شنبه ۲ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۷ - Sep 24, 2005
فوتبال ليگ برتر
شگفتي و بحران و شكست بزرگان
ذوب آهن يك تنه در صدر پيش مي رود
002808.jpg
خبرنگار همشهري: از شكست ها و پيروزي هاي تيم هاي بزرگ در ليگ برتر بايد خوشحال باشيم كه تيم هاي ما به درجه و سطحي از فوتبال برابر رسيده اند و ديگر دو تيم مطرح پايتخت قدرت هاي بلامنازع فوتبال ما نيستند يا بايد نگران بحران هاي عجيب و غريب در تيم هاي بزرگ باشيم.
شكست پرسپوليس را باور كنيم يا پيروزي شموشك را؟ نظم و انضباط مديريتي صباباتري را در چند ماه اخير باور كنيم يا برخورد غيرمسئولانه آنها را با مجيد جلالي؟ سپاهان قهرمان ليگ را چگونه ارزيابي كنيم؟ و ذوب آهن را در قالب مديريت فوق العاده اش تأييد كنيم و كنار بگذاريم يا خير، آنها نيز از اين دايره كنار نمانده اند.
در هفته چهارم قهرماني باشگاه هاي برتر ايران، صباباتري بدون مربي فهيم خود مجيد جلالي در مقابل استقلال اهواز تن به شكست سختي داد تا معناي مديريت و تفاوت هاي يك مربي  با مدير فني و نام هايي از اين باب را بهتر درك كند. استقلال اهواز شادمان از هفته اي كه با صباباتري روبه رو شده است، چهار بار دروازه سست صباباتري را فروريخت و خود را تا رده سوم جدول بالا كشيد. فضلي، آلوز و خليفه گل هاي استقلال اهواز را به ثمر رساندند.
ذوب آهن صدرنشين، بدون مشكلات رايج ديگر تيم ها، همشهري خود را كه اتفاقا نزديك ترين رقيب به خودش بود با دو گل شكست داد. يك گل در دقيقه ۱۷ و يك گل در دقيقه ۹۳ تمام نقشه هاي سپاهان را نقش بر آب كرد تا ذوب آهن به تنهايي در صدر جدول جولان دهد.
فولاد خوزستان پس از سه شكست پي درپي، در هفته چهارم به خود آمد و با سه گل فجر سپاسي را درهم كوبيد. انگار براي خوزستاني ها اين شوك ها لازم است تا از خواب غرور بيرون بيايند. فولاد با اين پيروزي خود را از انتهاي جدول بالا كشيد. برق شيراز هم دست به كار بزرگي زد و راه آهن را با يك گل شكست داد تا در ميانه هاي جدول براي خود مكاني مطمئن به دست آورد. شهيد قندي در خانه اش با سايپا به تساوي رسيد. نتيجه اي كه طي يك بازي خسته كننده حاصل شد. هر دو تيم موقعيت هايي را از دست دادند تا عادلانه ترين نتيجه حاصل شود.
پرسپوليس در تار و پود بحران تازه خود باقي ماند. شكست پرسپوليس در مقابل شموشك را هيچكس باور نكرد و تماشاگران و هواخواهان پرسپوليس يك بار ديگر بدون آن كه طعم پيروزي را احساس كنند ناكام بازگشتند.
به نظر مي رسد در هفته آينده در روي نيمكت پرسپوليس تغييرات عمده اي صورت گيرد و پرسپوليس راه خود را عوض كند. اين پرسپوليس قادر نيست خواسته هاي تماشاگرانش را برآورده سازد.
در ورزشگاه آزادي استقلال تهران با تركيب تازه اي به مقابل ابومسلم رفت تا شايد از اين حريف يك مغلوب آسان بسازد. يك نيمه را دو تيم بدون گل به رختكن رفتند. در نيمه دوم استقلال دست به دو تعويض زد.
ابومسلم نيمه دوم را فشرده تر بازي كرد تا بتواند از اين ديدار يك امتياز به دست آورد. استقلال نسبت به بازي گذشته خود كم اشتهاتر و بي برنامه تر بود. اكبرپور، عنايتي و حتي نيكبخت را در اندازه هاي خود نديديم. خط مياني استقلال نيز بدون هم آهنگي و همساني در اجراي برنامه ها خوب عمل نكردند، تنها مهره اي كه از استقلال در اين ديدار در اندازه هاي خود بود محمود فكري كاپيتان استقلال بود كه نظم دفاعي تيمش را تا پايان بازي حفظ كرد و درنهايت سهم استقلال از اين بازي نه چندان دلچسب يك تساوي بود.

آغاز بازيهاي اسلامي زنان در تهران
مراسم افتتاحيه امروز در مجموعه انقلاب
002799.jpg
مسابقات  ورزشي  چهارمين  دوره  بازيهاي  اسلامي زنان  از ديروز جمعه  در چند رشته  ورزشي  آغاز شده  و اين  درحاليست  كه  افتتاحيه  اين  بازيها قرار است  عصر امروز در استاديوم  تنيس  مجموعه  ورزشي  انقلاب  تهران  برگزار شود.به  همين  منظور هم  مهمانان  ويژه اي  براي  حضور در مراسم  افتتاحيه  و ديدار از اين  بازيها به  ايران  آمده اند.آزاليا داتوعثمان  سعيد وزير ورزش  مالزي  از جمله  اين  مهمانان  است كه  در راس  هياتي  به  عنوان  مهمان  ويژه  بازيهاي  اسلامي زنان  وارد تهران  شد.لوئينگ  چو رئيس  ورزش  زنان  اين  كشور از همراهان  او در اين  سفر است و حضور در مراسم  افتتاحيه،  بازديد از مرقد حضرت  امام  (ره)،  ملاقات  و مذاكره با مقامات  و مسئولان  ورزشي  كشور و ديدار از بازي ها از جمله  برنامه هاي  وزير ورزش  مالزي  در سفر به  پايتخت  ايران  است .دلال  الغنام  رئيس  ورزش  زنان  كويت ، نوري  پيمانگانا نماينده  ويژه دبير كل  سازمان  كنفرانس  اسلامي ، محمد قزدر دبير فدراسيون  همبستگي  ورزش كشورهاي  اسلامي و كلرهارگراو رئيس  جودوي  اقيانوسيه  از ديگر مهماناني هستند كه  اكنون  در تهران  اقامت  گزيده  و در طول  برگزاري  اين  بازيها حضورخواهند داشت .

تيم ملي كشتي فرنگي عازم مجارستان شد
گروه ورزشي: تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان بامداد امروز عازم بوداپست مجارستان شد.تيم ملي كشتي فرنگي به منظور حضور در رقابت هاي قهرماني جهان، از طريق هواپيمائي تركيش اير عازم استانبول و از آنجا به سوي بوداپست پرواز مي كرد.
تيم ملي كشورمان را در اين سفر در وزن ۵۵ كيلوگرم: حميد سوريان، ۶۰ كيلوگرم: علي اشكاني، ۶۶ كيلوگرم: مهدي توكلي - علي محمدي (ذخيره)، ۷۴ كيلوگرم: مهدي محمدي - داود عابدين زاده (ذخيره)، ۸۴ كيلوگرم: قاسم رضايي، ۹۶ كيلوگرم: رضا زيدوند، ۱۲۰ كيلوگرم: عليرضا غريبي، مهدي شربياني. محمد بنا، حسام الدين جعفري، ناصر نوربخش، موسي طباطبايي (مربيان) و حسن بابك (مدير فني) تشكيل مي دهند.

واليبال قهرماني مردان آسيا
ايران با شكست استراليا امروز به ديدار ژاپن مي رود
002802.jpg
علي شاكري: تيم ملي واليبال ايران با پيروزي بر استراليا شروعي اميدوارانه در سيزدهمين دوره رقابت هاي واليبال قهرماني مردان آسيا داشت. ايران كه به همراه كره و چين (سه تيم برتر دوره قبل) و تايلند از مرحله دوم گام به اين بازيها گذاشته است، ديروز در مصاف با استراليا (نماينده دو قاره آسيا و اقيانوسيه در المپيك آتن) و حريف قديمي خود در بازي رده بندي دوره پيش در «تيان جين» به برتري سه بر يك نايل آمد. تيم ايران گيم اول را ۲۵ بر ۲۰ واگذار كرد، اما در سه گيم بعدي با تكيه بر سرويس و دفاع دو نفره و روي پاس هاي كوتاه و تيز لب آنتن امير حسيني، عرصه را بر حريف بلند قامت خود تنگ كرد و توانست براي بار چهارم طي دو سال اخير استراليا را مغلوب كند. اين دهمين بازي دو تيم و هشتمين برد ايران از سال ۱۹۷۸ ميلادي بود. در اين بازي تيم ايران در طول بازي تنها يك تغيير داشت و آن هم قرار گرفتن محمد محمدكاظم در گيم چهارم به جاي محمد تركاشوند مصدوم بود.
در بازي با استراليا تيم ايران با تركيب اميرحسيني، محمد تركاشوند، پيمان اكبري، محمد منصوري، عليرضا نادي، پيمان اكبري و فرهاد ظريف به ميدان رفت و استراليا هم با همان ياران هميشگي خود كه «هاردي» در نزد آنان بهترين بود به ميدان آمد. ايران كه در دور دوم با تيم هاي كره جنوبي، ژاپن و استراليا همگروه است، امروز ساعت ۳۰/۱۲ به وقت تهران به ديدار ژاپن مي رود.

تابلوي نتايج ليگ برتر
* ذوب آهن اصفهان ۲ _ سپاهان صفر
گل ها: اسماعيل فرهادي (۱۷) و كيوان ساجدي (۹۳)
* صباباتري صفر _ استقلال اهواز ۴
گل ها: فريدون فضلي (۱۵) پنالتي، آلوز (۶۵ و ۶۸) و اميرخليفه اصل (۸۷)
* فولاد ۳ _ فجر سپاسي صفر
گل ها: كعبي (۲۸)، منتظري (۶۰) و لفته حميدي (۸۷)
* برق يك _ راه آهن صفر
گل: مهدي شيري دقيقه ۵ (پنالتي)
* شموشك ۲ _ پرسپوليس يك
گل ها: اسفنديار محسني (۴۶)، محمد جبارپور (۵۶ پنالتي)، براي شموشك و علي عليزاده (۷۲) براي پرسپوليس
* شهيد قندي صفر _ سايپا صفر
* استقلال تهران صفر _ ابومسلم صفر

آذرپيام خبرساز هفته اول ليگ برتر بسكتبال
خبرنگار همشهري: هفته اول ليگ برتر بسكتبال ايران با خبرسازي نماينده آذربايجان غربي و تيم تازه وارد به اين دسته آغاز شد. آذرپيام اروميه در تهران بر پيكان غلبه كرد. پيروزي ۸۱ به ۶۸ آذرپيام از جمله نشانه هاي بيداري دوباره بسكتبال اين ديار بود. هر چند كه پيكاني ها اعتقاد دارند كه خستگي ملي پوشان اين تيم عامل اصلي شكست بود و حتي سامان ويسي به طعنه در پايان بازي در گفتگو با خبرنگار سيما مي گويد: مي خواستيد با روحيه اي كه ملي پوشان ما از مقام ششمي آسيا داشتند پيروز ميدان مي شديم.
در تيم برنده اسماعيل نوري به همراه الكساندر و برانكو عالي ظاهر شدند. آذرپيام با اين بازي زنگ خطر را براي حريفان به صدا آورده است. در ساير بازيها تيم هاي مدعي صنام و صبا باتري به راحتي از سد حريفان خود گذشتند. ديدار پتروشيمي و شهرداري گرگان تنها ديداري بود كه به دليل اشكال تابلوي امتيازات انجام نشد.
* صنام ۸۰ _ گل گهر سيرجان ۵۲
* پيكان ۶۸ _ آذرپيام اروميه ۸۱
* صبا باتري ۹۰- نيروي اهواز ۷۵
* ذوب آهن ۷۳ _ دانشگاه آزاد ۶۵
* پگاه همدان ۹۴- تربيت بدني شهركرد ۷۵
* پگاه فارس ۱۰۱- فرش مشهد ۷۵
* مهرام ۸۷- جوانمردان ۶۹

السد قطر قهرمان هندبال باشگاه هاي آسيا
خبرنگار همشهري: هشتمين دوره رقابت هاي هندبال باشگاه هاي آسيا در شهر امان اردن با قهرماني السد قطر به پايان رسيد. السد كه قبلاً نيز دو بار قهرمان آسيا و يك بار قهرمان جهان شده بود، در بازي پاياني از سد السلينجات كويت گذشت.الاهلي عربستان با برتري مقابل الاهلي بحرين در جاي سوم ايستاد. دو نماينده ايران فولاد مباركه سپاهان (نايب قهرمان) دوره پيش در مكان پنجم و دانشگاه آزاد اسلامي در جاي نهم قرار گرفتند.
صفري در تيم منتخب آسيا
در پايان اين بازيها و در انتخاب بهترين هاي مسابقات حجت صفري از تيم فولاد مباركه سپاهان در جمع برترين ها قرار گرفت. محمداحمد از الاهلي بحرين، فيصل فلاته از الاهلي، فيصل صيوان از السلينجات كويت، احمد سعد و راشد الرميحي از السد قطر و محمد الخضراوي از السلت اردن از ديگر نفرات تيم منتخب آسيا هستند.

هامبورگ ميزبان ستارگان بايرن مونيخ
002805.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: تيم هاي بايرن مونيخ و هامبورگ مهمترين بازي هفته هفتم بوندس ليگا را امروز در ورزشگاه اختصاصي هامبورگ برگزار مي كنند. فيليپس ماگات با توجه به درخشش علي كريمي در ديدار با اينتراخت فرانكفورت او را به احتمال زياد از ابتدا به ميدان مي فرستد. البته طبق گزارش سايت كيكر در اين بازي مهدوي كيا به دليل مصدوميت به ميدان نمي رود. بايرن مونيخ در حال حاضر با ۱۸ امتياز در صدر جدول قرار دارد و هامبورگ با ۴ امتياز كمتر در مكان دوم ايستاده است.
در ساير بازي هاي امروز هانوفر با وحيد هاشميان به ديدار شالكه مي رود. بعد از گذشت ۶ هفته اگرچه هاشميان به گل نرسيده است اما هنوز لينن ترجيح مي دهد كه او همچنان در خط حمله حضور داشته باشد.هانوفر در حال حاضر با ۶ امتياز در مكان سيزدهم قرار دارد. در ساير بازي هاي امروز دويسبورگ با نورنبرگ، ولفسبورگ با اينتراخت فرانكفورت، وردربرمن با لوركوزن، ماينتز با دورتموند و آرمينيا بيلفلد با گلادباخ ديدار مي كنند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |