شنبه ۲ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۷ - Sep 24, 2005
اختلاف حساب چندميليوني عامل يك آدم ربايي
002754.jpg
گروه حوادث: بازجويي از سه آدم رباي ۴۰۰ ميليون توماني در اداره يازدهم آگاهي ادامه خواهد يافت.
به گزارش خبرنگار ما، سه متهمي كه به قصد وصول طلب ۴۰۰ ميليوني خود مرد ۴۳ ساله اي را كه از تهران ربوده و به شهرستان گرگان انتقال داده بودند روز پنجشنبه در شعبه دوم دادياري به رياست داديار سليماني مورد تحقيق و بازجويي قرار گرفتند.
ماجرا از جايي شروع شد كه زني به دادسراي امور جنايي تهران مراجعه كرد و مدعي شد: چند روز پيش همسرم از خانه براي كاري خارج شد ولي ديگر از او خبري نشد. به هر جايي كه احتمال مي داديم همسرم به آنجا رفته باشد سر زديم ولي موفق به پيداكردن او نشديم. با مطرح شدن اين شكايت پرونده اي در اين رابطه تشكيل شد و گروهي از ماموران پليس آگاهي بررسي هاي خود را براي پيداكردن ردي از اين مرد آغاز كردند. در بررسي هاي اوليه مشخص شد، مرد ۴۳ ساله به نام علي بازنشسته يك ارگان نظامي است كه پس از بازنشسته شدن فعاليت خود را در تجارت آغاز كرده بود. تجسس هاي پليس ادامه داشت تا اينكه فرداي آن روز همسر گروگان با مراجعه مجدد به دادسرا اعلام كرد، افراد ناشناسي با او تماس گرفته و مدعي شده اند همسرم را ربوده و براي آزادي او تقاضاي ۴۰۰ ميليون تومان پول نقد كرده اند. با مطرح شدن شكايت آدم ربايي پرونده در اختيار كارآگاهان دايره يازدهم پليس آگاهي قرار گرفت. ماموران مبارزه با آدم ربايي در نخستين گام آموزش هاي لازم را به خانواده  علي داده و تماس هاي آدم ربايان را رديابي كردند. در رديابي تماس آدم ربايان مشخص شد آنها از گرگان تماس مي گيرند به همين خاطر ماموران راهي آنجا شده و از روز شنبه با مشخص شدن محل تماس آدم ربايان عمليات دستگيري متهمان را آغاز كردند. كارآگاهان در سه عمليات جداگانه چند متهم را در اين رابطه دستگير كردند كه در بازجويي از آنها عاملان اصلي آدم ربايي كه دو مرد اهل گرگان و يك تهراني بودند شناسايي و دستگير شدند. با دستگيري سه متهم، آدرس محل زنداني كردن علي شناسايي شد. ماموران ظهر سه شنبه پس از ورود به مخفيگاه آدم ربايان با علي روبه رو شدند كه به خاطر سوءتغذيه در وضعيت جسماني بدي به سر مي برد. علي را بلافاصله به بيمارستان منتقل كردند و با بهبودي حالش همراه متهمان به تهران منتقل شد.
صبح روز پنجشنبه تحقيق از سه متهم پرونده در دو قسمت علني و غيرعلني در شعبه دوم دادياري دادسراي امور جنايي تهران توسط داديار سليماني انجام گرفت.
محمدحسن ۴۳ ساله كه توسط اين سه متهم ربوده شده بود درخصوص چگونگي وقوع اين آدم ربايي به داديار پرونده گفت: «چند وقت پيش يكي از دوستانم با سه متهم پرونده يك معامله انجام داد كه ارزش ۴۰۰ ميليون تومان داشت و در عوض مبلغ فوق چك به سه متهم پرداخت كرد. وي در زمان موعد پرداخت چك مبلغ را وصول نكرد و اين موضوع موجب اختلاف بين دو طرف شد. چند روز بعد از وصول نشدن چك متهمان با بنده تماس گرفتند و از من خواستند تا دوستم را با يك ترفند خاص به شهرستان گرگان ببرم و تحويل اين سه متهم بدهم ولي من انجام خواسته آنها را رد كردم و اين مسئله باعث شد تا اين سه متهم نقشه ربودن مرا طراحي كنند. روز حادثه مرا با يك خودرو سمند دزديدند و به سمت شهرستان گرگان حركت كردند. در بين راه به دليل درگيري كه داخل خودرو ايجاد شد دندان مصنوعي من از دهانم خارج شده و گم شد.
گروگانگيرها مرا به يك طويله در شهرستان گرگان انتقال دادند. آنها به جاي غذا هر روز تنها به من قرص و ترياك سوخته مي دادند.
محمدحسن در ادامه افزود: يك روز از نبود آدم ربايان استفاده كرده و سعي كردم از آن محل بگريزم. خود را به هر زحمتي بود به در طويله رساندم. ولي به دليل ضعف جسماني ناشي از كمبود غذا مقابل در ورودي از هوش رفتم. وقتي كمي حالم بهتر شد متوجه شدم آدم ربايان مرا در يك حمام بسيار كثيف حبس كرده اند.
ماجراي اين آدم ربايي به همين منوال ادامه داشت تا اينكه متوجه شدم دو روز است صداي تلويزيون از اتاق كناري محل حبس شنيده مي شود و خبري از آدم ربايان نيست. اين مسئله مرا به شك انداخت كه شايد آدم ربايان محل را ترك كرده اند. به هر زحمتي بود خود را از محل حبسم خارج كردم. وقتي مطمئن شدم آدم ربايان حضور ندارند، با داد و فرياد از مردم كمك خواستم، تا اينكه يك رهگذر صداي مرا شنيد و بعد از تماس با پليس، ماموران در محل حاضر شدند و من نجات يافتم.
آدم ربايان در پاسخ به سئوالات داديار سليماني گفتند: ما با خود محمدحسن اختلاف حساب داشتيم و چون او طلب خود را وصول نمي كرد مجبور به ارتكاب اين جرم شديم.
تحقيقات تكميلي از اين متهمان در اداره يازدهم آگاهي مركز زير نظر داديار سليماني ادامه خواهد يافت.

در دادگاه كيفري استان:
پرونده قتل زني كه جسدش داخل چمدان كشف شد
گروه حوادث: پرونده مردي كه متهم به قتل همسرش در ساوجبلاغ بود، براي رسيدگي ويژه به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، در تاريخ ۸ بهمن ماه سال ۸۳ مردي به نام حسين با مراجعه به كلانتري ساوجبلاغ مدعي شد زنش به مدت سه روز است كه گم شده و هيچ كس از وي اطلاعي ندارد.
همزمان با اعلام شكايت مرد جوان، جسد يك زن كه داخل چمدان گذاشته شده بود، در كنار اتوبان تهران _ كرج پيدا شد. جسد اين زن در حالي كشف شد كه عريان بود و مقدار زيادي لوازم آرايش در داخل چمدان گذاشته شده بود. سپس جسد ناشناس به پزشكي قانوني انتقال يافت و اين مركز علت اصلي مرگ را خفگي با استفاده جسم باريك طناب شكل به دور گردن اعلام كرد.
كارآگاهان در حال تحقيق در خصوص شناسايي زن گمشده بودند كه حسين با مراجعه به پزشكي قانوني جسد زن ناشناس را شناسايي كرد و مدعي شد متعلق به سهيلا (۲۵ ساله) است. با شناسايي جسد زن جوان، حسين تحت بازجويي قرار گرفت. وي مدعي شد كه هيچ خبري از قتل همسرش نداشته است و روز حادثه به همراه پسر ۷ ساله اش بيرون رفته و وقتي به خانه بازگشته، متوجه شده كه همسرش خانه نيست تا اينكه جسدش كشف شد.
كارآگاهان تحقيق از همسايگان را آغاز كردند تا اينكه يكي از آنها به ماموران گفت: سجاد پسر ۷ ساله اين خانواده چند روز قبل به پسرم گفته مادر و پدرش با هم دعوا كرده اند و پدرش با طناب سهيلا را خفه كرده است و سپس جسدش را داخل چمدان گذاشته و به بيرون برده است.ماموران با اين سر نخ، حسين را بازداشت كردند. وي زماني كه تمامي درها را به روي خود بسته ديد لب به اعتراف گشود و به قتل همسرش اعتراف كرد وي مدعي شد، همسرم با مردي به نام مهدي كه شاگرد ميوه فروشي بود، رابطه داشت. وي زياد آرايش مي كرد و لباس هاي نامرتب به تن مي كرد. اين موضوع را فهميده بودم چندين مرتبه به او تذكر دادم.
وي در ادامه اظهاراتش نزد بازپرس ادامه داد: روز حادثه وقتي به خانه آمدم، مهدي خانه  ما بود و در حال خوردن چاي بود. با او دعوايم شد همسرم به دفاع از مهدي شروع به فحاشي كرد. من با چاقو ضربه اي به دست مهدي زدم او وحشتزده فرار كرد. با سهيلا درگير شدم. او به من فحاشي مي كرد و مي گفت نمي خواهم با تو زندگي كنم .طناب را از انباري آوردم و دور گردنش پيچاندم. او خفه شد. جسدش را داخل چمداني كه با هم خريداري كرده بوديم گذاشتم و در اتوبان رها كردم.
در ادامه پس از تكميل تحقيقات، پرونده مراحل نهايي را براي صدور كيفرخواست طي مي كرد كه حسين منكر هرگونه جنايتي شد.به اين ترتيب با دستور بازپرس پرونده، مهدي دستگير شد. وي به جزئيات حادثه تا زماني كه از محل فرار كرده بود اعتراف كرد اما عنوان كرد من نديدم كه حسين همسرش را بكشد!
بنابراين اظهارات كيفرخواست صادر شد و پرونده به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد. قرار است اين مرد با حضور پنج قاضي دادگاه به صورت ويژه محاكمه شود.

تصادف سارقان خودرو را به دام انداخت
گروه حوادث: دختر و پسر جواني كه با ترفندي خاص صاحب يك خودرو را فريب داده و خودرو را ربوده بودند توسط پليس آگاهي تهران دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما، مردي جوان اواسط هفته گذشته به دادسراي امور جنايي تهران مراجعه كرد و اظهار داشت خودروي پژوه ۲۰۶ وي توسط يك دختر و پسر جوان ربوده شده است.
اين مرد در مورد چگونگي وقوع اين سرقت گفت: اين دختر جوان تحت عنوان مسافر سوار خودرو من شد. بعد از طي مسافتي به بهانه اينكه حالش مساعد نيست درخواست خريد يك شكلات از مغازه اي در آن نزديكي را از من كرد. من نيز چون باور كرده بودم دختر بيمار است به سرعت بدون اينكه كليد خودرو را بردارم به سمت مغازه رفتم. در همين فاصله كوتاه ناگهان يك پسر جوان كه نمي دانم از كجا پيدا شد سوار خودرو بنده شده و آن دو خودرو پژو ۲۰۶ مرا ربودند.
جستجوي پليس براي دستگيري اين دو سارق ادامه داشت تا اينكه دختر جوان كه فاخته نام دارد در يكي از جاد ه هاي شمالي كشور تصادف كرد. بدين ترتيب پليس بعد از حضور در صحنه متوجه سرقتي بودن خودرو شده و فاخته را دستگير كرد.در جريان تحقيقات از متهمه، فاخته به ارتكاب بزه انتسابي با كمك همدستش به نام مهدي اعتراف كرد.
مخفيگاه مهدي در قرچك ورامين شناسايي شده و پليس با اخذ دستور قضايي براي بازداشت مهدي وارد عمل شد. متهم وقتي از حضور پليس مطلع شد فرار كرد ولي ماموران طي يك عمليات تعقيب و گريز در نهايت با شليك گلوله به پاي متهم و مجروح كردن وي موفق به بازداشت او شدند.
مهدي هم اكنون در بيمارستان تحت درمان است و تحقيقات از اين دو متهم براي كشف جرايم مشابه در اداره آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

تهديد با سرنگ قلابي
گروه حوادث:با دخالت به موقع پليس مردي كه در يكي از واگن هاي مترو با سرنگي كه ادعا مي كرد حامل ويروس ايدز است دستگير شد.به گزارش مركز اطلاع رساني فاتب ظهر روز پنجشنبه مردي در داخل يكي از واگن هاي متروي نواب با نشان دادن سرنگي محتوي مايع سرخ رنگ كه به گفته خودش خون مبتلا به ايدز بود، مسافرين را تهديد و قصد اخاذي از آنها را داشت.بلافاصله مسافران حراست مترو و پليس را از اين ماجرا با خبر كردند و پليس پس از حضور در محل، موفق به دستگيري متهم شد.در بازرسي بدني از اين مرد يك قبضه كلت كمري پلاستيكي كه زير كمربند پنهان كرده بود به همراه يك چاقو كه زير جورابش مخفي كرده بود توسط پليس كشف شد.متهم كه م.مقيمي ۲۵ ساله اهل تهران و بيكار مي باشد در اعترافاتي كه در كلانتري ۱۰۸ نواب به ماموران كرد گفت: مايع قرمز داخل سرنگ آب آلبالو بود و از چاقو و اسلحه قلابي هم استفاده نكردم .متهم براي انجام تحقيقات بيشتر به پايگاه هشتم آگاهي مركز منتقل شد.

مرگ دلخراش مرد مكانيك دركنار اتوبان چمران
گروه حوادث:برخورد شديد يك دستگاه سواري با كاميون در حال تعمير در اتوبان چمران مسير «جنوب به شمال» به مرگ مكانيك و مجروحيت راننده كاميون انجاميد.
به گزارش خبرنگار ما،در ساعت ۱۳ روز جمعه ۲۹ شهريورماه، مأموران كلانتري ۱۴۵ ونك از وقوع يك فقره تصادف شديد در اتوبان چمران مسير «جنوب به شمال» بعد از پل ملاصدرا قبل از پل مديريت اطلاع يافتند.
بر اين اساس در پي برخورد يك دستگاه پژو ۲۰۶ بر اثر سرعت زياد و عدم توانايي راننده در كنترل وسيله نقليه با يك دستگاه كاميون كه در كنار اتوبان پارك شده بود، مكانيك ۵۰ ساله كاميون كه در حال تعمير وسيله نقليه بود بر اثر شدت سانحه در دم فوت كرد. همچنين راننده كاميون نيز كه به شدت مصدوم شده بود، توسط مأموران حاضر در صحنه حادثه به بيمارستان انتقال يافت تا مورد مداوا قرار گيرد.
بررسي هاي اوليه از علت وقوع حادثه نشان داد كه بي احتياطي راننده پژو ۲۰۶ و عدم توجه او به مسير جلو منجر به بروز تصادف شده و اين در حاليست كه تعمير كاميون در كنار اتوبان از نظر كارشناسان، غير فني تشخيص داده شد.

پليس در تعقيب عامل سوء قصد
به جان مديرعامل يك شركت خصوصي
گروه حوادث: پليس براي دستگيري مرد ناشناسي كه قصد آتش زدن خودروي زني در منطقه آرژانتين را داشت، تحقيقات خود را آغاز كرد.
به گزارش خبرنگار ما ،صبح ديروز تحقيقات پليس با شكايت زن جواني از مهاجمي كه قصد آتش زدن خودروي وي را داشت، آغاز شد.
اين زن در شكايت خود به قاضي كشيك دادسراي جنايي تهران گفت: من مديرعامل يك شركت تازه تاسيس در ميدان آرژانتين هستم. ساعت ۲۳ و ۳۰ دقيقه چهارشنبه گذشته، مرد ناشناسي با تلفن همراه من تماس گرفت و مدعي شد كه از شركت من بوي دود مي آيد. به همراه يكي از دوستانم به محل شركت رفتيم ولي گفته هاي فرد ناشناس صحت نداشت.
وي ادامه داد: قصد بازگشت به خانه را داشتيم كه جوان مهاجمي با موتور به سمت ما حمله ور شد. او با چوب ضربه محكمي به شيشه خودرو زد سپس با ريختن بنزين به روي خودرو قصد آتش زدن آن را داشت كه با داد و فرياد من از ترس دستگيري، از محل فرار كرد. پس از طرح اين شكايت، ماموران شماره تلفن فرد ناشناس را بررسي كرده و متوجه شدند او از تلفن عمومي با شاكي تماس گرفته است.
هم اكنون تحقيقات پليس براي شناسايي و دستگيري مرد ناشناس از سوي پليس آگاهي تهران آغاز شده است.

قاتل ۱۶ساله آزاد شد
آسوشيتدپرس : پليس نيوجرسي روز گذشته بازيكن فوتبال ۱۶ساله اي را كه متهم به واردآوردن ضربه اي محكم به صورت دوست خود و قتل وي است، پس از گذشت دو روز از بازداشتش آزاد كرد.
دانش آموز فوق كه به شهادت تمامي دوستانش بسيار شرور و نا آرام است پس از حضور در دادگاه و مذاكره با قاضي دادگاه از زندان آزاد شد و بنا بر تشخيص قاضي دادگاه متهم بايد در تمام طول روز حتي هنگام بازي فوتبال، مونيتور الكتريكي كوچكي را كه دادگاه در اختيار وي قرار داده است به همراه داشته باشد. به گفته بازپرس تحقيق پرونده، متهم زماني كه مقتول اقدام به تعقيب وي كرده ناگهان از ماشين خود پياده شده و مشت محكمي به صورت وي مي زند، زماني كه مقتول از شدت ضربه وارده بيهوش شده بود، متهم سوار ماشين شده و از روي مقتول رد مي شود. به گفته يك شاهد عيني متهم كه به شدت عصباني شده بود، دو بار متوالي با خودرو خود از روي مقتول عبور مي كند. دادستان هنوز تصميم نگرفته است كه موارد اتهامي متهم را از قتل عمد به قتل در حين درگيري تغيير دهد.
به گزارش پزشكي قانوني، نتيجه كالبد شكافي حاكي از خون مردگي در سمت چپ بدن مقتول است. علاوه بر اين شدت ضربات وارده به سر متهم به حدي بوده است كه بخشهايي از سر وي دچار خون مردگي شديد شده است.

همسر قاتل در زندان مي ماند
آسوشيتدپرس : هيأت تجديد نظر دادگاه عالي ايالت تگزاس روز گذشته اعلام كرد كه امكان تجديد نظر در حكم صادره براي زني كه متهم به قتل همسر خود است، وجود ندارد. متهم پس از مشاجره لفظي با همسرش با ماشين خود از روي وي رد شده بود.
كلاري هريس كه در حال گذراندن دوران حبس ۲۰ ساله خود است، از دادگاه خواسته بود كه با تجديد نظر در حكم صادره، محكوميت وي را تغيير دهد.
دادستان پرونده متهم با ابراز خرسندي از تصميم دادگاه مبني بر عدم تشكيل دادگاه جديد اعلام كرد كه متهم به دليل اوج قساوتي كه در خصوص همسر خود به كار گرفته است، بايد دوران محكوميت خود را بگذراند.
پيش از اين وكيل مدافع متهم ادعا كرده بود كه دادستاني فرصت ارائه شواهد كافي به متهم را نداده و در حقيقت ماجراي به قتل رسيدن متهم تنها يك تصادف بوده است.
وكيل متهم در دادگاه ادعا كرد كه موكلش زماني كه متوجه رابطه پنهاني همسرش با زن ديگري شده عصباني شده و قصد ترك محل را داشته كه ناگهان با مقتول كه در مقابل درب پاركينگ ايستاده بود برخورد كرده و او بر اثر شدت ضربات وارده فوت مي كند.
بر اساس قوانين قضايي متهم پس از گذراندن ده سال از دوران حبس خود، مي تواند تقاضاي تجديد نظر كند.

مسموميت ۴۰ دانش آموز چيني
پليس:چهل دانش آموز چيني ديروز پس از صرف غذا مسموم شدند كه حال ۲۰ نفر از آنان وخيم اعلام شده است.
تعداد ۴۰ تن از دانش آموزان راهنمايي يك مدرسه شهر «سان خد» در استان «خدبي» چين ساعت ۶ بعدازظهر ديروز پس از صرف مواد خوراكي خريداري شده از فروشگاه داخل مدرسه مسموم شدند كه حال ۲۰ نفر ازآنان وخيم مي باشد.
براساس اين گزارش، اين دانش آموزان پس از صرف خوراكي دچار عوارضي چون استفراغ و سرگيجه شده اند.پس از وقوع اين حادثه نيروهاي امداد با آمبولانس در محل حاضر و دانش آموزان مسموم را به بيمارستان منتقل كرده و تحت مداوا قرار دادند. تلاش پزشكان براي نجات ۲۰ دانش آموز كه حال آنان بشدت وخيم است ادامه دارد ولي هنوزعلت اصلي حادثه مشخص نشده است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |