شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۶ - Sep 10, 2005
۴ وظيفه اصلي نخبگان در سخنان مقام معظم رهبري:
حفظ وحدت، حمايت از دولت
تقويت مباني ديني و خدمت رساني به مردم
همه بايد از دولت حمايت كنند تا زمينه حل مشكلات فراهم شود
001491.jpg
ايسنا: حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز پنج شنبه در ديدار منتخبان ملت در مجلس خبرگان، وظيفه علما و نخبگان جامعه، مسئولان، فعالان سياسي و افراد تاثيرگذار را در شرايط كنوني بسيار خطير و سنگين ارزيابي و تصريح كردند: حفظ و تقويت وحدت در جامعه، حمايت از دولت براي تحقق شعار هاي خود، تقويت پايه هاي ديني به ويژه در ميان نسل جوان و خدمت رساني به مردم، چهار وظيفه مهم و اصلي در اين مقطع مي باشد.
ايشان با تبريك اعياد شعبانيه، به ويژه سالروز ميلاد حضرت ابا عبدالله الحسين عليه السلام، به تقويت جايگاه و اعتبار نظام جمهوري اسلامي بعد از انتخابات اخير رياست جمهوري اشاره كردند و افزودند:  حضور پرشكوه و پرشور مردم و سلائق مختلف در انتخابات و تأكيد مجدد مردم بر مباني اسلامي، راه امام (ره) و شعار هاي انقلاب ضمن آنكه تمام نقشه ها و تبليغات دشمنان انقلاب اسلامي را نقش بر آب كرد و دست قدرت الهي را بار ديگر نشان داد، وظايف بسيار سنگيني را نيز متوجه مسئولان و نخبگان جامعه كرده است.
مقام معظم رهبري در تبيين اين وظايف، اولين و مهمترين آنها را تلاش بيش از پيش براي حفظ وحدت و انسجام و از بين بردن كدورت ها و دلتنگي هاي دوران انتخابات برشمردند و خاطرنشان كردند: اين وظيفه در درجه اول به عهده افرادي است كه در جامعه  شان بالاتري دارند و كساني كه بر خلاف جهت وحدت جامعه تلاش مي كنند، نمي توانند دوستدار مردم و انقلاب باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي در خصوص وظيفه حمايت از دولت افزودند: دولت جديد با شعار هاي جذاب، مردمي و انقلابي بر سركار آمد و اگر اين شعار ها تحقق يابد، به سود همه خواهد بود؛ لذا همه بايد از دولت حمايت كنند تا زمينه حل مشكلات مردم فراهم شود.
ايشان تأكيد كردند: موضع رهبري نيز همچون گذشته حمايت از رئيس جمهور و دولت است و نبايد به خاطر برخي توقعات و يا كدورت ها، دولت تضعيف شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش سازمان يافته و برنامه ريزي شده دشمنان انقلاب براي به چالش كشيدن مباني ديني، اعتقادي و سياسي نظام اسلامي افزودند: مقابله با اين تلاش، وظيفه افراد متفكر و نخبه به ويژه نخبگان روحاني است كه بايد با همت و اراده جدي وارد ميدان شوند و ضمن استحكام بخشيدن به پايه هاي ديني و اعتقادي جوانان و تبيين معارف غني ديني با روش هاي منطقي و استدلال هاي متين در جهت مقابله با مطالب خرافي و وهن آلود نيز گام بردارند.
ايشان همچنين خدمت رساني به مردم به ويژه قشرهاي محروم و مستضعف را مهمترين وظيفه مسئولان نظام به خصوص مسئولان دستگاه هاي اجرايي دانستند و خاطرنشان كردند: اگر خدمت رساني به مردم به صورت صحيح انجام گيرد، قدم بزرگي در راه تحقق عدالت اجتماعي خواهد بود.لذا بايد سيستم اداري در جهت خدمت رساني بيش از پيش به مردم اصلاح شود.
در ابتداي اين ديدار، آيت الله مشكيني رئيس مجلس خبرگان در سخناني با اشاره به امتحان هاي الهي به ويژه درمورد انسان هايي كه در جامعه داراي جايگاه و مسئوليت  بالايي هستند، افزود: وظيفه علما و مسئولان در نظام اسلامي بسيار سنگين است.
آيت الله اميني، نايب رئيس مجلس خبرگان نيز در سخناني، گزارشي از اجلاس دو روزه منتخبان ملت در مجلس خبرگان و مباحث مطرح شده بيان كرد.
حضور خبرگان در بهشت زهرا ( س)
گفتني است نمايندگان مجلس خبرگان رهبري پس از پايان چهاردهمين اجلاس خود، صبح روز پنجشنبه با حضور در مرقد مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي به مقام شامخ امام خميني (ره) هم اداي احترام كردند.نمايندگان خبرگان رهبري به همراهي حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني با نثار گل و قرائت فاتحه بر ادامه راه امام راحل تاكيد كردند.
آنان همچنين بر مزار شهداي هفتم تير و ديگر شهداي انقلاب اسلامي حضور يافتند.
هاشمي رفسنجاني كه همراه ديگر اعضاي مجلس خبرگان رهبري در حرم مطهر امام (ره) حضور يافته بود، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر تغيير قانون انتخابات مجلس خبرگان و تاخير در برگزاري آن گفت: مجلس خبرگان بنا ندارد تاخير در برگزاري انتخابات خود را در دستور كار قرار دهد و اصلا چنين موضوعي در خبرگان مطرح نشد. آنچه كه در اين خصوص گفته مي شود اظهارنظرهاي شخصي است. البته در اجلاس اخير پيشنهادي براي اصلاح قانون انتخابات خبرگان مطرح شد كه براي بررسي بيشتر و انجام كار كارشناسي به كميسيون مربوطه ارجاع شد تا در اجلاس بعدي مورد بررسي قرار گيرد.

اختلاف در شوراي حكام آژانس هسته اي بر سر پرونده ايران
گروه سياسي: ۹ روز ديگر (۱۹ سپتامبر) اجلاس تابستانه شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين آغاز مي شود. نحوه بررسي پرونده ايران در اين شورا يكي از مباحث جدي ديپلماتيك در اين چند روز است. به طوري كه بين اعضاي شوراي حكام بر سر قرار گرفتن ويژه پرونده ايران در دستور كار اختلاف نظر به وجود آمده است و تاكنون تصميمي در اين خصوص گرفته نشده است.
پيشتر در مورد نحوه پاسخ اعضاي شورا به گزارش دبيركل در مورد پرونده هسته اي ايران در هفته گذشته نيز اين مباحثه تكرار شد. اعضاي بلوك غرب (آمريكا، اروپا و استراليا) تمايل به برگزاري نشست اضطراري براي بررسي امكان ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت داشتند كه با مخالفت ديگر اعضا موفق به تصويب نشست اضطراري نشدند و تصميم گيري در مورد گزارش دبيركل را به نشست فصلي موكول كردند كه گويا اين اختلاف نظر به اين نشست نيز كشيده شده است.
بلوك غرب قصد دارد با طرح مستقل «پرونده ايران» در دستور كار زمينه را براي ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت فراهم كند ؛در حالي كه گروه كشورهاي غيرمتعهد كه اين روزها چين و روسيه وتا حدودي هند را با خود همراه دارند در مقابل اين خواست مقاومت مي كنند.
اين گروه از كشورها كه يك بلوك ضدغرب را در شوراي حكام نشان مي دهند پيشنهاد مي كنند كه موضوع ايران در دستورهاي عمومي نشست و در حاشيه مباحث «پادمان» مطرح گردد. آنها با اين اقدام قصد دارند امكان تهديد ايران به ارجاع پرونده اش به شوراي حكام را كاهش دهند.
مخالفت با ارجاع پرونده به شوراي امنيت
گروه كشورهاي غيرمتعهد عضو شوراي حكام (گروه نم) از چندي پيش مذاكرات خود با روسيه و چين در مورد پرونده ايران را آغاز كردند. آنها روز پنجشنبه در وين رسماً به نمايندگان اروپا اعلام نمودند كه با هرگونه تغيير در روند پرونده هسته اي ايران در آژانس و تهديد به ارجاع آن به شوراي امنيت سازمان ملل متحد مخالف هستند. اين پيام از سوي نماينده مالزي در شوراي حكام به نماينده انگلستان به عنوان رئيس دوره اي اتحاديه اروپا ابلاغ شد.
به گزارش منابع خبري در جلسات مشترك گروه نم، روسيه و چين ضمن اشاره به تداوم همكاري هاي جمهوري اسلامي ايران با آژانس انرژي اتمي بر بي دليل بودن ارجاع اين پرونده به شوراي امنيت تأكيد شد.
از نظر نمايندگان اين كشورها تعليق صورت گرفته از جانب ايران براساس يك توافق دوجانبه با اروپا داوطلبانه بوده و الزام حقوقي براي ايران به همراه ندارد. اين نمايندگان همچنين قصد دارند با تشكيل يك گروه كاري بيانيه اي مبني بر مخالفت جدي با ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت خطاب به اعضاي شوراي حكام تهيه كنند.
تلاش غربي ها ادامه دارد
در كنار اقدامات گروه كشورهاي غيرمتعهد، چين و روسيه ،كشورهاي بلوك غرب به تلاش براي ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت ادامه مي دهند و صراحت لهجه بيشتري در تهديد ايران به كار مي برند.
يك عضو تيم مذاكره كننده آلمان در مذاكرات هسته اي اروپا - ايران گفت كه كشورهاي اروپايي مي خواهند پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع شود.
وي گفت كه آژانس بين المللي انرژي اتمي كه در تاريخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهريور) تشكيل جلسه خواهد داد، بايد از شوراي امنيت بخواهد كه از ايران در خواست كند فعاليت هاي هسته اي اش را به حالت تعليق درآورد.
روئديگر لوئدكينگ افزود كه سه كشور اروپايي در حال مذاكره با ديگر اعضاي آژانس بين المللي انرژي براي متقاعد ساختن آنها به گزارش كردن پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل هستند كه از قدرت اعمال تحريم عليه تهران برخوردار است.
معاون كميسيون كنترل تسليحات و خلع سلاح وزارت امور خارجه آلمان افزود كه آنها فورا اعمال تحريم عليه ايران را خواستار نخواهند شد، اما شوراي امنيت از درخواست هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي مبني بر آن كه ايران برنامه غني سازي اورانيوم را متوقف كرده و مذاكرات را از سر بگيرد، حمايت مي كند.
اين مذاكره كننده آلماني گفت: ارجاع ايران به شوراي امنيت چيزي بيش از كشيدن ماشه اقدام اتوماتيكي كه به تحريم هاي اقتصادي و ديگر تحريم ها مي انجامد، نيست.
وزير امور خارجه فرانسه هم ديروز اعلام كرد پاريس در صورتي كه تهران فعاليت هاي هسته اي خود را متوقف نكند عليرغم ميل خود از ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت حمايت خواهد كرد.
«فيليپ دوست بلازي» اظهار داشت در صورت متوقف نشدن فعاليت هاي هسته اي ايران پيش از برگزاري اجلاس شوراي حكام در ۱۹ سپتامبر فرانسه هيچ گزينه ديگري جز حمايت از ارجاع اين مسئله به شوراي امنيت سازمان ملل متحد نخواهد داشت.آمريكا هم در اين ميان نسبت به گزارش هاي مربوط به مخالفت هند با ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت ابراز نگراني كرد.
نيكلاس برنز، معاون وزير امور خارجه آمريكا در امور سياسي در جلسه استماع كنگره كه قانونگذاران آن تهديد كرده اند،  بازبيني قرارداد همكاري هسته اي غيرنظامي واشنگتن _ دهلي نو را خواستار خواهند شد، گفت: ما نگراني هاي مان را با دولت هند در ميان گذاشته ايم.در گزارش ها آمده بود كه سينگ در نشست با محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران اعلام كرده است كه دهلي با ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل مخالف است.

ديدار سه هيات از جانب مقام معظم رهبري
با تعدادي از جانبازان
فارس: سه هيات از جانب مقام معظم رهبري با تعدادي از جانبازان در نقاط مختلف شهر تهران ديدار و گفت وگو كردند.
همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز، سه هيات از جانب مقام معظم رهبري به سرپرستي حجج اسلام والمسلمين غيوري، تقوي و ابراهيمي با حضور در منزل تعدادي از جانبازان در نقاط مختلف شهر تهران ضمن گفت وگو با اين جانبازان و كسب اطلاع از نحوه زندگي، كار و مشكلات آنان، از ايثارگري و فداكاري جانبازان سرافراز انقلاب اسلامي قدرداني و تشكر كردند.

رؤساي مجالس جهان به تعلل آمريكا
در صدور ويزا براي حداد عادل اعتراض كردند
ايسنا: رؤساي پارلمان هاي جهان در كنفرانس بين المجالس سازمان ملل متحد، تعلل آمريكا در صدور به موقع ويزا براي رييس مجلس ايران و عدم صدور ويزا براي رييس مجلس كوبا را محكوم كردند.
نمايندگان و رؤساي پارلمان هاي كشورهاي جهان در كنفرانس بين المجالس در سازمان ملل متحد، دراين باره اعلام داشتند: ما نمايندگان پارلمان ها انزجار و مخالفت شديد خود را با اين اقدام دولت آمريكا اعلام مي كنيم و برخورد دولت اين كشور با اين مساله را به عنوان بي احترامي به رؤساي پارلمان هاي جهان، اتحاديه بين المجالس و سازمان ملل متحد تلقي مي نماييم.
رؤساي پارلمان هاي جهان در بخش ديگري از اين بيانيه، همبستگي خود را با رؤساي مجلس ايران و كوبا اعلام نموده و از اتحاديه بين المجالس و سازمان ملل متحد خواستار بررسي و توجه به اين مهم شدند.
در اين بيانيه اعتراض آميز آمده است: از آنجايي كه اين اجلاس به منظور ارتقاء سطح گفت وگو ميان دولتها و ملتها ترتيب يافته، و همچنين بر اساس قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل به تصويب رسيده، درآن از كشور ميزبان خواسته شده بود رعايت احترام نسبت به نمايندگان پارلمان ها را ابراز دارد كه در اين خصوص دولت ميزبان نيز تضمين هاي مشخصي ارائه كرده بود.

رئيس جمهور سه شنبه به نيويورك سفر مي كند
ايسنا: دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان سه شنبه هفته جاري براي شركت در اجلاس عمومي سازمان ملل متحد به نيويورك سفر مي كند.
مهرداد بذرپاش، رئيس گروه مشاوران جوان رئيس جمهور با بيان اين مطلب اظهار داشت: تيم سياسي رئيس جمهور حدود هفت الي هشت نفر هستند و مشاوران فرهنگي، رسانه اي و سياسي وي را در اين سفر همراهي مي كنند.
بر اساس اين گزارش، هنوز تيم همراه رئيس جمهور براي سفر به نيويورك به طور دقيق مشخص نشده اند و منتظر صدور ويزا هستند.
روز گذشته خبرگزاري هند نوشت: دولت بوش با رد مخالفت هاي وزارت امنيت ملي آمريكا، با اعطاي رواديد به رئيس جمهور ايران براي حضور در نشست عمومي سازمان ملل در نيويورك موافقت كرده است.
به گزارش رسانه هاي آمريكايي وزارت امنيت ملي آمريكا ادعا كرده بود براساس قوانين مربوط به مهاجرت در آمريكا، رئيس جمهور ايران شرايط لازم را براي دريافت رواديد اين كشور ندارد.ايران پيش از اين تأكيد كرده است كه آمريكا به دليل استفاده ي ابزاري از ميزباني نهادهاي بين المللي صلاحيت داشتن اين امتياز را ندارد و اين نهادها بهتر است در كشور ديگري مستقر شوند.
همچنين به گزارش ايلنا منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان، امروز (شنبه) عازم نيويورك، مقر سازمان ملل متحد مي شود.يك منبع آگاه در اين باره گفت: رواديد لازم براي سفر متكي به آمريكا صادر شد و مشكلي از اين بابت وجود ندارد.وي افزود: هدف از اين سفر، آماده سازي شرايط و زمينه فعاليت ها و ديدارهاي «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهوري در سفر به نيويورك است.
گفتني است، برنامه اي براي ديدار احمدي نژاد با جمعي از ايرانيان مقيم آمريكا نيز از سوي نمايندگاني جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد در اين سفر تدارك ديده شده كه بسته به شرايط، انجام مي شود.

استقبال احمدي نژاد از گفتگو با پادشاه اردن در نيويورك
001497.jpg
عكس:محمد كربلايي احمد
ايسنا: رئيس جمهوري اسلامي ايران روز پنجشنبه با فرستاده ويژه پادشاه اردن كه حامل پيام ملك عبدالله بود، ديدار كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان پس از رويت پيام پادشاه اردن، از ابراز محبت وي قدرداني كرد و آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي توسعه روابط دوجانبه، انجام همكاري هاي منطقه اي و بين المللي مورد تاكيد قرار داد.
دكتر احمدي نژاد در سخنان خود به مساله عراق اشاره كرد و ضمن تاكيد بر ضرورت خروج نيروهاي اشغالگر خارجي از خاك اين كشور گفت: تحريكات قومي، نژادي و مذهبي به زيان ملت عراق، همسايگان و كشورهاي منطقه است. مردم عراق داراي بلوغ فكري و سياسي هستند و از توانايي و قدرت كافي براي حل مشكلات خود برخوردارند.
رئيس جمهور افزود: كشورهاي منطقه به تجربه دريافته اند كه گسترش ناامني در يك كشور تا چه اندازه بر كل منطقه تاثير مي گذارد و در اين شرايط، همه كشورهاي منطقه بايد دوستانه و سخاوتمندانه به ملت مسلمان و بافرهنگ عراق كمك كنند تا اين دوران سخت و دشوار را پشت  سر بگذارد.
وي همچنين از ديدار و گفت وگو با پادشاه اردن در حاشيه اجلاس سازمان ملل براي بررسي روابط دو كشور و رايزني درباره همكاري هاي منطقه اي استقبال كرد.
در اين ديدار ارتشبد «سعد خير» ، فرستاده ويژه پادشاه اردن نيز در سخنان خود نقش جمهوري اسلامي ايران را در حفظ ثبات و امنيت منطقه خليج فارس تعيين كننده و محوري خواند و گفت: دولت متبوع وي براي حفظ و گسترش مناسبات خود با ايران اهميت زيادي قائل است.
پورمحمدي وزير كشور هم عصر روز پنج شنبه در ديدار ارتشبد «سعد خير» رييس شوراي عالي امنيت ملي اردن، همكاري فيمابين دو كشور را در شرايط رو به بهبود خواند و گفت: ارتقاي مناسبات ايران و اردن باعث حضور مردم دو كشور در مراكز سياحتي و زيارتي مي شود و به استحكام پيوند ديرين فرهنگي و ديني كمك مي كند.
پورمحمدي در اين ديدار به علاقه مندي دولت جديد نسبت به گسترش مراودات با ديگر كشور ها و به ويژه كشور هايي كه داراي علايق يكسان تاريخي ديني با جمهوري اسلامي ايران هستند، اشاره كرد و با بيان اينكه توسعه و افزايش شاخص رشد اقتصادي و فرهنگي مردم منطقه بايد در صدر برنامه ها قرار گيرد، گفت: تكليف ما به افزايش توسعه ايجاب مي كند تا در برقراري و تامين امنيت همه جانبه اهتمام لازم را به عمل آوريم.
وزير كشور همچنين در اين ديدار اعلام كرد كه وزارت كشور در مبارزه با مواد مخدر، جرايم سازمان يافته ، مبارزه با تروريسم و همكاري  با پليس بين الملل و نيز تسريع در صدور رواديد براي اتباع دو كشور آماده همكاري بيشتر با طرف اردني است.

خطيب جمعه تهران:
ما تا گرفتن حقمان در پرونده هسته اي خواهيم ايستاد
001494.jpg
ايسنا: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به برخورد آمريكا با مسئولان كشورمان جهت شركت در كنفرانس بين المجالس گفت: ما در اين زمينه خوب عمل نكرديم و لزومي  نداشت يك بار بگوييم در اين كنفرانس شركت مي كنيم و بار ديگر بگوييم شركت نخواهيم كرد.
حجت الاسلام والمسلمين  هاشمي  رفسنجاني خطيب نماز جمعه اين هفته تهران افزود: ما مي توانيم در اين مسايل مستغني تر عمل كنيم و جلوي زورگويي ها را بگيريم اما متاسفانه هنوز چنين اتفاقي نيفتاده است.
وي با اشاره به برگزاري جلسه خبرگان و مسايلي كه در اين جلسه مورد توجه قرار گرفته است، در عين حال وحدت جهان اسلام را مورد تأكيد قرار داد و گفت: اين وحدت اين روزها در داخل كشور و در سطح جهان اسلام مورد خطر قرار گرفته است و همه مي دانند كه عوامل استكبار دست اندركار برخي تفرقه ها هستند.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اينكه دشمنان خود مشكل دارند اما مشكلاتشان باعث كاهش تهاجم آنها نمي شود و از اين راه مي خواهند برون فكني كنند، در عين حال مساله چشم انداز ۲۰ ساله كه در جلسه خبرگان بر آن تأكيد شد را مورد توجه قرار داد و در اين باره افزود: كميسيون سياسي اجتماعي خبرگان بر روي اين مساله تأكيد و توصيه فراواني كرد. اين نوع توصيه ها بايد جدي گرفته شود تا مشخص شود الزامات چشم انداز چه چيزهايي بايد باشد تا سند را اجرايي كنيم.
هاشمي  رفسنجاني با اشاره به آنچه درج خرافات و آلوده شدن معارف ناب مكتب تشيع از سوي برخي محافل از جمله سازمان صدا و سيما مي ناميد، گفت: در اين راستا به صدا و سيما در جلسه خبرگان توصيه شد كه از پخش چنين خرافاتي خودداري كند. متأسفانه گاهي راجع به اهل بيت چيزهاي نادرست و مشمئز كننده اي را مي شنويم. گاهي مقام ائمه را مثل مقام خدا آن قدر بالا مي برند و به نوعي شرك مي گويند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد كه صدا و سيما بايد طبق خواست مقام معظم رهبري از پخش مداحي هاي خرافي امتناع و روي مطالب و عقايد صحيح تكيه كند.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران همچنين مساله فلسطين و خروج اسرائيل از غزه را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر اسرائيل مي توانست قطعاً در غزه مي ماند اما اين كشور نمي توانست غزه را باامنيت اداره كند. لذا هزينه هاي گزافي را در آن جا صرف مي كرد. بنابراين با يك محاسبه آن جا را تخليه كرد. شايد امروز نيروهاي راديكال صهيونيسم كه خواب اسرائيل بزرگ از نيل تا فرات را مي بينند، اين خروج را شكست بدانند كه البته شكست هم بود. اما اين خروج بايد براي فلسطيني ها يك پيروزي الهام بخش به شمار آيد.
هاشمي  رفسنجاني همچنين با اشاره به مساله هسته اي ايران، گفت: همه اعتراف دارند كه بهره گيري از صنايع هسته اي، حق همه ملت ها از جمله ايران است،  اما متاسفانه شاهديم كه بر سر يك اقدام قانوني و حق يك كشور مظلوم مثل ايران اين همه مخالفت و مزاحمت ايجاد مي شود.
هاشمي  رفسنجاني خطاب به ملت و مسئولين گفت:مطمئناً ناديده گرفتن اين حق بناي هيچيك از مصادر امور نيست و ما تا گرفتن حقمان، براي گرفتن آبروي تاريخي خود خواهيم ايستاد.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |