يكشنبه ۱ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۲ - Oct 23, 2005
رفتارهاي نسنجيده فوتبال را تضعيف خواهد كرد
بحران در داوري فوتبال
005706.jpg
خبرنگار همشهري: فوتبال، داوري، درگيري، بحران، محروميت، صنعت نفت، راه آهن و حرف ها و حديث هايي كه اين روزها بر بدنه فوتبال چسبيده است. انگار مشكل داوري ما همين امروز به وجود آمده است و طي چند سال گذشته همه چيز بر وفق مراد بود و اتفاقي نيفتاده است. آن روز كه غلام پيرواني مظلومانه گفت تيمش را قرباني مي كنند تا ديگر تيم ها را قهرمان كنند، كسي حرفي نزد، اعتراضي نكرد و خيلي زود حرف هاي پيرواني از ذهن ها پاك شد. امروز داوري ما به گونه اي عمل مي كند كه صداي رئيس كميته داوران كه رياستش را با فداكردن افشاريان قصد دارد تثبيت كند نيز درآمده است. آيا رئيس كميته داوران دلش براي استقلال سوخته يا قصد دارد با اين ترفند نيمي از تماشاگران را در ورزشگاه براي خود حفظ كند. اگر افشاريان اشتباه هم كند كه واقعاً چنين بوده، رئيس يك مجموعه نبايد بدين گونه ناجوانمردانه آن را در مقابل جو و فضاي امروزي فوتبال قرباني كند. آيا به عواقب اين مساله فكر كرده ايد، آيا فردا مي توانيد جواب تماشاگران را بدهيد، آيا مي دانيد با اين حركت غيرمدبرانه فدراسيون فوتبال را تضعيف نموده ايد. اين شيوه بازي و رفتار جوانمردانه نيست. بايد جلسه اي گذاشت، بزرگان را دعوت كرد، آنان كه قانون داوري را خوب مي دانند و سواد آن را دارند را با خواهش آورد و پس از بررسي و ارزيابي اظهارنظر كرد. اگر رئيس كميته داوران چنين تنشي را براي يك بازي به وجود آورد، براي فرداي خود كدام مواضع دفاعي را باقي خواهد گذاشت. چالش هاي موجود فوتبال خيلي كم بود، كه رئيس كميته داوران اين يكي را نيز به آن اضافه كرد.
آيا مي توان نسنجيده و مشورت نكرده به قاضي رفت تا عده اي تماشاگر را براي خود حفظ نمود. فدراسيون فوتبال در مقابل اين اظهارنظر فكر شده چه خواهد كرد. آيا كميته داوران از اين تاريخ به بعد پاسخگوي تماشاگران در ورزشگاه خواهد بود؟ سازمان تربيت بدني به عنوان مسئول اول تمام جريانات ورزشي بايد جلوي اين نوع برخوردهاي تنش آفرين و بحران زا را بگيرد. مبادا فوتبالي كه تا به امروز از روي سكوها به سلامت گذشته است با اين نوع دخالت ها دچار عارضه هاي تازه شود. فدراسيون فوتبال و سازمان تربيت بدني اگر جلوي اين نوع حركت هاي فردي را نگيرند، فوتبال بيش از اينها ضربه خواهد خورد.
محروميت داوران بازي
استقلال و فجر شهيد سپاسي
رئيس  كميته  داوران  فدراسيون  فوتبال  گفت  كه  داور و كمك  داور ديدار تيم هاي  استقلال  و فجر شهيدسپاسي  به  علت  اشتباهات  فاحش ، چند هفته  از قضاوت محروم  خواهند شد.
رضا غياثي  افزود: اشتباهات افشاريان  و تقي پور در اين  ديدار فاحش  بود و كميته  داوران  درباره  محروميت اين  دو داور به زودي  نظر خود را اعلام  خواهدكرد.
وي  افزود: من  از افشاريان  و تقي پور تعجب  مي كنم  كه  با آن سابقه  و توانايي  چگونه  دچار اين  اشتباهات  شدند.

در نخستين المپيك آسيايي ورزشهاي داخل سالن
فوتسال ايران با چين و ماكائو همگروه است
نخستين المپيك آسيايي ورزشهاي داخل سالن اواخر آبان ماه جاري در كشور تايلند برگزار مي شود.
مسابقات المپيك آسيايي داخل سالن براي اولين بار در قاره كهن، از تاريخ ۱۹ الي ۲۶ آبان ماه در تايلند برگزار مي شود و در اين بازيها، ورزشكاران ۴۵ كشور، در ۹ رشته ورزشي داخل سالن با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.
در رشته فوتسال نيز۱۰ تيم حضور دارند كه تيم فوتسال كشورمان با چين و ماكائو هم گروه است.
جدول گروه بندي فوتسال اين مسابقات به شرح ذيل است:
گروه A ايران ، چين ، ماكائو
گروه B تايلند ، عراق ، كويت
گروه C ازبكستان ، گرجستان ، قطر ، فيليپين
تيم ملي فوتسال ايران در اولين ديدار خود در اين مسابقات، روز پنجشنبه ۱۹/۸/۸۴ به مصاف چين مي رود.
تغيير در برنامه  بازيهاي هفته نهم ليگ برتر فوتبال
خبرنگار همشهري: درپي درخواست كميته داوران فدراسيون فوتبال برنامه بازيهاي هفته  نهم ليگ برتر ايران دستخوش تغيير و تحولات شده براساس برنامه جديد اعلام شده دو بازي اين هفته پنج شنبه و ۶ بازي روز شنبه آينده انجام خواهد شد. برنامه جديد به شرح زير است:
پنج شنبه ۵ آبان ماه
راه آهن تهران _ استقلال اهواز (۳۰/۱۹ اكباتان)
پرسپوليس _ صباباتري (۳۰/۱۹-آزادي)
شنبه ۷ آبان ماه
فولاد خوزستان _ پاس تهران (۳۰/۱۹ تختي آبادان)
فجر سپاسي _ ملوان انزلي (۳۰/۱۹ حافظيه)
شموشك _ برق شيراز (۳۰/۱۹ شهداي نوشهر)
سپاهان _ ابومسلم (۳۰/۱۹ فولاد شهر)
شهيد قندي _ ذوب آهن (۳۰/۱۹ شهيد نصيري )
سايپا _ استقلال (۳۰/۱۹- آزادي)

بازگشت پروين
گروه ورزشي:نخستين تمرين تيم فوتبال پرسپوليس تهران پس از پيروزي مقابل برق شيراز ديروز با حضور علي پروين برگزار شد.
بازيكنان تيم فوتبال پرسپوليس تهران از ساعت ۳۰/۱۴ روز گذشته نخستين تمرين خود پس از پيروزي مقابل برق شيراز را برگزار كردند.
اين تمرين با حضور تمام اعضا برگزار شد و علي انصاريان و كريم باقري كه به دليل مصدوميت در ديدار مقابل برق غايب بودند نيز در اين تمرين حضور داشتند.
علي پروين نيز پس از يك هفته دوري از پرسپوليس در ورزشگاه كارگران حضور يافت.البته وي نقشي در برگزاري تمرين نداشت و بازيكنان زير نظر ابراهيمي  و استيلي به تمرين پرداختند.

محمد بناء از برنامه هاي كشتي فرنگي مي گويد
گروه ورزشي: محمد بناء   سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي مي گويد: يك برنامه كلي براي تيم هاي جوانان و بزرگسالان نوشته ام و قرار است به فدراسيون بدهم كه اگر با آنها موافقت شود، يازده اردو را براي جوانان و بزرگسالان برگزار خواهيم كرد.وي افزود: كميته  ملي المپيك از فدراسيون برنامه خواسته، بنابراين با توجه به تقويم فيلا هفت يا هشت اردو را براي بزرگسالان در نظر گرفته ام كه اولين اردوي مورد نظر اوايل بهمن ماه است تا تعدادي از كشتي گيران براي محك زدن به جام وهبي امره تركيه اعزام شوند.سپس جام تختي را در پيش داريم كه يك سري نفرات مشخص شده از قبل به همراه تعداد ديگري از نفرات حاضر در ليگ را براي حضور در اين مسابقه انتخاب مي كنيم.بناء در رابطه با هماهنگي اين برنامه ها به حسن بابك مدير فني تيم ملي گفت: اين ها برنامه هايي هستند كه در فكر من جاي دارند و بايد ببينيم فدراسيون چه تصميمي دارد.
متاسفانه هنوز بابك را نديده ام اما به عنوان مدير فني برنامه ها بايد با وي هماهنگ شود.

مسابقات نوجوانان و جوانان آسيا،
اولين حضور فوتبال استراليا در قاره كهن
با اعلام  موافقت  كميته  مسابقات  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا درمورد تعويق زمان  برگزاري  رقابت هاي  مقدماتي  زير ۱۷ سال  و زير ۲۰ سال  تا ماه  ژانويه ، استراليا حضور در فوتبال  آسيا را با اين  پيكارها آغاز مي كند.به  گزارش  سايت اي  اف  سي ، به  تعويق  انداختن  تاريخ  برگزاري  مسابقات مقدماتي  رده  نوجوانان  و جوانان  آسيا به  منظور فراهم  نمودن  زمينه  حضوراستراليا در مرحله  اصلي  اين  پيكارها ضروري  بود.رقابت هاي  نوجوانان  و جوانان  آسيا اواخر سال  ۲۰۰۶ در سنگاپور و هند برگزار مي شود و استراليا مي تواند به  جاي  سنگاپور و هند در مسابقات مقدماتي  شركت  كند.در مسابقات  زير ۱۷ سال  تيم  استراليا با لائوس  و اندونزي  همگروه  است  ودر رقابتهاي  مقدماتي  زير ۲۰ بايد با تركمنستان  و سريلانكا مصاف  كند.

واعظ آشتياني: فعاليت دوچرخه سواري بانوان آغاز شد
رئيس  فدراسيون  دوچرخه سواري  گفت : فعاليت  دوچرخه سواري  بانوان  ايران  از ديروز  همزمان  با آغاز به كار نايب رئيس  بانوان  اين  فدراسيون ، آغازشد.
اميررضا واعظ آشتياني  روز شنبه  در محل  افتتاح  دفتر اين  فدراسيون در بخش  بانوان  در مجتمع  فرهنگي  كوشك  اظهار داشت : اميدوارم  كه  با آغاز به كار بخش  بانوان  در فدراسيون  دوچرخه  سواري ، دختران  نوجوان  و جوان  كشورمان  بتوانند از اين  ورزش  مفرح  نهايت  استفاده  را نمايند.وي  افزود: اميدوارم  با انتقال  تجربيات  پيشكسوتان  ورزش  دوچرخه  سواري ، بانوان  دوچرخه سوار كشورمان  بتوانند در رقابتهاي  مختلف  شركت  نمايند.

در ورزش جانبازان نمونه ايم
005703.jpg
طبق استانداردهاي اعلام شده جهاني، كشور ايران ازنظر توسعه ورزش براي جانبازان و معلولين مقام نخست را در بين كشورهاي دنيا به دست آورده است.خسروي وفا گفت: در اجلاس ورزش كشورهاي جهان كه در آتن برگزار گرديد، رسماً اعلام شد كه كشور ايران از بالاترين ميزان رشد و توسعه ورزش جانبازان و معلولين برخوردار است و از اين حيث در بين كشورهاي دنيا مقام اول را دارا است.خسروي وفا ضمن تمجيد از ورزشكاران مدال آور براي كشور خاطرنشان كرد: در زمينه قهرماني در سال ۸۴ ورزشكاران جانباز و معلول كشور توانسته اند مجموع ۳۲ مدال طلا، نقره و برنز را براي كشور كسب نمايند.وي با اشاره به برنامه چهارساله فدراسيون براي مسابقات پارالمپيك پكن تاكيد كرد: برنامه مدوني را براي اعزام تيمي قدرتمند به مسابقات پارالمپيك پكن تدوين نموده ايم، درصورت تحقق بودجه هاي لازم مي توان اميدوار بود كه با دستي پر از مسابقات پكن به كشور رجوع كنيم.وي اذعان داشت: بازيهاي آسيايي مالزي محوريت اصلي ما است و بعد از اين مسابقات برنامه خود را براي مسابقات پارالمپيك پكن اعلام مي كنيم.

سفر دو وزنه بردار ايران به بلغارستان
دو وزنه بردار مصدوم كشورمان براي درمان آسيب ديدگي خود به كشور بلغارستان سفر مي كنند.سعيد علي حسيني و محسن داودي دو وزنه برداركشورمان در اوزان ۱۰۵+ و ۸۵ كيلوگرم به بلغارستان مي روند تا پس از رفع مصدوميت خود به اردوي تيم ملي وزنه برداري بازگردند.علي حسيني ازناحيه مچ دست آسيب ديدگي دارد و داودي ازمصدوميت از ناحيه زانو رنج مي برد. ضمن اينكه محمدعلي فلاحتي نژاد كه مدتي را به علت آسيب ديدگي از تمرينات تيم ملي دور بود، از ديروز به اردوي وزنه برداري كشورمان پيوست.

بايرن مونيخ به صدر جدول بازگشت
005709.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: تيم فوتبال بايرن مونيخ بعد از يك هفته جايگاه خود را از وردربرمن پس گرفت تا بار ديگر در صدر جدول قرار گيرد.
اين تيم روز گذشته در مصاف با دويسبورگ به پيروزي پرگل چهار بر صفر رسيد. در اين بازي علي كريمي در نيمه نخست در تركيب بايرن حضور نداشت. ميشائيل بالاك در دقيقه ۲۷ با ضربه سر گل اول را به ثمر رساند. حملات بايرن در دقيقه ۳۳ منجر به گل ديگري شد كه زي روبرتو آن را با پشت پا به درون دروازه حريف جاي داد.
در نيمه دوم با حضور علي كريمي به جاي بالاك اين بازيكن فرصت خودنمايي پيدا كرد و در دقيقه ۵۹ پايه گذار گل سوم شد تا سانتاكروز آن را با ضربه سر درون دروازه حريف جاي دهد. در دقيقه ۹۱ كلوديو پيزارو براي چهارمين بار توپ را از خط دروازه دويسبورگ عبور داد. با اين پيروزي بايرن مونيخ با ۲۵ امتياز در صدر قرار گرفت.
در ساير بازي هاي اين هفته وردربرمن با توقف برابر هانوفر صدر جدول را از دست داد. در اين بازي هاشميان از دقيقه ۸۱ به جاي برداريچ وارد ميدان شد. وردربرمن در حال حاضر با ۲۳ امتياز در مكان دوم جاي گرفت.
كايزرسلاترن نيز اين هفته چهار بر يك برابر گلادباخ شكست خورد. زندي از دقيقه ۶۳ به جاي نرلينگر وارد ميدان شد اما نتوانست تيمش را از اين باخت سنگين نجات دهد.در پرگل ترين بازي هفته اينتراخت شش بر سه از سد كلن گذشت. وولفسبورگ مقابل شالكه به تساوي بدون گل رضايت داد.هرتابرلين نيز سه بر يك برابر ماينتز به پيروزي رسيد. آرمينيابيلفلد نيز سه بر دو در خانه نورنبرگ به پيروزي رسيد. در حساس ترين بازي اين هفته امروز دورتموند در وست فالن ميزبان هامبورگ است و لوركوزن نيز با اشتوتگارت روبه رو مي شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |