شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۲ - Sep 17, 2005
۲زورگير جوان خودرو در تهران ناكام ماندند
گروه حوادث: با مداخله پليس تهران بزرگ، دو زورگير جوان كه با مجروح كردن راننده پرايد اقدام به ربودن خودرو كرده بودند، بامداد ديروزدر بلوار آزادگان شناسايي و دستگير شدند.
نيمه شب پنجشنبه دو مسافر جوان درحوالي ميدان آزادي تهران با كرايه كردن خودروي پرايد به مقصد ديباجي حركت كردند.هنوز لحظاتي از سوار شدن اين دو مسافر ناشناس نگذشته بود كه ناگاه يكي از آنان با گذاشتن تيغه چاقو بر روي گردن راننده از وي خواست تا به آرامي از خودرو پياده شود كه درهمين حين مسافر دوم نيز فرصت را غنيمت دانست و او نيز از سويي ديگر با تهديد چاقو از راننده خواست تا به حرف هاي رفيقش خوب گوش كرده و عاقلانه تصميم بگيرد كه در همين اثنا درگيري آغازشد و سارقان زورگير پس از بستن دست و پاي راننده پرايد به وسيله سيم او را در منطقه نوروز آباد از خودروي در حال حركت به بيرون پرتاب كرده و به سرعت از محل متواري شدند.
ساعت ۴ بامداد روزجمعه ماموران كلانتري ۱۵۱ (يافت آباد) به هنگام گشت زني در جاده نوروز آباد به پيكر غرق به خون فردي كه در حاشيه خيابان به حال خود رها شده بود برخورد كرده و پيكر نيمه جان راننده را بلافاصله به بيمارستان فياض بخش منتقل كردند و به اين ترتيب تحقيقات براي يافتن عاملان اين جنايت هولناك آغاز شد.
درهمان دقايق اوليه، ماموران كلانتري ۱۵۱تهران درقالب چند تيم عملياتي جستجوي ويژه اي را براي شناسايي مخفيگاه زورگيران آغاز كردند و با كنترل پاتوق هاي احتمالي و رفت و آمدهاي مشكوك افراد سرانجام توانستند خودروي سرقتي را شناسايي و دريك عمليات ضربتي و با تعقيب و گريز اين دو نفر را در بلوار آزادگان دستگير كنند.
با دستگيري اين افراد، آنان براي بازجويي به اين كلانتري منتقل شدند.
متهمان در بازجويي هاي اوليه منكر شركت درهرگونه سرقت خودرو شدند اما در مواجهه با ادله قانوني پليس لب به اعتراف گشودند و راز فعاليت هاي مجرمانه شان را در نيمه شب بازگو كردند.
سامان ۲۳ ساله با اعتراف به همدستي علي ۲۳ ساله كه هر دو اهل اسد آباد همدان مي باشند، انگيزه خود را از اين عمل كسب درآمد خواندند.
گفتني است، پرونده متهمان جهت شناسايي سرقت هاي احتمالي ديگر به دادسراي ناحيه ۱۸ تهران انتقال يافت.
عليرغم توصيه هاي مكرر پليس مبني بر سوار نكردن افراد مشكوك به خصوص در ساعات پاياني شب، همچنان شاهد سهل انگاري برخي رانندگان خودروها هستيم.
پليس بار ديگر به شهروندان توصيه كرد حتي المقدور از سوار كردن افراد مشكوك خودداري كرده و با مشاهده ترفند هميشگي اين افراد كه معمولاً يكي از آنان جلوي خودرو سوار شده و ديگري در صندلي عقب استقرار مي يابد، ضمن حفظ خونسردي مراقب اوضاع و احوال خويش باشند و در اسرع وقت مراتب را به نزديكترين واحد انتظامي يا پليس ۱۱۰ اطلاع دهند.

قاتل دو كودك هشت ساله آباداني به دام افتاد
002205.jpg
فارس: تلاش هاي سه هفته اي مأموران نيروي انتظامي آبادان بالاخره نتيجه داد و ۲۰ روز پس از جنايات فجيع نخلستان هاي بهمن شير، قاتل دو كودك ۸ ساله آباداني دستگير شد و پس از بازجويي به عمل ننگين خود اعتراف كرد.
معاون اجتماعي و ارشاد نيروي انتظامي آبادان گفت: به دنبال حادثه قتل فجيع حسين و ايران دو كودك بي گناه آباداني در ميان نخلستان هاي حاشيه جاده شيخ حميد بهمن شير از توابع آبادان در روز اول شهريور ماه امسال، با دستور دادستان آبادان، كارآگاهان نيروي انتظامي آبادان با تمام امكانات به كشف ابعاد واقعه پرداخته و در نهايت با به كارگيري شگردهاي پليسي، راز جنايتي را كه سرنخي از آن وجود نداشت، گشودند.
ستوان دوم عباس رستگار افزود: بعد از اين كه تمام موارد بررسي شد، پليس توجه خود را به منطقه معطوف كرد تا اين كه جوان ۱۹ ساله اي به نام توفيق ساكن همان منطقه در بازجويي هاي اوليه دچار تناقض گويي شد به طوري كه خانواده او نيز گفته هايش را تأييد نكرد.وي گفت: متهم در ادامه بازجويي ها مجبور به اعتراف جنايت تكان دهنده خود شد و به قتل اين دو پسر عمو و دختر عمو كه براي چيدن خرما به نخلستان رفته بودند، اعتراف كرد.
رستگار افزود: متهم در اقرارهاي خود گفت ساعت ده صبح روز حادثه از منزل خارج شدم و به جايي كه مقتولان رفته بودند، رفتم.
آنها را در حال جمع آوري خرما ديدم و به سوي آنان رفتم و هر دو را به طرز فجيعي كشتم.
ستوان رستگار گفت: توفيق با قرار بازداشت موقت تا مشخص شدن نتايج آزمايشات ژنتيكي روانه زندان شد.

گشت هاي انتظامي جهت برخورد با
زنان بدحجاب مأموريت ندارند
فارس: مديركل مبارزه با مفاسد اجتماعي نيروي انتظامي گفت: گشت هاي انتظامي سطح شهر براي برخورد با زنان بدحجاب هيچگونه ماموريتي ندارند.
سرهنگ سيد عظيم حسيني افزود: طرح بهبود امنيت اجتماعي پايه هاي ناهنجاري را هدف قرار مي دهد و شرايط خاص خود را دارد و گشت هاي انتظامي ما براي برخورد با زنان بدحجاب ماموريت ندارند.وي مورد استثنا را در اين زمينه درگيري و مواردي برشمرد كه بايد وارد عمل شد و اقدام به جمع آوري عناصر مخل امنيت كرد.
حسيني افزود: دستگيري بد حجابهاي متخلف و اراذل و اوباش هر كدام مكانيزم خاصي دارد و ما نمي توانيم به ماموري كه اراذل و اوباش را دستگير مي كند بگوييم كه خانم هاي متخلف را نيز دستگير كند.به گفته مدير كل مبارزه با مفاسد اجتماعي ناجا، وظيفه رسيدگي به خانمهاي متخلف برعهده نيروهاي زن ناجاست و شرايط خاصي دارد كه در همه جا نمي توان آن را انجام داد.حسيني درباره اطلاع رساني درخصوص دستگيري زنان بدحجاب نيز گفت: قرار نيست جرائم را هر روز اعلام كنيم؛ ما اقدامات خود را به طور مستمر و در حد توان انجام مي دهيم.

پارك جمشيديه پاكسازي شد
002208.jpg
گروه حوادث: بدنبال پاكسازي فلكه صادقيه، پارك رازي، پارك جمشيديه نيز در يك حركت ضربتي با اجراي رزمايش پليس در جهت افزايش ضريب امنيت اجتماعي پاكسازي شد.
سرهنگ بيژن جعفري رئيس كلانتري ۱۲۳ نياوران با همراهي ماموران نيروي انتظامي در راستاي برخورد با مظاهر علني فساد اجتماعي در يك حركت ضربتي با حضور در پارك جمشيديه به اجراي رزمايش پرداختند.
از سرهنگ جعفري سئوال شد اين برنامه با چه هدفي صورت مي گيرد او ضمن اشاره به ماده ۱۱۶ قانون مجازات اسلامي مبني بر اينكه هر كس به انحاء مختلف با حركات غير متعارف، خلاف هنجارهاي جامعه، در اماكن عمومي براي نواميس مردم مزاحمت ايجاد كند به حبس از شش ماه تا يك سال محكوم مي شود گفت: در اجراي تدابير فرمانده انتظامي تهران بزرگ درخصوص برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمين نواميس مردم و مواد مخدر در جهت افزايش ضريب امنيت جامعه، پارك جمشيديه، نياوران و مهر كه در حوزه استحفاظي كلانتري ۱۲۳ نياوران قرار دارد پاكسازي شد.
او ادامه داد: با توجه به اينكه خانواده هاي محترم از اقصي نقاط تهران براي گذراندن اوقات فراغت آخر هفته از اين پارك استفاده مي كنند احساس امنيت بايد وجود داشته باشد.در همين حال جانشين مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: امروز در فلكه صادقيه تهران و اطراف آن، ۳۳ نفر از معتادان دستگير شدند.
سرهنگ اردشير مطهري گفت: در راستاي اجراي طرح افزايش امنيت اجتماعي، در نقاط مختلف تهران بزرگ ماموريت هاي برخورد با شرارت، اراذل و اوباش و هنجار شكنان كه هر كدام مصاديق خاص خود را دارد و مبارزه با توزيع كنندگان مواد افيوني كه جزء ماموريت هاي ذاتي پليس است از پانزدهم شهريور ماه تاكنون آغاز شده است.
او ادامه داد، در اين رابطه روز پنج شنبه در صادقيه و اطراف آن با شناسايي، تعقيب و مراقبت هاي نامحسوس و اقدام به خريد هاي صوري مقاديري ازمواد مخدر از نوع ترياك، هروئين، حشيش، كراك و شيشه و كريستال كشف شد.مطهري ادامه داد: ۳۳ نفر از تهيه و توزيع كنندگان مواد مخدركه از جوانان ما قرباني مي گيرند، دستگير و به محاكم قضايي معرفي شدند و مواد مكشوفه از متهمان ضبط شد.

كشف جسد مجهول الهويه در تهران
گروه حوادث: اسكلت يك مرد در تهران كشف شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۴‎/۳۰ روز گذشته ماموران كلانتري ۱۵۱ به بازپرس حسيني خبر از كشف جسدي در حوزه استحفاظي خود دادند. جسد مذكور متعلق به يك مرد مجهول الهويه است كه در اثر گذشت زمان تنها استخوان آن به جا مانده است. اين جسد در حين گودبرداري با لودر كشف شده است. به دستور بازپرس حسيني استخوان ها به پزشكي قانوني انتقال يافت تا با آزمايشات لازم علت تامه مرگ، سن جسدو احتمالا هويت وي كشف شود.

اتوبوس مسافربري در بزرگراه حكيم سوخت
گروه حوادث: يك دستگاه اتوبوس مسافربري در حاليكه خالي از مسافر بود، عصر روز پنج شنبه در شعله هاي آتش سوخت.
حدود ساعت ۲۰ عصر روز پنج شنبه، يك دستگاه اتوبوس مسافربري كه در تقاطع بزرگراه حكيم و بزرگراه چمران در حال حركت بود، ناگهان دچار حريق شده و به طور كامل در شعله هاي آتش سوخت.
بدنبال اين حادثه نيروهاي ايستگاه ۱۰ ۴۹، و ۴۳ آتش نشاني در محل حضور و عمليات اطفاي حريق را آغاز كردند. كارشناسان سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران علت وقوع اين حادثه را «نشت گازوئيل» از اتوبوس اعلام كردند..
همچنين خسارات وارده به اتوبوس توسط شركت واحد اتوبوسراني تهران در دست بررسي است.

زن آمريكايي به جرم كشتن خانواده اش اعدام شد
آسوشيتدپرس: يك زن سياه پوست آمريكايي در ايالت تگزاس به جرم كشتن همسر و دو فرزندش به اعدام محكوم گرديد.
يك زن سياهپوست در ايالت تگزاس آمريكا به مجازات اعدام محكوم شد.
بر اساس اين گزارش اين زن ۴۰ ساله كه فرنسز نيوتن نام دارد ۱۸ سال پيش همسر و دو فرزندش را به ضرب گلوله كشت. در اين مدت در زندان به سر مي برد و در جلسات دادگاه اصرار داشت كه بيگناه است و با اسلحه ارايه شده جهت مدرك در دادگاه كمر به قتل خانواده خود نبسته است.
زماني كه حكم اعدام را برايش اجرا مي كردند از او خواستند كه هر صحبتي دارد بيان كند اما او هيچ حرفي به لب نياورد.خواهر و والدين نيوتن در حال مشاهده اعدام او بودند.آنان با ديدن مرگ دخترشان اشك ريختند و هيچ كاري از دستشان برنمي آمد.گفتني است طي ۱۳ سال گذشته و از زماني كه حكم اعدام در ايالت تگزاس اجرا مي شود نيوتن اولين زن سياهپوستي است كه به اعدام محكوم شده است.

روشن ماندن لامپ هالوژن۱۸ نفر را مصدوم كرد
سي ان ان: روشن بودن يك لامپ شكسته در اتاق كنفرانس يكي از مدارس ابتدايي كلمبيا، باعث مصدوميت ۱۸ نفر از ناحيه چشم و پوست شد.
بنابراين گزارش، در اين سالن كنفرانس كه نشستي با حضور سربازان و فرماندهان اسبق ارتش كلمبيا به مناسبت حادثه ۱۱ سپتامبر برگزار شد، لامپ هالوژن سالن شكسته شده بود و بدون اينكه مسئولان متوجه شوند يك ساعت روشن بود.
۱۸ نفر از افرادي كه در سالن حضور داشتند از ارتعاشات اشعه هاي ماوراي بنفش اين لامپ دچار آفتاب سوختگي و آماس و ورم چشم شده و به بيمارستان انتقال يافتند.

زني به اتهام كودك ربايي محاكمه شد
رويتر: همسر مرد كنيايي كه ادعا مي كرد با معجزه همسرش صاحب فرزند شده به اتهام كودك ربايي محاكمه شد. اين كودك از يكي از بزرگترين بيمارستان هاي كنيا و از يك زوج ناشناخته به سرقت رفته بود.
اين زن كه مدعي بود اواخر هفته گذشته از طريق معجزه صاحب فرزند شده براي معاينه نزد پزشك فرستاده شد و خوشبختانه پزشك موفق شد خلاف ادعاي او را اثبات كند.به اين ترتيب زن تحويل پليس داده شد و در حال حاضر نيز در بازداشت به سر مي برد.اين زن همراه همسرش از سال ۱۹۹۹ تا سال گذشته پنج كودك ربوده اند و اين اتهام نيز به اتهامات آنها افزوده شد.
گفتني است اين مرد كه در جنوب شرقي لندن هم فعاليت دارد مدعي است كه ادعاهايش برآورده مي شود و قدرت اعجاز دارد.

زوج رستوران دار آلماني با ميز و صندلي به جنگ اسلحه رفتند
رويتر: صاحب يك رستوران چيني و همسرش در آلمان با ميز و صندلي به جنگ سارقان مسلح رفتند.
يك مرد ۵۴ ساله و همسر ۵۱ ساله اش صاحبان يك رستوران چيني در آلمان وقتي با حمله گروهي از سارقان مسلح روبرو شدند با ميز و صندلي هاي رستوران به جنگ آنها رفتند.اين زن و شوهر بي باكانه و با چابكي قبل از اينكه سارقان فرصت استفاده از اسلحه هايشان را داشته باشند ميز و صندلي ها را روي آنها برگرداندند.
به اين ترتيب سرعت عمل سارقان كم شد و در اين فاصله آنها توانستند با پليس تماس بگيرند.گفتني است، اين زوج حتي تا آمدن پليس هم بيكار نبودند و خودشان سارقان را به پليس تحويل دادند.

اختلافات مالي دست پدرزن را به خون داماد آلوده كرد
گروه حوادث: كشمكش بر سر اختلافات مالي در شهرستان لار منجر به وقوع درگيري و قتل داماد توسط پدرزن شد.ماموران كلانتري ۱۲شهر قديم شهرستان لار، نيمه شب جمعه از وقوع يك فقره نزاع خونين در فلكه موشكي واقع در ۲ كيلومتري شمال اين كلانتري مطلع شدند و به محل حادثه شتافتند.
با عزيمت پليس در محل مشخص شد، فردي به نام منصور - م بر اثر اختلافات مالي با داماد خود به نام علي - م ۲۴ ساله، با وارد آوردن ضربات چاقو وي را مجروح كرده و وي قبل از رسيدن به بيمارستان فوت كرد. گفتني است، طبق مشخصاتي كه از سوي خانواده مقتول ارائه شد سرانجام پدرزن فراري به جرم قتل داماد خود در مخفيگاهش شناسايي و دستگير شد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |