دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۲۷ - Oct 17, 2005
رقابتهاي ليگ برتر فوتبال
شكست استقلال در اصفهان ، تساوي پرسپوليس در تهران
005103.jpg
005115.jpg
خبرنگار همشهري: ليگ برتر پرهيجان تر از هفته هاي پيش به نقطه قابل تحليلي رسيد . تيمهاي بزرگ روز گذشته در مصاف با حريفان اصفهاني، يزدي و نوشهري روز سختي داشتند. پرسپوليس و استقلال دو سوي فوتبال تهران حالا رقيبان شهري بيشتري دارند. پاس، صبا، راه آهن و سايپا در شرايطي قرار گرفته اند كه از دو تيم شناخته شده مطرح تر و با اطمينان بيشتري بازي مي كنند. آيا با اين تغيير موقعيتي كه تيمهاي بزرگ پيدا كرده اند، بافت تماشاگران نيز دچار تغيير شده است؟ آيا چهره هاي قديمي قادرند همچنان بر اين جمع عظيم فوتبال، تصميم بگيرند و برنامه بريزند؟ روز گذشته پرسپوليس با ذوب آهن و استقلال با سپاهان و پاس با قندي و فولاد با شموشك زيباترين بازيها را رقم زدند تا جدول رده بندي نيز دچار تغييرات عمده اي شود. در اين ميان تيم پاس با استفاده از توقف استقلال صدرنشين در اصفهان با تفاضل گل بهتر در صدر جدول ايستاد.
در بازي هاي روز گذشته تيم هاي استقلال و پرسپوليس ناكامان بزرگ بودند. استقلال در فولاد شهر مقابل سپاهان شكست خورد و پرسپوليس نيز در خانه برابر ذوب آهن به تساوي يك بر يك رسيد تا باز هم در انتهاي بازي كادر فني پرسپوليس از سوي طرفداران اين تيم مورد انتقاد شديد قرار گيرند و با شعارهاي خود خواستار تغييرات بنيادين در اين تيم بشوند.
در نوشهر نيز فولاد موفق شد دو بر يك شموشك را شكست دهد تا اين تيم به ميانه هاي جدول راه يابد.
استقلال در حاليكه امير قلعه نويي را به دليل محروميت در اختيار نداشت در اصفهان به مصاف سپاهان رفت.
تيم تهراني در ابتداي بازي موفقيت هاي خوبي را توسط اكبرپور و گيلائوري از دست داد تا به گل نرسد و در دقيقه ۳۱ روي ارسال توپ مهدي جعفرپور و جاگيري غلط رستمي دروازه اين تيم در كمال ناباوري باز شود. در ادامه بازي مرفاوي تغييراتي را با آوردن منصوريان در تركيب تيمش بوجود آورد اما در نهايت بازي به سود سپاهاني ها خاتمه يافت.
در تهران نيز اگرچه پرسپوليس با گل دقيقه ۶ عليزاده از ذوب آهن پيش افتاد اما بعد از اين گل ميل تهاجمي پرسپوليس كاهش يافت و در آن سوي ميدان ذوب آهن توانست با انسجام تيمي از هر دو جناح دروازه پرسپوليس را مورد هجوم قرار دهد تا در نهايت مهدي رجب زاده در دقيقه ۵۶ گل مساوي ذوب آهن را درون دروازه حريف جاي داد. ذوب آهن بعد از اين گل هم مي توانست دروازه پرسپوليس را باز كند اما بي دقتي مهاجمان اين تيم مانع از اين كار شد. البته پرسپوليس نيز در دقيقه ۹۳ توسط سهراب انتظاري فرصت مناسبي را از دست داد تا امتيازات تقسيم شود.
در نوشهر نيز فولاد موفق شد در دقايق پاياني شموشك را شكست دهد. عماد محمدرضا در دقيقه ۲۶ و نادر احمدي در دقيقه ۸۳ براي فولاد گلزني كردند.
تنها گل شموشك توسط اسفنديار محسني در دقيقه ۲۹ به ثمر رسيد.
در يزد پاس با تمام قدرت ظاهر شد و با برتري دو بر صفر مقابل شهيد قندي به صدر جدول صعود كرد.
ميلاد محمد داودي در دقيقه ۳ و آرش برهاني در دقيقه ۸۹ دو گل تيم پاس را به ثمر رساندند.
در پايان هفته هفتم پاس با ۱۵ امتياز و تفاضل گل بهتر در صدر قرار گرفت. سپاهان با همين تعداد امتياز در مكان دوم و ذوب آهن با ۱۴ امتياز در مكان سوم و استقلال با ۱۳ امتياز از صدر جدول به مكان چهارم سقوط كرد.

مشكل صنعت نفت به مجلس رسيد
005109.jpg
گروه ورزشي: رئيس كميته تربيت بدني مجلس گفت: با دعوت نمايندگان آبادان در مجلس شوراي اسلامي، مشكلات تيم صنعت نفت آبادان مورد بررسي قرار مي گيرد.اميررضا خادم با بيان اين مطلب افزود: ساعت ۱۲ روز چهارشنبه با دعوت نمايندگان آبادان از فدراسيون فوتبال و باشگاه صنعت نفت آبادان، در جلسه اي در رابطه با مشكل تيم صنعت نفت آبادان بحث و بررسي هاي صورت مي گيرد تا مشكل آنان برطرف شود. وي افزود: در اين جلسه علاوه بر اعضاي باشگاه صنعت نفت، كميته انضباطي فدراسيون فوتبال نيز حضور خواهد داشت. اين موضوع در پي اختلافات فدراسيون فوتبال به دنبال بازي دو تيم صنعت نفت و راه آهن و رأي ديوان عدالت اداري مبني بر رفتن صنعت نفت به ليگ برتر در كميسيون فرهنگي بررسي مي شود.

رئيس سازمان تربيت بدني
ورزش ژيمناستيك بايد در مدارس عمومي شود
گروه ورزشي: معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت بدني  در ديدار با سرپرست  واعضاي  هيات  رئيسه  فدراسيون  ژيمناستيك ، اين  رشته  ورزشي  را پايه  و دبستان عرصه  ورزش  دانست .مهندس  محمد علي آبادي  در اين  ديدار كه  در محل  اين  سازمان  برگزار شد، افزود: فعاليت  اين  رشته  ورزشي  پايه  و مادر را بايد از سنين  پايين  آغازكرد، تا حلقه  واسطه  به رشته هاي  ديگر وصل  شود.
به گفته  وي  يكي  از وظايف  فدراسيون  ژيمناستيك  ايجاد شوق ، نشاط و انگيزه نزد ژيمناست ها و عمومي كردن  اين  رشته  در مدارس  است .
دراين  ديدار كه  در محل  سازمان  تربيت  بدني  انجام  شد، مهدي  قدمي معاون رئيس  سازمان  تربيت  بدني  نيز حضور داشت .در ابتداي  اين  ديدار سرپرست  فدراسيون  ژيمناستيك  به  ارائه  گزارشي  ازفعاليت هاو عملكرد چند ماهه  اخير خود و تاريخچه  اين  رشته  ورزشي  در ايران پرداخت .اكبر گهرخاني  همچنين  به طرح  كار با كودكان  چهار تا هفت  سال ، تخصصي كردن  وسايل  ژيمناستيك  و جايگاه  ضعيف  اين  رشته  در كشور پرداخت .وي  با اشاره  به  نتايج  كسب  شده  از سوي  ژيمناست ها در رقابت هاي  آسيايي هند، و بازيهاي  اسلامي زنان  گفت  مشكل  اصلي  اين  فدراسيون  ديدگاه  سنتي  و كمبود بودجه  است .

يازده ژيمناست در اردوي تيم ملي
چهارمين  مرحله  اردوي  آمادگي  تيم  ملي  ژيمناستيك  ايران  با دعوت  از يازده  ژيمناست  در روزهاي  هفتم  تا بيست  و پنجم  آبان  ماه  در كرمانشاه  داير مي شود.
هدف  از برپايي  اين  اردو ايجاد شرايط حضور قدرتمند تيم  ايران  در بازي هاي  آسيايي  ۲۰۰۶ دوحه  عنوان  شده است.اسامي  دعوت شدگان  به  اردو عبارت  است  از: كامبيز حاج محمدي ، علي  اصغر مرزبان ، حميدرضا بابايي ، محمدمهدي  گائيني ، سروش  پولاديان ، احسان  خدادادي ، علي  عزيزي ، علي رضا فرخ ، نادر حنيفي ، محمدرمضان پور، حمزه  قديرزاده .

ناكامي نماينده هندبال ايران در امارات
تيم  هندبال  كرمان  با قبول  چهارمين  شكست  خود از دور مسابقات  بين المللي هندبال  جام  زايد امارات  عربي  متحده  حذف  شد.
نماينده  كشورمان  در چهارمين  ديدار خود در پيكارهاي  فوق  كه  درشهر العين  برگزار شد، با نتيجه  ۲۷ بر ۲۳ مغلوب  تيم  السلط اردن  شد و درگروه  خود در مكان  آخر ايستاد.تيم  كرمان  در ديدارهاي  قبلي  خود برابر تيم هاي  العين  امارات ، الاهلي مصر والصداقه  لبنان  ناكام  شده  بود.در پايان  دور نخست  اين  رقابت ها از گروه  اول  تيم هاي  السلط اردن  والاهلي مصر و از گروه  دوم  تيم هاي  الترجي  تونس  والاهلي  بحرين  به  دور بعدي  صعودكردند.مسابقات  بين المللي  هندبال  جام  زايد با شركت  ۹ تيم  در شهر العين  واقع در ۱۴۰ كيلومتري  ابوظبي  پايتخت  امارات  عربي  متحده  جريان  دارد.

كادر فني  و اجرايي  تيم  ملي  بسكتبال  ايران  معرفي  شدند
روابط عمومي فدراسيون  بسكتبال  ديروز اسامي كادر فني  و اجرايي  تيم ملي  بسكتبال  بزرگسالان  ايران  اعزامي به  سومين  دوره  رقابت هاي  بسكتبال  بازي هاي  غرب  آسيا را اعلان  كرد.كادر فني  و اجرايي  تيم  ايران  از محمدرضا مشحون  به  عنوان  رئيس  سازمان تيم هاي  ملي ، حسن  نوربخش  سرپرست  تيم ، محمدمهدي  ايزدپناه  مربي ، مهران حاتمي مربي ، ولي الله صالح  نيا مربي  بدنساز و مرتضي  احمدي  فيزيوتراپيست  تشكيل  خواهند شد.
سومين  دوره  بازي هاي  غرب  آسيا آذر ماه  سال  جاري  در قطر برگزار خواهدشد.

۳ انتصاب در كشتي
گروه ورزشي: محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي طي حكمي محبوب قباديان را به عنوان عضو سازمان ليگ كشتي كشور منصوب كرد. همچنين خانم ماهيار رسائي به عنوان مسئول روابط بين المللي و مجيد حاتمي به عنوان سخنگوي سازمان ليگ كشتي كشور منصوب شدند.

اردوي مشترك كاراته كاهاي ايران و تركيه
گروه ورزشي: فدراسيون  كاراته  تركيه  موافقت  خود را با تشكيل  اردوي  آمادگي  مشترك  تيم هاي  جوانان  و اميد ايران  و تركيه  در تهران  اعلام  كرد.
بدين  ترتيب  اين  اردو اواخر مهرماه  جاري  در مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  داير خواهد شد.فدراسيون  كاراته  ايران  همچنين  از فدراسيون  كاراته  جمهوري  آذربايجان  براي  اعزام  كاراته كاهاي  اين  كشور به  اردوي  فوق  دعوت  به عمل  آورده بود كه  تاكنون  پاسخي  دريافت  نكرده  است .تيم  كاراته  جوانان  و اميد ايران  خود را براي  شركت  در رقابت هاي  كاراته  قهرماني  جوانان  و اميد جهان  كه  در روزهاي  ۲۰ تا ۲۵ آبان  ماه  در قبرس  برگزار مي شود، آماده  مي كند.

رئيس كاراته دفاع كرد
رئيس  فدراسيون  كاراته  اعلام كرد:  در تركيب  تيم  اعزامي  به  رقابت هاي  كاراته  قهرماني  جوانان  و اميد جهان  هيچ  تغييري  داده  نخواهد شد.«عليرضا سمندر» افزود: همان  افرادي  كه  در پيكارهاي  انتخابي  عناوين  نخست  را كسب  كردند در قالب  تيم  ايران  در رقابت هاي  جهاني  اين  رشته  شركت  خواهند كرد.سمندر در ادامه  با ابراز رضايت  از نفرات  انتخاب  شده  در پيكارهاي  انتخابي  گفت:  با آنكه  در برخي  از اوزان ، افراد مورد نظر مربيان  انتخاب  نشدند ولي  در مجموع  از تركيب  نفرات  اعزامي  راضي  هستم .

آغاز كلاس مربيگري بين المللي واليبال بانوان
يزداني خرم: استعداد خانم ها كمتر از آقايان نيست
علي شاكري: كلاس مربيگري سوليداريتي واليبال براي بانوان صبح ديروز با شركت ۳۰ شركت كننده و با حضور دبيركل كميته ملي المپيك و رئيس فدراسيون واليبال در محل آكادمي ملي المپيك گشايش يافت. مدرس اعزامي فدراسيون جهاني واليبال پروفسور «ورلك» از جمهوري چك است كه قبلاً نيز دوبار به كشور ما سفر كرده بود. مديريت اين كلاس با دكتر خسرو ابراهيم مدرس FIVB و عضو اسبق تيم ملي ايران است. در شروع اين كلاس ۱۲ روزه ابتدا هاجر نجاتي زاده نايب رئيس فدراسيون واليبال در امور بانوان گزارشي از نحوه انتخاب شركت كنندگان را داد و سپس يزداني خرم به اعلام اينكه پس از مذاكرات با فدراسيون جهاني واليبال قرار شد كارت مربيگري درجه يك بين المللي به قبول شدگان تعلق گيرد گفت: اين يك امتياز بزرگ براي واليبال بانوان ايران خواهد بود.
رئيس فدراسيون واليبال گفت: ما معتقد هستيم استعداد خانم ها اگر بيشتر از آقايان نباشد كمتر نيست و ما بدون شعاردادن مي توانيم بيشترين استفاده را از ورزش بانوان با پايبندي به اصول و ارزش هاي اسلامي داشته باشيم.
در ادامه علي كفاشيان با اشاره به اينكه يكي از مشكلات بزرگ امروز ورزش بانوان كمبود مربيان با دانش و خوب در رشته هاي مختلف ورزشي است گفت: بهترين راه براي حل اين مشكل برپايي چنين كلاس هايي است. دبيركل كميته  ملي المپيك يكي از دلايل مطرح شدن واليبال ايران در جهان را در نگاه فدراسيون واليبال به علم روز خواند و اظهار اميدواري كرد كه واليبال بانوان نيز به پاي واليبال آقايان برسد.

كالچو ايتاليا
يوونتوس بدون شكست در صدر جدول پيش مي رود
005112.jpg
گروه ورزشي: حسن حيدري: تيم فوتبال يوونتوس با پيروزي يك بر صفر مقابل مسينا براي هفتمين هفته به پيشتازي خود در جدول كالچو ادامه داد. در اين بازي الساندرو دل پيرو در دقيقه ۲۴ تنها گل اين ديدار را به ثمر رساند. در پايان هفته هفتم يوونتوس بدون شكست و ۲۱ امتياز در صدر قرار دارد. در ساير بازي ها اينترميلان در سن سيرو با قدرت تمام ليورنو را در هم كوبيد. ماركو ماتاراتزي (۱۱) كروز (۱۹) كامبيا سو (۴۹)، كوردوبا(۵۱) و ركوبا (۶۱) ۵ گل اينتر را در اين بازي درون دروازه حريف جاي دادند.
ليورنو از دقيقه ۴۷ با اخراج كوكو ۱۰ نفره به بازي ادامه داد. تيم هاي امپولي و آث رم كه در جدول رده بندي همسايه هستند در يك بازي پربرخورد كه يك اخراجي هم در برداشت با يكديگر ديدار كردند كه در نهايت امپولي يك بر صفر به پيروزي رسيد.
فرانسيسكو تاوانو در دقيقه (۵۹) تك گل بازي را در اين ديدار به ثمر رساند. لاتزيو نيز با همين نتيجه از سد فيورنتينا گذشت. لوسيانو زائوري در دقيقه ۸۲ گل پيروزي لاتزيو را درون دروازه حريف جاي داد. اين هفته پالرمو مقابل كيه وو به تساوي دو بر دو رسيد. آسكولي دو بر يك سامپدوريا را مغلوب كرد. رجيانا با دو گل مقابل لچه به برتري رسيد. پارما نيز برابر ترويسو به تساوي يك بر يك دست يافت.

كيش ميزبان نخستين دوره بازيهاي مناطق آزاد جهان
مديرعامل  موسسه  ورزشي  و تفريحات  سالم  منطقه  آزاد كيش  از برگزاري  نخستين  دوره  بازي هاي  ورزشي  مناطق  آزاد جهان  در اين  جزيره  خبر داد.
بهرام  افشارزاده  روز يكشنبه  در گفت  وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اين  مطلب  گفت  ما قصد داريم  اين  بازي ها را اسفندماه  امسال  در رشته هاي  مختلف  ورزشي  در جزيره  كيش  برگزار كنيم .
افشارزاده  افزود: از مسئولان  ورزش  مناطق  آزاد جهان  براي  شركت  در كنگره اين  بازي ها كه  آذرماه  امسال  در كيش  برگزار مي شود، دعوت  شده است  كه  در اين كنگره  درباره  چگونگي  برگزاري  بازي هاي  فوق  بحث  و تبادل  نظر به  عمل  خواهدآمد.
وي  با اشاره  به  بازديد نمايندگان  كميته هاي  ملي  المپيك  كشورهاي  اردن  و پاكستان  از امكانات  و تاسيسات  ورزشي  جزيره  كيش  اظهارداشت:  مسئولان  كميته هاي  ملي  المپيك  اردن  و پاكستان  پس  از بازديد از اين  امكانات  قصد دارند، اردوهاي  آمادگي  برخي  ازتيم هاي  خود را پيش  از اعزام  به  بازي هاي  آسيايي ۲۰۰۶ دوحه  قطر در اين  جزيره  تشكيل  دهند.
وي  همچنين  از افتتاح  سالن  چند منظوره  جزيره  كيش  در روز ۲۳ آبان  ماه خبر داد و گفت  براي  افتتاح  اين  سالن  از ملي پوشان  ژيمناستيك  ايران  نيز دعوت  به  عمل  آمده  است .

مقابله واليبال با پرتاب سكه در شهرهاي اروميه و گنبد
خبرنگار همشهري: پس از اتفاقات هفته اول رقابت هاي ليگ برتر واليبال ايران در شهرهاي اروميه و گنبد، فدراسيون واليبال با صدور اطلاعيه اي درصدد مقابله با مسائل ناگوار به وجود آمده برآمد. در اين اطلاعيه از مسئولان برگزاري مسابقات در شهرهاي ميزبان خواسته شد تا با پيش بيني هاي لازم جلوي پرتاب سكه را بگيرند وگرنه بازي تيم هاي اين شهرها در مرتبه اول بدون تماشاگر و در مرحله دوم به شهرهاي مجاور منتقل خواهد شد.
در هفته اول رقابت هاي ليگ برتر واليبال ايران تماشاگران در اروميه در چند نوبت با پرتاب سكه باعث ايجاد وقفه در بازي شدند و در گنبد نيز تماشاگران نارضايتي خود را از تيم شهرشان با پرتاب اشياء بروز دادند.

صعود در رنكينگ جهاني پينگ پنگ
گروه ورزشي: شاهين  اخلاق پسند و مهران  احدي  دو بازيكن  ملي پوش  كشورمان  در آخرين رنكينگ  فدراسيون  جهاني  پينگ  پنگ  صعود كردند.
به  گزارش  روابط عمومي فدراسيون  پينگ  پنگ ، در فهرست  بهترين هاي  پينگ پنگ  جهان  كه  هرماه  منتشر مي شود اخلاق  پسند و احدي  هر كدام  با شش  پله  صعوددر مكانهاي  ۳۷۰ و ۴۱۵ اين  جدول  قرار گرفتند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |