يكشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۲۶ - Oct 16, 2005
با تغيير مسير قنات در محدوده پل رومي
رفت و آمد در خيابان شريعتي امروز عادي مي شود
005001.jpg
گروه شهري: با تلاش شبانه روزي كارگران مترو، عمليات تغيير مسير قنات و تخليه آب موجود در تونل درحال احداث مترو در خيابان دكتر شريعتي، بخش شمال به جنوب اين خيابان از صبح ديروز بر روي خودروها گشوده شد.
به گزارش روابط عمومي و بين الملل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) به احتمال زياد بخش جنوب به شمال اين مسير نيز امروز گشوده مي شود و عبور و مرور خودروها در اين مسير به حالت عادي بازمي گردد.
طبق اطلاعيه مترو بامداد روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه ۱۳۸۴ هنگام عمليات حفر قطعه شماره ۴ تونل مترو مسير ميرداماد تا تجريش در منطقه پل رومي به دليل برخورد با يك قنات فعال با دبي آب بالا، حجم زيادي از آب به داخل تونل درحال احداث وارد شد.درپي اين حادثه و براي جلوگيري از فروريختن خيابان به عنوان يك اقدام احتياطي و پيشگيرانه خيابان شريعتي در منطقه پل رومي مسدود شده بود.
با تلاش شبانه روزي كارگران و نيروهاي فني مترو عمليات تغيير مسير قنات، تخليه آب موجود در تونل در حال احداث انجام شد و حفره به وجود آمده با بتن پرگرديد و همچنان كه در ابتداي خبر آمده بود، از صبح ديروز بخش شمال به جنوب خيابان شريعتي بر روي خودروها گشوده شد.

مديرعامل سازمان حمل ونقل و ترافيك شهر تهران:
طرح جامع حمل ونقل تهران تا پايان امسال
به شوراي شهر مي رود
004947.jpg
ايسنا:مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهر تهران، بهترين و اساسي ترين راهكار كاهش ترافيك شديد و حجيم پايتخت را گسترش حمل و نقل عمومي و ايجاد محدوديت براي تردد خودروهاي شخصي دانست.
مهندس حاج نصراللهي با اشاره به اين كه جمعيت روز تهران ۱۰ ميليون نفر است و روزانه ۱۴ميليون سفر سواره در پايتخت انجام مي شود افزود: براي اداره كلانشهر و ابرشهري همچون تهران نيازمند سند بالادست و طرح جامع هستيم؛ اين درحاليست كه تنها طرح جامع مصوب سال ۴۸ براي افق ۲۰ ساله تهران و جمعيت ۵ ميليوني تهيه شده كه بر اساس اين طرح تهران با اين جمعيت بايد داراي ۵۰۰ كيلومتر شبكه بزرگراهي باشد اما با گذشت بيش از ۳۳ سال تنها ۳۰۰ كيلومتر بزرگراه احداث شده در حالي كه جمعيت روز تهران به ۱۰ ميليون نفر افزايش يافته است.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرتهران افزود: همچنين بر اساس اين طرح جامع، كليه خطوط مترو بايد تا سال ۵۷ به بهره برداري مي رسيد اما تا كنون تنها ۳۰ كيلومتر خطوط مترو احداث شده است.
حاج نصراللهي با تاكيد بر اين كه كلانشهري همچون تهران بايد بيش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ كيلومتر شبكه حمل و نقل ريلي داشته باشد، تصريح كرد: مطالعات مورد نياز در زمينه خطوط مترو و وضعيت اتوبوسراني و تاكسيراني انجام شده و مي توان گفت اكنون گرفتار ندانم كاري نيستيم بلكه مشكل اساسي نبود هماهنگي ها و مديريت واحد شهري است؛ چرا كه تعدد مراكز تصميم گير مانع اجراي صحيح برنامه ها و طرح ها مي شود.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهر تهران به ايسنا افزود: همچنين سرمايه گذاري هاي لازم براي زير ساختهاي حمل و نقل عمومي صورت نمي گيرد؛ به طوري كه احداث هر كيلومتر مترو ۴۰ تا ۵۰ ميليون دلار اعتبار مي خواهد؛ در حالي كه مجموعه بودجه شهرداري يكهزار و ۲۰۰ ميليارد تومان است.
وي تصريح كرد: با اين شرايط تنها تلاش موثر ، جلوگيري از بدتر شدن وضعيت است و براي حل ريشه اي مشكل ترافيك نيازمند هماهنگي ، تأمين اعتبار و تحقق مديريت واحد شهري هستيم.
حاج نصراللهي با اشاره به اين كه بر اساس برنامه چهارم توسعه، سهم حمل و نقل عمومي در جابجايي مسافر بايد به ۷۵ درصد برسد، افزود: هم اكنون با توليد و شماره گذاري روزانه ۱۴۰۰ خودرو، عدم اجراي محدوديتهاي ترافيكي و توسعه محدوده طرح ترافيك، در جهت عكس اين برنامه در حال حركتيم و براي تحقق و تامين زير ساختها اقدامي صورت نمي گيرد.
به گفته وي، هم  اكنون ۲۰ درصد سفرهاي تهران با اتوبوس۲۰، درصد تاكسي ، ۱۳ درصد با ميني بوس و تنها ۴ درصد با مترو انجام مي شود كه با اين شرايط ۷۰ درصد سفرها با خودروهاي شخصي و ۳۰ درصد با حمل و نقل عمومي انجام مي شود.
حاج نصراللهي با تاكيد بر استفاده از ظرفيت كامل حمل و نقل عمومي و بهره وري از امكانات موجود تصريح كرد:به علاوه نيمي از ظرفيت اتوبوسراني استفاده نمي شود كه علاوه بر ترافيك، كمبود اعتبار و عدم تامين نيازهاي شركت واحد نيز از عوامل موثر اين مشكل است؛ به طوري كه هزينه تعمير، نگهداري و لوازم يدكي اتوبوسها نيز بسيار زياد است و در برخي موارد به دليل نبود هزينه هاي تعميراتي اتوبوسها در تعميرگاه ها متوقف مي شوند.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهر تهران با بيان اين كه طي ۴ سال گذشته تعداد خودروهاي تهران دو برابر شده و هم اكنون بيش از سه ميليون خودرو در تهران وجود دارد، افزود: با اين شرايط تنها اقدامات موثر اصلاحات هندسي، احداث دور برگردانها و تجهيز معابر و خيابانها به تابلوهاي متغير خبري است.
وي افزود: طرح تردد زوج و فرد خودروها هم به دليل مخالفت مسؤولان مختلف اجرا نمي شود در حاليكه معتقديم اين طرح براي ۲۰ درصد خودروهاي شخصي قابل اجرا بوده و حمل و نقل عمومي فعلي پاسخگوي نياز شهروندان و اجراي اين طرح است.
حاج نصراللهي با انتقاد از مشكلات اقتصادي تحميلي بر سيستم حمل و نقل پايتخت به خبرگزاري دانشجويان ايران گفت: متاسفانه مشكلات اقتصادي سر بار سيستم حمل و نقل شده و مسافركشي با وسيله نقليه شخصي و يا موتورسيكلت تبعات مهاجرت و نبود شغل در شهرستانهاست كه مشكلات عديده اي را براي پايتخت ايجاد كرده است.
وي افزود: همين امر موجب شده تا براي كسب درآمد بيشتر شاهد افزايش تخلفات و تعداد موتورسيكلتها در پايتخت باشيم؛ بطوريكه هم اكنون ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار موتورسيكلت در تهران تردد مي كنند و با ادامه اين روند تعداد موتورسيكلتها بزودي با خودروها برابري خواهد كرد.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهر تهران استفاده نادرست از وسايل نقليه و موتورسيكلت را از ديگر مشكلات در پايتخت بيان و تصريح كرد: در هيچ كشوري براي پر كردن اوقات فراغت و رفع بي حوصلگي از وسيله نقليه شخصي براي دور زدن در شهر استفاده نمي كنند، اما اين مساله در تهران بويژه توسط جوانان بسيار مشاهده مي شود.
حاج نصراللهي در ادامه به تهيه طرح جامع حمل و نقل عمومي اشاره كرد و به ايسنا گفت:  طرح جامع حمل و نقل در حقيقت برنامه ريزي براي ۲۵ سال آينده تهران است كه بر اساس اين طرح، ماهيت سفرها و ميزان جمعيت بررسي و سياستگذاري ها انجام مي شود.

افزايش عرضه سبزي در ميادين
004950.jpg
ايرنا: مديرعامل  سازمان  ميادين  ميوه  و تره بار شهرداري  تهران  گفت : به  منظور رفع  نياز مردم ، عرضه  سبزي  در ميادين  شهرداري  افزايش  يافت .
محمود صلاحي  افزود: تا پيش  از ماه  مبارك  رمضان ، روزانه  ۸۰ هزار كيلو سبزي  در ميادين  شهرداري  توزيع  مي شد كه  هم اكنون  به  ۱۴۰ هزار كيلوگرم  افزايش  يافته  است .وي  خاطرنشان  كرد: هم اكنون  مشكلي  براي  تهيه  سبزي  در ميادين  شهرداري  تهران  وجود ندارد. مديرعامل  سازمان  ميادين  ميوه  و تره بار شهرداري  با اشاره  به  افزايش  قيمت  سبزي  در شهر و رسيدن  آن به  كيلويي ۴ هزار ريال ، اظهار داشت : انواع  سبزي جور در ميادين  شهرداري  به  ازاي  هر كيلو يك  هزار و ۷۰۰ ريال  عرضه  مي شود.

دستگيري قاچاقچي پرندگان شكاري
004941.jpg
ايرنا: رئيس  اداره  حفاظت  از محيط زيست  مهاباد گفت : يك  شكارچي  غير قانوني  كه  پرندگان  شكاري  كمياب  را پس  از زنده گيري  به  كشورهاي  عربي  حاشيه  خليج  فارس  قاچاق  مي كرد، در مهاباد دستگير شد.
فاروق  سخنور روز شنبه  در گفت  و گو با ايرنا اظهار داشت : اين  فرد از اهالي  بندر گناوه  مي باشد و در منطقه  گرده  يعقوب  در سواحل  جنوبي  پارك  ملي  درياچه  اروميه  اقدام  به  زنده گيري  بازهاي  شكاري  مي كرد.
وي افزود: با هوشياري ماموران حفاظت از محيط زيست، محل دام گذاري وي شناسايي و به همراه چند قطعه از پرندگان صيد شده و ادوات زنده گيري دستگير و تحويل مقامات قضايي شد.

ضرورت بيمه ساختمان ها
004944.jpg
ايسنا: رئيس مركز پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران نقش بيمه ساختمان را در ارتقاي سطح كيفي ساخت و سازها و تامين امنيت رواني خانواده ها مهم دانست و تصريح كرد: دولت بايد وزارت اقتصاد و بيمه مركزي را ملزم به بيمه كردن ساختمانها بر اساس استانداردهاي روز دنيا كند. دكتر مازيار حسيني نسبت به عدم اجراي بيمه ساختمان در كشور ابراز تاسف كرد و افزود: در ايران زلزله را با حوادثي مانند سرقت يا آتش سوزي برابر مي دانند و لذا بيمه ساختمان در دل اين بيمه ها نهفته شده است و با توجه به اين كه شركت هاي بيمه اي از كيفيت و استحكام ساختمانهاي موجود اطلاعي ندارند، تمايل چنداني به تحت پوشش در آوردن اين ساختمانها نيز نخواهند داشت.

رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران :
طرح جامع فعاليت هاي سازمان فرهنگي هنري تهيه مي شود
004938.jpg
ايلنا: رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران, گفت: در دوره مسئوليت من، بنا به حذف هيچ فعاليت و برنامه  اي نداريم و فقط به تكميل كارها خواهيم پرداخت.
دكتر علي عسگري، رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، با تكذيب خبر واگذاري فرهنگسراهاي تحت پوشش شهرداري تهران به سازمان تبليغات اسلامي گفت: اين خبر صحت ندارد و شهرداري به هيچ وجه قصد واگذاري فرهنگسراهاي تحت پوشش خود به اين نهاد را ندارد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا از ورود دختران و پسراني كه داراي حجاب خاص بوده به فرهنگسراها جلوگيري خواهد شد يا خير،گفت: محدوديتي براي ورود اين افراد به فرهنگسراها اعمال نخواهد شد و سازمان فرهنگي هنري در قالب و چهارچوب قوانين جمهوري اسلامي فعاليت خواهد كرد.
وي، درخصوص برنامه  هاي خاص سازمان فرهنگي هنري، گفت: سازمان فرهنگي هنري تحولي در ماموريت  ها، اهداف و سازمان خود خواهد داشت و اين سازمان در حال تهيه طرح جامع است.
عسگري يادآور شد: سازمان فرهنگي هنري در دوره مسئوليت جديد، بر اساس مبناي فكري كه بر پايه  هاي فرهنگ ديني و ملي استوار است، به فعاليت خواهد پرداخت.
به گفته رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران تمام فعاليت  هاي سازمان فرهنگي هنري در قالب اين مبناي فكري خاص عرضه خواهد شد و تمام برنامه  ها بر همين اساس ، سنجيده مي  شود.

با موافقت دكتر قاليباف شهردار تهران
نخستين مجموعه سينمايي سه بعدي
در غرب تهران ساخته مي شود
گروه شهري: با موافقت دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران كلنگ احداث نخستين سينماي سه بعدي كشور (آي مكث) فروردين ماه ۸۵ در منطقه ۲ تهران به زمين زده خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، اجرايي شدن اين پروژه به دليل محروميت مناطق غربي تهران (۲ ، ۵ ، ۲۲ ، ۲۱ ، ۱۰ و ۹) از سرانه هاي فرهنگي _ هنري استاندارد از جمله يك مجموعه سينمايي مناسب است.
بنا بر اين گزارش، همچنين با تأييد شهردار تهران از ابتداي سال ۸۵ اجراي طرح ساماندهي شهرك اسلام آباد در حاشيه بزرگراه شهيد چمران و محله فرحزاد در شمال غرب تهران آغاز مي شود.
تهيه اين طرح ساماندهي به دليل ضرورت حل مشكلات چندين ساله اين محلات توسط مشاور شهرداري منطقه ۲ شهر تهران در دست انجام است.
مهندس ارشادمنش شهردار منطقه ۲ از اين طرح به عنوان يكي از مهمترين برنامه هاي شهرداري منطقه ۲ تهران نام برد كه از اهداف و نتايج آن مي توان به تدوين چارچوب توسعه و چگونگي ساخت و سازهاي مسكوني و غيرمسكوني، ميزان و مكان خدمات عمومي موردنياز، حفظ و توسعه كيفيت محيط زيست و ساير ظرفيتهاي طبيعي، اصلاح شبكه معابر، تأسيسات و تجهيزات شهري، مقاوم سازي ساختمانها و بافت محلي در برابر سوانح طبيعي اشاره كرد.
وي افزود: اين توافقنامه در خرداد ماه سال ۸۴ تهيه و به امضاي شهردار و مشاور منطقه از يك طرف و شوراي محلي اسلام آباد و فرحزاد از طرف ديگر رسيده است.
ارشادمنش اجراي اين طرح را از ابتداي سال ۸۵ اعلام كرد كه بعد از گذشت ۹ ماه نيز به ثمر خواهد نشست.
شهردار منطقه ۲ در ادامه از اجراي طرح تثبيت قانوني اماكن تجاري و اداري تا پايان امسال خبر داد و افزود: اين طرح بعد از جلسات متعدد در سال ۸۳ و در صورت رعايت ضوابط و مقررات و مسايل شهرسازي و ترافيكي از سوي شهرداري تهران مورد تأييد قرار گرفت كه متعاقب آن شاهد تعيين تكليف و ثبت قانوني صاحبان املاك تجاري منطقه خواهيم بود.

تا به انجام رسيدن مذاكره با بانكها
شهرداري وام ازدواج را همچنان پرداخت مي كند
خبرگزاري فارس: خزانه دار شوراي اسلامي شهر تهران گفت: پرداخت وام هاي ازدواج توسط شهرداري به زوج هاي جوان تهراني همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس در پي درج خبر توقف وام ازدواج توسط شهرداري تهران از سوي برخي جرايد، اميررضا واعظي آشتياني در گفت و گو با فارس گفت: اين وام ها همچنان پرداخت مي شود و آقاي قاليباف در نظر دارد در صورت به نتيجه رسيدن مذاكرات با بانك ها پرداخت اين وام ها به بانك ها سپرده شود.

نمايشگاه كتاب طليعه رمضان
كتابخانه فرهنگسراي جوان همزمان با ماه مبارك رمضان با همكاري انتشارات ناس ، نمايشگاه كتاب طليعه رمضان را برگزار كرده است. به گزارش سما به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي جوان ، اين نمايشگاه با هدف اعتلا بخشيدن به معرفت و بصيرت ديني با بيش از ۵۰۰ عنوان در زمينه هاي ادعيه، قرآن، نهج البلاغه و كتب عمومي از اول تا پايان ماه مبارك رمضان در ساختمان مركزي اين فرهنگسرا برپا مي باشد . علاقمندان بخصوص جوانان و نوجوانان به منظور اطلاع از آخرين تازه هاي نشر قرآني و ساير زمينه هاي مذهبي مي توانند از ساعت ۹ الي ۲۲ به نشاني ميدان خراسان، خيابان خاوران ، فرهنگسراي جوان مراجعه كنند.

افزايش تعداد مصالح ساختماني مشمول استاندارد
خبرگزاري مهر: مدير كل مصالح ساختماني موسسه استاندارد گفت : تعداد مصالح ساختماني مشمول استاندارد اجباري از نيمه دوم سال افزايش يافت.
محمد حسن جمشيدي افزود: نقش مصالح ساختماني در استحكام بنا بر كسي پوشيده نيست و بديهي است اگر افراد از مصالح استاندارد استفاده كنند، عمر مفيد ساختمانها افزايش خواهد يافت و از سوي ديگر ساختمانها در برابر حوادث غير مترقبه مقاوم تر خواهند بود.وي هدف از ساخت مصالح استاندارد را كاهش هزينه ها و نيز جلوگيري از آمار تلفات انساني در مواقع بروز حوادث طبيعي ذكر كرد و اظهار داشت : ترويج فرهنگ استفاده از مصالح استاندارد بايد به جامعه تزريق شود.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |