شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۲ - Sep 17, 2005
رقابت هاي هفته سوم فوتبال ليگ برتر
تداوم پيروزي اصفهاني ها و ناكامي دوباره قهرمان
سياوش اكبر پور ستاره بازي ديروز تيم هاي استقلال تهران
و ملوان بندر انزلي بود
002262.jpg
خبرنگار همشهري: رقابت هاي ليگ برتر درحالي وارد هفته سوم شد كه ديدار بزرگ پاس و پرسپوليس به واسطه حضور پاس نماينده كشورمان در ليگ قهرمانان آسيا برگزار نشد.
پاس در العين با شايستگي مقابل تيم فوتبال اين شهر به تساوي يك بر يك رسيد تا شانس صعودش بيشتر شود.
اين هفته تيم هاي اصفهاني به پيروزي هاي متوالي خود در ليگ برتر تداوم بخشيدند تا صدر جدول را در اختيار داشته باشند.
سپاهان در مصاف با فولاد خوزستان قهرمان فصل گذشته ليگ برتر به پيروزي دو بر صفر رسيد تا در صدر جدول قرار گيرد و ذوب آهن نيز با همين نتيجه راه آهن را شكست داد تا تنها به دليل تفاضل گل كمتر در مكان دوم قرار گيرد.
اما استقلال در پرگل ترين بازي هفته در انزلي موفق به شكست ملوان شد تا باخت مقابل پاس را فراموش كند.
در اين ديدار استقلال نشان داد پتانسيل قهرماني در اين دوره را دارد. استقلال كه به نظر مي رسيد در اين بازي روز دشواري را در پيش داشته باشد با ارايه يك بازي هماهنگ و منسجم حريف خود را مغلوب كرد.ملوان اگرچه روي شليك مازيار زارع در دقيقه ۲۸ استقلالي ها را غافلگير كرد اما بعد از اين گل استقلالي ها با نفوذ هاي نيكبخت از جناح چپ و مجيدي از جناح راست حريف را وادار به عقب نشيني كردند كه حاصل آن نيز دو گل بود. در دقيقه ۳۴ اكبرپور درون محوطه جريمه ملوان با ضربه اي زيبا گل مساوي را زد و يك دقيقه بعد توپ ارسالي از سوي همين بازيكن با اشتباه مرتضي فلاحتي درون دروازه ملوان جاي گرفت.
در نيمه دوم استقلال برتري بيشتري نسبت به ملوان داشت و موقعيت هاي متعددي را از دست داد كه حاصل آن تنها يك گل بود. در دقيقه ۵۳ توپ ارسالي جباري با ضربه سر زيباي اكبرپور منجر به گل سوم تيم ميهمان شد تا در روزي كه عنايتي با روزهاي اوج خود فاصله زيادي داشت اكبرپور به جاي او نقش اصلي را در خط حمله آبي پوشان ايفا كند.
در دقيقه ۹۲ ملوان توسط خاوندي نتيجه را سه بر دو كرد اما ديگر زماني براي جبران گل سوم نبود.
استقلال با اين پيروزي و با ۶ امتياز در جمع مدعيان قرار گرفت.
درخشش اصفهاني ها
تيم فولاد سپاهان اين هفته با غلبه بر فولاد خوزستان اوضاع اين تيم را بحراني تر كرد. جلال اكبري در دقايق ۱۰ و ۸۱ هر دو گل اين ديدار را به ثمر رساند تا اين تيم در غياب رسول خطيبي كه سپاهان را ترك كرده مشكلي از بابت گلزني نداشته باشد.
فولاد نيز كه در هفته نخست مقابل استقلال اهواز شكست خورده بود با اين نتيجه در انتهاي جدول قرار گرفت.
تيم ذوب آهن نيز با دو گل مهدي رجب زاده و رضا عزيزي برابر راه آهن به برتري رسيد تا گام به گام با همشهري خود به سومين پيروزي متوالي دست يابد.
اين هفته تيم شهيد قندي يزد به لطف بازيكنان برزيلي خود موفق شد در شيراز به پيروزي بزرگي برسد و با نتيجه دو بر يك فجر سپاسي را از پيش رو بردارد.
هفته چهارم رقابت هاي ليگ برتر از روز پنجشنبه اين هفته آغاز مي شود و در مهمترين بازي هاي اين هفته استقلال با ابومسلم در تهران و پرسپوليس با شموشك در نوشهر به ميدان مي روند.

فلاحتي نژاد :
در رقابت هاي آسيايي شركت نمي كنم
گروه ورزشي: قهرمان  رقابت هاي  وزنه برداري  جهاني  ۲۰۰۳ كانادا، احتمال  حضورش  در تركيب  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  در پيكارهاي  آسيايي  را اندك  دانست .«محمدعلي  فلاحتي نژاد» ديروز با بيان  اين  مطلب  گفت  با توجه  به  اينكه  در آمادگي  مطلوب  به سر نمي برم ، فكر نمي كنم  كه  به  همراه  تيم  ايران  در رقابت هاي  آسيايي  اين  رشته  كه  در شهر دبي  امارات  متحده  عربي  برگزار مي شود، شركت  كنم .تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  براي  شركت  در رقابت هاي  فوق  روز دوم  مهرماه  عازم  دبي  مي شود.فلاحتي نژاد افزود: با توجه  به  تعطيلي هاي  متوالي  اردوي  آمادگي  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  نتوانستم  به  شرايط آرماني  برسم .
ملي پوش  دسته  ۷۷ كيلوگرم  تيم  وزنه برداري  ايران  در ادامه  اظهار داشت : افزون  بر آن از شرايط روحي  و رواني  مناسبي  نيز برخوردار نيستم .

عليرضا حيدري در جمع ملي پوشان كشتي
گروه ورزشي: كاپيتان تيم ملي كشتي آزاد در المپيك آتن با عملي جوانمردانه در اردوي تيم ملي حضور يافت و با ملي پوشان اعزامي به رقابت هاي جهاني مجارستان به گفت وگو و تمرين پرداخت. عليرضا حيدري دارنده شش مدال جهاني و المپيك در رابطه با مسابقات جهاني كشتي گفت: ايجاد اعتماد بين مربيان و كشتي گيران يكي از اصل هاي موفقيت در مسابقات جهاني است. مربي و كشتي گير بايد به يكديگر اعتقاد داشته باشند و اين اطمينان و اعتقاد از طريق نگاه ها به يكديگر منتقل شود.
وي افزود: ملي پوشان همانند سربازي كه از حريمي دفاع مي كنند نبايد اجازه دهند دست حريفان به پاهاي آنها برسد و بايد تا پاي جان مبارزه كنند. حيدري در ادامه تصريح كرد: تيم خوب و جواني داريم كه اگر در حد خود خوب ظاهر شوند و به خوبي خود را با شرايط مسابقه تطابق دهند، نتيجه موفقيت آميزي مي گيرند. ملي پوشان بايد از لحاظ روحي به خودباوري لازم برسند و بدانند كه مدال جهاني دور از دسترس آنها نيست.
نفر سوم المپيك آتن در خصوص امير گنجي جانشين خود گفت: در تمرينات برخي مسايل فني را به وي گوشزد كردم. گنجي چون كشتي گير جواني است، چيزي براي نتيجه گرفتن كم ندارد. گنجي وضعيت فيزيكي بسيار خوبي نيز دارد كه نقطه قوتش نيروي جواني است.

سرمربي تيم ملي جودو
مدعيان مدال جهاني جودو بسيار زياد هستند
002256.jpg
گروه ورزشي: عليرضا اميني سرمربي تيم ملي جودو در رابطه با عملكرد ملي پوشان ايران در مسابقه هاي جهاني قاهره مي گويد: مدعيان مدال جهاني جودو بسيار زياد هستند. كشورهاي ژاپن، كره و كشورهاي اروپايي و كوبا از قدرتمندترين اين مدعيان هستند كه در مسابقات مصر با كمال تعجب برخي از آنها مانند كره و فرانسه پايين تر از ايران قرار گرفتند. ايران در اين ۸ سال مدال هاي طلاي آسيا، بازي هاي آسيايي، دانشجويان جهان، كم بينايان و نابينايان، ارتش هاي جهان و پليس هاي جهان را كسب كرده و تنها مدال المپيك را مي خواهد كه نشانگر رشد رشته جودو است.
مدير تيم هاي ملي در مورد خداحافظي سيد محمود ميران از تيم ملي گفت: عمر قهرماني در ورزش محدود است و ميران تا زماني كه بتواند خوب تمرين كند و ۵ و ۶ رقابت سنگين را در يك روز انجام دهد مي تواند در تيم باقي بماند. در غير اين صورت بايد به عنوان مربي كمك كند. انصاف نيست كه او را مجبور به خداحافظي از تيم كنيم و قرار نيست كه چنين كاري انجام شود.
اميني در مورد آرش ميراسماعيلي قهرمان دو دوره گذشته جهان اظهار داشت: جودو ورزش سختي است و آمادگي بالايي مي خواهد. آرش به آمادگي جودوكاي ژاپني نباخت بلكه به تاكتيك او باخت. او از دو دوره گذشته  آماده تر بود. در مسابقات جهاني براي كسب مدال طلا تمام عوامل دست به دست هم مي دهند كه در مورد آرش اين اتفاق نيفتاد.

احسان قائم مقامي در سوئيس
گروه ورزشي: احسان  قائم  مقامي استاد بزرگ  بين المللي  شطرنج  ايران  براي  حضور دررقابتهاي  آزاد بين المللي  ۲۰۰۵ لوزان  سوئيس  عازم  اين  كشور شده است.
رقابتهاي  بين المللي  شطرنج  سوئيس  از ديشب با شركت  ۱۳۰ورزشكار از ۲۰ كشور جهان  در هفت  دور به  روش  سوئيسي  آغاز شده است.
در اين  رقابتها ۳۰ استاد بزرگ  بين المللي  و فيده  شطرنج  حضور دارند.

تابلو نتايج ليگ برتر
*ملوان انزلي ۲ _ استقلال تهران ۳
گلها: مازيار زارع (۲۸) و خاوندي (۹۲) براي ملوان
سياوش اكبرپور (۵۳ و ۳۴) مرتضي فلاحتي (۳۵) مدافع ملوان براي استقلال
* ابومسلم خراسان صفر _ صباباتري صفر
* سپاهان ۲ _ فولاد خوزستان صفر
گلها: جلال اكبري (۱۰ و ۸۱) براي سپاهان
* راه آهن صفر _ ذوب آهن ۲
گلها: مهدي رجب زاده و رضا عزيزي براي ذوب آهن
* فجر سپاسي شيراز يك _ شهيد قندي يزد ۲
گلها: هاشم بيك زاده (۵۹) براي فجر كارلوس سانتوز (۳۰)
دنيز سانتوز (۶۳) براي قندي يزد
*استقلال اهواز يك _ برق شيراز يك
گلها: آدريانو آلوز (۶۶) براي استقلال اهواز بهروز پاك نيت (۷۷) براي برق
* سايپا ۲ _ شموشك نوشهر يك
گلها: عليرضا عباسفرد (۱۶) ابراهيم صادقي (۷۰) براي سايپا عليرضا جبارپور (۸۷) پنالتي براي شموشك

كاپيتان تيم ملي واليبال پيش از ترك تهران:
در تايلند بازي هاي سنگيني در پيش خواهيم داشت
گروه ورزشي: تيم ملي واليبال ايران براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا، امروز راهي تايلند مي شود. پيمان اكبري، كاپيتان تيم ملي واليبال قبل از اعزام تيم اظهار داشت: شرايط جسمي بازيكنان در حد ايده آلي است و در وضعيت مطلوبي راهي تايلند مي شويم. وي افزود: اولين بازي ما جمعه هفته آينده است. در اين فرصت چند روزه كه زودتر به محل مسابقات اعزام مي شويم تمرينات خود را دنبال خواهيم كرد و در صورت فراهم شدن شرايط لازم چند بازي تداركاتي با تيم هايي كه با ما هم گروه نيستند نيز برگزار مي كنيم. او گفت: تنها نگراني اعضاي تيم، مصدوميت محمد تركاشوند است، ما در تايلند بازي هاي بسيار سنگيني را در پيش خواهيم داشت، از همين رو به تمامي نفرات خود در اين مسابقات نياز داريم، خصوصا به محمد تركاشوند كه براي تيم ما يك ستون اصلي به حساب مي آيد.

نايب قهرماني تيم فوتبال دانش آموزان در اندونزي
گروه ورزشي: تيم  فوتبال   دانش آموزان  ايران  كه  در رقابت هاي  آسيايي  اين  رشته  در اندونزي  شركت  كرده  بود، عنوان نايب  قهرماني  را كسب  كرد.
تيم  ايران  در ديدار پاياني  اين  مسابقات  كه  ديروز برگزار شد، با قبول  شكست  يك  بر صفر مقابل  تيم  تايلند بر سكوي  دوم  ايستاد.تيم  ايران  پيش  از ديدار پاياني  از سد تيم هاي  چين ، فيليپين ، سنگاپور، مالزي  و اندونزي  گذشته  بود.

كانون چوگان ،قهرمان اولين مسابقه رسمي بانوان
گروه ورزشي: تيم «كانون  چوگان» عنوان  قهرماني  نخستين  دوره  مسابقات  رسمي  چوگان  بانوان  ايران  در تاريخ  اين  رشته  را از آن خود ساخت .در اين  مسابقه  كه  در باشگاه  سواركاري  شهدا برگزار شد، دو تيم «كانون  چوگان» و «قصر فيروزه» به  مصاف  يكديگر رفتند كه  در پايان  چهار چوكه  بازي ، كانون  با نتيجه  ۵ بر ۴ بر قصر فيروزه  غلبه  كرد.

اوگن تالر اولين مربي اخراجي بوندس ليگا
گروه ورزشي _ حسن حيدري: اوگن تالر سرمربي تيم لوركوزن به عنوان اولين مربي اخراجي اين فصل بوندس ليگا از كار بركنار شد.
لوركوزن بعد از ۲۲ سال حضور در بوندس ليگا اين فصل را بسيار بد آغاز كرد و پنج شنبه گذشته نيز در ديدار رفت جام يوفا مقابل زسكا صوفيا يك بر صفر شكست خورد. لوركوزن در حال حاضر از ۴ مسابقه خود با يك پيروزي و يك مساوي در مكان دوازدهم قرار دارد.هرمان فردا تيم لوركوزن را مقابل دويسبورگ هدايت خواهد كرد.

بايرن بدون كريمي در مقابل هانوفر
002259.jpg
تيم بايرن مونيخ در آغاز هفته پنجم بوندس ليگا امروز ميزبان هانوفر است. بايرن در اين ديدار بالاك را به واسطه آسيب ديدگي در اختيار ندارد و علي كريمي نيز از روي نيمكت بايد بازي را تماشا كند.
ماگات سرمربي بايرن مونيخ در اين ديدار ترجيح داده تا زي روبرتو و دايسلر را به جاي بالاك و كريمي به ميدان بفرستد.
در آن سوي ميدان وحيد هاشميان همچنان به عنوان مهاجم ثابت در تركيب هانوفر حضور دارد.در ساير بازي هاي امروز هامبورگ با مهدوي كيا به مصاف اينتراخت فرانكفورت مي رود.تيم كايزرسلاترن نيز اين هفته در زمين آرمينيابيلفلد به ميدان مي رود. در تركيب تيم كايزرسلاترن زندي در بين ۱۱ بازيكن اصلي تيم نيست و احتمال حضورش در نيمه دوم مي رود. در حال حاضر تيم بايرن مونيخ با ۱۲ امتياز در صدر جدول قرار دارد وردربرمن به همراه هامبورگ با ۱۰ امتياز در مكان هاي بعدي ايستاده اند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |