دوشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۴۳ - Nov 7, 2005
به منظور افزايش سرانه خدمات شهري
۱۱۰ پروژه عمراني، فرهنگي و خدماتي
در جنوب شرق تهران افتتاح مي شود
006975.jpg
006963.jpg
گروه شهري- جمشيد پوراسكندر: شهرداري تهران در راستاي ارتقاي سرانه خدمات و بهبود سيماي عمومي جنوب شرق تهران، ۱۱۰ پروژه عمراني، فضاي سبز، فرهنگي و خدماتي به ارزش ۵۱۰ ميليارد ريال را بزودي با حضور مديران ارشد شهر افتتاح و بهره برداري مي كند.
مهندس سيد محمود نصري شهردار منطقه ۱۵ گفت: احداث مجتمع فرهنگي _ ورزشي فجر (عج)، احداث شش بوستان به مساحت بيش از ۶۰ هزار مترمربع و توسعه ۱۲ هزار متر مربع فضاي سبز در بزرگراه آزادگان، گردنه تنباكويي و بلوار نبرد از عمده پروژه هاي آماده بهره برداري مي باشد.
نصري يادآور شد: در بخش فرهنگي آمفي تئاترهاي بوستان خليج فارس با هزينه اي معادل ۹۵۰ ميليون ريال و كتابخانه هاي تابعه در سطح منطقه با صرف ۱۳۰ ميليون ريال تجهيز شده است.
شهردار منطقه ۱۵به پروژه هاي آماده بهره برداري در حوزه فني و عمراني اشاره كرد و گفت: ساخت ساختمان هاي اداري (دو باب كلانتري كه جايگزين ساختمان هاي در طرح بزرگراه امام رضا (ع) احداث شده است و ساير ساختمان  سازي ها) با هزينه  اي معادل ۱۲ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال با مساحت زيربناي سه هزار و ۵۰۰ مترمربع، لكه گيري و روكش آسفالت به ميزان ۵۰ هزار تن با صرف هزينه اي معادل ۱۲ ميليارد ريال و ۵۹ هزار متر مربع پياده رو سازي پاركهاي جديد الاحداث با هزينه اي معادل ۱۲ ميليارد ريال انجام شده است.
وي افزود: ديگر پروژه هاي عمده اين حوزه احداث ۲۰ هزار متر طول جدول در سطح منطقه، ۲۰ هزار متر مربع پياده رو سازي و احداث ۱۱۰ چشمه سرويس بهداشتي مي باشد.
شهردار منطقه ۱۵ ياد آور شد: در حوزه حمل و نقل و ترافيك نيز دوربرگردان هاي امام سجاد -امام رضا و مسير غرب به غرب آزادگان با صرف دو ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد و دوربرگردان شرق به شرق اين بزرگراه نيز حد فاصل دوربرگردان توسكا تا رجب زاده با يك ميليارد ريال تعريض شده است.
وي افزود: در همين ارتباط سه پل عابر پياده در سطح منطقه نصب شده و پنج پل ديگر نيز در مرحله رفع معارض، پي كني و فوندانسيون مي باشد.
وي تصريح كرد: راه اندازي كارگاه ترافيك، همسطح سازي معابر نواحي ۴ و ۵ جهت سهولت تردد سالمندان و معلولان، نصب و راه اندازي چراغهاي راهنمايي و رانندگي در نه تقاطع، نصب شمارشگر معكوس در پنج تقاطع و ... از جمله فعاليت هاي حوزه حمل و نقل و ترافيك مي باشد.
به گفته نصري، اداره فضاي سبز منطقه در واحد آبرساني نيز ۱۵ طرح در دست اجرا داشته كه از جمله آنها مي توان به اجراي شبكه آبرساني ناحيه ۶ و شهرك مطهري، اجراي شبكه توزيع آب پاركهاي جديد الاحداث، ساخت مخزن بتني، راه اندازي مخزن بتني شركت واحد، اجراي سيستم آبياري باراني پل بسيج، حفاري ۵ حلقه چاه عميق در سطح منطقه و ... اشاره كرد.
گفتني است كه براساس ارزيابي كارشناسان ارزش زمينهاي پروژه هاي ياد شده ۴۵۳ ميليارد ريال مي باشد.

سفيد يعني چراغ خاموش است
يك رنگ به چراغ هاي راهنمايي اضافه شد
۱۱۰ پروژه عمران شهري در جنوب شرقي تهران آماده بهره برداري شد
گروه شهري : مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران از ايجاد تغييراتي در رنگ صفحه چراغ هاي راهنمايي خبر داد و گفت: به تدريج چراغ راهنمايي تمام تقاطع هاي شهر تهران به فانوس هاي LED تجهيز خواهند شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر كامران رحيم اف با اعلام اين خبر افزود: اين طرح با هدف كاهش خطاي ديد رانندگان و در نتيجه افزايش ايمني شهروندان در هنگام رانندگي صورت مي گيرد.
وي افزود: در حال حاضر چراغ هاي راهنمايي كه در تقاطع ها و خيابان هاي شهر تهران نصب شده اند به وسيله لامپ هاي ۱۰۰ روشن شده و به واسطه لنز رنگي كه در درون اين چراغ ها تعبيه شده در مواقع معين به رنگ سبز، زرد و قرمز مشاهده مي شوند، اما استفاده از اين لامپ ها در چراغ هاي راهنمايي كه اصطلاحا به آن «لامپ هاي رشته اي ترافيكي» اطلاق مي شود ،مصرف بسيار زياد برق و عمر محدودي را به همراه دارد كه در همين راستا نصب فانوس هاي LED در چراغ  هاي راهنمايي به منظور صرفه جويي در مصرف برق و كاهش خطاي ديد رانندگان در دستور كار قرار گرفته است.
دكتر رحيم اف صرفه جويي در مصرف برق به ميزان يك دهم لامپ هاي معمولي ،۱۰۰ عمر بالا تا ۵ سال با گارانتي بدون نياز به تعمير، نوردهي بسيار زياد در مقايسه با لامپ هاي معمولي، جلوگيري از بروز تصادفات به دليل خطاي ديد رانندگان و مهم تر از همه حذف لنز رنگي داخل چراغ ها را ازجمله مزيت هاي استفاده از فانوس LED در چراغ هاي راهنمايي اعلام كرد و افزود: در حال حاضر در ساعات اوليه صبح و همچنين در هنگام غروب آفتاب، هنگامي كه تابش خورشيد به چراغ راهنمايي به صورت افقي است، از آنجا كه لامپ هايي كه داخل چراغ هاي راهنمايي است به حدي قدرت و روشنايي ندارند كه در مقابل تابش افقي نور خورشيد مقاومت كنند در نتيجه رانندگان دچار خطاي ديد شده و تشخيص اين كه چراغ راهنمايي خاموش است يا روشن برايشان دشوار مي شود، كه در اصطلاح به اين وضعيت پديده فانتوم گفته مي شود.
مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران، خيابان هاي شرقي _ غربي مانند مطهري، شهيد بهشتي، انقلاب و جمهوري را در ساعات اوليه روز و يا بعدازظهرها از اين موارد دانست و گفت: با استفاده از فانوس هاي LED در چراغ هاي راهنمايي به دليل اين كه صفحه اصلي چراغ ها كاملا بي رنگ هستند، در هنگام خاموش بودن به رنگ سفيد ديده مي شوند و در زمان روشن شدن به دليل نوردهي بالا، احتمال خطاي ديد رانندگان به صفر رسيده و درصد ايمني آنها در هنگام رانندگي افزايش مي يابد به اين ترتيب تشخيص روشن يا خاموش بودن چراغ سبز يا قرمز براي رانندگان كاملا آسان و بدون خطا خواهد بود.
وي با بيان اين كه در سال جاري براساس قراردادي كه با سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران بسته شده، در حال حاضر چراغ راهنمايي ۱۰ تقاطع شهر تهران به فانوس هاي LED تجهيز شده اند، گفت: دو تقاطع در منطقه ۱ شامل كامرانيه _ فرمانيه و پاسداران به فرمانيه، يك تقاطع در منطقه ۶ در محدوده تقاطع كريمخان، سنايي، يك تقاطع در منطقه ۷ بعد از سه راه تختي و ۵ تقاطع در منطقه ۱۰ ازجمله دامپزشكي، رودكي و جيحون، رودكي ازجمله تقاطع هايي هستند كه به اين سيستم جديد تجهيز شده اند.

ديدارهاي مردمي وزير مسكن
ديدارهاي مردمي آقاي سعيدي كيا وزير مسكن و شهرسازي سه شنبه هر هفته از ساعت ۱۶ تا ۱۹ برگزار مي شود.
وزارت مسكن و شهرسازي اعلام كرد علاقه مندان مي توانند براي نام نويسي و تعيين وقت ملاقات با شماره تلفنهاي ۸۲۹۳۲۸۱۰ و ۸۲۹۳۲۸۱۹ تماس بگيرند.

ساخت مدرسه در جوار راه آهن،
بزرگراه و بيمارستان ممنوع شد
گروه علمي فرهنگي : ضوابط و جزئيات چگونگي احداث مدارس كشور اعلام شد.
بر اساس دستورالعمل صادره، مدارس بايد در فاصله و موقعيت مناسبي نسبت به مراكز جمعيتي و نواحي مسكوني و آموزشي احداث شوند و در مالكيت آموزش و پرورش و داخل محدوده شهري يا روستا و امكان دسترسي به تاسيسات مانند آب، برق، تلفن و گاز را داشته باشد.
همچنين زمين انتخابي با توجه به تعيين جهت وزش باد نبايد در مسير و مجاورت عوامل آلودگي زا مانند كارخانه هاي صنعتي و شيميايي، محل هاي دفن زباله، فاضلاب شهري، دامداري، مرغداري، دباغ خانه، كشتارگاه، كوره هاي آجرپزي، محل انباشت كود و ساير مراكزي كه به نحوي ممكن است ايجاد دود، بو و گرد و غبار كنند، قرار داشته باشد.
محل احداث مدرسه نيز نبايد در جوار بيمارستان، تيمارستان، گورستان، زندان، خطوط راه آهن و بزرگراهها بوده و خارج از حريم كابلهاي فشار قوي، خطوط اصلي و فرعي گازرساني، پستهاي زميني فشار قوي، پمپ بنزين، محل عرضه و فروش كپسولهاي گاز، انبارهاي مواد محترقه، منفجره، تركيبات شيميايي و مسير حوزه هاي آبريز فرعي و اصلي قرار گيرد.

استقبال رانندگان تهراني از كمربند ايمني
گروه شهري: بيش از ۹۵ درصد از رانندگان تهراني از طرح بستن كمربند ايمني استقبال كردند.
به گزارش خبرنگار ما، سردار حسين ساجري نيا، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي با اشاره به الزامي شدن استفاده از كمربند ايمني در همه معابر شهري افزود: براساس گزارش هاي دريافتي تا ساعت ۱۲ ظهر نخستين روز اجراي اين طرح، فقط ۱۰۰ راننده متخلف به دليل نبستن كمربند و اصرار بر تخلف جريمه شدند اما مأموران راهنمايي و رانندگي از جريمه كردن رانندگاني كه به هر دليلي كمربند نبسته بودند خودداري و تنها به دادن تذكر به آنها بسنده كردند ولي از چند روز آينده اين طرح با جديت اجرا و رانندگان متخلف در تمامي معابر شهري جريمه خواهند شد.
به گفته وي، از اين پس رانندگان موظف اند در همه معابر شهري از ابتدا تا انتهاي مسير از كمربند ايمني استفاده كنند و اين طرح ارتباطي به سرعت كم و زياد خودرو ندارد.
ساجدي نيا با اشاره به همكاري خوب شهروندان با مأموران راهنمايي و رانندگي در اجراي اين طرح از رانندگان خواست همان طور كه با بستن كمربند ايمني در بزرگراه ها با پليس همكاري كردند با اجراي اين طرح در ساير معابر شهري نيز با پليس همكاري كنند.خبرنگار ما مي نويسد: به استناد ماده ۲۲۰ آيين نامه راهنمايي و رانندگي و براساس اعلام پليس راهور تهران بزرگ از ۱۵ آبان ماه استفاده از كمربند ايمني براي رانندگان و سرنشينان جلوي خودروها اجباري شده و تخلف از آن ۴۰ هزار ريال جريمه دارد.

افراد متخلف به ۱۹۴ دستگاه اتوبوس شركت واحد خسارت وارد كردند
شركت واحد اتوبوسراني بازنده اصلي مسابقه فوتبال
006969.jpg
براثرسطح پايين فرهنگي و تربيتي بعضي از افراد پس از بازي دو تيم استقلال و پيروزي، به ۱۹۴ دستگاه اتوبوس شركت واحد خسارت وارد شد.
براساس گزارش روابط عمومي شركت واحد اتوبوسراني اين شركت برآورد خسارت اوليه وارد شده به ۱۹۴ دستگاه اتوبوس ياد شده را بيش از ۳۳۰ ميليون ريال برآورد كرده اند.
مدير روابط عمومي شركت واحد در اين رابطه اظهار داشت: متاسفانه تخريب اموال شركت واحد بعد از مسابقات حساس اين چنيني به يك روند عادي تبديل شده كه عدم اتخاذ تصميمي قاطع از سوي مسئولان ذيربط موجب جري تري شدن متخلفان و تشديد تخريب اموال عمومي شهر شده است.
مصطفي قهرماني افزود: شركت واحد براي بازي روز شنبه اين دو تيم تعداد ۳۴۱ دستگاه اتوبوس و ۵۰۰ دستگاه ميني بوس را از مبادي اوليه به ورزشگاه آزادي اعزام كرد كه نزديك به ۴۰ هزار تماشاگر از ۸۰ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه را جابه جا كردند.
وي ادامه داد: تداوم اين روند علاوه بر تخريب بيت المال تهديدي جدي براي جان و مال شهروندان به حساب مي آيد و امنيت جاني رانندگان زحمت كش و خدوم اين شركت را نيز به خطر انداخته است.
مدير روابط عمومي شركت واحد يادآور شد ميزان خسارت وارده به اتوبوس هاي اين شركت در سال گذشته بيش از ۵۴۰ ميليون ريال بوده است.

آمار متقاضيان وام ازدواج از شهرداري تهران اعلام شد
006972.jpg
از سوي ستاد اجرايي پيوند آسماني شهرداري تهران آمار متقاضيان وام ازدواج تا ۱۹ آبان ماه ۱۳۸۴ به شرح زير اعلام شده است:
تعداد متقاضياني كه اطلاعات آنها وارد شبكه شده است، ۲۱۹۷۸۸ نفر
تعداد متقاضياني كه دعوتنامه براي آنها ارسال شده است، ۱۹۲۲۰۲ نفر
به گزارش روابط عمومي ستاد اجرايي پيوند آسماني شهرداري تهران تعداد مراجعه كنندگان به ستاد جهت اخذ حواله وام، ۱۲۵۲۹۸ نفروتعداد وام پرداخت شده، ۱۲۰۲۶۵ نفرمي باشد.

مهاجرت پرندگان به تالاب انزلي
006966.jpg
ايرنا: رئيس اداره حفاظت محيط زيست بندر انزلي گفت: دوره اصلي مهاجرت پرندگان از مناطق سيبري و اسكانديناوي به تالاب بين المللي بندر انزلي از هفته جاري آغاز شده است.عطاءالله تقوايي اظهار داشت: هم اكنون بيش از ۳۰ هزار قطعه انواع پرندگان آبزي شامل انواع مرغابي ها، قو و چنگر وارد تالاب انزلي شده اند.وي تاكيد كرد: با توجه به احتمال خطر ورود ويروس آنفلوانزاي فوق حاد طيور همراه با اين پرندگان اقدامات پيشگيرانه بايد به شدت اعمال شود. به گفته وي همچنين اين اداره با همكاري سازمان دامپزشكي كليه پرندگاني را كه به شكل زنده در سطح شهر خريد و فروش مي شوند، جمع آوري مي كند.

۱۵ درخت معادل يك تن كاغذ
006960.jpg
براساس گزارش سازمان بازيافت و تفكيك مواد، براي توليد هر تن كاغذ از منابع اوليه ۲۴۰۰ كيلوگرم چوب، ۴۴۰ مترمكعب آب و ۷۶۰۰ كيلووات ساعت برق مصرف مي شود، در حالي كه اگر از كاغذ باطله براي توليد كاغذ بازيافتي استفاده شود ۱۰درصد در مصرف آب و ديگر موارد صرفه جويي خواهد شد.
در اين گزارش آمده است، بيش از ۸ درصد از تركيبات زباله هاي شهري تهران را كاغذ و مقوا تشكيل مي دهند.همچنين براي مشاركت در طرح جمع آوري زباله به صورت تفكيك شده از مبدا ابتدا بايد پسماندهاي تر از خشك جدا و سپس زباله هاي خشك را بصورت بهداشتي جدا كرد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |