سه شنبه ۲۰ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۹۷ - Jan 10, 2006
مدعيان پرادعا
حرارت ليگ در سرماي زمستان
000249.jpg
گروه ورزشي _ سيامك قليچ خاني: «اين بازي حساسيت خاصي دارد. مي توان آن را نقطه آغاز شمرد و در مقابل هم شايد پايان نحوه همكاري با كادر فني، به خصوص كه به دنبال بازي با پاس بايد پرسپوليس به مصاف بايرن مونيخ برود و آن را نيز نبايد به حساب يك ديدار تداركاتي گذاشت، جدا از سود مالي كه براي باشگاه دارد، نوع نمايش مقابل بايرن مي تواند در جذب يك مربي بزرگ به ما كمك كند.»
اينها گفته هاي يكي از اعضاي هيأت مديره پرسپوليس پيش از ديدار مقابل پاس است، پرسپوليس بعد از اينكه كريم باقري را به دليل آسيب ديدگي از دست داد از فدراسيون فوتبال هديه اي دريافت كرد، محروميت دوجلسه اي اولادي لغو شد تا او امروز به ميدان برود. اما علي پروين، او هنوز با همان تفكر و ادبيات گذشته اش سخن مي راند:
«فعلاً كه طلسم شده ايم. اگر به سايپا سه گل هم مي زديم باز نمي برديم مقابل پاس هم به نيت پيروزي به ميدان مي رويم. پاس را در دور رفت برديم، امروز هم براي برد به ميدان مي رويم. به پاس بباز نيستيم.»
در مقابل پاسيها روش مبارزه را تغيير دادند. آنها قبل از ديدار با استقلال هياهوي زيادي داشتند اما امروز تاكتيك سكوت را پيش گرفته اند. حتي در مقابل فدراسيون فوتبال جدال هايشان چند وقتي است علني شده است.
«تا پايان بازيها سكوت مي كنم. اينكه امروز محروميت اولادي را مي بخشند اما هيچ وقت به اعتراض هاي پاس رسيدگي نمي شود.» اينها گفته هاي مصطفي آجرلوست كه مي خواهد سكوت كند.
پاس در اين ميدان پژمان جمشيدي را در اختيار ندارد. اخراجيهاي دنيزلي را نيز بايد به حساب بياوريم و همين طور جواد نكونام كه به الوحده پيوسته است.
ديگر مدعي قهرماني به نوشهر مي رود:سايپا با قعرنشين جدول. شموشك سرشار از سوژه است. بيژن ذوالفقارنسب ادعا كرده كه مي تواند تيمش را به گونه اي رهبري كند كه ليگ را با همين يك شكست به پايان ببرد. در مقابل، فروتن از امروز اعلام كرده كه مربي تيم ملي ايران در جام جهاني ۲۰۱۰ است. پايان فصل در مورد ادعاهاي مورد نظر بهتر مي توان نظر داد.
«از استقلال امتياز مي گيريم. راه مقابله با اين تيم را مي دانيم و مطمئن باشيد كه با يك امتياز به انزلي بازمي گرديم.»
نصرت الله ايراندوست سرمربي ملوان اين گونه به تيمش روحيه مي دهد. ملوان در دور رفت در انزلي به استقلال باخت و فردا در غياب مازيار زارع بازيگردان اصلي اش، راه سختي در پيش دارد.
استقلال نيز گيلائوري، ابراهيمي، اميرآبادي و طالب لو را ندارد. آبي ها اين بار امير قلعه نويي را در اختيار ندارند. نكته آخر، سرماي زمستان چند بازي را كنسل مي كند؟ حيف است آب و هوا، حرارت ليگ را كم كند.
برنامه ليگ برتر فوتبال ايران امروز
* پاس تهران _ پرسپوليس تهران (ساعت ۱۴ _ ورزشگاه آزادي تهران)
بازي هاي فردا
* صباباتري تهران _ ابومسلم خراسان (ساعت ۳۰/۱۴ - درخشان رباط كريم)
* شهيد قندي يزد _ فجرسپاسي شيراز (ساعت ۳۰/۱۴ -نصيري يزد)
* برق شيراز- استقلال اهواز(ساعت ۳۰/۱۴ ورزشگاه حافظيه شيراز)
* فولاد خوزستان _ سپاهان اصفهان (ساعت ۳۰/۱۴ _ ورزشگاه تختي آبادان)
* ذوب آهن اصفهان _ راه آهن تهران (ساعت ۳۰/۱۴ _ فولادشهر اصفهان)
* شموشك نوشهر _ سايپا تهران (ساعت ۳۰/۱۴ _ ورزشگاه شهداي نوشهر)
* استقلال تهران _ ملوان انزلي (ساعت ۱۵ _ ورزشگاه آزادي تهران)

ايران ميزبان بسكتبال قهرماني غرب آسيا شد
ايران ميزبان رقابت هاي بسكتبال قهرماني بزرگسالان و باشگاه هاي غرب آسيا شد.
رقابت هاي بزرگسالان غرب آسيا با حضور پنج تيم سوريه، لبنان، اردن و عراق به همراه ايران برگزار مي شود و تيم برتر جواز حضور در مسابقات جام استانكوويچ را كسب مي كند.
جام استانكوويچ به ميزباني سوريه برگزار مي شود و تيم برتر غرب آسيا در ايران به همراه سوريه و ۸ تيم ديگر برتر آسيا و در مجموع ۱۰ تيم در اين جام حضور خواهند داشت.
در ديدار روز يكشنبه  هاكوب خاجيريان، دبير كنفدراسيون بسكتبال غرب آسيا با مسئولان فدراسيون بسكتبال در مورد اين دو رقابت ها و هماهنگي براي برگزاري مسابقات ليگ غرب آسيا تصميم گيري شد.اين مسابقات در دو گروه پنج تيمي در سوريه و ايران برگزار خواهد شد كه طي روزهاي ۲۶ تا ۳۰ بهمن تيم صباباتري در سوريه به مصاف حريفان مي رود و تيم صنام نيز در تهران از سوم تا هفتم اسفند ميزبان حريفان خود است.تيم هاي پنجم اين گروه ها حذف شده و ۸ تيم باقيمانده از ۱۵ اسفندماه به صورت رفت و برگشت براي كسب عنوان قهرماني با يكديگر پيكار مي كنند.

مربي تيم ملي وزنه برداري:
ايوانف بايد تجديدنظر كند
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان:مسعود قاسمي از مربيان سازنده در وزنه برداري ايران است. او سال هاست با پرورش نوجوانان و جوانان در اين رشته ورزشي منشأ خدمات فراواني شده است و بسياري از شاگردانش به مدارج بسيار بالايي نيز رسيده اند.
قاسمي اين روزها در كنار يوردان گئورگي ايوانف سرمربي بلغاري تيم ملي وزنه برداري به ملي پوشان كمك مي كند و در راه آماده سازي آن ها اطلاعات خوبي را دراختيار ايوانف قرار مي دهد. وي در ارتباط با بي توجهي اين مربي بلغاري به ملي پوشان سابق وزنه برداري مي گويد: وزنه برداراني نظير شاهين نصيري نيا، محمدحسين برخواه، محسن بيرانوند و محمدعلي فلاحتي نژاد كه در حال حاضر در خارج از اردو تمرين مي كنند هنوز هم اين توانايي را دارند كه براي تيم ملي ايران افتخارآفرين باشند، بنابر اين ايوانف بايد در تصميمات خود تجديدنظر كرده و آن ها را هم به اردوي تيم ملي دعوت كند. وي افزود: جوانان و نوجوانان وزنه برداري كه اين روزها زيرنظر اين مربي بلغاري تمرين مي كنند شايد براي مسابقات جوانان و نوجوانان مفيد باشند، اما در حال حاضر توان كسب مدال در مسابقات بزرگسالان را ندارند. بنا بر اين اگر ما خواهان موفقيت در بازي هاي آسيايي دوحه هستيم بايد از سرمايه هاي قبلي خود استفاده كنيم.

كارنامه مربيان مطرح واليبال جهان به تهران رسيد
000243.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: در پي برقراري ارتباط ميان فدراسيون واليبال ايران و چسنكوف رئيس روسي كميته مربيان فدراسيون بين المللي واليبال FIVB رزومه بسياري از مربيان مطرح جهان به تهران رسيده است. اين روزها فدراسيون واليبال سخت در حال بررسي كارنامه مربياني است كه خواستار مربيگري و همكاري با واليبال ايران شدند. در جمع اسامي مربيان ارسالي نام مربيان بزرگي به چشم مي خورد كه يكي از آنها از ملي پوشان سابق فرانسه است و هم اكنون پسر اين مربي نيز عضو تيم ملي اين كشور محسوب مي شود.
در حال حاضر مهلت قرارداد «ست كوويچ» سرمربي جوانان با واليبال ايران خاتمه يافته و «پارك كي ون» هم با وجود داشتن قرارداد تا سال ۲۰۰۷ پايه هاي لرزاني دارد. رئيس فدراسيون واليبال نيز در آخرين اظهاراتش عنوان داشت كه اگر كميته ملي المپيك با استخدام يك مربي گرانقيمت موافقت كند، ما آمادگي جذب يك مربي صاحب نام تر از پارك را داريم. بايد منتظر خبرهاي داغي از واليبال در روزهاي آينده باشيم.
آذر پيام و برق در مصاف با صنام و پيكان
هفته هفدهم ليگ برتر واليبال ايران فردا با انجام ۷ بازي ادامه پيدا مي كند. در مهم ترين بازيهاي اين هفته آذرپيام و برق به مصاف صنام پيكان مي روند. اين دو بازي را مي توان تعيين كننده ترين بازيهاي هفته خواند. پيكان اگر بتواند از برق متحول شده عبور كند دسترسي ديگر تيم هاي تعقيب كننده به آن مشكل خواهد بود. برق در بازيهاي برگشت به همراه پگاه اروميه روند مثبت تري گرفته است.
آذرپيام زخم خورده در جنوب هم در پيكار با صنام در صورت لغزش جاي خود را به تيم برنده خواهد داد. سايپا با تحمل سه شكست پياپي در بازيهاي برگشت بيش از هر زماني كمبود تجربه را حس كرد و در بد بحراني فرو رفته است. آيدانه اگر آن تيم روز بازي با برق و پيكان باشد، سايپا براي فرار از بحران كار سختي خواهد داشت.
برنامه بازيهاي هفته هفدهم
چهارشنبه ۲۱ دي: سالن ۷ تير
ساعت ۱۵: پرسپوليس _ پگاه اروميه
ساعت ۱۷: برق _ پيكان
آيدانه _ سايپا
پيام گلستان _ پتروشيمي
اتكا قم _ گل گهر سيرجان
آذرپيام _ صنام
ذوب آهن _ نئوپان گنبد
(نام تيم هاي ميزبان اول آمده و بازيهاي شهرستانها ساعت۱۶‎/۳۰ اعلام شده است)

درگذشت قهرمان اسبق كشتي ايران
ايرنا: كيومرث  رجبي  كشتي گير كرمانشاهي  و قهرمان  اسبق  كشتي  آزاد ايران  و نايب قهرمان  مسابقه هاي  جهاني  جوانان  در سال  ۱۹۸۷ آلمان ، دار فاني  را وداع  گفت .فدراسيون  كشتي  ديروز با اعلام  اين  خبر و عرض  تسليت  به  فرزندان  وخانواده  آن مرحوم  و جامعه  كشتي  اعلام  كرد كه  مراسم  خاكسپاري  آن مرحوم امروز در بهشت  زهرا(س ) برگزار مي شود.كيومرث  رجبي  كه  در مسابقه هاي  قهرماني  جوانان  جهان  در شيفراشتاد آلمان  در وزن  ۷۴ كيلوگرم  به  مدال  نقره  دست  يافته بود، سال ها در رده  تيم ملي  بزرگسالان  ايران  در وزن هاي  ۸۲ و ۹۰ كيلوگرم  كشتي  گرفت  و در رقابتهاي تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  و مسابقه هاي  قهرماني  كشور شركت  كرد.سرويس ورزشي روزنامه همشهري درگذشت اين قهرمان را به خانواده آن مرحوم و جامعه كشتي تسليت مي گويد.

عماد رضا بهترين بازيكن ، اميرآبادي بازيكن اخلاق
ايپنا: سومين گزينش مرد هفته ليگ برتر فوتبال و بهترين بازيكني كه حركت جوانمردانه اي را انجام داده است، به ابتكار انجمن ورزشي نويسان و عكاسان ورزشي ايران انجام شد.در نظرخواهي گزينش مرد برتر هفته، كه با مشاركت سردبيران روزنامه هاي ورزشي و سرويس ورزشي خبرگزاري ها صورت گرفت، عماد رضا بازيكن تيم فولاد خوزستان به اتفاق آرا برترين بازيكن هفته هفدهم ليگ برتر انتخاب شد.همچنين اميرآبادي بازيكن تيم فوتبال استقلال تهران به دليل پذيرفتن اخراج خود در ديدار با پاس كه مصداق يك حركت جوانمردانه است به عنوان بازيكني كه حركت جوانمردانه اي را انجام داده است، معرفي شد.

تمرينات بايرن مونيخ با علي كريمي
000246.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: در آستانه ديدار تيم هاي پرسپوليس و بايرن مونيخ روز گذشته تمرينات تيم بايرن مونيخ در دبي ادامه يافت.
در اين تمرينات تمامي ستارگان بايرن از جمله علي كريمي حضور داشتند تا در ورزشگاه الوصل دومين دور تمرينات خود را دنبال كنند. فيليپس ماگات سرمربي بايرن مونيخ نيز پابه پاي بازيكنان در اين تمرين فشرده حضور داشت.
در ابتدا بازيكنان بايرن مونيخ مدت ۱۵ دقيقه به گرم كردن خود پرداختند و سپس به دستور ماگات براي بالا بردن قدرت فيزيكي بازيكنان به سكونوردي  پرداختند.
در انتهاي تمرين روز گذشته نيز مونيخي ها به دو گروه تقسيم شدند و سپس يك بازي درون گروهي را برگزار كردند.تيم بايرن مونيخ روز جمعه هفته جاري ديدار دوستانه اي را با پرسپوليس برگزار مي كند.در پايان تمرينات روز گذشته بايرن مونيخ حامد محمد رئيس انجمن توريسم امارات و پسرعموي رئيس اين كشور به عضويت افتخاري باشگاه بايرن مونيخ درآمد و با علي كريمي نيز يك عكس افتخاري گرفت.

تقابل يوونتوس و فيورنتينا در دل آلپي
تكليف  تيم هاي  يوونتوس  و فيورنتينا براي  راهيابي  به  مرحله  يك  چهارم  نهايي  رقابت هاي  فوتبال  جام  حذفي  باشگاه هاي  ايتاليا امشب مشخص  مي شود.
دو تيم  كه  در مكانهاي  نخست  و چهارم جدول  مسابقات  سري  آ قرار دارند روز سه شنبه  در ورزشگاه  دل  آلپي  به  مصاف  هم مي روند. ديدار رفت  دو تيم  با تساوي  ۲ بر ۲ خاتمه  يافته  بود.تاريخ  ديدارهاي  تيمهاي  يوونتوس  و فيورنتينا به  اواخر فصل  ۸۲-۱۹۸۱ و هنگامي  باز مي گردد كه  دو تيم  در مسابقات  ليگ  با امتياز مساوي  در صدر جدول سري  آ بودند اما پس  از نپذيرفتن  يك  گل  فيورنتينا و اعلام  يك  ضربه  پنالتي به  نفع  يوونتوس ، اين  تيم  به  قهرماني  رسيد.

برجستگان پينگ پنگ ايران در پيكار قهرمان قهرمانان
ايرنا: مسابقات  پينگ  پنگ  قهرمان  قهرمانان  ايران  صبح  ديروز دوشنبه  با برگزاري ۲۱ ديدار در اهواز پيگيري  شد.در مهمترين  ديدارهاي  ديروز شاهين  اخلاق پسند ۳ بر ۲ از سد محمد بايرام پور گذشت ، عارف  احمدي  فرد ۳ بر صفر بهنام  رحمت پناه  را برد، افشين  نوروزي  ۳ بر يك  اخلاق  پسند را شكست  داد و شهرام  سربخشيان  ۳ بر ۲بايرام پور را مغلوب  كرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |