يكشنبه ۱ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۲ - Oct 23, 2005
متهم به قتل خواستار قصاص خود شد
005658.jpg
گروه حوادث: كارگر شركت ايران خودرو كه در پي اختلاف با يكي از همكارانش وي را در انبار اين شركت به قتل رسانده بود، صبح ديروز با حضور پنج قاضي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، جلسه محاكمه با حضور قاضي عزيزمحمدي و چهار قاضي مستشار، اولياي دم، متهم و وكيلش برگزار شد. در ابتداي جلسه محاكمه رضوانفر نماينده دادستان، به قرائت كيفرخواست پرداخت و گفت: در اين پرونده محسن ۳۲ ساله متهم در تاريخ ۳۱ ارديبهشت ماه سال ۸۴ فردي به نام علي را با ضربات چاقو به قتل رسانده است. ساعت ۹ صبح روز حادثه وقوع يك نزاع منجر به قتل در شركت ايران خودرو و درگيري بين همكاران به كلانتري چيتگر اطلاع داده شد. پس از حضور مأمور مشخص شد كه علي (مصدوم) به بيمارستان فياض بخش انتقال يافته اما تلاش پزشكان براي نجات وي بي نتيجه بوده است. همچنين آنها در ادامه بررسي ها متوجه شدند كه عامل جنايت پس از ارتكاب قتل قصد داشته تا در قسمت ديگري از انبار اين شركت خود را حلق آويز كند اما با ممانعت همكارانش موفق به اين كار نشده است.
به اين ترتيب، بازپرس ويژه قتل در محل حادثه حضور مي يابد و متهم در بازجويي هاي مقدماتي به قتل اقرار مي كند.
رضوانفر افزود: با كشف آلت قتاله و تأييد پزشكي قانوني مبني بر اصابت جسم نوك تيز به عنوان علت اصلي مرگ، محسن تحت بازجويي فني قرار گرفت و مدعي شد: من و علي با يكديگر دوست بوديم. مدت طولاني علي سر كار نيامده بود. من و همكارم به مقابل در خانه آنها رفتيم. پدرش با ديدن من گفت دست از سر بچه ام برداريد. فرداي آن روز علي وقتي سركار آمد من به خاطر رفتار پدرش به او گله كردم. او بسيار افسرده بود. با هم درگير شديم و من با چاقو او را كشتم.
بنابراين با توجه به اعتراف صريح متهم به قتل، تقاضاي صدور حكم قانوني را در خصوص وي دارم.
سپس اولياي دم در جايگاه قرار گرفتند و با درخواست قصاص از دادگاه پدر علي گفت: من در ايران خودرو كار مي كنم. از طريق سرپرست انبار متوجه شده بودم قاتل مرد شروري است. طبق آخرين گزارشات كه دريافت كرده بودم متوجه درگيري متهم با كارگران شده بودم. من مخالف رابطه پسرم با اين جوان بودم. يك شب تا صبح مقابل خانه مجردي او ايستادم اما هيچ مورد مشكوكي نديدم.
چند روز قبل از حادثه با پسرم صحبت كردم. او قبول نكرد و دائما از محسن طرفداري مي كرد و مي گفت او ورزشكار و پسر خوبي است. پس از مدتي پسرم مريض شد. او دچار افسردگي و استرس شده بود. هر چه از او پرسيدم حاضر به صحبت كردن نبود تا اينكه از مسئول انبار خواستم شيفت پسرم را تغيير دهد تا آنها با هم روبه رو نشوند. روز حادثه پسرم در محل كارش حاضر شده بود كه متأسفانه كشته شد.
در ادامه محسن (متهم به قتل) در جايگاه قرار گرفت و ضمن قبول اتهام وارده گفت: من در اين مدت نتوانسته ام هيچ انگيزه اي را براي قتل تصور كنم.
قبل از اين ماجرا مبلغ ۸۴۰ هزار تومان به علي قرض داده بودم براي گرفتن پول هم به در خانه وي نرفته بودم. او چند روز سر كار نيامده بود. من دوست او بودم. رفتم تا ببينم چه شده است. پدرش دم در آمد و گفت رابطه رفاقت شما در محيط كار هيچ ايرادي ندارد، اما وقتي علي خانه است با او هيچ كاري نداشته باش. بعد يك چك ۸۴۰ هزار توماني به من داد و گفت برو!
من از شدت ناراحتي چك را پاره كردم. فرداي آن روز وقتي متوجه شدم علي آمده است، براي عذرخواهي پيش وي رفتم. او خيلي ناراحت بود و به نظر افسرده مي رسيد. من هم ناراحت بودم. گفتم مي خواهم خودم را بكشم. همان موقع با هم درگير شديم و من با چاقويي كه داخل وسايل ماشينم بود به او چند ضربه زدم.
متهم در پاسخ به سؤال قاضي پرونده مبني  بر اينكه دليل افسردگي علي چه بود، گفت: علي بدنسازي كار مي كرد و دارو مصرف مي كرد. فقط اين را مي دانم كه من علت افسردگي او نبودم.
وي در آخرين دفاع خود گفت: من از اين كار پشيمانم. در تمام اين مدت كابوس مي ديدم. نمي توانم شب ها بخوابم. دوست دارم اولياي دم هر چه زودتر مرا قصاص كنند تا من از اين مشكل رهايي پيدا كنم.
برپايه اين گزارش، قرار است حكم در خصوص اين پرونده ظرف مدت قانوني صادر شود.

جشن خون!
خبر صريح بود. «در مهماني جشن تولد، يكي از مهمانان توسط گلوله به قتل رسيد.»
افزايش آمار وقوع جنايت با استفاده از اسلحه گرم خبر از گسترش سلاح در جامعه دارد اما نمي توان باور كرد كه در يك مهماني ساده جشن تولد، افرادي مسلح حاضر شوند و در اثر يك درگيري ساده از سلاح خود استفاده كنند.
دكتر علي نجفي توانا حقوقدان در مورد افزايش سلاح در جامعه مي گويد: در جامعه اي كه نيروي انتظامي و قضايي وظايف خود را به نحو احسن انجام دهد، احساس امنيت در جامعه افزايش پيدا كرده و همين احساس موجب مي شود مردم نيازي به دفاع شخصي نداشته باشند.
در اين حالت مردم به مراقبين شخصي يا اسلحه نيازي پيدا نمي كنند.
در جوامعي كه احساس امنيت تقليل پيدا مي كند لاجرم مردم براي برخورد با مخاطرات احتمالي از وسايل كمكي و از محافظان شخصي استفاده مي كنند. متاسفانه در چند سال گذشته، احساس امنيت در كشور ما كاهش يافته است در حالي كه آمار برخي از جرايم مؤثر در در كشور ما نسبت به ساير كشور ها پايين تر است اما مجموعه حوادث و اتفاقات و اطلاع رساني ناقص و تيتر كردن برخي اخبار جنايي و نيز وجود برخي از جرايم از جمله سرقت با اسلحه و چاقو، سرقت مسلحانه سبب شده مردم براي جبران كاهش احساس امنيت خود، اقدام به تهيه اسلحه كنند.
اين حقوقدان امكان گسترده دسترسي به اسلحه را از عوامل ديگر اين حادثه دانست و مي گويد: در كشورهايي كه در حال جنگ بودند مانند افغانستان و عراق، اسلحه آزاد افزايش پيدا كرده و به راحتي از مرزهاي ايران عبور كرده است. اين سلاح با قيمت بسيار ارزان و به راحتي در دسترس مردم قرار گرفته است. متاسفانه در شهرستانهاي بزرگ و حتي تهران نيز مي توان سلاح را با قيمت بسيار ارزان تهيه كرد.
بنابراين عدم كنترل دقيق مرزها از سويي، كمبود احساس امنيت از سوي ديگر منجر به افزايش استفاده از سلاح شده است.
نجفي توانا تاكيد مي كند: بايد دقت داشته باشيم بيشتر افرادي كه اقدام بر تهيه سلاح مي كنند نه براي ارتكاب جرم، بلكه براي محافظت از خود اين كار را انجام مي دهند.
در چنين شرايطي حتي يك برخورد لفظي يا درگيري جسمي ساده سبب مي شود آستانه تحمل افراد درگير در مشاجره كاهش يافته و بلافاصله اقدام به استفاده از سلاح كنند.
وي با اشاره به خبر قتل در جشن تولد مي افزايد: اين گونه موارد نشان مي دهد افراد بدون نگراني از نظارت نيروي انتظامي سلاح را با خود حمل مي كنند كه در نهايت منجر به چنين حادثه اي شده است.
دكتر نجفي  توانا در خصوص كاهش آستانه تحمل افراد مي گويد: هر گاه زبان تعقل و منطق ضعيف شود، زبان خشونت تقويت مي شود. اين اصلي است كه در زندگي فردي و اجتماعي كاملا صادق است.
اگر آستانه مقاومت رواني را شيء محكم تصور كنيم، اگر ضربات مكرر و مداومي بر اين شي وارد شده، در طول زمان هر قدر اين شيء محكم باشد، نازك شده و آسيب پذير مي شود تا جايي كه با كوچكترين ضربه اي آن شي ء مي شكند. متاسفانه شرايط جامعه ما در حال حاضر در چنين وضعي است و فشارهاي مختلف اقتصادي و اجتماعي سبب شده افراد با كوچكترين عامل تحريك كننده اي اقدام به اعمال خشونت آميز بزنند.

قاتل همسر وكيل پيدا شد
آسوشيتدپرس: پسر۱۶ ساله اي كه متهم به قتل همسر يك وكيل مدافع معروف شده است، روز گذشته به اتهام قتل مورد بازجويي قرار گرفته و در نهايت با قرار وثيقه  اي به ميزان يك ميليون دلار به صورت مشروط آزاد شد.
اسكات دايلسكي در جريان نخستين جلسه بازجويي خود به اتهام ضرب و شتم منجر به مرگ پاملاويتاله- كه در همسايگي آنها زندگي مي كرد- سكوت كرده و به سؤالات پاسخ نداد.
ويتاله ۵۲ ساله به همراه همسر خود، دانيل هاروتيس در حومه ثروتمند «لافايت» در ۲۰ مايلي شرق سانفرانسيسكو زندگي مي كرد. اسكات دايلسكي در همان خيابان به همراه مادر خود زندگي مي كند.
ايوان گلده، دوست هاروتيس كه اكنون وكالت وي را برعهده گرفته است، مي گويد: دانيل چند كار قانوني را براي آنها انجام داده بود اما هرگز با اين نوجوان برخوردي نداشته است.
وي  مي افزايد: دانيل چند نامه براي خانواده نوشته و چند تماس تلفني كوتاه هم براي حل معضل آنها گرفت. اما هيچ مورد خاصي در ميان نبود. وكلا معمولاً اين قبيل كارها را براي همسايگان و دوستان خود انجام مي دهند.
سانفرانسيسكو كرونيكل در گزارشي در مورد علت وقوع اين حادثه مي نويسد: دايلسكي با سرقت كارت اعتباري سفارش خريد تجهيزات كشت و نگهداري ماري جوانا را داده بود. او براي شناسايي احتمالي آدرس اين خانواده را به عنوان مقصد حمل تجهيزات اعلام كرده بود. برخورد اين دو كه با ضرب و شتم ويتاله و قتل وي همراه شده است، هنگامي روي داد كه اين نوجوان براي دريافت تجهيزات ارسال شده به منزل زن مقتول مراجعه كرده و با وي وارد مشاجره مي شود.
هارولد جويت، معاون دادستان منطقه مي گويد: اين جنايت وحشتناكي است و من معتقدم كه در اين شرايط حتي سن هم نبايد قاتل را از مجازات جدي محافظت كند.جويت در مورد گزارش كرونيكل توضيحي نداده و صحت و سقم آن را مشخص نكرد. وي تنها به ذكر اين موضوع اكتفا كرد كه اين داستان كمكي به حل مشكل نكرده است.
در صورتي كه دايلسكي در جريان محاكمه به عنوان «شخصي بالغ» تلقي شود، به اتهام قتل عمد مجبور خواهد بود باقيمانده دوران زندگي خود را در زندان بگذراند. وي تنها به دليل صغر سن از مجازات اعدام خواهد گريخت.
همكلاسان سابق دايلسكي از وي به عنوان شخص نامتعادل ياد مي كنند كه غالباً علاقه دارد در مورد اينكه كتابي نوشته شده در مورد شيطان را مطالعه مي كند، حرف بزند. وي حتي در يك مورد هنگام رقصي عجيب حول علامتي ناشناخته كه با گچ سفيد بر روي زمين مدرسه كشيده شده بود، مشاهده شده است.
پدر خوانده دايلسكي اما از فرزند خوانده خود به عنوان جواني باهوش، متفكر و نرم خود ياد مي كند كه توانايي حمله و ضرب و شتم شخصي را ندارد.

۷۵۰ دلار جريمه سيلي به دختر ۵ ساله
آسوشيتدپرس: يك مرد استراليايي ساكن پرت ديروز به جرم سيلي زدن و تنبيه بدني دختربچه پنج ساله اش كه سال گذشته به وقوع پيوسته بود، به پرداخت ۷۵۰ دلار جريمه محكوم شد.
بر اساس اين گزارش، دختربچه كه به دور از چشمان پدر، تمام آب نبات چوبي هاي خريداري شده در منزل را خورده بود، بدين ترتيب مورد خشم پدر قرار گرفت و از سوي او تنبيه بدني شد. در همين حال مرد او را به اتاقش برد و بر سرش فرياد كشيد كه اين امر موجب پادرمياني دايه كودك و حضور پليس شد.
لازم به ذكر است، پليس پس از مطلع شدن از موضوع، مرد را دستگير و او را به اتهام تنبيه بدني دختر پنج ساله اش بازداشت كرد.
اين در حالي است كه به گفته متهم در زندگي محدوديتهايي وجود دارد كه بايد از كودكي آنها را آموخت چرا كه در غير اين صورت رعايت آن در آينده كاري بس دشوار خواهد بود.

زن استراليايي دخترش را دو سال در اتاق تاريك حبس كرد
ديلي تلگراف: زن استراليايي دختر جوانش را به مدت دو سال در يك اتاق تاريك حبس كرد.
اين دختر دو سال پيش به پليس مراجعه كرده و گفته بود مادرم مي خواهد مرا دو سال حبس كند، اما ماموران حرف او را جدي نگرفتند.
اين دختر كه از ۱۶ تا ۱۸ سالگي در اتاق خواب تاريكش حبس شده بود زماني كه نجات يافت رنگ پريده و رنجور بود و تنها ۴۴ كيلوگرم وزن داشت. او در اين مدت غذاي كافي نخورده و حتي يك لحظه هم رنگ خورشيد را نديده بود. اين زن در بازجويي ها گفت: دخترم سزاي اعمالش را ديد؛ او ۲۰ ماه تمام آزادي مرا گرفته بود.بر اساس تحقيقات پليس استراليا، اين زن در اظهارات خود دخترش را مانع رابطه او با غريبه ها و افراد ناشناس دانسته و او دختر جوانش را مانع آزادي اش مي ديد. از سوي ديگر به نظر مي رسيد رابطه خوب اين دختر با عمه اش حسادت مادرش را برانگيخته بود.
در نهايت دوستان و آشنايان دختر به ناپديد شدن او مشكوك شده و همين مسئله سر نخ آزادي اش را به دست پليس داد. او در حال حاضر تحت مراقبت است تا قواي جسماني اش را به دست بياورد.
گفتني است، مادر اين دختر هنوز گناهكار شناخته نشده و ۲۸ اكتبر در دادگاه حاضر مي شود.

زن قاتل در آمريكا بي گناه شناخته شد
سي ان ان: زن آمريكايي كه به پرت كردن فرزندانش در آب سرد رودخانه و غرق كردن آنها متهم بود، بي گناه شناخته شد.
شاهدان حادثه مي گويند اين زن با فرزند دوساله اش از منزل خارج شد و وقتي نزديك رودخانه رسيد ناگهان دست فرزندش را گرفت و به داخل آب سرد رودخانه پرتاب كرد.بعدها جسد اين پسربچه همراه خواهر و برادر ۱۶ ماهه و شش ساله اش از همان رودخانه كشف شد و شهادت همسايه ها موجب شد پليس اين زن را به اتهام قتل سه فرزندش بازداشت كند.اين در حالي است كه او پس از محاكمه در دادگاه بي گناه شناخته و حتي بدون قيد ضمانت آزاد شد.بر اساس اين گزارش، پزشكان و متخصصان دادگاه آمريكا با معاينه متهم به اين نتيجه رسيدند كه او تعادل روحي و رواني ندارد و از نوعي بيماري به نام شيزوفرني رنج مي برد.
گفتني است، او در حال حاضر در يكي از بيمارستان هاي سان فرانسيسكو واقع در ايالت فلوريدا تحت درمان است و از قتل و كودك آزاري تبرئه شده است.

دستگيري مرد آمريكايي به اتهام قتل كودك ۱۴ ماهه اش
دنور: يك مرد ۲۳ ساله آمريكايي به نام استيون اسكات تيچنور ساكن كلورادو ديروز به اتهام كشتن پسربچه ۱۴ ماهه اش بازداشت شد.
بر اساس اين گزارش، استيون روز حادثه در حالي كه مواد مخدر استعمال كرده بود، پسر خردسالش را به دلايل نامعلومي از ناحيه سر مصدوم كرد و اين امر موجب آسيب مغزي او شد. اين در حالي است كه متهم پس از وقوع اين حادثه، قرباني را به بيمارستان انتقال داد كه در همانجا كودك جان باخت.
پليس نيز پس از حضور در خانه متهم، از آنجا كه حين وقوع حادثه او و كودك تنها بودند استيون را به اتهام قتل عمد و حمل مواد مخدر دستگير كرد.

جنايت در جشن تولد
گروه حوادث: تحقيقات بر روي يك پرونده جنايي كه در يك جشن تولد رخ داده بود توسط پليس آگاهي تهران آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱ و ۴۰ دقيقه بامداد ديروز مأموران كلانتري ۱۰۹ منطقه بهارستان خبر وقوع يك نزاع خونين را به بازپرس حسيني دادند
در اين نزاع پسر ۲۷ ساله اي به نام علي با شليك گلوله به كتف چپ و قلب وي جان سپرده بود. چهار نفر ديگر از حاضران در نزاع نيز به شدت مجروح شده و به بيمارستان انتقال يافته بودند كه وضعيت جسمي يكي از آنان به نام عليرضا وخيم اعلام شده است.مأموران كلانتري ۱۰۹ چهارده نفر از شركت كنندگان در نزاع را دستگير كردند كه همگي روز گذشته توسط بازپرس حسيني و افسر پرونده در اداره دهم آگاهي مركز تحت بازجويي قرار گرفتند.در تحقيقات اوليه پليسي معلوم شد كه اين نزاع خونين ساعت ۱۲ شب در يك مراسم جشن تولد خانوادگي رخ داد و قرباني و شركت كنندگان در نزاع همگي با يكديگر آشنا بودند ولي علت اصلي ارتكاب اين قتل و عامل اصلي اين جنايت مشخص نشده است.
در اين جشن تولد آثار مصرف مشروبات الكلي نيز ديده شده است.از متهمان ۵ قبضه سلاح شكاري تك لوله و چند عدد پوكه فشنگ سلاح كمري و يك پوكه سلاح شكاري كشف شد.تحقيقات از مظنونين بازداشت شده كه چهار نفر از آنان زن هستند ادامه خواهد يافت.

پرونده حادثه دلگشا در بازرسي ناجا
005661.jpg
گروه حوادث: رسيدگي به پرونده حادثه خيابان دلگشا وارد مرحله جديد شد.
به گزارش خبرنگار ما، پرونده حادثه خيابان دلگشا كه در آن پسر جواني به نام مصطفي با شليك چند گلوله از سوي پليس كلانتري آن منطقه به شدت مجروح شده و بعد از انتقال به بيمارستان جان سپرده بود، طبق گفته بازپرس هنرمند كه رسيدگي به اين پرونده بر عهده او است به بازرسي ناجا انتقال يافت.
اين حادثه در پي تعقيب و گريز پليس رخ داده كه در نهايت مقابل يك مدرسه دخترانه متوفي كه در حال گريز از دست پليس بود متوقف شد و با شليك گلوله مجروح شد.
محمد مصطفايي وكيل متوفي نيز در خصوص آخرين اخبار مربوط به اين پرونده به خبرنگار ما گفت: نتيجه پزشكي قانوني آماده است ولي هنوز به ما اعلام نشده است. روز شنبه قرار بود نتيجه به دست جعفرزاده معاون دادستان در دادسراي امور جنايي تهران رسيده و بعد از رويت ايشان بازپرس پرونده در جريان نتيجه قرار گيرد و سپس يك نسخه از آن به پزشكي قانوني ارسال شود يا ضميمه پرونده شود تا ما نيز از نتيجه آزمايشات مطلع شويم. مصطفايي افزود: روند رسيدگي بر روي اين پرونده بسيار كند است و بعد از گذشت هشت روز از مرگ متوفي هنوز خانواده او موفق به تحويل جسد از پزشكي قانوني و خاكسپاري فرزندشان نشده اند.رسيدگي بر روي اين پرونده ادامه خواهد يافت.

نارضايتي يك مرد از جنسيتش به قيمت جان او تمام شد
ايسنا: مردي كه بدليل نارضايتي از مرد بودنش، اقدام به تغيير جنسيت داده بود، حين درگيري با فرزند و زن سابقش جان باخت. در پي تماس يكي از اهالي منطقه «فرديس» با مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ مبني بر وقوع يك فقره درگيري در خيابان «حافظيه» مأموران كلانتري ۲۳ فرديس بلافاصله به موقعيت مورد نظر اعزام شدند.
در تحقيقات اوليه از ساكنان محل حادثه مشخص شد زن و پسري به نام هاي «فروزان - پ» و «اشكان - پ» پس از مراجعه به درب منزل فردي به نام «دنيا - پ» ۴۶ ساله، اقدام به ضرب و شتم او كردند.
بدنبال اين اقدام، نامبرده بيهوش شده و توسط همسايگان به بيمارستان منتقل شد اما دنيا پس از چهار روز بستري در بيمارستان فوت كرد.
پرونده «دنيا - پ» با اين احتمال كه وي در اثر ضرب و شتم جان خود را از دست داده در اختيار مأموران اداره آگاهي كرج قرار گرفت.
بازجويي هايي اوليه مأموران آگاهي از «فروزان و اشكان - پ» مشخص كرد فروزان در سال ۶۵ با شخصي به نام «ايوب - پ» ازدواج كرده و پس از سه سال زندگي مشترك كه حاصل آن دو فرزند (يك پسر و يك دختر) است، به دليل اين كه ايوب تمايلي به مرد بودن نداشت از همديگر جدا شدند.
پس از اين جدايي، «ايوب» با تغيير جنسيت، نام خود را به «دنيا» تغيير داده و در سال ۷۶ با شخصي به نام «احمد - م» ازدواج كرد اما پس از دو سال زندگي مشترك ، «احمد» به دليل عدم بارداري «دنيا» را طلاق داد.
«اشكان - پ» فرزند دنيا (ايوب) در بازجويي هاي مأموران اظهار داشت: پس از جدا شدن پدر و مادرم، من و خواهرم «ساناز» به همراه مادرمان زندگي مي كرديم تا اين كه پس از ۱۷ سال ، پدرم كه تنها مانده بود من و ساناز را به منزل مسكوني خود در كرج منتقل كرد، اما پس از دو ماه زندگي ، به دليل اين كه ما را مورد آزار و اذيت قرار مي داد موضوع را به مادرم اطلاع دادم. با مراجعه مادرم به درب منزل «دنيا» و ايجاد درگيري و ضرب و شتم وي ناگهان بيهوش شده و به بيمارستان انتقال يافت.
تحقيقات گسترده ماموران در اين زمينه نهايتا مشخص كرد مرگ مقتول بر اثر ضرب و شتم نبوده بلكه او به دليل وجود اختلالات ژنتيكي و تغيير جنسيت هر ماه جهت تخليه هورمون هاي زايد، عمل جراحي انجام مي داده اما در ماههاي اخير از انجام عمل خودداري كرده و تجمع هورمون هاي زايد در بدن وي ايجاد عفونت كرده و همين عفونت دروني موجب مرگ او شده است.

عامل درگيري حمله شبانه تبرئه شد
005655.jpg
گروه حوادث: پسر جواني كه متهم به مباشرت در قتل عمد جوان ديگري در يك نزاع دسته جمعي بود، از سوي قضات دادگاه كيفري استان از اين اتهام تبرئه شد.
به گزارش خبرنگار ما، سوم ارديبهشت ماه سال ۸۳ جواني ۲۰ ساله به نام حميدرضا به اتهام مباشرت در قتل عمد فردي به نام احمد كه در يك نزاع دسته جمعي در كرج از پا درآمده بود، دستگير شد.
شب حادثه زماني كه متهم از محل كار خود به خانه رفت، متوجه دعواي برادرش با يكي از همسايه ها شد و براي عذرخواهي به در خانه همسايه مراجعه كرد. ساعت ۱۲ همان شب، چند نفر با قمه و چاقو وارد خانه متهم شدند.
حميدرضا خواهرانش را كه به شدت ترسيده بودند به داخل اتاقي برد و در را بست. هنگامي كه به راهرو رفت با برادر، پدر و مادر خود كه با ضربات چاقو زخمي شده بودند مواجه شد.
در اين درگيري، احمد با ضربات چاقو از پاي درآمد، حميدرضا پس از دستگيري مدعي شد كه احمد را به قتل نرسانده و اين اتهام را نپذيرفت.
آخرين جلسه محاكمه اين متهم روز ۱۹ مهرماه سال جاري در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان به رياست قاضي عزيزمحمدي و چهار قاضي مستشارش برگزار شد. در اين جلسه هر يك از شاهدان حادثه به تشريح جزئيات حادثه پرداختند.
حميدرضا نيز در آخرين دفاع خود گفت: من قتل را انجام نداده ام، آنها شبانه به خانه ما حمله ور شدند، زماني كه از خواب پريدم متوجه شدم چند نفر با چاقو و قمه وارد خانه مان شده اند.
پس از گذشت ۱۰ روز، قضات دادگاه كيفري استان اقدام به صدور رأي در مورد اين پرونده كردند كه طي آن عمل متهم (حميدرضا) دفاع مشروع تشخيص داده شد و وي از اتهام قتل تبرئه شد.

سوء ظن پدر ، دختر جوان را به كام مرگ كشاند
گروه حوادث: پدري در شهرستان نقده ، دخترش را به دليل داشتن سوء ظن در ارتباط نامشروع به قتل رساند.
مأموران انتظامي شهرستان نقده در استان آذربايجان غربي، ساعت ۱۹ جمعه شب، با دريافت گزارش هايي مبني بروقوع درگيري خانوادگي در خيابان مسافري اين شهرستان به آنجا اعزام شدند.
مأموران با مراجعه به اين خانه، با جسد دختر ۲۳ ساله اي روبه رو شدند كه به ادعاي مادر خانواده ، توسط پدرش به قتل رسيده بود.
پليس با انجام اقدامات لازم براي كنترل صحنه ، پس از انتقال جسد به پزشكي قانوني، پدر و ساير اعضاي اين خانواده را براي بازجويي هاي بيشتر به كلانتري انتقال داد. پدر خانواده در ابتداي بازجويي ها به قتل دخترش اعتراف كرد و در بيان انگيزه خود از چنين اقدامي گفت: از مدت ها قبل به دخترم مشكوك بودم، گمان مي كردم او با كسي رابطه نامشروعي دارد به همين خاطر تصميم گرفتم اين لكه ننگ را از دامن خانواده پاك كنم.
گفتني است، رسيدگي به اين پرونده از سوي مراجع قضايي ادامه دارد .

ربايندگان راننده پرايد روانه زندان شدند
فارس: چهار پسر كه با تهديد چاقو، راننده يك خودروي پرايد را ربوده بودند، با قرار بازداشت روانه زندان شدند.ساعت ۲ و ۱۰ دقيقه بامداد ۲۳ مهرماه امسال ماموران گشت پليس آگاهي در حين گشت زني در اتوبان تهران - قم متوجه مرد جواني شدند كه هراسان در حاشيه اتوبان مي دويد.
ماموران كه به رفتار اين مرد مشكوك شده بودند به سراغ او رفتند.مرد جوان با مشاهده پليس ادعا كرد چهار پسر جوان او را ربوده بودند كه او در فرصت مناسبي موفق به فرار از دست آنها شده است.شاكي ادامه داد: ساعتي قبل چهار پسر جوان را به عنوان مسافر در اتوبان بسيج سوار خودروي پرايد خود كردم.
در ميان راه آنها با چاقو به من حمله كردند.آنها من را در ميان پتويي پيچيده و داخل صندوق عقب خودرو گذاشتند.متهمان چند دقيقه قبل كنار جاده توقف كرده و در صندوق عقب را باز كردند كه من در يك فرصت مناسب از دست آنها فرار كردم.
پس از اطلاع، ماموران بلافاصله طرح مهار را در منطقه اجرا كرده و چهار متهم را به نامهاي علي ۱۷ ساله، حسين ۱۷ ساله، جواد ۱۸ ساله و غلامرضا ۱۹ ساله همراه پرايد سرقتي دستگير كردند.
محمد شهرياري قاضي شعبه سوم دادياري دادسراي جنايي تهران پس از بازجويي از متهمان آنها را به اتهام آدم ربايي با قرار بازداشت روانه زندان كرد.

پرداخت ۱۰ درصد ديه كامل انسان به قرباني جراحي گونه
گروه حوادث: دادسراي جرايم پزشكي با صدور حكمي يك پزشك زيبايي را به پرداخت ۱۰ درصد ديه كامل انسان محكوم كرد.
چندي پيش دختر جواني با مراجعه به دادسراي جرايم پزشكي دادخواست شكايت از پزشك معالج زيبايي خود را به دادگاه داد.
اين دختر جوان كه النازنام دارد ديروز در دادسرا گفت: چند هفته پيش به دادسرا آمدم تا از جراح زيبايي كه با عمل جراحي پروتز گونه روي صورتم ناراحتي و انسداد مجاري اشكي را باعث شده بود، شكايت كنم.او توضيح داد: براي انجام عمل جراحي زيبايي به پزشكي مراجعه كردم كه تعريف او را زياد شنيده بودم.
بعد از جراحي و مرخص شدن از بيمارستان احساس كردم كه گونه هايم سر جاي خودش نيست و بعد از چند روز احساس كردم نمي توانم اشك بريزم و چشمانم خشك است.
اين دختر افزود: جاي جراحي انجام شده روي صورتم برجاي مانده است براي همين شكايت دارم.پرونده اين زن جوان هفته پيش به كميسيون تخصصي پزشكي قانوني ارسال شد و طبق اظهار نظر آنها به علت عدم تبحر و بر اساس رعايت نشدن نظامات دولتي، قصور پزشكي صورت گرفته و ۱۰ درصد از ديه كامل انسان به علت نقص در زيبايي به شاكي تعلق مي گيرد.

اعترافات هولناك قاتل:
همسرم را كشتم چون در شأن من نبود!
گروه حوادث: مرد جواني كه در شهرستان تفت در پي اختلافات خانوادگي، همسرش را به بهانه هم شأن نبودن به قتل رسانده بود، با صدور قرار بازداشت روانه زندان شد.
ساعت ۱۳ و ۳۰ دقيقه چهاردهم مهرماه، زني با مراجعه به اداره آگاهي شهرستان يزد اعلام كرد، دختر جوانش به نام زهرا- پ ۲۳ ساله چند روز قبل، از منزلش خارج و تا كنون مراجعت نكرده است.
در پي اين شكايت، بلافاصله مأموران آگاهي در محل حضور يافته و پس از بررسي هاي مقدماتي، با حضور بازپرس ويژه تحقيق از اعضاي خانواده، بستگان و به ويژه نامزد مقتول به نام محمد جواد- د ۲۲ ساله كه از يك ماه قبل به عقد هم درآمده بودند، آغاز شد و پليس در نخستين گام به محمدجواد ظنين گرديد.
به اين ترتيب پس از بازجويي هاي مكرر از محمدجواد، بالاخره وي به قتل اعتراف كرد و گفت: روز حادثه زهرا را به بهانه اي از يزد به شهرستان تفت بردم و در حاشيه شهر و داخل يك ساختمان نيمه كاره او را با پيچاندن روسري به دور گردنش خفه كردم و پس از كوبيدن سنگي بزرگ بر سر جسد محل را ترك كردم.
گفتني است، محمدجواد پس از انتقال به اداره آگاهي، تحت بازجويي قرار گرفت و در خصوص علت ارتكاب اين جرم گفت چون همسرش از نظر خانوادگي در شأن و منزلت او نبوده مجبور شده تا دست به اين جنايت بزند!
تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

توضيح يك خبر
در پي درج خبري با عنوان «نمايندگان شركت هرمي نوين نت ورك در خراسان دستگير شدند» كه در تاريخ ۲۶/۷/۱۳۸۴ در صفحه ۲۳ روزنامه همشهري به نقل از خبرگزاري فارس چاپ شده بود مسئولين اين شركت عنوان كرده اند: اولاً: اين شركت فعاليت هرمي و شبكه اي نداشته و صرفاً يك فروشگاه الكترونيك مي باشد. ثانياً: تاكنون هيچ گونه نمايندگي به هيچ شخص حقيقي و حقوقي در تهران و شهرستانها اعطا ننموده است.

خودسوزي دختر ۱۹ ساله
گروه حوادث: دختري ۱۹ ساله به دليل مسائل عاطفي اقدام به خودسوزي كرد.به گزارش خبرنگار ما، ظهر ديروز دختري ۱۹ ساله در منطقه مجيديه تهران اقدام به خودسوزي كرد.
مأموران كلانتري ۱۲۷ نارمك بلافاصله پس از مطلع شدن از اين حادثه، به محل موردنظر اعزام شدند.
اين دختر ۱۹ ساله به سرعت به بيمارستان سوانح و سوختگي منتقل شد و تحت مراقبت هاي پزشكي قرار گرفت.
براساس تحقيقات صورت گرفته انگيزه مژگان از خودسوزي مسائل عاطفي عنوان شده است.
تحقيقات بيشتر در اين زمينه همچنان ادامه دارد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |