پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۲۴ - Oct 13, 2005
كره جنوبي ۲ - ايران صفر
شكست در سئول
تيم ايران نااميدكننده نبود
تيم ايران با مجموعه ستاره هاي حرفه اي خود در سئول تن به شكست داد، اما هيچگاه چهره يك تيم مغلوب را در مقابل تيم آماده كره جنوبي نداشت. اين كره با برزيل دو بر دو مساوي كرده بود و براي جام جهاني بودجه اي جداگانه كنار گذاشته و با به خدمت گرفتن ادوكات مي خواهد چون جام جهاني گذشته جايگاهي در بين چهار تيم برتر جهان داشته باشد. ستاره هاي حرفه اي ايران در بازي اجازه ندادند، كره در ميدان برتري كامل داشته باشد، علي كريمي يكي از آماده ترين بازيكنان ايران مي توانست با حفظ توپ و تغيير بازي، از سرعت حملات كره بكاهد، اگر شتابزدگي در خط مياني و حمله رفع مي شد، چه بسا تيم ما مي توانست نتيجه بهتري به دست آورد. لي هو سايه به سايه كريمي حركت كرد تا مبادا ستاره بايرن مونيخ با خلاقيت فردي خود كره را به خطر بياندازد .اين شكست ما را ياري خواهد رساند و هراسي نبايد از آن به دل راه دهيم.
004704.jpg
جهانگير كوثري: شكست در سئول قابل پيش بيني بود و در مسير جام جهاني آزمايش بدي هم براي فوتبال ما نبود. تيم كره جنوبي بسيار آماده و غيرقابل پيش بيني بود. همان زيربناي سرعت در تيم كره پابرجا مانده است و «ادوكات» نيز با حفظ ويژگي هاي مثبت بازيكنان كره آنها را به سمت تاكتيك هاي امروزي فوتبال سوق داده بود. او كه استاد بازي هاي كوچك در فضاي كم است، آنها را در نقاط مختلف زمين به گونه اي تمرين داده بود كه هميشه در يك فضاي اندك سه بازيكن كره حضور داشتند. اگرچه هر دو گل كره اي ها روي يك ضعف كوچك تيم ايران حاصل شد، اما كيفيت بازي كره اي ها را هرگز نمي توان منكر شد. آرايش تيم ايران باتوجه به غيبت مهدوي كيا، همان بود كه از برانكو انتظار مي رفت، او اعتقاد و اعتمادش به نويدكيا بيش از ذخيره هاي دوازدهم و سيزدهم بود و درنهايت او را جانشين مهدوي كيا كرد تا با تكنيك بالاي او، كريمي، نكونام و كار دفاعي علوي ميانه ميدان را از چنگ كره اي ها درآورد، اما چنين نشد و كره با فوتبالي شناور و توأم با سرعت در حمله و دفاع با هشت بازيكن حضور پيدا مي كرد، آنچه بيش از هر چيز در اين بازي به چشم آمد، آمادگي جسماني بازيكنان كره بود. «سون بون هي» زماني كه ضربه اش در ميانه راه به بدن مدافعان ايران برخورد كرد و گل شد از ضرب حملات تيمش كاست. تيم ايران گل دوم را زماني دريافت كرد كه اكثر بازيكنان ما روي دروازه كره بودند تا نتيجه را مساوي كنند و طي يك ضدحمله نتيجه دو بر صفر شد. به نظر نگارنده اين شكست از جنسي بودكه به حال فوتبال ملي مفيد واقع خواهد شد. يادمان باشد تيم ما در خانه حريف كه از تمام پتانسيل خود سود مي برد بازي مي كرد. تيم كره يكي از بهترين و آماده ترين تيم هاي حال حاضر آسيا است و نبايد شكست بدين شكل از اين كشور را ضعف فوتبال خود بدانيم. تيم ايران چندان خارج از خواسته هايش بازي نكرد.
شايد با يكي دو تغيير مي توانستيم نتيجه بهتري را به ثبت برسانيم اما يك نقطه سست در خط دفاع، عدم آشنايي و هماهنگي در خط مياني و نداشتن يك محور در خط حمله ما را از رسيدن به نتيجه معقول دور ساخت. ضمن اين كه كره جنوبي از كاملترين و قوي ترين تيم خود استفاده كرد و انگيزه عجيبي هم براي اين بازي داشت. شايد دليل اصلي جدي گرفتن اين بازي حضور «ادوكات» مربي هلندي بود كه دوست دارد قالب هاي موفقيت آميز همشهري خود هيدينگ را همچنان حفظ كند. اما در مقابل تيمي سرعتي چون كره چگونه بايد بازي كرد تا بتوان ارتباط سرعتي آنان را در سه خط بازي شكست و بر آنها فائق آمد؟حفظ توپ، انجام بازي هاي عرضي، حركت توپ در فواصل كوتاه و حتي بازي با خط دفاع. چنين حريفي را كه سرعت فوق العاده دارد نبايد در روي خط هاي طولي از كار انداخت، چنين تيمي را در خط مياني بايد فلج كرد تا عمل تغذيه مهاجمان خوب صورت نگيرد و در زمان حمله تعداد مهاجمانش افزوده نشود.
خط دفاعي ما اگرچه يك گل اتفاقي خورد، اما در طول بازي با قدرت فيزيكي عالي از پس سرعت مهاجمان حريف برآمد، كره هرگز از دفاع ما عبور نكرد كه گل بزند و اين را بايد نشانه هاي خوبي در خط دفاع ديد. اگرچه خط مياني ما فرصت بازي طبيعي پيدا نكرد، اما در انجام وظايف فردي خوب عمل كرد. خط حمله ما نيز به دليل فشار بي امان كره با يك مهاجم قادر نبود توانمندي يك خط را داشته باشد. اين شكست را به فال نيك مي گيريم تا با تيمي بدون اشتباه به جام جهاني برويم.

ليگ كشتي قرعه كشي شد
گروه ورزشي : مراسم  قرعه كشي  مسابقه هاي  كشتي  آزاد ليگ  برتر باشگاههاي  ايران  در سال  ۸۴ پيش  از ظهر ديروز، در محل  سازمان  ليگ  كشتي  فدراسيون  كشتي  انجام  شد.
ابتدا در اين  مراسم  ، محمد ابراهيم  امامي  رئيس  سازمان  ليگ  كشتي  اعلام كرد: تمام  تصميمات  سازمان  ليگ  كشتي  به  طور جمعي  و با استفاده  از نظرات  تمامي  دست  اندركاران  و كارشناسان  اتخاذ شده  و در اين  مورد نيز با نظر و در صورت  موافقت  تيم ها تصميم گيري  مي شود.
بعد از آن نمايندگان  باشگاه ها و حاضران  در جلسه  به  طور جداگانه  نظرات  خود را پيرامون  چگونگي  برگزاري  مسابقات  ليگ  برتر بيان  كردند و در ادامه ، مراسم  قرعه  كشي  رقابتهاي  ليگ  برتر كشتي  آزاد با شركت  ۹ تيم  انجام  شد و تيم ها به  صورت  زير گروه بندي  شدند:
گروه  الف :
۱ - نفت  تهران 
۲ - جويبار لوله  جويبار
۳ - تامين  اجتماعي 
۴ - نيروي  زميني  ارتش 
گروه  ب :
۱ - راه آهن  خراسان 
۲ - پاس  تهران 
۳ - پيام  ارتباطات  ساري 
۴ - كارگران  تهران  (شهيد معتمدي )
۵ - مهرگان  نور

۴ آبان، آغاز واليبال تهران
مسئول  كميته  مسابقات  هيأت  واليبال  استان  تهران  از برگزاري  مسابقات واليبال  قهرماني  دسته  اول  باشگاه هاي  اين  استان  با شركت  هشت  تيم  از روز چهارم  آبان  ماه  خبر داد.محمدحسن  شفقي   گفت  دو تيم  ديگر نيز خواستار شركت  در اين  مسابقات  شده اند كه  درصورت  تأييد، شمار تيم هاي  شركت كننده  به  ۱۰ تيم  افزايش  خواهد يافت .شفقي  افزود: در نشست  مربيان  و سرپرستان  تيم هاي  شركت كننده  در اين مسابقات  مقرر شد، رقابت هاي  مرحله  مقدماتي  در دو گروه  چهار تيمي برگزارشود و در مرحله  دوم ، رقابت ها به  صورت  پلي آف  برگزار خواهدشد تا چهار تيم  صعودكننده  به  مرحله  نيمه  نهايي  شناخته  شوند.مسئول  كميته  مسابقات  هيأت  واليبال  استان  تهران  تصريح  كرد تيم هاي  نفت ، آتش نشاني ، اسلامشهر و شركت  مسافرت  و جهانگردي  پرستيژ شكيبا در گروه اول  و تيم هاي  هوافضا، انتظام ، آفا و دانشگاه  تهران  در گروه  دوم  اين مسابقات  قرار دارند.

انگليس با تيمي متفاوت در جام جهاني
004701.jpg
گروه ورزشي: مايكل  اوون  مهاجم  تيم  ملي  فوتبال  انگليس  گفت : شانسي  براي  حضورتركيب  ضعيف  اخير اين  تيم  در مرحله  پاياني  جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  وجودندارد.وي  با وجود افزايش  انتقادات  درمورد تيم  ملي  فوتبال  انگليس  در دو ماه  گذشته  اظهار داشت : رقابتهاي  مرحله پاياني  جام  جهاني  تقريبا متفاوت  با مرحله  مقدماتي  است  و عملكرد انگليس  درآن  مرحله  بهبود خواهد يافت .
اين  بازيكن  در جمع  خبرنگاران  ادامه  داد: حتي  پيروزي هاي  پياپي  درماه هاي  آينده  نيز با وجود شكست  شرم آور برابر دانمارك  و ايرلند شمالي ، تاثير اندكي  در تركيب  بازيكنان  در مسابقات  آلمان  خواهد داشت .
اوون  در ديدار انگليس  برابر لهستان  بازوبند كاپيتاني  اين  تيم  را دراختيار خواهد داشت .وي  افزود: بازي  در گروه هاي  دشوارتر قطعاًسطح  عملكرد بازيكنان  را بالامي برد.
از كلينزمن انتقاد نكنيد
مسئولان  فدراسيون  فوتبال  آلمان  با توجه  به  كاهش  صبر و تحمل  يورگن كلينزمن  سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  اين  كشور در مقابل  فشار منتقدان ، خواستارتوقف  انتقادات  شدند.به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از هامبورگ ، تئو زوانزيگر رئيس  مشترك  اين فدراسيون  در گفت  وگو با روزنامه  داي  ولت  چاپ  سه شنبه  اظهار داشت : كلينزمن را بايد آرام  بگذاريد تا به  برنامه هايش  رسيدگي  كند.مباحثه هاي  عمومي به سود هيچكس  نيست .بعد از شكست  ۲ بر ۱ تيم  آلمان  مقابل  تركيه  در روز شنبه ، مربيان ، مديران  و رسانه هاي  جمعي  اين  كشور كاملا در موضع  انتقادي  نسبت  به  كلينزمن قرار گرفتند.سرانجام  كلينزمن  در مصاحبه  مطبوعاتي  روز سه شنبه  تحمل  خود را از كف داده  و در پاسخ  به  پيشنهاد فرانس  بكن  باوئر مبني  بر اقامت  در آلمان گفت : حقيقتاً هيچ  تمايلي  براي  راضي  نگهداشتن  ديگران  ندارم .

صبا باتري با دايي در شيراز
خبرنگار همشهري: ليگ برتر ايران حركت دوباره اش را پس از وقفه اي كوتاه به دليل ديدار دوستانه تيم ملي ايران با كره جنوبي فردا از سر مي گيرد. در شروع هفته هفتم چهار بازي انجام مي شود و چهار ديدار باقيمانده هم به روز يكشنبه موكول شده است.
در پايان هفته ششم استقلال با تفاضل گل بهتر صدرنشيني چند هفته اي را از ذوب آهن گرفت.
ذوب آهن، پاس و سپاهان به ترتيب پس از استقلال مكان هاي دوم تا چهارم جدول را در اختيار دارند.
استقلال اهواز _ ابومسلم خراسان (تختي آبادان)
اين ديدار در نامناسب ترين زمان ممكن براي ابومسلم برگزار مي شود، اين تيم پس از شكست خانگي برابر ملوان با كسب ۳ امتياز در رده  شانزدهم جدول رده بندي قرار گرفته است و اكنون نيز بايد در آبادان به مصاف ميزبان پرانگيزه  خود استقلال اهواز برود، بي ترديد با توجه به انتقادات شديد پس از شكست اين تيم برابر ملوان، ابومسلمي ها حساس ترين بازي شان را از آغاز ليگ پنجم در اين هفته برگزار مي كنند چرا كه تحمل يك شكست ديگر براي اين تيم تقريبا غير ممكن است اما حريف آنها نيز كه دو هفته  گذشته را با شكست پشت سر گذاشته، اميد زيادي دارد تا با حمايت تماشاگران آباداني ابومسلم را شكست دهد، استقلال اهواز در اين فصل نيز بسيار پرفراز و نشيب نشان داده است و اكنون با هفت امتياز در رده  هشتم جدول قرار دارد، به همين دليل در بازي روز جمعه احتمال وقوع هر نتيجه اي وجود دارد.
راه آهن تهران ملوان انزلي (اكباتان تهران)
راه آهن و ملوان شرايط مشابهي را تجربه مي كنند، اين دو تيم بازي هاي قابل قبولي را انجام مي دهند و با توجه به بضاعتشان در نيمه  دوم جدول به دنبال جايگاهي مناسب هستند، بي ترديد در اين ديدار راه آهن ميزبان روز دشواري را براي ملوان رقم خواهد زد چرا كه شاگردان فيروز كريمي اثبات كرده اند كه در ورزشگاه اكباتان به هيچ كدام از حريفان به سادگي امتياز نمي دهند، راه آهن شش امتيازي مي تواند با اين پيروزي با ملوان ۹ امتياز در جدول همسايه شود.
البته ملوان انزلي نيز پس از كسب دو پيروزي اميدوار كننده برابر ابومسلم و استقلال اهواز شرايط جديدي را تجربه مي كند و بازيكنان شهر انزلي به دنبال حفظ اين شرايط هستند.
سايپا تهران برق شيراز (انقلاب كرج)
اين احتمال كه سايپا تهران بتواند ذوب آهن صدرنشين را در اصفهان شكست دهد تا حدودي بعيد به نظر مي رسيد اما شاگردان ذوالفقارنسب اين كار را انجام دادند تا ثابت كنند در فصل جديد حرف هايي براي گفتن دارند، بازيكنان برق شيراز نيز بر خلاف نظر برخي كارشناسان بسيار زود با زلاتكو ايوانكوويچ انس گرفتند.
تقابل فوتبال منطق گراي سايپا و برق شيراز مي تواند زمينه ساز يك بازي قابل توجه باشد، ضمن آن كه برق شش امتيازي مي تواند با پيروزي در اين ديدار سايپا را پشت سر بگذارد.
فجر سپاسي شيراز صباباتري تهران (حافظيه شيراز)
فجر سپاسي پس از كسب دو تساوي خانگي توانست تا اندازه اي شرايط نامساعدش در جدول را بهبود دهد.
آنها روز جمعه در شيراز ميزبان صباباتري خواهند بود كه در وضعيتي مشابه با شكست دادن سپاهان اصفهان توانستند از بحران خارج شوند.
در هر صورت نتيجه  اين ديدار مي تواند بار ديگر وضعيت يكي از اين دو تيم را بحراني كند.
بازيهاي روز جمعه:
استقلال اهواز ابومسلم خراسان
راه آهن تهران ملوان انزلي
سايپا تهران برق شيراز
فجر سپاسي شيراز صباباتري تهران
بازيهاي يكشنبه:
فولاد مباركه سپاهان اصفهان استقلال تهران
پرسپوليس تهران ذوب آهن اصفهان
شهيد قندي يزد پاس
شموشك فولاد خوزستان

هفته پنجم ليگ امارات
رويارويي سامره و مجيدي
مسابقات هفته پنجم ليگ فوتبال امارات، روز رويارويي بازيكنان ايراني در اين رقابتها است. اين مسابقات روزهاي شنبه و يكشنبه هفته آينده در امارات برگزار مي شود.اين هفته دو تيم الشعب و الوصل در زمين الشعب به مصاف هم مي روند، به عبارتي علي سامره ميزبان فرهاد مجيدي خواهد بود.لازم به ذكر است، الشعب و الوصل در حال حاضر درمكانهاي نهم و دهم جدول رده بندي امارات قرار گرفته اند. در ديگر ديدارهاي اين هفته الجزيره ميزبان الوحده، النصر ميزبان الاهلي، الامارات ميزبان دبا الحصين، العين ميزبان الشارجه و الشباب ميزبان بن ياس خواهند بود.گفتني است، ايمان مبعلي كه به تازگي به الشباب امارات پيوسته به احتمال زياد اين هفته براي اين تيم مقابل بن ياس بازي خواهد كرد.

اسامي داوران هفته چهارم ليگ برتر بسكتبال ايران
از سوي كميته داوران فدراسيون بسكتبال اسامي داوران هفته چهارم ليگ برتر بسكتبال اعلام شد.اسامي داوران هفته چهارم رقابتهاي ليگ برتر بسكتبال به شرح زير است: پگاه فارس _ دانشگاه آزاد؛ رضا جوادي _ نصر سعيدي نيا ،فرش مشهد _ پتروشيمي بندر امام؛ محمد دوست _ كورش بخشي عرب ،گل گهر سيرجان _ ذوب آهن اصفهان؛ حسين بني جمالي _ بابك نقش مستي ،صنام _ شهرداري گرگان؛ مجيد سبحاني _ فريدون سليماني ،تربيت بدني اهواز _ پيكان؛ هروس آوانيان _ ورژ آبكاريان ،پگاه همدان _ تربيت بدني اصفهان؛ محمد حسين طايفه _ مهرداد آذرمي ،شهركرد _ صباباتري؛ رضا آذرافزا _ رسول داوري ،مهرام ـ آذرپيام اروميه؛ فرهاد زحمتكش _ امير حسين صفرزاده.

جودوكار در راه تايوان
گروه ورزشي: تمرينات  آماده سازي  تيم  جودو جوانان  ايران  براي  شركت  در پيكارهاي قهرماني  آسيا در تايوان  در ورزشگاه  شهيد كبكانيان  و همچنين  آكادمي  ملي  المپيك  ادامه دارد.
جودوكاران  جوان  ايران  تمرينات  آمادگي  خود را از روز هفتم  مهر ماه آغاز كرده اند.
تمرين  بدنسازي  تيم  جودو جوانان  ايران  در نوبت  صبح  روزهاي  زوج  و نوبت بعدازظهر روزهاي  فرد زيرنظر فرهاد شمالي  مربي  بدنساز اين  تيم  در سالن بدنسازي  آكادمي ملي  المپيك  انجام  مي شود.
مسابقه هاي  جودو قهرماني  جوانان  آسيا در سال  ۲۰۰۵ در روزهاي  ۱۹ تا ۲۱آبان  ماه  در شهر تايپه  مركز تايوان  برگزار خواهد شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |