يكشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۳ - Sep 18, 2005
با تلاش پليس آگاهي تهران ناكام ماند
آدم ربايي براي وصول طلب ۱۵۰ ميليون توماني
002304.jpg
گروه حوادث:چهار مرد كه اقدام به ربودن پسر ۲۵ ساله اي كرده بودند در كمتر از ۱۸ ساعت توسط پليس دستگير و گروگان آنان آزاد شد.
به گزارش خبرنگار ما، يك سال قبل حاتم، علي مراد، سلطان عباس و فتح الله به شركت فروش خودروهاي سنگين واقع در شهر تهران مراجعه كردند و با پرداخت صد و پنجاه ميليون تومان خواستار خريد يك كاميون شدند. ولي بعد از گذشت يك سال كاميون مورد نظر خود را از شركت تحويل نگرفتند. اين مسأله موجب اختلاف بين دو طرف شد. چهار خريدار كاميون با مراجعه به مراجع قضايي خواستار رسيدگي به دعوي خود شدند. مالك شركت در خصوص علت تأخير در تحويل كاميون به مراجع قضايي اين گونه توضيح داد كه كاميون اين چهار نفر از نوعي است كه بايد از يك كشور ديگر وارد شود كه هنوز شركت توليد كننده كاميون را ارسال نكرده است.
توضيح مالك شركت براي چهار خريدار مذكور مقبول نبود و هر روز بر اختلافات آنان افزوده مي شد، تا اين كه روز بيست و دوم شهريور ماه يكي از چهار خريدار با حامد ۲۵ ساله پسر مالك شركت فروش خودروهاي سنگين در تهران تماس گرفت و عنوان كرد كه براي رفتن به يك سفر به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان احتياج دارد و از او خواست تا اين مبلغ را براي او تهيه كرده و به منطقه اي حوالي خيابان جمهوري بياورد.
حاتم بعد از قبول پرداخت پول به همراه يكي از بستگانش به محل قرار رفت. چهار مرد در گوشه اي از ميدان جمهوري به انتظار وي ايستاده بودند. وقتي حامد به آنان نزديك شد ناگهان با تهديد چاقو مواجه شده و قبل از آن كه همراه حامد قادر به انجام عكس العملي باشد چهار مرد اقدام به ربودن پسر ۲۵ساله كردند.
آدم ربايان بعد از ربودن حامد بلافاصله با پدر وي تماس گرفته و در عوض نجات جان پسرش مبلغ صد و پنجاه ميليون تومان از وي طلب كردند.
حامد به محض آن كه يك فرصت مناسب پيدا كرد تلفن همراه خود را كه داخل جيب شلوارش بود روشن كرده و شماره يكي از اقوام را گرفت. بدين وسيله پليس كه از طريق والدين حامد از ربودن وي مطلع شده بود، خط تلفن همراه وي را رديابي كرد و در نهايت ماموران موفق شدند مخفيگاه آدم ربايان را در گلوگاهي واقع در منطقه استهبان شهرستان شيراز شناسايي كنند.
اكيپ علمياتي پليس براي دستگيري آدم ربايان وارد عمل شد. آدم ربايان سوار بر يك خودرو پژو در حال گذر از گلوگاه مذكور بودند كه در محاصره پليس قرار گرفتند. بعد از يك عمليات تعقيب و گريز پليس موفق شد در كمتر از ۱۸ ساعت آدم ربايان را دستگير كرده و حامد را نجات دهد.
به دستور داديار شعبه دوم دادسراي  ناحيه ۲۷ تمامي متهمان بازداشت شده از شيراز به تهران انتقال يافتند و در اداره يازدهم آگاهي مركز تحت بازجويي قرار دارند.

زن همسركش محاكمه مي شود
گروه حوادث: زني كه سال ۸۲ در درگيري با همسرش، وي را با ضربات چاقو به قتل رساند، ۲۳ مهرماه در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري محاكمه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، در تاريخ ۵ آذرماه سال ۸۲ زني طي درگيري با همسرش او را با ضربات متعدد چاقو از پاي درآورد.اين زن جوان كه نرگس ۲۴ ساله نام دارد، روز حادثه زماني كه وارد خانه اش در سلطان آباد شد، همسرش را به همراه پسر خواهرش در حال استعمال ترياك مشاهده كرد.
به همين دليل، با يدالله درگيري لفظي پيدا كرد و اين درگيري باعث شد شوهرش با چاقو به سمت او حمله ور شود كه در همين هنگام نرگس نيز با چاقويي كه در دست داشت ضربه اي به بدن همسرش وارد كرد.پس از حادثه، نرگس از خانه خارج شد و با مراجعه به پايگاه بسيج ناحيه، موضوع را به مأموران اطلاع داد.
به اين ترتيب نرگس بازداشت شد و در جلسات بازجويي مدعي شد كه داراي بيماري رواني است.پزشكي قانوني پس از انجام آزمايشات بر روي اين زن، اعلام كرد وي داراي بيماري افسردگي است اما در زمان وقوع حادثه جنون نداشته است.
اين زن قرار است روز ۲۳ مهرماه در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان از سوي قاضي كوه كمره اي و چهار قاضي مستشارش محاكمه شود.

شليك سيزده گلوله براي دستگيري متهم
گروه حوادث:عمليات پليسي در جنوب تهران با شليك ۱۳ تير از سوي پليس و مرگ متهم پايان يافت.
به گزارش خبرنگار ما، در پي اعتراض مردمي مبني بر ايجاد مزاحمت فردي به نام علي معروف به علي سياه در حوزه استحفاظي كلانتري ۱۶۱ ابوذر، شامگاه جمعه ۲۵ شهريور ماه اكيپي از مأموران براي دستگيركردن اين شخص به منزلش مراجعه كردند.اما هنگامي كه مأموران قصد ورود به خانه را داشتند، متهم بلافاصله با اتومبيل پژوي خود از محل گريخت.زماني كه پليس پس از تعقيب و گريز فراوان متهم وارد حوزه استحفاظي كلانتري ۱۵۳ شد، مأموران اين كلانتري شروع به شليك به سمت اتومبيل علي (متهم) كردند، كه پس از شليك ۱۳ تير، يكي از گلوله ها با برخورد به متهم موجب مرگ وي شد. اين حادثه ساعت ۳۰/۹ دقيقه در حوزه كلانتري ۱۵۳ اتفاق افتاد. خبر مرگ علي سياه (متهم) در ساعت ۱۲ نيمه شب به اطلاع بازپرس كشيك قتل رسيد.بازپرس حسيني، رئيس كلانتري و مأموري كه با شليك گلوله موجب مرگ متهم شده بود را به دادسراي امور جنايي احضار كرد تا علت وقوع اين حادثه مشخص شود.

۷ سارق مسلح نوجوان دستگير شدند
گروه حوادث: ۷ سارق مسلح نوجوان با صورتهاي پوشيده كه ساعت ۱۱ جمعه شب با تهديد قمه و شمشير از منزلي واقع در خيابان نياوران، حدود ۱۵ ميليون عتيقه، طلاجات و نقره به سرقت برده بودند، توسط كلانتري ۱۲۲ دربند تهران كمتر از ۵ ساعت دستگير شدند.
سرهنگ محمدرضا شكراللهي رئيس كلانتري ۱۲۲دربند از دستگيري عوامل سرقت
جمعه شب منزل سرهنگ بازنشسته اي در خيابان نياوران خبر داد و گفت: حوالي ساعت ۱۱ جمعه ماموران گشت كلانتري ۱۲۲ حين گشت زني در خيابان نياوران به دو نفر كه در خودرويي نشسته بودند و وانمود مي كردند دنبال آدرسي مي گردند مظنون شدند و از آنان بازجويي كردند.يكي از آن دو نفر كه پسر ۱۴ساله اي به نام حامد است به ماموران گفت كه اين آژانس را براي رفتن به منزل خاله اش كرايه كرده ولي آن جا را پيدا نمي كند.
در سوالات متعدد ماموران آن دو نفر دچار تناقض گويي شدند. بنابراين به كلانتري آورده شدند تا تحقيقات بيشتري در اين خصوص از آنان به عمل آيد.
رئيس كلانتري ۱۲۲ دربند ادامه داد: در اين حين مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ اعلام كرد كه منزلي به سرقت رفته است.ماموران انتظامي سريعاً در محل سرقت حضور يافتند و سرهنگ بازنشسته و همسرش را كه وحشت زده بودند مشاهده كردند.
ماموران انتظامي سريعا در محل سرقت حضور يافتند. صاحب منزل كه سرهنگ بازنشسته و همسرش بودند، جزييات وقوع سرقت را اين گونه بيان كردند: ساعت ۱۱ شب سرايدار همسايه مان زنگ منزل را زد و از پشت آيفون گفت كه براي يكي از آشنايان مشكلي پيش آمده و به كمك من نياز دارد.مالباخته ادامه داد: وقتي در را باز كردم ديدم ۵ نفر با صورتهاي پوشيده و مسلح به شمشير، قمه و چاقو وارد منزل شده و با گذاشتن شمشير زير گلوي من و همسرم، ما را تهديد كردند كه صدايمان در نيايد. آنها هر چه طلا، نقره و عتيقه جات در منزل بود به ارزش حدود ۱۵ميليون تومان را به سرقت بردند. ارزش ساعت طلاي من۲ ميليون تومان بود كه به سرقت رفت.رئيس كلانتري ۱۲۲ دربند اضافه كرد: از طرفي با ادامه تحقيقات از راننده آژانس و حامد معلوم شد كه آنها به قصد سرقت و با نقشه قبلي در آنجا كشيك مي كشيدند. در اعترافات آنان محلي در افسريه كه مكان استراحت سارقان بود و اموال مسروقه در آنجا پنهان شده بود، شناسايي شد. با هماهنگي و دستور مقام قضايي در اين مكان وحيد نيز دستگير شد. در بازرسي اوليه از اين محل مقداري طلا و اشياء عتيقه كه زير دستگاه موتوربرق و پارچه ها پنهان شده بود، پيدا شد.
شكراللهي ادامه داد: وحيد در ابتدا اتهامات را نمي پذيرفت، ولي بعد كه متوجه اعترافات حامد شد، لب به اعتراف گشود.رئيس كلانتري ۱۲۲ نياوران با اشاره به اين كه تا ساعت ۴ بامداد شنبه اين بخش كار تمام شد و جستجو در پارك افسريه براي دستگيري بقيه سارقان ادامه داشت، گفت: تا ساعت ۷ صبح ۴سارق ديگر نيز دستگير شدند و در مجموع كليه اموال شاكي ضبط و به او برگردانده شد.سرهنگ شكراللهي در پايان تصريح كرد: تحقيقات اوليه انجام شد و متهمان تفهيم اتهام شدند. همچنين آنان براي رسيدگي به جرايم و سرقتهاي احتمالي ديگر به اداره آگاهي فرستاده شدند.

باز هم سرقت مسلحانه از بانك ناكام ماند
گروه حوادث: سرقت مسلحانه از بانك كشاورزي بعد از مجروح شدن سارق و دو مشتري بانك ناكام باقي ماند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۴ روز گذشته مرد جواني ملبس به لباس سربازي در حالي كه يك كلت كمري در دست داشت وارد بانك كشاورزي شعبه ملاصدرا شد. اين مرد جوان كه به قصد سرقت وارد بانك شده بود در يك فرصت مناسب با تهديد اسلحه از كارمندان بانك خواست تا وجوهات نقدي مقابل خود را به او بدهند كه مبلغ آن ۱۰ ميليون تومان شد.سارق در حين فرار با دو نفر از مراجعه كنندگان درگير شد كه در نهايت با شليك گلوله آن دو نفر را مجروح كرده و پا به فرار گذاشت.
پليس خود را به محل حادثه رساند و طي يك تعقيب و گريز موفق شد سارق را پس از شليك گلوله به ساق پاي وي دستگير كند.تحقيقات اوليه نشان داد كه سارق سرباز وظيفه نبوده و با پوشيدن لباس فرم سربازي قصد فريب پليس و فرار از صحنه سرقت را داشته است. با دستگيري سارق ناكام بانك كشاورزي بررسي هاي بيشتر بر روي اين پرونده در اداره آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.
طي روزهاي گذشته اين دومين سرقت ناكام از بانك  هاي شهر تهران است.

سقوط سارق از طبقه سوم آپارتمان
گروه حوادث: سارق جواني كه نيمه شب گذشته اقدام به سرقت از يك منزل مسكوني كرده بود بعد از مجروح شدن توسط اهالي محل دستگير و تحويل پليس شد.به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۴ صبح ديروز، پسري ۲۳ ساله به قصد سرقت وارد منزل زوج ميانسالي در خيابان آزادي شد.
اين پسر كه مدعي است به انگيزه سرقت كفش از طريق پنجره وارد آپارتمان شده به مأموران گفت: «زماني كه وارد آپارتمان شدم، در يكي از خانه ها باز بود. وارد خانه شدم، تمام اعضاي خانه خواب بودند. ۱۰ قطعه طلا به همراه چند سكه را داخل جعبه اي ريختم اما زماني كه مي خواستم از خانه خارج شوم،يكي از افراد خانواده از خواب بيدار شد و با ديدن من شروع به داد و فرياد كرد.» اين سارق از ترس اين كه ممكن است اعضاي خانه او را دستگير كنند، خودش را از پنجره طبقه سوم به پايين پرتاب كرد كه همين امر باعث شكسته شدن دست و پايش شد.بلافاصله همسايه ها پليس را در جريان اين حادثه قرار دادند كه با حضور مأموران كلانتري محل، اين سارق دستگير و براي بررسي هاي بيشتر به كلانتري منتقل شد.بررسي هاي بيشتر از سارق مذكور در اداره آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

دختر آمريكايي مادر پيرش را به قتل رساند
آسوشيتدپرس: يك دختر آمريكايي با شليك گلوله به مادرش او را از ناحيه سينه به شدت مجروح كرده به طوري كه پس از سه روز در بيمارستان جان باخت.
درگيري لفظي ميان مادر و فرزند سرانجام به قتل مادر منجرشد.براساس اين گزارش اين مادر ۹۶ساله كه دروتي فرند نام داشت، ۳ روز پس از اصابت گلوله در بيمارستان واشنگتن جان باخت.
لازم به ذكر است، اين دختر ۶۳ ساله كه جنت فرند نام داشت نيز لحظاتي پس از شليك به سوي مادر، با شليك به سمت خود، دست به خودكشي زد.
براساس اظهارات پليس، شاهدان اين حادثه گفته اند كه اين مادر و دختر كه از رابطه خوبي با يكديگر برخوردار بودند، به يكباره به دنبال يك نزاع لفظي دست به اين اقدام زدند. طبق اظهارات پليس انگيزه اي مبني بر ارتكاب قتل وجود ندارد.

الكتريسيته ۴۰ هزار ولتي لباس مرد عامل آتش سوزي
آسوشيتدپرس:جريان ۴۰ هزار ولتي الكتريسيته در لباس پشمي مرد استراليايي، منجر به آتش سوزي در ساختماني شد.اين حادثه باورنكردني زماني رخ داد كه فرش زير پاي اين شخص كه در حال حركت در يك ساختمان بود، به واسطه شدت ولتاژ توليد شده از لباس هايش دچار سوختگي شد، به طوري كه حتي مواد پلاستيكي مجاورش نيز شروع به آب شدن كردند. در اين زمان، نيروهاي آتش نشاني با حضور در اين ساختمان به سرعت آن را از جمعيت تخليه كردند.
به گفته شاهدان عيني، اين حادثه آتش سوزي در حالي به وقوع پيوست كه اين مرد استراليايي پيراهن پشمي به همراه يك ژاكت از جنس نايلون بر تن داشت.
اين مرد استراليايي كه تا لحظات طولاني متوجه آتش سوزي هاي اطرافش نشده بود، در حالي كه از آنچه مي ديد به شدت متحير شده بود، اذعان كرد كه لباس هايش شبيه يك «جرقه زن» شده  بودند، به طوري كه در عرض ۵ دقيقه فرش زير پايم شروع به سوختن كرد. اين در حاليست كه بنا به گفته يكي از نيروهاي امداد و نجات حاضر در محل حادثه، صداي جرقه شديد به خوبي از لباس هاي تن اين مرد شنيده مي شده است.
وي همچنين افزود كه با بررسي از لباس هاي اين مرد توسط دستگاه مخصوص الكتريكي، متوجه ولتاژ ۴۰ هزار ولتي لباس هايش شده اند. اين مقام آتش نشان در حالي كه از اين حادثه متحير شده بود، گفت كه در مدت خدمت ۳۵ ساله اش هرگز با چنين مورد نادري مواجه نشده است.

آسيب ديدگان توفان «كاترينا» خطاب به مقامات آمريكايي :
از خوردن غذاي سگ خسته شده ايم
ايسنا: با گذشت نزديك به دو هفته از وزش توفان «كاترينا» در جنوب آمريكا، آسيب ديدگان خسته از اين فاجعه در حالي كه به شدت از گرسنگي رنج مي برند از مقامات اين كشور خواستند تا ديگر براي آنها غذاي ويژه سگ ها را نفرستند.
مقامات آمريكايي از روزهاي نخست به آسيب ديدگان، غذاي ويژه سگ ها را دادند، اما اكنون مصرف كنندگان اين غذاها از خوردن غذاي سگ خسته شده اند. اين در حاليست كه حجم اين غذاها به حدي بود كه توزيع كنندگان و مصرف كنندگان آن نسبت به ادامه اين روند اعلام شكايت كرده اند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |