پنجشنبه ۸ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۸۷ - Dec 29, 2005
كارنامه ۹ ماهه بازار سهام منتشر شد
دادوستد ۵/۵ ميليارد دلاري در بورس تهران
011532.jpg
گروه بورس- سروش خسروي: آخرين آمار رسمي نشان مي دهد، در۹ ماه سپري شده از سال ۸۴ ارزش كل دادوستدهاي انجام گرفته در بورس تهران به ۵/۵ ميليارد دلار رسيده است.
به گزارش «همشهري» ، در پايان پاييز امسال تعداد خريداران سهام در تالارهاي مبادلات بورس اوراق بهادار از مرز يك ميليون نفر فراتر رفت. اين تعداد متقاضي سرمايه گذاري در دوره سپري شده از سال جاري ۳/۱۲ ميليارد برگه سهم را در مجموع با پرداخت ۴۸ هزار ميليارد ريال به سبد دارايي هايشان افزودند. درهاي بورس تهران در ۹ ماه گذشته ۱۸۵ روز به روي متقاضيان سرمايه گذاري در بازار سهام گشوده بود.
بر اساس گزارش اداره عمليات و نظارت بر بازار سهام، همزمان با رونق نسبي بورس در آذرماه تعداد خريداران سهام تا ۳ برابر افزايش يافته و ارزش كل نقدينگي سرازير شده به سوي شركت هاي پذيرفته شده در بورس نسبت به آبان ماه تا دوبرابر رشد يافته است.
بر اساس اين آمار ارزش كل سرمايه گذاري انجام گرفته در بورس تهران در آذرماه به ۷۰۰ ميليون دلار رسيده، در اين مدت ۱۷۰ هزار نفر به دادوستد سهام در بورس تهران پرداخته اند، تعداد خريداران سهام در آبان ماه برابر ۶۱ هزار نفر بوده است. از سوي ديگر در حالي كه ارزش دادوستد ها در آبان ماه برابر ۳ هزار ميليارد ريال ارزيابي شده در آذرماه فعالان بورس تهران ۶ هزار و ۱۰۰ ميليارد ريال نقدينگي را به سوي بازار سهام روانه كردند. در يك ماه گذشته تعداد سهام مبادله شده در تالارهاي بورس نيز از ۸۵۵ هزار سهم در آبان ماه به دو ميليون سهم در آذرماه افزايش يافته است.
آمار جالب توجه از رونق دوباره بازار سهام به همين جا ختم نمي شود، بر اين اساس در آذرماه سال جاري ارزش جاري بورس تهران نسبت به آبان ماه برابر ۶/۵ درصد بالا رفته و از ۳۷ ميليارد دلار به محدوده ۴۰ ميليارد دلار بازگشته است.
اين براي نخستين بار در ۶ ماه گذشته است كه ارزش جاري بازار سهام تهران در مرز ۴۰ ميليارد دلار قرار مي گيرد. ارزش بورس تهران پاييز سال گذشته و پيش از آغاز «بحران بزرگ» به مرز ۴۷ ميليارد دلار نيز رسيده بود اما در پي ركود ۱۱ ماهه بازار ،ارزش بورس تهران به پايين تر از حد ۳۵ ميليارد دلار سقوط كرد.
در حال حاضر طبق ارقام رسمي ارايه شده ارزش كل بورس تهران ۳۵۳ هزار ميليارد ريال برآورد مي شود.
اين گزارش حاكي است: در ۹ ماه سپري شده از سال ۸۴ طبق روال گذشته تالار اصلي از رونق بيشتري نسبت به تالار فرعي برخوردار بوده به طوري كه در مقابل دادوستد ۱۴ هزار ميليارد ريالي در تالار فرعي، فعالان بورس ۳۴ هزار ميليارد ريال از نقدينگي خود را براي خريد سهام شركت هاي حاضر در تالار اصلي پرداختند.در اين مدت ۶۵۸ هزار نفر ۷/۷ ميليارد برگه سهم را در تالار اصلي بورس دادوستد كردند.
در تالار فرعي هم تعداد خريداران به ۳۶۲ هزار نفر رسيد. اين متقاضيان سرمايه گذاري ۵/۴ ميليارد برگه سهم را به سبد دارايي هايشان افزودند.

تالار بندرعباس دي ماه افتتاح مي شود
گروه بورس: معاون اجرايي و توسعه بورس اوراق بهادار گفت: تالار بندرعباس تا آخر دي ماه آغاز به كار خواهد كرد.
به گزارش «همشهري» علي رضا حاجي نوروزي علت به تعويق افتادن افتتاح اين تالار را پاره اي مشكلات فني از جمله مشكلات سيستم برق و الكترونيك اعلام كرد.وي گفت: در كنار توسعه فيزيكي تالارها، توسعه الكترونيك نيز به طور همزمان بررسي مي شود و شركت جديدي تحت عنوان سپرده گذاري مركزي بورس ايران نيز اجرا و راه اندازي نرم افزار جديد سازمان بورس را به عهده گرفته است.
حاجي نوروزي ابراز اميدواري كرد: شركت سهامي بورس نيز در فرجه قانوني كه در قانون بازار اوراق بهادار تعيين شده و پس از تصويب نهايي اساسنامه پيشنهادي كار خود را آغاز مي كند.
از سوي ديگر رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي هرمزگان گفت: تالار مبادلات بورس اوراق بهادار بندر عباس آماده بهره برداري است و به زودي آغاز به كار مي كند. بهرام بهرامي افزود: تمام امكانات براي راه اندازي اين تالار در بندرعباس شامل ساختمان، تجهيزات فني و سيستم هاي ارتباطي و ديتا فراهم شده است.

عملكرد ۹ ماهه بورس فلزات تهران
گروه بورس: در ۹ ماه نخست سال جاري ۹/۳ ميليون تن انواع فولاد، آلومينيوم، مس، روي و كنسانتره فلزات گرانبها به ارزش۲/ ۱۸ تريليون ريال در بورس فلزات تهران داد و ستد شد. به گزارش اطلاع رساني بورس فلزات، آمار معاملات انجام شده در ۹ ماه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۳ درصد افزايش و از نظر ارزش دو دهم درصد كاهش نشان مي  دهد.
در شهريور ماه سال جاري براي اولين بار كنسانتره فلزات گرانبها در بورس فلزات تهران عرضه شد ؛ به اين ترتيب تا پايان آذر ماه جمعاً با ۱۱۰ تن داد و ستد به ارزش ۴۴ ميليارد و ۵۶۷ ميليون و ۷۷۵ هزار ريال از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۲ صدم و ۲۵صدم درصد از كل معاملات بورس را به خود اختصاص داده است.

«سيمان» بازهم شاخص را نزولي كرد
011484.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام ديروز باز هم پايين تر آمد و در ادامه روند نزولي خود، روي ۱۰ هزار و ۲۵۵ واحد ثابت شد.به گزارش «همشهري» افت ۵/۱۲ واحدي شاخص كل طي روز گذشته به شدت متأثر از معاملات سيمان شرق، سيمان تهران، سيمان صوفيان، سرمايه گذاري پتروشيمي و سيمان سپاهان بود.در اين روز شاخص عملكرد تالار اصلي با ۱۵ واحد افت به ۹ هزار و ۹۶۶ واحد رسيد و شاخص عملكرد تالار فرعي نيز با دو واحد كاهش به عدد ۱۰ هزار و ۴۲۸ واحد رسيد.بنا بر اين گزارش، شاخص واسطه گري هاي مالي روز گذشته ۵۵ واحد كاهش يافت و به ۲۵ هزار و ۱۳۹ واحد رسيد. اين شاخص عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس را نشان مي دهد.شاخص صنعت هم ديروز در نتيجه عملكرد نامطلوب شركت هاي صنعتي بورس ۹ واحد افت كرد و به ۷ هزار و ۹۵۴ واحد بازگشت. طي دادوستدهاي اين روز شاخص سهام وسايل نقليه ۵ واحد و شاخص گروه نفت و سوخت هسته اي ۶۱ واحد كاهش يافت، اما شاخص گروه فلزات اساسي با ۵/۱۴ واحد و شاخص سهام كاني هاي فلزي با دو واحد رشد روبه رو شد.

برنامه واگذاري دو هزار ميليارد تومان سهام عدالت
مهر:طبق برنامه تدوين شده قرار است در سال ۱۳۸۵ دولت ۲ هزار ميليارد تومان از سهام شركت هاي دولتي را در قالب «سهام عدالت» به مردم واگذار كند. در حال حاضر وزارت رفاه و تامين اجتماعي تقسيم بندي ۸ ميليون نفر از گروه هاي تحت نظارت نهادهاي حمايتي را كه مشمول دريافت سهام عدالت مي شوند آغاز كرده است.
اين وزارتخانه پس از اين اقدام به شناسايي گروه هاي مختلف كم درآمد جامعه از جمله كارگران و كارمندان دولت روي خواهد آورد و ظرف مدت ۵ ماه همه كساني كه مشمول طرح سهام عدالت مي شوند مشخص خواهند شد.
اين گزارش مي افزايد: وزارت امور اقتصادي و دارايي هم با همگن سازي سهام شركت هاي دولتي توسط شركت هاي واسط، سهام عدالت را ميان مردم توزيع خواهد كرد. طبق اين برنامه در سال آينده معادل ۲ هزار ميليارد تومان از سهام شركت هاي دولتي در قالب سهام عدالت به مردم واگذار مي شود. واگذاري آزمايشي سهام عدالت قبل از پايان سال در يكي از استان هاي شمال شرقي كشور- احتمالاً خراسان جنوبي-آغاز خواهد شد.

سهامداران ۸ شركت به مجمع دعوت شدند
گروه بورس: ۸ شركت طي اطلاعيه هاي جداگانه اي سهامداران خود را براي شركت در مجامع عمومي دعوت كردند.
به گزارش «همشهري»سهامداران ليفت تراك سازي سهند هفتم دي ماه جاري براي شركت در مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده به محل شركت مراجعه كردند. در اين مجمع اعضاي هيأت مديره شركت انتخاب  شدند. سهامداران سرمايه گذاري صنعت و معدن هم رأس ساعت ۶ صبح پنجشنبه ۸ دي ماه مي توانند براي شركت در مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده به محل شركت مراجعه كنند. در اين جلسه اعضاي هيأت مديره سرمايه گذاري صنعت و معدن انتخاب خواهند شد. دهم دي ماه جاري هم سهامداران لاستيك كرمان در خصوص افزايش سرمايه در محل شركت حضور مي يابند. اين جلسه رأس ساعت ۱۰ صبح برگزار مي شود.
در جلسه مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده ساخي خوي نيز ساعت ۹ دوشنبه ۱۲ دي ماه در محل شركت به منظور انتخاب اعضاي هيأت مديره تشكيل مي شود.
بنابراين گزارش، قرار است ۱۴ دي ماه جاري مجامع دو شركت الكتريك خودرو شرق و قند مهستان به طور جداگانه در محل اين شركت ها برگزار شود.
در مجمع عمومي فوق العاده الكتريك خودرو شرق كه ساعت ۱۰ صبح اين روز تشكيل مي شود در خصوص افزايش سرمايه شركت تصميم گيري خواهد شد.
در ساعت ۱۵ و ۱۷ ياد شده نيز جلسات مجمع عمومي عادي سالانه و فوق العاده قند مهستان تشكيل مي شود. در اين جلسات به ترتيب صورت هاي مالي شركت بررسي و سپس در خصوص بقا يا انحلال شركت تصميم گيري مي شود. سهامداران كارخانجات صنعتي هم به منظور تصويب صورتهاي مالي ساعت ۱۰ صبح پنج شنبه ۱۵ دي ماه در محل شركت حضور مي يابند.
براساس اين گزارش شركت تكين كو از سهامداران خود دعوت كرده ساعت ۱۴ روز يكشنبه ۱۸ دي ماه در محل شركت حضور يابند. در اين روز مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده شركت به منظور انتخاب اعضاي هيأت مديره برگزار مي شود.

سود سهام دولت ۳۰۹ درصد افزايش يافت
مهر: در هشت ماه اول امسال سود سهام شركت هاي دولتي نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰۹ درصد افزايش داشته است.
درآمد دولت از محل سود سهام شركت هاي دولتي در هشت ماه اول امسال به ۹ هزار و ۱۱۸ ميليارد ريال رسيده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲ هزار و ۲۳۱ ميليارد ريال معادل ۳۰۹ درصد افزايش يافته است.همچنين طبق رقم مصوب بودجه، دولت قرار بوده در هشت ماه اول امسال از محل سود سهام شركت هاي دولتي ۶ هزار و ۶۵۸ ميليارد ريال به دست آورد كه در اين مدت ۹ هزار و ۱۱۸ ميليارد ريال درآمد داشته از اين رو، ميزان سود سهام شركت هاي دولتي در هشت ماه اول امسال نسبت به رقم مصوب بودجه اي ۱۳۷ درصد تحقق نشان مي دهد.

تشكيل بورس نفت نروژ بر اساس يورو
واحد مركزي خبر: رئيس بورس اسلو پيشنهاد كرد: بازاري براي خريد و فروش نفت و گاز در اسلو تأسيس شود كه معامله در آن بر اساس يورو صورت گيرد و با بازار نفت لندن رقابت كند.
به گزارش تلويزيون الجزيره، سوون آندرسون با اين پيشنهاد اميدوار است نروژ بتواند از موقعيت  خود به عنوان سومين صادركننده بزرگ نفت در جهان به خوبي استفاده كند.وي گفت: بايد نفت در نروژ بر اساس يورو خريد و فروش و عرف بين المللي معامله نفت بر اساس دلار شكسته شود. اين مسئله موجب ايجاد توازن در اقتصاد تعدادي از كشورها به ويژه روسيه و كشورهاي خاورميانه خواهد شد.

دولت به جاي بدهي ها سهام مي دهد
مهر: رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي از پيش بيني واگذاري سهام به دستگاه هايي كه دولت به آنها بدهكار است، در بودجه سال ۱۳۸۵ كل كشور خبر داد.
فرهاد رهبر گفت: حجم واگذاري سهام عدالت به مردم در سال ۱۳۸۵ در لايحه بودجه پيش بيني نمي شود، بلكه در بودجه سال آينده تنها رديفي وجود دارد كه در آن آمده است،ضمن اين كه دولت بابت بدهي هاي خود به دستگاه ها به آنها سهام واگذار خواهد كرد.

طرح برخورد با تخلفات گزارش دهي به سهامداران
011487.jpg
فارس: ۱۸ نفر از حسابرسان تراز اول كشور در قالب هياتي اطلاعات مالي و گزارشهاي حسابرسي شركتها را با هدف شفاف سازي بررسي مي كنند.
ناصر پرتوي؛ دبير هيأت همكاري حرفه حسابداري و بورس اظهار داشت: در زمان دبيركلي عبده تبريزي هياتي متشكل از ۱۸ نفر از حسابرسان تراز اول كشور براي بررسي اطلاعات مالي شركتها و گزارشهاي حسابرسي تشكيل شد اما فعاليت اين شركت با تغيير مديريت سازمان بورس مسكوت ماند. وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر اطلاعات مالي شركتها به طور نسبي شفاف است و لازم است راهكارهايي اتخاذ شود كه اطلاعات مالي و گزارشهاي حسابرسي كه روي آنها انجام مي شود، شفاف شود. پرتوي توضيح داد: متاسفانه بسياري از سهامداران جزء با بررسي اطلاعات مالي شركتها اقدام به خريد نمي كنند و هنگامي كه مشاهده مي كنند براي سهام شركتي صف خريد ايجاد شده است به آن ملحق مي شوند.
وي با بيان اين كه برگزاري جلسات هيات ۱۸ نفره حسابرسان از هفته گذشته دوباره آغاز شده افزود: اين هيات تمام اطلاعات و صورتهاي مالي شركتها را به اضافه گزارش حسابرس بررسي كرده و از انتشار گزارشهايي كه شفاف نيستند و سهامداران جزء را دچار اشتباه مي كنند، جلوگيري خواهد كرد.
به گفته پرتوي هيات حسابرسان امسال تنها به بررسي گزارش و صورتهاي مالي شركتها مي پردازند و از سال بعد با متخلفان برخورد خواهند كرد.
دبير هيات همكاري حرفه حسابداري و سازمان بورس يادآور شد: بعضاً مشاهده شده است يك شركت سود سهم خود را ۵۰ تومان اعلام مي كند، اما وقتي مجمع آنها برگزار مي شود به هر سهم ۱۰ تومان سود مي پردازند.
همچنين برخي شركتهاي گروهي اقدام به فعاليتهاي درون بورسي مي كنند، يعني سهام تابعه شركتهاي خود را مي خرند و مي فروشند. از ابتداي سال ۸۵ اگر شركتي دچار اشتباهي شود يا در ارايه و افشاي اطلاعات حسابرسي كوتاهي كرده باشد، با آن برخورد خواهد شد.

تلاش هاي جديد براي جذب سرمايه ها به بورس دوبي
گروه بورس: اماراتي ها براي جذب سرمايه هاي خارجي  ترفندي جديد به كار بردند.
به گزارش خبرگزاري امارات،  وزارت اقتصاد خريد و فروش سهام بزرگترين بانك امارات را براي خارجي ها آزاد كرد. وزارت اقتصاد امارات با فروش ۲۵ درصد سهام بانك ابوظبي به خارجي ها موافقت كرد.
خالد محمد البادي، مسوول بانك ابوظبي گفت: خارجي ها از هشتم دي ماه مي توانند براي خريد ۲۵ درصد سهام بانك اقدام كنند. در تلاشي ديگر براي رونق بورس هاي امارات ديروز خط ارتباطي مستقيم بين بورس هاي مسقط و ابوظبي آغاز به كار كرد.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، اين خط ارتباط مستقيم به كارگزاران فعال در بورس هاي مسقط و ابوظبي امكان مي دهد سهام شركت هاي هر دو بورس را براي مشتريان خود خريد و فروش كنند.اين اقدام به شهروندان عمان و امارات اجازه مي دهد به طور مستقيم اقدام به سرمايه گذاري در بورس كشور مقابل كنند و دادوستد مالي را نيز از طريق كارگزاران خود انجام دهند.

فروشگاه هاي مالي كجا هستند؟
در همه جاي دنيا يكي از وسائل پس انداز كردن براي مردم عادي خريد دارايي هاي مالي است اما دارايي هاي مالي را كجا به فروش مي رسانند؟
برخي فروشگاه هاي عرضه كننده محصولات مالي را بانك مي گويند. وقتي در بانك حساب پس انداز باز مي كنيد فرض بر اين است كه نقدينگي موجود در بانك ها را كسي به عنوان تسهيلات دريافت مي كند و ارزش افزوده اي ايجاد مي كند.
برخي ديگر از فروشگاه هاي مالي در بازار سرمايه فعاليت دارند.
به اين نوع فروشگاه ها «كارگزاري» مي گويند. كارگزاري ها پول را از شما مي گيرند و در ازاي آن سهام شركت ها را به انتخاب خودتان در اختيارتان مي گذارند. از طرف ديگر شركت هاي سهامي عام پذيرفته شده در بورس پول هاي خرد شما را مي گيرند، تجميع مي كنند و امكان توسعه اقتصاد ايران را فراهم مي آورند.

صف خريد براي «باما» و «پارس قوطي» تشكيل شد
گروه بورس: پارس قوطي و باما ديروز تنها شركت هايي بودند كه فعالان بازار براي خريد سهام آنها صف كشيدند.
به گزارش «همشهري» ۹۵ نفر روز گذشته در مراجعه به كارگزاري ها براي خريد ۷۷۶ هزار سهم باما به ارزش ۶ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كردند. ۱۰۶ نفر نيز براي خريد ۸۳۳ هزار و ۴۹۹ سهم پارس قوطي به ارزش ۶/۴ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
در اين روز كاري سهام سرمايه گذاري غدير، سرمايه گذاري مسكن، سايپا، سرمايه گذاري بانك ملي، سيمان هرمزگان و صدرا توسط بازارگردانان، بازارگرداني شد تا بازار سيال شود.
بر اساس اين گزارش، سرمايه گذاري غدير ديروز هم در رديف نخست جدول عرضه جا خوش كرد. پس از اين شركت روز گذشته بيشترين دستور فروش ها براي سهام كاشي اصفهان، لاستيك دنا، سيمان اردبيل، سيمان كارون، سايپا و مس شهيد باهنر صادر شد.

سهامداران سيمان غرب ۸۰ تومان سود گرفتند
گروه بورس: شركت سيمان غرب در مجمع عمومي عادي سالانه خود ۸۰۰ ريال سود نقدي بين سهامدارانش تقسيم كرد.
به گزارش «همشهري» اين شركت در تاريخ هاي ۲۷ آبان ماه ۸۳ و سوم مرداد ماه ۸۴ پيش بيني سود هر سهم خود را به ترتيب يك هزار و ۶۰۰ ريال و ۸۸۰ ريال اعلام كرده بود، اما ميزان سود نقدي قابل تقسيم را تعيين نكرده بود.
بنابراين گزارش درآمد خالص هر سهم اين شركت در پايان سال مالي منتهي به پايان مهرماه امسال ۸۰۲ ريال بوده است.

ثبت افزايش سرمايه دو شركت
گروه بورس: افزايش سرمايه دو شركت سرمايه گذاري بهمن و قند تربت جام به ثبت رسيد.
به گزارش «همشهري» افزايش سرمايه قند تربت جام از ۱۵ به ۲۰ ميليارد ريال به ثبت رسيده است.مبلغ ياد شده از محل اندوخته طرح توسعه تأمين مي شود. سرمايه گذاري بهمن نيز افزايش سرمايه از يك هزار ميليارد ريال به دو هزار ميليارد ريال را به ثبت رسانده است. اين مبلغ از طريق نقدي و مطالبات حال شده تأمين مي شود.

معرفي عضو جديد هيأت مديره خوراك دام پارس
گروه بورس: شركت خوراك دام پارس عبدالجواد اسكندري را به عنوان عضو جديد هيأت مديره خود معرفي كرد.
به گزارش «همشهري» وي به جاي مرجان ژف به عنوان نماينده شركت سرمايه گذاري ملي در هيأت مديره خوراك دام پارس انتخاب شده است.براين اساس ايرج دلفاني و علي رحيميان اصفهاني رئيس و نايب رئيس هيأت مديره و سيامك مالاي نيكو، احمد نظري كيا و عبدالجواد اسكندري اعضاي هيأت مديره اين شركت هستند.

مجمع صندوق بازنشستگي به تنفس خورد
گروه بورس: مجمع عمومي عادي به طور فوق  العاده سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي به دليل حضور نيافتن سهامدار عمده به تنفس خورد.
به گزارش «همشهري» زمان برگزاري اين مجمع كه پيش از اين قرار بود در تاريخ پنجم دي ماه جاري تشكيل شود ۱۹ دي ماه جاري اعلام شده است.

پارسيان سود بيشتري تقسيم مي كند
گروه بورس: هيأت مديره بانك پارسيان تقسيم سود ۳۰۰ ريالي به ازاي هر سهم را به مجمع عمومي عادي سالانه پيشنهاد كرد.
به گزارش «همشهري» اين بانك آخرين بار در تاريخ ۳۰ آذر ماه امسال درآمد خالص هر سهم خود را ۴۱۱ ريال اعلام كرده بود و قرار بود ۳۰ درصد سود خالص خود را بين سهامدارانش تقسيم كند.

بوعلي هيأت مديره جديد را معرفي كرد
گروه بورس: سرمايه گذاري بوعلي مديرعامل و اعضاي جديد هيأت مديره خود را معرفي كرد.
به گزارش «همشهري» سعيد خدامرادي مديرعامل جديد اين شركت است كه به جاي رسول سعدي انتخاب شده است. احمد فياض بخش نماينده سازمان اقتصادي كوثر و عباس كفاش تهراني نماينده سرمايه گذاري صنايع غذايي نماد كوثر به ترتيب به عنوان رئيس و نايب رئيس هيأت مديره سرمايه گذاري بوعلي معرفي شده اند.
براساس اين گزارش علي رضا عسكري ماراني نماينده سرمايه گذاري توسعه معادن كوثر، حسين شاهوي نماينده سرمايه گذاري كشاورزي كوثر و قاسم عابدي نماينده سرمايه گذاري صنايع برق و الكترونيك كوثر- صبا هم اعضاي جديد هيأت مديره اين شركت هستند.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۱۱-
۱-
۹۲۶
آبسال
۰
۰
۱,۶۸۹
آبگينه
۱.۳۲-
۱۷-
۱,۲۶۹
آزمايش
۰.۳۱
۲۳
۷,۴۶۱
آلومتك
۰.۳۶-
۱۳-
۳,۵۴۹
آهنگري تراكتورسازي ايران
۲.۵۱
۳۲۹
۱۳,۴۳۱
افست
۰.۲۲-
۱۲-
۵,۴۹۰
الكتريك خودرو شرق
۰.۹۲
۴۳
۴,۷۰۷
ايران ارقام
۰.۷۳-
۸-
۱,۰۹۲
ايران تاير
۰.۶۱-
۱۹-
۳,۰۸۳
ايران خودرو
۰
۰
۳,۷۹۵
ايران خودروديزل
۴.۹۸
۲۷۳
۵,۷۵۰
ايران دارو
۰.۰۹-
۶-
۶,۳۱۸
ايران گچ
۰.۷۱-
۶۳-
۸,۷۷۳
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۴.۹۸
۳۷۵
۷,۹۰۷
باما
۰.۱-
۳-
۲,۹۱۹
بانك اقتصادنوين
۰.۹۳-
۲۶-
۲,۷۶۰
بانك كارآفرين
۰.۸-
۵۴-
۶,۶۸۷
بهنوش ايران
۰
۰
۴۵۰
پارس الكتريك
۰.۳۱-
۴-
۱,۳۰۳
پارس خودرو
۰.۰۳-
۲-
۶,۶۷۳
پارس دارو
۰.۱۹-
۴-
۲,۰۸۸
پاكسان
۰.۲۸-
۲۲-
۷,۷۷۴
پتروشيمي آبادان
۰.۲۱-
۲۳-
۱۰,۹۱۵
پتروشيمي اراك
۰.۱۱-
۸-
۷,۲۵۰
پتروشيمي اصفهان
۰.۰۱-
۱-
۱۱,۹۵۹
پتروشيمي خارك
۰
۰
۱,۴۰۰
پتروشيمي شيراز
۳.۸۹-
۳۴۹-
۸,۶۲۱
پتروشيمي فارابي
۰.۳۴-
۶-
۱,۷۴۲
پمپ سازي ايران
۰.۱۱
۳
۲,۶۵۹
تجهيزنيروي زنگان
۰.۱۴
۶
۴,۲۸۳
تراكتورسازي ايران
۲.۵-
۵۳-
۲,۰۶۳
تكنوتار
۰.۸۶-
۲۰-
۲,۳۰۰
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ)
۱.۶۲
۸۰
۵,۰۱۹
توسعه معادن روي ايران
۰.۴۶-
۳۲-
۶,۹۹۶
تولي پرس
۲.۰۶
۳۸
۱,۸۸۶
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۱.۰۸
۱۲۲
۱۱,۳۷۸
توليد سموم علف كش
۰
۰
۱,۰۲۵
توليد محور خودرو
۴.۹۸
۲۶۳
۵,۵۴۱
توليدي پارس قوطي
۰.۹۸-
۱۲-
۱,۲۰۷
توليدي كاشي تكسرام
۱.۰۵-
۱۰-
۹۴۶
توليدي گرانيت بهسرام
۳.۹۸
۱۵۶
۴,۰۷۳
جام دارو
۲.۲۹-
۳۸-
۱,۶۲۲
چيني ايران
۴.۹۸
۳۹۸
۸,۳۹۵
حمل و نقل پتروشيمي
۳.۷۲
۱۵۳
۴,۲۶۶
حمل و نقل توكا
۰.۲۵-
۲۲-
۸,۸۶۰
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۰.۲۴
۱۴
۵,۷۳۰
خوراك دام پارس
۰.۰۳-
۲-
۷,۹۱۸
داروپخش (هلدينگ )
۰.۰۲-
۲-
۱۳,۳۱۸
داروسازي اكسير
۱.۴۲-
۹۵-
۶,۶۱۸
داروسازي روزدارو
۰.۲۵
۲۲
۸,۷۹۲
داروسازي زهراوي
۰.۲۹-
۸-
۲,۷۲۹
داروسازي سبحان
۰.۰۱-
۱-
۹,۲۸۷
داروسازي فارابي
۰.۳۹-
۱۲-
۳,۱۰۱
داروسازي كوثر
۰.۲۱
۱۶
۷,۷۵۹
دارويي رازك
۰.۱۱-
۱-
۸۹۷
درخشان تهران
۳.۴۳-
۱۷۶-
۴,۹۵۴
دشت مرغاب
۳۸.۳۲-
۱۷۱۹-
۲,۷۶۷
رايان سايپا
۰.۱-
۱-
۹۹۰
روغن نباتي جهان
۲.۵۴
۳۲
۱,۲۹۰
روغن نباتي ناب
۱.۲۹-
۲۰-
۱,۵۳۲
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۱.۲۲-
۱۵-
۱,۲۱۰
رينگ سازي مشهد
۰.۱۴
۵
۳,۶۴۳
سايپا
۰.۳۱-
۵-
۱,۶۲۴
سايپا شيشه
۰
۰
۲,۰۳۳
سايپاآذين
۰.۱۲
۷
۵,۷۰۶
سايپاديزل
۰.۱۲
۲
۱,۶۹۸
سخت آژند
۰.۴۷-
۱۰-
۲,۱۳۲
سراميك هاي صنعتي اردكان
۰.۱۲
۲
۱,۶۲۴
سرما آفرين
۰.۶۵-
۱۲-
۱,۸۳۱
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۲۸-
۵-
۱,۸۰۰
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ)
۰
۰
۳,۲۵۳
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۰
۰
۱,۱۶۷
سرمايه گذاري بهمن
۱.۲۵-
۱۷-
۱,۳۴۵
سرمايه گذاري بوعلي
۲.۰۳-
۴۷-
۲,۲۷۳
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۰.۶۵-
۲۰-
۳,۰۵۴
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۱.۹۲
۷۱
۳,۷۶۰
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۱.۰۶-
۱۲-
۱,۱۲۴
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۴۳-
۱۰-
۲,۳۰۶
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات (هلدينگ)
۰.۲۱-
۲-
۹۴۴
سرمايه گذاري توسعه ملي
۰.۴۹
۲۶
۵,۳۰۶
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۰۷-
۲-
۲,۷۵۸
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰.۰۴-
۱-
۲,۷۹۱
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۰.۸۲-
۹-
۱,۰۸۳
سرمايه گذاري سايپا (طيف سايپا )
۰
۰
۱,۰۹۰
سرمايه گذاري سپه
۰.۲-
۴-
۲,۰۴۴
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۰.۷۷-
۱۷-
۲,۱۹۲
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰
۰
۴,۱۵۶
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ)
۴.۳۷
۱۴۰
۳,۳۴۷
سرمايه گذاري كارآفرين (هلدينگ )
۰.۵۳-
۷-
۱,۳۱۲
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰.۷۸-
۲۹-
۳,۶۶۸
سرمايه گذاري مسكن
۱.۳۵-
۱۲-
۸۷۸
سرمايه گذاري ملت
۰
۰
۱,۴۸۳
سرمايه گذاري ملي ايران
۲.۶۴-
۴۳-
۱,۵۸۶
سرمايه گذاري نيرو
۰
۰
۲,۷۸۰
سوليران
۰.۸۶-
۱۱۶-
۱۳,۳۲۷
سيمان تهران
۰.۲۳-
۳۹-
۱۶,۹۶۰
سيمان خزر
۰.۰۶-
۴-
۶,۱۶۵
سيمان داراب
۰.۸-
۸۶-
۱۰,۶۲۵
سيمان سپاهان
۰.۶۵-
۱۸۷-
۲۸,۷۲۸
سيمان شاهرود
۲.۵۱-
۲۶۹-
۱۰,۴۶۸
سيمان شرق
۰.۲۱-
۴۹-
۲۲,۷۴۶
سيمان شمال
۱.۶۴-
۲۱۵-
۱۲,۸۹۳
سيمان صوفيان
۰.۲۷-
۵۴-
۲۰,۱۷۱
سيمان كرمان
۰.۸۲-
۶۹-
۸,۲۹۵
سيمان هگمتان
۰.۸۳-
۱۶-
۱,۹۱۱
شهد ايران
۰.۱۱-
۱-
۹۰۸
شوكوپارس
۰.۱۷
۶
۳,۶۲۳
شيمي داروئي داروپخش
۰.۶۱-
۵-
۸۲۰
صنايع آذرآب
۲.۱۷
۱۹۴
۹,۱۱۹
صنايع جوشكاب يزد
۰.۰۲
۲
۸,۴۸۷
صنايع شيميايي ايران
۰
۰
۲,۸۰۹
صنايع شيميايي فارس
۰.۱-
۴-
۴,۰۷۹
صنايع كاغذسازي كاوه
۰.۳۲
۳
۹۳۶
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۰.۰۴-
۱-
۲,۷۲۵
صنايع مس شهيد باهنر
۰.۱۱-
۳-
۲,۶۷۳
صنعتي بهشهر
۰
۰
۴,۵۳۰
صنعتي دريايي ايران
۰.۳۸
۱۹
۴,۹۹۶
عمران و توسعه فارس
۰.۰۸
۳
۳,۸۳۹
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۰.۷۲-
۲۲-
۳,۰۱۶
فرآورده هاي تزريقي ايران
۰.۱-
۲-
۱,۹۲۵
فرآورده هاي نسوز آذر
۴.۳۵
۷۵۵
۱۸,۱۱۸
فرآوري موادمعدني ايران
۰.۲۳-
۸-
۳,۴۱۳
فروسيليس ايران
۰.۴۸-
۶-
۱,۲۳۶
فنرسازي زر
۴.۱۷
۷۵
۱,۸۷۳
فولاد كاويان
۰.۰۱-
۱-
۷,۸۲۴
فيروزا
۴.۴۱
۳۹۷
۹,۳۹۲
قند اصفهان
۰
۰
۱,۷۲۶
قند بيستون
۰.۳۳
۵
۱,۵۳۷
قند مرودشت
۰.۲۸-
۷-
۲,۴۵۷
قندنقش جهان
۴.۹۸
۱۴۷
۳,۰۹۸
كابل باختر
۰.۳۶-
۲۴-
۶,۷۲۳
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰
۰
۴,۷۴۴
كابلسازي تك
۰.۱۱-
۶-
۵,۵۰۸
كارخانجات داروپخش
۲.۹۹-
۸۳-
۲,۶۹۱
كارخانجات صنعتي پيام
۰
۰
۱,۸۸۴
كارخانجات قند قزوين
۰
۰
۸,۴۳۶
كارخانجات مخابراتي ايران
۰.۰۶-
۱-
۱,۵۷۸
كارخانه فارسيت درود
۲.۰۷
۳۹۳
۱۹,۳۴۵
كالسيمين
۲.۰۵
۶۱
۳,۰۴۱
كربن ايران
۰.۰۲
۱
۶,۴۱۰
كشاورزي و دامپروري مگسال
۲.۵
۶۰
۲,۴۵۶
كشت وصنعت پياذر
۰.۹۲-
۲۱-
۲,۲۶۴
كف
۳.۲۳
۷۲
۲,۳۰۳
كمباين سازي ايران
۰
۰
۱,۹۹۳
كمك فنر ايندامين
۱.۰۹-
۴۶-
۴,۱۹۱
گازلوله
۰
۰
۲,۳۹۷
گروه بهمن
۰.۰۷-
۱-
۱,۴۷۱
گروه صنعتي بوتان
۰
۰
۳,۷۶۱
گروه صنعتي سپاهان
۰.۴۹-
۱۹-
۳,۸۲۸
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۰
۰
۲,۱۷۴
گلتاش
۲.۵۳
۸۶
۳,۴۸۱
گلوكوزان
۰.۰۶
۲
۳,۵۴۵
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۰.۰۹-
۱-
۱,۱۵۹
لاستيك البرز
۰
۰
۱,۱۴۵
لاميران
۰.۰۲-
۱-
۶,۱۲۲
لبنيات پاك
۰.۰۵
۲
۴,۰۴۴
لبنيات كالبر
۰.۰۴-
۱-
۲,۷۴۳
لعاب ايران
۰.۵۳-
۹۰-
۱۶,۷۵۷
لوله وتجهيزات سديد
۱.۳۹-
۲۱-
۱,۴۸۹
لوله وماشين سازي ايران
۰.۷۸
۱۵
۱,۹۲۶
ليزينگ خودروغدير
۱.۰۲-
۲۹-
۲,۸۱۶
ليزينگ صنعت و معدن
۰.۱۲-
۲-
۱,۷۰۹
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۰.۱۳-
۱-
۷۸۱
ماشين سازي اراك
۱.۹۸-
۴۶-
۲,۲۸۱
ماشين سازي نيرومحركه
۰.۶۹-
۱۴-
۲,۰۲۹
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰.۵۲-
۱۱-
۲,۰۹۴
محورسازان ايران خودرو
۴.۸۸
۲۶۸
۵,۷۵۹
معادن منگنز ايران
۰
۰
۳,۱۱۹
معدني دماوند
۰.۱۱-
۷-
۶,۳۰۴
معدني و صنعتي چادرملو
۰.۶۲
۳۵
۵,۶۶۳
ملي سرب و روي ايران
۰.۲۷-
۱۰-
۳,۶۸۶
ملي شيمي كشاورز
۰.۴۹-
۶-
۱,۲۰۷
مهركام پارس
۰.۰۲-
۱-
۴,۴۴۷
مهندسي نصير ماشين
۳.۰۴
۱۰۳
۳,۴۹۶
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱.۶۵
۳۰
۱,۸۴۶
موتوژن
۰.۳۷-
۵۶-
۱۴,۹۹۵
نفت پارس
۰.۲-
۱۲-
۵,۹۰۸
نورد آلومينيوم
۰.۰۴-
۱-
۲,۶۹۷
نورد قطعات فولادي
۰.۹۱-
۷-
۷۶۳
نورد و لوله اهواز
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۶۶
نوش مازندران
۰.۰۶-
۱-
۱,۷۳۲
نيرو محركه
۲.۲۱
۴۶
۲,۱۲۴
نيروترانس
۰.۰۸
۱
۱,۱۸۷
نيروكلر
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين
قيمت سهام تا ساعت ۱۳ ديروز است.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |