يكشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۲۶ - Oct 16, 2005
همزمان با روز جهاني «عصاي سفيد»
نابينايان خواستار اجراي قانون جامع حمايت از
معلولان شدند
004935.jpg
گروه اجتماعي: مدير انجمن  نابينايان ، بر ضرورت  تشكيل  كميته  يا ستادي  براي  پيگيري نحوه  اجراي  قانون  جامع  حمايت  از معلولان ، تأكيد كرد.مناسب سازي  اماكن  براي  نابينايان ، يكي  از مواد اين  قانون  است  كه  آيين نامه  اجرايي  آن از سوي  سازمان  بهزيستي  كشور ابلاغ  شده  است .
«علي اكبر جمالي» ، ديروز در مراسم  افتتاح  نمايشگاه  دستاوردهاي نابينايان ، گفت : مشكل  نابينايان ، اشتغال  و كارگماري  است  كه  بايد در اين رابطه  به  طور جدي  برنامه هاي  آموزشي  براي  آنها ارائه  شود.
به  گفته  وي ، مساله  اصلي  و زيربنايي ، آموزش  امور فني  و حرفه اي  به نابينايان  است .
جمالي ، خاطرنشان  كرد: آموزش هاي  زيربنايي  براي  نابينايان  در سازمان بهزيستي  كم  است  و تا زماني  كه  به  اين  مساله  توجه  نشود، مساله  و مشكل اشتغال  نابينايان  همچنان  وجود خواهد داشت .به  گفته  وي ، مسكن ، عدم  تامين  اجتماعي  و ازدواج ، مشكل  ديگري  است  كه نابينايان  با آن درگير هستند.
نبود اعتبارات  كافي  و برنامه ريزي  منسجم  نيز باعث  عدم  پيشرفت  كافي نابينايان  مي شود.
مدير انجمن  نابينايان ، اظهار داشت : ۱۶ماه  از تصويب  قانون  جامع  حمايت از معلولان  مي گذرد، اما هنوز بسياري  از مواد آن اجرا نشده  است .وي ، افزود: آيين  نامه  اجرايي  چهار ماده  آن به  تصويب  رسيده  و ابلاغ  شده است ، اما با اين  وجود، آثاري  از اجراي  قانون  ديده  نمي شود.جمالي ، پيشنهاد داد كه  كميته  يا ستادي  در بهزيستي  تشكيل  شود و پيگير اجراي  اين  قانون  و اصلاح  آن باشد.
۱۲۰ هزار نابيناي مطلق در ايران
بنا به گزارش ديگري همزمان با ۲۳ مهر ماه «روز جهاني نابينايان» و «روز عصاي سفيد» اولين نمايشگاه تخصصي فناوري هاي امور نابينايي و كم بينايي برگزار شد.
به گزارش خبرنگار «اجتماعي» ايسنا دكتر فقيه سرپرست سازمان بهزيستي ديروز در حاشيه افتتاح اين نمايشگاه با اشاره به وجود ۵۵۰ هزار مورد اختلال نابينايي در كشور گفت: ۱۲۰ هزار نفر از اين افراد، نابيناي مطلق بوده كه نيمي از آنها دليل ژنتيكي داشته و مابقي مربوط به عوامل پس از تولد است.
وي تصريح كرد: از مجموع مبتلايان به اختلال نابينايي مطلق در كشور ۲۴ هزار نفر توسط سازمان بهزيستي شناسايي شده و در حال دريافت خدمات از اين سازمان هستند. وي درخصوص ايجاد فرصت هاي شغلي براي نابينايان خاطرنشان كرد: با توجه به مصوبه دولت مبني بر اين كه سه درصد استخدامي هاي كليه وزارتخانه ها بايد از جامعه معلولان باشد، براي تحقق اين مصوبه پيگيري هاي لازم از سوي سازمان بهزيستي انجام خواهد شد.
سرپرست سازمان بهزيستي يادآور شد: ارائه آموزش هاي خاص و مهارت هاي ويژه در مجتمع هاي توانبخشي به منظور ايجاد خوداشتغالي از طريق خودباوري در نابينايان و معلولان از برنامه هاي اين سازمان است.
به گزارش ايسنا، همچنين در اين مراسم حميدرضا كربلايي اسماعيل، سرپرست مركز امور توانبخشي نابينايان (رودكي) با اشاره به اين كه گسترش حقوق اجتماعي و برابرسازي فرصت ها گفت:امروز «روز عصاي سفيد» است، قانون عصاي سفيد و ساير قوانين كه در مجامع بين المللي به تصويب رسيده اند هر يك بر اين نكته تأكيد دارند كه دولت ها موظفند نظام هاي آموزشي، سيستم هاي خدمات رساني و ساير خدمات تسهيلاتي و رفاهي را متناسب با نياز جامعه هدف خود به گونه اي توسعه دهند كه آنان نيز همانند ساير اقشار جامعه بتوانند از امكانات بهره مند شوند.به گفته وي قانون عصاي سفيد مي كوشد تصوير جديدي از نابينايان در جامعه ترسيم كند و از نابينايان نيز مي خواهد كه به منظور حمايت از منافع خود از تمام مراحل اين قانون مطلع باشند و آن را به تأييد دولت خود برسانند.
كربلايي خاطرنشان كرد: ورود فناوري هاي نوين علمي به ويژه صنعت تجهيزات رايانه اي به عرصه فرهنگي و آموزشي نابينايان موجب ايجاد تطابق بين تجهيزات و شرايط نابينايي شده و فرد نابينا با انگيزه شناخت بيشتري كه از توانمندي هاي خود به دست آورده سعي در تلاش بيش از پيش دارد.
وي با تأكيد بر لزوم ايجاد يك شورا يا مجمع سياستگذاري در كليه امور نابينايي و كم بينايي كشور يادآور شد: در اين مجمع ضمن ارائه چشم انداز هاي آتي، راههاي دستيابي  به برنامه ها و برخورداري از حمايت و پشتيباني كلان با طراحي برنامه مشخص و نقشه اجرايي و عملياتي در مقاطع زماني معين فراهم مي شود.

سند چشم انداز توسعه زنان استان تهران تصويب شد
مشاور استاندار تهران در امور بانوان از تدوين و تصويب سند چشم انداز توسعه زنان استان تا افق سال ۱۴۰۴ خبر داد.
به گزارش خبر گزاري دانشجويان ايران رضوان نيري در جلسه كارگروه بانوان و جوانان استان تهران گفت: اين سند بر پايه شاخص هاي موجود، تشكيل گروههاي كارشناسي و اطلاعات حاصله تدوين شده است.
وي با بيان اين كه در اين سند چشم انداز در سال ۱۴۰۴ الگوي اسلامي براي زنان تحقق يافته و زنان استان از سطح رفاه و بهداشت رواني و جسمي برخوردار خواهند بود، خاطرنشان كرد: در اين افق سطح شغلي زنان و توان اقتصادي زنان سرپرست خانوار افزايش خواهد يافت؛ ضمن آن كه تعداد زنان در پست هاي كليدي و حضور در مجلس شوراي اسلامي افزايش يافته و كليه زنان در استان باسواد خواهند بود.
دبير كميته بانوان استانداري تهران يادآور شد: برنامه ريزي براي زنان در سطح استان تهران نيز بر پايه چهار شاخص شامل تقويت بنيان خانواده، توانمندسازي زنان، تغيير باورهاي عمومي جامعه نسبت به شايستگي هاي آنان و اشتغال طرح ريزي شده است.
به گزارش ايسنا نيري همچنين از تخصيص ۸ ميليارد ريال از محل اعتبارات متمركز برنامه توسعه مشاركت هاي فرهنگي، اجتماعي، زنان استان تهران توسط كميته بانوان استانداري تهران بين دستگاه هاي اجرايي استان خبر داد.
وي افزود: تجهيز ۱۳ مركز ورزشي بانوان توسط معاونت تربيت بدني بانوان، ايجاد بانك اطلاعات زنان در سازمان بهزيستي،  تقويت مراكز مشاوره، تشكيل ۱۰ صندوق اعتبارات خرد در اداره كل جهاد كشاورزي از جمله طرح هاي مورد حمايت و تامين مالي بوده است.
به گزارش ايسنا دبير كميته بانوان استانداري تهران ايجاد ۵ خانه اشتغال در استان و كمك به ايجاد تعاوني هاي زنان، بر پايي نمايشگاه هاي عرضه محصولات توسط اداره كل تعاون استان تهران و بر پايي بيش از ۱۴۰ سمينار و نشست براي دانش آموزان دختر در سطح مدارس استان تهران را از ديگر طرح هايي برشمرد كه مورد حمايت مالي قرار گرفته اند.

بزودي جزئيات نظارت مجمع تشخيص مصلحت
نظام بر سياست هاي كلان اعلام مي شود
گروه سياسي: مجيد انصاري عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، برداشت هاي انجام شده از خبر نظارت مجمع بر اجراي سياست هاي كلان نظام در سه قوه را اغراق آميز دانست و گفت: بزودي در مورد جزئيات اين نظارت مصاحبه مطبوعاتي خواهد كرد.
وي كه در مراسم افطاري فراكسيون اقليت مجلس شركت كرده بود در مورد سير تدوين آئين نامه نظارت مجمع بر اجراي سياست هاي كلان نظام در قواي سه گانه گفت: يكسال و نيم پيش قرار شد آئين نامه نظارت مجمع نوشته شود كه من از سوي آقاي خاتمي (رئيس جمهور سابق ) در جلسات تدوين آئين نامه شركت كردم.
انصاري با اشاره به اينكه آئين نامه ديگري هم در اين زمينه نوشته شده بود كه اجراي آن مستلزم سازماندهي گسترده بود اضافه كرد: ما آئين نامه قبلي را تعديل كرده وسعي نموديم وظايف نظارتي به دستگاههاي مربوطه سپرده شود. مجيد انصاري بطور مثال گفت اگر قانوني در مجلس تصويب شود كه خلاف سياست هاي كلي نظام باشد مجمع از طريق شوراي نگهبان براي بازگشت مصوبه به مجلس براي اصلاح آن اقدام مي كند. عضو كميسيون آئين نامه مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه كرد براي ارزيابي دقيق تر از نحوه نظارت مجمع بر اجراي سياست هاي نظام بايد اين آئين نامه مورد مطالعه قرار گيرد. وي گفت: بزودي جزئيات اين آئين نامه را در مصاحبه اي تشريح خواهد كرد.
به گزارش خبرنگار ما در جلسه روز گذشته مجمع، قرار بود از كميسيون هاي پنج گانه مجمع تشخيص مصلحت نظام، دو نفر براي عضويت در كميسيون نظارت بر سياست هاي كلي كه رياست آن با هاشمي رفسنجاني و دبير آن محسن رضايي است معرفي شوند.
اين كميسيون دوازده نفره كار دريافت گزارش از همه دستگاههاي اجرايي و قضايي را انجام داده و نسبت به تخلف و يا عدم تخلف آنها از سياست هاي كلي نظام اظهار نظر مي كند. قبلاً كميسيون نظارت دبيرخانه مجمع كه رياست آن را فردي به نام مخبر از كارشناسان مجمع برعهده داشت فعال نبود.
رضا طلايي نيك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در گفتگو با خبرنگار ما اطلاعات بيشتري را در اين رابطه در اختيار روزنامه همشهري قرار داد.
به دنبال مشورت ها و هماهنگي هاي نسبتاً طولاني در سال پاياني دولت خاتمي چگونگي نظارت بر تحقيق سياست هاي كلي كشور در مجمع تشخيص مصلحت نظام به جمع بندي رسيد. پيشينه تدوين و جمع بندي چگونگي اين نظارت، به قبل از تشكيل دولت احمدي نژاد برمي گردد .آقايان مجيد انصاري از سوي خاتمي از سال گذشته و مخبر از سوي مجمع تشخيص مصلحت نظام براي همفكري و هماهنگي در تدوين و اصلاح طرح نظارت بر تحقق سياست هاي كلان كشور تعيين شده بودند و لذا چگونگي نظارت بر اجراي سياست هاي كلي كشور با توافق و هماهنگي سران سه قوه در زمان دولت آقاي خاتمي به نتيجه رسيده است. مجمع تشخيص مصلحت نظام در صورت عدم ورود به نظارت هاي اجرايي طبق اختيار تفويض شده ناشي از بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسي امكان نظارت بر رويكردهاي كلي دستگاههاي حكومتي را دارد. در تدابير اتخاذ شده براي نظارت بر تحقق سياست هاي كلي نظام از همه ابزار و امكانات نظارتي كشور بدون ايجاد سازمان مشابه استفاده خواهد شد. در واقع كميسيون نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام با استفاده از گزارش هاي نظارتي همه دستگاههاي ذيربط و ارزيابي جهت گيري كلي امور و انطباق آن با سياست هاي كلي ابلاغ شده ماهيت كاركردي كلان خود را حفظ خواهد كرد. وي افزود: تعيين دو نماينده از هر يك از كميسيونهاي پنج گانه مجمع تشخيص مصلحت نظام و عضويت رئيس و دبير مجمع براي تركيب كميسيون نظارت نشان دهنده عدم ايجاد سازمان اجرايي و مشابه نظارتي است. طلايي نيك گفت: مجمع تشخيص مصلحت نظام در صورت تشخيص انحراف هر يك از دستگاههاي حكومتي از مسير سياست هاي كلي مصوب مي تواند با گزارش به رهبري امكان كنترل حركت كلي كشور در مسير سياست هاي كلان مانند سندهاي چشم انداز بيست ساله را داشته باشد.
عضو كميسيون امنيت ملي افزود: در كشور متأسفانه نظام نظارتي بر امور اقتصادي و سياسي و مديريتي و فرهنگي با غفلت ها و ناكارآمدي هاي جدي مواجه بوده است. سياست زدگي و ضعف مديريتي توام با اشكالات ساختاري از عوامل اصلي نابساماني در نظام نظارتي بر امور كشور است. بايد همراه با تحرك مجمع تشخيص مصلحت نظام براي نظارت بر تحقق سياست هاي كلي، ساير نهادهاي نظارتي قانوني براي نظارت بر امور قضايي و اجرايي و عمومي كشور وظيفه و كاركرد قانوني خود را داشته باشند تا نابساماني در نظارت بر امور كشور با اقدامات مكمل و منسجم هر يك از نهادهاي قانوني به وضعيت مطلوب برسد.

پيشنهاد تشكيل كميته اي براي گزينش مديران بركنار شده
ايسنا: در پي تغيير مديران مياني به تبع تغيير دولت، يك تن از نمايندگان پيشنهاد تشكيل كميته اي براي گزينش مديران بر كنار شده و به كار گماري مجدد آنها را به رئيس جمهور ارائه داده است.محمدنبي رودكي نماينده مردم شيراز با اشاره به اين كه در ديدار دو هفته پيش خود با رئيس جمهور پيشنهاد تشكيل كميته اي براي تعامل بيشتر دولت با نمايندگان را به احمدي نژاد ارائه داده است از ارائه پيشنهاد تشكيل كميته اي براي گزينش مديران بركنار شده و به كارگيري آنها از سوي يكي ديگر از نمايندگان خبر داد.وي ارائه اين پيشنهاد را به علت آن دانست كه طبيعتاً با استقرار دولت جديد، بعضي ها از مسئوليت كناره مي گيرند و يا تعويض مي شوند لذا وجود تيمي براي به كارگيري آنها در ديگر مراكز الزامي به نظر مي رسد، به ويژه با توجه به اين كه دو هزار مدير مياني در حال حاضر در بيكاري به سر مي برند.

پس از تشكيل هيأت منصفه جديد
اولين دادگاه مطبوعات، امروز برگزار مي شود
گروه اجتماعي: اولين دادگاه رسيدگي به پرونده هاي مطبوعاتي، پس از انجام مراسم تحليف اعضاي هيأت منصفه جديد، امروز به رياست قاضي صارمي  و دو قاضي مستشار، برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي و اطلاع رساني قوه قضائيه، مراسم تحليف، ساعت ۹ صبح امروز با حضور ۲۱ عضو هيأت منصفه، عبدالرضا ايزدپناه رئيس حوزه رياست قوه قضائيه، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حقوقدانان شوراي نگهبان، رؤساي كميسيون فرهنگي و قضائي مجلس و جمعي از مسئولان كشوري برگزار مي شود.
بنابراين گزارش، اولين جلسه دادگاه مطبوعات نيز بلافاصله بعد از انجام مراسم تحليف با رسيدگي به پرونده نشريه هاي فيلم و سينما، انديشه فردا و دنياي تصوير، برگزار خواهد شد.اين دادگاه، با دعوت از مديران مسئول روزنامه ها و مديران خبرگزاري، ساعت ۵/۱۰ صبح به صورت علني برگزار مي شود.
در جريان ديدار اعضاي هيأت منصفه مطبوعات با آيت الله هاشمي شاهرودي، رئيس قوه قضائيه اعلام شد كه هيأت منصفه قبلي در مجموع در طول فعاليت خود به ۹۰ پرونده مطبوعاتي رسيدگي و آراي لازم را صادر كرد.دراين نشست، گفته شد كه تنها يك پرونده در اين دوره به سبب بيماري مديرمسئول بدون رسيدگي باقي ماند.
هم اكنون حدود ۶۰ پرونده مطبوعاتي در انتظار رسيدگي هيأت منصفه جديد مي باشد.

سبحاني نيا: اعضاي شوراي مركزي
«جبهه متحد اصولگرايان» مشخص مي شوند
ايرنا: حسين  سبحاني  نيا عضو شوراي  مركزي  فراكسيون  اصولگرايان  در مجلس احتمال  داد كه  سران  ۱۵ تشكل  همسو، در نشستي  جداگانه ، اعضاي  شوراي  مركزي جبهه  متحد اصولگرايان  را مشخص  كنند.نماينده  نيشابور در مجلس  ديروز گفت : در نشست  هفته  گذشته  شوراي  هماهنگي  نيروهاي  انقلاب  كه  با حضور علي  لاريجاني ، محمدرضا باهنر و جمعي  از اعضاي  اين  شورا برگزار شد، بر سازماندهي مجدد تشكلهاي  اصولگرا كه  همسو با يكديگر در انتخابات  رياست  جمهوري  شركت داشتند، تأكيد شده  بود.
وي  تشكيل  جبهه  متحد اصولگرايان  به  جاي  شوراي  هماهنگي  نيروهاي انقلاب  را نتيجه  اين  تصميم  دانست  و افزود: درباره  تركيب  احتمالي  شوراي مركزي  جبهه  متحد اصولگرايان،  دبيران  كل  گروهها و تشكلهاي  سياسي  اصولگرا تصميم  خواهند گرفت .
سبحاني  نيا گفت : ممكن  است  سران  تشكلهاي  اصولگرا به  نيابت  از اعضاي خود، تركيب  شوراي  مركزي  جبهه  متحد اصولگرايان  را انتخاب  كنند.

دولت با مديران ناكارآمد تعارف ندارد
ايرنا: نماينده  مردم  شهرستان هاي  دماوند و فيروزكوه  در مجلس  شوراي  اسلامي گفت : دولت  با مديران  ناكارآمد و ناتوان  تعارف  ندارد و با مسئولان  متخلف  و كم كار برخورد مي كند.
سيد احمد رسولي  نژاد در جلسه  پرسش  و پاسخ  با مردم  شهرستان  فيروزكوه  در مسجد جامع  اين  شهر افزود: مديران  دستگاه هاي  اجرايي  بايد به عنوان  بازوان  اجرايي  شهرستان  براي  عمران  و آباداني  منطقه  تلاش  كنند.

سردبير خبرگزاري فارس معرفي شد
گروه سياسي : روز گذشته مراسم معارفه عباس درويش توانگر سردبير جديد خبرگزاري  فارس برگزار شد.به گزارش خبرنگار ما در مراسم ديروز همچنين از زحمات بيژن مقدم سردبير سابق اين خبرگزاري تقدير شد. مقدم چندي پيش به سمت مدير موسسه ايران منصوب شد.عباس توانگر كه پيش از اين دبير گروه اقتصادي خبرگزاري فارس بوده است در مورد روند فعاليت اين خبرگزاري در دوران سردبيري او گفت: خبرگزاري فارس يك خبرگزاري اصولگرا است، اما معناي اصولگرايي، جناحي بودن نيست، اين خبرگزاري بايد از اينكه صرفاً تبديل به يك خبرگزاري جناحي شود، به شدت پرهيز كند. به علاوه بايد به تريبوني براي همه انديشمندان و صاحبنظران از هر جناحي كه هستند، تبديل شود. به اين معني كه حتي رقباي فكري و سياسي خبرگزاري فارس بايد بدانند مي توانند از اين طريق نظرات خود را تبيين و در اختيار افكار عمومي قرار دهند.

بادامچيان: مردم از كساني كه شعار
«دموكراسي خواهي» مي دهند دور شوند
ايرنا: اسدالله  بادامچيان  قائم  مقام  دبيركل  حزب  مؤتلفه  اسلامي از مردم  خواست از كساني  كه  شعار دموكراسي خواهي  آمريكايي  را تكرار مي كنند، دور شوند.
بادامچيان  در مطلبي  در شماره  روز شنبه  هفته نامه  شما ارگان  حزب  مؤتلفه  نوشت : به  مردم ، به  عنوان  يك  خدمتگزار آنها عرض  مي كنم  كه  اينان  را بهتر بشناسند و با بي اعتنايي  و دوري  از آنها، نقشه هاي  استكباري آمريكا را بي اثر نمايند.
وي  افزود: به  معدودي  هم  كه  در اطراف  آنان  مانده اند برادرانه  مي گويم  كه  دنيا و آخرت  خويش  را نجات  دهند، كه  اين  ره  كه  مي روند در جهت  قبله نيست ، در جهت  شيطان  بزرگ  است .بادامچيان  خاطرنشان  كرد: انتخابات  رياست  جمهوري  اخير در دو روز راي گيري  در ظرف  يك  هفته  بايد آنها را آگاه  كرده  باشد كه  ملت ، اينان  را شناخته  و هر چه  از مردم  فاصله  بگيرند و شعار دموكراسي  خواهي  آمريكايي  را تكرار كنند زودتر سقوط مي كنند.
عضو ارشد حزب  مؤتلفه  همچنين  به  آنها تذكر داد كه  از اين  راه  بدعاقبت ، كه  راه  سامري  هاست  و منجر به  نفرت  مردم  از آنان  مي شود برگردند.

دبيرخانه شوراي عالي امنيت خواستار
رفع توقيف سايت بازتاب شد
فارس: دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي طي نامه اي به دادستاني خواستار رفع توقيف از سايت بازتاب شده است.يك منبع آگاه با بيان اين خبر افزود: دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي طي نامه اي از دادستاني خواسته است نسبت به رفع توقيف از اين سايت اقدام كند.
دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي در دوره مسئوليت حسن روحاني در نامه اي در مورخه ۱۰ مردادماه جاري و طي نامه شماره ۶۹۳۱ به استناد اين كه سايت بازتاب از بند ۵ قسمت «ه» مصوب ۴۰۷ شوراي عالي امنيت ملي تخلف كرده است خواستار توقيف اين سايت شده بود كه سرانجام با حكم دادستاني فعاليت اين سايت ۲۰ مهر ماه توقيف شد.

استاندار تهران: تهران به مجموعه  اي
با چندين صاحب تبديل شده است
مهر: استاندار تهران از وارد شدن به امور استان تهران و عدول وزارتخانه ها از وظايف ملي خود گفت: تهران به  مجموعه اي با چندين صاحب تبديل شده است.
كامران دانشجو كه در جلسه شوراي برنامه  ريزي و توسعه استان سخن مي گفت، استقرار وزاتخانه ها در تهران را يكي از مشكلات اين استان ذكر كرد و اظهار داشت: قبلا حتي برخي وزارتخانه  ها دراين استان بدون توجه به حق قانوني و بدون اطلاع استانداري تهران، مديران كل استان تهران را تغيير مي  دادند.دانشجو ،نبود تطابق ساختار اداري استانداري تهران با مسئوليت ها و ماموريت هاي آن را بي عدالتي خواند و افزود: رشد هفت درصدي جمعيت در برخي نقاط استان، مهاجر پذيري، ايفاي نقش هاي ملي و فراملي و داشتن شهرستانهايي با جمعيت بيش از سه استان، از تفاوت ها و حساسيت  هاي استان تهران نسبت به ديگر استان  هاي كشور است.استاندار تهران با تاكيد بر اينكه اداره استاني با اين شاخصه ها براي نماينده دولت در استان نياز به ابزار خاص خود دارد، تصريح كرد: اگر استان تهران نقش ويژه دارد، بايد براي آن ساختار ويژه ديده شود تا از اين ديدگاه هم عدالت برقرار شود و استانداري بتواند ماموريت هاي محوله را به نحو مطلوب به انجام برساند.

فرمانده  نيروي هوايي سپاه :
رسالت بچه هاي جنگ با مردم عادي فرق دارد
ايسنا: فرمانده  نيروي هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، گفت: بعضي افراد از روي عمد و منظور، دفاع مقدس را زير سوال مي برند.سردار سرتيپ عليرضا زاهدي در حاشيه كنگره شب آفتابي افزود: اين گونه زيرسوال بردن ها اگر از روي غفلت و ناآگاهي باشد، بايد دوستان حاضر در دوران دفاع مقدس براي از بين بردن هرگونه ابهام احتمالي روشنگري كنند.
وي افزود: اما اگر احساس شود، بعضي افراد از روي عمد و منظور، دفاع مقدس را زير سوال مي برند كه البته اين گونه هم هست، بايد همه مردم و بچه هاي جنگ دست به دست هم دهند و بر اساس گفته هاي اسلام و نه با تندي، مسائل را حل كنند.فرمانده نيروي هوايي سپاه پاسداران درباره نوع برخورد با كساني كه ناآگاهانه به اين امر مبادرت مي ورزند، گفت: با اين دوستان بايد با عمق و تحقيق بيشتري حرف زد، اما به افراد معاند هر قدر هم بيشتر توضيح بدهند و توجيهشان كنند، اثري ندارد.زاهدي افزود: رسالت بچه هاي جنگ با مردم عادي فرق دارد، آنها بايد بتوانند وقايع جنگ و ايثارگري هاي شهدا را به نحو احسن منتقل كنند و اين طور فكر نكنند كه به هر حال جنگ تحميلي هم برهه اي بود كه گذشت.

آئين نامه جديد مشاغل سخت و زيان آور
به دولت نرفته است
فارس: دبير هيئت دولت با بيان اينكه مهلت قانوني آئين نامه قبلي بازنشستگي در مشاغل سخت و زيان آور تا پايان شهريور ماه بوده است، گفت: هنوز آئين نامه جديد بازنشستگي در مشاغل سخت و زيان آور به دولت ارائه نشده است.مسعود زري بافان افزود: اگر سازمان تامين اجتماعي تاكنون آئين نامه جديد بازنشستگي در مشاغل سخت و زيان آور را تهيه نكرده است بايد اعلام كند تا آئين نامه قبلي ملاك عمل قرار گيرد.وي در ادامه گفت: بعضي از قوانين كه براي زمان محدودي وضع نشده اند و جاري هستند تا آماده شدن آئين نامه جديد معمولا از اعتبار برخوردارند چون محدود به زمان خاصي نيستند.دبير هيئت دولت ادامه داد: يك قانون تا قانون ناقض آن نيايد به قوت خود باقي است.زري بافان اظهار داشت: در حال حاضر بيش از ۸۰ لايحه در كميسيون هاي مختلف دولت مطرح است كه هيچ اثري از آئين نامه جديد بازنشستگي در مشاغل سخت و زيان آور در آنها به چشم نمي خورد.

ايران به كنوانسيون كنترل دخانيات مي پيوندد
گروه اجتماعي: در صورت  تصويب  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام ، جمهوري  اسلامي  ايران  به  كنوانسيون  جهاني  كنترل  دخانيات  ملحق  مي شود.
به  گزارش  روابط عمومي وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي كنوانسيون  مذكور در ماه  مي ۲۰۰۳ ( خرداد ۸۳ ) به  تأييد وزراي  بهداشت  ۱۹۲كشور عضو سازمان  جهاني  بهداشت  رسيد و وزير بهداشت  ايران  جزء نخستين نفرات  امضاءكننده  بود، در عين  حال  براي  رسميت  يافت  عضويت  كشور به  اين كنوانسيون ، تقويت  آن در مراجع  قانونگذاري  كشور ضروري  است .
در صورت  تصويب  اين  طرح  از سوي  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام ، ايران  قادر خواهد بود در جلسات  تدوين  پروتكل هاي  اجرايي  كنوانسيون ، شركت  و به  عنوان عضوي  از هيات  رئيسه  و هدايت كننده  كشورهاي  منطقه  ايفاي  نقش  كند.ممنوعيت  تبليغات  بين المللي ، جلوگيري  از ورود محصولات  دخاني  قاچاق  به كشورهاي  عضو، شفاف سازي  تجارت  محصولات  دخاني  به  نحوي  كه  هر محموله  توليدي  از هر منبع  بايد داراي  شناسنامه  كامل  باشد، انتقال  تجارب  و اطلاعات كشورهاي  موفق  در كنترل  دخانيات  و اجراي  برنامه هاي  آموزش  كنترل  دخانيات  از اهداف  و مزاياي  اين  طرح  است .

تصويب طرح تعديل ارتفاع ساختمان «جهان نما»
گروه علمي فرهنگي: شوراي  اسلامي  شهر اصفهان  روز شنبه  طرحي  دو فوريتي  را براي  تعديل  ارتفاع  ساختمان  تجاري  جهان  نما و تعيين  تكليف  اين  بنا تصويب  كرد.
بر اساس  اين  طرح ، شهرداري  اصفهان  مكلف  شده  است  با هماهنگي  ساير دستگاهها و در نظر گرفتن  كاهش  هزينه هاي  فرهنگي  و غير فرهنگي ، نسبت  به  تعيين  تكليف  ساختمان  جهان  نما اقدام  كند.در اين  طرح  آمده  است : در راستاي  پاسداشت  و حراست  از ارزشهاي  فرهنگي  و ميراث  بي مانند تاريخ  ايران  اسلامي  در شهر تاريخي  اصفهان  و با توجه  به  تصميمات  اتخاذ شده  شورا در جلسات  مرداد ماه  كميسيون  تلفيق ، اين  طرح  پيشنهاد داده  شد.
در جلسه  شوراي  شهر اصفهان  پيشنهاد شد، شهرداري  اصفهان  طرح  تعديل  پيشنهادي  خود را ظرف  مدت  دو هفته  به  شوراي  اداري  شهر اصفهان  ارائه  دهد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |