شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۶ - Sep 10, 2005
ليگ برتر فوتبال ايران
پرسپوليس متوقف شد
اصفهاني ها دوان دوان مي آيند
001488.jpg
خبرنگار همشهري: ليگ برتر در هفته دوم به ديوارهاي دفاعي رقيبان خورد. بر خلاف هفته نخست، تيمها در شيوه بازي خود تجديد نظر كردند. شكست استقلال در مقابل پاس، تاكيد روي قهرماني استقلال را كمرنگ كرد. استقلال مي توانست از اين بازي نيز موفق بيرون بيايد، اما در دقايقي كه استقلالي ها ميل به گل زدن داشتند، دنيزلي آنها را در گرداب تاكتيكي خود اسير كرد و از اين بازي پيروز بيرون آمد.
ذوب آهن به دومين پيروزي با ارزش خود دست يافت آنها به راحتي فوتبال بازي مي كنند و در مقابل استقلال اهواز نيز قدرت تيمي و نظم گروهي خود را به نمايش گذاشتند.
ذوب آهن در خانه خود در دقيقه ششم بازي توسط رضا عزيزي به گل رسيد. استقلال اهواز عصبي شتابزده، بر ذوب آهن يورش برد، اما بازيكنان ذوب آهن با خونسردي تمام و اجراي يك بازي گروهي و حفظ توپ حملات آنها را خنثي كردند و دو بار نيز طي شصت دقيقه بازي مي توانستند به گل برسند. شتابزدگي توام با عصبانيت بازيكنان استقلال اهواز باعث شد تا فريدون فضلي مهاجم آنها در دقيقه ۶۲ با كارت زرد دوم روبرو شود و از زمين اخراج شود. ذوب آهن با اين پيروزي همپاي همشهري خود سپاهان پيش  آمد. سپاهان نيز به دومين پيروزي دست يافت تا در صدر جدول قرار گيرد. زردپوشان سپاهان در يزد با يك گل از سد شهيد قندي گذشتند. ۲۰ هزار نفر در ورزشگاه شهيد نصيري يزد شاهد اين بازي بودند سپاهان در دقيقه ۶۹ توسط محمدمهدي صالحي به گل سه امتيازي دست يافت.
در ورزشگاه درخشان تيم صباباتري موفق شد سه بر دو بر ملوان چيره شود. گل اول اين ديدار را ملوان زد. يحيي نژاد در دقيقه پانزدهم نويد يك پيروزي جالب را براي ملوان داد، اما در دقيقه بيست و نهم روبرت ماركوسي نتيجه را برابر كرد و سهراب بختياري زاده در دقيقه چهل و دوم نتيجه را دو بر يك كرد. سعيد دقيقي سومين گل صبا را در دقيقه ۶۵ به ثمر رساند و ملوان در دقيقه ۸۰ نتيجه راسه بر دو كرد و شكست اول خود را پذيرفت.
در نوشهر شموشك در مقابل تماشاگران خود با فجر سپاسي به نتيجه صفر بر صفر رسيد. در شيراز نيز ابومسلم در مقابل برق به نتيجه مساوي يك بر يك رسيد. حسين بادامكي گل ابومسلم را در دقيقه ۴۶ زد و فريد عابدي در دقيقه ۵۸ براي برق گل زد تا اين بازي نيز مساوي شود.
در ورزشگاه آزادي تهران پرسپوليس طي يك بازي انتقادآميز در مقابل سايپا به مساوي رسيد. پرسپوليس بازي تازه اي از خود نشان نداد و اين بازي دو اخراجي نيز همراه داشت و سايپا خشنود از اين تساوي به هفته سوم رفت . به طور كلي در هفته دوم ليگ برتر داوران از موضع قدرت به ميدان آمدند و به راحتي كارتهاي قرمز و زرد را از جيب بيرون آوردند. اين حركت داوران را بايد يك ژست به موقع تلقي كرد.
تابلوي نتايج
سپاهان يك _ شهيد قندي يزد صفر
گل:سيدمحمدمهدي سيدصالحي(۶۹) براي سپاهان
برق شيراز يك _ ابومسلم خراسان يك
گلها: حسين بادامكي (۴۶) براي ابومسلم و فريد عابدي (۵۸) براي برق شيراز
ذوب آهن اصفهان يك _ استقلال اهواز صفر
گل: رضا عزيزي (۶) براي ذوب آهن
صباباتري ۳ _ ملوان انزلي ۲
گلها: روبرت ماركوسي (۲۹)، سهراب بختياري زاده (۴۲) و سعيد دقيقي (۶۵) براي صباباتري و علي يحيي نژاد (۱۵) و هادي نظرپاك (۸۰) براي ملوان انزلي
پرسپوليس صفر _ سايپا صفر
شموشك نوشهر صفر _ فجرسپاسي شيراز صفر

پيكارهاي جودو قهرماني جهان - قاهره
آرش ميراسماعيلي امروز با جودوكار روسي نبرد مي كند
محمدرضا منصوريان: با گذشت دو روز از برگزاري پيكارهاي جودو قهرماني جهان در شهر قاهره مصر هنوز جودوكاران اعزامي كشورمان شانسي براي كسب مدال در اوزاني كه مسابقات آنها برگزار شده است به دست نياورده اند، اين در حالي است كه با كمي شانس بيشتر تيم ما مي توانست حداقل در وزن ۱۰۰ كيلوگرم توسط عباس فلاح صاحب يك مدال باارزش شود. فلاح كه در دور اول رقابت هاي اين وزن گسيلان لماير نايب قهرمان جهان در سال ۲۰۰۳ را شكست داده بود اگرچه در دور دوم نتيجه را مقابل حريفي از بيلوروس واگذار كرد، اما در گروه بازنده ها در پي دو پيروزي خوب برابر حريفان سنگالي و مجاري خود، براي كسب مدال مقابل لوسيانو از برزيل قرار گرفت و در حالي كه تا ثانيه هاي پاياني از حريف جلو بود با ضربه فني مغلوب شد و به مقام پنجم قناعت كرد.
در وزن ۱۰۰+ كيلوگرم هم محمدرضا رودكي ابتدا پولنسكي از اوكراين را ضربه فني كرد. در ديدار دوم مغلوب اسكار هريسون از كوبا شد و در گروه بازنده ها هم عليرغم دو پيروزي برابر قهرمانان استراليا و يونان به ياشار كارجيان از گرجستان باخت و به مقام هفتم جهان دست يافت. آخرين خبر از اين مسابقه ها حاكي است كه رضا چاه خندق جودوكار وزن ۸۱- كيلوگرم تيم ايران نيز روز گذشته با يك پيروزي و دو شكست از جدول مسابقات حذف شد.
در ادامه مسابقه هاي جودو قهرماني جهان امروز پراميدترين جودوكار تيم ملي ايران آرش ميراسماعيلي در وزن ۶۶- كيلوگرم به ميدان مي آيد. ميراسماعيلي در مبارزه اول خود با ماگمد جعفراوف از روسيه روبرو مي شود.در بيست و چهارمين دوره رقابت هاي جودو قهرماني جهان ۵۴۰ جودوكار از ۹۳ كشور جهان حضور دارند.

بسكتبال قهرماني مردان آسيا
تايوان پل صعود ايران
001479.jpg
علي شاكري: تيم ملي بسكتبال ايران در بيست و سومين دوره مسابقات بسكتبال قهرماني مردان آسيا صعودش به ديدار فردا با تايوان گره خورده است. تيم ايران در دو بازي خود به ترتيب مقابل چين مدعي شماره يك قهرماني ۷۶ بر ۶۱ نتيجه را واگذار كرد و در بازي دوم خود موفق شد ازبكستان را با حساب ۸۴ بر ۴۳ شكست دهد. آخرين بازي تيم ايران فردا يكشنبه مقابل تايوان خواهد بود كه صعود تيم برنده را با چين به مرحله دوم همراه دارد.
تيم ايران در بازي چين تيم مدافع عنوان قهرماني دوكوارتر از چهار كوارتر را پيش بود، اما حضور «يائومينگ» غول ۲۷/۲ متري باعث شد تا چيني ها با برتري در كوارتر سوم و چهارم پيروز بازي با ايران شوند.
تيم ايران براي كنترل «يائومينگ» تاوان سختي داد. پس از ۵ فوله شدن حدادي، ساير بلندقامتان تيم ما نيز در جنگ تن به تن با اين بازيكن با بالا رفتن خطاهايشان نتوانستند كاري از پيش ببرند.در بازي با چين صمد و آيدين نيكخواه بهرامي، مهدي كامراني و حامد سهراب نژاد چهره خوب در زير سبد حريف داشتند. تايوان حريف فرداي تيم ايران درست شرايطي مشابه با تيم ما دارد. اين تيم با اختلافي پرگل ازبكستان را مغلوب كرد و در برابر چين شكست خورد. تايوان تيمي است سرعتي و سازمان يافته در دفاع و حمله. بازيكنان اين تيم در پرتابهاي دور هم بسيار موفق عمق مي كنند. امتياز تيم ايران بر تايوان ميانگين قدي بلند بازيكنان است كه در حمله و دفاع مي تواند باعث زمينگير شدن حريف شود.

رئيس انجمن ورزشي نويسان جهان
و ۹ خبرنگار زن در بازي هاي اسلامي زنان
رئيس  انجمن  بين المللي  خبرنگاران  ورزشي  (ايپز) همراه  با گروهي  شامل ۹ خبرنگار خارجي  براي  نخستين  بار جهت  ديدار از چهارمين  دوره  بازيهاي  اسلامي  زنان  به  ايران  مي آيد.
به  گزارش  ستاد خبري  بازيهاي  اسلامي  زنان  به  نقل  از منوچهر زندي  دبيركل  انجمن  خبرنگاران  و عكاسان  ورزشي  ايران ، جياني  مرلو به  دعوت  و ابتكار اين  انجمن  به  كشورمان  سفر مي كند.
به  گفته  زندي  نايب  رئيس  انجمن  بين المللي  ورزشي  نويسان ، مرلو در جريان  انتخابات  تعيين  رئيس  اين  انجمن ، يكي  از اهداف  اصلي  خود را ايجادتحول  در بخش  مربوط به  ورزش  زنان  و رسانه ها اعلام  كرد.
او پس  از انتخاب  به  اين  سمت ، هدف  مذكور را پيگيري  كرده  و متذكر شده  است  كه  براي  آغاز اين  تحول ، كار را از بازي هاي  اسلامي  زنان  شروع  مي كند.
مرلو اعتقاد دارد كه  بازيهاي  اسلامي زنان  با وجود چند دوره  برگزاري ، هنوز درحد شايستگي  خود مورد توجه  رسانه هاي  ورزشي  جهان  قرار نگرفته  است .
مرلو به  همين  منظور با ۹ نويسنده  و خبرنگار ورزشي  زن  عازم  ايران  خواهد شد تا از نزديك  از مراسم  افتتاحيه ، تشكيلات  اداري ، مراحل  آماده سازي  و شيوه هاي  مديريتي  بازيها و چگونگي  رقابت ها، گزارش  تهيه  كنند. براساس  اين  خبر، خانم  لايي  از ليتواني  نايب  رئيس  ايپز، اگنس  گرگلي  مديركل  انجمن  از مجارستان  و ۶ خبرنگار زن  ديگر از كشورهاي  فرانسه ، هلند و ايتاليا، جياني  مرلو را در اين  سفر همراهي  خواهند كرد.چهارمين  دوره  بازيهاي  اسلامي زنان  از اول  تا هفتم  مهرماه  در ۱۸ رشته ورزشي  در تهران  برگزار خواهد شد.

بهترين اسپكر جهان در اردوي تيم ملي واليبال
خبرنگار همشهري: بهترين اسپكر نوجوانان جهان و پديده مسابقات واليبال جوانان جهان در هند از امروز به اردوي تيم ملي بزرگسالان ملحق مي شود.
سيد محمد موسوي با پشت سرگذاشتن مصدوميت جزئي ديروز راهي تهران شد تا خود را به «پارك كي ون» سرمربي كره اي تيم ملي معرفي كند.اردونشينان تيم ملي پس از يك روز استراحت امروز دور جديد تمرينات خود را آغاز مي كنند. حسن منصوري يكي از دستياران پارك در زمينه موقعيت فعلي اردونشينان گفت: ملي پوشان به لحاظ آمادگي جسماني در وضعيت خوب به سر مي برند و باتوجه به زمان كم تا آغاز رقابت هاي قهرماني آسيا بيشتر برنامه هاي ما حول محور كارهاي فني دور مي زند.
روسيه، صربستان، ايتاليا و اسپانيا در مرحله نيمه پاياني
در پايان دور مقدماتي رقابت هاي واليبال قهرماني اروپا كه در دو شهر رم و بلگراد جريان داشت، چهار تيم روسيه و ايتاليا از گروه اول و صربستان و مونته نگرو و اسپانيا از گروه دوم به مرحله نيمه پاياني رسيدند.در مرحله نيمه نهايي امروز روسيه با اسپانيا و صربستان و مونته نگرو با ايتاليا ديدار مي كنند. بازي هاي نيمه پاياني و پاياني به ميزباني شهر رم خواهد بود. در اين مسابقات ۱۲ تيم شركت دارند.

قهرمان وزنه برداري جهان:
ملي پوشان وزنه برداري در شرايط مسابقه دادن نيستند
گروه ورزشي:  درحالي كه كمتر از ۲۰ روز به آغاز مسابقات وزنه برداري قهرماني آسيا باقي است، تيم ملي تا كنون مشكلات متعددي را پشت سر گذاشته است. تعطيلي اردوي تيم ملي در هفته گذشته و اخراج محمدحسين برخواه از اردو نمونه اي از اين مسايل است كه توجه هر چه بيشتر مسئولان سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك را مي طلبد. اين در حالي است كه به دنبال اخراج برخواه از تيم ملي از سوي ايوانف ملي پوشان از اين مدال آور جهان حمايت كردند.
محمد علي فلاحتي نژاد قهرمان وزنه برداري جهان با تأكيد بر اين كه ملي پوشان وزنه برداري اصلا در شرايط مسابقه دادن نيستند خاطر نشان كرد: تمام ملي پوشان از برخواه حمايت مي كنند، چرا كه حرف حق را زد. هم اكنون ايوانف هر كاري كه دلش بخواهد انجام مي دهد و كسي مانع آن نمي شود.

كريمي و هاشميان ياران ثابت
بايرن مونيخ و هانوفر در هفته چهارم
001482.jpg
001485.jpg
گروه ورزشي: هفته  چهارم رقابت هاي بوندس ليگا در حالي آغاز مي شود كه سباستين دايسلر ملي پوش بايرن مونيخ همچنان براي ديدار برابر نورنبرگ ذخيره علي كريمي است.در بازيهاي اين هفته بايرن مونيخ صدرنشين در زمين نورنبرگ ميهمان اين تيم است و علي كريمي در تركيب ثابت اين تيم قرار دارد.
سباستين دايسلر با حضور كريمي به يك نيمكت نشين تبديل شده است و اين در حالي است كه روي ماكاي به دليل مصدوميت در تركيب اين هفته بايرني ها قرار ندارد و گوئررو در خط حمله اين تيم قرار گرفته است.مهمت شول و ينس يره ميس ديگر ذخيره هاي تيم صدرنشين بوندس ليگا هستند.همچنين كايزرسلاترن ميزبان وردربرمن است كه بنابر اعلام كيكر، فريدون زندي بر روي نيمكت مي نشيند و اسفورزا در تركيب اصلي اين تيم قرار دارد.
هانوفر در اين هفته ميزبان اينتراخت فرانكفورت است كه وحيد هاشميان همانند ديدارهاي گذشته به همراه برداريچ در خط حمله اين تيم قرار دارد.همچنين هامبورگ كه با ۷ امتياز در تعقيب بايرن ۹ امتيازي است، به مصاف ماينس مي رود.مهدوي كيا كه پس از درخشش در جام حذفي، در ديدار برابر هانوفر گلزني كرد، جايگاه خود را در تركيب تيمش ثابت كرده است و همچون هفته قبل در تركيب اصلي تيمش قرار دارد.
ون دروارت هلندي و باربارز اهل بوسني كه در ديدارهاي مقدماتي جام ملت هاي اروپا براي تيم هاي ملي كشورشان گلزني كردند در اين ديدار براي هامبورگ بازي مي كنند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |