يكشنبه ۱ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۲ - Oct 23, 2005
مدير عامل سازمان تامين اجتماعي:
۹۰ درصد جامعه تحت پوشش تامين اجتماعي قرار مي گيرند
005724.jpg
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرد: با تحت پوشش قرار گرفتن كارگران ساختماني، روستائيان و رانندگان، بيش از ۹۰ درصد جامعه، زيرپوشش تأمين اجتماعي قرار خواهند گرفت.
غلامرضا سليماني در مراسم بهره برداري از درمانگاه بيمارستان تأمين اجتماعي شهريار كرج با اشاره به مصوبه اخير مجلس شوراي اسلامي درخصوص پوشش بيمه اي كارگران ساختماني اظهار كرد: با اجراي اين مصوبه حدود ۵/۱ ميليون كارگر ساختماني كه با احتساب خانواده هايشان قريب به ۴ تا ۵ ميليون نفر را شامل مي شوند، تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي قرار خواهند گرفت.
وي اظهار اميدواري كرد با تحت پوشش قرار گرفتن كارگران ساختماني، روستائيان، رانندگان و گروه هاي ديگر از افراد جامعه، بيش از ۹۰ درصد افراد جامعه تحت پوشش تأمين اجتماعي قرار گيرند.
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي در ادامه با تأكيد بر نقش مهم تأمين اجتماعي در توسعه عدالت اجتماعي و رشد اقتصادي در كشور گفت: براي جذب سرمايه گذاري در كشور و فراهم كردن فضاي مناسب اقتصادي براي سرمايه گذاران و نيز ايجاد احساس امنيت نسبت به آينده براي كارگران و بيمه شدگان، سازمان تأمين اجتماعي بايد به نوبه خود در گسترش امنيت اجتماعي همت گمارد و اين امر نيز جز با ايجاد آرامش خاطر و تأمين زندگي افراد تحت پوشش امكان پذير نيست.
سليماني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ارائه خدمات درماني به بيمه شدگان سازمان در دو بخش درمان مستقيم و درمان غيرمستقيم خاطرنشان كرد: ما تلاش خود را براي راضي نگهداشتن بيمه شدگان در دو بخش بستري و سرپايي به كار گرفته ايم و باعث خوشحالي است كه بيمه شدگان علاقه مندي زيادي براي مراجعه به بيمارستانها و مراكز درماني ملكي اين سازمان و نيز بيمارستانها و مراكز خصوصي طرف قرارداد با سازمان تأمين اجتماعي دارند، اما با توجه به ارتقاء سطح آگاهي و انتظار مردم در حوزه بهداشت و درمان بايد تلاشهاي بيشتري صورت پذيرد.
به گزارش ايسنا وي افزود: سازمان تأمين اجتماعي به دنبال ايجاد آن بخش از امكانات درماني است كه در بخش خصوصي وجود ندارد و يا هزينه آن بسيار بالاست، ولي در ساير موارد تلاش كرده است تا مبتني بر رضايتمندي و نياز بيمه شدگان با واحدهاي درماني قرارداد منعقد كند.
فعاليت شعب تامين اجتماعي بيمه اي تاكسيرانان
شش شعبه تأمين اجتماعي در مناطق سه گانه تهران بزرگ براي انجام عمليات بيمه اي تاكسيرانان فعال شدند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران مجيد روزيفراخ، مديركل تأمين اجتماعي تهران بزرگ با اشاره به نشست اخير با سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني تهران اظهار كرد: در اين نشست شعبات شميران، شهرري، ۱۳ ، ۱۵ ، ۱۶ و ۲۹ سازمان تأمين اجتماعي در مناطق سه گانه تهران بزرگ جهت انجام عمليات بيمه رانندگان تاكسي متقاضي بيمه تامين اجتماعي مشخص شده اند كه در اين راستا به منظور دسترسي آسان تر متقاضيان، تلاش شده تا شعبات معين تأمين اجتماعي در نزديكي مناطقي باشد كه واحدهاي سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني در آن مستقر هستند.
مديركل تأمين اجتماعي تهران بزرگ تعداد تاكسيرانان متقاضي بيمه تأمين اجتماعي را۴۰ هزار نفر برشمرد و افزود: متقاضيان با تكميل و امضاي فرم تهيه شده به سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني وكالت مي دهند كه اين سازمان در قالب كارگزار نسبت به تنظيم و ارسال ليست و پرداخت حق بيمه ماهيانه به شعب معين اقدام كند.

عضويت ايران در «كنوانسيون جهاني كنترل دخانيات»
به تأخير مي افتد
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اينكه براي پيوستن ايران به كنوانسيون جهاني كنترل دخانيات (ژنو) فقط چند روز فرصت داريم ، گفت : با توجه به زمان اندك باقي مانده به برگزاري نخستين اجلاس تنظيم پروتكل هاي اجرايي كنوانسيون ژنو در خصوص كنترل دخانيات، عضويت كشورمان يك سال به تأخير مي افتد.
دكتر فخرالدين حيدري در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر افزود: در صورتي كه طي روزهاي باقي مانده به برگزاري اجلاس ژنو ، بررسي هاي اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام پايان پذيرفته و به نتيجه برسند ايران نيز مي تواند به اين كنوانسيون بپيوندد و عضو اصلي آن شود اما در غير اين صورت عضويت ايران در كنوانسيون ژنو يك سال به تاخير مي افتد.وي با بيان اينكه در صورت عدم پيوستن كشور به كنوانسيون ژنو، ايران نمي تواند در اين اجلاس مهم و اثر گذار نماينده اي داشته باشد، اظهار داشت: علت ارجاع تصميم گيري پيوستن ايران به كنوانسيون ژنو، وارد كردن ايرادات به موارد قانوني اين كنوانسيون توسط شوراي نگهبان بوده است.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد : شوراي نگهبان موارد قانوني مطرح شده براي پيوستن ايران به كنوانسيون ژنو را يك طرفه دانسته و عنوان كرده نمي توان اين موارد قانوني يك طرفه را فقط براي عضويت در اين كنوانسيون پذيرفت .
حيدري گفت: موارد مطرح شده در كنوانسيون مورد قبول مجلس بوده و در اين خصوص هيچ مشكلي وجود نداشته است اما چون به لحاظ شوراي نگهبان با پذيرش موارد قانوني كنوانسيون ديگر كشور نمي تواند اثر گذار باشد اين موارد براي بررسي بيشتر به مجمع تشخيص مصلحت نظام برود.
بنا بر گزارش ديگري مصرف سيگار تا سال ۲۰۳۰ بزرگترين عامل مرگ و مير در جهان مي شود و سبب كشته شدن ۱۰ ميليون نفر در سال خواهد شد.
به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، اين ميزان مرگ به تنهايي بيشتر از مجموع مرگ و ميرهاي ناشي از بيماريهاي پنوموني، اسهال و مشكلات مرتبط با تولد كودكان خواهد بود.

نايب رئيس فراكسيون زنان مجلس:
طرح تشكيل وزارتخانه زنان و جوانان در دست بررسي است
نايب رئيس فراكسيون زنان مجلس گفت: طرح تشكيل وزارتخانه زنان و جوانان از سوي مركز پژوهشهاي مجلس، در حال بررسي است كه بر اساس آن مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري، سازمان ملي جوانان، سازمان تربيت بدني و زير مجموعه هاي سازمان بهزيستي كه مربوط به زنان بي سرپرست خانوار و زنان مستمري بگير و بي سرپرست كميته امداد است به يك وزارتخانه تبديل شوند.
عشرت شايق در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي فارس، تجميع اين مراكز در يك وزارتخانه را عاملي براي جلوگيري از موازي كاري  و تصميم هاي موازي كه سبب نابساماني امور ذي ربط در مسائل زنان و جوانان بوده است خواند و افزود: اين مراكز با تجميع مديريت، بازدهي قوي تر و سازنده تري مي توانند داشته باشند به علاوه در كوچك سازي دولت و ايجاد فضاي شفاف و قوي تري جهت رسيدگي به امور زنان و جوانان قدم موثري خواهند داشت.
وي گفت: نظارت دولت به تنهايي بر معاونت هاي جوانان و زنان موجب شده تا هريك از آنها ساز كار خود  را زده و جوابگوي اعمالشان نباشند.
نايب رئيس فراكسيون زنان مجلس تصريح كرد: تجميع اين مراكز مي تواند در قالب وزارت زنان و جوانان يا هر عنواني كه اقتضاي اين سازمانها و تشكيلات است، صورت گيرد كه به نظر مي رسد وزارت زنان و جوانان بهترين نام است.
شايق مهمترين پيامد ايجاد چنين وزارتخانه اي را پاسخگو كردن دولت نسبت به مجلس دانست و افزود: هيچ يك از اين سازمانها و مراكز پاسخگوي مجلس نيستند و اگر قرار باشد تذكري به هر يك از اين معاونت ها بدهيم بايد به رئيس جمهور تذكر داده شود كه اين تذكرات مكرر به رئيس جمهور براي مشكلات مي تواند تبعات منفي سياسي داشته باشد در صورتي كه با ايجاد وزارتخانه وزير مربوطه يك واسطه پاسخگو براي مجلس و رئيس دولت مي باشد.
نايب رئيس فراكسيون زنان مجلس گفت: پس از تشكيل اين وزارتخانه در ساختار آن مي توان معاونت قوي زنان تعيين كرد كه همه امور زنان مانند خانواده، زنان بي سرپرست و سرپرست خانوار كه تحت پوشش بهزيستي و كميته امداد هستند به علاوه زنان نخبه را تحت پوشش قرار دهد .همچنين در شكل گيري معاونت هاي تربيت بدني و جوانان براي اين وزارتخانه اين عرصه ها نيز قابل پيگيري است.
شايق ادامه داد: اين طرح از سوي مركز پژوهشهاي مجلس، در حال بررسي است كه بتوان آن را در قالب طرح يا لايحه ارائه كرد.

دوره كارشناسي ناپيوسته براي فرهنگيان
با مدرك فوق ديپلم برگزار مي شود
گروه علمي فرهنگي: دوره  كارشناسي  ناپيوسته  براي  فرهنگيان  با مدرك  فوق  ديپلم  با موافقت  شوراي  گسترش  آموزش  عالي  برگزار مي شود.
به گزارش  روابط عمومي وزارت  آموزش  و پرورش ، در اجراي  مصوبه  هيات وزيران  مبني  بر ضرورت  ارتقاي  سطح  تحصيلات  تمامي كاركنان  داراي  مدرك  تحصيلي فوق  ديپلم ، دوره  كارشناسي  ناپيوسته  در رشته هاي  تعيين  شده  در ۳۱مركز تربيت معلم  قطعي  شد.
ايجاد دوره  كارشناسي  ناپيوسته  در مراكز تربيت  معلم  علامه  اميني  تبريز، شهيدرجايي  اروميه ، علامه طباطبايي  اردبيل ، شهيد باهنر اصفهان ، شهيد مدرس ايلام ، بنت الهدي  صدر بوشهر، شهيدرجايي  فرخ شهر، امام محمد باقر(ع ) بجنورد، شهيد باهنر بيرجند، شهيدبهشتي  مشهد، علي  بن  مهزيار اهواز، الزهرا(س )زنجان ، شهيد رجايي  سمنان  و شهيد مطهري  زاهدان  صورت  مي پذيرد.
مراكز تربيت  معلم  شهيدباهنر تهران ، شهيد مفتح  شهرري ، شهيد رجايي  شيراز، شهيد رجايي  قزوين ، شهيد مدني  قم ، شهيد مدرس  سنندج ، خواجه نصير كرمان ، شهيد رجايي كرمانشاه ، امام خميني  گرگان ، بنت الهدي صدر رشت ، علامه طباطبايي  خرم آباد، دكترشريعتي  ساري ، امام  علي  (ع ) بابلسر، شهيد باهنر اراك ، شهيد بهشتي  بندرعباس ، شهيد مقصودي  همدان  و شهيد پاك نژاد يزد ديگر مراكز هستند كه  دوره كارشناسي  ناپيوسته  در آنها ايجاد مي شود.
وزارت  آموزش  و پرورش  در بخشنامه اي  به  مراكز تربيت  معلم  فوق ، خواستارايجاد اين  دوره  در نيم  سال  دوم  سال  تحصيلي  جاري  شده  است .

ثبت نام آزمون جامع فرهنگيان نيمه اول آبان انجام مي شود
گروه علمي فرهنگي: ثبت نام آزمون جامع فرهنگيان داراي مدرك تحصيلي معادل كارشناسي تا پايان نيمه اول آبان ماه انجام مي شود.
دكتر محمد حسين پوركاظمي، معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران، با بيان اين مطلب اظهار كرد: ثبت نام آزمون جامع فرهنگيان طبق اعلام سازمان آموزش و پرورش قرار بود از نهم تا بيست و يكم مهرماه برگزار شود كه انجام شد و ثبت نام اين آزمون به نيمه اول آبان ماه موكول شد.
وي گفت: ثبت نام آزمون جامع فرهنگيان توسط ادارات آموزش و پرورش مناطق انجام مي پذيرد.
دكتر پوركاظمي افزود: آزمون جامع ويژه فرهنگيان داراي مدرك تحصيلي معادل كارشناسي با موافقت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و سازمان سنجش آموزش كشور برگزار مي شود.

هشدار وزارت بهداشت درباره عرضه نانهاي بسته بندي
005727.jpg
فارس: براساس مصوبه كميته كشوري ساماندهي نان، از اين پس عرضه نانهاي بسته بندي فاقد مجوز وزارت بهداشت در سوپرماركتها و ساير مغازه هاي خوار و بار فروشي ممنوع مي شود و ماموران بهداشت محيط با متخلفان برخورد مي كنند. به گفته يك مسئول در وزارت بهداشت اين مصوبه فعلا به صورت پايلوت با همكاري اتحاديه خوار و بارفروشان و اتحاديه نانواها در شهر تهران اجرا مي شود و پس از موفقيت به سراسر كشور تعميم مي يابد.
رئيس اداره بهداشت اماكن وزارت بهداشت گفت: در زمان حاضر وزارت بهداشت مجوز توزيع در خوار و بار فروشي ها را براي نانهاي حجيم كارخانه ها و كارگاههاي مورد تائيد صادر مي كند كه با تصويب اين مصوبه، از اين پس علاوه بر نانهاي حجيم براي تعدادي از توليدكنندگان نانهاي سنتي نيز مجوز توزيع در سوپرماركتها و خوار و بار فروشيها صادر مي شود.
غلامي اضافه كرد: مشكلي كه در عرضه اين نانها در سوپرماركتها وجود دارد اين است كه معلوم نيست محل تهيه نان كجاست و در چه زماني توليد شده است و در صورتي كه مصرف آن مشكلي ايجاد كند امكان پيگيريهاي بعدي وجود ندارد به همين علت بر اساس مصوبه جديد كميته كشوري ساماندهي نان، كه احتمالا اين هفته از سوي وزارت بازرگاني به عنوان دبير اين كميته ابلاغ مي شود عرضه اين نانها در صورتي كه فاقد مجوز و شماره پروانه وزارت بهداشت، تاريخ توليد و انقضا و آدرس محل توليد نباشد غير قانوني است و با متخلفان برخورد مي شود.
وي گفت: عرضه اين نانها فعلا در شهرهاي كوچك به علت دسترسي آسانتر مردم به نانوايي ها كمتر است و اين امر بيشتر در تهران شايع است كه اجراي كامل آن در شهر نيز نيازمند زمان كافي و فرهنگ سازي مناسب به مردم و خوار و بار فروشي هاست. به همين علت انتظار داريم پس از ۶ ماه از شروع اجراي اين طرح بتوانيم به موفقيت ۱۰۰ درصدي اين طرح دست يابيم.
غلامي افزود: اين طرح هفته گذشته به تصويب كميته كشوري ساماندهي نان رسيد و وزارت بازرگاني به عنوان دبير اين كميته احتمالا در هفته جاري اجراي آن را ابلاغ مي كند و پس از آن اتحاديه ها مي بايستي بر اجراي آن نظارت كنند و وزارت بهداشت نيز از طريق دانشگاههاي علوم پزشكي و ماموران بهداشت محيط بر اجراي دقيق آن نظارت مي كند.

معاون حقوقي و امور مجلس وزير علوم :
مديران وزارت علوم نبايد در مسائل اقتصادي
و سودآور نقش داشته باشند
گروه علمي فرهنگي : معاون حقوقي و امور مجلس وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت:  شايعاتي در مورد حضور برخي مسئولان كشور در پشت پرده مؤسسات غيرمجاز آموزشي شنيده ايم كه اميدواريم صحت نداشته باشد.
دكتر محمد حسيني، در گفت وگو با ايسنا افزود: اگر افرادي اطلاعاتي در مورد نقش داشتن مسئولان در فعاليت مؤسسات غيرمجاز دارند، بايد به وزارتخانه اطلاع دهند تا با آنها برخورد شود. وي تاكيد كرد: مديران نبايد در مسائل اقتصادي و سودآور نقش داشته باشند، بلكه بايد محيط را براي رقابت سالم بخش خصوصي فراهم كنند.
آنها نبايد در يك طرف ماجرا، دخيل و سهيم باشند چرا كه نمي توانند عدالت را به خوبي اجرا كنند.
دكتر حسيني تصريح كرد: تا كنون موردي از نقش داشتن مسئولان در مؤسسات غيرمجاز نداشته ايم، اما در صورت يافتن موردي با آنها برخورد مي شود.
معاون حقوقي و امور مجلس وزارت علوم درباره برخورد با مؤسسات غيرمجاز، گفت: بخش حقوقي اسامي مؤسسات را شناسايي و اعلام مي كند و در مواردي دستگاه هاي قضايي بايد كمك هايي صورت دهند.
دكتر حسيني ادامه داد: برخي مؤسسات به روند كسب مجوز آشنا نيستند كه به آنها اطلاع داده مي شود كه سير قانوني را طي كنند .ما كه نمي خواهيم مانع گسترش اين موسسات شويم بلكه خواهان كمك به آنها هستيم.
پيگيريهاي تحقيق و تفحص مجلس از وزارت علوم تا نوروز به طول مي انجامد
وي در مورد تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي از وزارت علوم با بيان اينكه بحث تحقيق تفحص از قبل در وزارت علوم وجود داشته است، افزود:  تيمي هم اكنون در وزارت علوم مستقر و جلساتي نيز با ما برگزار كرده اند.
دكتر حسيني در خاتمه با بيان اينكه پيگيري هاي تيم تحقيق و تفحص مجلس تا نوروز به طول مي انجامد، تصريح كرد: ابعاد اين كار بسيار گسترده است و كميسيون آموزش مجلس، نمايندگاني مستقر كرده  تا مسائل مختلف را پيگيري كنند و ما نيز دخالتي در كار آنها نداريم اما اميدواريم نقاط قوت را مدنظر داشته باشند.

وزير دادگستري: اسامي دانه درشت ها اعلام مي شود
ايسنا: سخنگوي قوه قضائيه درباره اعلام نام مفسدان اقتصادي اظهار مي دارد: با قوانين و مقرراتي كه در حال حاضر داريم مخصوصاً تبصره (۱) ماده ۱۸۸ قانون آيين دادرسي كيفري، انتشار حكم قبل از قطعيت در دادگاه ممنوع و براي فرد متخلف مجازات سنگيني هم در نظر گرفته شده است.
جمال كريمي راد خاطرنشان كرد: شوراي معاونان قوه قضائيه اين مساله را مورد بررسي قرار داد. البته برداشت اختلافي ميان حقوقدان ها بر سر تعريف و تعيين نحوه اعلام نام مفسدان اقتصادي وجود دارد.
كريمي راد با بيان اين كه رئيس قوه قضائيه سال گذشته بحث تشهير را در رابطه با حقوق شهروندي بيان كرد، ادامه داد: رئيس قوه قضائيه تأكيد دارد كه براي حفظ حقوق شهروندي كسي كه اين حقوق را تضييع مي كند، در هر سمت و مقامي كه باشد را معرفي كنيم تا ديگران متنبه شوند و هيچ گاه جرأت نكنند حقوق شهروندي را در كشور تضييع كنند.
وزير دادگستري با بيان اين كه مفسدان اقتصادي تضييع كنندگان حقوق تمام شهروندان هستند، تصريح كرد: مفسد اقتصادي كه به خود جرأت مي دهد از هر امكان و رانتي استفاده كرده و نسبت به بيت المال دست اندازي مي كند، حقوق شهروندي را تضييع كرده است. پس بايد راهكاري انديشيد تا اين افراد به مردم معرفي شوند.
سخنگوي قوه قضائيه با بيان اين كه در حال حاضر در زمينه مفاسد اقتصادي دو اقدام را در مجلس پيگيري مي كنيم، خاطرنشان كرد: ما از مجلس خواستيم تا تبصره (۱) ماده ۱۸۸ را تفسير كند، همچنين لايحه تشهير است كه پيش نويس آن را آماده كرديم.
وزير دادگستري در ادامه يادآوري كرد: در قوه قضائيه اين اراده وجود دارد كه مفسدان اقتصادي به مردم معرفي شوند زيرا اين اقدام پيشگيرانه، از وقوع جرم جلوگيري كرده و سبب تنبه ديگران مي شود. پس منتظر باشيد! اسامي دانه درشت ها اعلام مي شود.

وزارت رفاه و تامين اجتماعي با وزارت كار ادغام مي شوند
ايسنا: طبق اخبار واصله ادغام وزارت رفاه و تأمين اجتماعي با وزارت كار در دولت پيگيري مي شود.
حسن نوعي اقدم عضو هيأت رئيسه  مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب گفت: با ادغام اين دو وزارتخانه به لحاظ سنخيت موضوع و تطبيق شرايط مشابه آن در نقاط مختلف جهان، وزارت كار و رفاه و تأمين اجتماعي تشكيل مي شود.
وي افزود: گويا با بررسي هايي كه به عمل آورده اند در بسياري از كشورها اين وزارتخانه ها در كنار هم هستند لذا دولت مي خواهد اين وزارتخانه ها را ادغام كند.
عضو فراكسيون اصولگرايان در پاسخ به اين كه شنيده شده نمايندگان نيز دنبال تهيه طرحي بدين منظور هستند از اين موضوع اظهار بي اطلاعي كرد.
نوعي اقدم در پايان اظهار داشت: اگر اين كار زودتر انجام شود، وزير كار متولي اين وزارتخانه خواهد شد و نيازي به معرفي وزير رفاه نيست.

اسدالله بادامچيان:
تدوين اساسنامه  شوراي هماهنگي در حال بررسي است
ايسنا: يك عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه  اسلامي گفت: اساسنامه  شوراي هماهنگي در حال بررسي است و هنوز كامل نشده است.اسدالله بادامچيان اظهار داشت: در تدوين اساسنامه  شورا همه  ما در انجام كارها محور هستيم، بين ما اصلا بحث محور بودن مطرح نيست، همه مي خواهيم انجام وظيفه كنيم.

عباسپور: وزارتخانه هاي بدون وزير
در ايستايي و توقف قرار دارند
ايسنا: علي عباسپور تهراني فرد معتقد است كه با توجه به مشكلات وزارتخانه هاي بدون وزير، درخواست تسريع در معرفي وزراي چهارگانه باقي مانده از مصاديق مطالبات زودرس محسوب نمي شود.
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در اين راستا به مشكلات وزارتخانه هاي بدون وزير به ويژه آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان كرد: در وزارت آموزش و پرورش كارها در ايستايي و توقف است و مديران در حالت انتظار و برزخ مانند هستند تا تكليف خود را بدانند و برنامه ريزي هاي عمقي و عميق را انجام دهند.
وي در عين حال به مهلت باقي مانده قانوني براي معرفي وزراء اشاره كرد و افزود: اميدواريم در پايان اين هفته كه مجلس جلسه ي علني ندارد و يا اوايل هفته ي آينده شاهد معرفي وزراي باقي مانده باشيم.

جمعيت زنان جمهوري اسلامي
تأسيس حزب زنان جمهوري اسلامي را بررسي مي كند
مهر: يك عضو ارشد جمعيت زنان جمهوري اسلامي ايران گفت: اين تشكل سياسي در نشست روز يكشنبه خود، موضوع تشكيل حزب زنان جمهوري اسلامي را مورد بررسي قرار مي دهد.
اين عضو شوراي مركزي جمعيت زنان جمهوري اسلامي ايران در واكنش به خبر تأسيس حزب زنان جمهوري اسلامي ، تصريح كرد : جمعيت زنان جمهوري اسلامي ايران از احزاب سابقه دار كشور است كه رياست آن را فرزند بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي بر عهده دارد.وي احتمال داد كساني كه به دنبال ايجاد حزب زنان جمهوري اسلامي هستند، از وجود فعالانه چنين تشكلي مطلع نيستند.
اين عضو ارشد جمعيت زنان جمهوري اسلامي ايران متذكر شد كه با طراحان تاسيس حزب زنان جمهوري اسلامي در اين خصوص مذاكره خواهد كرد.

بازداشت معاون سابق وزارت امور خارجه تكذيب شد
ايرنا: جمال كريمي راد سخنگوي قوه قضائيه خبر منتشرشده در خصوص بازجويي و بازداشت معاون سابق وزارت امور خارجه را تكذيب كرد.
وي ديروز در خصوص انتشار برخي اخبار در مورد بازجويي از معاون سابق وزارت امور خارجه گفت: تاكنون چنين پرونده اي در قوه قضائيه تشكيل نشده است.
برخي روزنامه هاي ديروز از احتمال پيگرد قضايي معاون سابق اداري و مالي وزارت امور خارجه خبر دادند.

دانشجويان  در مقابل  نيروگاه  اتمي  بوشهر
زنجيره  انساني  تشكيل  دادند
ايرنا: بيش از دو هزار دانشجو و اساتيد دانشگاههاي  استان  بوشهر روز گذشته به دعوت  بسيج  دانشجويي  با تجمع  در مقابل  نيروگاه  اتمي اين  شهر زنجيره  انساني تشكيل  دادند.
دانشجويان  و اساتيد دانشگاههاي  استان  بوشهر در حالي  كه  كفن  پوش  بودند با سردادن  شعارهايي  در محكوميت  سياست هاي  خصمانه  آمريكا و انگليس  برخورداري از فناوري  انرژي  هسته اي  را حق  مسلم  مردم  ايران  اسلامي دانستند.
رئيس  دانشگاه  علوم  پزشكي  بوشهر به  نمايندگي  از رؤساي  مراكز آموزش  عالي استان  بوشهر در اين  اجتماع  گفت : انرژي  هسته اي  يك  تكنولوژي  است  و به دليل كاربردهاي  متعدد آن در پزشكي  از جمله  اقدامات  تشخيصي ، دستيابي  به  آن حق مسلم  هر ملتي  است .
دكتر محمد اميري  افزود: مسئولان  جمهوري  اسلامي مواضع  رسمي خود را درصلح  آميز بودن  فعاليت هاي  هسته اي  و همسو بودن  با قوانين  بين المللي  بارها اعلام  كرده اند.وي  اظهارداشت : هراقدامي كه  مانع  از دستيابي  جامعه  دانشگاهي  ايران  به تكنولوژي  هسته اي  شود امري  محكوم  است  و در پيگيري  اين  عزم  جدي  تا آخرين قطره  خون  خود ايستادگي  خواهيم  كرد.

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس:
وزارت خارجه در اسرع وقت شكايت ايران
از صدام را ارائه كند
مهر: نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس دادگاه محاكمه صدام را تشريفاتي دانست و گفت: مردم ايران و افكار عمومي جهان منتظر اجراي عدالت توسط مدعيان حقوق بشر در عراق هستند و آن را جز با تشكيل يك دادگاه بين المللي صالح ميسر نمي دانند.
محمد نبي رودكي با بيان اين مطلب اظهار داشت: دادگاه فرمايشي صدام قاتل، ظالم و فاسق كه در عراق برگزار مي شود، تنها به يك جنايت صدام و دستيارانش كه قتل عام ۱۴۳ نفر از مردم الدجيل عراق است، رسيدگي مي كند.
وي افزود: اين در حالي است كه به اعتقاد حقوقدانان، اگر فردي در رأس حكومت كشوري قرار داشته باشد و مرتكب جنايات و اتهامات فراواني شد، بايد در يك دادگاه بين المللي صالح محاكمه شود.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس با انتقاد از به تأخير افتادن طرح شكايت ايران از صدام اظهار داشت: وزارت خارجه در اسرع وقت بايد در شكايتي جنايات صدام و دستيارانش را به دادگاه بين المللي ارائه دهد و در اين ميان، حقوقدانان برجسته ايراني نيز از طريق مجامع حقوقي جهاني بايد تشكيل دادگاه بين المللي صالح براي محاكمه صدام و دستيارانش را خواستار شوند.
رودكي با بيان اينكه امروز دستگاه قضائي عراق در معرض آزمايش ملت ها قرار دارد گفت: خواست همه ملت هاي جهان تشكيل يك دادگاه بين المللي صالح براي رسيدگي به جنايات يك ديكتاتور خون آشام و جلاد چون صدام است.
وي در پايان تصريح كرد: مردم ايران و افكار عمومي جهان منتظر اجراي عدالت توسط مدعيان حقوق بشر در عراق هستند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |