شد كه امكان بروز مشكلات كمتري را داشته باشد؟

دستگيري ضارب مأمور پليس
گروه حوادث: سه نفر از توزيع كنندگان مشروبات الكلي كه طي درگيري باماموران كلانتري ستارخان يكي از ماموران را با ضربه چاقو مجروح كرده بودند،  دستگير شدند.
به گزارش خبرنگارما، ساعت۳۰: ۴ بامداد پنجشنبه ماموران كلانتري ۱۱۸ ستارخان در گشت زني در حوزه استحفاظي خود به چهار راكب دو موتورسيكلت مشكوك شده و به آنها دستور ايست دادند.
متهمان با مشاهده پليس بدون توجه به دستور توقف ماموران اقدام به فرار از منطقه كردند و در ميان راه يك گالن ۲۰ ليتري مشروبات الكلي را كه همراه داشتند،  به كنار اتوبان شيخ فضل الله پرت كردند.ماموران پليس پس از ۲۰ دقيقه عمليات تعقيب و گريز، سرانجام در خيابان حبيب اللهي موفق به متوقف كردن چهار پسر جوان شدند كه در يك لحظه يكي از متهمان با چاقو به سوي ماموران حمله ور شد و يكي از آنها را مجروح كرد.متهمان قصد داشتند از فرصت بدست آمده استفاده كرده و از محل فرار كنند كه ضارب مامور پليس از ناحيه پا با شليك گلوله مجروح شد و دو تن از همدستان او با مشاهده اين صحنه خود را تسليم كردند.جوان مهاجم كه رضا نام دارد، به بيمارستان منتقل شد و تحقيقات پليس براي دستگيري متهم فراري پرونده ادامه دارد.متهمان دستگير شده در بازجويي ها مدعي شدند به خاطر همراه داشتن مشروبات الكلي فرار كرده بودند.

شوخي لفظي منجر به مرگ يك نفر شد
گروه حوادث: تعدادي از كارگران يك رستوران اطراف تهران با چند مشتري رستوران درگير شده كه در نهايت،اين نزاع به مرگ يك نفر انجاميد.
به گزارش خبرنگار ما،ماموران كلانتري ۱۶۲ تهران، در حال گشت زني جسد يك كارگر را در كنار رودخانه روي تخته سنگي اطراف رستوران شبهاي تهران در جاده اوشان فشم كشف كردند.در بررسي هاي انجام شده مشخص شد كه يك مورد درگيري بين ۴ كارگر و ۴ مشتري در شب حادثه در رستوران به وقوع پيوسته است.در ادامه پليس از اسامي  درگير شدگان مطلع و آنان را دستگير نمود.
در تحقيقات بعدي ماموران مشخص شد كه ظاهراً كارگران رستوران هنگام درگيري در حالت طبيعي نبوده اند.ادامه گزارش حاكي است مقتول هوشنگ-م ۳۵ ساله است و علت اصلي درگيري، شوخي لفظي يكي از مشتريان با كارگر رستوران بود.

سقوط مرگبار از طبقه چهارم
گروه حوادث: شخصي ۳۵ ساله كه خود را از طبقه چهار ساختماني در تهران به پايين انداخته بود، به علت شدت جراحات وارده جان باخت.
به گزارش خبرنگار ما،شخصي به نام محمود ۳۵ ساله به علت نامعلومي خود را از طبقه چهارم ساختماني در خيابان اصلي تهرانسر به پايين پرت كرد. پليس پس از اطلاع به محل حادثه اعزام و مصدوم رابلافاصله به بيمارستان منتقل كرد امامصدوم به دليل شدت جراحات وارده در بيمارستان فوت نمود. گفتني است علت حادثه در دست بررسي است.

تكان دهنده ترين صحنه فاجعه «كاترينا»
سي. ان. ان:مشاهده كودك ۶ ساله اي كه مسؤوليت نگهداري ۶ كودك خردسال را در ميان آوارهاي توفان «كاترينا» ي شهر «نيواورلئان» آمريكا بر عهده دارد، تبديل به تكان دهنده ترين صحنه فجايع اين حادثه شده است. اين ۶ كودك تنها چند ماه با يكديگر اختلاف سني دارند.
كودك ۶ ساله، در حاليكه خود را به نيروهاي امداد و نجات معرفي مي كرد، به شدت آنها را تحت تاثير خود قرار داده بود؛ به گونه اي كه از اين وضعيت شوكه شده بودند.
اين در حاليست كه در خلال فاجعه «كاترينا» ناپديد شدن صدها كودك از مهمترين مشكلات نيروهاي امداد و نجات محسوب مي شود.

مرد هزار عنوان دستگير شد
001434.jpg
گروه حوادث: مرد كلاهبرداري كه با جعل عنوان هاي دولتي و نظامي اقدام به اخاذي و آزار و اذيت در شهر اصفهان مي كرد با تلاش و پيگيري دستگاه هاي انتظامي و قضائي اين شهرستان به دام افتاد.
به گزارش خبرنگار ما، حجت اسدي _ بازپرس شعبه ۲ دادسراي عمومي و انقلاب اصفهان با اعلام اين خبر گفت: اين مرد عيسي.ص ۳۲ ساله است وي از مدت ها قبل با عناوين مأمور حفاظت اطلاعات دادگستري، بازرسي نهاد رياست جمهوري، رئيس ستاد انتخاباتي رئيس جمهور، مأمور حفاظت اطلاعات نيروي انتظامي، دبير كميته تكريم ارباب رجوع در اصفهان و... اقدام به چندين مورد دستگيري و اخذ مدارك شناسايي از چندين نفر كرده و تاكنون مبالغ قابل توجهي وجه نقد و طلاجات از دختران و زنان و پسران جوان گرفته است.
حجت اسدي افزود: با شكايت هاي مشابه كه ظرف چند ماه گذشته صورت گرفته بود اين مرد شناسايي شد و مشخص گرديد وي با عنوان هاي كريمي، شاه محمدي و محمدي خود را به مردم معرفي مي كرده است. فعاليت اين مرد در چند نقطه از شهر به قدري آشكار بوده كه حتي سربازان پليس در چند مورد با ديدن وي، به او احترام نيز مي گذاشتند.
پس از دستگيري وي، علاوه بر اتهامات وارده مبني بر جعل عنوان و زورگيري به دو مورد منافي عفت نيز اعتراف كرده است.
بازپرس شعبه ۲ دادسراي عمومي و انقلاب با اعلام اين خبر بيان داشت: افرادي كه توسط اين فرد، مورد كلاهبرداري، اخاذي، زورگيري و يا عمل منافي عفت قرار گرفته اند مي توانند به شعبه ۲ بازپرسي اصفهان واقع در خيابان شهيد نيكبخت مراجعه كنند.

درگيري دو طايفه در شيراز ۹ كشته و زخمي همراه داشت
فارس: فرمانده انتظامي شيراز اعلام كرد: نزاع و درگيري دو طايفه در شيراز يك كشته, ۸ زخمي , زنداني شدن ۳۹ تن و تعطيلي ۱۹۰ واحد صنفي را به دنبال داشت.
سرهنگ اخلاقي گفت: طي درگيري كه بين اهالي دو طايفه رخ داد، يك تن بر اثر اصابت چندين گلوله كشته و ۸ تن مجروح شدند.وي درخصوص علت درگيري گفت: اختلافات قبيله اي ناشي از جاه طلبي و غرور كاذب، عامل اصلي درگيري دو طايفه بوده است كه از سال ۷۲ تا كنون ادامه دارد.
سرهنگ اخلاقي ادامه داد: در سال هاي ۷۲ تا ۷۳ اين دو طائفه بر سر اراضي مرتعي كه به عشاير اجاره مي دادند، درگير بودند تا اين كه در سال ۷۶ حكم بازداشت دو تن از عاملان درگيري از سوي مرجع قضايي صادر شد. به گفته وي، پس از اين دستگيري، آخرين درگيري بين دو طايفه، در خيابان «حضرتي» شيراز رخ داد كه در نهايت ۸ نفر از هر دو طايفه مجروح و يك نفر نيز به قتل رسيد.وي ادامه داد: با دخالت يگان امداد و اطلاعات نيروي انتظامي ۱۸ تن از عاملان حادثه، دستگير و سه قبضه اسلحه، سه قبضه كارد و چماق در مغازه هاي يكي از اين دو طايفه كشف و ضبط شد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |