دوشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۴۳ - Nov 7, 2005
معافيت هاي جديدطرح گروه پزشكي اعلام شد
006945.jpg
فارس: معاون آموزشي وزارت بهداشت از تصويب معافيت هاي جديد براي دوره طرح خدمت اجباري پزشكان و پيراپزشكان خبر داد كه به موجب آن فارغ التحصيلان اين گروهها مي توانند در حين گذراندن دوره طرح در آزمون دستياري تخصصي شركت كنند.
محمد علي محققي افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براساس اختيارات مندرج در مواد ۲ و ۳ آيين نامه اجرايي قانون خدمت دوره طرح پزشكان و پيراپزشكان تشكيل جلسه داد و معافيت هاي جديدي را براي ۸ گروه مشمول طرح از مجموع ۲۵ رشته گروه پزشكي و پيراپزشكي اعلام كرد.
وي ادامه داد: بر اين اساس فارغ التحصيلان رشته هاي پزشكي، دندانپزشكي، پرستاري، كارداني اتاق عمل، كارداني هوشبري، كارداني و كارشناسي علوم آزمايشگاهي و راديولوژي مشمول اين معافيت ها هستند و ساير فارغ التحصيلان رشته هاي گروه پزشكي به طور كلي از گذراندن دوره طرح معاف هستند.
وي افزود: مطابق مصوبه اخير كميسيون ماده ۲ و ۳ وزارت بهداشت از اين پس فارغ التحصيلان ۸ رشته فوق در صورتي كه حداقل ۶ ماه سابقه خدمت در جبهه هاي جنگ تحميلي را با ارائه گواهي نامه معتبر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروي مقاومت بسيج داشته باشند از خدمت دوره طرح معاف
مي شوند.
محققي اضافه كرد: علاوه بر آن كارمندان رسمي، پيماني و كادر ثابت نيروهاي مسلح به شرط ارائه معرفي نامه معتبر از ارگان مربوطه از انجام خدمت طرح معاف مي شوند ضمن اينكه كليه فارغ التحصيلان رشته مامايي نيز از انجام خدمت طرح معاف هستند.
معاون وزير بهداشت گفت: مشمولان سطح اول دانشجويان استثنايي و استعدادهاي درخشان شامل رتبه هاي اول المپيادها، برندگان طلاي المپيادها، نفرات اول تا دهم كنكور، افرادي كه ابداع و اختراع ثبت شده اي در زمينه علوم پزشكي داشته باشند با تاييد مراجع ذي صلاح از انجام دوره خدمت طرح معاف مي شوند.

مصوبه افزايش هزينه مسكن مستمري بگيران
امسال اجرا نمي شود
مهر: سازمان تامين اجتماعي چند روز پيش با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد كه از ابتداي سال ۸۴ كمك هزينه مسكن مستمري بگيران ۱۰۰ درصد افزايش يافته است اما پيگيري ها نشان مي دهد كه با وجود گذشت ۸ ماه از سال ، اين مصوبه هنوز اجرايي نشده و تنها در حد يك دستورالعمل باقي مانده است.
به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر، در حقيقت اين خبر در حالي از سوي مسئولان سازمان تامين اجتماعي اعلام شده كه اين مساله در فيش حقوقي هيچ بازنشسته اي مشاهده نمي شود.
افزايش كمك هزينه مسكن در حالي به صورت قطعي از سوي مديرعامل سازمان تامين اجتماعي اعلام مي شود كه پس از گذشت ۸ ماه از سال هنوز اين امر اجرايي نشده و بدرستي مشخص نيست كه چنين ادعاهايي بر چه اساس و پايه اي از سوي مسئولان اعلام مي شود.
پيش از اين مصوبه ، كمك هزينه مسكن مستمري بگيران مجرد و متاهل به ترتيب ماهانه ۱۴ و ۲۲ هزار ريال محاسبه شده بود اما اين امر از ابتداي سال ۸۴ به ترتيب براي افراد مجرد ماهانه ۲۸ هزار ريال و براي متاهلين ۴۴ هزار ريال منظور و به آنها پرداخت مي شود!
بر اساس گفته مديرعامل سازمان تامين اجتماعي ، اين امر از ابتداي سال اجرايي شده اما تاكنون چنين امري اجرايي نشده و نارضايتي بازنشستگان از اعلام اين خبر دو چندان شده است.به گزارش مهر ، آنچه مسلم است ، قشر بازنشسته كشور از جمله اقشار آسيب پذير جامعه محسوب مي شود كه همچنان در جستجوي داشتن زندگي بدون دغدغه ، روزها را يكي پس از ديگري پشت سر مي گذارند و جاي سئوال دارد كه چنين افرادي چرا بايد بازيچه وعده هاي مسئولان قرار گيرند.
بازنشستگان همان كساني هستند كه سالهاي سال بدون اعتراض و گله اي در جهت اعتلاي دولت و نظام خدمت كرده و عمر و جواني خود را سپري كرده اند و حالا پس از ۳۰ سال فعاليت اميد به مسئولاني دارند كه تنها به وعده و شعار متكي شده اند.
در حالي مسئولان سازمان تامين اجتماعي از افزايش كمك هزينه مسكن به خود مي بالند كه رييس كانون بازنشستگان و مستمري بگيران سازمان تامين اجتماعي در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر گفت : افزايش كمك هزينه مستمري بگيران به تازگي و در تاريخ ۲/۸/۸۴ در هيات مديره سازمان تامين اجتماعي به تصويب رسيده بنابراين امكان اجراي آن از ابتداي سال وجود نداشته است و چنين خبري صحت ندارد.
علي اكبر خبازها افزود : برنامه نويسي و عملياتي نمودن اين امر نيازمند زمان است و به سرعت نمي توان نسبت به اجراي آن اقدام نمود.
وي تصريح كرد : در حال حاضر نيز افزايش كمك هزينه مسكن ميسر نيست و برنامه نويسي و ابلاغ آن به منظور اجرا به طور حتم دو ماه به طول خواهد انجاميد.

تأمين مسكن مشكل اصلي ۱۱ ميليون جوان مجرد
ايسنا: در حال حاضر ۱۱ ميليون جوان مجرد در كشور وجود دارند؛ از سوي ديگر پديده هاي اجتماعي اعم از مثبت يا منفي با يكديگر در تعامل هستند؛ اما در ميان مسايل مربوط به جوانان، مسكن، اشتغال و ازدواج رابطه انكارناپذيري با هم دارند، با اين حال مي توان از مسكن به عنوان سردمدار مشكلات اصلي جوانان ياد كرد.
اين درحاليست كه جوان فاقد مسكن اميد زيادي به خانه دار شدن در سال هاي آتي ندارد لذا به راحتي نمي تواند ازدواج كند و اگر ازدواج كند روزهاي سخت و پر دردسري را در پيش رو خواهد داشت. اين موضوع در شرايطي محقق مي شود كه جوان بتواند پس از يافتن شغلي براي خود نيمي از درآمدش را براي اجاره مسكن پرداخت كند.
بر اساس پيش بيني امسال ۴۲۸ هزار و ۲۷۰ واقعه ازدواج در گروه سني ۲۰ تا ۲۹ سال رخ خواهد داد و نسبت جوانان متاهل نيازمند به مسكن به كل جوانان نيازمند مسكن در سال ،۸۴ ۶۰ درصد خواهد بود.
همچنين پيش بيني مي شود در ۲۰ سال آينده ۷۰ درصد جمعيت كل كشور شهرنشين شوند لذا با توجه به امر جواني جمعيت متاسفانه در حال حاضر جوانان به دليل نداشتن ثبات شغلي، درآمد كم و عدم تطابق الگوهاي ساخت مسكن با وضعيت اقتصادي شان، سهم ناچيزي از دستيابي به مسكن در بازار عرضه و تقاضا دارند، حال اگر شهرنشيني هم گسترش بي رويه اي داشته باشد، چه كسي پاسخگوي نياز به مسكن خيل عظيم شهرنشينان كه قاعدتا حجم زيادي از آنها را جوانان تشكيل خواهند داد، خواهد بود؟

اعتراض از صدا و سيما به اسكودا كشيده شد
گروه اجتماعي: اعتراض به عملكرد صدا و سيما در به تصوير كشيدن شغل وكالت در دستور كار پنجمين همايش اتحاديه سراسري كانونهاي وكلاي دادگستري ايران (اسكودا) قرار گرفت.
بهمن كشاورز رئيس اتحاديه در اين باره گفت: عملكرد صدا و سيما در پخش برخي سريالهاي موهن به نوعي به حمايت از قانون شكني در كشور شباهت دارد كه سمت و سوي آن درست در جهت مخالف حمايت قوه قضاييه از توسعه فرهنگ وكالت و الزامي شدن آن در كشور است.
وي با اشاره به برگزاري پنجمين همايش اتحاديه و هفدهمين همايش كانونها طي روزهاي ۱۸ تا ۱۹ آبان ماه در تهران گفت: بندهاي دستور همايش در روز افتتاحيه مشخص خواهد شد.البته در فاصله تنظيم دستور و برگزاري همايش مسائل جديدي حادث شده است و در صورتي كه هيأت عمومي اسكودا تصويب كند ممكن است مورد بررسي قرار گيرد. اهم اين موارد عبارتند از: هتك حرمت شديد و سازمان يافته وكلا و وكالت در سريالهاي تلويزيوني ويژه رمضان كه امري بسيار عجيب و غيرعادي است و درخور تأمل و بحث و اقدام اتحاديه است و ديگر اظهارات مسئول دفتر وكلا و كارشناسان قوه قضائيه درباره كانونهاي وكلا و بعضي مسائل مربوط به آنها است كه اين مورد نيز درخور بحث و فحص است. البته شوراي اجرايي اسكودا پاسخ موارد درخور پاسخ را داده است لكن اهميت مسئله در حدي است كه كانونها بايد در مورد آن تصميم بگيرند.
وي در پايان گفت: اميدوارم اتحاديه بتواند تمام مواردي را كه در دستور قرار گرفته است بررسي و نسبت به آنها اتخاذ تصميم كند
چندي پيش حسين بيات به از نمايندگي جمعي از وكلاي دادگستري گفته بود، قاطعانه در صدد طرح دعواي كيفري عليه عوامل سازنده سريال «او يك فرشته بود» و «ريحانه» است.

مجتمع فني تهران مجوز فعاليت آموزش عالي ندارد
گروه علمي فرهنگي: دفتر آموزش هاي آزاد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اعلام كرد فعاليت آموزش عالي مؤسسه اي موسوم به «مجتمع فني تهران» فاقد وجاهت قانوني است.
به گزارش روابط عمومي وزارت علوم مؤسسه «مجتمع فني تهران» جهت فعاليت آموزش عالي مجوزي را از دفتر آموزش هاي آزاد اين وزارت دريافت نكرده است.

آغاز طرح شناسايي خيرين
گروه اجتماعي: آمارگيري از خيرين در سطح شهر تهران تحت عنوان طرح شناسايي خيرين (مشترك يابي) به اجرا در مي آيد. اين طرح در تهران و در مرحله اول در مناطق ۱۱ و ۱۲ شهرداري به صورت آمارگيري از خانوار و كارگاه از اول آبان ماه به اجرا در آمده است.به گزارش روابط عمومي كميته امداد امام خميني آمارگران اين نهاد ضمن مراجعه به منازل و كارگاه هاي شهروندان تهراني اطلاعات مورد نياز را دريافت خواهند نمود.
آمارگيران با ارائه كارت شناسايي به منازل مراجعه و شهروندان تهراني در صورت هرگونه ابهام در اين خصوص مي توانند با شماره تلفن ۷۷۵۰۰۰۸۸ تماس حاصل نمايند.

آسيب هاي اجتماعي در بم رو به افزايش
و كمك هاي مالي رو به كاهش
فارس: رئيس سازمان بهزيستي استان كرمان گفت: با وجودي كه مهمترين معضل شهر زلزله زده بم مسائل اجتماعي مانند بي سرپرستي زلزله زدگان، اعتياد، فقر و معلوليت است امسال حتي يك ريال براي كمك و حمايت آسيب ديدگان اين شهر اختصاص نيافته است.
محمد ستايش افزود: در زمان حاضر حدود ۳۷۰۰ معلول، سه هزار خانواده بي سرپرست و حدود ۴ هزار كودك بي سرپرست نيازمند خدمات حمايتي دولت و سازمان بهزيستي هستند و بر اساس برآوردي كه به سازمان مديريت و برنامه ريزي ارسال كرده ايم، خدمت رساني به اين افراد به حدود ۱۴ ميليارد تومان اعتبار نياز دارد در حالي در سال ۸۴ حتي يك ريال هم اعتبار نداشته ايم. رئيس سازمان بهزيستي استان كرمان اضافه كرد: كودك آزاري نيز به عنوان يك آسيب اجتماعي جدي در شهر بم مطرح است و اگرچه آمار دقيقي از آن وجود ندارد اما مي دانيم كه حدود ۵ هزار كودك در شهر بم والدين خود را از دست داده اند كه حدود ۴ هزار نفر آنها نيازمند كمك و حمايت جدي هستند.

زمان آزمون علمي و عملي رشته هاي
نيمه متمركز كنكور ۸۴ اعلام شد
تاريخ مصاحبه، معاينه، آزمون عملي و يا علمي برخي از رشته هاي نيمه متمركز آزمون سراسري سال ۱۳۸۴ اعلام شد.
به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران، زمان و محل مراجعه داوطلباني كه اسامي آنان در ويژه نامه ششم مهر ماه در رشته هاي دبيري و غيردبيري تربيت بدني و علوم ورزشي، طراحي صنعتي، مجسمه سازي و موسيقي ايراني و جهاني دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي منتشر شده، به منظور شركت در مراحل مصاحبه، معاينه و آزمون عملي و يا علمي و ساير مراحل مختلف گزينش در نشريه پيك سنجش امروز (دوشنبه) ۱۶ آبان ماه سال جاري منتشر شده است.

شكايت از سريالهاي تلويزيوني هنرمند
حق استفاده از شخصيت هاي اجتماعي را از دست مي دهد
ابراهيم زاهدي مطلق
يك وكيل به نمايندگي از سوي جمعي از وكلا اعلام كرده است بزودي طرح يك دعوا را عليه سازندگان فيلم «او يك فرشته بود» در محاكم قضايي مطرح خواهد كرد.
اين وكيل علت طرح دعوا را اهانت به شغل وكالت در اين فيلم و مخدوش جلوه  دادن عملكرد جامعه وكيلان اعلام كرده است.درباره فيلمنامه و كيفيت ساخت سريال «او يك فرشته بود» بايد كسان ديگري صحبت كنند و به نقد آن بنشينند، اما همين مقدار لازم است گفته شود كه اين نوشته به هيچ عنوان قصد دفاع از سريال مذكور را ندارد؛ چرا كه اشكالات فراواني به لحاظ ساختاري مي توان به اين سريال وارد كرد. اما موضوع اصلي و هدف اين نوشته، بررسي پيامدهاي اجتماعي ساخت سريال هاي تلويزيوني و مقدورات و امكاناتي است كه سازندگان سريال _ اعم از نويسندگان و كارگردان _ با آن مواجه اند.وكيل محترمي كه به نمايندگي جمعي از وكلا اعلام كرده است شكايت خود را مطرح خواهد كرد، اولين كسي نيست كه مي خواهد عليه سازندگان يك سريال يا فيلم سينمايي شكايت كند، و آخرين فرد هم نخواهد بود.
اما به راستي در فيلم «او يك فرشته بود» كدام هنجار اجتماعي شكسته و چه اهانتي به وكلا شده است؟ البته اگر قرار بر شكايت و اعلام جرم به عنوان حقوق شهروندي عليه يك سريال تلويزيوني باشد، انبوهي از مردم كه تماشاچي تلويزيون هستند، مي توانند و حق دارند از بسياري از برنامه هاي تلويزيوني شكايت كنند. چرا كه در بسياري از برنامه ها _ مستقيم و غيرمستقيم_ به شعور مخاطب بي احترامي مي شود. اما بايد دانست كه سازندگان و تهيه كنندگان آن برنامه ها نه از سرد عناد، بلكه به علت كم بودن قابليت هاي حرفه اي نمي توانند محتواي برنامه هايشان را غني تر از آن كنند كه هست.سطح سليقه جامعه، اكنون فراتر از سريالهايي چون «او يك فرشته بود» يا «براي آخرين بار» و يا حتي سريالهايي چون «شبهاي برره» است. ساخت چنين فيلمها و سريالهايي از ناآگاهي سازندگان آن از مشكلات مردم و سطح توقعات آنان حكايت دارد. نداشتن گروههاي پژوهشي و در دست نبودن آمارهايي از خواسته هاي واقعي مردم براي نوشتن فيلمنامه، سازندگان سريالها را مجبور به ساخت چنين برنامه هايي مي كند. همين طور ارزيابي ثانيه اي و دقيقه اي براي پرداخت پول _ به جاي ارزيابي كيفي _ به تهيه كنندگان، موجب كش آمدن يك داستان ۳۰ دقيقه اي به مدت ۳۰ شبانه روز مي شود. ريتم فيلمها كند مي شود تا زمان بيشتري ببرد. ضرباهنگ اتفاقات كاملا برعكس تم داستاني از آب درمي آيد تا ...
نقد فيلمها و سريالها بماند براي اهل آن؛ اما نويسنده يك فيلمنامه اگر يك وكيل را معيوب نشان دهد، با احتمال شكايت جامعه وكلا روبرو خواهد شد و اگر يك پزشك يا پرستار يا بقال و روزنامه فروش يا نانوا و يا هر شغل ديگري را هم مطرح كند، همين اتفاق خواهد افتاد. براي مثال در يكي دو شب گذشته، در بخشي از سريال «براي آخرين بار» قهرمان فيلم به يك راننده اتوبوس رشوه مي دهد. حتما در روزهاي آينده شاهد شكايت رانندگان از سازندگان اين سريال هم خواهيم بود! چرا كه اگر آنان هم شكايت نكنند، به معني پذيرش رشوه گيري در ميان صاحبان اين شغل است!
البته كه چنين تعبيراتي نادرست است. شكايت نكردن به معني پذيرش رشوه نمي تواند تلقي شود. جامعه رانندگان هم مثل همه مشاغل مي توانند و يقين دارند كه كجروي در ميان بعضي از همكارانشان وجود دارد. همان طور كه در ميان صاحبان ديگر مشاغل چنين مسائلي ديده مي شود. مگر اين كه آن وكيل محترم و عزيز مدعي باشد در جمع همكارانشان چنين چيزي وجود ندارد. آن وقت بايد به اين سئوال پاسخ دهند كه لغو پروانه برخي از وكلا _ هر چند اندك _ از طرف كانون وكلا در طول سالهاي گذشته چه توجيهي دارد؟اصلا مگر مي توان مدعي شد صنفي از صنوف و حرفه اي از حرف به طور كامل مبرا از عيب و ايراد و كژروي است؟ اگر چنين بود، فلسفه تشكيل انواع دادگاه ها اعم از دادگاه ويژه روحانيت تا نظاميان و دادگاه هايي صنفي مانند پزشكان و وكلا چيست؟آيا اين همه دادگاه و نيروي انتظامي و پليس قضايي و غيره تشكيل يافته تا فقط فيلمسازان و روزنامه نويسان را بگيرند و ببندند كه ناگهان از يكي از صاحبان مشاغل انتقاد مي كنند و مي نويسند يا فيلم مي سازند؟! آيا به راستي چنين است يا...
قطعا آن وكيل محترم و جامعه نجيب وكلا مي دانند كه دستمايه هنرمند (فيلم ساز و داستان نويس) زندگي عادي مردم و جامعه است. ضد قهرمانانش هم مثل قهرمانانش از داخل همين مردم و جامعه اي تامين مي شود كه هنرمند در آن زندگي مي كند.
صاحبان مشاغل مختلف مي توانند و حق دارند از فيلمسازي شكايت كنند كه مستندا نسبت به حرفه اي اتهام مي زند. اما نمايش يك شخصيت داستاني فقط در همان حد _ همان فيلم يا سريال _ قابل اعتناست و تعميم دادن آن به كل اعضاي شغل مورد نظر، مقداري كج سليقگي است. نه جامعه ما از وكلا چنين تصوري دارند كه آن شخصيت سريال نشان مي دهد و نه واقعيت چنين است. اما امثال آن وكيل با آن شخصيت و عملكرد در همه مشاغل - با شدت و ضعف متفاوت- وجود دارد.

حذف خبرنگاران از ديدار مردمي رئيس دادگستري
گروه اجتماعي : پس از اين ديدارهاي رئيس كل دادگستري استان تهران بدون حضور خبرنگاران برگزار مي شود.
مدير كل روابط عمومي دادگستري تهران با اعلام اين خبر گفت ديدار مردمي عليرضا آوايي به درخواست و پيشنهاد دادستان تهران بدون حضور خبرنگار صورت مي گيرد. به نظر قاضي مرتضوي برخي از مردم دوست ندارند خبرنگاران مشكلات شخصي آنها را با عكس، فيلم و يا خبر منعكس كنند.
بشيري راد در پاسخ به اين مسأله كه ديدار مردمي رئيس دادگستري تهران بيشتر امكاني براي مصاحبه با مسئولان براي خبرنگاران بود گفت: مي دانيد كه آقاي آوايي گفته اند زياد اهل مصاحبه نيستند و اگر بخواهند مسأله اي را منعكس كنند در نشست خبري مطرح خواهند كرد. ديدار مردمي يك كار اداري است تا يك كار خبري به همين دليل روابط عمومي خبر ديدار مردمي را خود تهيه و در اختيار رسانه ها قرار مي دهد.پيش از اين تمامي ديدارهاي عليزاده رئيس كل سابق دادگستري استان تهران با حضور خبرنگاران برگزار مي شد. در اين ديدارها علاوه بر مطرح شدن و پيگيري مشكلات مردم، افكار عمومي از آخرين تصميمات و اتفاقات دادگستري تهران مطلع مي شدند.

برخي براي زايمان به زندان  مي روند
ايلنا: تعدادي از زنان باردار كه مكان مشخصي ندارند، با ارتكاب جرائم جزيي براي زايمان به زندان مي  آيند .مرضيه فرنيا، معاون آموزش و بهداشت اداره كل بهداشت درمان سازمان زندان  ها گفت: ميزان مواليد در سال هاي ۸۲ و ۸۳ در استان   خراسان رضوي، يزد ۳ مورد سيستان و بلوچستان ۲۹ مورد و كرمان ۲۰ مورد استخراج شده است كه در مقايسه با حبسيت زندانيان، آمار قابل توجهي نيست. چندي پيش در اخبار مطرح شده بود كه ميزان مواليد در زندان  هاي چهار استان مذكور نگران  كننده است. وي خاطرنشان كرد: به نظر مي  رسد تعدادي از زنان باردار كه جا و مكان مشخصي ندارند ، با ارتكاب به جرايم جزيي و مختصر براي زايمان به زندان مي  آيند و عموماً چند روز بعد از زايمان نيز از زندان آزاد مي  شوند. فرنيا افزود: اين زنان در زمان نزديك به زايمان به دليل جرمي كه مرتكب شده  اند، بازداشت و به زندان  ها اعزام مي  شوند ؛ اما به دليل محدود بودن جرمشان پس از چند روز آزاد خواهند شد.

نيمي از زنان در خانواده معتاد مي شوند
كانون زنان ايراني: نيمي از معتادان زن نخستين پيشنهاد مصرف مواد مخدر را از سوي اعضاي خانواده و بستگان نزديك خويش دريافت مي كنند. نتايج يك پژوهش نشان مي دهد بيش از نيمي از معتادان زن ۶۱/۵۲درصد براي نخستين بار در منزل شان اقدام به مصرف مواد مخدر كرده اند. و پس از آن در مكانهايي چون ميهماني هاي دوستانه و خانوادگي به ترتيب ۷/۲۳و ۵/۱۷درصد به مصرف مواد مخدر پرداخته اند.

روش درست ورزش كردن
006942.jpg
ايسنا: با اين كه پزشكان همواره ورزش كردن را جهت حفظ سلامت قلب براي همه افراد توصيه مي كنند اما در مقابل ورزش بسيار سنگين نيز مي تواند براي سلامت اين عضو مضر باشد. دكتر محراب اميري گفت: مناسب ترين ميزان ورزش براي افراد ۱۵ تا ۶۵ سال، ۳ تا ۵ روز در هفته است، در ضمن حداقل ۵ تا ۱۰ دقيقه قبل از ورزش نيز بايد به گرم كردن بدن اختصاص يابد. همچنين، افراد بايد دقت داشته باشند كه ورزش بسيار شديد، نبايد بيش از ۴۵ دقيقه طول بكشد و پس از آن بايد به مرور از شدت فعاليت كاست. اين متخصص قلب و عروق، ۱۰ دقيقه تنفس عميق را جهت آرام كردن بدن پس از ورزش ضروري دانست و گفت: هرگز نبايد پس از ورزش سنگين به يك باره بدن را از حركت بازداشت زيرا اين كار مي تواند سبب ايستادن ناگهاني قلب و يا سكته شود.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |