دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۲۷ - Oct 17, 2005
مجلس تصويب كرد:
استفاده از اطلاعات نهاني بورس مجازات دارد
005106.jpg
گروه سياسي: هر شخصي با استفاده از اطلاعات نهاني به معاملات اوراق بهادار مبادرت كند به حبس تعزيري از سه ماه تا يك سال يا جزاي نقدي معادل دو تا پنج برابر سود به دست آمده يا زيان متحمل شده و يا هر دو مجازات محكوم مي شود.
به گزارش خبرنگار ما در جلسه علني ديروز مجلس نمايندگان جرايم و مجازاتهاي مربوط به فعالان در بازار بورس را تصويب كردند. بر اين اساس، هر شخصي كه از اطلاعات نهاني اوراق بهادار به نحوي از انحا  به ضرر ديگران يا به نفع خود يا اشخاص ديگر قبل از انتشار عمومي، استفاده كند يا موجب افشاي آن شود يا با استفاده از اين اطلاعات به معاملات اوراق بهادار مبادرت و يا بدون رعايت قانون، اقدام به انتشار آگهي يا اعلاميه پذيره نويسي اوراق بهادار كند به حبس از سه ماه تا يك سال يا به جزاي نقدي معادل دو تا پنج برابر سود به دست آمده يا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.
براساس اين مصوبه افرادي كه از اين پس به عنوان اشخاص داراي اطلاعات نهاني بورس شناخته مي شوند، شامل: مديران، اعضاي هيأت مديره، مديرعامل و معاونان مدير عامل شركت، بازرسان، مشاوران، حسابداران و وكلاي شركت ، سهامداراني كه به تنهايي و يا به همراه افراد تحت تكفل خود بيش از ده درصد سهام يك شركت را در اختيار دارند و ساير اشخاصي كه با توجه به وظايف و اختيارات خود به اطلاعات نهاني بورس دسترسي دارند، خواهند بود.
همچنين اشخاصي كه اطلاعات خلاف واقع يا مستندات جعلي را به سازمان بورس ارائه كنند و يا اطلاعات، اسناد و مدارك جعلي را در گزارش بورس مورد استفاده قرار دهند به مجازاتهاي مقرر در قانون مجازات اسلامي محكوم خواهند شد.
براساس يكي ديگر از ماده واحده هاي اين لايحه، چنانچه هر شخصي كه بدون رعايت مقررات تحت هر عنوان به فعاليت هايي از قبيل كارگزاري، كارگزار، معامله گري يا بازار گرداني كه مستلزم اخذ مجوز است مبادرت كند و يا عالماً يا عامداً از ارائه هر گونه اطلاعات، اسناد، مدارك يا گزارشهاي خلاف واقع مربوط به اوراق بهادار به هر نحو سوء استفاده كند به حبس از يك ماه تا شش ماه يا به جزاي نقدي معادل يك تا سه برابر سود به دست آمده يا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.
همچنين، هر شخصي كه مكلف به ارائه تمام يا قسمتي از اطلاعات، اسناد يا مدارك مهم به بورس باشد و از انجام آن خودداري كند يا هر شخصي كه مسئول تهيه اسناد، مدارك و اطلاعات يا اعلاميه پذيره نويسي به سازمان بورس باشد و در اجراي وظايف محوله از مقررات اين قانون تخلف كند به حبس يك تا شش ماه يا به جزاي نقدي معادل يك تا سه برابر سود به دست آمده يا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.
بررسي لايحه ۶۰ ماده اي بازار اوراق بهادار پايان يافت
غلامعلي حدادعادل، رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان بررسي اين لايحه گفت: اين لايحه محصول همكاري دولت، مجلس و سازمان بورس بود. در تدوين اين لايحه كارشناسان مختلف و متخصصان بخش خصوصي نيز سهيم بودند و با كمترين صرف وقت به تصويب رسيد.
وي افزود: اميدواريم با عنايتي كه مجلس به بورس اوراق بهادار دارد شاهد رونق بورس باشيم و اهتمام دولت و مجلس در رونق بورس با كاركرد جلوگيري از مفاسد اقتصادي در پيشرفت اقتصادي كشور مؤثر است.
به منظور اختصاص تأسيس داروخانه
توسط داروسازان:
يك فوريت طرح اصلاح قانون و مقررات پزشكي و دارويي تصويب شد
در جلسه علني ديروز همچنين يك فوريت طرح اصلاح قانون و مقررات پزشكي و دارويي با ۱۲۲ رأي موافق به تصويب نمايندگان رسيد.
حسينعلي شهرياري نماينده زاهدان از طراحان طرح مزبور گفت: اخيراً ديوان عدالت اداري مصوبه قبلي وزارت بهداشت درباره اولويت تأسيس داروخانه ها توسط داروسازان را لغو كرده است كه اين موضوع موجب نگراني شديد جامعه پزشكي، داروسازان و دانشجويان داروسازي در كشور شده است.
وي افزود: هم اكنون ۵۰۰ تا ۶۰۰ داروساز از دانشگاه هاي كشور فارغ التحصيل شده و برخي ۱۰ الي ۱۲ سال در نوبت تأسيس داروخانه مي باشند. اين موضوع شايد پيش از انقلاب كه تعداد داروسازان كم بود داراي توجيه مي بود اما اينك با وجود هفت هزار داروخانه كشور و تعداد زياد داروسازان بيكار فاقد توجيه است. ايرج نديمي نماينده لاهيجان در مخالفت با يك فوريت اين طرح گفت: اگر كسي سرمايه اش را در مسايل تجاري و تأسيس داروخانه هزينه كند جرم نيست.
شاهين محمد صادقي نماينده كازرون در موافقت با يك فوريت طرح مذكور گفت ديوان عدالت اداري با اين حكم خود به غير تخصصي كردن يك امر كاملاً تخصصي رأي داده است. براساس اين طرح، تأسيس داروخانه منوط به داشتن مدرك تحصيلي مربوطه و اخذ پروانه مخصوص از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و تابع مقررات آن است.
طبق تبصره ماده واحده اين طرح، در مناطق محروم كه متقاضي با شرايط فوق وجود نداشته باشد با نظر وزارت بهداشت مي توان مجوز تأسيس داروخانه را به پزشك غيرداروساز داد. همچنين دو فوريت طرح تمديد مهلت اجراي آزمايشي آيين دادرسي دادگاههاي عمومي و انقلاب در امور كيفري به تصويب رسيد.
طراحان دو فوريت علت ارائه آن را پايان يافتن قانون فعلي تا پايان مهر ماه سال جاري عنوان كردند. پيش از اين قرار بود دولت لايحه اي براي تمديد مهلت مزبور ارائه نمايد كه اقدام به ارائه آن نكرده و نمايندگان با ارائه يك طرح فوريتي آن را در دستور كار مجلس قرار دادند.
براساس ماده واحده اين طرح از تاريخ تصويب اين قانون مهلت اجراي آزمايشي قانون آيين دادرسي دادگاه هاي عمومي و انقلاب (در امور كيفري) مصوب ۱۳۸۲ براي مدت دو سال ديگر تمديد گرديد.
در حاشيه
* غلامعلي حداد عادل، رئيس مجلس شوراي اسلامي حادثه تروريستي انفجار در اهواز را محكوم كرد و از مسئولان انتظامي و امنيتي استان خوزستان خواست با دقت و مراقبت عاملان اين حادثه را شناسايي و دستگير كنند.
* جلسه علني ديروز مجلس از معدود جلساتي بود كه هيچ نماينده اي در آن درخواست تذكر آيين  نامه اي نداشت و اين امر موجب شد مجلس بتواند يك ساعت پس از آغاز رسمي جلسه وارد دستور شود.
* عليرضا زاكاني نماينده تهران، با ۱۱۱ رأي به عنوان عضو ناظر مجلس در كميسيون ماده ۱۰ نظارت بر فعاليت احزاب و گروه هاي سياسي وزارت كشور انتخاب و جايگزين منوچهر متكي شد.
* حسن سيد آبادي (كميته سياسي و امنيتي)، محمد خوش چهره (كميته اقتصادي) و عماد افروغ (كميته فرهنگي) به عنوان روساي كميته هاي سه گانه شوراي مركزي فراكسيون اكثريت انتخاب شدند.
همچنين احمد بلوكيان به عنوان نماينده ناظر در هيأت سفرهاي خارجي انتخاب شد.
*اميررضا خادم، رئيس كميته تربيت بدني كميسيون فرهنگي از دعوت رئيس فدراسيون فوتبال براي بررسي شكايت تيم فوتبال صنعت نفت آبادان خبر داد و گفت: اين موضوع در پي اختلافات فدراسيون فوتبال به دنبال بازي دو تيم صنعت نفت و راه آهن و رأي ديوان عدالت اداري مبني بر رفتن صنعت نفت به ليگ برتر مي باشد.
* جمعي از دانشجويان رشته  داروسازي دانشگاه شهيد بهشتي، دانشگاه هاي اصفهان، مشهد و شيراز با تجمع در مقابل مجلس شوراي اسلامي خواستار اصلاح قانون تأسيس داروخانه ها شدند.
* فارغ التحصيلان و دانشجويان سال آخر دانشگاه پزشكي دانشگاه آزاد هم خواستار لغو طرح دو ساله خدمت در اماكن محروم شدند.
*۱۶۰ نفر از نمايندگان طي نامه اي به رئيس جمهور خواستار لغو اقدام سازمان مديريت و برنامه ريزي مبني بر انحلال سازمان صنايع دستي استانها و ادغام آن با صنايع و معادن شدند.
* ۸ تن از نمايندگان جنوب كشور در مجلس در تذكري به وزير اطلاعات و كشور خواستار شناسايي و محاكمه سريع عوامل خود فروخته در انفجارات اخير اهواز شدند.
* قطع سيستم صوتي باعث شد كه جلسه علني ديروز مجلس بيست دقيقه تعطيل شود.

با حضور وزيران كشور، اطلاعات، امور خارجه و فرمانده ناجا
ناامني هاي اهواز در كميسيون امنيت ملي بررسي مي شود
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: جلسه مشتركي با حضور وزراي كشور، اطلاعات و امور خارجه و فرمانده نيروي انتظامي براي بررسي انفجارات و ناامني هاي اخير اهواز فردا برگزار خواهد شد.
علاءالدين بروجردي در جمع خبرنگاران پارلماني با بيان اين مطلب تصريح كرد: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نسبت به نقش عوامل برون مرزي در ناامني هاي اهواز نگران است و اين موضوع را با حساسيت بررسي مي كند.
وي ادامه داد: نتيجه پي گيري هاي كميسيون در اين زمينه پس از تكميل تحقيقات به اطلاع عموم مردم خواهد رسيد.
نماينده بروجرد تصريح كرد: وقتي فرد يا افرادي در رابطه با يك مساله امنيتي دستگير مي شوند، نمي توان اطلاعات ناامني هاي اهواز در كميسيون امنيت ملي بررسي مي شود
تفصيلي عملكرد آنها را به صورت مشروح اعلام كرد؛ چرا كه اين افراد غالبا به صورت تيمي كار مي كنند و اين اعلام ممكن است پي گيري دقيق را مختل كند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: از مسئولين دستگاه قضايي كشور مي خواهم با توجه به اهميت امنيت در جامعه از حداكثر شدت قانوني لازم درباره چنين جرايمي استفاده كند.
بروجردي در پايان عنوان كرد: با توجه به حضور نيروهاي انگليسي در كنار مرزهاي كشور، نگراني از بابت دخالت آنها در انفجارات اهواز وجود دارد، همچنان كه اطلاعاتي درباره دخالتشان در ناآرامي هاي قبلي خوزستان در دست داريم.

معاون اول قوه قضائيه:
لايحه تعيين صلاحيت و جايگاه شوراي حل اختلاف
به دولت ارائه شد
فارس: معاون اول قوه قضائيه گفت: دستگاه قضايي به دنبال تهيه لايحه جامعي است تا بتواند صلاحيت و جايگاه شوراهاي حل اختلاف را مشخص كرده و به تمام ابهامات اين مراكز پاسخ دهد.
بنابراين به گزارش خبرگزاري فارس، سيد ابراهيم رئيسي گفت: لايحه تعيين صلاحيت و جايگاه شوراي حل اختلاف تهيه و به دولت ارائه شده است.
در اين لايحه روند كار در شوراهاي حل اختلاف و ميزان صلاحيت اين شوراها مشخص شده است؛ به طوري كه شوراهاي حل اختلاف در عرض دادگستري نباشند.
وي كه با سايت پليس گفت وگو مي كرد، افزود: افراد مي توانند در برخي از دعاوي كه داراي ماهيت صلح و سازش است مانند دعاوي خانوادگي، مالي و بسياري از مسائل كه حقوق اشخاص در آن وجود دارد، به شوراهاي حل اختلاف مراجعه كنند.
رئيسي در ادامه ايجاد شوراهاي حل اختلاف در اصناف را از اهداف قوه قضائيه دانست و گفت: معتقديم كه شوراي حل اختلاف بايد در تمام اصناف تشكيل شود. اين مساله جلوگيري از مراجعه اين گونه پرونده ها به دادگستري و عدم اطاله دادرسي را موجب مي شود.
معاون اول قوه قضائيه تصريح كرد: مساله بعدي كه مورد نظر ماست آموزش و روزآمد شدن اعضاي شوراي حل اختلاف است كه براي اين كار معاونت آموزش قوه قضائيه بسيج شده تا شوراهاي حل اختلاف را با مسائل حقوقي هر چه بيشتر آشنا كند.
وي همچنين صدور حكم از سوي شوراهاي حل اختلاف را نوعي آسيب دانست و اظهار داشت: با اين كار شوراهاي حل اختلاف از فلسفه اصلي خود كه همانا صلح و سازش است، دور مي شوند كه اين به نوبه خود نوعي آفت محسوب مي شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه:
ايران مانعي براي همكاري با اروپا و آژانس نمي بيند
مهر: سخنگوي وزارت امور خارجه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به اين سئوال كه آيا از سفر هيات اقتصادي انگليس به ايران استقبال مي كنيد يا نه، گفت: بعضي وقتها استقبال مي كنيم و بعضي اوقات نه، بايد موردي مورد بررسي قرار گيرد، طبيعي است آن چيزي كه الان در دستور كار است بحث اين سفر است و اين سفر فعلا در آن تاريخ صورت نمي گيرد و اگر قرار باشد در تاريخ ديگري صورت گيرد، اقتضاء خاص خود را دارد و بايد بررسي شود كه چه بايد كرد و به صورت كلي نمي توان گفت كه روابط اقتصادي يا تجاري با ديگر كشورها، سفيد يا سياه.
حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه ديروز در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي در پاسخ به سوالي در خصوص گفتگوهاي هسته اي، افزود : چه در تهران و چه در كشورهاي اروپايي و غير اروپايي هم نمايندگي هاي ما فعال است و طراحي هايي در حال صورت گرفتن است و گفتگوهايي در دست اقدام مي باشد كه به زودي اخبار آن را خواهيد شنيد.
سخنگوي وزارت امور خارجه در مورد اظهارات اخير رايس در سفر به روسيه گفت : مواضع روسيه بسيار خوب بود و اين كه روسها تاكيد كردند كه پرونده در آژانس بايد بررسي شود و تاكنون ايران همكاري خوبي با آژانس داشته و بر حق استفاده ايران از فناوري هسته اي به عنوان يك عضو ان پي تي اشاره شده ، اينها علاوه بر اين كه موضع خوبي از سوي روسيه است، دليلي بر حقانيت ايران است.
وي افزود : اين كه در آينده چه خواهد شد، به كار آژانس و شوراي حكام برمي گردد و بايد ببينيم موضوع از چه مسيري و چگونه طي خواهد شد و البته براي ما روشن است كه خانم رايس و دولت آمريكا در حال به كارگيري تمام تلاش خود هستند تا اين پرونده را از مسير طبيعي و مجراي صحيح خود كه آژانس است، منحرف كنند و در اين راه آمريكا در حال وارد كردن فشارهاي زيادي به كشورهاي مختلف است كه اميدواريم كشورهاي مختلف در اين زمينه با استقلال عمل كنند.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد انفجارهاي اهواز و اظهارات سخنگوي نيروي انتظامي مبني بر اين كه احتمال دست داشتن نيروهاي خارجي در آن منتفي نيست، گفت : وزارت خارجه هنوز گزارشي دريافت نكرده و ما هم مانند انگليسي ها بدون سند و مدرك صحبت نمي كنيم لذا ابتدا بايد اسناد و مدارك را سازمانها و ارگانهاي ذيربط اطلاعاتي امنيتي بررسي كنند و زماني كه بررسي كردند، آنگاه مشخص خواهد شد كه آيا كسي پشت اين انفجارها بوده يا نه . اما فعلا بايد از حدس و گمانه زني پرهيز كرد چون هيچ چيز مشخص نيست.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در مورد مساله هسته اي و تماس بين ايران و سه كشور اروپايي گفت : اينكه هيچ گفتگويي نيست، درست نيست چون سطوح گفتگو را بايد تعريف كرد؛ سفراي ما در اروپا با مسئولان مختلف وزارت خارجه كشورهاي اروپايي گفت وگو و تماس دارند و در تهران نيز همين طور است و گفت وگو وجود دارد اما به شكل قبلي فعلا نيست و اين وقفه را خود اروپايي ها ايجاد كردند و اميدواريم اروپايي ها به حقانيت جمهوري اسلامي ايران توجه كنند تا بتوان كارها را به پيش برد.
وي افزود : نمي توان ادبيات نامأنوس و اختراعي به كار برد. مثلا خانم  رايس  صحبت مي كند و مي گويد بحث حق نيست، آنچه مهم است بحث اعتماد است. در اينگونه صحبت ها چند نكته نهفته است؛ يكي اين كه خانم رايس اعتراف مي كند كه ايران محق است كه انرژي هسته اي داشته باشد و در خصوص اعتماد نيز بايد گفت كه مگر اعتماد چگونه ايجاد مي شود؟ اين جوابي است كه ما به همه طرفهاي ديگر از جمله خانم رايس مي دهيم ؛ اعتماد با اجراي پروتكل ها و مقررات انجام مي شود و در خصوص بحث هسته اي نيز اعتماد بر اساس اجراي ان پي تي انجام مي شود كه ما نيز اجرا كرده ايم و هنوز هم در حال اجراي آن هستيم بنابر اين اعتماد بر اساس مقررات اعمال و اجرا مي شود نه بر اساس تعريف افراد براي كشورهاي مختلف و به ازاي هر كشوري يك تعريف خاص؛ چون در اين صورت يك هرج و مرج بين المللي ايجاد مي شود .
وي افزود : آقاي سولانا اعلام كرده بود كه اميدواريم هر چه زودتر خبرهاي خوشي از ازسرگيري مذاكرات داشته باشيم پس به هر حال اگر اروپايي ها جدي و آماده هستند، مانعي نيست و اين كار را مي توان انجام داد و يكي از نمونه هاي آشكار همكاري ايران با آژانس حضور چند روز پيش آقاي «هايننون» و همكارانشان بود كه سفر آنها در ادامه پيگيري ها و نظارت هاي گذشته بود و پيشرفت هاي خوبي نيز حاصل شد و هيأت با رضايت از ايران رفت و اين نشان مي دهد كه ايران آماده است و مانعي براي همكاري با اروپا يا آژانس نمي بيند.

رئيس جمهور به خراسان شمالي مي رود
ايسنا: رئيس مجمع نمايندگان خراسان شمالي از سفر رئيس جمهور به خراسان شمالي خبر داد.
حسين آفريده اظهارداشت: در جلسه مجمع نمايندگان خراسان شمالي با احمدي نژاد درخصوص توجه بيشتر به استان و قرار گرفتن استان خراسان شمالي در زمره استان هاي محروم به منظور تخصيص بودجه هاي توازن منطقه اي بحث و تبادل نظر انجام گرفت و قرار بر اين شد تا رئيس جمهور در هفته آينده در اين خصوص تصميم  بگيرد.
نماينده مردم شيروان در مجلس اذعان كرد:   شاخص هاي استان در سطح بسيار پائيني قرار گرفته اند و بايد توجه بيشتري به اين استان جديد شود.
آفريده از دعوت مجمع نمايندگان خراسان شمالي از رئيس جمهور براي سفر به اين استان خبر داد و گفت: حضور رئيس جمهور خود باعث افزايش توجه به منطقه مي شود كه خراسان شمالي با توجه به راه هاي مخروبه روستايي و فقدان ۸۵ درصدي آب آشاميدني در روستاها نيازمند توجه ويژه اي است.

وزير كشور بر تعقيب عوامل بمب گذاري هاي
اهواز تاكيد كرد
ايسنا: وزير كشور با تأكيد بر تعقيب عوامل بمب گذاري هاي روز شنبه در اهواز و ابراز تاسف از بروز اين انفجارها گفت: فكر مي كنم اين انفجارها ادامه انفجارهاي قبلي است.وزير كشور تأكيد كرد: در مجموع عوامل امنيتي بايد تلاش كنند و اجازه ندهند كه اين قبيل موارد دوباره تكرار شود. ضمن اين كه اين موضوع را پيگيري مي كنيم.پورمحمدي درباره ناآرامي هاي اخير مناطق كردنشين آذربايجان غربي و بررسي و نتايج آن نيز اظهار داشت: نتيجه گزارش حوادث مناطق كردنشين آذربايجان غربي به مجلس اعلام شده است. اين مسائل يك سري ناامني هاي وارداتي است كه بايد آن را كنترل كنيم و ضرايب امنيتي را بالا ببريم.
وي ادامه داد: اگر جلو اين مسائل را نگيريم، اينها مي تواند به يك بحران و فاجعه تبديل شود.وي در عين حال گفت كه خوشبختانه مديران امنيتي و انتظامي كشور از هوشياري لازم برخوردارند.
وزير كشور درباره آنچه حاكم شدن فضاي امنيتي بر كشور خوانده شد، تأكيد كرد: من خود صاحب تئوري امنيتي هستم و براي امنيت فراگير از مسير، ابزار و عوامل امنيتي حركت و استفاده نمي كنم.معتقدم براي اين كه به امنيت فراگير برسيم بيشتر به راهكارهاي توسعه اي نياز داريم.

وزير دفاع:
عراق مستقل، آزاد و امن تضمين كننده
امنيت و ثبات منطقه اي است
فارس: مصطفي محمد نجار ضمن تشريح اوضاع منطقه اي و بين المللي با رد ادعاهاي وزير دفاع انگليس مبني بر دخالت ايران در اوضاع داخلي عراق تأكيد كرد: ايران همواره خواهان عراقي مستقل، يكپارچه و امن بدون حضور و دخالت نيروهاي فرامنطقه اي بوده است.وزير دفاع طي سخناني در جلسه معاونين وزارت دفاع افزود: ادعاها و اتهامات برخي مقامات انگليسي به جمهوري اسلامي ايران نوعي فرافكني براي سرپوش گذاشتن به حضور اشغالگرانه و دخالت هاي پنهاني در تشديد ناامني در عراق است.
سردار نجار با محكوم كردن هر گونه اقدام خشونت بار و تروريستي در عراق عاملان اين گونه اقدامات را دشمنان واقعي آرمان  مردم عراق دانست.
وي با اشاره به امضاء توافقنامه هاي امنيتي، دفاعي و اقتصادي ميان دو كشور ايران و عراق اين مهم را نشانه اهتمام ويژه جمهوري اسلامي ايران به استقرار امنيت و آرامش و توسعه اقتصادي كشور عراق توصيف كرد.
وزير دفاع اظهار اميدواري كرد: با تأييد قانون اساسي عراق توسط مردم اين كشور و حاكميت قانون و نظم، شاهد روي كار آمدن دولت دائمي عراق، خروج نيروهاي بيگانه از اين كشور و عراق يكپارچه، مستقل و امن باشيم.
سردار نجار در پايان سياست تنش زدايي را عنوان سياست راهبردي تغيير ناپذير جمهوري اسلامي ايران ذكر و افزود: ما اين سياست را از طريق ديپلماسي فعال دفاعي با هدف تحكيم صلح و ثبات در منطقه همچنان تعقيب خواهيم كرد.

دادستان كل كشور:
نظر هيأت منصفه براي دستگاه قضائي محترم است
دادستان كل كشور، ابراز اميدواري كرد كه ارباب قلم و ادب همچنان كه قلم و ادب با يكديگر آميخته است، همواره ارباب قلم باشند و نيازي نباشد به اين كه هيات نظارت برخورد كند.
قربانعلي دري نجف آبادي در جمع اعضاي هيأت منصفه مطبوعات ابراز اميدواري كرد كه هيأت منصفه مايه سربلندي باشد و با قدرت، عزت و شوكت راه را براي مطبوعات و مسائل سياسي باز كند.وي ادامه داد: هيات منصفه نماينده تمام اقشار و مردم است كه از يك سو، مدافع مطبوعات كه متعلق به مردم و يكي از اركان انقلاب هستند، باشد تا به كسي توهين نكنند و كسي هم به آنها توهين نكند و حريم ها حرمت ها را به طور كامل پاس دارند و صيانت كنند و حقوق حاكميت هم حفظ شود.
دري نجف آبادي اظهارداشت: وقتي ۲۱ نفر در تهران و ۱۴ نفر در شهرستان ها به عنوان هيات منصفه اظهارنظر مي كنند، نظر براي دستگاه قضايي بسيار محترم است و حرمت ويژه اي دارد. در اين سال ها بيش از ۴ هزار نشريه در كشور اجازه انتشار گرفتند اما ۱۰ تا بسته شده است كه متاسفانه دشمنان ما همان ۱۰ تا را بزرگ مي كنند.
دادستان كل كشور در پايان گفت: اين نشانگر اعتبار و احترام نظام براي نشريات و مطبوعات و ارباب قلم و ادب است كه وقتي حيثيت هر فرد و نهادي زير سئوال برود، در يك دادگاه با حضور هيأت منصفه رسيدگي مي شود و ديگران هم عبرت خواهند گرفت.

ايزدپناه خبر داد:
تدوين برنامه اجرايي وظيفه سه قوه براي
ارتقاي امنيت اقتصادي در كشور
فارس: سخنگوي ستاد هماهنگي مبارزه با مفاسد اقتصادي با اشاره به تشكيل جلسات كارشناسي قواي سه گانه براي برخورد با مفاسد اقتصادي گفت: ماحصل اين جلسات تدوين برنامه اجرايي و تفكيك وظايف سه قوه با هدف ارتقاي امنيت اقتصادي بوده است.
عبدالرضا ايزدپناه به مجموعه اقدامات انجام يافته در قواي سه گانه جهت دستيابي به اين منظور اشاره كرد و گفت: فعالان و كارشناسان در سه قوه تقنيني، اجرايي و قضائي با تدوين و تصويب لوايح و طرح هايي چون قانون يكسان سازي نرخ ارز، قانون ماليات هاي مستقيم، قانون تجميع عوارض، اصلاح قانون سرمايه گذاري خارجي و قانون تنظيم بازار غيرمتشكل پولي و قانون برگزاري مناقصات گام هاي بلندي در اين راستا برداشتند.
وي گفت: طي چندين جلسه، برنامه ها و اهم وظايف قوا در تامين امنيت اقتصادي مشخص شده است و به زودي درباره اقدامات سه قوه براي ارتقاي سطح امنيت اقتصادي اطلاع رساني مي شود.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |